[quiz] Echte foto of nep (CG) :)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

10/10

en de bonus 4/4
Ben ook totaal onbekend met 3d en fotograveren. Ik heb alleen een heel goed inzicht en ben altijd heel kritisch met kijken als ik iets zie.

spoiler:
Bij de bonus zit ik ook idd te twijfelen over die salamander. Maar als je goed kijkt zie je bij zijn linker voor voet dat net die vinger die de grond raakt dat het net een foto is.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

9/10 , k doe soms wat met photoshop maar meer ook niet

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
Vrij makkelijk nog, 9/10 en daar heb je echt geen 3D ervaring voor nodig dus. Inzicht... mwoah. Het is vrij eenvoudig te zien als je op oneffenheden, krasjes, braampjes en andere imperfecties let. Die hebben 3D modellen nl. vaak niet en echte dingen altijd.

spoiler:
ik had de BMW ook fout maar dat komt omdat ik ervan overtuigd ben dat het een hybrid is, de stenen en het mos ertussen ziet er te echt uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-12-2005 15:07 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:34

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Overigens kan ik zeggen (nu het topic al wat ouder is): de BMW-pica is een combi. De auto zelf is nep, de achtergrond en ondergrond is een foto. Dus tja, niet helemaal eerlijk van Alias :)

LinkedIn
Instagram

• Dr. Strangelove
Remy schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:07:
Overigens kan ik zeggen (nu het topic al wat ouder is): de BMW-pica is een combi. De auto zelf is nep, de achtergrond en ondergrond is een foto. Dus tja, niet helemaal eerlijk van Alias :)
Zie mijn spoiler hierboven ;) Ik reken dus maar 10/10 voor mezelf :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik nam even de tijd, heb voor iedere plaat de grotere versie bekeken, en kwam zonder oefenen op een perfecte score uit, voor test en bonus.

Wat me opviel was dat ik gedwongen werd om op veel compleet verschillende aspecten te letten: Render artefacts, modelleer artefacts, overdreven perfectie en klassieke foutjes als vuiltjes, (on)scherpte, enz.
spoiler:
De BMW viel door de mand omdat het binnenwerk niet compleet was, de autogordel onbreekt bijvoorbeeld. De koffie viel door de mand omdat schuim behoort te bestaan uit hele kleine belletjes, het is niet egaal. Al met al niet zozeer render fouten dus, maar hier meer modelleerfouten. De diamanten waren voor mij de grootste twijfelaar, maar ook hier was het gebrek aan schoonheidsfoutjes de doorslag.

Ditto in de bonus ronde:
spoiler:
Het metaal en glas was tè perfect. Los van het feit dat het stilleven zelf al een hint was, kan je slechts heel moeilijk zulke ultieme glansoppervlakken maken, er zit altijd wel iets aan vervorming in. Als die imperfectie bewust was toegevoegd aan het model, dan was ik hier ingetrapt. De blik van het gezicht was meteen al duidelijk, op een of andere ondefinieerbare manier onnatuurlijk, de ogen zijn dood, hebben geen richting. Daar was de grote versie bekijken niet eens voor nodig. Ter bevestiging toch de grote versie nog bekenen en het was de baardgroei onder de lippen die het verraden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh, en over de BMW "controverse" Tsja, het is toch overduidelijk de beamer zelf dat onderwerp is van de foto. "Fake or Foto?" dan weet je toch duidelijk dat je over de auto moet oordelen.

Als we zo zouden redeneren (hij telt niet, hij is hybride) dan vallen er meer af: er zitten meer hyride vormen tussen, want voor HDR platen worden (vaak) real-life 360 graden panorama foto's gebruikt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:48
"Excellent, a superior performance--ten out of ten answers were correct."
yaaay :P (heb 2 jaar geleden ook gedaan, ook 10/10 (het waren toen wel andere plaatjes :Y) ))

ff bonus doen:
4 fout :P lol

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 07:51
''Excellent! Nine out of ten answers were correct''

Ik had de BMW foutief beantwoord; dacht echt dat het een real plaatje was, maar wellicht te snel gekeken.

[ Voor 50% gewijzigd door Silent Thunder op 09-12-2005 16:07 ]

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Excellent! Nine out of ten answers were correct

Ben benieuwd welke ik fout had. Dacht dat de BMW echt was, maar dat was dus niet zo?

Edit: Inmiddels is de knop geladen dat je dat kon checken... BMW was idd nep. Knap gedaan moet ik zeggen!

[ Voor 31% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-12-2005 16:11 ]

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Excellent, a superior performance--ten out of ten answers were correct.

En nog nooit wat met animatie of foto's gedaan.....

• Dr. Strangelove
JumpStart schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:51:
Oh, en over de BMW "controverse" Tsja, het is toch overduidelijk de beamer zelf dat onderwerp is van de foto. "Fake or Foto?" dan weet je toch duidelijk dat je over de auto moet oordelen.

Als we zo zouden redeneren (hij telt niet, hij is hybride) dan vallen er meer af: er zitten meer hyride vormen tussen, want voor HDR platen worden (vaak) real-life 360 graden panorama foto's gebruikt.
Ja, zo wordt ie mooi. Je mag alleen nog op het onderwerp (subjectief) letten om te oordelen? Het zijn juist de details waarop die renders door de mand vallen en in dit geval was dat voor mij vrij duidelijk te zien.

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Very good! Eight out of ten answers were correct.
maar had toch liever "ten out of ten" gehad :P

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:20:
[...]

Ja, zo wordt ie mooi. Je mag alleen nog op het onderwerp (subjectief) letten om te oordelen? Het zijn juist de details waarop die renders door de mand vallen en in dit geval was dat voor mij vrij duidelijk te zien.
Waar je op let moet je natuurlijk zelf weten, maar het gaat, wat mij betreft tenminste, erom of het onderwerp echt is of niet. Of is dat echt zo'n vreemde gedachte? Het gaat toch omdatgene wat in de voorgrond je aandacht vraagt?

Overigens gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik na de door Remy genoemde test ook nog versie 1 gedaan heb. (Tè) vol van zelfvertrouwen "dat ik hier ook wel even perfect ging scoren" ging ik op mijn bek. Te weinig tijd genomen om goed te kijken, en dat bleek meteen: De eerste keer 8/10. Daarna pas 10/10. Daarna ging de bonus weer wel goed, 4/4.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:35
eerste test 10/10 2e de salamander fout. het is niet zo moeilijk te zien als je gewoon een beetje kritisch bent, dat sommige die auto als echt aanvinken snap ik niet, als je in de auto zelf kijkt ontbreekt er zo veel detail. Maargoed, tis een beetje jammer dat ze niet de renders heel realistisch proberen te maken, maar de foto's er erg renderachtig uit laten zien. Hierdoor lijkt het gat tussen render/echt heel klein, maar het zijn gewoon een stel "slechte" foto's. En als je dan een render van een sphere echt wilt laten lijken, plak dan de fotograaf in de weerspiegeling, anders wordt het wel erg simpel :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Excellent, a superior performance--ten out of ten answers were correct. (Ik had al wel de BMW spoiler gelezen :( ) Nu nog ff de bonus.

Verwijderd

9/10

Ik zat fout bij de diamanten.

In de auto zie je geen camera dus fake.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je denkt toch niet dat ze echt zoveel diamanten laten fotograferen :P

[ Voor 51% gewijzigd door inquestos op 09-12-2005 17:34 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 11:57
Ik had er toch wel 8/10 goed en verder geen ervaring met 3D of zoiets, vond het wel goed van mezelf :P

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 18:29
Niet om op te scheppen, maar 10 out of 10 in de eerste keer, zonder dat ik door had dat je de foto's nog kon vergroten :p. Bij de bonus round had ik er echter 0 goed :D!

Leuke test!

Toch?

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12 15:24
9/10

spoiler:
ik weet niet waarom iedereen zoveel problemen met de bmw hebben. Als je kijkt naar de steentjes achterin dan zien die er wel heel erg "plat" uit. Het hek ziet er ook "geplakt" uit en de achtergrond die ligt een stuk lager dan de voorgrond

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

yesss, alle tien in de eerste keer.
http://www.alias.com/eng/...oto/results.html?r=10&w=0

nauwelijks ervaring met PS en photografie

www.casarodriguillo.com

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12 17:02

Op zich wel redelijk simpel te redeneren :). Ik denk niet dat zo'n bedrijf een paar miljoen aan diamanten daar heeft liggen :P

[ Voor 57% gewijzigd door dev icey op 09-12-2005 19:19 ]

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Tux schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:02:
10/10

En ik heb bijna geen 3d modeling ervaring :P

[edit]
En de bonus ook 4/4, zo moeilijk is het niet :+
Idd, had hetzelfde, vond het allemaal nogal makkelijk te zien? Heb echt veel beter fotorealistisch 3d werk gezien...

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Verwijderd

Jippie-a-jee, 10/10 en 4/4 goed bij de eerste keer!

Weliswaar interesse in 3D en bekend met Photoshop, maar met een blik op de achtergrond, de schaduwen, "vuiligheid" en wat boerenverstand is kennelijk een heel eind te komen :+

• TRAXION
  • Laatst online: 12-12 13:59
10/10 2/4 zoals hierboven staat shaduwen, die veraden veel en inderdaad de stenen waren te perfect :)

Totaal niet geintresseerd in fotoshop of dergelijke maar vind mooie foto's erg boeiend.

Referentie bron echte foto's .

[ Voor 39% gewijzigd door TRAXION op 09-12-2005 20:09 ]

Verwijderd

9 out of 10 . Met andere woorden : too easy ! ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

7 van de 10 goed.

Even een reactie van mensen die de stenen van foto 1 goed vinden.
Als je goed kijkt vind ik de stenen er wat 'plastic' uitzien maar kan mischien ook aan mij liggen

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

9/10 :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Pittig maar toch een 8/10 gehaald :) De achterbak van de auto en de diamantjes had ik fout.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Kazu
  • Laatst online: 14-12 10:04
:D :D

De eerste meteen 10/10, daarna ook 4/4

En van de original test (versie 1, staat rechtsboven op de pagina) had ik ze ook 10/10 en 4/4 :D
Moet wel zeggen dat ik de bonus ronde van versie 1 moeilijker vond dan de rest.

PS5 PSN: UnrealKazu

• Technicality
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

The Challenge Results

If you got a perfect score on the first try then you're a REAL genius. But, if it took a few tries, then we congratulate you on your perseverance for it shows the CG artists are keeping you guessing. Now check out the bonus round -- if you dare!
en de bonus round had ik er helaas een fout :(

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

"Excellent, a superior performance--ten out of ten answers were correct.

If you got a perfect score on the first try then you're a REAL genius. But, if it took a few tries, then we congratulate you on your perseverance for it shows the CG artists are keeping you guessing. Now check out the bonus round -- if you dare!"

The Bonus Challenge Results

You got 4 out of 4 answers correct.

Congratulations! You got them all right!

Allemaal in een keer :P

Ik ben zelf niet met 3d bezig, maar heb wel even 1 keer wat geprutst met 3dmax, maar verder niet.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• dontcare
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

10/10 & 4/4
schaduw en reflecties veraden alles , die 3d gasten mogen daar wel eens mee gaan oefenen :)

.Quod me nutrit me destruit.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

Excellent! Nine out of ten answers were correct :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Very good! Eight out of ten answers were correct.

ik kwam er na het resultaat pas achter dat ik de plaatjes ook kon vergroten :D

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Komt misschien ook omdat ik vrij vaak in het 3dmodelling topic rondkijk ;)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-12 14:21

k denk dat t komt omdat k wel veel met 3d en fotografie bezig ben ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13

timovd

Voorsprong door techniek

Ik had alleen de schroef en de paprika's verkeerd. Toch netjes.
Die BMW was een inkoppertje omdat ik, als autofreak, weet dat het model behoorlijk afwijkt. Dit is zelfs haast niet te tunen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
10 uit 10 goed
Bonusronde: 4 uit 4 goed

:D

301SQN

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 13:06

Impry

Rallymedia.nl

GeforceDDQ schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:02:
10 uit 10 goed
Bonusronde: 4 uit 4 goed

:D
Same here :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:54

Hu9o

Schokkend

Ik had er ook 9/10 goed.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00

UTM

The Challenge Results

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
9/10 goed. Gokte mis op
spoiler:
de BMW...

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Zonder enige foto of 3d kennis. Niet slecht toch :)

En de bonus:
You got 3 out of 4 answers correct.

Ioniq 5 P45

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12 19:40
10/10
Erg leuk verzonnen..!

57696520646974206c65657374206973206e657264

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

Bonus had ik 4/4, die vond ik makkelijker dan de gewone (9/10)

Verwijderd

9/10, de meeste zijn vrij gemakkelijk te herkennen jah.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:46

GG85

.......

The Challenge Results

[/quote]Excellent, a superior performance--ten out of ten answers were correct.

If you got a perfect score on the first try then you're a REAL genius. But, if it took a few tries, then we congratulate you on your perseverance for it shows the CG artists are keeping you guessing. Now check out the bonus round -- if you dare!
[/quote]

Wel heel makkelijk ja

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

Zonder dat ik veel kennis heb van fotografie en 3D :Y)

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Nou voor de gein onze eigen quiz hier op GOT.
Echte foto's die 3D lijken, 3D foto's die echt lijken.
Bijvoorbeeld van internet of vanjezelf.
Lijkt me lachen

Verwijderd

Very good! Eight out of ten answers were correct. :)

niet slecht

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:03
twee keer 9/10 en 4/4. Jammer dat bij de 1e bonus de afbeelding van het whiskyglas zo ontzettend veel jpg-compressie heeft.
spoiler:
Of is dat om te camoufleren? Bij de BMW let zowat iedereen op de velgen. Had op de kinderhoofdjes gelet, die waren wel erg egaal afgeplat aan de bovenkant...
Ik trapte in de kurkentrekker en de blauwe glazen. Dom, want het was te verwachten dat de helft cg was en de helft real...

Overigens worden 'real' stockfoto's ook vaak bijgewerkt met behulp van Photoshop, al is het alleen de kleuren. Ik zie hier op mijn werk ook regelmatig zulke 'cleane' foto's langskomen.
Appoint heeft bij hun Competence Factory ook steeds een foto waarbij je echt of nep moet geven, jammer dat ze ze zo van internet heben geplukt...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Ha... alle 10 goed!

In de bonusronde 3 van de 4 goed (de hagedis gemist)

Verwijderd

8/10 :P

niet echt verwacht :D

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:07
Excellent! Nine out of ten answers were correct.
spoiler:
ook ik zat fout met de bmw

verder erg makkelijk, waren nou niet bepaald de beste die ik ook had gezien :P

//

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 09:46
9/10 goed :)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Pagina: 1 2 Laatste