M.M en Yoozer: dat weet ik natuurlijk ook allemaal, echter de essentie blijft: Die dingen zijn bedoelt om de input zo netjes mogelijk te outputten. Missschien ben ik dan wel een "fundamentalist", omdat ik vindt dat alle speakers dat zouden moeten doen, maar goed

Dat het terugkaatsend geluid moet overstemmen, of gebruikt wordt om een track af te mixen, maakt daarvoor helemaal niks uit.
Bij een DJ is dat nog erger omdat die op de beat moeten draaien en verschillen daarin zijn nog duidelijker hoorbaar dan bij een band.
Alleen maar meer redenen om een speaker voor je hebt die flink diep nog netjes mee kan, i.p.v een subwoofer die ergens van je vandaan staat (misschien wel als je erop gaat zitten

).
Ik heb die dingen niet gehoort, en misschien ben ik ook wel bevooroordeeldt... Probleem is natuurlijk ook dat de specs van dat ding zo sumier zijn dat je niet eens het X-over punt weet tussen sat en sub. Imho is dat toch wel een belangrijk punt. Als dat ding lekker laag filtert is het misschien wel degelijk bruikbaar. maar dan nog zou ik vallen over die subwoofer, want ik heb er echt nog nooit een bandpass sub gezien die lekker klinkt. Heb ook al vaak zat eraan zitten simuleren, maar het is me nog nooit gelukt om iets degelijk (kwa strakheid) voor elkaar te krijgen. Al kun je zien aan de vredelijk dikke basspijp dat ze blijkbaar toch wel moeite doen om een redelijk bandpass ontwerp neer te zetten. IMHO ben je veel beter uit met een gesloten of BR sub, maar het liefst wil je toch al je geluid direct op je af hebben: dus monitors die alles kunnnen. Dat geld IMHO voor iedere toepassing, maar is natuurlijk niet altijd een reeele optie
Btw, is zelfbouw ook al voorbij gekomen? Is natuurlijk ook een leuke oplossing om voor het geld een hoogwaardige monitor te krijgen

Maar goed, wat dat betreft ben ik zeker ook bevooroordeeld

Lijkt ook wel een kabelargument: "Ga luisteren, dan zul je wel horen hoe goed het is"

gelukkig denken heel veel mensen daar anders over en bij dingen als speakers zeggen specs me vrij weinig, zoals ik zei in het wereldje van de monitoren/speakers worden specs nog net niet bij elkaar verzonnen met behulp van de teksten die op de zijkant van een cola fles staan maar het scheelt soms niet veel ;-)
Tja, ik dit geval kun je ook amper van specs spreken vrees ik, al is dat wat ze laten zien toch best wel eerlijk. Er mocht best wel eens wat meer info bij. Ook een van de redenen waarom ik dat soort dingen wat sneller zal wantrouwen.
Zorg gewoon dat ze degelijk zijn, en bij RCA zorg ervoor dat ze afgeschermd zijn (XLR hoort dat altijd te zijn natuurlijk

. Als het koper is, is het prima. Kijk vooral naar de pluggen, zeker als je die wat vaker lostrekt om om te pluggen.
[
Voor 36% gewijzigd door
voodooless op 11-12-2005 22:47
]