Toon posts:

[mysql] Relationeel schema genereren

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er een (freeware) tool waarmee je een relationeel database schema kan genereren voor een mysql database? het liefst direct op de database met bijvoorbeeld PHP of via een ODBC connectie?

ik heb gezocht maar ik kon met behulp van de search niets vinden...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 19:43
DB Designer 4 kan dat, maar er gaat nog wel wat werk in zitten om alles "netjes" te krijgen.

Roomba E5 te koop

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn wel wat topics over geloof ik.
Mysql -> ERD diagram
[rml][ MySQL] ERD&UML maken van bestaande DB[/rml]

Even nog een algemene opmerking.
-NMe- schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:39:
ERD's zou je moeten tekenen voordat je je database klaar hebt. Wat dat betreft lijkt het me dat je het doel een beetje voorbij streeft. :)
Heb je toevallig niet de beschikking over Access of Visio? Daarmee kan het geloof ik ook.

En phpmyadmin kan het dus ook, maarja niet via ODBC dus.
create PDF graphics of your Database layout

[ Voor 25% gewijzigd door Noork op 02-12-2005 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
PhpMyAdmin maakt alleen schema's van een tabel, niet van je complete database.
En inderdaad moet je aan het begin je database ontworpen hebben, maar als je je ontwerp in fases maakt dan kan het zijn dat er per fase iets bij komt.

Soms is het dan net zo handig om het schema aan te passen, maar als je en het schema en je databse aan moet passen dan is het wellicht handiger om je schema te laten genereren...

Daarnaast wil er tijdens de ontwikkeling nog wel eens iets wijzigen, en dan wordt er nog wel eens vergeten om het model bij te werken... wanneer je het kunt genereren klopt het altijd.