Gamers in opstand: CoD(2) community pikt het niet meer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment is er iets memorabels aan het gebeuren:

een gaming community op het internet komt in opstand.

Waartegen?

Tegen het feit dat zij chronisch genegeerd worden; tegen het feit dat ze nooit iets horen van de game ontwikkelaars in kwestie (Activision, Infinity Ward, GMI); patches die te laat of nooit komen; bugs en exploits die niet verholpen worden, modders en mappers die compleet niet geholpen worden, etc, etc.

CoD2 is voor velen misschien een toffe WW2 game, maar voor velen die invloed hebben in de community is het nu ernst. De bugs en het schokkende ontbreken van Anti-Cheat plus de NU AL aanwezige server crash exploits in Call of Duty 2 maken het zo erg dat gamers die al sterk verontwaardigd waren over het gebrek aan support tijdens CoD/UO, er nu de brui aan geven.

Wereldwijd gaan CoD/CoD2 servers plat om hun protest te laten horen; verscheidene gaming sites laten hun bericht al horen op de frontpage.

De Call of Duty community pikt het niet meer om genegeerd te worden. Ergens houdt het op. En dat is hier. Mensen die hun zuurverdiende geld aan een game besteden (alsmede server ruimte, huur, uitbreidingssets, talloze uren aan developen, etc) verdienen beter dan dit.

LINK:

http://www.iwnation.com/F....php?showtopic=17450&st=0

en vele andere topics op IWNation

Ik post namens andere CoD/UO (2) admins/modders/mappers/players die hun steun hebben gegeven aan deze ongebruikelijke maar noodzakelijke protestactie.

Media over het internet worden op dit moment geinformeerd over deze actie, en gehoopt wordt dat Activision hun "as much profits - as little effort" policies bijschaaft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zou leuk zijn als het werkt, wel een goed idee, beter als niks doen en alleen maar klagen.
Maar goed, dit is niet de enige game waarbij gamers "genaaid" worden, al is het de laatste jaren wel een klaag&cheat cultuur geworden bij MP games vind ik..
b.t.w. DMW gaat COD2 wél ondersteunen. Punkbuster is zeker niet heilig en er zijn genoeg exploits/bypasses voor.

[ Voor 22% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-11-2005 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:37:
Zou leuk zijn als het werkt, wel een goed idee, beter als niks doen en alleen maar klagen.
Maar goed, dit is niet de enige game waarbij gamers "genaaid" worden, al is het de laatste jaren wel een klaag&cheat cultuur geworden bij MP games vind ik..
Absoluut, maar een forum als IWN zou antwoorden moeten bieden.

Helaas is er nooit een IW member te vinden die antwoord geeft op welke vraag dan ook. De forum crew moet de boel maar in toom houden, terwijl van welke support dan ook geen sprake is.

Serieuze mappers en modders (German Front Mod, Barbarossa, etc, etc) hebben hun beklag al gedaan, maanden lang tijdens CoD:UO, en nu tijdens COD2 gebeurt het weer. Dit is het resultaat van eindeloos negeren van de community.

We hopen een statement te zetten; Activision heeft al tig keer blijk gegeven geen ene zak om de betalende consument te geven, nu krijgen ze het op hun brood, hopelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yeah, ik snap het allemaal wel, maar dit is natuurlijk neverending.
Van de games die ik fanatiek gespeeld heb:
Delta Force series
MOH:AA
COD

Is er nog nooit 1 echt supergoed ondersteund. Waarom niet ? Na verkoop verdient men niks meer, simpel as that. Zo denkt men, en niet geheel onterecht als je er telkens weer mee weg komt.

B.t.w. het is natuurlijk niet alleen IW, IW heeft te luisteren naar Activision, dus ze kunnen weinig als ze niks mogen.
Ik snap de frustratie wel degelijk, heb het zelf vaak gehad. Novalogic heeft b.v. DF:Xtreme gemaakt, had een hele leuke squad-shooter kunnen zijn, áls ze de game meteen gepatched hadden. De patch is pas bijna een jaar later gekomen -> bijna geen players meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

**De patch is pas bijna een jaar later gekomen -> bijna geen players meer.**
Omdat ze denken van:"K*t! Ze kappen ermee! Hup! Effe vernieuwen, komen ze weer.

Maar hoe dan ook, ik ben er hier mee eens!
Want als we geen support krijgen, mogen we ook minder betalen.
Want voor een spel 50 euri betalen? En verder niks... pff. hallo!
Maar EA Games is wel goed!
Ik zit zelf in hun forum als algemeen lid en ze hebben geluisterd naar de leden wat ze wouden en kwam ook echt in Most Wanted!
Ook daarbij dat je daar echt geholpen word + dat EA voor NFSU wel 4 patches in 1 jaar heeft gemaakt!
Kortom: Je hebt veel bedrijven, maar er is er altijd wel een die gewoon harder zuigt dan een opgevoerde stofzuiger van 5 Kilowatt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier: de druppel die de emmer deed overstromen:

Een interview met Grant Collier, ceo bij Infinity Ward, over hoe hij bij CoD concludeerde dat er "een gebrek aan modders, support vanuit de community jegens cod bestond".!!!! (ooit het aantal mods en files voor CoD geteld??! )

Grof schandaal in feite.

http://www.computerandvid.../news_story.php?id=129959

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

*knip* - Dit voegt niets aan de discussie toe.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik vind het een erg goed initiatief. Ik heb eerlijk gezegd maar weinig games gezien waarin zo weinig wordt geluisterd naar de spelers, het is gewoon absurd :X Je betaalt dik geld voor een game waarvan de multiplayer kan worden verziekt door lamers..omdat een bedrijf dat genoeg verdiend (want je hebt gedokt voor de game) het niet nodig vindt om een serieuze anticheat in te bouwen. Ik wens alle COD/COD2ers veel succes, hopelijk levert het jullie genoeg op! De enige manier waarop bedrijven nog wakker te schudden zijn, is als ze bang worden dat ze geen games meer verkopen. Vooral gezien de marketing campagne van COD2 lijkt me de timing prima. Keep us posted :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 12:11
klasse protest jongens!!! Ikzelf ben aardig richting de prokant cod/uo speler geweest maaar ben gestopt met de komst van cod 2 ... ik wou daar eerst verder gaan maar de cheaters enzo vliegen je om de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Planetcod, gametab, alle duitse call of duty sites voeren het aan op de frontpage. Australische gamers weten er al van, en steeds meer clans en admins steunen de actie. Talloze gaming sites zijn al gecontacteerd en zullen waarschijnlijk dit weekend of maandag het nieuws overnemen.

Laten we hopen dat de sneewbal nog verder rolt. Totdat Activision eindelijk eens praat met hun community, en dit een voorbeeld stelt aan andere developers/publishers. Wij zullen niet langer genegeerd worden.

Power to the people! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf een cod clan en als ik eerlijk ben valt het me niet echt op dat er zoveel ''cheaters'' zijn :P
meestal knal ik ze even hard neer.
maar ik vind dit een zeer goeie actie ik betuig m`n steun aan de modding community :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit topic mag niet dood bloeden we verklaren de oorlog aan cheaters en campers!!!!!!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:59:
dit topic mag niet dood bloeden we verklaren de oorlog aan cheaters en campers!!!!!!!! >:)
In feite is het de oorlog aan Activision en Infinity Ward en hun cultuur van negeren van de community.
Een patch is leuk maar niet het einddoel, een actieve communicatie van AV/IW met de modders, mappers en admins om hun problemen bespreken en op te lossen. Dat is het einddoel.

Maar als je hierdoor het protest steunt, dan is dat meegenomen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheaters zijn opzich niet zo erg maar campers daar word ik helemaal gek van!
dus dat gedoe met die patches vind ik niet zo`n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
imo cheaters zijn veel erger dan campers. Niveau van campers is meestal toch laag dus je draait je om en knalt ze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben niet echt een MP-gamer, dus mijn mening moet je niet te zwaar wegen.

Maar als een developer slecht is in de support en patches niet uitbrengen enzo, kan je dan niet beter een game spelen met wél goede support?

Als mensen het spel niet kopen en de ontwikkelaars hun geld niet meer binnen zien stromen lijkt mij een veel zwaardere leverage dan wat websites met klaagberichtjes?
Laat ze het in hun portemonne voelen. Slechte reviews, slechte ervaringen en negatieve aanbevelingen om het spel te kopen, zodat nieuwe mensen het spel niet kopen lijkt mij meer effect hebben?

Daarnaast, ik weet niet hoe oud dit spel "CoD2" is (welk spel het ook mag zijn), maar support wordt niet eeuwig gegeven, natuurlijk.
Misschien is CoD1 een oplossing? (al gaat dat natuurlijk rechtstreeks tegen het bovenstaande in, maarja, ik ken het gevoel als je persé een spel wil spelen :P )

Nogmaals, ik ben geen MP-speler, dus mijn mening moet je in de marge lezen :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 26-11-2005 18:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

anandus schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:49:
Daarnaast, ik weet niet hoe oud dit spel "CoD2" is (welk spel het ook mag zijn), maar support wordt niet eeuwig gegeven, natuurlijk.
dat spel is net uit... en niet eeuwig support? moeten ze maar zorgen dat het beter in elkaar zit bij de release

1 + 1 = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
quote:

**CCA - CoD COMMUNITY ACTION PRESS RELEASE**

Today for the first time in the history of gaming the Call of Duty/UO/Call of Duty2 online community are pulling forces together to make a stand against the developers of the games Infinity Ward and Activision by shutting down all their servers that host these games for a 24hr period to begin on the 17th December. This decision has not been taken lightly by server admins but the time has come to bite the bullet and stand up for what we believe in.
This will be worldwide with support from clans from Australia, America, Germany, Netherlands, France, UK, Sweden amongst other countries.

This is in an attempt to get Infinity Ward and Activision to support their community and offer some form of support for the products they are releasing for online gameplay.

No Anticheat has to be one of the biggest issues that have enraged the disillusioned community.
No statements have been made from Infinity Ward/Activision as to whether they are going to implement this.
This is something that the CoD community felt very strongly about when CoD was released in 2003.
They had asked for this to be implemented for CoD2 months ago but like the rest of the questions have been completely ignored.
Petitions are in place to get some form of Anticheat as well.
The game is being constantly abused by cheats and the community are sick to the back teeth with the way they are being treated and the lack of interest from the developer and publisher.

Too many questions have been ignored for far too long now and the CoD community believe that after raking in millions of dollars Infinity Ward/Activision have let them down.
So this is the action we are proposing to get the attention of Infinity Ward/Activision to ask for Public Relations support from their team and answer many questions blighting the online game.

If no statement arrives from either Activision or Infinty Ward on or before midnight 16th December 2005 Action Day will be 17th December 2005 at 6pm your local time.

You may either shutdown or lockdown your server with a secure password.

Please Change your server name to "We support CCA"

Thank you all again for supporting this Action and your Community.

We will keep you informed of any further actions if deemed necessary.

A very big thankyou to all the clans worldwide that will be partaking in the server blackout on 17th December.

Our only wish throughout all of this has been to bring our community together in order to force a response from both Activision and Infinity Ward with regards to supporting the Game Series we all love playing.

signed by
COD Community Action
on behalf of all the players, modders, mappers, Clans and League Admins of The Call of Duty Series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:04:
haha je maakt een grapje toch |:( ?

Campers erger dan cheaters, dat is echt de domste opmerking die ik sinds een tijdje heb gelezen op deze site... Tegen campers heb je tenminste nog een kans, tegen cheaters sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 03:02:
**De patch is pas bijna een jaar later gekomen -> bijna geen players meer.**
Omdat ze denken van:"K*t! Ze kappen ermee! Hup! Effe vernieuwen, komen ze weer.

Maar hoe dan ook, ik ben er hier mee eens!
Want als we geen support krijgen, mogen we ook minder betalen.
Want voor een spel 50 euri betalen? En verder niks... pff. hallo!
Maar EA Games is wel goed!
Ik zit zelf in hun forum als algemeen lid en ze hebben geluisterd naar de leden wat ze wouden en kwam ook echt in Most Wanted!
Ook daarbij dat je daar echt geholpen word + dat EA voor NFSU wel 4 patches in 1 jaar heeft gemaakt!
Kortom: Je hebt veel bedrijven, maar er is er altijd wel een die gewoon harder zuigt dan een opgevoerde stofzuiger van 5 Kilowatt!
ja maar het verschil me EA ze pushen de makers zo dat er een half spel op de markt is! zie bf2
daar moet nog hoop gefixd worden,

dus dan moet er wel gepatchd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niets nieuws onder de zon. Zoals ik het lees is het met CoD2 dan een tikje erger dan met bijvoorbeeld Battlefield 2, beloofde fixes zitten niet in de patches maar er wordt je wel een expansion pack door de strot geduwd.

Toch heb ik altijd met veel plezier Call of Duty gespeeld

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:36:
Niets nieuws onder de zon. Zoals ik het lees is het met CoD2 dan een tikje erger dan met bijvoorbeeld Battlefield 2, beloofde fixes zitten niet in de patches maar er wordt je wel een expansion pack door de strot geduwd.

Toch heb ik altijd met veel plezier Call of Duty gespeeld
Ik ook!! maar dat ze geen anti cheat software erbij gedaan, snap ik ook niet
of ze wouden snel geld hebben ect.

Bij BF2 komen ze met excuse dat er 32 mappen in zittten alleen zitter er 3 verschillende grotes in 16&32&64 dus totaal 12 mappen.

en als je op de screenshots kijkt zijn er veel mappen geschrapt, waarom weet ik niet. Maar het leken me mooie mappen ect ect
ook veel andere content geschrapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Ik heb 't altijd al vreemd gevonden dat de console-spellen wél in een keer goed zijn (uitzonderingen daargelaten)..

waarom kan dit niet met pc-games ?

Ik heb een beetje het idee dat pc-spellen al worden ''gelanceerd'' als het pas voor 95% ''af'' is (kan iemand zich bf2 nog herrineren?).......scheelt ze een hoop testwerk in ieder geval.....en aan de hand van de feedback brengen ze vervolgens patches uit....

dus eigenlijk is iedereen die vanaf het begin bij een online-community zit, beta tester (of je dat nou wil of niet)...alleen betaal je daar wel het volle pond voor ?!

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-11-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37

Yucko

One clown to rule them all !

Mijn steun hebben ze :(

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij het spel eenmaal gekocht hebt hebben ze schijt aan jou problemen. Met quake 4 hebben we op het moment vergelijkbare problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
zeeer goeie actie,
mn stoel valt nog achterover als ik denk aan counterstrike source. jarenlang gevloekt op de wallhackers en speedhackende auto-aimers bij de oude cs, vrijwel meteen met de release van css waren dezelfde cheats weer ruimschoots aanwezig. open source was het excuus.

toch heb ik bij call of duty het idee dat het meer gemaakt is voor singleplayer en multiplayer meer een extratje is. dit neemt niet weg dat als je inderdaad betaald voor een product je er van uit moet kunnen gaan dat het in orde is.

1 ding wat ik geleerd heb na 7 jaar gamen op 'echte' computers, is dat alles draait om compatibilinogwat. mn nieuwste computer bestaat dat ook uit de meest gangbare a merken.

misschien een idee voor de consumentenbond een site te maken voor klachten met games ? 8)7

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37

Yucko

One clown to rule them all !

En maar gek vinden dat de mensen geen 40 a 50 euro meer betalen voor een spel, maar het gewoon downloaden |:(

Oke, je kan dan geen online-gaming meer doen, maar als je dit leest dan heeft 't ook geen zin. Dan download je het gewoon en speelt de single-player versie uit en "that's it then"

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:04:
o m g

Speel je uberhaupt wel CoD(2)? Ik ben geen diehard camper, maar CoD zonder campen is als NFSMW zonder auto's -_-

[ Voor 13% gewijzigd door flashin op 27-11-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de mensen massaal hun game moeten terug brengen naar de winkels. Ook winkels kunnen hier niet doof voor zijn.

Heb 6 maanden geleden CS 1.6 en Source aan de wilgen gehangen na 7 jaar spelen, met verdriet. Heb een mooie tijd achter de rug in de clanplay met CS, maar ook Valve begrijpt niet waar het allemaal om draait. Ook daar loopt de community weg.

Het gekke vind ik overigens wel dat er weinig kwaliteits eisen aan game developers word gesteld, zeg maar een ljst waar ze minimaal aan moeten voldoen bij het uitbrengen van een spel. Het zou leuk zijn als daar eens iets voor opgesteld word, dat men minimaal een goed werkende anti cheat engine meelevert en bugs binnen een bepaald tijdstip moet oplossen na release.

Ben maar ff gestopt met MP, SP geeft iig de rust die je zoekt in een game en geeft meer speel plezier, al is MP toch het leukste. Ook co-op mode's worden haast niet meer gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:35:
Heb 6 maanden geleden CS 1.6 en Source aan de wilgen gehangen na 7 jaar spelen, met verdriet. Heb een mooie tijd achter de rug in de clanplay met CS, maar ook Valve begrijpt niet waar het allemaal om draait. Ook daar loopt de community weg.
Vraag me af wat de 'community' dan wel nog goed vind: Valve is gemeen en slecht, EA is evil, Activision levert 0,0 support, wat houden we dan nog over?

Er zijn maar 2 fouten bij Activision:
- geen PB support: bespaart ze op korte termijn een hoop geld, op lange termijn betekend dat het einde van de CoD reeks
- slechte server support: deze laten ze lekker aan anderen over, hoe de server werkt, welke commands er zijn,etc etc, daar helpen ze nergens bij. En zoals gewoonlijk is de Linux software een slap aftreksel van de Windows software. Geen probleem bij de grote gamehosters, wél een probleem voor de community die zelf een servertje wilt hosten.

Maar ik zie het wel allemaal goed komen, heb het idee dat ze CoD2 te vroeg hebben gereleased en dat ze nu nog druk bezig zijn aan de serversoftware/anti-cheat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
DaMorpheus schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:46:
[...]

heb het idee dat ze CoD2 te vroeg hebben gereleased en dat ze nu nog druk bezig zijn aan de serversoftware/anti-cheat :)
dit gebeurt met zowat elk spel de laatste tijd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 15:45
JaJoah schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:02:
En maar gek vinden dat de mensen geen 40 a 50 euro meer betalen voor een spel, maar het gewoon downloaden |:(

Oke, je kan dan geen online-gaming meer doen, maar als je dit leest dan heeft 't ook geen zin. Dan download je het gewoon en speelt de single-player versie uit en "that's it then"
Wistje dat er ook private server crack's te vinden zijn? (ik draai zelf een lan server om tegen mijn bezoek te kunnen spelen.... en cod2 kan cracked online... er zijn vet veel servers alleen de helft ligt plat door die actie... die van mij ook;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 10:12

Vuurvoske

Nunquam cede!

DaMorpheus schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:46:
[...]

Vraag me af wat de 'community' dan wel nog goed vind: Valve is gemeen en slecht, EA is evil, Activision levert 0,0 support, wat houden we dan nog over?

Er zijn maar 2 fouten bij Activision:
- geen PB support: bespaart ze op korte termijn een hoop geld, op lange termijn betekend dat het einde van de CoD reeks
- slechte server support: deze laten ze lekker aan anderen over, hoe de server werkt, welke commands er zijn,etc etc, daar helpen ze nergens bij. En zoals gewoonlijk is de Linux software een slap aftreksel van de Windows software. Geen probleem bij de grote gamehosters, wél een probleem voor de community die zelf een servertje wilt hosten.

Maar ik zie het wel allemaal goed komen, heb het idee dat ze CoD2 te vroeg hebben gereleased en dat ze nu nog druk bezig zijn aan de serversoftware/anti-cheat :)
Ubisoft?

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
cheats verpesten online gaming drastich. ook al is er anti cheat software, dan heeft altijd weer een noob wel weer een by-pass.

net alsof je daar voldoening mee krijgt (haha ie schiet iedereen neer en zij kunnen mij niet raken wat ben ik ook goed) :r 8)7 :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik vind Bethesda (en dus Ubisoft) een goeie community. Ze leveren support aan de modmakers, en reageren op de fora.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mensen, jullie schijnen wel te vergeten dat COD1 ook pas PB kreeg bij een latere update (1.4 dacht ik ?). Kan altijd nog komen, toen deden ze daar ook pas op het laatst mededelingen over.
Kan ik me ook wel wat bij voorstellen, ze gaan PB natuurlijk geen source geven die nog niet final is.

Ik ben voor betere support, maar een te eenzijdige discussie is geen discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nog nooit gespeeld met cheats, omdat dat gewoon lame is... wat heb je er in godsnaam aan, alsof je dan wél goed bent?!

En ik vroeg me af of er al hacks waren voor COD2, dus ff gegoogled: de wallhacks en aimbots stonden binnen 4min op mijn pc en maar is geprobeerd... ronduit lame, maar het bewijst maar dat de grootste n00bs zo kunnen spelen als ze willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
heb zelf geen cod2, maar geef gasten wel allemaal gelijk, voor 55 a 60 euro, mag je toch wel wat kwaliteit verwachten en een paar standaard dingetjes voor het online spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
flashin schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:04:
[...]
o m g

Speel je uberhaupt wel CoD(2)? Ik ben geen diehard camper, maar CoD zonder campen is als NFSMW zonder auto's -_-
en dat is gelul :D....als je campt word je door iedereen uitgescheten want het enige wat je wil is klotepuntjes zonder skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh, sorry maar wat speel je dan TDM ?
De andere games-types zijn camp-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Smokey! schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:10:
[...]

en dat is gelul :D....als je campt word je door iedereen uitgescheten want het enige wat je wil is klotepuntjes zonder skills
Onzin, campen is ook een tactiek. Sterker nog, als jij een camper niet kan opsporen en afmaken zou je kunnen gaan twijfelen aan je eigen skills ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 27-11-2005 19:17 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:29:
[...]

haha je maakt een grapje toch |:( ?

Campers erger dan cheaters, dat is echt de domste opmerking die ik sinds een tijdje heb gelezen op deze site... Tegen campers heb je tenminste nog een kans, tegen cheaters sowieso niet.
denk eens na man cheaters komen haast niet voor (uit mijn ervaring dan) en campers zijn veel talrijker dus ik vind het camper probleem het ergste door z`n gigantische omvang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:18:
[...]

denk eens na man cheaters komen haast niet voor (uit mijn ervaring dan) en campers zijn veel talrijker dus ik vind het camper probleem het ergste door z`n gigantische omvang ;)
Campen kan ook een skill zijn. Niet iedereen wilt als een Rambo rondrennen en elke 10 seconden opnieuw spawnen :X

[ Voor 20% gewijzigd door Stewie! op 27-11-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu jullie het toch over rambo`s hebben ik game altijd zo ;)
en ik denk dat we een andere definitie voor camper kennen ik zie een camper als iemand die constant in 1 klein donker hoekje zit, terwijl jullie een camper zien als iemand die telkens 20 seconden op die plek blijft en dan relocate na 1 kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:55:
nu jullie het toch over rambo`s hebben ik game altijd zo ;)
en ik denk dat we een andere definitie voor camper kennen ik zie een camper als iemand die constant in 1 klein donker hoekje zit, terwijl jullie een camper zien als iemand die telkens 20 seconden op die plek blijft en dan relocate na 1 kill.
Easy kill als hij telkens op die plek zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

BELANGRIJK:::

(beetje offtopic, maar toch best belangrijk)
Sharkynl
Onderwerp: CD Key Dieven
Op dit moment zijn er mensen actief die cd-keys van Call Of Duty 2 proberen te stelen. Dit doen ze door via msn een programma te sturen genaamd COD2 Optimizer, en ze vertellen erbij dat ze een beta-tester zoeken en ze vragen of je dat wilt worden. Als je dit programma opent geeft ie aan dat er een fout is ontstaan en dat je op exit moet drukken, op het moment dat je op exit drukt wordt je cd-key als msn naam ingesteld. Het emailadres van de persoon waarvan ik het programma heb gekregen is djien_mohaa@hotmail.com
rAz3
Onderwerp: Reageer met quote
iK ben net toegevoegd door: cod_optimizer@hotmail.com

met zelfde vraag!
Ik zei dat ik het had gelezen op fora, en heb geen site gegeven toen ie erna vroeg!

Dus kijk ervoor uit!
Toen ik zei dat ik em doorhad heeft ie me meteen geblokt!!
Vermeldt er even iets over in de startpost!!

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Vuurvoske schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:07:
BELANGRIJK:::

(beetje offtopic, maar toch best belangrijk)

[...]

[...]

Vermeldt er even iets over in de startpost!!
Ik blij dat ik die MSN troep niet gebruik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mr. Detonator schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:44:
Ik heb 't altijd al vreemd gevonden dat de console-spellen wél in een keer goed zijn (uitzonderingen daargelaten)..

Lijkt me redelijk logisch. Een console is een console. Daar zit altijd dezelfde GPU en CPU in. Dezelfde drives kortom dezelfde hardware. Lekker optimizen en testen op 1 config. Bij PC's is dat natuurlijk compleet de omgekeerde wereld. Je kunt 1000 test systemen neerzetten, maar in het wilt vind je toch net systeem 1001 waarbij de medion muis toch niet je spel onderuit haalt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
och, zo revolutionair is dit idee nou ook weer niet. Voor Unreal Tournament (de eerste dus) was ook al zoiets opgezet, maar dat heeft uiteindelijk ook niets gebracht. Er zijn ook nog wel meer communities geweest die zoiets hebben gedaan.

Feit is natuurlijk wel dat het niet echt hoort om als developer je gereleasde game maar te vergeten. Sterker nog, ik denk ook echt niet dat het zo is, en dat deze actie wel vrij voorbarig is, gezien het aantal weken dat de game nu uit is (3 ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig, dit heb je ook altijd bij AE games, slechte support, veel bugs en veel cheaters en daar hoor je niemand over en iedereen koopt het maar weer als the sims deel 17, need for speed 12 en een spel die de naam c&c niet zou mogen dragen, uit komt.
Gebeurd het een keer bij een andere game ontwikkelaar komt de hele community meteen in opstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:26:
Wel grappig, dit heb je ook altijd bij AE games, slechte support, veel bugs en veel cheaters en daar hoor je niemand over en iedereen koopt het maar weer als the sims deel 17, need for speed 12 en een spel die de naam c&c niet zou mogen dragen, uit komt.
Gebeurd het een keer bij een andere game ontwikkelaar komt de hele community meteen in opstand.
Inderdaad, EA is pure geldklopperij met z'n lijpe expansion packs. In plaats van goeie support voor het originele spel te geven moet er gelijk een expansion pack gereleased worden om nog wat geld in het laadje te krijgen.

Nee, men doet het niet meer om de gamers een goede game te verzorgen maar puur om het geld maar binnen te laten stromen, erg triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smokey! schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:10:
[...]

In een WWII simulatie is het niet heel erg raar om in een loopgraaf te staan of een kapot geschoten gebouw en dan te knallen. Je gaat echt niet zo maar stom rondjes rennen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Even de knuppel in het hoenderhok gooien :)

Support is niet goedkoop. Misschien moeten we wel afstappen van het 1x E50 lappen en dan lifetime support verwachten. Wanneer een leverancier met een abbonementsvorm werkt worden ze gedwongen om te blijven vernieuwen en support te leveren. Geen support leveren zorgt immers voor minder abbo's. Misschien ben je dan als consument on the long run wel duurder uit, maar de ontwikkelaar wordt wel gedwongen goede expansion packs aan te bieden aan de abbonees (dus zonder veel extra kosten). Aan de andere kant. Een abbo op FIFA zal best wel eens goedkoper kunnen zijn dan elk jaar weer de nieuwe jaar versie aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi er nog een knuppel achteraan.. de community moet niet zo zeuren (:P), het is niet de ontwikkelaar die hier de problemen veroorzaakt, maar de community zelf.

Cheaten is niet iets wat de ontwikkelaars doen. Als iedereen gewoon eerlijk zou spelen, zou er weinig tot niets aan de hand zijn.

Ontwikkelaar geeft spel aan community --> community gaat lopen cheaten en proberen de boel te vernaggelen --> dat lukt --> community boos op ontwikkelaar..

beetje krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04

Vrijdag

De Zwarte

Een aardige actie vind ik. Goed om een signaal te geven. Maar wat Janoz zegt zit ook wel wat in.

Trouwens, wanneer leert men eens het verschil tussen campers en snipers? Camper => blijven zitten. Sniper => schieten, raken, (evt. nog twee keer herhalen) verplaatsen. Vooral met WW2 en "realistische" schietspellen vaak gebruikt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22

hayate666

zwaardfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:37:
Ik gooi er nog een knuppel achteraan.. de community moet niet zo zeuren (:P), het is niet de ontwikkelaar die hier de problemen veroorzaakt, maar de community zelf.

Cheaten is niet iets wat de ontwikkelaars doen. Als iedereen gewoon eerlijk zou spelen, zou er weinig tot niets aan de hand zijn.

Ontwikkelaar geeft spel aan community --> community gaat lopen cheaten en proberen de boel te vernaggelen --> dat lukt --> community boos op ontwikkelaar..

beetje krom.
Als de hele community uit cheaters zou bestaan, zou je redenatie nog ergens op slaan. De meeste mensen die online actief zijn en support vragen zijn niet de cheaters hoor. Die zijn er bij gebaat dat een developer geen support geeft.

Deze actie heeft in ieder geval mijn steun!

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:37:

beetje krom.
Als je het hele topic had doorgelezen dan had je gezien dat het niet alleen om cheaters gaat, maar ook om bugs waardoor de game crashed en verschillende exploits waardoor er ongebalanceerde situaties ontstaan. Dus inderdaad jouw redenatie is een beetje krom.

[ Voor 5% gewijzigd door harry64 op 28-11-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

hayate666 schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:01:
[...]

Als de hele community uit cheaters zou bestaan, zou je redenatie nog ergens op slaan. De meeste mensen die online actief zijn en support vragen zijn niet de cheaters hoor. Die zijn er bij gebaat dat een developer geen support geeft.
Buiten dat is het bijzonder naïef om te denken dat er geen cheaters zijn. Een spel zonder anti-cheat uitbrengen is gewoon oerdom :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Janoz schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:31:
Even de knuppel in het hoenderhok gooien :)

Support is niet goedkoop. Misschien moeten we wel afstappen van het 1x E50 lappen en dan lifetime support verwachten. Wanneer een leverancier met een abbonementsvorm werkt worden ze gedwongen om te blijven vernieuwen en support te leveren. Geen support leveren zorgt immers voor minder abbo's. Misschien ben je dan als consument on the long run wel duurder uit, maar de ontwikkelaar wordt wel gedwongen goede expansion packs aan te bieden aan de abbonees (dus zonder veel extra kosten). Aan de andere kant. Een abbo op FIFA zal best wel eens goedkoper kunnen zijn dan elk jaar weer de nieuwe jaar versie aan te schaffen.
Dit is onzin. De leverancier is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het gebodene. Indien dit onder de maat is, moet de leverancier er dus wat aan doen. Iedereen vindt het vanzelfsprekend dat wanneer een gebrek wordt ontdekt in bv een TV type, de leverancier de TV's kostenloos fixt. Echter nu is het ineens niet vanzelfsprekend dat wanneer een leverancier een buggy spel op de markt gooit deze fouten kostenloos fixt?

Een abonnementsvorm zorgt er alleen maar voor dat de verantwoordelijkheid die de leverancier heeft wordt ingeruild voor betaalde support, maar zo werkt het niet.

EA en ook andere leveranciers, staan erom bekend om producten te releasen die niet echt conform de kwaliteit zijn die gesuggereerd wordt in de marketing: veelal zijn de 1e kale versies dermate buggy dat een patch echt noodzakelijk is soms om uberhaupt het spel uit te spelen zonder crash.

Het nadeel is dat EA zich er geen reet van aantrekt. Vergelijk EA (en ook ubisoft bv) met de Yoko van vroeger (je wellicht wel bekend nog ;)) in de elektronica: werkelijk flutkwaliteit, maar dat kon je verwachten. Zo is het ook met EA. De consument zou dus zijn enige macht die hij heeft moeten uitoefenen: nl. geen EA spullen kopen. (en in dit geval dus ook geen Infinite ward spullen meer kopen). Hun marketeers echter weten een verhaal te verkopen alsof hun games de enige zijn die je MOET spelen NU, terwijl dat zelden het geval is (in het geval van bv. de Sims (2) ben je het haasje, maar in andere gevallen zijn er prima alternatieven).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Helemaal mee eensch.

Ik kan me eigenlijk maar 1 bedrijf bedenken die hun games echt heel erg goed support en dat is Blizzard Entertainment. Natuurlijk wordt World of Warcraft goed verzorgd maar daar betaal je dan ook maandelijks voor. Nee ik heb het over Warcraft III (veel nieuwe maps en af en toe ook nog eens patches) en zelfs Starcraft heeft laatst een patch update gehad, na zoveel jaar! (Starcraft dateert uit 1998(?) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29
Janoz schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:19:
[...]

Lijkt me redelijk logisch. Een console is een console. Daar zit altijd dezelfde GPU en CPU in. Dezelfde drives kortom dezelfde hardware. Lekker optimizen en testen op 1 config. Bij PC's is dat natuurlijk compleet de omgekeerde wereld. Je kunt 1000 test systemen neerzetten, maar in het wilt vind je toch net systeem 1001 waarbij de medion muis toch niet je spel onderuit haalt.
En vergeet daarbij niet dat op de PC het nogal wat makkelijker is om cracks/exploits, gehackte stukken software en dergelijke te downloaden. Cheaten zal daardoor moeilijker zijn op een XBox dan op een PC. Daardoor is op de PC anti-cheat software veel belangrijker. En inderdaad, daarnaast zijn het natuurlijk de gigantische hoeveelheid verschillende hardware combinaties die mogelijk zijn bij de PC.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Wat een hoop bombarie en grootspraak zeg.
Vergeet niet dat 'de community' of 'de hardcore spelers' relatief een heel klein deel van de totale verkopen van een spel vormen. En dat terwijl deze groep wel het meest veeleisend is en meteen gaat klagen als er iets niet naar hun zin is en vervolgens ook nog alles doet om een developer zwart te maken.

Nu zie ik in dit topic nog Valve afgezeken worden. Als er een developer is die veel voor de community doet en veel doet om modden en mappen te stimuleren, dan is het Valve wel. En dan is het nog niet goed? Sorry, maar beginnen jullie zelf enig idee te krijgen waarom developers jullie links laten liggen?
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:41:

Absoluut, maar een forum als IWN zou antwoorden moeten bieden.

Helaas is er nooit een IW member te vinden die antwoord geeft op welke vraag dan ook. De forum crew moet de boel maar in toom houden, terwijl van welke support dan ook geen sprake is.
2 seconden kijken op IWNation leert me dat het geen officiele site van Infinity Ward is, maar een third party vrijwilligersproject. Ik kan me goed voorstellen dat IW geen tijd gaan besteden aan elke site die zichzelf bombardeert tot officiele nieuwsbron. Sowieso is community communicatie via forums het meest zinloze wat je kunt bedenken. 90% van alle topics bestaan uit ongefundeerd gezeik op onbenulligheden of dingen die een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn, en 90% van de posts in elk topic zijn "Me too!" posts. Ik zou er als developer mijn tijd niet aan verdoen.
autodidact schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:51:
mn stoel valt nog achterover als ik denk aan counterstrike source. jarenlang gevloekt op de wallhackers en speedhackende auto-aimers bij de oude cs, vrijwel meteen met de release van css waren dezelfde cheats weer ruimschoots aanwezig. open source was het excuus.
Huh... CS:Source is helemaal niet open source.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

n00b detected lol :+

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[b]Gunp01nt schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:02:

2 seconden kijken op IWNation leert me dat het geen officiele site van Infinity Ward is, maar een third party vrijwilligersproject. Ik kan me goed voorstellen dat IW geen tijd gaan besteden aan elke site die zichzelf bombardeert tot officiele nieuwsbron. Sowieso is community communicatie via forums het meest zinloze wat je kunt bedenken. 90% van alle topics bestaan uit ongefundeerd gezeik op onbenulligheden of dingen die een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn, en 90% van de posts in elk topic zijn "Me too!" posts. Ik zou er als developer mijn tijd niet aan verdoen.
Zit wat in, zij het niet dat IW ten tidje van COD, deze site zélf heeft opgezet om gamers de kans te geven om feedback te geven. Het is natuurlijk "not done" om zo'n site te laten vallen zodra het ff niet lekker gaat.
Als je ergens aan begint, moet je het ook afmaken.
Ofcourse, "the community" bestaat ook voor een groot gedeelte uit: zeikerds/kleine kids/cheaters. Er zijn ehter ook genoeg welwillende gamers die iets bij willen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel grappig dat men cheaters en "campers" in dit topic in één adem noemt.

Iemand die cheat maakt gebruik van 3rd party software of ingame exploits om een voordeel t.o.v. anderen te verkrijgen. Iemand die campt, hoe vervelend het soms ook kan zijn, doet NIKS illegaals!
Het komt in iedere FPS voor en daar heb je maar mee om te gaan. Om ze echter te gaan vergelijken met cheaters vind ik ronduit belachelijk.

Verder, als ik het goed begrijp wordt er op 17 december voor 24 uur gestaakt.
Persoonlijk denk ik dat dit niet veel zal helpen. Wil je Activision (en de rest van de ontwikkelaars) echt raken, dan zul je hun op een of andere manier moeten raken in de verkoop van COD2. Je zou dat bijvoorbeeld kunnen doen door alle grote gamesites proberen over te halen hun reviews van COD2 aan te passen. Daar halen nieuwe kopers hun informatie vandaan. Maar of dat lukt...

Een 24-uurs staking vind ik net zo nutteloos als een autoloze dag. De volgende dag kart iedereen toch weer vrolijk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het absoluut niet mee eens. Hiermee word een signaal door de gamers zelf gegeven dat ze het er absoluut niet mee eens zijn.

Reken maar dat dit impact heeft, vooral omdat het op nieuwssites zoals de inquirer verschijnt, en hopelijk ook hier op T.net !!

Mijn clan zet ook alle servers op slot als het nodig is. Het laat in ieder geval een signaal achter! De klant is koning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

EfBe schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:28:
[...]
Het nadeel is dat EA zich er geen reet van aantrekt. Vergelijk EA (en ook ubisoft bv) met de Yoko van vroeger (je wellicht wel bekend nog ;)) in de elektronica: werkelijk flutkwaliteit, maar dat kon je verwachten. Zo is het ook met EA. De consument zou dus zijn enige macht die hij heeft moeten uitoefenen: nl. geen EA spullen kopen. (en in dit geval dus ook geen Infinite ward spullen meer kopen). Hun marketeers echter weten een verhaal te verkopen alsof hun games de enige zijn die je MOET spelen NU, terwijl dat zelden het geval is (in het geval van bv. de Sims (2) ben je het haasje, maar in andere gevallen zijn er prima alternatieven).
Grappig, maar noem eens een grote spelreeks die niet van een grote jongen afkomt? Alle topgames zijn van de grote partijen: HL/CS(S) serie, MoH, BF-serie, CoD-serie, Unreal-serie, etc.

Nu wil ik hier niet de keuzes van Infinity Ward verdedigen, maar wel duidelijk maken dat je met een boycot alleen jezelf hebt. Als ik de cod2 mailinglist moet geloven zijn er mensen die alle grote makers op de zwarte lijst hebben staan, en ondertussen kopen ze toch gewoon de grote games.

Enige manier om deze partijen aan te pakken is via een grote actie zoals in de topicstart, als dat opgepikt wordt door de media dan heb je je doel bereikt.
Boycotten werkt niet, zie ook die domme Shell-mailtjes die rondzwerven. "Niemand mag bij Shell tanken, als zij hun prijzen daarna verlagen doen anderen dat ook!!!11111oneoneone"

Shell zegt dan :O , en zo is het maar net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:37:
[...]

In een WWII simulatie is het niet heel erg raar om in een loopgraaf te staan of een kapot geschoten gebouw en dan te knallen. Je gaat echt niet zo maar stom rondjes rennen hoor.
Ik weet niet of jullie echt multiplayer spelen maar campers zijn echt mensen die ergens gaan liggen en niet van hun plaats afkomen en wachten tot iemand bij hem in het vizier loopt....maar ik ga er niet verder op in..ga eerst maar eens multiplayer spelen dan maak je het zelf mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er ook nog punkbuster voor CODII ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Baserunner schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:28:
Helemaal mee eensch.

Ik kan me eigenlijk maar 1 bedrijf bedenken die hun games echt heel erg goed support en dat is Blizzard Entertainment. Natuurlijk wordt World of Warcraft goed verzorgd maar daar betaal je dan ook maandelijks voor. Nee ik heb het over Warcraft III (veel nieuwe maps en af en toe ook nog eens patches) en zelfs Starcraft heeft laatst een patch update gehad, na zoveel jaar! (Starcraft dateert uit 1998(?) ).
Ik was het topic aan het door pluizen en je haalt me de woorden uit de mond, wilde het zelf ook al posten :P

Blizzard is één van de weinige die echt goede support op de games heeft, Starcraft idd, nog steeds veel gespeeld (zelfs op de wcg) en wordt nog steeds ondersteunt en gepatched. Warcraft 3 speel ik dagelijks en ook daar komen nog patches voor uit. Maar ook zonder patches zijn de spellen gewoon goed te spelen en dat kunnen we van de games van EA niet zeggen (kijkt even naar Medal of Honor pacific assault en BF2 :X )
Blizzard doet ook niet moeilijk met het uitgeven van games, als het spel af is komt het op de markt en niet eerder.

Bij EA kun je nu al voorspellen dat volgend jaar kerst een nieuwe NFS, FIFA, SIMS en BF2 expansion in de winkel liggen. Die waarschijnlijk ook weer vol met troep zitten (NFS valt dan meestal nog wel mee)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:56

Clush

Do as I say...

Inderdaad, IW, kom es op met die anticheat...

niet omdat er nou zoveel cheaters rondlopen in cod2, maar ik als CoD1 veteraan kan aan geen public spel meer meedoen zonder na 10 minuten voor cheater te worden uitgemaakt... Ikzelf moet de eerste cheater nog tegenkomen (en ik speel best veel), maar het ontbreken van PB oid maakt mensen nogal snel achterdochtig... en hoewel ik normaalgesproken wel kan lachen om alle beschuldigingen, wordt je er op den duur toch best wel zat van...

En het enige wat her wat aan kan doen is een effectieve AC... niet omdat er veel cheaters zijn, maar omdat iedereen met een beetje skill gelijk een cheater wordt genoemd.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipv iets tegen de ontwikkelaars van het spel te doen ...
doe iets tegen de ontwikkelaars van de cheats
er zijn al genoeg mensen die rechtzake tegen cheat coders hebbe aangespannen en deze ook hebbe gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:40:

er zijn al genoeg mensen die rechtzake tegen cheat coders hebbe aangespannen en deze ook hebbe gewonnen
bron ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
het is toch echt niet verboden om cheats te maken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smokey! schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:49:
[...]

Ik weet niet of jullie echt multiplayer spelen maar campers zijn echt mensen die ergens gaan liggen en niet van hun plaats afkomen en wachten tot iemand bij hem in het vizier loopt....maar ik ga er niet verder op in..ga eerst maar eens multiplayer spelen dan maak je het zelf mee
Prima tactiek toch in een wwii shooter. Is in ieder geval realistischer dan kansloos rond rennen :)

oh ja en ik speel best veel multiplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
http://www.gamer.nl/nieuws/28583

Dit is de 'Big Shit' man. Ik wist niet dat het hele gedoe zo groot was 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Smokey! schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:43:

Wat is er big-shit aan gamer.nl? :O

Dít is big-shit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
hmmm wat kan het hun eigenlijk schelen dat we een dagje uit de lucht gaan,,, ?? ik bedoel, ze geven al geen support omdat het ze niet boeit. je zou het ook zo kunnen zien: alle reclame is goeie reclame. ofso.

@ januz, 50 euro is te veel. nuff said. wel is een abbo misschien beter, want als het zuigt kun je meteen stoppen. echter zoals bij world of warcraft is het weer ripperij. eerst 100 gulden voor de game en dan 150 gulden voor 7 maanden gamen! 111 euro voor 7 maanden gamen is TE veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
DaMorpheus schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:33:
[...]

Wat is er big-shit aan gamer.nl? :O

Dít is big-shit ;)
Ja zo bedoelde ik het ook. Dat het zelfs om allemaal van die sites komt en gamer.nl is geen kutsiteje als je dat bedoelt }) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
[...]

Euhm ja maar veel mensen noemen een speler die ergens rond hangt ( Kill, relocate) ook een camper en dat is gewoon je reinste onzin. Een camper is idd iemand die ergens lekker in een hoekje blijft zitten (tentje opzetten :P). Als ik daar van beschuldigd wordt flip ik ook helemaal uit. :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02
Smokey! schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:43:

Woei, ben beroemd ;)
Dacht submit het eens op een paar sites, horen wat meer mensen ervan

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Campers zijn irritant soms ja maar aan 1 kant begrijp ik soms mezelf niet.
In de echte oorlog ren je toch ook niet rond als een geflipte met een ak47....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pure Pwnage episode 3 of 4, iemand? Ook daar wordt Blizzard gezien als een van de betere developers op gebied van omgang met de gamers. ("EA sucks my balls, The E sucks my right ball, the A my left one")

Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat dit spel nog goed verkoopt ook. Al voordat het spel in de winkels lag waren de nodige wallhacks al gemaakt. En dan ook nog eens al die mensen die zonder er bij na te denken dit spel kopen.
Ik hou het voorlopig bij CoD1, ook al zitten daar nog bugs in. Ik heb zelfs een eigen patch voor m'n server gemaakt, zodat kleine kinderen de server niet meer kunnen crashen.
Bugs die in CoD1 gefixed waren door een patch, zitten gewoon weer in CoD2. Het is triest om deze geldklopperij te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja misschien is dat daarom ook een oplossing van blizzard bij een MMORPG
Ik betaal per maand 10 euro maar ik krijg wel om de zoveel tijd patches. Nu is een RPG iets heel anders dan een FPS maar bij een FPS kunnen nieuwe maps komen alhoewel ik daar toch weer sneller vanaf zie om 10 euro te betalen dan bij een RPG.

Ik snap die actie zeker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Mr. Detonator schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:44:

Ik heb een beetje het idee dat pc-spellen al worden ''gelanceerd'' als het pas voor 95% ''af'' is (kan iemand zich bf2 nog herrineren?).......scheelt ze een hoop testwerk in ieder geval.....en aan de hand van de feedback brengen ze vervolgens patches uit....

dus eigenlijk is iedereen die vanaf het begin bij een online-community zit, beta tester (of je dat nou wil of niet)...alleen betaal je daar wel het volle pond voor ?!
heel makelijk maar een type hardware de console, en er zitten wel degelijk bugs in console games.
Voordeel van de pc is dat het wel gepatch kan worden en meestal ook netjes gebeurd. :D

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 29-11-2005 01:22 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ergste is nog dat CoD2 een geporte versie is. CoD2 code is namelijk geschreven voor de xBox360. En een btje aangepast zodat je het ook op de pc kunt spelen. Daarom is die performance ook zo brak.
Als je een btje door de code zoekt kom je dingen als if(!level.splitscreen) tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

furby-killer schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:53:
het is toch echt niet verboden om cheats te maken hoor
In vrijwel alle zo niet alle gevallen houdt het in dat de maker van de cheat de code zal moeten disassembleren cq. aanpassen ten behoeve van zijn eigen doelen. Dit is bij alle gangbare closed-source expliciet in de licentievoorwaarden verboden. Ook vormen van cheaten die niet op deze manier werken, denk aan DoS-like attacks die een server laten crashen of rebooten, zijn op andere manieren illegaal, van de Wet Computervredebreuk tot een inbreuk op de Algemene Voorwaarden van je ISP.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:26:
Het ergste is nog dat CoD2 een geporte versie is. CoD2 code is namelijk geschreven voor de xBox360. En een btje aangepast zodat je het ook op de pc kunt spelen. Daarom is die performance ook zo brak.
Als je een btje door de code zoekt kom je dingen als if(!level.splitscreen) tegen.
Vandaar dat ik het spel na 10 minuten weer van mn harddisk gegooid had, het schreeuwt gewoon CONSOLE uit (ergo; het zuigt).... Net als dat Brothers in Arms. Maar dat was even compleet off-topic. :P

Persoonlijk vind ik het idee van een staking wel leuk, maar in dit geval is het zinloos. De developer heeft z'n centjes binnen en maalt er verder niet meer om. Als je het goed wilt doen ga je dus de toekomstige spellen van die developer (en evt uitgever) boycotten. Dan voelen ze het waar het pijn doet; de portemonee. Maar dat zal vast al gemeld zijn, danwel een open deur zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

autodidact schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:48:
@ januz, 50 euro is te veel. nuff said. wel is een abbo misschien beter, want als het zuigt kun je meteen stoppen. echter zoals bij world of warcraft is het weer ripperij. eerst 100 gulden voor de game en dan 150 gulden voor 7 maanden gamen! 111 euro voor 7 maanden gamen is TE veel
Hoezo 'nuff said'? Vreemd. Mensen geven een euro uit aan een riedeltje voor hun telefoon of een plaatje van een kikker. Avondje stappen wordt rustig 20 euro aan uitgegeven, maar iets waar je uren plezier aan hebt is die E50 niet waard? Je telefoon abbo is duurder (terug gerekend naar de minuten dat je er daadwerkelijk gebruik van maakt)!!

Game development is gewoon duur en zal alleen maar duurder worden, en als je het te duur vindt, dan moet je maar een andere hobby zoeken, of een andere game smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Precies dezelfde is bij EA. Bij C&C Generals is ook totaal geen controle over cheats. Plots kwamen ze na een jaar met een patch, maar daarna nooit meer. Online lijkt cheaten wel normaal geworden. Niemand vertrouwt elkaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Janoz schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:20:
[...]

Hoezo 'nuff said'? Vreemd. Mensen geven een euro uit aan een riedeltje voor hun telefoon of een plaatje van een kikker. Avondje stappen wordt rustig 20 euro aan uitgegeven, maar iets waar je uren plezier aan hebt is die E50 niet waard? Je telefoon abbo is duurder (terug gerekend naar de minuten dat je er daadwerkelijk gebruik van maakt)!!

Game development is gewoon duur en zal alleen maar duurder worden, en als je het te duur vindt, dan moet je maar een andere hobby zoeken, of een andere game smaak.
Een goed spel is die 50 euro wel waard. Maar zodra zo'n spel meer frustratie geeft dan plezier (doordat er nogal veel cheaters meespelen en het spel deze gewoon toelaat en er niets aan gedaan wordt) dan is het voor het doel waar jij het voor gekocht hebt (online fragplezier in dit geval) geen goed spel meer en dus die 50 euro inderdaad gewoon niet waard. Vind ik dan.
Een riedeltje op je telefoon doet precies wat jij ervan verwacht, avondje stappen (meestal) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastische actie dit.
Mensen die zeggen: O ze hebben het geld al binnen, en ze hoeven toch geen patches te regelen, zoek een andere hobby etc etc. (die mensen die het allemaal maar gezeik vinden): Die denken niet echt goed na...

Patches is het leveren van kwaliteit bij je product en kwaliteit is niet het minste of geringste wat gamers belangrijk vinden. Waar het om gaat is de toekomstvisie van deze bedrijven. Denk je nu echt dat de ontwikkelaars denken: O relaxt die media aandacht. Laten we nu maar aan COD3 gaan beginnen wordt vast een succes. 8)7
Ze denken nu, lekker die media aandacht voor kerst (en sinterklaas in nl). Ik speelde fanatiek cod1, denk je nu echt dat ik cod2 ga kopen na het lezen van dit of dat ik het spel ga kopen voor me broertje. Dacht het niet.

De toekomst van deze bedrijven is in de handen van gamers en dat weten ze maar al te goed (ze handelen er alleen niet naar). Reken maar dat dit een goede actie is om de bekende online multiplayer gamefabrikanten wakker te schudden.

Goede actie (punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:54

KingCrash

Angry Rabbit

Ik stond op het punt het spel te kopen; COD1 ook veel online gespeelt.
Ik zie er toch maar vanaf. Dus 1 game is er minder verkocht ;)

Ik de single player uitgespeelt op een 'demo' versie.....

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

KingCrash schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:43:
Ik stond op het punt het spel te kopen; COD1 ook veel online gespeelt.
Ik zie er toch maar vanaf. Dus 1 game is er minder verkocht ;)

"Ik heb gehoord dat het spel niks aan is/bugs heeft dus is het mijn geld niet waard en mag ik het warezen, want ik zou het toch niet gekocht hebben, maar ik speel het toch."

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Infinity Ward schrijft:
Hey guys,

I’m hearing a lot of angry voices here on the forums these days. Before you throw a stone at me, I’d like to re-extend the hand I offered when I originally started here at Infinity Ward. Talk to me, send me your issues. I and other IW employees do read the forums, but it is often hard to glean every bit of pertinent information since we have many responsibilities.

I am reading all of the threads made about bugs/requests. We will patch if there are issues that warrant it. It benefits no one for a panicked response on our part. We want to fix bugs, not introduce them. The more wisely we consume our budget, the more we can bring to the community in the form of dev tools and future games.

We are investigating our own persistent anti-cheat solution. Cheating and exploiting are not condoned by Infinity Ward. Any cheats/hacks should be mailed to cheats@infinityward.com. You can PM me with requests/bug issues.

When writing your request/bug/hack report, remember that we are going to respond positively to concisely stated criticism/suggestions. Flaming us, while it may make you feel better, runs the risk of making us see your anger instead of your point. It’s easier to get behind a request which treats us with some sort of professional courtesy. Being angry is fine, but make sure the strength of the message is in conveying the issue. If we cannot get a bearing on what you feel is wrong, we cannot address it.

One last thing before I address some issues, we’re all humans here at IW. We don’t think we’re game-dev gods; we don’t schedule time during the day for self-worship. We realize that our fate is closely tied to the success of Call of Duty 2. We owe it to you guys and ourselves to make the best game that we can.

Please help us to make this game hack/exploit/bug free. Thank you.

Cheers,
Sarah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Ohh, een vrouwelijke devver?? :9~
Het is al helemaal goed, ik snap het al etc etc |:(

NEE, daar trappen wij mooi niet in dus! Mooie meid op ons afsturen, het duurt nog even, nog een kopje koffie? dat kunnen wij wel regelen :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
TroonStaal schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:51:
Een aardige actie vind ik. Goed om een signaal te geven. Maar wat Janoz zegt zit ook wel wat in.

Trouwens, wanneer leert men eens het verschil tussen campers en snipers? Camper => blijven zitten. Sniper => schieten, raken, (evt. nog twee keer herhalen) verplaatsen. Vooral met WW2 en "realistische" schietspellen vaak gebruikt.
In mijn tijd waren snipers mensen die met (scoped) rifles gastjes(lees: trenchnoobs) van afar afschoten :?

Liggen, een paar kill maken en aftaaien(al dan niet met een tripwire achterlaten ofzo) valt bij mijn ook onder campen, maar wel met stijl :Y) Ik doe niets anders, zeker gezien het feit dat je niet kan rennen heb ik geen zin uren door het leven te moeten sjokken en dan een of andere trenchnoob tegen te komen, met een kar of garand leg je het geheid af...
EfBe schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:28:
Dit is onzin. De leverancier is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het gebodene. Indien dit onder de maat is, moet de leverancier er dus wat aan doen. Iedereen vindt het vanzelfsprekend dat wanneer een gebrek wordt ontdekt in bv een TV type, de leverancier de TV's kostenloos fixt. Echter nu is het ineens niet vanzelfsprekend dat wanneer een leverancier een buggy spel op de markt gooit deze fouten kostenloos fixt?
ESRB notice: Online gameplay may vary

Software word geleverd 'as is', de maker is helemaal niet verplicht tot updates, patches of wat dan ook...tenzij hij in de toekomst nog spellen wil verkopen...
Baserunner schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:28:
De setup van WC3 en WoW leent zich ook veel makkelijker(lees: tis vereist!) tot reguliere updates, daar alle servers etc in handen zijn van Blizzard, en zij de regels bepalen. Nadeel is wel dat je allerlei pricacy schendende toestanden krijgt..doet je imago ook geen goed :X

CoD2 servers zijn niet in handen van infinity Ward.
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:45:
Ik vind het wel grappig dat men cheaters en "campers" in dit topic in één adem noemt.
Beiden worden beschouwd als lame, en campen is gewoon een verdervelijke speelstijl, zeker als het van die trenchnoobs betreft die oon nog niet een kunnen mikken(2 schoten met een trench om je neer te halen wtf....)

Als je gebashed of ge'nade word, ben je aan het campen ;)
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:45:
Iemand die cheat maakt gebruik van 3rd party software of ingame exploits om een voordeel t.o.v. anderen te verkrijgen. Iemand die campt, hoe vervelend het soms ook kan zijn, doet NIKS illegaals!
Het komt in iedere FPS voor en daar heb je maar mee om te gaan. Om ze echter te gaan vergelijken met cheaters vind ik ronduit belachelijk.
Cheaten is:

Het wijzigen van de ingame karakteristieken van wapens en/of levels doormiddel van automatisering(aimbots, anti-recoilmeuk, autofire),'patches'(silenced weapons, stillescopes, alsmede sommige wallhacks) of het toepassen van softwarematige aanpassingen aan de videoinstellingen en einde meer informatie te ontvangen dan andere spelers(no-foiliage hack, no smoke hacks, alle wall&trianglecount-hacks) op enige mogelijke wijze kunnen verkrijgen.

Reddots zijn imho geen cheats(een softwarematige, danwel met een cd-stift zoals mijn reddot jaren geweest is :+ ) En brightskins, tja dat blijft twijfelachtig....
Je ontvangt tenslotte niet meer informatie dan tegenstanders, alleen betere/preciezere. Zo ontvangen mensen met een FX-65 en een 7800GTS MEGA-ULTRA Heatpipe DELUXE Edition in SLI met 999 frames/seconde preciezere informatie dan ik met mijn duron 1900 emn 9600XT die net de 43 haalt op lage settings....(ik zie bijvoorbeeld geen muzzleflash, dus ik weet niet waar schoten vandaan komen, behalve op het geluid...)
Hij heeft een punt though, in WW2 was het ook niet doelloos rond rennen, maar ja dan had je tenminste een doel. Aan de andere kant zijn er weinig maps die zich echt lenen voor some good ol' campwerk in cod2, denk aan uo_kursk of ponyri, waar je met een scoped wapen de halve map kon zine, en even redig om je heen knallen.
hmmm wat kan het hun eigenlijk schelen dat we een dagje uit de lucht gaan,,, ??
Ik weet wel dat mijn clanserver gewoon door blijft lopen, anders schop ik ze verrot :+
Had je bij cd-wow.nl moeten bestellen..32 euro, incl verzend kosten ;)

En euro's & guldens door elkaar halen in niet liev, inconsequent en dus een foute manier van argumenteren ;)
J0J0 schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:10:
Als ik daar van beschuldigd wordt flip ik ook helemaal uit. :(
Ik vind het juist een eer. Ok ik bevind me ook meestal ergens aan de bovenkant van de scorelijst, en dan kunnen ze je wel uitmaken voor camper(ook al blijf ik bij lange na niet lang genoeg zitten om gebashed of genade te worden) maar het werkt wel. Vooral langgenoeg op 1 plek blijven zitten dat je iedereen minstens een keer te pakken hebt genomen en dan een andere positie nemen met uitzicht op de eerste is erg lucratief. Ze zoeken je op, en jij knalt ze af :+
curry684 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:35:
In vrijwel alle zo niet alle gevallen houdt het in dat de maker van de cheat de code zal moeten disassembleren cq. aanpassen ten behoeve van zijn eigen doelen. Dit is bij alle gangbare closed-source expliciet in de licentievoorwaarden verboden. Ook vormen van cheaten die niet op deze manier werken, denk aan DoS-like attacks die een server laten crashen of rebooten, zijn op andere manieren illegaal, van de Wet Computervredebreuk tot een inbreuk op de Algemene Voorwaarden van je ISP.
Close, but no cigar ;)

Anti-recoilscripts maken gewoon gebruik van standaard windows libraries om de muispositie te verplaatsen omlaag(heel irri als je nades gooit trouwens, tegen de tijd dat ze goed gekooket zijn kijk je naar je voeten, en da's wel de laatste plek waar je een cooked nade wil hebben.)

Ook bijvoorbeeld wallhacks grijpen zelden in op het spel zelf(dat heeft punkbuster nog al snel door als je de cvars unlockedk) maar op de OpenGL libraries. Daarbij worden textures egaal van kleur(wit, maar wel met dynamic lightning, of low-res && unlit, waardoor skins enorm gaan opvallen. Ook kun je wireframe models aanzetten, daarmee zie je dus de wire frames van alle brushes over&&door de textures heen. Ook kun je een reddot over de OpenGL toepassing pasten.

Aimbots en stille scopes, ja die hakken idd in op de gameengine, maar ook daar is niet altijd reverse engineering voor nodig. Ten eerste is de Quake3 engine goed gedocumenteerd, en ten tweede staan veel wapen properties in scrips of configfiles(plain text dus) en hoef je alleen een aimbot.pk3 in je cod map te klatsen die automatisch ingeladen word en dus standaard properties override.

De meeste van dit soort dingen(zeker de aimbots) worden gewoon gepakt door punkbuster, er zijn maar een paar cheats die pb kunnen ontwijken(of beter gezegd, de faken een clientpb, pb kan je dus niet meer kicken door je client eraf te schoppen). Dat blijft gewoon een eeuwig kat en muis spel tussen de crimineel en de politie zeg maar, bij de volgende pb update kunnen de cheatschrijven nl. weer opneiuw beginnen :+
KingCrash schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:43:
Da's ook geen hol aan, zelfs op veteran niet :X

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
Janoz schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:20:
[...]

nou dan niet nuff said, tis wel beetje offtopic, maar 50 euro is echt te veel. zelfs de organisator van de hcc beurs zei in het NOS journaal dat een typical game niet zoveel kost om te maken. maarja, rijk worden willen we allemaal he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wat de n**k weet de organisator van de HCC beurs daarvan? Laat 'm beurzen organiseren, en niet beslissen hoe veel geld dev teams van 40+ man in 3+ jaar development op een spel verbranden. 40*3*40k jaarsalaris = 5 miljoen, om je even een tip te geven van de orde van grootte waar je het over hebt. En dan heb je nog geen kantoor, geen marketing, geen devkits, geen licenties op je software, geen licenties om te mogen ontwikkelen op het apparaat. En niet alle spellen verkopen zo goed als Halo 2.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Rey Nemaattori schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:00:
[...]

ESRB notice: Online gameplay may vary

Software word geleverd 'as is', de maker is helemaal niet verplicht tot updates, patches of wat dan ook...tenzij hij in de toekomst nog spellen wil verkopen...
Ja in your dreams. Software valt net als ieder ander product onder de wet en de consument heeft volgens die wet recht op garantie. Let wel, shrink-wrapped software (zoals dit wordt genoemd) is wat anders dan software als resultaat van het leveren van een dienst (veelal in het geval van inhuren van consultants voor maatwerk): het is een af product dat verkocht wordt voor een vastgestelde stuksprijs aan de consument. Geen rechter trapt in "Maar het wordt geleverd 'as is'".

In dit geval is het wat moeilijk aan te tonen. Het gaat nl. om het feit OF je het gekochte product (in dit geval een spel) kunt spelen zoals bedoeld of niet. In het geval van een online versie van multi-player is dat dus mogelijk. Dat de ervaring online wat wordt verpest door gedrag van anderen, daar kan de leverancier niets aan doen. Ze krijgen echter een probleem als de servers online crashen dmv een fout. Dan kan de consument nl. niet meer online spelen en heeft hij een product dat niet werkt.

De mensheid heeft de afgelopen jaren genoegen genomen met software die niet werkte, maar daar komt zo langzamerhand verandering in, en terecht. Niemand pikt het als een gekochte TV gebreken vertoont, waarom zou je dan accepteren dat een spel niet goed werkt? Omdat de leverancier roept 'as is' ? haha, ja, dat dacht ik dus niet.
curry684 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:47:
Wat de n**k weet de organisator van de HCC beurs daarvan? Laat 'm beurzen organiseren, en niet beslissen hoe veel geld dev teams van 40+ man in 3+ jaar development op een spel verbranden. 40*3*40k jaarsalaris = 5 miljoen, om je even een tip te geven van de orde van grootte waar je het over hebt. En dan heb je nog geen kantoor, geen marketing, geen devkits, geen licenties op je software, geen licenties om te mogen ontwikkelen op het apparaat. En niet alle spellen verkopen zo goed als Halo 2.
3 jaar lang 40 man betalen, daar kun je echt een inmense hoeveelheid werk mee verzetten. Het punt zit hem veelal in het feit dat die 3 jaar inmens inefficient worden benut. 3 jaar is nl. een erg lange tijd en als je alleen al bedenkt hoeveel code je per persoon kunt produceren in 3 jaar dan zie je wel in dat 3 jaar lang 40 man betalen gewoon dom is. Carmack schrijft in zn eentje een engine in 18 maanden. 1-man army. Niet 40, maar 1. Nog 3 paar handen voor de subsystems en klaar ben je. Om maar een idee te geven.

[ Voor 86% gewijzigd door EfBe op 29-11-2005 14:04 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1 2 Laatste