Idd, ik deed 't ook altijd door er bots op te zetten. Dat mattie heb ik nooit van gehoord!
Verwijderd
De vraag was of het verstandig was om over te stappen naar cs:s als je nog niet goed was in cs 1.6. En wat de verschillen waren... Dan mag je daar toch over discussieren (in het cs:s topic), wat de voor- en nadelen zijn van de twee versies... Hij heeft btw niet een keer in zn post gezegd dat source zuigt maar dat hij de verschillen groot vind tussen de twee versies. Als jij nou eens aangeeft waarom je source beter vind, inplaats van 'flikker op... blaat' te roepen, dan krijg ik misschien antwoord op mn vraag.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:01:
[...]
Jah, en de meeste mensen die nu beginnen met CS beginnen met source. En dat jij source niet ziet als een counterstrike heb je pech, het heet nou eenmaal zo. En kan dat gezeik van "source zuigt!" "nee 1.6 zuigt" nou onderhand is afgelopen zijn! Dit is het counter strike source topic en geen 1.6! Dus al die naabjes die 1.6 geil vinden flikker asjeblief op en ga niet lopen mauwen dat source zuigt!
Verwijderd
source is misschien makkelijker om onder de knie te krijgen, maar echt niet makkelijker om high te worden, kijk eens naar high clan, denk wel dat je dat niveau niet op 1 jaar kan bereiken, tenzij je uit 1.6 komtPcManiaxx schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:52:
[...]
Haloo? Waar basseer jij dit op? Voor 1.6 heb je wel degelijk skills nodig, wil je echt goed zijn.
Source hoeft je 1 maandje te spelen en je hebt het onder de knie.
En btw, source is geen counterstrike. Voor mijn gevoel is het weer de zoveelste fps shooter.
De feeling die je in 1.6 had met de wapens, aim, skill vind je in CSS niet meer terug.
Vraag maar na en ik weet zeker dat heel veel oldskool players van cs precies hetzelfde zeggen.]
Edit: ben het wel met je eens dat het niet realistisch is wat betreft die wallbangs. Dus bijvoorbeeld bangen door muur. Maar dit vereist wel degelijk skill en je bent zeer afhankelijk van sound.
Voor mij was het prachtig vroeger als ik de enemy keihard @ dust2 op bombspot B door de hal hoorde rushen, je kan ze immers wallbangen.
en dus tja jij flamen ik ook dan:
reden waarom mensen van 1.6 zeggen dat source sukt:
- ze zijn zeer goed in 1.6 dus hebben ze schrik voor source, misschien zijn ze daar helemaal niet zo goed meer
- je hebt een veel sterkere computer nodig, dit is eigenlijk niet onoverkoomelijk dus de mensen die high skilled zijn die dit argument gebruiken, zijn eigenlijk net hetzelfde als deze van het eerste puntje
en hoe je het ook draait of keert, het komt hier altijd op neer, source is makkelijker om onder de knie te krijgen (maar goed ook, lokt veel meer nieuwe spelers) maar om echt high te worden ga je niet zomaar afkomen met wallbangen als excuus, en daarbij op geluid spelen kan ook nog erg gemakkelijk, je kan gewoon niet meer lamen door door de muur te schieten
(sorry voor dit maar moest er gewoon uit)
koel leg eens uit...
This is the Way.
Verwijderd
Haha, source makkelijker? Ligt er maar net aan welke server je zit.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:39:
[...]
source is misschien makkelijker om onder de knie te krijgen, maar echt niet makkelijker om high te worden, kijk eens naar high clan, denk wel dat je dat niveau niet op 1 jaar kan bereiken, tenzij je uit 1.6 komt
en dus tja jij flamen ik ook dan:
reden waarom mensen van 1.6 zeggen dat source sukt:
- ze zijn zeer goed in 1.6 dus hebben ze schrik voor source, misschien zijn ze daar helemaal niet zo goed meer
- je hebt een veel sterkere computer nodig, dit is eigenlijk niet onoverkoomelijk dus de mensen die high skilled zijn die dit argument gebruiken, zijn eigenlijk net hetzelfde als deze van het eerste puntje
en hoe je het ook draait of keert, het komt hier altijd op neer, source is makkelijker om onder de knie te krijgen (maar goed ook, lokt veel meer nieuwe spelers) maar om echt high te worden ga je niet zomaar afkomen met wallbangen als excuus, en daarbij op geluid spelen kan ook nog erg gemakkelijk, je kan gewoon niet meer lamen door door de muur te schieten
(sorry voor dit maar moest er gewoon uit)
Ik speel zelf namelijk altijd source, maar de enkele keren (3 keer ofzo) dat ik 1.6 deed ownde ik daar toch een stuk harder dan in source......
Verwijderd
Je zegt het zelf al, het ligt er maar net aan in welke server je zit. Dus die drie keer dat je 1.6 hebt gespeeld kun je dan toch niet vergelijken met cs:s...Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:18:
[...]
Haha, source makkelijker? Ligt er maar net aan welke server je zit.
Ik speel zelf namelijk altijd source, maar de enkele keren (3 keer ofzo) dat ik 1.6 deed ownde ik daar toch een stuk harder dan in source......
Verwijderd
Kon ik dat maarThe first time Chuck Norris ever played Counter Strike, he no-scope headshoted a terrorist through the walls from across the map on CS_Dust 2... with a knife.
ff de server fatsoenlijk configgen, maxrounds of timelimit op 0 (ongelimiteerd gooien)Sv3n schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:03:
Ik heb hier thuis een CS:S servertje staan die het prima doet alleen 1 vervelend nadeel heeft, er zit de hele dag bijna niemand op en s'avonds ga ik er vaak spelen met vrienden. Als er dan 2 mensen gejoined zijn wisselt de server altijd gelijk van map, dus weer een loading, iemand enig idee hoe ik zorg dat ie ook gewoon map changed als er niemand is![]()
als hij de hele dag bijv dust2 al heeft draaien en de max tijd voor een map is 30 minuten, dan switcht de serv automatisch naar de volgende map wanneer er 2 mensen de server joinen. Niet eerder.
Ik snap het niet helemaal

edit: Ok ik snapte de vertaling wel, maar snapte niet dat het grappig moest zijn, hmm ik zal wel een andere soort humor hebben
[ Voor 26% gewijzigd door Jaeger op 13-03-2006 22:41 ]
Verwijderd
Heel simpel. Chuck kan met een mes een vijand in Dust via Dust2 door de muren met een headshot omleggen.Jaeger schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:33:
[...]
Ik snap het niet helemaalTenminste dat gedeelte: With a knife
weet iemand waar de update voor is die ik nu aant downen ben?
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
update van 14/03/2006 (niks boeiends dus)UltimateB schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 02:33:
weet iemand waar de update voor is die ik nu aant downen ben?
Ik heb meer dan genoeg clan-ervaring, maar heb er nu geen. Wordt wel regelmatig gevraagd (schiet wel eens raak, regelmatig cheater naar me kop enzo, gisteren 30-3, dus de skills zijn er wel), maar ik heb geen zin om in een nerdige clan met zeikerds die niets aannemen te spelen. Ikzelf heb zo'n 4-5 jaar ervaring en als ik in een clan kom waar ik tactisch gezien de sterkste ben dan neem ik toch wel aan dat er geluisterd wordt naar mijn input..PcManiaxx schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:14:
Allemaal pub-heroes hier zo te zien![]()
Zoek een clan, dan weet je wat het is om skills te hebben
Sinds wanneer raak jij wat dan max?!418O2 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:33:
[...]
Ik heb meer dan genoeg clan-ervaring, maar heb er nu geen. Wordt wel regelmatig gevraagd (schiet wel eens raak, regelmatig cheater naar me kop enzo, gisteren 30-3, dus de skills zijn er wel), maar ik heb geen zin om in een nerdige clan met zeikerds die niets aannemen te spelen. Ikzelf heb zo'n 4-5 jaar ervaring en als ik in een clan kom waar ik tactisch gezien de sterkste ben dan neem ik toch wel aan dat er geluisterd wordt naar mijn input..
Project Kaizo
clans zijn er in alle soorten en maten, van lanhoppende semipro's tot pubbendeschoolvrienden, van 30+ers tot 12 jarigen.418O2 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:33:
[...]
Ik heb meer dan genoeg clan-ervaring, maar heb er nu geen. Wordt wel regelmatig gevraagd (schiet wel eens raak, regelmatig cheater naar me kop enzo, gisteren 30-3, dus de skills zijn er wel), maar ik heb geen zin om in een nerdige clan met zeikerds die niets aannemen te spelen. Ikzelf heb zo'n 4-5 jaar ervaring en als ik in een clan kom waar ik tactisch gezien de sterkste ben dan neem ik toch wel aan dat er geluisterd wordt naar mijn input..
http://www.adf-hq.nl
Gisteren op Crea 3 ging je nog niet echt je van het418O2 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:33:
[...]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Verwijderd
Dan raad ik je aan om op pub 12 een kijkje te nemenMinkie schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:40:
[...]
Gisteren op Crea 3 ging je nog niet echt je van het
80.69.77.21:27015 [NL] Creativehosting.nl :: Public #12 :: Dust/Dust 2
Ik speel altijd aanvallend op pubs heMinkie schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:40:
[...]
Gisteren op Crea 3 ging je nog niet echt je van het
Sinds wanneer zit jij op GoT ?
Als ik gewoon in een team speel dat enigzins samenwerkt en ik lekker mijn gang kan gaan dan raak ik wel. Maar op heel veel server rent iedereen als een dwaas langs elkaar heen, AWP'ed de helft etc etc en dat is weinig aan imo
Daar kon jezelf ook wel achter komen volgens mij, maar vooruit418O2 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:55:
Sinds wanneer zit jij op GoT ?
Als ik gewoon in een team speel dat enigzins samenwerkt en ik lekker mijn gang kan gaan dan raak ik wel. Maar op heel veel server rent iedereen als een dwaas langs elkaar heen, AWP'ed de helft etc etc en dat is weinig aan imo
Geregistreerd op 31 oktober 2005
Speel je nog cs in een clan dan max?
Project Kaizo
Vind #3 leuker. Ben er bijna elke avond wel te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:54:
[...]
Dan raad ik je aan om op pub 12 een kijkje te nemen![]()
80.69.77.21:27015 [NL] Creativehosting.nl :: Public #12 :: Dust/Dust 2
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Tja, dat is een leuke. Ik dacht eerst door anders te zijn dan anderen. Dus non-valve maps.. Maar iedereen wil alleen maar dusten enzo... Ik met dikke 1000 maps online, tering veel werk om dat allemaal lekker te laten draaien.. Maar alleen maar geklaag dat men wil dusten...Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:17:
Hoe kan je nou een server populair maken?
Nu dedicated VIP met alleen maar VIP maps. Mag je raden (mijn votemaplist was niet goed): waar gaan ze op voten?
DUST....
Ik geef het op... Laat alles lekker zo draaien incl. de nodige meuk (Counter-Bet, RateMap, HeadShotCount en bladieblaat)... Dan maar niet constant vol...
Maaruh, wat jij zou kunnen doen: bij al je PC's die je verkoopt mooi foldertje stoppen
[ Voor 7% gewijzigd door Stormtrooper op 16-03-2006 16:34 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Is dit een server gehost op een thuisverbinding? Zo ja, dan zal je nooit de kwaliteit in pingtijden en snelheid halen die een "echte" server wel haalt. In beide gevallen: Is de hardware toereikend? Host alleen maar dedicated (dus alleen gameservers en nooit andere shit).Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:17:
Hoe kan je nou een server populair maken?
.........
Iemand misschien tips voor mij?
Beste is nog altijd om met je eigen clan alleen maar in je eigen server te spelen, dan krijg je vanzelf vaste spelers. HLstatsX ranking en een hogere tickrate (66/100) doen het ook altijd goed. Maar naar mijn idee staan de pingtijden en de algehele kwaliteit van de server toch voorop.
In het begin hadden wij ook gewoon een dedicated thuisserver, pings waren nog best wel redelijk. Onze server liep toen best wel goed qua spelers die er kwamen, maar dat kwam ook doordat het aanbod van CS:S servers toen nog veel lager was (nu zo rond de 5000 public en private CS:S alleen in NL al).
1e probleem: upload ontoereikend voor custom maps (map change en 15 man probeert ieder met max 20 kbs een map te downloaden op een max 1 mbit upload lijntje). Oplossing: via "sv_downloadurl" de maps op een 100 mbit webserver zetten. Je moet dus space en data bij een hoster huren.
2e probleem: Je hebt best aardige dedicated hardware nodig om cs:s dedicated server soepel te kunnen draaien. Minimaal: 2 Ghz processor voor max 30 slots (tickrate 33).
3e probleem: je thuislijntje zit als het goed is aardig vol, je kan zelf thuis dus amper internetten of laat staan iets downloaden. Doe je dit toch dan hebben alle spelers last van lag en happeringen.
[ Voor 67% gewijzigd door Hollanda op 16-03-2006 18:17 ]
Ik denk niet dat Ypsun zich druk hoeft te maken over de hardware hahaha, heeft ie wel liggen...
Verwijderd
hahaha ik krijg helaas hardware niet gratis van de zaak. Ik lever elke maand netjes mijn loon weer in voor wat hardware 
Server is kwa hardware wel ok: P4-2000 1GB werkgeheugen.
Verbinding is denk ik ook wel: 2MB download 256KB upload.
En sv_download url gebruik ik al
Gebruik de websiteruimte van Chello. Dat gaat behoorlijk snel!!!
Hollanda thnx for de info. Ik ga even nachecken wat ik er nog aan kan veranderen.
Als je wilt, kom es een kijkje nemen op de server. Ik hoor graag wat kritiek
Server is kwa hardware wel ok: P4-2000 1GB werkgeheugen.
Verbinding is denk ik ook wel: 2MB download 256KB upload.
En sv_download url gebruik ik al
Hollanda thnx for de info. Ik ga even nachecken wat ik er nog aan kan veranderen.
Als je wilt, kom es een kijkje nemen op de server. Ik hoor graag wat kritiek

Ik weet niet wat voor rates je op de server gebruikt, maar als dit zeg "rate 10000" is dan kan je echt niet meer dan 6 spelers tegelijkertijd online hebben. 256k is maar 25% van de theoretische max voor thuisverbindingen: 1 mbit upload.
Een 27 slots server is imho dus onzin op zo'n verbinding
Ter illustratie: als er 50 spelers tegelijkertijd op onze servers online zijn gebruikt de Dual Opteron 248 server 2 mbit download en 5 mbit upload. Dit wel met max rates en tickrate 66 en 100 servers. Qua hardware zou je server wel zo max rond de 30 spelers moeten trekken (mits het niet een slome 133Mhz FSB P4 is).
Een 27 slots server is imho dus onzin op zo'n verbinding
[ Voor 27% gewijzigd door Hollanda op 16-03-2006 20:32 ]
Verwijderd
In KB gerekend, en je hebt 20 man. hoeveel KB upload moet je dan ongeveer hebben?? Ik raak altijd in de war met MBIT of MByte enzo. KB weet ik wel hoeveel het isHollanda schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:30:
Ik weet niet wat voor rates je op de server gebruikt, maar als dit zeg "rate 10000" is dan kan je echt niet meer dan 6 spelers tegelijkertijd online hebben. 256k is maar 25% van de theoretische max voor thuisverbindingen: 1 mbit upload.
Een 27 slots server is imho dus onzin op zo'n verbindingTer illustratie: als er 50 spelers tegelijkertijd op onze servers online zijn gebruikt de Dual Opteron 248 server 2 mbit download en 5 mbit upload. Dit wel met max rates en tickrate 66 en 100 servers. Qua hardware zou je server wel zo max rond de 30 spelers moeten trekken (mits het niet een slome 133Mhz FSB P4 is).
Thnx

20 spelers tegelijkertijd online: ruim 1 mbit upload (staat hierboven ook al als antwoord, zelf even doorrekenen). Kan je het gespam achterwege laten, leest erg vervelend!
Verwijderd
8 mbit is 1 megabyte.
Mbit delen door 8 is megabyte!
En trouwens is de maximale upload voor kabel nu te krijgen 2 mbit.
Idd, 256kbit (32 kilobyte per seconde) is zwaar aan de weinige kant! Ik zou als je serieus door wil gaan met je server overstappen naar een hoger abo, of ADSL. (ook voor ADSL heb je uiteraard net zo'n hoge speeds nodig als met Cable.)
Mbit delen door 8 is megabyte!
En trouwens is de maximale upload voor kabel nu te krijgen 2 mbit.
Idd, 256kbit (32 kilobyte per seconde) is zwaar aan de weinige kant! Ik zou als je serieus door wil gaan met je server overstappen naar een hoger abo, of ADSL. (ook voor ADSL heb je uiteraard net zo'n hoge speeds nodig als met Cable.)
Verwijderd
hmm. snap er nog niet veel van sorry haha
ik heb 256KB upload of anders genoteerd: 2048Kbps
die 256KB is niet kbit. maar kbyte geloof ik.
hahaha, doe eens een test op www.speedtest.nl of zo...... "Spammerd" hahahahaha. Voorlopig heb je aardig wat bezoek zo....Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:15:
hmm. snap er nog niet veel van sorry haha
[ Voor 12% gewijzigd door Stormtrooper op 16-03-2006 21:32 ]
Verwijderd
spammerd?? hahaha, nog niet veel bezoek helaasStormtrooper schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:30:
[...]
hahaha, doe eens een test op www.speedtest.nl of zo...... "Spammerd" hahahahaha. Voorlopig heb je aardig wat bezoek zo....
Net speedtest gedaan. resultaat: 230Kbyte/s (=1840 kbps)
Is dat voldoende? Volgens mij wel, server had een keer 18 man, niemand klaagde over lag ofzo
Tja, ik begin niet over spammen hahahah
Kijk, zo'n up ben ik jaloers op. Ik host alles vanaf een xs4all basic account.. Dat is op zich wel een voordeel t.o.v. kabel maar goed. Raging Bull heeft het al over een factor 8 maar dat moet in de praktijk eerder 9 / 9.6 zijn maar goed.
Ruim 1Mbit up zou volgens Hollanda voldoende moeten zijn voor 20 users, dus daar laat ik het bij..
Ik weet echter wel uit ervaring dat, zolang je inderdaad je downloads van maps enzo ergens anders onderbrengt, je op een xs4all basic lijn goed 16 users af kan handelen zonder gezeur over lag enzo. Maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn. We hebben nu eenmaal niet allemaal geld en/of leden met geld om alles maar te laten hosten...
Kijk, zo'n up ben ik jaloers op. Ik host alles vanaf een xs4all basic account.. Dat is op zich wel een voordeel t.o.v. kabel maar goed. Raging Bull heeft het al over een factor 8 maar dat moet in de praktijk eerder 9 / 9.6 zijn maar goed.
Ruim 1Mbit up zou volgens Hollanda voldoende moeten zijn voor 20 users, dus daar laat ik het bij..
Ik weet echter wel uit ervaring dat, zolang je inderdaad je downloads van maps enzo ergens anders onderbrengt, je op een xs4all basic lijn goed 16 users af kan handelen zonder gezeur over lag enzo. Maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn. We hebben nu eenmaal niet allemaal geld en/of leden met geld om alles maar te laten hosten...
Er is wel ergens een lijstje op het steampowered forum te vinden met hoeveel spelers je aankan met hoeveel upload. Ik ben het niet helemaal met die lijstje eens, maar als je 2 mbit upload hebt zou ik om te beginnen je tickrate naar 66 zetten ( "-tickrate 66" in de startline zetten). Verder in je server.cfg zetten:
Dit is zoals ik de rate instellingen op al onze servers gebruik. Is vrij max allemaal en dus goed als je een goede pc en dito verbinding hebt (zowel client als server). Je zou in theorie zo rond de 26-28 spelers moeten kunnen hosten, met uitzondering van spikes in de verbinding. Een thuisverbinding zal nooit de kwaliteit van een "echte" 100 mbit serververbinding halen, maar je zal een eind in de buurt komen. Post als je dit een dagje gedraaid hebt en nog klachten hebt maar eens je server.cfg (graag wel als bijlage
)
Wat verdere nuttige tips: geen admin abuse (of je moet duidelijk een "funserver" draaien), geen plotselinge mapwissels, doe dit met votes. Zorg dat je server 24/7 online is. En vooral: hou het gezellig, ook voor de spelers, je "gasten".
code:
1
2
3
4
5
| sv_minrate 10000 sv_maxrate 25000 decalfrequency 10 sv_maxupdaterate 100 sv_minupdaterate 30 |
Dit is zoals ik de rate instellingen op al onze servers gebruik. Is vrij max allemaal en dus goed als je een goede pc en dito verbinding hebt (zowel client als server). Je zou in theorie zo rond de 26-28 spelers moeten kunnen hosten, met uitzondering van spikes in de verbinding. Een thuisverbinding zal nooit de kwaliteit van een "echte" 100 mbit serververbinding halen, maar je zal een eind in de buurt komen. Post als je dit een dagje gedraaid hebt en nog klachten hebt maar eens je server.cfg (graag wel als bijlage
Wat verdere nuttige tips: geen admin abuse (of je moet duidelijk een "funserver" draaien), geen plotselinge mapwissels, doe dit met votes. Zorg dat je server 24/7 online is. En vooral: hou het gezellig, ook voor de spelers, je "gasten".
[ Voor 19% gewijzigd door Hollanda op 16-03-2006 21:53 ]
Tja, admin abuse blijft een probleem op een hoop servers... Zelfs op sommige funservers... Zat van de week op een of andere zombie server. Wordt daar dus na een changelevel in mijn eentje tegenover 5 zombies gezet. 2 spectators die via de console me ook nog eens zaten te slappen en flamen op het moment dat ik nog 2 zombies uit moest schakelen en ze echt dichtbij kwamen....Hollanda schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:51:
Maar ik ben het met je eens... Hou het netjes, luister (en vraag) naar commentaar en opmerkingen van gasten en je komt een hoop verder..
Mijn server bijvoorbeeld zal nooit zo populair worden als de andere kill-server (ik doe eigenlijk zelf helemaal niet aan kill enzo) simpelweg omdat ik als admin (en de mede-admins) zelf zo goed als nooit online zijn en omdat er geen clanwars/funwars enzo worden gedraaid.
Ik probeerde mijn server popie te krijgen door het enorme aanbod aan maps. Dat werd gelijk een afgang omdat ik geen zin heb een kleine 5Gig aan HTTP-storage te kopen. Nu met alleen maar VIP zou dat opgelost moeten worden. Toch weer hoop disconnects tijdens het downloaden van maps (die nu toch echt wel snel zijn)...
Blijkbaar (en dat klopt ook wel als je naar de serverlists kijkt) is er alleen maar interesse voor dust-servers en dat begrijp ik deels wel. Het zijn twee mooie maps. Echter om daarin je server op te laten vallen.. En mij verveeld het al snel enorm. Ik ben dan ook eerder een siege speler. Hoop ook dat Valve daar snel mee komt..
Verwijderd
Hey bedankt man. dit is echt nuttige infoHollanda schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:51:
Er is wel ergens een lijstje op het steampowered forum te vinden met hoeveel spelers je aankan met hoeveel upload. Ik ben het niet helemaal met die lijstje eens, maar als je 2 mbit upload hebt zou ik om te beginnen je tickrate naar 66 zetten ( "-tickrate 66" in de startline zetten). Verder in je server.cfg zetten:
code:
1 2 3 4 5 sv_minrate 10000 sv_maxrate 25000 decalfrequency 10 sv_maxupdaterate 100 sv_minupdaterate 30
Dit is zoals ik de rate instellingen op al onze servers gebruik. Is vrij max allemaal en dus goed als je een goede pc en dito verbinding hebt (zowel client als server). Je zou in theorie zo rond de 26-28 spelers moeten kunnen hosten, met uitzondering van spikes in de verbinding. Een thuisverbinding zal nooit de kwaliteit van een "echte" 100 mbit serververbinding halen, maar je zal een eind in de buurt komen. Post als je dit een dagje gedraaid hebt en nog klachten hebt maar eens je server.cfg (graag wel als bijlage)
Ik had server tick op 33 gezet, omdat ik dacht dat mijn verbinding het niet kon trekken. Dacht dat je 2MB (megabyte) nodig had. Maar als het 2 megabit is, dan haal ik het makkelijk hehehe
Er zit nu nog wat mensen op de server, als het leeg is, ga ik het rebooten en op tick 66 zetten. Dat is wat vriendelijker voor mijn gasten toch??
Verwijderd
Er is dus een mogelijkheid om maar 1 soort model per team te laten rondlopen. Maar ik wil niet de standaardmodel, maar de 2e model van ct en t. Kan dit, zoja, hoe?
Ik heb al een paar updates lang geen last meer van frame drops. Vind het wel raar dat door een kleine update die eigenlijk alleen een modeltje toevoegt je gelijk frame drops krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:04:
Hier ook veel mensen last van een drastische framedrop sinds de laatste update?

Verwijderd
Ik denk dat het wel aan het modelletje lag. Het kan namelijk zijn dat als het model vanaf een bepaalde hoek in beeld komt het erg veel rekenkracht kost om het model weer te geven. Dus omdat hij zo hard moet rekenen krijg je een framedrop.ReddishRat schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 03:18:
[...]
Ik heb al een paar updates lang geen last meer van frame drops. Vind het wel raar dat door een kleine update die eigenlijk alleen een modeltje toevoegt je gelijk frame drops krijgt.Zou het niet aan iets anders liggen?
Ik dek ik zo maar hoor, zou kunnen dat ik het totaal verkeerd heb
Ik vind al die updates zwaar irritant: laat ze eens belangrijke dingen fixen: ik kan nog steeds geen favorieten opslaan, iedere keer verdwijnen ze weer. Heeft even gewerkt, toen weer niet...
ik ben nu meer aan t zoeken naar wat meer 'high skilled' servers. ik zeg niet dat ik pr0 ben maar ik ben het zat om met mensen te spelen die het spel alleen maar verzieken onzinnig te spelen.
ps ik ben nu aan t trialen voor een leuke clan.
wie speelt er nog in clan?
This is the Way.
Verwijderd
Ik speel ook in een clan. Laatste tijd ben ik vrij actief bezig met pcw's. Dat is echt leuk, hele avond door warrenHIValicious schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:34:
ik ben nu meer aan t zoeken naar wat meer 'high skilled' servers. ik zeg niet dat ik pr0 ben maar ik ben het zat om met mensen te spelen die het spel alleen maar verzieken onzinnig te spelen.
Als je nog een high skilled clan zoekt of tegen wilt warren: www.iwsclan.be
Ff vraagje van mijn kant...
Met CS:S vind ik vooral de singleplayer vetjes, tegen de bots (ja, ik weet, nú ga ik behoorlijk hard afgefikt worden omdat CS:S een typisch MP-spel is, en tóch doe ik het
)...
Het probleem is, ik vind 4 tegen 4 bots in bijvoorbeeld levels als CS_Office nogal weinig. Weet iemand hoe je dat ding kan truken waardoor je unlimited (of iig méér dan
bots in kan stellen? Google bood namelijk geen uitkomst (of ik heb verkeerd gezocht), het enige wat ik kon vinden was een unlimited-nade-mod (ook leuk speelgoed btw
)
Met CS:S vind ik vooral de singleplayer vetjes, tegen de bots (ja, ik weet, nú ga ik behoorlijk hard afgefikt worden omdat CS:S een typisch MP-spel is, en tóch doe ik het

Het probleem is, ik vind 4 tegen 4 bots in bijvoorbeeld levels als CS_Office nogal weinig. Weet iemand hoe je dat ding kan truken waardoor je unlimited (of iig méér dan
Misschien snap ik het niet helemaal en is mijn antwoord te simpel, maar als je het gewoon speelt via "create server" dan kan jezelf voordat je begint instellen hoeveel bots je wil. Tijdens het spelen zelf kan je met:
bot_add
Adds a bot to whichever team has fewer players
bot_add_ct
Adds a Counter-Terrorist bot
bot_add_t
Adds a Terrorist bot
bot_kick
Kicks the specified bot, or all bots if no name is given.
in de console aan de gang.
bot_add
Adds a bot to whichever team has fewer players
bot_add_ct
Adds a Counter-Terrorist bot
bot_add_t
Adds a Terrorist bot
bot_kick
Kicks the specified bot, or all bots if no name is given.
in de console aan de gang.
You look like I need a drink.
Verwijderd
ehm ik kan da gewoon instellen bij create server, hoeveel bots ik wil
pas op bij mij gaat tot 10 bots, vanaf 20 trekt men pc het niet meer (20 fps dan, anders 80)
pas op bij mij gaat tot 10 bots, vanaf 20 trekt men pc het niet meer (20 fps dan, anders 80)
Verwijderd
Nog 2xalt-tabben doet het tot nu toe altijd bij mij.PilatuS schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:07:
Is er iemand die weet hoe ik er vanaf kom dat mijn vloeren paars worden als ik ge-alt-tabt heb ?
Hey,
Ik heb aardig lopen zoeken naar dit thread maar heb het eindelijk gevonden.
(Ik wist dat er ergens een groot CSS topic moest zijn hier
) .
Anyway ik zit met een vraagje...
Een hele poos geleden (Meer dan een half jaar terug), las ik ergens dat je CSS een behoorlijke boost kunt geven door de grootte van het bestand game.con te limiteren.
Dit bestand zou namelijk sprays e.d. van andere mensen bevatten en geen limiet grootte hebben.
Zou iemand mij kunnen vertellen of dit nog steeds zo is, waar ik dit bestand kan vinden en met welk commando ik de grootte kan veranderen?
(Als dit al eens eerder voorbij eens gekomen, kwel me dan aub niet door te zeggen dat ik 8 topics door moet gaan spitten.
).
(Ik wist dat er ergens een groot CSS topic moest zijn hier
Een hele poos geleden (Meer dan een half jaar terug), las ik ergens dat je CSS een behoorlijke boost kunt geven door de grootte van het bestand game.con te limiteren.
Dit bestand zou namelijk sprays e.d. van andere mensen bevatten en geen limiet grootte hebben.
Zou iemand mij kunnen vertellen of dit nog steeds zo is, waar ik dit bestand kan vinden en met welk commando ik de grootte kan veranderen?
(Als dit al eens eerder voorbij eens gekomen, kwel me dan aub niet door te zeggen dat ik 8 topics door moet gaan spitten.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Ik heb een ander draadje lopen dat gaat over het feit dat ik Artifacts heb in CS source. Na het testen van de videokaart in een ander systeem en die van dat ander systeem in mijn systeem bleek dat niet te helpen. Mijn kaart werkt perfect in de andere computer en de andere videokaart werkt niet in mijn pc. Toen heb ik vandaag de voeding vervangen, ook geen resultaat. Het gaat om wat hier tre zien is:
Draadje: Artifacts door niet aarden moederbord met psu?
Het enige wat me opvalt is dat naar mate het spel langer aan is geweest de vlekken meer tevoorschijn komen. Ik verdenk eerst mijn RAM nu. Maar mischien kent iemand dit verschijnsel en kan diegene mij vertellen waar het dan aan ligt.?
Draadje: Artifacts door niet aarden moederbord met psu?

Het enige wat me opvalt is dat naar mate het spel langer aan is geweest de vlekken meer tevoorschijn komen. Ik verdenk eerst mijn RAM nu. Maar mischien kent iemand dit verschijnsel en kan diegene mij vertellen waar het dan aan ligt.?
Verwijderd
maak er een aprate treath van, ik wil het ook wel wetenDJ_The_SP schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:55:
Hey,
(Ik wist dat er ergens een groot CSS topic moest zijn hier) .
(Als dit al eens eerder voorbij eens gekomen, kwel me dan aub niet door te zeggen dat ik 8 topics door moet gaan spitten.).
Ben wel nieuwsgierig. Nog nooit van gehoord toughVerwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:36:
[...]
maak er een aprate treath van, ik wil het ook wel weten
Ik zou idd eerst je RAM testen, als dat het niet is dan moet je even kijken of je in andere games en Windhoos desktop ook problemen hebt, dan ligt het aan je graka.
Nog altijd mooier beeld op die plaatjes dan in DirectX7-modus
[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 20-03-2006 15:14 ]
Verwijderd
Mn ram heb ik dus al getest, en memtest geeft geen fouten aan. Ik kan hem vanavond nog wel een keer laten draaien voor de zekerhijd.Jejking schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:13:
[...]
Ik zou idd eerst je RAM testen, als dat het niet is dan moet je even kijken of je in andere games en Windhoos desktop ook problemen hebt, dan ligt het aan je graka.
Nog altijd mooier beeld op die plaatjes dan in DirectX7-modus![]()
Mijn videokaart is het zeker niet. ik heb namelijk 2 agp kaarten. 2 x 6600GT in 2 verschillende systemen. 1 nieuwe en 1 half jaar oud. Beide kaarten doen het in het goede systeem perfect en in het "artifact" systeem niet goed.
Vraagje over botmatches: is er een command om de ronde waarin je speelt per direct te laten eindigen en door te gaan naar de volgende? Ik zit er namelijk niet op te wachten om een stuk of wat bots een match uit te zien spelen als ik al ben afgeknald (en als je een map nog niet zo vaak gespeeld hebt overkomt me dat nog wel 's). Wat ik tot nu toe heb gevonden zijn alleen commands om of de huidige map te restarten of door te gaan naar de volgende map in de cycle - in beide gevallen wordt er een map compleet opnieuw geladen en dit duurt me ook te lang.
Verwijderd
Ik deed altijd bot_kill allclem schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:20:
Vraagje over botmatches: is er een command om de ronde waarin je speelt per direct te laten eindigen en door te gaan naar de volgende? Ik zit er namelijk niet op te wachten om een stuk of wat bots een match uit te zien spelen als ik al ben afgeknald (en als je een map nog niet zo vaak gespeeld hebt overkomt me dat nog wel 's). Wat ik tot nu toe heb gevonden zijn alleen commands om of de huidige map te restarten of door te gaan naar de volgende map in de cycle - in beide gevallen wordt er een map compleet opnieuw geladen en dit duurt me ook te lang.
Als je dan bind "F12" "bot_kill all" doet dan heb je zo een nieuwe round
Wat denken jullie van een commando om te voorkomen dat bots campen
Niks is vervelender dan toe te zitten kijken bij campende bots
Er zou een commando moeten zijn als bot_nocamp ofzo
Het zou misschien kunnen zijn dat er wat files van css corupt zijn, opnieuw installeren zou kunnen helpen.Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:42:
[...]
Mn ram heb ik dus al getest, en memtest geeft geen fouten aan. Ik kan hem vanavond nog wel een keer laten draaien voor de zekerhijd.
Mijn videokaart is het zeker niet. ik heb namelijk 2 agp kaarten. 2 x 6600GT in 2 verschillende systemen. 1 nieuwe en 1 half jaar oud. Beide kaarten doen het in het goede systeem perfect en in het "artifact" systeem niet goed.
Test eens met wat andere spellen om te zien of je daar ook arti's hebt, heb je het niet in andere spellen dan zou ik zeggen dat het gewoon aan css ligt.
Vooral in custom maps is het vervelend als bots vast zitten.mirelia schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:18:
Wat denken jullie van een commando om te voorkomen dat bots campen
Bijvoorbeeld in breakfloor. Die bots die blijven maar tegen die muur aankijken.
En als er alleen nog maar bots over zijn, dan kun je wachten tot er een admin aan komt.

Ja idd
Voordeel op de KILLservers is dat er veel admins zijn
Altijd wel 1 aanwezig
Voordeel op de KILLservers is dat er veel admins zijn
Altijd wel 1 aanwezig
LOL,was in ieder geval een groot probleem toen ik nog met die 1000+ maps draaide. Hoop nav-files waren bagger..
Overigens ook bij de Lduke VIP MOD zijn niet alle navvies helemaal in orde.... Toch maar eens verdiepen in het verbeteren van die meuk.... Beetje scheisse om te zien dat een bot tegen een deur aan staat te rijen zonder erover na te denken een stappie naar achteren te doen....
Overigens ook bij de Lduke VIP MOD zijn niet alle navvies helemaal in orde.... Toch maar eens verdiepen in het verbeteren van die meuk.... Beetje scheisse om te zien dat een bot tegen een deur aan staat te rijen zonder erover na te denken een stappie naar achteren te doen....
[sorry dit moet er even uit]
Wat dacht je van zonder bots spelen? Bots stinken zowieso, wat een uitdaging tegen bots 100:5 moet iedereen hier toch wel lukken
[/sorry moest er even uit]
Wat dacht je van zonder bots spelen? Bots stinken zowieso, wat een uitdaging tegen bots 100:5 moet iedereen hier toch wel lukken
[ Voor 4% gewijzigd door Hollanda op 21-03-2006 01:18 ]
Ja ik ben het gedeeltelijk met je eens Hollanda
Maar als ik geen bots op de server gooi komt er geen hond
Nu is het zo dat er mensen gaan spelen en dat nodigt weer uit voor anderen
De KILLservers zijn nou eenmaal niet zo populair en drukbezocht als de ODservers (was het maar waar)
Dit komt natuurlijk door de verbinding waar ze op draaien
Maar dat is een kwestie van geld denk ik
Maar als ik geen bots op de server gooi komt er geen hond
Nu is het zo dat er mensen gaan spelen en dat nodigt weer uit voor anderen
De KILLservers zijn nou eenmaal niet zo populair en drukbezocht als de ODservers (was het maar waar)
Dit komt natuurlijk door de verbinding waar ze op draaien
Maar dat is een kwestie van geld denk ik
(Ja, dan moet ik dit ook even kwijt)
Tja, we hebben dan ook niet allemaal clanleden die geld uitgeven voor een eigen slot..En ik heb al helemaal geen zin om sponsoren te zoeken. Moet allemaal wel leuk blijven.
Wij proberen het voor iedereen voor nop te doen en daar komen we aardig mee weg... Soms wat hogere ping, soms een battle tegen botjes. Maar goed....
Een beetje geld moeten betalen om je spel te kunnen spelen, tssss, kunnen we net zo goed allemaal gaan WoWen
(hee, dat lucht op)
Tja, we hebben dan ook niet allemaal clanleden die geld uitgeven voor een eigen slot..En ik heb al helemaal geen zin om sponsoren te zoeken. Moet allemaal wel leuk blijven.
Wij proberen het voor iedereen voor nop te doen en daar komen we aardig mee weg... Soms wat hogere ping, soms een battle tegen botjes. Maar goed....
Een beetje geld moeten betalen om je spel te kunnen spelen, tssss, kunnen we net zo goed allemaal gaan WoWen
(hee, dat lucht op)
Verwijderd
Nou ja, het is maar hoe je het bekijkt, ik zou nooit geld betalen om admin te worden op een server. Ik zie admin worden op een server eerder als een goede daad van mij dan dat admin rechten krijgen een goede daad is van de server admin.
Idem voor slots. Als een server vol is, jammer dan. Er zijn er genoeg. dan join ik lekker een andere.
En over WoW, spel is sowieso niet in mijn smaak, maar ik vind het zo belachelijk dat je handen vol geld moet betalen om dat spel te kunnen spelen. Nee, niets voor mij
Ik betaal al genoeg aan hardware om te kunnen gamen..
Idem voor slots. Als een server vol is, jammer dan. Er zijn er genoeg. dan join ik lekker een andere.
En over WoW, spel is sowieso niet in mijn smaak, maar ik vind het zo belachelijk dat je handen vol geld moet betalen om dat spel te kunnen spelen. Nee, niets voor mij
Precies. En dat is dus precies waar het om gaat: hardware en de games zelf kosten genoeg dus ik wil enthousiastelingen niet opzadelen met extra maandelijkse kosten....
Ik zit voor onze 'mini-clan' [DVAS] , bestaande uit alleen vrienden, een beetje te denken aan hosting, maar man o man wat is dat duur zeg!
Een 16 slots public voor 300+ e per jaar! Best veel geld eigelijk.
@Hollanda, hoeveel dataverkeer genereert server #2 van jullie eigelijk?
We zitten nu met een eigen servertje op mijn adsl2 lijn, en 1 mbit houdt niet echt over eigelijk, zit al wel aan hosting voor de maps en custum zooi te denken, iets van 4/40 GB ofzo. misschien dat dat al ietsje helpt.
Nog meer mensen die zelf ergens een sever hebben draaien? Of weet iemand nog betaalbare hosting voor een 16~20 man public?
Dan hou ik me aanbevolen
We zitten nu met een eigen servertje op mijn adsl2 lijn, en 1 mbit houdt niet echt over eigelijk, zit al wel aan hosting voor de maps en custum zooi te denken, iets van 4/40 GB ofzo. misschien dat dat al ietsje helpt.
Nog meer mensen die zelf ergens een sever hebben draaien? Of weet iemand nog betaalbare hosting voor een 16~20 man public?
Is opzich niet zo vreemd dat een public server zoveel geld kost, als een server de helft van de dag vol zit is het niet normaal hoeveel dataverkeer dat per jaar is.
Een war server is om die reden ook stukken goedkoper.
Bij de clan waar ik speel hebben we de public ook maar ff offline gehaalt omdat het toch wel erg veel geld was.
Een war server is om die reden ook stukken goedkoper.
Bij de clan waar ik speel hebben we de public ook maar ff offline gehaalt omdat het toch wel erg veel geld was.
Er zijn er hier meerdere (mirelia en ik bijvoorbeeld)... En inderdaad: hosten van files is een probleem. Ik draai nu alleen VIP en die maps enzo kan ik net ergens onderbrengen. Hiervoor 1000+ maps draaiend gehad en dat is toch wel heel veel data..
[ Voor 31% gewijzigd door Stormtrooper op 21-03-2006 16:01 ]
Daarbij komt dat ik van een handjevol bots op expert het ook niet kan winnen.Hollanda schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 01:18:
[sorry dit moet er even uit]
Wat dacht je van zonder bots spelen? Bots stinken zowieso, wat een uitdaging tegen bots 100:5 moet iedereen hier toch wel lukken![]()
Het is natuurlijker wel leuk om online te oefenen, maar vooral om maps te leren kennen vind ik tegen bots spelen wel fijn .
Ongeveer 250 GB per maand + 50 GB aan externe custom downloads. Server zit gemiddeld 10 uur per dag volk in.j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:05:
Ik zit voor onze 'mini-clan' [DVAS] , bestaande uit alleen vrienden, een beetje te denken aan hosting, maar man o man wat is dat duur zeg!
Nog meer mensen die zelf ergens een sever hebben draaien? Of weet iemand nog betaalbare hosting voor een 16~20 man public?Dan hou ik me aanbevolen
1 tip: Goedkoop = duurkoop, vooral in hostingwereld
[ Voor 6% gewijzigd door Hollanda op 21-03-2006 17:01 ]
Zelf zit ik er ook aan te denken om een servertje te starten, gewoon voor de lol.
Wat ik beschikbaar heb is het volgende:
Server: AMD Athlon 1GHz, 640MB DDR geheugen, 3 IDE/7200rpm HDD's (2x 160, 1x 200), 2xGbit netwerk, onboard VGA.
Verbinding: 100Mbit/s up en down.
Er draaien op dit moment 2 websites op en een ftp-server. Zou deze het trekken? Internetverbinding is geen probleem, maar qua hardware? Het zou om een 16/24 slots server gaan.
Mocht dat niet gaan, dan ben ik van plan om zodra ik mijn huidige PC ga vervangen (over ± 3mnd) de onderdelen van mijn huidige PC voor de server te gebruiken. Dat is een Athlon 64 3200+ Venice, 1GB Corsair dual-channel DDR400 2-2-2-5, WD Raptor 74GB, 2x Maxtor 200GB sATA. En dat in deze Tyan B2865 19" rack te plaatsen (specs).
Wat denken jullie, is mijn huidige serverconfig voldoende of moet ik echt wachten tot de upgrade?
Server: AMD Athlon 1GHz, 640MB DDR geheugen, 3 IDE/7200rpm HDD's (2x 160, 1x 200), 2xGbit netwerk, onboard VGA.
Er draaien op dit moment 2 websites op en een ftp-server. Zou deze het trekken? Internetverbinding is geen probleem, maar qua hardware? Het zou om een 16/24 slots server gaan.
Mocht dat niet gaan, dan ben ik van plan om zodra ik mijn huidige PC ga vervangen (over ± 3mnd) de onderdelen van mijn huidige PC voor de server te gebruiken. Dat is een Athlon 64 3200+ Venice, 1GB Corsair dual-channel DDR400 2-2-2-5, WD Raptor 74GB, 2x Maxtor 200GB sATA. En dat in deze Tyan B2865 19" rack te plaatsen (specs).
Wat denken jullie, is mijn huidige serverconfig voldoende of moet ik echt wachten tot de upgrade?
Verwijderd
1GHZ lijkt mij te weinig. Ik heb een p4 2000mhz processor. Als er 15 man in mijn server zitten, is de processor usage al bijna 100%.MooDyBLueS schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:53:
Zelf zit ik er ook aan te denken om een servertje te starten, gewoon voor de lol.
Doe je toch echt iets verkeerd: ik heb maanden gedraaid met een dual P3-1Ghz. met 768Mb. Retetraag VIA-chipped mainboard en die redde dat met gemak. Stond die machine ook nog botjes te berekenen enzo... (naast het feit dat die machine mailserver/webserver/antivirusserver/backup/etc. etc. is).Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:27:
[...]
1GHZ lijkt mij te weinig. Ik heb een p4 2000mhz processor. Als er 15 man in mijn server zitten, is de processor usage al bijna 100%.
Verwijderd
Ja maar je hebt DUAL processor. Dat scheelt toch wel denk ik.Stormtrooper schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:19:
[...]
Doe je toch echt iets verkeerd: ik heb maanden gedraaid met een dual P3-1Ghz. met 768Mb. Retetraag VIA-chipped mainboard en die redde dat met gemak. Stond die machine ook nog botjes te berekenen enzo... (naast het feit dat die machine mailserver/webserver/antivirusserver/backup/etc. etc. is).
En ik draai Windows XP Pro. Misschien dat dat ook scheelt
Windows Server 2003 is hetgeen bij mij draait. De Datacenter edition. Maakt dat veel uit dan XP of 2003?
Verwijderd
Ik denk dat dat wel mee valt.. een dual p3 1ghz is vergelijkbaar met een pentium 3 op 1,5 alleen heb je dan 2 x zoveel cache.. Ik weet zeker dat 1 pentium 4 2ghz sneller is dan een dual p3 1ghz! Voor een CSS server dan he!Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:30:
[...]
Ja maar je hebt DUAL processor. Dat scheelt toch wel denk ik.
En ik draai Windows XP Pro. Misschien dat dat ook scheelt
Dual p3 1 Ghz is echt sneller dan p4 2 ghz. Met een 1 ghz zal je heus wat slotjes trekken, maar niet lekker vloeiend met hoge rates en tickrate..
Verwijderd
Ook na een complete her installatie van CSS blijft hij artifacts geven. (zie 1 pagina terug) De artifacts hebben voornamelijk effect op tekst nu.. De muren geven soms nog ook van die vage baksteen vormige vlekken..
Ik ga aanstaand weekend me geheugen testen in de pc bij mn moeder..
Aritfacts: videokaart (+ verkeerde topic en subforum!)
Het zal wel niet de oplossing zijn maar je kan eens proberen je videokaart slot schoon te blazen met wat perslucht of anders gewoon met je mond.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:29:
Ook na een complete her installatie van CSS blijft hij artifacts geven. (zie 1 pagina terug) De artifacts hebben voornamelijk effect op tekst nu.. De muren geven soms nog ook van die vage baksteen vormige vlekken..
Misschien dat ie niet helemaal goed contact maakt.
Crap, zou alleen zo zijn als alles ook gebruik maakt van die 2e CPU. Enige voordeel wat ik nu had is dat bepaalde systeemtaken verdeeld werden, maar srcds had er geen voordeel aan....Hollanda schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:15:
Dual p3 1 Ghz is echt sneller dan p4 2 ghz. Met een 1 ghz zal je heus wat slotjes trekken, maar niet lekker vloeiend met hoge rates en tickrate..
Dan moet je srcds.exe niet aan 1 CPU binden. Normaal onder windows verdeelt het zich over 2,4 of meer CPU's.
Verwijderd
Dat zou ik eens kunnen proberen.. Maar ik ga eerst testen of mijn geheugen net zo vreemd doet als ik het aansluit bij mijn moeder in mn pc daar..PilatuS schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:41:
[...]
Het zal wel niet de oplossing zijn maar je kan eens proberen je videokaart slot schoon te blazen met wat perslucht of anders gewoon met je mond.
Misschien dat ie niet helemaal goed contact maakt.
Klopt het dat CS:S ook voor een deel op je CPU draait? Normaal heb ik zo'n 35 fps
maar wanneer ik mijn winamp ernaast aanzet dan valt dat terug naar zo'n 25 fps
De waardes kunnen wat schommelen, maar typisch scheelt het zo'n 10 fps.
Ook als ik mijn videosettings omlaag schroef, of zelfs op een lagere resolutie ga spelen, maakt dat niks uit voor mijn fps.
Ik heb een AMD 2600+ @ 2080 MHz met 1024 mb RAM en een FX5900XT videokaart.
Wordt het tijd voor een upgrade? Want het leek mij dat ik met dit systeem wel meer dan 35 fps moet kunnen halen...
Ook als ik mijn videosettings omlaag schroef, of zelfs op een lagere resolutie ga spelen, maakt dat niks uit voor mijn fps.
Wordt het tijd voor een upgrade? Want het leek mij dat ik met dit systeem wel meer dan 35 fps moet kunnen halen...
Tomorrow is often the busiest day of the week
Source is behoorlijk CPU intensief ja, physics, collissions etc. Geen enkel spel is puur GPU. Die is alleen maar om het beeld te maken. De rest wordt uitgerekend door je CPU. Vind alleen 10 fps hit wel veel aangezien bij mij winamp nog geen 1% belasting oplevert
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Waar kan ik goedkoop een HL2 of CS: S cd of licentie aanschaffen? Zit te denken om ook maar eens CS: S te spelen, speel nu vooral 1.6
De wijzen komen uit het Oosten!
35FPS is idd niet zoveel (zei hij met boven op zolder een dikke bak met een 7800 GTX TOP, maar te lui om naar boven te wandelen, dus zittend achter notebook die met moeite 30fps haalt, but 200M chipset)....Dunbar schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:47:
Klopt het dat CS:S ook voor een deel op je CPU draait? Normaal heb ik zo'n 35 fpsmaar wanneer ik mijn winamp ernaast aanzet dan valt dat terug naar zo'n 25 fps
Maar waarom Winamp naast CS, je gaat me toch niet vertellen dat je muziek zit te luisteren terwijl je benaderd wordt door een tegenstander die je zelf niet hoort aankomen...?
ik heb hl2 met css bij de media markt gekocht voor 20 euroNoepZor schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:59:
Waar kan ik goedkoop een HL2 of CS: S cd of licentie aanschaffen? Zit te denken om ook maar eens CS: S te spelen, speel nu vooral 1.6
@stormtrooper
ik luister soms ook gewoon muziek tijdens het spelen van css , als je de muziek niet te hard aan zet kun je ze nog redelijk goed horen aan komen. maar soms speel ik beter met muziek

[ Voor 91% gewijzigd door dragon9114 op 27-03-2006 23:36 ]
dan speel je op het ritme van de muziek
Er zitten zelfs servers tussen die een radiostation optie hebben.
Ja wij hebben deze optie: "radio" / "radiooff" in chat. FragFM live. Krijg veel leuke respons. Ben er zelf niet zo'n fan van
Lucky you, dit kan!Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:47:
Er is dus een mogelijkheid om maar 1 soort model per team te laten rondlopen. Maar ik wil niet de standaardmodel, maar de 2e model van ct en t. Kan dit, zoja, hoe?
cl_minmodels 1/0
cl_min_t 2
cl_min_ct 2
De 2 correspondeerd met het model zoals je die kan kiezen.
LOL, ik ben een oldschool metal liefhebber.... Moet ik nog meer gaan rennen en fraggen hahahaha
1x raden, je hebt een onboard audio chip? Die hit komt dan waarschijnlijk omdat de CPU ook de sound mixing moet doen tussen CSS en WinAmp. Ook al trekt winamp zelf niet zoveel, maar alle extra mixing kan wel een hit opleveren. Probeer eens ergens een SB live ofzo vandaag te halen en test het dan nog eens.Dunbar schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:47:
Klopt het dat CS:S ook voor een deel op je CPU draait? Normaal heb ik zo'n 35 fpsmaar wanneer ik mijn winamp ernaast aanzet dan valt dat terug naar zo'n 25 fps
OK dankje, dan ga ik daar morgen na schooltijd effe langs. Heb al beetje online gekeken, maar dan heb ik CS:S voor 24 euro het goedkoopst. Een HL2 is er alleen nog maar in Game of the year edition à 40 euro min.dragon9114 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:33:
[...]
ik heb hl2 met css bij de media markt gekocht voor 20 euro![]()
De wijzen komen uit het Oosten!
Misschien moet ik mijn PC dan maar es opnieuw formateren en inrichten, draai nu al bijna 2 jaar op dezelfde installStormtrooper schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:17:
[...]
35FPS is idd niet zoveel (zei hij met boven op zolder een dikke bak met een 7800 GTX TOP, maar te lui om naar boven te wandelen, dus zittend achter notebook die met moeite 30fps haalt, but 200M chipset)....
Maar waarom Winamp naast CS, je gaat me toch niet vertellen dat je muziek zit te luisteren terwijl je benaderd wordt door een tegenstander die je zelf niet hoort aankomen...?
Muziekje erbij gaat prima hoor. Ik sta nog steeds in de top50 van de onlydutch server
Aan onboard audio ligt het in ieder geval niet, want ik heb een creative live kaartje erin zitten.
Tomorrow is often the busiest day of the week
Dit topic is gesloten.