[MySQL] ERD&UML maken van bestaande DB

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 21:19
Voor een project van school heb ik een beveiligde webshop gemaakt dmv PHP en MySQL. Nu is het bij mij op school verplicht om ERD en UML diagrammen op te leveren bij de projectdocumentatie. Nu zou ik officieel eerst de diagrammen hebben moeten maken en daarna pas moeten beginnen met programmeren, dat heb ik dus niet gedaan..

Ik ken genoeg tools die van UML bestanden een DB kunnen aanmaken. Maar ik zoek dus nu een tool die van een bestaande database ERD en UML diagrammen kan maken.
Ik heb al heel wat gezocht dmv Google ed.. mocht het niet de bedoeling zijn dat ik het hier post, mijn excuses.

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:56
Ik dacht dat DBDesigner 4 van FabForce dat kan (niet 100% zeker).
Even googlen op die naam. Volgens mij is het zelfs freeware/open source

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 11:43

koli-man

Bartender!!!!

Een ERD kun je laten genereren in Embarcadero DBartisan of in SQL Server 2000 admin tool.
maar ik hoop dat je weet dat het eigenlijk andersom moet he...
en ja ik weet dat SQL Server niet voor mysql is, maar het idee blijft hetzelfde dus voor iets te laten genereren hoef je niet alle velden in een tabel toe te voegen.

[ Voor 37% gewijzigd door koli-man op 08-03-2005 14:47 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je zoekt dus een tool? Dat zien we eigenlijk als scriptrequest hier. Overigens zijn er met de search wel het 1 en anders van dit soort topics te vinden maar of die je gaan helpen weet ik niet :)

Ik heb geen idee hoe uitgebreid je DB is maar een ERD diagram maken is zo veel werk nu ook weer niet. :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.