TroonStaal schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:51:
Een aardige actie vind ik. Goed om een signaal te geven. Maar wat Janoz zegt zit ook wel wat in.
Trouwens, wanneer leert men eens het verschil tussen campers en snipers? Camper => blijven zitten. Sniper => schieten, raken, (evt. nog twee keer herhalen) verplaatsen. Vooral met WW2 en "realistische" schietspellen vaak gebruikt.
In mijn tijd waren snipers mensen die met (scoped) rifles gastjes(lees: trenchnoobs) van afar afschoten
Liggen, een paar kill maken en aftaaien(al dan niet met een tripwire achterlaten ofzo) valt bij mijn ook onder campen, maar wel met stijl

Ik doe niets anders, zeker gezien het feit dat je niet kan rennen heb ik geen zin uren door het leven te moeten sjokken en dan een of andere trenchnoob tegen te komen, met een kar of garand leg je het geheid af...
EfBe schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:28:
Dit is onzin. De leverancier is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het gebodene. Indien dit onder de maat is, moet de leverancier er dus wat aan doen. Iedereen vindt het vanzelfsprekend dat wanneer een gebrek wordt ontdekt in bv een TV type, de leverancier de TV's kostenloos fixt. Echter nu is het ineens niet vanzelfsprekend dat wanneer een leverancier een buggy spel op de markt gooit deze fouten kostenloos fixt?
ESRB notice: Online gameplay may vary
Software word geleverd 'as is', de maker is helemaal niet verplicht tot updates, patches of wat dan ook...tenzij hij in de toekomst nog spellen wil verkopen...
Baserunner schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:28:
Ik kan me eigenlijk maar 1 bedrijf bedenken die hun games echt heel erg goed support en dat is Blizzard Entertainment. Natuurlijk wordt World of Warcraft goed verzorgd maar daar betaal je dan ook maandelijks voor. Nee ik heb het over Warcraft III (veel nieuwe maps en af en toe ook nog eens patches) en zelfs Starcraft heeft laatst een patch update gehad, na zoveel jaar! (Starcraft dateert uit 1998(?) ).
De setup van WC3 en WoW leent zich ook veel makkelijker(lees: tis vereist!) tot reguliere updates, daar alle servers etc in handen zijn van Blizzard, en
zij de regels bepalen. Nadeel is wel dat je allerlei pricacy schendende toestanden krijgt..doet je imago ook geen goed
CoD2 servers zijn niet in handen van infinity Ward.
Beiden worden beschouwd als lame, en campen is gewoon een verdervelijke speelstijl, zeker als het van die trenchnoobs betreft die oon nog niet een kunnen mikken(2 schoten met een trench om je neer te halen wtf....)
Als je gebashed of ge'nade word, ben je aan het campen

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:45:
Iemand die cheat maakt gebruik van 3rd party software of ingame exploits om een voordeel t.o.v. anderen te verkrijgen. Iemand die campt, hoe vervelend het soms ook kan zijn, doet NIKS illegaals!
Het komt in iedere FPS voor en daar heb je maar mee om te gaan. Om ze echter te gaan vergelijken met cheaters vind ik ronduit belachelijk.
Cheaten is:
Het wijzigen van de ingame karakteristieken van wapens en/of levels doormiddel van automatisering(aimbots, anti-recoilmeuk, autofire),'patches'(silenced weapons, stillescopes, alsmede sommige wallhacks) of het toepassen van softwarematige aanpassingen aan de videoinstellingen en einde meer informatie te ontvangen dan andere spelers(no-foiliage hack, no smoke hacks, alle wall&trianglecount-hacks) op enige mogelijke wijze kunnen verkrijgen.
Reddots zijn imho geen cheats(een softwarematige, danwel met een cd-stift zoals mijn reddot jaren geweest is

) En brightskins, tja dat blijft twijfelachtig....
Je ontvangt tenslotte niet
meer informatie dan tegenstanders, alleen betere/preciezere. Zo ontvangen mensen met een FX-65 en een 7800GTS MEGA-ULTRA Heatpipe DELUXE Edition in SLI met 999 frames/seconde preciezere informatie dan ik met mijn duron 1900 emn 9600XT die net de 43 haalt op lage settings....(ik zie bijvoorbeeld geen muzzleflash, dus ik weet niet waar schoten vandaan komen, behalve op het geluid...)
Smokey! schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:49:
Ik weet niet of jullie echt multiplayer spelen maar campers zijn echt mensen die ergens gaan liggen en niet van hun plaats afkomen en wachten tot iemand bij hem in het vizier loopt....maar ik ga er niet verder op in..ga eerst maar eens multiplayer spelen dan maak je het zelf mee
Hij heeft een punt though, in WW2 was het ook niet doelloos rond rennen, maar ja dan had je tenminste een doel. Aan de andere kant zijn er weinig maps die zich echt lenen voor some good ol' campwerk in cod2, denk aan uo_kursk of ponyri, waar je met een scoped wapen de halve map kon zine, en even redig om je heen knallen.
Ik weet wel dat mijn clanserver gewoon door blijft lopen, anders schop ik ze verrot

autodidact schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:48:
@ januz, 50 euro is te veel. nuff said. wel is een abbo misschien beter, want als het zuigt kun je meteen stoppen. echter zoals bij world of warcraft is het weer ripperij. eerst 100 gulden voor de game en dan 150 gulden voor 7 maanden gamen! 111 euro voor 7 maanden gamen is TE veel
Had je bij cd-wow.nl moeten bestellen..32 euro, incl verzend kosten
En euro's & guldens door elkaar halen in niet liev, inconsequent en dus een foute manier van argumenteren

Ik vind het juist een eer. Ok ik bevind me ook meestal ergens aan de bovenkant van de scorelijst, en dan kunnen ze je wel uitmaken voor camper(ook al blijf ik bij lange na niet lang genoeg zitten om gebashed of genade te worden) maar het werkt wel. Vooral langgenoeg op 1 plek blijven zitten dat je iedereen minstens een keer te pakken hebt genomen en dan een andere positie nemen met uitzicht op de eerste is erg lucratief. Ze zoeken je op, en jij knalt ze af

curry684 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:35:
In vrijwel alle zo niet alle gevallen houdt het in dat de maker van de cheat de code zal moeten disassembleren cq. aanpassen ten behoeve van zijn eigen doelen. Dit is bij alle gangbare closed-source expliciet in de licentievoorwaarden verboden. Ook vormen van cheaten die niet op deze manier werken, denk aan DoS-like attacks die een server laten crashen of rebooten, zijn op andere manieren illegaal, van de Wet Computervredebreuk tot een inbreuk op de Algemene Voorwaarden van je ISP.
Close, but no cigar
Anti-recoilscripts maken gewoon gebruik van standaard windows libraries om de muispositie te verplaatsen omlaag(heel irri als je nades gooit trouwens, tegen de tijd dat ze goed gekooket zijn kijk je naar je voeten, en da's wel de laatste plek waar je een cooked nade wil hebben.)
Ook bijvoorbeeld wallhacks grijpen zelden in op het spel zelf(dat heeft punkbuster nog al snel door als je de cvars unlockedk) maar op de OpenGL libraries. Daarbij worden textures egaal van kleur(wit, maar wel met dynamic lightning, of low-res && unlit, waardoor skins enorm gaan opvallen. Ook kun je wireframe models aanzetten, daarmee zie je dus de wire frames van alle brushes over&&door de textures heen. Ook kun je een reddot
over de OpenGL toepassing pasten.
Aimbots en stille scopes, ja die hakken idd in op de gameengine, maar ook daar is niet altijd reverse engineering voor nodig. Ten eerste is de Quake3 engine goed gedocumenteerd, en ten tweede staan veel wapen properties in scrips of configfiles(plain text dus) en hoef je alleen een aimbot.pk3 in je cod map te klatsen die automatisch ingeladen word en dus standaard properties override.
De meeste van dit soort dingen(zeker de aimbots) worden gewoon gepakt door punkbuster, er zijn maar een paar cheats die pb kunnen ontwijken(of beter gezegd, de faken een clientpb, pb kan je dus niet meer kicken door je client eraf te schoppen). Dat blijft gewoon een eeuwig kat en muis spel tussen de crimineel en de politie zeg maar, bij de volgende pb update kunnen de cheatschrijven nl. weer opneiuw beginnen

Da's ook geen hol aan, zelfs op veteran niet