Leeftijd en gamen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.557 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

KneppaH schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:48:
Ik ben 24 jaar, speel al spelletjes vanaf dat ik kon lezen denk ik.
De eerste spelletjes speelde ik op een zwarte rechthoekige (in de hoogte) zwart-wit monitor, met daar de computer ingebouwd, waar je aan de zijkanten de cartridge kon instoppen. Deze spelcomputer had een langwerpige controller met een klein joystickje en vier ronde knoppen. Het beeldscherm kon alleen maar lijnen weergeven. (2 punten met daartussen een lijn getrokken)
Ik weet helaas niet meer hoe deze bak heette. (ik hoop dat iemand hier de naam weet)
De Vectrex heette dat.... Geniaal apparaat, maar indertijd veel te duur om zelf aan te schaffen. De locale "Bart Smit" (okay, het was geen Bart Smit, maar een vergelijkbare winkel) had hem regelmatig buiten staan met keuze uit een aantal verschillende cartridges....
Tanx !!!, heb er veel uren op doorgebracht. Nu je het zegt herinner ik me het weer.

KneppaH schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:48:
Daarna ben ik Dos-spelletjes gaan spelen op m'n pa z'n eerste 286 laptop met oranje lcd scherm.
Speelde vooral een spelletje waar je een veld had met allemaal blokjes en losbewegende H's. die H moest je proberen in te sluiten door de blokjes om em heen te duwen, voordat zo'n H je te pakken had. Speelde toen verder veel Snake en een voorloper van Keen en Indiana Jones. (sorry dat ik die namen allemaal niet meer weet.)
Dat spelletje met al die H's was "beast.com"
Erg leuk spel, jammer dat WinXP het niet wil opstarten :P
jij ook bedankt voor de geheugenopfrisser :)

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:01
ben 22, maar ik ben ook al vrij vroeg begonnen met gamen. Alley Cat was wel een van mijn eerste games op de PC. Heb ook een Apple 2E gehad met wat games toen ik 6 was, maar die was al gauw weer de deur uit. Daarna veelvuldig Civilization gespeeld, en later Syndicate, Dune 2, Wolfenstein 3D, Commander Keen series uiteraard, Raptor: Call of the Shadows, Theme Park, en nog veel en veel meer.

Heb ook nog zo'n oude Pong console hier staan met een pistool ;), en ik had ook nog een oude Atari met een houten casing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brroops
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12-2014

brroops

hoeveel

40 jaartjes, waarvan ik er al minimaal 30 spelend heb doorgebracht.
Begonnen met pong(hoe kan het ook anders) en daarna vooral de spelcomputers:
Atari 2600
Philips videopac
(s)nes enz t/m de cube en ps2 aan toe.

PC spellen ben ik mee begonnen sinds een jaar of 15, en zeker de laatste jaren steeds meer.

Qua spellen die mij bekoren zijn het vooral de spellen van Nintendo zelf: Mario, Zelda, Metriod en ik heb een zwak voor (bijna alle)race spellen.

Aparte vermelding verdiend het spel Rune voor de PC. Dit spel heb ik echt bijna 3 jaar lang onafgebroken online gespeeld met een stel vrienden. Gewoon te gekke tijd mee gehad.

waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
47.Het begon allemaal met de MSX 1,daarna alle pc variaties. (386,486 enz)
Het spel wat me toen de ogen opende was Wolfenstein 3D.
Doom,Quake,Halflife,ik heb ze allemaal gespeeld.
Online speel ik al jaren Quake 3 Arena.
Games van dit moment zijn Battlefield 2 ,Mariokart Nintendo Ds. 8)
Beste spel van dit jaar is voor mij Resident Evil 4 (gamecube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
18jaar, bij mij begon het met stunts, prince of persia, lion king en nog een aantal van dat soort games waar ik de namen niet meer van weet :'( Ik heb een stuk of 50 twilight cd/dvd's vol met games die ik toendertijd veel speelde, een game die mij echt heeft geboeid, zoals geen ander dat deed, is half-life 1. Daarna kocht ik ook blue-shift en opposing force. De hele C&C reeks heb ik ook gespeeld, stond toen ook op twilight :) En nu vooral Hl2, BF2, SplinterCell3, COD2 en FEAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

33 Jaar
Ben ook met pong op console begonnen, dat was uit de tijd dat ik bij mijn oom met mijn ouders op visite ging. :D Daarna op basisschool op de pc spelletjes leren maken, BASIC. C64 heb ik ook gehad, het gaafste vond ik de vliegtuigje besturen die je vervolgens de bommen moest droppen. Weet niet meer hoe het heette, Amiga 500 ook gehad met hele sloot games die ik op school ruilde... :D Wat mij meer boeide toen ik voor het eerst DOOM 1 speelde tegen mijn bowlingmaten, natuurlijk bakte ik er nix van.
HL1 CS gespeeld
CoD 1 af en toe
CoD 2 speel nu veel meer online, ben zelfs admin bij een game community (ik noem geen naam, ik weet niet of het tegen de regels is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 35 jaar en game al bijna m'n hele leven.
Ik heb ook al een hele game geschiedenis.
Bijzondere games voor mij waren Duke Nukem 3d voor het eerst gespeeld met z'n tweeen via modem(ook single player een geweldig spel).
Quake 1 voor het eerst een lan gespeeld onbeschrijfelijke ervaring voor die tijd.
Quake 2 voor het eerst met meerde mensen online gespeeld.(toen via isdn).
En natuurlijk de hele battlefield serie.
Battlefield 1942,Desert combat,Forgotten Hope, Eod en de uitbreidingen Road to rome en secret weapons
Battlefield Vietnam (vond ik minder) een mod was beter namelijk Poe.

Mijn favo's op dit moment zijn BF2 en World of Warcraft (sinds kort mee begonnen).
En ik speel nog graag een strategiespel op z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 08:27
Ik ben 40 jaar en niet van alle spellen van Novalogic af te slaan.
Speel vanaf de ZX32 en alles wat nu aan hardware is uitgebracht, ook consoles.

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Mijn oom van 41 speelt ook nog regelmatig games op zijn pc. Volgens mij ligt het er vooral aan of je er tijd voor hebt, en hoeveel iemand zich interesseert in computers en computergames.

edit: hij speelt trouwens alleen Rogue spear (een oude game dus)

[ Voor 16% gewijzigd door Nevie op 26-11-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pong. Ikke 48, sinds de zx met computers aant spelen :) Eerste lan ervaring met Doom, de blokjesnetwerkgame. :) Kan de kick nog voelen, komt er zon ventje de hoek om, das men vriend op die ander 286 :)
Vanaf 1998 in Quake for Oldies [Q4O]. Veel Quake gespeeld, mn 2 en 3. Daarna Counterstrike en nu, Battlefield, eh, 2 dus al.
Gamen is gezond. Je laat in elk geval je hersens werken en dan leg je niet voor de televertier, gezappig te consumeren.
Vind die nieuwe Battlefield wel oke, kan je als oudje ook nog mee komen :) Het lekkerste is smiddag op internet met de kids spelen, zal ze leren ;) Verder savonds vaak online, als [Q4O]Kropotkin.
Regelmatig een lan is ook leuk, alleen kijken ze altijd wel vreemd als er een bunch Oldies binnen komen wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
ik ben nu 15 jaar.

Bij mij begon het met de supper nintendo daarna tijdje pc p2 266mhz.
Maar toen ik me echt ging intreseeren was ik ong. 13 jaar toen had ik een gamecube en een ps2.
En heb ze verkocht en ben verder gegaan op de pc.
eerste spellen voor pc waren need for speed 2,3,4
En aoe 1,2 en natuurlijk c&c reeks
En dat speelden ik nog allemaal op mijn oude pentium2.

En toen ben ik verder gegaan op een goede pc en zelf ook inelkaar gezet (was inmidels 14)
en de games die ik toen speelden moesten van mij ook het besten eruit zien!
De spellen die ik veel speelden waren/zijn:
De starwars reeks (meer omdat mijn broer er fan van is)
toch weer de nfs reek incl. most wanted.
Doom3
fear
farcry
en niet te vergeten half-life en ccs.
Maar wat mijn oudesr er niet luek aan vinden is dat ik alle spellen op max. detail wil draaien.
en k heb een tft 19'' dus reso 1280x1024.
Dus 70% van mijn geld gaat naar mijn pc en dat vinden ze niet altijd even luek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
offtopic:
[quote]Ripper5555 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:00:
[...]

Erg leuk spel, jammer dat WinXP het niet wil opstarten :P[/quote]
Dosbox al eens geprobeert? Met wat minder cycles is het spel goed te spelen. Verder kan je het spel hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu 41 en ben ook een fanatieke gamer. Ik heb ook nog steeds een Vectrex op zolder staan, helaas met maar 2 of 3 spelletjes erbij want die waren vreselijk duur. Ik heb toen een demomodel kunnen kopen voor F400 anders was het nog te duur geweest.

Ik speel nu nog steeds Age of Empires 2 met een vriend omdat het met random maps nog steeds leuk blijft en connecten goed werkt. En Ennemy Territory, hoewel me dat af en toe de strot uit komt door het cheaten en unfair play (vooral spawnkillen). Maar wel lekker wat tactischer. Ik speelde ook veel Quake 3, alleen ik kan door de router niet meer connecten helaas. Leeker snel en furieus. En nu singleplayer AoE-III en andere goede strategy. Ik hou nog steeds alle spellen bij, alleen ik speel ze vaak langduriger en blijf dus langer bij 1 spel hangen dan anderen merk ik. En ik heb een abbo op de Duitse Gamestar (voor hard- en software)

Ik ben altijd al dol op computerspellen geweest, maar heb pas laat een pc aangeschaft (1991) en begon toen met Wolfenstein3D. Dat was echt geweldig, ik en mijn broer ook hebben het helemaal suf gespeeld. En Dune was ook een topper. Star wars X-wing heb ik ook nog heel veel gespeeld. Eigenlijk vanalles uit alle genres.

Voor ik een pc had huurden we in de vakantie een Atari! Samen met vriendjes de hele vakantie door spelen!! Daarvna had ik dus die Vectrex , die heeft mijn moeder (die nu 80 is) helemaal lamgespeeld met Asteroids. En een Gameboy, leuk in de trein, met tig spelletjes. Ook veel lol mee gehad. Die heeft mijn moeder dus ook helemaal lamgespeeld met Tetris en pinball. Bleef ze lekker mentaal lenig van. Nu al een tijd niet meer omdat ze echt te oud word. Maar je bent nooit te oud om te gamen dus.

Zo en nu ga ik ff snel bier halen voor bij de match AoE-2 met mijn maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Tone
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik ben nog maar 15 jaar en 'k ben begonnen met de goeie 486 en speelde vooral Wolfenstein. Maar die ouwe gameboy vond ik ook altijd leuk, hoewel ze nu grafisch niet echt meer hoogstaand zijn te noemen was het vroeger wel geinig. Daarna ben ik overgestapt op een p2 en een PSone. Nu speel ik vooral racegames op een ps2 en battlefield2 op een P4. Maar ben van plan om ook een xbox 360 te kopen. Live vind ik gewoon de toekomst. Tegen elkaar spelen heeft gewoon zoveel voordelen: Je hebt bv geen fatsoenlijke AI nodig en met een headset ben je nog sociaal ook en volgens mij heeft leeftijd hier maar weinig mee te maken. Alleen gaan mensen op een oudere leeftijd meestal werken en hebben ze gewoon minder tijd om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:48
35 en begonnen met de ZX, de spelletjes die er op tape bij zaten, attic attack, en dat space mannetje, maar vooral niet te vergeten: Jet Set Willy met dat constante deuntje..

Tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar simulatoren die ik veel speel zoals FS2004 en trainsim.
Ook al kan ik me best ook vermaken met spellen zoals Need for Speed en Call of Duty, maar dat meestal in multiplayer omgevingen op een lanparty bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 27 en gamen heeft bijna mijn interesse verloren

Ik speel eigenlijk alleen nog RPGs (voor het verhaal). Simulators zijn al helemaal niet voor mij weggelegd. Het lukt me niet meer om te lang bezig te zijn om uit te zoeken hoe iets werkt (vroeger vond ik dat juist onwijs leuk), het is zelfs zo erg dat ik ook niet meer de moeite neem voor actiespellen om alle knoppen uit te zoeken. Ik wil gewoon kunnen zitten TV en PC/PS2 aan en van start gaan. Wat me ook opvalt is dat ik vroeger uren kon gamen zonder dat er echt veel tijd verloren leek te gaan. Nu lijkt de tijd veel sneller te gaan. Vroeger leek een avondje adventure gamen eindeloos veel tijd te hebben. Dan keek ik op de klok van wat 5 uur leek doch was er pas een uurtje voorbij. Nu ga ik zitten en voor ik het weet moet ik al weer gaan slapen voor vroeg op de volgende ochtend. Oftewel: de tijd vliegt gevoelsmatig veel sneller.

De beste tijden heb ik gehad met de adventures van Sierra (PQ/KQ/LSL/SQ etc) en Lucasarts (MM,FT,SnM,MI etc) en wat games op de C=64 (California Games, MM etc). Alle ' wows' heb ik meegemaakt (van Hercules -> VGA -> Voodoo 3D; van PC-Speaker -> Soundblaster/Gravis Ultrasound), van tape -> DVD, van nullmodemkabel -> 300/1200/etc.. baud + bulletinboards -> breedband/internet online gaming)

Graphics boeien me eigenlijk helemaal niet meer en kan me zo nu en dan nog prima vermaken met Return to Castlewolfenstein (Beach level) en oudere RPGs. Het volgen van de laatste hardware ontwikkelingen doe ik al jaren niet meer. Waarom weet ik niet precies, maar ik kan de moeite niet meer opbrengen om echt te gamen op RPGs na. Een optie zou kunnen zijn dat ik alles - op goede verhalen na- al gezien heb. Racen doe ik al sinds pitstop II op C=64. Silentscopen doe ik al sinds Operation Wolf. Platformen al sinds Great Giana Sisters/Prince of Persia I. Sport al sinds Sensible Soccer. Shoot m ups al sinds 1942. En dat dus niet als een middelbare gamers, maar al iets minder dan 20 jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:38:
Ik ben 27 en gamen heeft bijna mijn interesse verloren
Partypooper 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Ben 20 jaar en dit is mijn top 5

1. Settlers 2
Zo simpel en geweldig jammer dat alle andere settlers niet zo waren

1. Medal of Honor : Allied Assault
Ook 1ste plaats 1 van de weinige spellen die ik online speel:
Heb ook een eigen clan : #beer.moh
Mijn nick : Hertog Jan :-)

2. Grandest Fleet
Simpel spel met elkaar afknalen met bootjes. ( mocht iemand deze draaiende hebben onder iets anders dan Dos hoor ik het graag )

3. Command & Conquer Serie
en idd net als TS behalve Renegade

4. Heroes of Might and Magic 3 + Add-Ons
simpel spel, maar Heroes 4 was gewoon niet leuk
heroes 5 word 3d ben benieuwd

5. Magic the Gathering
Een geniaal kaartspel met 10000 opties en aanvallen
speel het ook in het echt, en soms online.

Voor de rest, Gran turis,p en need for speed serie en op de Ps2 en soms nog wel Pes5 met me broertje online.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu 24 en speel al een groot aantal jaren spellen.
Het begon allemaal met mens-erg-je-niet :+ , later de Commodore 64 (waarop er een gigantisch aanbod aan spellen was), later een 386, en veel later een "echte" Pentium 75, daarna P200, P450, A2000+,P2800, A3200+, A3500+.

In al die jaren zijn er toch best veel goede spellen geweest, maar als je daar nu op terug kijkt denk je vaak wat een "slechte graphics" of zoiets.
Maar toch spellen als Stunts, Monkey Island, Broken Sword, Command & Conquer, Fifa '98, Redneck Rampage, Doom, Duke Nukem (war blijft dat vervolg toch :? ), enzovoort en een heleboel C64 spellen toch altijd wel memmorabel blijven en hebben voor een hoop gameplezier gezorgt in al die jaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
KneppaH schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 01:25:
Denk dat t niks met de leeftijd te maken heeft. Kijk maar naar bovenstaande posts van 30+ tweakers. Ik denk dat de meeste mensen gewoon periodes hebben, waar ze een bepaald soort spel leuker vinden dan de ander. Het ene moment ben ik verslaafd aan First person shooters en het volgende moment wil ik alleen maar racen of adventures.
Denk het inderdaad ook ja. Vind t wel leuk om op te merken. Waar ik wel benieuwd naar ben is het verschil tussen de sexes kwa smaken :)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

<opsom-modus>

33 jaar

Amiga 500
-Gianna sisters
-Ports of Call

PC (vanaf 486 t/m AMD64)
-Lazy Larry (zo heette die toch?)
-Doom
-Command & Conquer
-Duke Nukem 3D
-NFS (Allemaal) :)
-GTR
-LFS
-Myst (Alle versies. Blijft een briljant adventure-concept)

</opsom-modus>

Ook dit wordt een opsom-topic. ;)
Maar we blijven lekker gamen.
Enjoy!

Edit:
Even vergeten:
GTA (vanaf deel 3)

[ Voor 9% gewijzigd door JvW op 27-11-2005 02:09 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:32:
33 Jaar
C64 heb ik ook gehad, het gaafste vond ik de vliegtuigje besturen die je vervolgens de bommen moest droppen. Weet niet meer hoe het heette
Blue Max, Meesterlijk (met hoofdletter M) spelletje ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

30 jaar, en zoals iedereen hier (niet echt verassend) begonnen toen ik een kleine ukkie was.
C64 => Amiga => PC => X-box/PC

Nu game ik minder dan vroeger. Dit is ook de reden waarom ik geen X-box 360 zal halen. Ik gebruik de X-box meer om (Divx/DVD) films te bekijken dan om te gamen. En voor die functie voldoet de X-box1 nog prima.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Ben 27 jaar en game al heel wat jaren.

hardware
Begonnen met de MSX1, vervolgens MSX2, PC met nog Hercules scherm, VGA, SuperVGA, P2, P3 nu dan een Pentium Mobile (PC's vervangen voor laptop). Daarnaast had ik een Playstation, maar een paar jaar geleden die omgewisseld voor een PS2.

Speeluren
Eigenlijk game ik niet bijzonder veel, ik denk ongeveer 3 a 4 uur per week. Nu zullen sommige dit veel vinden, maar de echte gamers weten dat 3 a 4 uur lijken op slechts een 1/2 uurtje. Mede omdat ik onlangs vader ben geworden is het gamen zeer beperkt geworden. (heb dan ook nu iets veel mooiers :P )

Games

Pro Evolution Soccer 5
Ik ben nou eenmaal een voetbal fanaat, en PES is dan ook eigenlijk het enige wat ik nu speel. Met name omdat ik het moet hebben van de "tussendoor uurtjes" heeft een RPG weinig zin en nu speel ik telkens een paar wedstrijdjes alvorens ik weer iets anders moet gaan doen. Daarnaast is PES5 gewoon het beste voetbalspel (bye bye FIFA)

Battlefield 2
Deze kan natuurlijk niet ontbreken. Speel het niet vaak, maar af en toe even online en knallen is gewoon een heerlijke afleiding. Daarnaast is dit spel super!

Prince of Persia - Warrior Within
Deze halverwege het jaar gekregen en uitgespeeld, ook een leuk spel. Gave moves en ook makkelijk om "even" te spelen.

GTA San Andreas
De laatste maanden niet veel meer gespeelt, maar toch benoemingswaardig gezien de uren die ik het begin van jaar hierin heb gestoken.

Eigenlijk is tijdsgebrek de reden waarom ik minder speel. Werk 40 uur, heb ook een vrouw en kind, dus niet altijd tijd. Daarnaast voetbal ik ook nog 2 keer per week.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu 17 en mijn 1e ''echte'' game ervaring was op m`n 7e of 8e met de gameboy pocket ik had er maar 2 spelletjes voor. smurfenland 7 en wario land 3, wario land 3 heb ik overgens 20 keer uitgespeeld en m`n 1e game ervaring op de pc was pas op mijn 9e toen mijn ouders hun 1e computer kochten in 1998 de game was trouwens quake 1, en 1 of ander leuk rally spelletje.
totdat ik 12 was speelde ik alleen maar quake 1 of dat rally spelletje want toen pas kocht ik C&C Tiberian sun en een half jaar later het uitbreidings pakket.
toen ik bijna 14 was kocht ik een ps2 wat trouwens mijn 1e echte game ervaring was want toen begon ik dus echt met gamen (1 á 1.5 uur per dag). voor m`n ps2 had vrij veel games (voor m`n budget :P): ssx tricky, red faction, Gta 3, Gta vc, devil may cry.
na 1 jaar verkocht ik m`n ps2 om de computer te kopen die ik nu heb en toen begon ik pas lang te gamen met games zoals morrowind 3 heb ik me wel 1000 uur vermaakt toen we voor het eerst adsl kregen begon ik clanbased te spelen.
nu heb ik in de 2 jaar dat ik mijn pc heb zoveel gegamed voor mijn gevoel dat ik het geen hol meer aan vind om langer dan 1 uur per dag te doen zonder mijn vrienden die online zijn.
(excuses voor slechte spelling en grammatica ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Het begint toch wel een beetje op een opsom topic te lijken :P

Maar goed, ik ben dus ook begonnen met een Atari, een 1024STe :) Man, wat een mooi apparaat is dat en naar mijn mening ver zijn tijd vooruit. Ter vergelijking: De Atari had al een desktop met aanklikbare icoontjes terwijl men op de PC nog werkte met DOS. Ook de spelletjes zagen er gewoon mooier uit, vooral omdat je kon spelen op een TV (jaja, de Atari had standaard TV-out :) )

Er zijn gewoon zoveel Atari spelletjes die ik nu nog leuk vind, zoals dungeon master, viking child, en nog veeeel meer dat ik ze niet ga opnoemen. Van de PC spellen vind ik er eigenlijk maar 1 het allerleukst, daarom dat ik het nu nog soms speel:

Masters of Orion 2.
Je bent heerser van een planeet en het is je taak om de macht in het universum te grijpen. Hoe je dat doet is aan jou, je kan namelijk oorlog gaan voeren of vreedzaam onderhandelen. Het is leuker dat MoO1 omdat het meer opties heeft en een grotere kaart. Het is zelfs leuker dan MoO3 omdat MoO3 nogal erg tegenviel door de slechte AI en de toch niet zo overzichtelijke UI.

Wat ik trouwens erg goed kan merken is dat hoe ouder je wordt, hoe minder je gamed. Je hebt plots gewoon veel meer tijd nodig om te werken (9-10 uur, omdat je ook naar je werk en terug moet reizen en je zit meestal 8 en 1/2 uur op je werk vanwege de pauze). Je moet zelf je boodschappen doen, koken en nog veel meer zodat je veel minder tijd overhoudt. Zelf game ik niet meer doordeweeks, ik heb er simpelweg helemaal geen tijd voor. Ben ik namelijk eindelijk klaar met alle klusjes dan kan ik eigenlijk ook meteen weer gaan slapen omdat er geen tijd meer over is om nog echt iets te gaan doen.

Ook merk ik gewoon dat je vaardigheden snel achteruit gaan. Vroeger was mijn reactievermogen gewoon ontzettend veel sneller in spellen als b.v. quake, counter-strike, etc. zodat ik die spellen nu eigenlijk niet eens meer online wil spelen. Ik kan prima de single player missies nog doorlopen maar meer dan gezellig schieten op het internet is er niet bij. Je kan gewoon niet competitief meer zijn, omdat de jongetjes van 14 tot 16 gewoon veel meer tijd kunnen besteden in het spelen en oefenen.

Misschien dat daarom de oudere gamers zich steeds meer gaan richten op denkspellen zoals RTS en RPG? Ik denk dat ik daarom ook steeds heb gekozen voor de Nintendo consoles, dan heb je spellen die er misschien niet het allermooist uitzien maar wel altijd een leuke gameplay hebben. Spellen als Halo en Fifa zoveel boeien mij nou eenmaal veel minder dan de nieuwe Zelda :) Zal ook wel met nostalgie te maken hebben :+

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

29. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n gamer vergeleken met anderen hier. Als kind speelde ik ook voornamelijk spellen omdat mijn vader ze kocht (en die was ook niet zo'n gamer ;)).

Bij mij begon het op een Philips-consolle van mijn vader waar je een soort pong op kon spelen. Dat ding kwam alleen bij speciale gelegenheden de huiskamer in (oud en nieuw enzo). Daarna werd het een NES waar ik vooral Mario 1, 2 en 3 op gespeeld heb. Een vriend had toen een pc waar ik ook regelmatig op speelde, maar ik weet echt niet meer welke spellen. De eerste pc die er bij ons inkwam was een 286 met VGA wat toen heel wat was. Want bij anderen had ik alleen nog maar spellen in CGA gezien. De spellen waren toen Testdrive (volgens mij verschillende delen), Stunts, Prince of Percia, een Indiana Jones spel, Police Quest, Space Quest, Monkey Island, LS Larry

De volgende pc werd een P1 166 MMX omdat ik die voor school nodig had, daar heeft dus best wat tijd tussen gezeten. Zeker als ik kijk hoe vaak anderen hier hebben geupgrade ;) Van de spellen die ik daarop gespeeld heb kan ik me er niet zo veel meer herrinneren behalve GTA 1 en 2. Ook heb ik heel veel demo's gespeeld in die tijd van cd'tjes die bij tijdschriften zaten.

Toen ik op mezelf ging wonen kocht ik een P3 en nam ik adsl. Spellen die ik toen veel speelde waren TOCA1 en 2 en GTA 3. GTA 3 ging net op die pc als ik de videokaart flink overklokte, wel werd dan na een tijdje spelen mijn hele scherm blauw omdat de videokaart te warm werd :)

Nu draai ik nog steeds op een Athlon 2000+ met Radeon 9500. Niet meer het nieuwste van het nieuwste. maar de meeste spellen kan ik nog steeds spelen. En omdat ik toch niet zo veel game denk ik dat het nog wel even duurt voordat ik ga upgraden (op wat kleine dingetjes als geheugen na, maar ook dat is niet om te kunnen gamen). Er zijn ook geen spellen meer die ik zo graag wil spelen dat ik speciaal daarvoor wil upgraden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

GambitRS schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:23:
Wat ik trouwens erg goed kan merken is dat hoe ouder je wordt, hoe minder je gamed. Je hebt plots gewoon veel meer tijd nodig om te werken (9-10 uur, omdat je ook naar je werk en terug moet reizen en je zit meestal 8 en 1/2 uur op je werk vanwege de pauze). Je moet zelf je boodschappen doen, koken en nog veel meer zodat je veel minder tijd overhoudt. Zelf game ik niet meer doordeweeks, ik heb er simpelweg helemaal geen tijd voor. Ben ik namelijk eindelijk klaar met alle klusjes dan kan ik eigenlijk ook meteen weer gaan slapen omdat er geen tijd meer over is om nog echt iets te gaan doen.
Zeer herkenbaar, later op de dag ben je dan zo moe dat je niet eens zin hebt om te gaan gamen.
Een DVD/DivX-je pakken op de luie bank is dan nog het enige wat ik kan doen.

Als ik game, dan is het ook meestal weekend en meestal heb ik het na een uurtje wel gehad.
Maar ik heb vroeger vrij "intensief" gegamed, alleen die fase heb ik nu achter mij.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ben 33 (zelfs bijna 34) en ik game al sinds de pong console van audio sonic dat was eind jaren 70.
Daarna werd het commodore vic-20,64,amiga en later de pcreeks waarmee ik begonnen ben met een 80286 in 1989.
Met het spel pong had je niet veel keuze en mijn mooiere spellen kreeg ik pas toen ik mijn c64 kreeg.
Autorace zoals pitstop1 en 2,revs de eerste 3d formule 1 simulater en ik had zon hindernisspelletje met zon oermannetje op een eenwieler waarvan ik de naam kwijt ben.
In de vroegere periode van de pc en de amiga heb ik veel bruce lee gespeeld
Ben op deze manier doorgegaan tot ik een p2 450 kreeg met 2 voodoo2 kaarten.
toen ging ik spellen spelen in 3D zoals toca 1 en 2 en maakte ik kennis met 3d shooters.
Nu speel ik eigenlijk nog het zelfde genre games na wat ik nu opgesomd heb.
DTM racedriver 2,battlefield reeks (heb ze allemaal) Deltaforcereeks en tegenwoordig speel ik nog wel eens playboy the mansion :P en poolbillard.
Voor mij is het nog steeds verslavend moet er echt mee uitkijken want anders kom ik tijd tekort.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verhaaltje:

Ik ben nu 12, mijn eerst game ervaring was op mijn 5e met zo'n normale gameboy, ik had marioland 1 2 en 3, en men broer had ook zo'n gameboy met diezelfde games, op mijn 6e verjaardag kreeg ik zo'n link-kabeltje en een tennis spelletje, wat er voor gezorgd heeft dat ik soms 5 uur achter elkaar met mijn broer aan het tennisen was. :)
Ik dacht op mijn 8e, toen kreeg ik de gameboy color, wauw, wat was dat grafisch mooi voor mij zeg, ik had toen een hele hoop spelletjes van mijn zakcentjes en die deden het gelukkig ook nog op de gameboy color, in die tijd heb ik erg veel pokemon blue gespeeld, en ik heb het spel wel 10 keer uitgespeeld, ik probeerde de hele tijd zo snel mogelijk het spel uit te spelen.
Op mijn 10e kwam ik voor het eerst in aanraking met een pc, een oud p2 mormel, waar ik spellen als age of empires en anno 1602 op speelde.
Op mijn 11e kreeg ik een computer met een onboard videokaart en celeron 2.6, waar ik erg veel moh;aa op gespeeld heb, moh;aa en desert storm waren de enige spellen die ik vorig jaar speeldde, in de loop van het jaar begon ik me in de materie van pc's te verdiepen en heb een 9600 pro aangeschaft. De meeste spellen liepen nou wel redelijk lekker, maar werden flink getemd door mijn celly. Ik heb toen veel spellen gespeel als gta;vc, moh;aa, moh;pa, en colin mcrea 04.
Vorige maand heb ik de centen bij elkaar gehaald, en een asrock 939dualsata2 bord gehaald icm een amd 64 3200+. Ik speel op het moment vooral (nog steeds) mohaa-naam is M!tsY^ -, maar ik speel ook regelmatig MVP baseball05, UT 03, CoD2, gta;vc, the sims 2 etc.

That's my story... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
ik ben 41 (ja,ja :) ) en kan mij helemaal vinden in de reaktie van Parabellum (de 3e reaktie van dit topic).
Ik heb ook een xbox op mijn breedbeeld waar ik regelmatig op speel. Maar veel spellen speel ik op de PC. Vroeger een Unreal en TO die-hard maar nu speel ik veel verschillende games. Ik wissel het ook vaak af op een avond. Om wat te noemen; Call of duty, Age of the empire, Sniper Elite etc. De pc staat bijna dagelijks te downloaden van de newsservers. Want ik heb een onverzadigbare honger naar nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:01:
... en ik had zon hindernisspelletje met zon oermannetje op een eenwieler waarvan ik de naam kwijt ben.
offtopic:
B.C.'s Quest for tires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

CV:

Man, 33 jr

Hardware; MSX,C64, Atari, 486, Pentium,AMD K5, Pentium II/III, AMD Athlon, Pentium IV

1e game: Pong box op een Z/W tv toen ik 6 was

Recentste game: BF 2

Meest gedenkwaardige spellen (imho):

- Wolfenstein 3D
- Doom /Quake op een SLI Voodoo 2 12 MB
- Dune serie
- C&C serie
- Sam and Max
- Diablo I/II

Vroeger was t qua hardware niet beter, maar qua sfeer wel beduidend beter. Zoals sommige al aanhalen, tegenwoordig is alles geoorloofd om te winnen. Cheats, hacks, pluins en lame gedrag allemaal om een frag meer te scoren.

Gamen doe ik nog steeds, maar sinds de zoon is geboren beduidend minder. Wat dat betreft zijn kinderen een veel leuker interactief 'speeltje' dan welk grafisch uitblinkend spel ook !

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik ben nog net 29. Mijn eerste game kennismaking was Pong. Met van die wiebelige gammele 'joysticks' (zelfs dat woord was toen nieuw). Later, weet niet meer wanneer, me vermaakt met Xenon, Rick Dangerous, Carmen San Diego, Frogger, al die Summer en Winter Olympics spellen, een Railroad Tycoon op de MSX maar pas met de komst van Dune ging ik echt los. En dus ook de C&C serie.

Momenteel speel ik alleen nog maar Xbox, vooral Halo 2. Een kleine dochter van bijna 9 maanden is nu toch echt interessanter. Maar als ik speel is het Xbox en dan zoals gezegd Halo 2 (we doen daar zelfs een grappige competitie in met een paar maten van me in de leeftijd van 8 tot 43) en de Splinter Cell reeks. Verder probeer ik bijna alles uit maar met name mooie racers (PGR2) en FPS'es zijn mijn favoriet.

Vrijdag komt de Xbox 360 en kan ik er weer een paar jaar tegenaan! :)

@ Pantagruel: I hear ya! Je eigen kind rulez O-)

[ Voor 5% gewijzigd door TheRitz op 27-11-2005 15:15 ]

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19

Mn eerste game was volgens mij ook pong :D
Dat spel is nog steeds super
Ben begonnen ergens zn 5jaar geleden :)

Speel nu MMORPG (Lineage II) en FPS (CS)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net 30, heb afgelopen zomer m'n rug gebroken, en daardoor niks anders kunnen doen als achter de pc zitten (met een rekje om m'n lijf). bf2 aangeschaft en 8 weken lang 6-8uur per dag gegamed (online).
M'n vriendin heeft het hier nogal moeilijk mee want dit is niet "normaal".
Het genezings proces is niet in gevaar gekomen trouwens, na 8 weken was ik boven verwachting hersteld en mocht ik weer gaan werken.
Nu speel ik bijna elke avond nog wel een uurtje online.
Mooi om te zien dat ik niet de enige fervente gamer van 30 jaar en ouder ben.

Ik game sinds de c64, later msx (met de insteek cartridges voor vette games), daarna overgegaan naar pc en nooit meer terug gekeken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vrouw, 51 jaren jong (vrouwen worden niet oud :+ ) en speel juist de laatste jaren meer.
Ben momenteel verslaafd aan Guildwars, ofwel het eerste spel waarbij ik moet vechten en niet met de commando's in de knoop raak.Hiervoor meer spellen als myst en syberia gespeeld en de nodige kleine spelletjes als tetris en andere blokjesschuifdingen.
Mijn eerste pc was een afdankertje van de lagere school van mijn zoon ik denk zo'n 15-20 jaar geleden , helaas ben ik vergeten wat het was, ik kon er wp5.1 op draaien en voorzover ik me kan herinneren hebben we (zoon en ik) ook wel een spelletje op gedaan. Ik heb in ieder geval de basisbegrippen van DOS ermee geleerd.
De eerste 'echte' pc daarna was een 486 compac waar we al kaartspelletjes op hadden en iets met een handelsspel met ruimteschepen. Zoonlief had toen ook een schietspelletje met ruimtescheepjes maar ik kwam altijd in de war met de toetsenbord commando's.
Myst was het eerste spel waarmee ik goed uit de voeten kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 06:51

Yucko

One clown to rule them all !

Day of the Tentacle _O_

Tijdloos

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Ben 20 jaar, begon met Duckhunt op de NES toen ik ongeveer 8(?) was. De NES was volgens mij de eerste game-ervaring. Werd uitgebreid met Mario Bros, Robocop, Ducktales en natuurlijk Bayou Billy. Vroeger huurde m'n broer en ik die games bij de locale videotheek. Iedere week weer Bayou Billy huren.. heb een tijdje terug eindelijk m'n eigen Bayou Billy gekocht. Heeft veel waarde zo'n spelletje.
Toen stapte ik over op de 486, een Tulip uit 1993? Onze eerste PC, games zoals Retal, Wolfenstein, Centurion, etc..
Toen kwam de 2e PC, een Compaq met een 166MHz processor. Opende de deur naar Quake, was zelf te schijterig (nog steeds > Doom 3) en bleef vooral bij meekijken met m'n broer. De Tulip was nu onder mijn 'beheer' gekomen, mijn eigen pc op mijn kamer op/in die coole computerkast. Vanaf hier is het ontwikkeld door een P2B-F met Celeron 400MHz. Hele tijd heb ik hier op gespeeld, tot 2001. Toen kreeg ik m'n 19" Philips beeldscherm, met Asus GF2 MX400 32MB videokaart. Dus konden we een klein beetje vooruit. Maar 2 jaar terug was het echt niet leuk meer, en kocht een 2ehands Ti4200 64MB. Wat een vooruitgang was dat. Was toen bezig met SOF2, zelfs in clanverband gespeeld. Maar een clan dat zit er voor mij niet meer in denk ik, de tijd die je daarvoor moet willen gebruiken is teveel. En ook is een headset tegenwoordig vereist, en dat zie ik niet zo zitten. Ik in mezelf lullen op m'n kamer, nee, iets teveel van het goede. Met wat werken heb ik nu een leuk systeem voor iedere game. Best verslavend dat upgraden, nu even niet meer anders kost het teveel. En in de tussentijd kreeg ik een Gameboy Color met Pokémon, Lucky Luke, etc. Ook een PS2 gekocht met oa FF X, FF X2, GT3, GT4.
Naast het gamen heb ik mij wat meer ontwikkeld op overig pc-gebied. M'n huidige PC heb ik zelf gebouwd van een lege kast tot werkend systeem, voor mij een hele 'overwinning'. Ook zelf geïnstalleerd. Maar gamen houd ik vooral op en PC, enkele games op de PS2 die er voor de PC niet zijn.

Mijn Top 5:

1. Mafia: Perfect verhaal in een mooi genre. Voor toen mooie graphics, helaas kon m'n PC die niet aan. Maar het verhaal was net als een film, echt super. Vandaar op nummer 1. Al in al de beste game, de graphics, het geluid, het verhaal, de speelervaring. Alles is in balans.
2. Half-Life 2: Half-Life heb ik weinig gespeeld. Maar HL2 vind ik echt super, het verhaal is niet zo sterk als dat van Mafia, maar voor de rest.. super. CS:S is een best leuke bijkomstigheid.
3. Soldier Of Fortune 2: De SP is niet belangrijk. De MP daarintegen is super, de beste voor een FPS vind ik. Leuk met al die mods met geluidjes en dergelijke. Alleen jammer dat er niet zoveel servers meer zijn, en soms dat er teveel aan het orgineel is gesleuteld. Maar het orgineel was super, door die krappe gangetjes knallen met je shottie.
4. The Elder Scrolls III: Morrowind: Eindeloos speelplezier, zoveel mogelijkheden. Mysterieus verhaal, al hoef je dat niet te volgen. En characterbuilding is gewoon cool.
5. Gangsters 2: Weer het genre zoals Mafia, geen super graphics of iets. Gewoon het gevoel dat je krijgt als je een stad volledig regeert, en je de tegenstander op z'n knieën krijgt. En dan rondrijden in je eigen Bulletproof Car.

Games waar ik op wacht zijn vooral sequals van de hierboven genoemde games, of wat daar op lijkt. Dus oa: S.T.A.L.K.E.R. / TES4: Oblivion / Mafia 2 / The Godfather / SOF3? / etc..

Mijn toekomst: oude grijsharige gamer. Echt, gamen stop ik niet mee.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ripper5555 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:00:
[...]

Erg leuk spel, jammer dat WinXP het niet wil opstarten :P
Je kan het wel in dosbox draaien volgens mij, maar dan gaat het veel te snel. Het wordt tijd om dat spel opnieuw uit te brengen. Echte nostalgie. Op een mobiele telefoon is het scherm waarschijnlijk te klein, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Edwin van Cleef schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:01:
en ik had zon hindernisspelletje met zon oermannetje op een eenwieler waarvan ik de naam kwijt ben.
Grog ?? _/-\o_

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo people.

ik ben 27 jaar en ik ben begonnen op de msx1, daarna de msx2, tussendoor nog de c64, daarna de 286, amiga 500, 386, toen een nes, 486, pentium, nu zit ik op achter mijn amd 2500 en vind ik gamen op de pc eigenlijk niet echt leuk meer omdat het me teveel geld ging kosten op een gegeven moment.. ben toen eigenlijk meer retro geworden.

De beste games voor mij:

Space quest, larry, police quest, rick dangerous, keens, day of the tentacle, monkey islands enz enz enz.. uiteraard games als dune2, command and conquer, transport tycoon, warcrafts.

Momenteel draai ik linux (ubuntu) op mijn pc en heb de nvidia drivers voor mijn fx5700 geinstalleerd, wat games met cedega maar het trekt me niet echt.

Nee gamen doe ik voornamelijk op mijn consoles, ik heb ze echt bijna allemaal gehad, nes, snes, sega 8 bit, sega 16bit, sega dreamcast, psx, ps2, pstwo, xbox, gamecube, en nu krijg ik op 2 december de xbox360 met project gotham 3.

Ik heb een hele leuke tijd gehad met de pc's maar gamen is voor mij op een bepaalde moment goedkoper geworden op een console, natuurlijk niet alleen daarom,, gamen op een console kan ik op een lekkere grote tv en dan lig ik bijna op mijn bank :)

Er moeten volgens mij meer games komen als die quests van vroeger, die games waren echt een uitdaging en je wordt er echt slimmer van, ik heb namelijk toen erg goed engels geleerd en het installeren van dingen onder dos ben ik eigenlijk gaan missen met nieuwere windows versies.. vandaar draai ik ook linux.. geeft me toch weer meer het dos gevoel terug .

Maarjah.. ik wens iedereen veel game plezier.. enne met de huidige consoles is gamen volgens mij niet meer voor kinderen weggelegd.. mede door de erg hoge prijs van de console zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch wel aardig om te zien dat bepaalde games toppers blijken ongeacht leeftijd. Daarnaast valt het mij 100% mee hoeveel "oudere garde" zich op tweakers.net begeeft en zich nog regelmatig met games bezig houdt. Ik kom in de posts weer titels tegen waarvan ik denk: "Dat heb ik inderdaad nog dagen, avonden en nachten gespeeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:11

Clush

Do as I say...

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:13:
19

Mn eerste game was volgens mij ook pong :D
Dat spel is nog steeds super
Ben begonnen ergens zn 5jaar geleden :)

Speel nu MMORPG (Lineage II) en FPS (CS)
:) 5 jaar geleden begonnen met pong?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 14-09 19:07
22 jaren
Begonnen op de C64 van een vriend van me, daar redelijk verslaafd aan geraakt. Toen kregen we een 386 ofzo, Grandprix erop. Geweldig

Overgestapt naar een Compaq 486DX-2 66Mhz met wel 8Mb ram (later heeft mn ma er nog 8 bij gekocht zodat ik Mechwarrior 2 zonder bootdisk kon spelen _o_ )
Daar is de verslaving op begonnen. Doom (demo), RoTT (demo), Carmageddon(demo), Myst. en nog een hele zooi games.

Toen kwam eindelijk de zelf samengestelde PC
PII 233, Diamond Stealth II, 64MB ram. geweldig ding. later nog een Voodoo2 12MB bij gekocht (die ik nog steeds heb btw). Hier ging t gamen echt op los :) Unreal, Quake, Carmageddon 2, Postal, Crusader No Remorse, Descent 1 en 2.

Inmiddels 4 pc's verder ben ik aangeland bij de AMD64 3400+, Radeon 9700Pro, 1GB ram, 74GB Raptor. En speel ik nog steeds veel games. In mindere mate dan vroeger (1 weekend niks anders dan Diablo 2 :D :X ) maar nogsteeds erg veel. Welke? alles eigenlijk op sports na.
nu bezig met NFSMW, COD2, UT2k4 (4ever), Trackmania Sunrise.
Het gamen word nu wel steeds minder maar zal er nooit mee stoppen, daar is t te leuk voor :P

een Top 5? damn das moeilijk. Vind alles wel goed.
maar 5 titels die mij zeker geboeid hebben zijn (in geen logische volgoorde)
-Diablo2 (veels te fucking verslavend, instaleer ik nooit meer puur omdat ik er weer verslaafd aan zal raken)
-F.E.A.R. (Intens)
-Tyrian 2000 (oldskool blijft ownen)
-Raptor Call of the Shadow (Oldskool)
-Crusader No Remorse (goed verhaal, en veel extra's in de doos.. heerlijk gewoon)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
Leuk topic.

ben nog een paar maanden 29, game sinds nou pak-um-beet m'n 12de.

games met hoog jeugdsentimentgehalte:
Lode runner (geloof ik)
alle questen (lastig als je niet veel engels kent..)
Larry
Keens
monkey Island
railroad tycoon _/-\o_
F19 stealthfighter
Seoul games
heerlijk zo'n trip down memory lane..
oh ja games downloaden met mijn vader van allerlei BBS-en. geweldig!

momenteel druk met CoD2, BF2, FEAR, NFS:MW en natuurlijk MS flightsim. :P

Nu kan het nog: Spruit V1.0 wordt volgend jaar april verwacht.. :*)

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

33 en nog steeds een Gamer,

Mijn systemen chronologische volgorde: Videopac, ZX spectrum, C64, MSX 1&2. Amiga, SNES, PC, Dreamcast, GameCube, X-box.

Momenteel speel ik vooral arcade games op de consoles en RPG op PC.

Mijn sentiment favorieten:
- Aleste 2 (MSX)
- Salamander (MSX)
- Wings of Fury (Amiga)
- Mario Kart (SNES)
- IK+ (C64)
- Baldurs Gate II (PC)
- Sensible Soccer (Amiga)

'Huidige' toppers
- Ikaruga (GC)
- Burnout 3 (X-box)
- Resident Evil 4 (GC)
- Ninja Gaiden Black (X-box)
- Temple of elemental Evil (PC)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
ok, ik ben 35 jaar en verwoed gamer

Ik speel sinds m'n 16e op de PC echt niets anders

games? favorieten nu zijn:

Battlefield 2
NeedForSpeed Most wanted en Underground 2
Quake 4
F.E.A.R.
Starship Troopers
SplinterCell Reeks
HalfLife 2
FarCry
Cossacs 2
Stronghold 2
MOHAA reeks
Call Of Duty 1+ addon en COD2

Om maar even wat te noemen, vrij gevarieerd dus, maar PC only en al jaren, het vergt dus af en toe wat investering maar goed dat heb ik er wel voor over.

leuk topic trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door eigenwijsje op 29-11-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 00:35

garathane

l'enfer, c'est les Autres

GoT schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:47:
[...]

Maar ik heb vroeger vrij "intensief" gegamed, alleen die fase heb ik nu achter mij.
Ik ben 47 en game sinds een jaar of tien, en véél. Bij voorkeur elke avond een paar uur. Ben ik verslaafd ? Ik geloof het niet. Als het niet kan (andere verplichtingen, vakantie) dan niet. Maar als het wél kan, ja dan gaan we ervoor. En dat als leraar ! Ik kan hierdoor wel met de leerlingen meepraten, dat is weer een voordeel. ;)

Mijn interesse ligt vooral in RPG's, zowel single- als multiplayer. Dat doe ik ook als groepsspel (AD&D), ik ben sowieso spel-liefhebber, ook van bordspellen (Catan, e.v.a.). Tja, het houdt je bezig, nietwaar. Mijn zoons beginnen ook al. Leuk voor mama.

In elk geval hoop ik nog lang te kunnen spelen, waarbij games met diepgang voorkeur hebben.
Favorieten ? System shock 2, Deus-Ex, Neverwinter, Baldurs Gate enzovoorts enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik ben 17 en kwam eerst in aanraking met de computer toen mn vader 1 voor werk nodig had.
Ik weet niet precies wat het is, een 286 denk ik ?

-Het eerste spel was CD-man (pac man clone oid ) geweldig was dat, heb ik lang achter gezeten.

Daarna kwam er een echte computer een pentium "100" met een turbo knop :P

Eerste spel daarop was
-Earthworm Jim 1, niet veel aan :P, maar daarna kwam ik bij DooM 1, 2 , helemaal ziek gespeeld, ik ken die cheats nog uit mn hoofd :D idkfa anyone ?
- Ducktales was een verslaving, alles voor die goudkisten, en goudmunten doen :P
Daarna ben ik
-Mortal Kombat 3 gaan spelen, wat het tot nu toe op geen enkele pc bij mij heeft gedaan behalve op de pentium 100 :P.

Maarja er kwamen steeds mooiere games, en met die ouwe computer kan je niet veel meer doen.
ik vroeg om mn pc "op te voeren" :P bij een computer zaak, dus ik kreeg 64 mb ram , een een Voodoo 3 2000 oid .

En waarempel Need for Speed 2/3 speelde vloeiend, net als rainbow six :P

Maar waar voor mij geen geweld tegen op kan is Tyrian , beste 2de space vlieg spel dat er bestaat, de voldoening die er was als je het haalde was geweldig :P alhoewel ik geen reet van de text snapte altijd :P

Thats my gaming history

Tegenwoordig nieuwe pc, waar ik o.a. quake 4, aoe 3 , nfsmw, fifa 06, brothers in arms eib, op speel.
oftewel alle denkbare downloadbare games die er nu zijn O-)
K`ben ook niet van plan op te houden met gamen .

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
:D geweldig spel was dat, flikkerde altijd overal de afgrond in, en die donkere gangen door de rotsen snapte ik al helemaal niet.
de bruggen waren ook trouwens altijd pouper :P

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcklin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01-2024

mcklin

every day I see more of You

Ik, 18 begon met gamen op mn , wat zal het zijn??... 6e ossow..
kben de jongste van 5 waarvan er 3 gamende broers boven me zitten.

het begon allemaal met dat mn vader zo'n technigeak is.. moest perse al het nieuwste hebben, knutselde toen al zn eigen computertjes in elkaar enzovoort :P
en toen hadden we ineens een atari :P iedereen dolblij, helemaal doodgespeeld dat ding. en daarna de msx (whaaaa athletoc land, whaaa comic bakery etc) en de nes en de snes en de hoeheettedieookweer en de N64, en de cube... en alsmaar meer pc's ook ;D hihi

anyway gamen zit bij ons hele erg int gezin. in mijn opinie ben je nooit te oud om te gamen, maar ja, mensen hebben nou eenmaal vaak dingen te doen die meer opbrengen int dagelijks leven...

mijn favo games? GTA, COD, lekkere war-shootemups :D maar ook lekker retro gamen, gta1 op lan is echt hip :D en op de nes; duckhunt (zo heette ie toch) :D

naja , gamen is een feest iig heheh

canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:42
24 hier.

Ik heb, tijdens mijn schoolperiode, erg veel gegamed. Dit begon op een Atari en later op een MSX. Toen we yhuis eenmaal een 386 hadden speelde ik helemaal erg veel. Ook altijd consoles gehad (Nintendo 8 bit t/m Playstation). Daarna een tijdje minder gespeeld, totdat de Xbox uitkwam. Hier ben ik ongeveer een half jaar mee bezig geweest waarna ik ook mijn intresse daar in verloor. Ik had het idee dat ik spellen steeds minder lang ging spelen en vond het de moeite niet meer waard om deze aan te schaffen. Dat idee heb ik nog steeds.

Echter, voor een spel heb ik een uitzondering gemaakt. Ik ben ontzettend verslaafd geraakt aan WOW, en dat duurt al tijden. Kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang op een spel bleef steken. Verder is het vreemd dat ik dit spel zo mooi vind. Ik heb de laatste jaren namelijk alleen maar sportspellen gespeeld (PES, TopSpin, PGR, etc), terwijl ik nooit RPG's speelde. Na een tip van mijn jongere broertje toch maar eens getest en sinsdien ben ik hooked.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

19 jaar, en sinds 1996 een addict :9

Mijn eerste PC was een Pentium 1, met wel 90 Mhz!, eerst met 8 MB Ram, maar later hebben we daar 64 van gemaakt! :D

Mijn eerste echte game was Crime Fighter (en dan de demo), daar kon je vanalles jatten, in verschillende minigames, erg leuk en verslavend, zelfs voor een gelimiteerde demo. Daarna Starcraft en Diablo. Eigenlijk heb nagenoeg alle toppers (voor de PC) wel gespeeld, zeker sinds het internet er was ;), maar de meeste konden me niet echt bezighouden.

Tegenwoordig speel ik op een "modern" systeem, A64, 9800 Pro etc, maar binnenkort weer upgraden omdat ik spellen als FEAR niet echt super kan spelen op de hoogste resolutie.

Mijn favo genre is RPG (Guild Wars, Diablo, Neverwinter Nights), maar ik vind RTS (Starcraft, Act Of War, LOTR:BFME), FPS (Halo, Half-Life 2, FEAR) en Racegames (DTM 2, NFS, Colin McRae) ook wel tof.

Mijn top 5 games:
1. Diablo II (mega verslavend, 4,5 jaar gespeeld)
2. Diablo (nieuw en revolutionair, gespeeld tot dat Diablo II kwam)
3. Starcraft (de onbetwiste RTS topper in mijn ogen, C&C(RA) was goed maar Starcraft ging er 10x overheen)
4. FEAR (Intense spanning en geweldige AI, heel erg tof!)
5. Warcraft II en GTA (Warcraft II is gewoon een klassieker, die moet je gespeeld hebben. GTA om z'n vrijheid )

Waar ik op wacht:
1. Halo 3
2. Starcraft: Ghost
3. The Elders Srolls 4: Oblivion
4. LotR: The Battle For Middle Earth 2
5. STALKER

Spellen die ik graag gemaakt zou zien worden:
1. Starcraft 2
2. Diablo 3
3. Diablo 4 :9
4. GTA: London
5. Act Of War 2

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 30-11-2005 12:05 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

30 jaar...

Eerste contact met game was zo'n atari ding met 4 spellen erop. Pong e.d.

Toen kwam de eerste commodore VIC20 (de voorganger van de c64). Hierop had je van die coole cardridges (bv een game of 16KB extra RAM!) die je achterin kon douwen. Ik gebruikte de vic20 met een zwart-wit monitor. Hert ergste dat ik me herinner van dat ding was dat tape deck. Een game laden duurde bv 15 minuten!! Maarja dan had je ook wat.

Toen kwam de C64. Wat een belevenis! Hiermee kwam de games scene ook echt serieus tot bloei.
Toen kwamen ook de eerste crack groepen dacht ik. Als je dan een game starte kreeg je eerst een pre-screen van de crack groep ofzo, met van die coole c64 muziek. De beste game op de c64 is voor mij zeker weten KATAKIS. Maar weinigen kennen het maar het is een soort voorganger van R-type en het was ook beter dan R-type imho. Ik herinner me nog 1 of andere rode cardridge waarmee je in alle games unlimited lives kreeg etc.

Een maat van mij had toen inmiddels een Amiga 500. Dat was al heel wat serieuzer. De graphics hiervan waren echt al heel goed voor die tijd. Ik herinner me een spel, iets van rocket ranger ofzo.
Waarmee je moest vliegen met van die rocktets op je rug, je moest boxen en het hele verhaal had iets te maken met occulte duitsers. Echt mega gaaf voor jongens van 12 natuurlijk!!
En natuurlijk FIREPOWER!!!

Toen kwam de 468dx266 met 4mb ram!
De beste games die ik hierop speelde waren: Descent, doom 1 en 2, GP, battledrome en als absolute top en absolute eerste echte zware verslaving DUNE2. De game der games. En ook een beetej warcraft. Heerlijk 4mb ram was wel een beetje te weinig maar in die tijd koste 4 mb ram 250 gulden. Oftewel je dook de config.sys en de autoexe.bat in on zet zoveel uit te schakelen totdat het werkte. Desnoods met de pc speaker in plaats van je ADLIB of hoe heete dat ding! haha.

Maat van mij had toen een "pentium90" man wat was dat ding snel.
Daar speelde we bv hunter hunted, rise of the robots, ULTRAVIXEN!!, death rally, nitro riders!, gta.
en al een beetje command and conquer.

Toen kwam mijn adm266 met wel 64 MB geheugen!
Daar speelde ik natuurlijk red alert op, later red alert2. Crush kill n desroy, carmageddon, ignotion, tiberian sun. en nog veel meer.

Toen kwam de athlon1400 met een echte GF3 (nog steeds)
Ik het begin speelde in operation flashpoint. Echt een master game. Verder de beste herinneringen aan:
RTCW
SOF2
MOH
COD
C&C generals yes yes.

Verder blijf ik gewoon gamen. Wel wat minder want het leven gaat langzaam meer omvatten dan alleen zuipen, uitgaan, chicks en gamen (en studeren).

Ik verheug me bv op HL2 en al helemaal op red alert3 als die ooit gaat komen. Binnekort een nieuw systeem in elkaar zetten dat wordt weer het snelste van het snelste. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Dinictus208 op 30-11-2005 12:23 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dinictus schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:17:
Ik verheug me bv op HL2 en al helemaal op red alert3 als die ooit gaat komen. Binnekort een nieuw
systeem in elkaar zetten dat wordt weer het snelste van het snelste. 8)
Misschien ligt het aan je leeftijd ( :9) maar HL2 is er al lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Bedankt voor je (zinnige toevoeging) toevoeging. :z

Ik verheug me erop om het te gaan spelen maar nu heb een pc waar het niet op kan.
Is 30 tegenwoordig al oud dan?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

27

Vroeger begonnen met de C64(128) van m'n vader, later kwam daar een mooi 286je voor in de plaats.

De Sierra adventures (Kings Quest, Police Quest, Larry, etc) liggen me nog het dichtst bij het hart.. die 'cursus Engels' zal ik nooit vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dinictus schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:26:
Bedankt voor je (zinnige toevoeging) toevoeging. :z

Ik verheug me erop om het te gaan spelen maar nu heb een pc waar het niet op kan.
Is 30 tegenwoordig al oud dan?
Waar zeg ik dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shezzie
  • Laatst online: 14-07 00:37

Shezzie

Lekker hoor!

Heerlijk topic om door te lezen met zo'n " Oh ja ken ik da's lang geleden" idee, voel me nou opeens errug oud met m'n 31 :P Er zijn heel wat uurtjes gaan zitten in games, zowel overdag als 's nachts(nog ff dat stadje aanvallen...).

Voor mij zijn er 2 aparte categorien van games, single-player en on-line:

Single heb ik uuuuuren achter Digger, Centurion, Sword of the Samurai, Lemmings, Civilization en Championship Manager gezeten. Toppertje Civilization III speel ik nog steeds als ik me verveel en geen zin in Warcraft of zo heb.

Online begon het in 1992 via telnet met een MUD genaamd Aardwolf: een MUD is net WoW alleen dan geen plaatjes maar tekst :P Volgende in de lijn van verslavingen was Ultima Online, gevolgd door Counterstrike. Hierbij ging de wondere wereld van Teamspeak/Ventrillo voor me open: niet alleen doen alsof je een commando bent maar ook nog zo'n headset op, cool!

De aandacht verschoof daarna naar de space rpgs Earth and Beyond(opgeheven :( ) en Eve Online. M'n 2 Eve accounts heb ik nog steeds, skilltraining gaat ook offline door _/-\o_ .

Sinds januari dit jaar gaat verreweg de meeste tijd zitten in WoW, maar over 5 jaar of zo staat die ook in het rijtje klassiekers en doen we weer wat nieuws.

Mocht je je klasiekers trouwens nog eens willen doen: Home of the Underdogs, Abandonia en Abandonware hebben er veel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:30

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Net 28

Mijn allereerste "spel" was geprogrammeerd door mn vader, en had dus ook geen naam. Het draaide van een casette-tape. En het ging als volgt:

"Hoe heet je?"
> Pietje

"Hallo Pietje, wat is je lievelingskleur?"
> Rood

"En wat is je lievelingsgetal?"
> 7

"Wat is je favoriete dier?"
> Konijn

"En wat eet je het liefst?"
> Appeltaart

"Hahaha je bent een rood konijn met 7 poten, en in je hoofd zit appeltaart!!!"

Ik was 6(?) en ik kon er geen genoeg van krijgen :)

En: ben ik de enige die Airborne Ranger in de winkel gekocht heeft van zn zakgeld?

[ Voor 9% gewijzigd door _fool op 30-11-2005 13:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

"misschien ligt het aan je leeftijd"
Maargoed, ik ben dan wel 30 maar de retentie van mijn eigen uitspraken is in tegenstelling tot jou wel meer dan 30 minuten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Ok, in telegram-stijl :p

29

Begonnen op Tandy TRS-80 met pacman/loderunner/pinball clones (lang geleden)
Daarna XT bij vriend/PC, en de eerste FPS op onze eigenste 286 : Wolfenstein.
Bijna alle apogee games en andere shareware meuk, de quest series, califonia games, en een paar simpele klonen (tetris/pinball/stunt car racer/...), en quasi allemaal herspeeld tot de maximale score.
Voor de rest het merendeel van de games die hierboven vernoemd zijn.
Uiteindelijk via Doom & Quake bij Quake3 geëindigd, en ik ben er nu nog steeds (een beetje) aan verslaafd. Ik hou van die snelle tactische zetten in combinatie met aim/movement skills (o.a. ook een tijdje defrag-amateur geweest).
De nieuwere generatie FPS (cod etc) volg ik niet meer, gezien (voor mij dan toch) de 'drive' eruit verdwenen is, die sensatie van snelheid etc... Ofwel is het gewoon nostalgie natuurlijk :p

Painkeep zou me misschien wel kunnen boeien, maar gezien ik bij m'n laatste aanschaf gewoon voor de moederbord-graka heb gekozen, zit dat er niet in atm.

Wat me trouwens opvalt is dat het aandeel van 30-ers toch wel enkele percenten uitmaakt in het Q3-wereldje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Pieroman schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:43:
[...]

Als je spellen op sfeer speelt dan ga ik voor Half-Life (2) en Call of Duty, hierin wordt je zo ontzettend opgeslokt dat je het gevoel hebt dat je zelf het personage bent.
SoF2 weet ik niet, maar FarCry was grafische pracht, maar qua gameplay vond ik het eigenlijk ronduit bagger.....
SoF2 DAMN :9~ Wat heb ik dit spel veel gespeeld (sinds dat het uit was) en speel het nu nog :) Zo'n geweldige game met leanen enzo :9 Dat leanen mis ik in veel games en ben ik toch enorm gewend 8)7

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop zelf tegen de 35 aan en game al vanaf mijn 13e.

Ook wij hadden een pong-console thuis, ik heb nog ergens de printplaat ervan liggen, dus eigenlijk gamende ik al voor mijn 13e. Mijn 1e computertje was een Sinclair ZX81 met 2KB(!) werkgeheugen, aangesloten op een oude zwart/wit TV die mijn vader weer werkende had gekregen. Tv's, radio's, stof zuigers en wasmachines repareren was zijn bijverdienste en zo hield je weleens wat over. Ik geloof dat wij het eerste gezin in de straat waren waarvan de kinderen allemaal een eigen TV op de kamer hadden. Anywayz, die ZX81 gaf ook alleen zwart/wit beeld en had voorgeprogrammeerde BASIC commando toetsen waarmee je dan een programaatje in elkaar kon typen. Spelletjes of programma's laadde je of sloeg je op naar een cassettebandje en een standaard cassettespeler had je niet, gewoon je eigen speler gebruiken en uitvissen waar je volumeknop moest staan, als ie te zacht of te hard stond: geen spel, 10 minuten laden voor niks.
Namen van spellen voor de ZX81 weet ik echt niet meer, het was toch allemaal letters-en-blokjes werk, maar één spelletje vergeet ik nooit meer: Stampede. Simpel iets, blokjes scrolde van onder naar boven en jouw lettertje/blokje stond bovenin en moest zolang mogelijk de 'koeien' ontwijken. Ik ben toen gaan rommelen met het programma, maakte verschillende vormen 'koeien' die willekeurig gekozen werden en bouwde er een geleidelijke versnelling in en dat soort ongein. Ik was zo al een leuk middagje aan het uitbreiden totdat pijnlijk duidelijk werd dat 2KB werkgeheugen vrij snel vol gaat. Blank scherm, reset, weg programma. Tussentijds saven zoals je nu om de 10 min doet, deed je toen nog niet want dat duurde minimaal 10 minuten en je wist pas of het saven goed was gegaan als je het teruglaadde, wat betekende dat je huidige werk weg was (geen multitasking hehe).

Dat waren mijn eerste schreden op computer gebied. Later ben ik verder gegaan met een Atari800XL, Amiga 500, vic20 en C64. Als laatste schafte ik een Amiga1200 aan en daar ben ik heel lang mee doorgegaan, uren gamen en programmeren. Ik heb het ding nog steeds alleen de voeding is dood. Het meest heb ik op de Amiga toch wel Flashback gespeeld, wat een geweldig spel was dat.

Ik ben vrij laat aan een PC begonnen, ik woonde toen al een bijna een jaar samen. De aanschaf van een PC had voor mij maar één reden: Tombraider. Ik had het spel op de PS gezien bij een vriend van me en was verkocht, gelijk mijn vriendin proberen te overtuigen dat wij ook een PS moesten aanschaffen. Zij had liever een PC vanwege haar werk, ook goed als ik maar Tombraider kan spelen. Mijn (onze) eerste PC werd een IBM Aptiva met 10MB werkgeheugen, waarvan 2MB werd gejat door de onboard videokaart, en een 800MB HDD, maar Tombraider kon je erop spelen ! ;)

Later vernieuwde ik de PC's en buiten alle opvolgers van Tombraider (speel ze nog steeds) hadden we ook de klassiekers uiteraard zoals Doom, Duke Nukem 3D, NFS enz. We waren ook de éérste in de straat met internet over de kabel dus al snel ging ik ook online gamen met hoofdzakelijk de Delta Force series en later ook BF1942. Ik ben ook verslaafd aan de GTA series sinds ik GTA3 kreeg, uuuuren gespeeld met alle 3 de 3D versies. Gamen doe ik nog elke avond, op het moment hoofdzakelijk GTA:SA en DF:Black Hawk Down (Team Sabre). Ik heb wel Joint Ops trouwens, maar dat komt online zelden boven de 20FPS uit en ik vind het minder lekker gamen als BHD, misschien als ik mijn systeem weer eens heb geupgrade dat ik het meer ga spelen. Ik kan BF2 bv ook niet draaien en dát vind ik wel jammer.'

Voorlopig game ik nog bijna elke dag en dat gaat voorlopig ook niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 31 en uiteraard game ik nog veel :) het is zelfs een gedeelte van mijn werk, duh! Eerste apparaat waar ik thuis op game'de was de Philips Videopac met centipede en Asteroids, maar al snel kwam er met de ZX Spectrum de eerste micro- aka homecomputer in huis. Beste spel uit die tijd: JetPac van 'Ultimate', een bedrijf dat we nu trouwens beter kennen als Rare Ltd. Gelukkig kregen we al snel een geheugenuitbreiding van 16 kB :) Andere spellen zo even uit het hoofd: Cookie, Pssst, Vacuumania, Xyzolog.

ik ben zelf ook begonnen met programmeren op de ZX, maar het echte virus kreeg ik pas te pakken toen de Spectrum werd ingeruild voor een Spectra Video SVi 738 MSX1 mét enkelzijdige 3.5" diskdrive....revolutionair! :D De MSX had net zoals de C64 trouwens praktisch alle klassiekers als Monty (met legendarische muziek van de legendarische Rob Hubbard), Defender, Pacman, Zaxon, Zanac enz. enz.

Op de MSX kwam mijn interesse in gamen en games pas echt van de grond, de eerste idolen werden vereerd enzovoort :) MSX platform was natuurlijk ook HET systeem in Japan, waar imho de beste spellen gemaakt werden (en worden). MSX zag als eerste Vampire Killer (Castlevania) en Metal Gear, Final Fantasy en Ancient Ys Vanished Omen.

Wat ik nog aan spul heb staan in m'n sig trouwens.

Spellen uit het verleden die ECHT indruk hebben gemaakt, hetzij door het vernieuwende, of door de sfeer of wat dan ook (dit lijstje is verre van compleet):

Elite - David Braben....voor die tijd echt ongelooflijke techniek. Toen men nog nauwelijks 2D lijnen kon trekken kwam meneer Braben met Wireframe models MET hidden lines. En dat in 1984 ofzo, fenomenaal.

Metal Gear - Konami...was het eerste MSX2 spel dat ik had, dus het zag er allemaal al mooier uit dan dat ik gewend was, maar een spanning dat er in dat spel zat...geweldig, je voelde je echt de supersoldaat op een belangrijke missie.

Alien Breed - Team 17...ik had zelf in die tijd geen Amiga, maar een vriend van me wel, en dit spel maakte veel indruk. Het is misschien niet meer dan dom schieten, maar het zag er geweldig uit, de sfeer was angstaanjagend en co-op was da bomb!

Another World - Delphine...wat moet je daar nog over zeggen, interactieve SF roman!

Dune II - Westwood Studios...het begin van RTS, zo ongelooflijk verslavend...latere delen hebben dat nooit weten te evenaren (van Dune dan he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Eeeh...tja ik ben 36 jaar en speel behoorlijk fanatiek alle call of duty spellen,eerst altijd singleplayer gespeelt en toen door een buurman aangestoken met mohaa multiplayer.
Vanaf dat moment is het online gamen begonnen en zijn wij nu met H2k 1 van de allerbeste clans op cod gebied.
voor degene die interesse hebben, onze site is www.h2k-gaming.com en #h2k

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Ben nu nèt 29.. Heb gelukkig geen Commodore, MSX of andere spelcomputers gehad, heb ook echt niet het gevoel iets gemist te hebben. PC's was en is gewoon mijn ding.

Mijn allereerste computerspellen waren:
- Big Top (booter).
- Frogger (booter).
- Gato1.

Voor de rest heb ik alle soort spellen gespeeld. (natuurlijk vergeet ik meer dan de helft)

Leisure Suit Larry, Digger, TestDrive series, Duke Nukem series, Prince of Persia series, vrijwel alle overige Sierra Adventures, Star Control 1 en 2, Descent, Rise of the Triad, Duke Nukem 3d, Tombraider, Carmageddon, Quake, Interstate '67, Need for Speed, Monkey Island, Wolfenstein 3D, Doom, en nog véééééééééél meer nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dinictus schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:05:
[...]

"misschien ligt het aan je leeftijd"
Maargoed, ik ben dan wel 30 maar de retentie van mijn eigen uitspraken is in tegenstelling tot jou wel meer dan 30 minuten :o
:/

Ik bedoelde het niet zo hoor (zie ook smiley) :>

Ik had trouwens een oude MSX overgekocht van school (5 gulden :+) met zo'n helicopter-spelletje waar je een wereldkaart had, en dat je naar de gevraagde plaatsen moest vliegen, dat was zo tof! _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 01-12-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

24jaar en ik game als sinds c64 en amiga.

Vroeger ( ondanks ik een broekie ben )

1. Paperboy.
2. Loadrunner.
3. WinterGames.

Nu.

1. COD2
2. Virtual RC
3. AmericasArmy

Dat zijn toch wel de games vind ik.
Tuurlijk er zijn een hoop andere games ook erg goed. Neem fear Doom enz...
Maar toch dit zijn voor mij toch wel de games.
Virtual Rc train ik mee voor wedstrijden enzo en de rest is just for the fun. :D

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_NL schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:46:
Ben nu nèt 29.. Heb gelukkig geen Commodore, MSX of andere spelcomputers gehad, heb ook echt niet het gevoel iets gemist te hebben. PC's was en is gewoon mijn ding.
Het is mooi dat je dat gevoel niet hebt :) het is alleen onterecht ghehehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over 10 jaar krijg je knaapjes hier van 20, die nu net beginnen en dat gaat dan zo

ik ben begonnen met xbox 360 en blablablabla

nu heb ik een pc en ik vind nu het beste:

battlefield 2008
quake 7
need for speed: spaceship 3
half-life 4: iraq

wehehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 26, en blijkbaar (gelukkig) nog lang niet te oud om te gamen.

Het begon met pong op zo'n echte kast bij een vereniging. Bij een vriendje thuis op een commodore (geloof ik) kingkong. Daarna een Atari 64 bij ons thuis: Millipede en rivieren oversteken etc. M'n broertje moest op een gegeven moment per se een Sega. Veel Sonic gespeeld, EA games voetbal (met van die halve fake nederlands elftal namen), basketball. Op de pc ben ik sinds m'n 15e verslaafd aan Championship Manager (tegenwoordig Football Manager), zo kunnen al mijn (ex)vriendinnetjes beamen (ik wil ook niet weten hoeveel maanden van mijn leven en geld om de pc 'bij' te houden ik hier al aan besteed heb). :P Verder speelde ik vroeger oa Sim City, Dune, Command & Conquer, een Manchester United voetbalgame, Doom II, Transport Tycoon Deluxe, Thief II en Day of the Tentacle vind ik nog steeds geniaal. Dat is wat ik me zo snel kan herinneren, ohja, en Lingo! :)

Tegenwoordig, vooral Football Manager '05, Age of Mythology, Thief III en soms Transport Tycoon Deluxe of Sim City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ben 20 ( :| ) en game de laatste tijd niet zo heel veel meer, vroeger wel veel gedaan, begon met de 386 en DOS spelletjes als Keen, Pacman, Stunts, etc. (was toen een jaar of 8 toen dat begon). Daarna heb ik nog een Atari Lynx gehad, fijn aparaat wel voor die tijd (nog steeds wel eigenlijk). Ook veel op de Snes gespeeld (Donkey Kong, de Smurfen :D, Street Fighter II, etc) en toen kwam de PC weer een beetje naar voren met de nieuwe generatie 3D spellen (Half Life, Age of Empires, etc). Daarna is het bij mij eigenlijk allemaal wat minder geworden (met de huidige generatie games), af en toe een Lan-party gehad, en weleens GTA SA etc. opgestart en een middagje mee vermaakt, maar dat was het wel :). Ben een paar dagen geleden weer begonnen met Call of Duty 2 en dat is eigenlijk sinds een paar jaar weer dat ik het gevoel heb dat ik een echt TOF spel speel! (op de Fifa serie na dan, dat blijft mij wel boeien en heb ik ook altijd wel gespeeld).
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:01:
over 10 jaar krijg je knaapjes hier van 20, die nu net beginnen en dat gaat dan zo

ik ben begonnen met xbox 360 en blablablabla

nu heb ik een pc en ik vind nu het beste:

battlefield 2008
quake 7
need for speed: spaceship 3
half-life 4: iraq

wehehe :+
:D ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:56:
[...]

Het is mooi dat je dat gevoel niet hebt :) het is alleen onterecht ghehehe >:)
Gelukkig kende ik wel mensen die die apparaten hadden, heb er dus wel op gespeeld, maar heb dankzij het ontbreken van die dingen me toch ook nog sociaal kunnen ontwikkelen. Ghi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 09:02
Ik ben nu 22 en ik ben vrij laat begonnen met een NES. Op m'n 13 voor het eerst Doom en Flight Simulator 6 gezien en gespeeld bij m'n buurman. Ik MOEST een eigen Pc hebben (P133)!

Uit het NES tijdperk is m'n favoriete game toch wel Super Mario Bros. 3.
Ik was al verslaafd aan SMB en hoewel SMB2 mij eigenlijk wat tegenviel maakte SMB3 dat helemaal goed. Grafisch was het toen echt een super mooie game en de gameplay was zo ontzettend goed uitgewerkt! De verschillende "landen" en levels daarin waren ook allemaal uniek.
Nergens in het spel had ik het meer van hetzelfde gevoel.

Toen ik m'n eigen PC kreeg was ik niet meer zo onder de indruk van Doom, want nu was er The Duke!
Duke Nukem 3D was voor mij toen DE game. Het zag er allemaal weer veel gelikter uit dan Doom en en de humor (die ik toen nog niet allemaal begreep) was iets compleet nieuws voor mij.
Ook de "adult content" (waar je nu hartelijk om moet lachen) was toen toch wel spannend :+

Race games vond (en vind )ik altijd maar eentonig en saai, tot ik in de Power Unlimited (had ik toen abo op) een review zag van Carmageddon! :9
De volgende dag gelijk naar de winkel gefiets en naar het spel gevraagd (waar ik toen de naam niet van uit kon spreken). Heerlijke game. Voor mij de eerste "race game" waar je totale vrijheid had en min of meer kon doen waar je zin in had. Veel bloed, veel humor, veel wasted tegenstanders en weinig racen 8)

Carmageddon was voor mij het spel van die tijd dat ik dag in dag uit speelde met m'n vrienden (die het niet konden of mochten draaien), tot Command & Conquer tegenkwam.
Op een of andere manier had ik dit spel gemist en ik was ook helemaal niet bekend met het RTS genre. In het begin snapte ik er geen drol van en ik zat steeds vast in het derde level, omdat ik het principe van de MCV niet begreep. Ik wist niet wat ik er mee moest en gebruikte dat ding om over soldaten heen te rijden (wat ik vrij nutteloos vond). Dat spel was ik aanvankelijk dus al snel beu, tot ik bij toeval op dat gekke ding dubbelklikte: "new construction options" -> what...the....fuck :D
Toen ik het begon te snappen was ik verkocht en ik ben sindsdien totaal verslaafd aan RTS games.

Sindsdien veel RTS games gespeeld en wat first person shooters. Niet echt heel veel vernieuwends of speciaals. SiN en Half-Life waren in die periode wel aangename verassingen, maar miste voor mijn gevoel toch iets. De volgende echt vernieuwende game (voor mij) was Grim Fandango!
Net als bij RTS had ik nog nooit games gespeeld uit dit genre (Adventure), maar ik kon deze game niet wegleggen! Uitdagende puzzels, ontzettende mooie omgevingen en geweldige humor (LucasArts style). Vreemd genoeg heb ik na Grim Fandango mij nooit meer bezig gehouden met adventures.

Veel leuke games gespeeld en nieuwe spelconcepten ontdekt in al die jaren! Er is echter één game die voor mij de absolute topper is en dat kan alleen Deus Ex zijn. Echt een juweeltje.
De verhaallijn, de gameplay elementen (skill en biomods), interactie, gevoel van vrijheid. Alles klopt gewoon aan deze game.

Tegenwoordig boeien games mij niet meer zo veel. Ik heb veel te vaak het "meer van hetzelfde" gevoel. Ik pak steeds vaker terug op klassiekers die ik toen heb laten liggen i.p.v. de nieuwe generatie games. De Thief serie bijvoorbeeld. Die heb ik nog niet zo heel erg lang geleden voor het eerst gespeeld, terwijl die games al behoorlijk gedateerd zijn (m.u.v. Deadly Shadows). Nu een van mijn favoriete series. Zo zijn er wel meer games die ik door de jaren heen heb laten liggen, bewust of onbewust en die schade ben ik nu dus een beetje aan het inhalen!

Dat is een beetje mijn ervaring met games door de jaren heen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kwistnix op 01-12-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42
Ik word over precies een week 25, en ik game eigenlijk al sinds m'n 10e ofzo. Ik ging toen als een klein jochie in het weekend regelmatig bij m'n neefje slapen, aangezien hij samen met m'n nicht een NES had. Nou dat waren ultieme tijden, samen proberen met Top Gear op het vliegdekschip te landen, wat toendertijd echt ongelofelijk moeilijk was en alleen m'n nicht lukte (ja vrouwen kunnen gamen :P) en Super Mario 1 was natuurlijk ook vet.

Op m'n 12e kocht m'n pa een Commodore 64 voor ons, voor de spelletjes. Ook daar heb ik een hoop lol aan beleefd, al ging m'n voorkeur in die periode nog wel uit naar de spelcomputer, en dus stond er al snel een NES en SNES naast de Commodore. Dat was eigenlijk wel een gouden tijd met toppertjes als Super Mario Kart, Super Mario World en vooral Zelda.

Daarna zijn er nog wel wat consoles gekomen, de PSX, PS2, N64, Dreamcast, Gamecube, en de XBOX. Eerlijk gezegd heeft alleen de Playstation (1) mij hetzelfde gevoel van sensatie gegeven als toen ik de SNES kocht. De graphics waren grensverleggend voor die tijd (Toshinden en Ridge Racer) en er kwamen ook echt goede spellen voor uit. Ik speel nog regelmatig op de XBOX en PS2, maar dan vooral sportspellen met vrienden ofzo.

En het laatste jaar, tja het laatste jaar speel ik toch vooral spellen zoals Half life 2, Far Cry, en de laatste paar maanden ben ik nogal verslaafd aan World of Warcraft.
Dus het is nog ff afwachten wat ik ga doen: koop ik straks de nieuwe XBOX 360 of wacht ik nog een paar maanden tot de PS3, of koop ik ze weer allebei? Voorlopig vind ik gamen nog steeds heel leuk, dus het zit er dik in dat er over 5 maanden 2 nieuwe consoles hier in huis staan :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:12:
Zo en nu ga ik ff snel bier halen voor bij de match AoE-2 met mijn maat.
hmm zo herkenbaar!!

Ik doe het ook altijd, lekker duveltjes halen en AoE2 age of conquerers!

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Alles bij mij begonnen toen ik mijn eerste pc kreeg van mijn pa.....toen was ik 10..... (ben nu 23...)

Heb ondertussen al weer van elk soort pc gehoord/onder handen gehad....maar alles begon met die x86, 12mhz aan pure snelheid 8) met , jawel, 640k aan geheugen :Y)

Het eerste spel dat ik speelde....was ducktales....daarnaast nog een spel gespeeld wat kwa spel erg op Prince of Persia leek...maar het toch niet was :P kom ff niet aan de naam...

Winter Games en Summer Games was toen ook een favourite, maar het spel wat ik helemaal dood gespeeld heb blijft toch altijd Retaliator :) nog steeds erg bruut om te spelen, lekker simpel en gewoon verschrikkelijk koel :)

Wolf3d, Duke Nukem 1,2, 3D, alle add-ons, (heb ik nog origineel op cd liggen hier :) ) noem maar op, ik heb het ofwel gehad, ofwel gezien, ofwel gespeeld :)

in de 13 jaar dat ik nu PC maak, sloop, bewerk, upgrade, tweak etc...etc.. heb ik nooit meer zoveel plezier van die krengen gehad als in de begin periode.....

op de 1 of andere manier zijn de spellen van tegenwoordig allemaal TE mooi met TE weinig aan echte gameplay...

maar een van de meest favourite spellen blijven voor mij toch alle NFS spellen, ik heb ze dan ook allemaal netjes op cd en dvd, including alle oude versies, upgrades, updates etc.. :) en uiteraard nu erg veel Most Wanted aan het spelen.
Daarnaast ben ik een CoD fanaat....zowel CoD 1 als CoD 2 :)

af en toe nog een leuke boardgame erbij, of RTSjes/RPGs, ik pak het allemaal, als het verhaal me maar aanstaat (en ja....toch ook wel de graphics....ondanks de gameplay.....)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_NL schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:28:
[...]

Gelukkig kende ik wel mensen die die apparaten hadden, heb er dus wel op gespeeld, maar heb dankzij het ontbreken van die dingen me toch ook nog sociaal kunnen ontwikkelen. Ghi!
Ah touché :D

Niettemin hebben die mensen wel alles vanaf het begin meegemaakt, wat je toch bepaalde zaken in spellen beter (of anders) leert waarderen. Op de laatste GDC waar ik was in San Fransisco werd Eugene Jarvis gehuldigd met de 'gehele oeuvre prijs' en dan vind ik het toch jammer dat er van die broekies rondlopen die niet weten wie die kerel nu eigenlijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ben 33 en game eigenlijk al de laatste 4 a 5 jaren nauwelijks meer.

Ben begonnen op een activison bij een vriendje van mij (Pitfall!) en daarna zelf een MSX gekregen (vally). Toen het hele rijtje van PC-games gedaan, met vooral een voorliefde voor roleplaying
Lesuire suite larry I, Police Quest, Spacequest, ect, ect.

Later enige voorliefde ontwikkeld voor stategie games:
C&C, settlers (alleen II) ect.

FPS alleen als ze nog iets subtiels hadden als RTCW, maar al minder. Doom 3 ziet er grafisch mooi uit, maar ik had er niets mee.

Nu speel ik nooit meer omdat mijn pc te modern is om er de leuke oudere spellen op te draaien (rail-tycoon, settlers, C&C) en te oud voor de moderne spellen. Tevens vind ik de moderne spellen te veel poespas, instellingen en andere flauwekul hebben om lekker te spelen. Zo was simcity de oude versies nog erg leuk. De laatste versies moest je met zo veel dingen en instellingen rekening houden dat voor mij de lol eraf was. Meer is niet altijd beter in mijn optiek.

Dus nu game ik nooit meer op hartejagen na. En dat alleen in een verloren uurtje.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
KatirZan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:49:

op de 1 of andere manier zijn de spellen van tegenwoordig allemaal TE mooi met TE weinig aan echte gameplay...

maar een van de meest favourite spellen blijven voor mij toch alle NFS spellen, ik heb ze dan ook allemaal netjes op cd en dvd, including alle oude versies, upgrades, updates etc.. :) en uiteraard nu erg veel Most Wanted aan het spelen.
Ach ja, ik zat laatst nog eens na te denken over de Need for Speeds, en ik kwam tot de "conclusie" dat alles na de porsche editie eigenlijk gewoon jammer en overbodig is. :P

In deel 4 zat al het rijden voor pink slips én politieachtervolgingen (die al in deel 3 zaten), en in deel 5 kon je lekker je auto upgraden (in deel 4 ook, in beperkte mate) en was bovendien de wegligging "realistischer". Ik heb vorige week voor mezelf een stuurtje aangeschaft om lekker Most Wanted leuk te kunnen spelen, en het spel wat ik nu spel is Need for Speed Porsche 2000. En van het weekend ga ik fijn Need for Speed 4 installeren en spelen. :+

En ik denk dat het voor eigenlijk alle nieuwe spellen wel geld. De innovatie is er niet meer, we hebben alles wel gezien. Vroeger was ik compleet verslaafd aan Civilisation, en nu heb ik nog niet eens meer de behoefte om deel 4 te gaan proberen, omdat ik toch al weet wat ik verwachten.

Daarmee wil ik niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar ik mis het onbekende wat ik in het begin van mijn pc-carriere (13 jaar geleden, ben nu 25) tegenkwam. :P

Mijn lijstje favorieten; per "genre":
RTS: Dune 2 - Nooit meer overtroffen in de combinatie muziek, sfeer, gameplay en voornamelijk; plezier.

Racespel - Need for Speed Porsche 2000 - Jammer dat ze niet op die toer zijn verder gegaan, een Ferrari editie ofzo. :P

"God"game - Civilisation 2 en Simcity 2000/3000. Tja, de eerste versies (bijna) vervolmaakt.

RPG - Morrowind, de vrijheid, de sfeer, de plug-ins, allemaal subliem.

Eervolle vermelding is er dan tot slot nog voor Diablo 2; Geen topgraphics, maar wat een actie! Gewoon heerlijk non-stop op je muis rammen totdat alles dood was en dan doorlopen naar het volgende groepje beestjes wat dood moest. En af en toe vond je dan items waarmee het beuken beter en sneller ging. :P

Andere eervolle vermelding is er voor Dune (1, de CD-Rom versie). Als ik het spel nu op zou starten, dan zou ik nog denken "WOW". Ook zo'n spel waarbij alles klopt, zeldzaam fraaie game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Porsche Unleashed (Porsche 2000) is ook mijn favo NFS spel, de reden : eindelijk een echt racespel die gebaseerd is op 1 merk, zo mogen ze van mij best een Ferrari versie maken (of ander groot merk)
Als iemand goede pc racespellen kan maken dat is het EA wel :)

Verder, Dune 2 idd ook helemaal plat gespeeld en speel het zo af en toe nog steeds (dosbox met cpu limiter, anders ben je zo dood :P ) en inderdaad, het spel is precies in balans...

Vergelijk dit met Dune 2000 of de laatste Dune, welke ik trouwens ook allemaal origineel op cd heb staan, dan is Dune 2 toch echt de super top van die spellen.
En....het is de grondlegger van de bestseller Command & Conquer, wat ik ook platgespeeld heb :)

Nostalgie ook wel genoemd :) maar.....als we het over de echte spellen gaan hebben, moet ik toch weer terug komen op de spellen die ik genoemd had, Prince of Persia, Q-Bert, Paperboy, etc...

Dat waren nog eens spellen :)

Edit : Ik moest gewoon nog even Dungeon Keeper 1 en 2 ter sprake brengen :) ook uber games ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KatirZan op 01-12-2005 16:47 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels 30+ en van oudsher gamer, vroeger bij een vriend gegamed op een ZX Spectrum en een MSX, later zelf begonnen met een 286 PC. Op de MSX onder andere spellen als Head over Heels en Elite gespeeld. Op de PC veel RPG's o.a. Ultima series, maar ook spellen als de X-Com series, LucasArts adventures, Civilization I, Master of Orion, Master of Magic, HoMM, Diablo I+II en nog veel meer zoals bijv. Doom tegen een plaatsgenoot over een 14K4 modem (good old days ;) ). Consoles en bijbehorende spellen hebben me nooit kunnen boeien.

Het valt me de laatste jaren op hoezeer gamen mainstream is geworden met de bijbehorende kwalijke gevolgen. Echt vernieuwende of gedurfde spellen zijn er nauwelijks, het lijkt vooral goedkoop "sequel-season" bij developers (EA anyone?) en inkoppers lijken ook de norm. Voor sommige genres heb ik totaal geen interesse meer, zoals de RTS games of ego-shooters (FPS). Een van de grootste problemen die ik zie is de versmalling van het aanbod. In sommige genres zoals Adventures of RPG's is 't aanbod tegenwoordig wel erg beperkt, laat staan het aandeel echt goede spellen.

Maar gelukkig komen er af en toe toch nog verrassende spellen uit zoals Space Rangers 2, een soort mengeling tussen Elite, Master of Orion en Star Control 2 met nog de nodige verrassingen en vooral humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu 17, game al sinds mijn 9e oid, Mijn eerste comp. was de Nintendo, de allereerste... toen kon je er al bijna geen spellen voor krijgen, nu al helemaal niet meer.. Als pc. begon ik met pentium 2 daarna pentium 3 en nu zit ik op mijn elite AMD athlon 2400+ dees kan nog wel paar jaartjes mee!
Games als Mario Bros, Duckhunt, Medal of Honor en niet te vergeten call of duty behoren tot mijn favorieten. Nu is F.E.A.R aan de beurt! Begin toch echt een grote jongen te worden ;) :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:01
23jaar ...gamer sinds uhm... commodore 64 tapes?
daarna geen echte home computer meer maar een Nes, Megadrive (snes , psx speelde ik bij een vriend) dan weer een pentium133 daarna een 200+voodoo
Met de pc ging ik daarna nog met de tijd mee tot nu dus.
ook recenter een xbox, gamecube,ps2, dreamcast gehad.

beste spellen die ik heb gespeeld....eigenlijk niet zo gek veel.

Kid Icarus vond ik heeeel tof...mythische sfeer, wapens uitgraden , vechten tegen medusa....
Rainbow Six Roque Spear heb ik vaak gespeeld, mede dankzij online, goede gevechten en tactiek
Myth 2 - Verslavende multiplayer gedeelte met ook nog eens een goede singleplayer mode
daarna volgde een hele periode stilte
met laatst nog God of War ... episch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Yay! Ouwe mensen haha! Ben zelf 25. Game al vanaf ik 5 of 6 ben.
Is begonnen met die geinige ascii spelletjes op de pc. Zal wel een 086 geweest zijn. Sommige vriendjes uit m'n klas hadden een msx of een atari waar je leuk tegen elkaar kon spelen. Ik weet nog wel dat ik voor het eerst zo'n tank spelletje deed op de atari tegen een vriendje. Voor het eerst dat ik zweet van m'n voorhoofd moest vegen.
Sinds dien altijd veel gegamed met vrienden. Voornamelijk op de pc, hoewel ik niet denk dat ik ooit meer lol heb beleefd aan een spel als street fighter 2 op de snes toen die net uit was. Mooi is dat om aan terug te denken. Ik speelde het bij een vriendje, want ik had zelf geen spelcomputer. Ik was bij de eindbaas en toen moest ik naar huis. Maar ik moest bijna huilen O-) dus mocht ik het nog even af maken. Weet het nog precies. Met guile maakte ik zo'n ondersteboven trap. yay!
Maar voornamelijk dus pc games gespeeld. Ander hoogtepunt was dune2. Ik ging elk zaterdag naar een vriendje om daar te computeren. Hij had toen een geluidskaart gekocht. Dat was helemaal nieuw voor mij. En dan moest je net dune2 hebben. Wat een zenuwen muziek. Maar wel superspannend.
Ik speelde daar meestal niet zelf, maar zat een beetje mee te kijken met wat hij aan het doen was. Wat ik nog steeds niet begrijp, want als ik nu naar iemand kijk en die zie spelen heb ik al snel de neiging om even voor te doen hoe het het beste kan (nouja.. nu niet meer, maar ik heb daar lang last van gehad :)). Simon the sorcerer2 (deel 4 is in de maak) ook zo'n leuk spel.
En misschien wel het allervetste spel wat ik daar gespeeld heb is OMF. In eerste instantie zat ik te kijken naar hoe hij het er vanaf bracht. Maar later nam ik mijn eigen robot mee van thuis en konden we tegen elkaar vechten. Overigens wederom een spel met erg vette muziek.
Daarna is het eigenlijk nooit meer zo intens geworden. Ik heb een hoop spellen gespeeld, maar nooit meer was het zo leuk als vroeger. Met de kleine uitzondering van Rome: Total war. Wat het spel is waar ik al mijn hele leven op heb zitten wachten.

//edit ik vergeet helemaal star control 2. Blijste spel allertijden. Heb het laatst weer opnieuw gespeeld. Er is namelijk een windows versie in omloop voor de geinteresserden.

[ Voor 7% gewijzigd door Pkunk op 10-01-2006 10:19 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik ben eigenlijk te jong om hier te posten maja :*)

idd TimLog dat waren nog eens tijden :D ook al heb ik ze niet zo uitgebreidt beleeft als jou. Toch kan ik nog goed herrineren hoe ik tegen jou starcontrol speelde en streetfighter op de pc :P ook al wist ik geen truukje het was toch leuk haha. Ook was de tijd leuk toen ik een 486 kreeg toen dat net uitkwam, jij met al je games naar mij verhuizen
Games zoals prins of persia, retal (retaliator?), keen, duke nukem, star control, wolfenstein 3D, gran prix etc zijn me altijd bijgebleven. dat waren tijden dat je er echt plezier mee had.

Overigens speel ik nu nog steeds Tactical Ops (mod van UT) ik zit ook in een clan enzo en er zit toevallig ook iemand bij die over de 30 is :) verder zijn er meerde over de 30 en 40 die het spelen. er is 1 buitenlandse clan waar de jongste 28 is en de oudste over de 50, de gemiddelde leeftijd is daar 40 :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:46
39 jaar

Vanaf de allereerste 368 met 387 co dus, bezig met racesims.
F1GrandPrix van Geoff Crammond gedaan tot ik er bij neerviel.
Daarna de hele serie gehad, tot en met GP4

Ook de Need for Speed (arcade)serie, totdat het teveel 'fast and the furious' gehalte kreeg.
Vooral de 2e versie, wat hebben we daar een lol mee gehad, totdat je ook door agenten achtervolgd werd, uren en uren en uren gespeeld, tegen elkaar op twee pc's, heerlijk.

Ook andere racesims als GrandPrixLegends verdienen mijn respect!

Shooters trekken me helemaal niet. Wel een tijdje Ulreal tournement gedaan maar gauw op uitgekeken.

Flightsimulator 4 tot en met 98 gedaan. daarna alleen maar teleurgesteld in de physics. Het is nog steeds te statisch.
Alleen de meteo is sterk verbeterd in 2004. Ben benieuwd naar de nieuwe versie 10 die eraan zit te komen ergens eind dit jaar.

Ook Falcon3 en 4 redelijk vaak gedaan.

Ik ben een sim-fan.
Ook ben ik verslaafd aan Hangsim. (hanggliders vliegen, ook mijn passie in real life)
En recentelijk aan GTR. (had ook een reallife passie kunnen zijn... :) )

Ik blijf voorlopig ook nog wel verslaafd aan racen en vliegen op de pc. Waarschijnlijk totdat ik oud ben.
Of totdat de wereld van computercriminelen of ander tuig het voor ons verpest. (rootkit! bijv.)
Of dat je alles en overal moet registreren.
Dan houd het voor mij op en boycot ik alles.

(edit: tikfouten)

[ Voor 15% gewijzigd door antonyv op 10-01-2006 11:08 ]

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben 22. Game vanaf mijn 9e ofzo, begonnen met een NES niet echt serieus ofzo was voornamelijk mario 1, 2 en 3.

Daarna de SNES (10 jr was ik ongeveer(1994)) dat begon al wat serieuzer te worden, mario world kon ik vanaf start tot einde in ongeveer 20 min. uitspelen :P (wel via geheime wereld). Mortal kombat en killer instinct ook gespeelt voor de SNES. Sim City ook nog, daar liet ik de SNES 's nachts wel eens voor aanstaan.

In '96 ofzo begonnen met een 286 meende ik die ik kreeg (schroot tegen die tijd ja maar goed was zeer leerzaam). Daar ben ik begonnen met BASIC (voornamelijk voorbeelden uit boek overtikken, kwam er vrij laat achter dat commentaarregels NIET overgetikt hoefde te worden :+ :D ). Ook spelletjes gespeelt ala Jones in the fast lane, Streetrod als ik me me goed herinner, stunts ook nog etc etc...

Daarna een p133mmx geloof ik (97/98), dat was vooral de periode van visual basic 4.0 en transport tycoon. Flight Simulator '98 en F22 raptor ook.

Eind 2001 een PC gekocht met AMD dondervogel (1.4ghz) en gf3. Dat was vooral de tijd van Medal of Honor, die heb ik echt grijs gespeelt (online only dan). Toen Battlefield 1942 uitkwam eind zomer 2002 ben ik over gegaan (MOHAA was toch al verpest door cheaters). Wat mij enorm aantrok aan Battlefield 1942 was dat je kon vliegen en tanks/boten etc kon bombarderen online! Ben altijd wel een fan geweest van Flight Simulator en had daar ook best een ervaring mee maar miste een goede (makkelijke) multiplayer mogelijkheid. Hoewel Battlefield natuurlijk arcade gericht is kwam de flightphysics toch vrij realistisch over en je kon ook nog nme's neerschieten. Battlefield heeft zeker mijn game ervaring positief veranderd :)

Momenteel ben ik niet zo met games bezig, zal ook komen door mijn gfx (gf4) en het niet (soepel) kunnen draaien van nieuwere games, battlefield 1942 community is ook niet zo groot en interessant meer als het is geweest helaas.

Door de jaren heen heb ik meer gespeelt dan hierboven opgesomt staat, kan niet alles hebben ;) favoriete genres waren/zijn. Simulaties (Flight Simulator/Sim Tower/Sim City), FPS (vooral toen ik wat ouder begon te worden, MOHAA/BF1942, CS(S)/quake/unreal moet ik niks van hebben btw, voor konijntjes kijken ga ik wel naar buiten :P ,max payne en call of duty ook niet te vergeten ), Racen (op zijn tijd, trackmania bijvoorbeeld, stunts vroeger, need for speed 3 hot pursuit, flatout (die was verrassend goed imho, helaas niet al te populair geweest). RTS (c&c red alert/tiberiun sun, rise of nations, etc) Waar ik niet zoveel van op heb zijn adventures.

Als laatste nog even over mmorpg's, heb een paar maand intensief ROSE gespeelt was best leuk, freelancer valt er dacht ik ook min of meer onder, dat was ook geweldig. Maar dat je er maandelijks een bedrag voor moet betalen heb ik niet zo op eerlijk gezegt, maar moet denk ik maar aan het idee wennen want naar het schijnt komt er een Star Trek mmorpg en als fan klinkt het zeer interessant.

Al met al mag je denk ik zeggen dat ik van eenzame gamer min of meer de 'massa' ben gaan opzoeken :P zal ook met ouder te maken hebben, vooral waar je online strategiën moet uitdenken (BF, mmorpg's) trekt mij enorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 23:55

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Ben 28 (nog een paar maandjes).

Onze eerste compu kwam begin 1983, de meer dan geweldige Acorn Electron (da's een C64, maar dan Brits, zonder 3 stemmen synthesizer (+1 ruiskanaal), maar met een uitgebreidere Basic dan de C64), het apparaat toen gekocht bij de Kwantumhallen voor 199 gulden (daarna voor 1000 gulden accessoires erbij). Dagenlang Hopper (Frog), Snapper (Pacman), Arcadians (Space Invaders) en de all-time favoriet: Elite
Twee jaar later zijn we speciaal naar Engeland op vakantie gegaan voor (stiekem) maar 1 reden om bij Watford Electronics een dubbele diskdrive te kopen (3,5" en 5,25" in externe behuizing), een overklok set voor de 6502 van 1 MHz naar 2 MHz en 64 K RAM uitbreiding :9~
Wat later kwam de Acorn BBC, met spellen als Codename Droid (platformspel) (geweldig catchy muziekje).
In 1986 kwam ook onze eerste laptop (papa's laptop) een Toshiba met 3 kleuren plasmascherm (ja een echt gas-plasma-scherm), 3 MB RAM en 10 MB HDD, 286 8 MHz, en niet veel later kwamen daar een aantal spellen bij Space Quest, Police Quest en Kings Quest, en ik snapte er helemaal niets van, totdat, een jongen uit mijn klas via een neef had vernomen dat dat Adventure games zijn en dat je door intikken commando's een verhaal moest doorspelen. Vanaf dat moment was het hek van de dam, we hebben 9 maanden gedaan over Space Quest 1 (wat wil als je nog nooit Engels hebt gehad), daarna ging het steeds sneller, Larry 1,2, Police Quest, Hero's Quest, Monkey Island, Loom etc etc.
En toen schakelde Sierra over op de klikken-en-niet-na-hoeven-denken-interface, de verhalen werden kariger (of ik werd ouder), de puzzels minder, alsof het hele budget op ging aan art en muziek en de verhaallijn schoof steeds verder naar achter.
Tot aan Myst, dat was toch wel moeilijk, heb het spel gekocht toen het uitkwam en heb me toch flink vast moeten bijten, af en toe werd je er helemaal moedeloos van.

Ik weet niet wat nu een goede game is, ik heb jarenlang Elite gespeeld (volledige wireframe graphics), en dat blijft denk ik toch wel het mooiste spel, alles zit erin, actie, geld verdienen etc. Adventure games waren ook altijd gaaf totdat de verhalen minder werden (uitzonderingen daargelaten), qua strategy games zijn er maar 2 die ik leuk vind, Dune 2 en Total Annihilation, de rest kan me op de een of andere manier niet boeien. Sinds kort heb ik dan eindelijk een PC die ook al het moderne grafische geweld ondersteunt, en natuurlijk FPS spelen, saai tot en met, totdat je die spellen online gaat spelen. Online gamen, hoewel ik dat 15 jaar geleden ook al deed met Tanks (of hoe het dan ook heette, op 1200 baud modem) heeft iets geweldigs, ik denk dat dat wel de uitvinding is voor mij op dit moment.
Ik denk wel dat veel spellen niet meer de gameplay van vroeger hebben, dat het te veel op grafisch gericht is t.o.v. gameplay en verslavende werking. De mogelijkheden zijn er en moeten gebruikt worden, maar als je ziet hoe verslavend Snake is op een GSM of Arkanoid (geweldig!), vraag je je wel af wat nu beter is.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
21 jaar, game al sinds me 12e ofzo.

Begon met het spelen van spelletjes bij vriendjes (had zelf nog geen pc). Een tijdje daarna hebben we zelf een computer gekocht en toen begon de ellenlange verslaving. Ik weet niet wat me eerste game was, maar speelde in die tijd vooral veel rts en rpg. De baldurs gate reeks (wat voor mij toch de absolute nummer 1 blijft) heb ik echt ontzettend veel gespeeld. Diablo2:lod, wat ik ook helemaal kapot heb gespeeld (avonden en avonden met een koreaan gespeeld, die echt 18/7 gamede).

Half-life heb ik toen ook veel gespeeld. Hierna kwam een vriend van mij toen op de proppen met wat hij noemde een waanzinnige fps, counter-strike. Ook voor 1.5 jaar absurd veel gespeeld met hem. Hiertussen door nog heel veel spellen zoals dungeon siege, C&C reeks, veeeel rpg's en de klassieke fpsers zoals quake en ut. 2 jaar geleden een xbox aangeschaft en daar speel ik af en toe nog wel op (me broers meer).

Sinds me 19e is het hele gamen wat afgezwakt. Het interreseert me allemaal steeds minder en kan me lang niet meer zo inleven zoals vroeger. Heb van jan-jul 2005 nog wel veel WoW gespeeld, maar de end game van dat spel zuigt dus ben ik maar gestop (guild viel ook uitelkaar). Sindsdien niks meer gespeeld, wacht nu met smart op The Elder Scrolls IV: Oblivion. Die houdt me wel een tijdje zoet.

Gamen ga ik zeker nog wel voor een tijdje in de gaten houden, zeker met de grafische pracht die eraan komt. Ik heb laatst een filmpje gezien van een nieuwe engine waarmee ik me nog nooit zo overdonderd heb gevoeld op game gebied. Als je dacht dat de nieuwe unreal engine spectaculair wordt, moet je zeker dit filmpje eens bekijken:
Project Offset - Sneak Peak 2 - gaming at Cinematic Quality _/-\o_
De game zelf klinkt ook geweldig.
Wardevil heeft ook een dergelijke engine.

[ Voor 4% gewijzigd door DeepSeven op 10-01-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik ben nu 34 en begonnen met een Philips Videopac (duh) >:)
Echt veel weet ik er niet meer van, wel dat het eerste spel "Revolverhelden" (#14) was. Moest je elkaar proberen neer te schieten. Later ook een verbeterde versie van de Videopac gehad (G7400).

Overzicht van de Philips Videopac spellen:
http://www.dieterkoenig.at/ccc/po/s_po_games.htm

Daarna een van de beste homecomputers: de Acorn BBC.
Zoals hiervoor al gezegd: Elite was echt een heel goed spel wat niet ging vervelen.
Verder speelde ik ook Centinel, Repton, Labyrinth, Pengo, Silverstone, Castle Quest, Chukie Egg, ...

Daar weer na de PC's (Olivetti M24, kloon 286, IBM PS2 55SX, allerlei 386/486/Pentium klonen; de hele riedel). Wat me hier het meest van bij gebleven is, is: Leisure Suit Larry, Doom 1 en 2, Duke Nukem, Rise of the Triads.

De laatste jaren speel ik weinig spellen meer (weinig tijd / andere prioriteiten).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

Gover schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:01:
...

Onze eerste compu kwam begin 1983, de meer dan geweldige Acorn Electron (da's een C64, maar dan Brits, zonder 3 stemmen synthesizer (+1 ruiskanaal), maar met een uitgebreidere Basic dan de C64), het apparaat toen gekocht bij de Kwantumhallen voor 199 gulden (daarna voor 1000 gulden accessoires erbij). Dagenlang Hopper (Frog), Snapper (Pacman), Arcadians (Space Invaders) en de all-time favoriet: Elite
Twee jaar later zijn we speciaal naar Engeland op vakantie gegaan voor (stiekem) maar 1 reden om bij Watford Electronics een dubbele diskdrive te kopen (3,5" en 5,25" in externe behuizing), een overklok set voor de 6502 van 1 MHz naar 2 MHz en 64 K RAM uitbreiding :9~
Wat later kwam de Acorn BBC, met spellen als Codename Droid (platformspel) (geweldig catchy muziekje).

...

Ik weet niet wat nu een goede game is, ik heb jarenlang Elite gespeeld (volledige wireframe graphics), en dat blijft denk ik toch wel het mooiste spel, alles zit erin, actie, geld verdienen etc.
Met jou kan ik praten! :)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
28.. Begonnen met een Commendore 16, toen ik een jaar of 7 was en later een MSX.. Daarna een hele rits PC's voor de games.. Over het algemeen heb ik een breed gerne, van shooters, naar sport, naar racen.

Toppers die ik grijs heb gespeeld op de PC
- GrandPrix 1
- Testdrive 1
- Railroad Tycoon
- Counterstrike
- Delta Force 2
- MOH:AA
- PES3

Tegenwoordig gebruik ik mijn PC eigenlijk niet meer voor het gamen, maar is de Xbox (360)hiervoor in de plaats gekomen. Had het nooit zo op consoles, maar ben nu toch echt helemaal om.

[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 10-01-2006 14:05 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
47 hier.
Ben ooit (1978 of zo) begonnen met een Kim-1, Superboard, Nascom, Trs 80 (Wie kent deze apparaten nog), Vic 20, C64, Pc.
Met de pc begonnen met een xt-tje op 8 Mhz, 20mb! harde schijf en cga graphics(320x200, 4 kleuren)

Mijn eerste echte spel was Galaxy Invasion op de Trs 80 (galaga achtig).

Inmiddels ook een aantal consoles staan, ben daar aan begonnen toen ik gt3 op de ps2 had gezien.
Van het één kwam het ander, ben nu een enthousiaste verzamelaar van alles wat maar ook op een computer lijkt. Meer dan 20 consoles van oud tot nieuw en een stuk of 15 oude homecomputers als c64, amiga, msx enz. Heb zelfs de oude pong weer.

Ben verder in het bezit van ca. 800 games (alles origineel) waarvan ongeveer 200 pc spellen.

Toppers:

Pc:
Larry en Kingsquest serie
Command and Conquer serie (Naast de gameplay geweldige muziek)
Warcraft II en III
Quake 1 en 2
Unreal
GP Legends, de eerste keer een rondje zonder crash, wat een kick!
Gp2, 3 en 4
GTR
GT Legends
Diablo
Diablo II
Starcraft
World of Warcraft

Op de consoles:
Veel rpg´s, platform en racespellen, te veel om op te noemen, uitschieters zijn GT3 en GT4, Project Gotham Racing 2, Jak en Daxter, Ratchet and Clank, Nintendo games als de Mario Games, Metroid, enz enz. Ik vergeet er nog een 100 of wat.... :)
Heb een vrouw (45) die ook helemaal gek van gamen is.
Inmiddels al weer een maand of 10 samenheel fanatiek bezig met World of Warcraft, ieder met een eigen account. Dusdanig veel dat er weinig tijd over blijft voor andere spellen. (Wel goedkoop....)

Ik ga er eigenlijk van uit dat ze (over hopelijk heel veel jaar) moeten begraven met een gamepad en een muis.....
Doe er ook maar een ds bij. Voor de zekerheid.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
larose schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:02:
47 hier.
................................

Heb een vrouw (45) die ook helemaal gek van gamen is.
Inmiddels al weer een maand of 10 samenheel fanatiek bezig met World of Warcraft, ieder met een eigen account. Dusdanig veel dat er weinig tijd over blijft voor andere spellen. (Wel goedkoop....)

Ik ga er eigenlijk van uit dat ze (over hopelijk heel veel jaar) moeten begraven met een gamepad en een muis.....
Doe er ook maar een ds bij. Voor de zekerheid.....
Dat je 47 bent en gameverslaafd vind ik uniek. Maar dat je vrouw van 45 ook helemaal gek is van gamen.............! _/-\o_

Mijn vrouw is 32 en snapt al 15 jaar niet wat ik er aan vind. Misschien vind ik over een tijd wel een medestander in m'n zoontje (nu 1 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
En dan kom je ineens een post tegen van jezelf van 19 jaar terug! (zie 2 berichten hierboven).
Ben inmiddels 66 jaar, met pensioen, 6 kleinkinderen verder maar game nog steeds.
Op dit moment voornamelijk Elder Scrolls Online.

Mijn vrouw gamet niet meer zoveel, ze wil wel maar ze werkt nog en vindt het te druk om daarnaast ook nog te gamen. Als ze een game speelt dan alleen in het weekend.

Maar goed, eigenlijk is er op game gebied niet veel veranderd, behalve dat ik veel meer tijd heb tegenwoordig en een aanzienlijk deel daarvan met gamen doorbreng.

Wellicht tot over 19 jaar :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Fijn dat je nog steeds gamed @larose. Maar op deze manier een topic kicken is helaas niet de bedoeling. Deze gaat op slot.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.