Leeftijd en gamen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.458 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Bart_NL schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:28:
[...]

Gelukkig kende ik wel mensen die die apparaten hadden, heb er dus wel op gespeeld, maar heb dankzij het ontbreken van die dingen me toch ook nog sociaal kunnen ontwikkelen. Ghi!
Ah touché :D

Niettemin hebben die mensen wel alles vanaf het begin meegemaakt, wat je toch bepaalde zaken in spellen beter (of anders) leert waarderen. Op de laatste GDC waar ik was in San Fransisco werd Eugene Jarvis gehuldigd met de 'gehele oeuvre prijs' en dan vind ik het toch jammer dat er van die broekies rondlopen die niet weten wie die kerel nu eigenlijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ben 33 en game eigenlijk al de laatste 4 a 5 jaren nauwelijks meer.

Ben begonnen op een activison bij een vriendje van mij (Pitfall!) en daarna zelf een MSX gekregen (vally). Toen het hele rijtje van PC-games gedaan, met vooral een voorliefde voor roleplaying
Lesuire suite larry I, Police Quest, Spacequest, ect, ect.

Later enige voorliefde ontwikkeld voor stategie games:
C&C, settlers (alleen II) ect.

FPS alleen als ze nog iets subtiels hadden als RTCW, maar al minder. Doom 3 ziet er grafisch mooi uit, maar ik had er niets mee.

Nu speel ik nooit meer omdat mijn pc te modern is om er de leuke oudere spellen op te draaien (rail-tycoon, settlers, C&C) en te oud voor de moderne spellen. Tevens vind ik de moderne spellen te veel poespas, instellingen en andere flauwekul hebben om lekker te spelen. Zo was simcity de oude versies nog erg leuk. De laatste versies moest je met zo veel dingen en instellingen rekening houden dat voor mij de lol eraf was. Meer is niet altijd beter in mijn optiek.

Dus nu game ik nooit meer op hartejagen na. En dat alleen in een verloren uurtje.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KatirZan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:49:

op de 1 of andere manier zijn de spellen van tegenwoordig allemaal TE mooi met TE weinig aan echte gameplay...

maar een van de meest favourite spellen blijven voor mij toch alle NFS spellen, ik heb ze dan ook allemaal netjes op cd en dvd, including alle oude versies, upgrades, updates etc.. :) en uiteraard nu erg veel Most Wanted aan het spelen.
Ach ja, ik zat laatst nog eens na te denken over de Need for Speeds, en ik kwam tot de "conclusie" dat alles na de porsche editie eigenlijk gewoon jammer en overbodig is. :P

In deel 4 zat al het rijden voor pink slips én politieachtervolgingen (die al in deel 3 zaten), en in deel 5 kon je lekker je auto upgraden (in deel 4 ook, in beperkte mate) en was bovendien de wegligging "realistischer". Ik heb vorige week voor mezelf een stuurtje aangeschaft om lekker Most Wanted leuk te kunnen spelen, en het spel wat ik nu spel is Need for Speed Porsche 2000. En van het weekend ga ik fijn Need for Speed 4 installeren en spelen. :+

En ik denk dat het voor eigenlijk alle nieuwe spellen wel geld. De innovatie is er niet meer, we hebben alles wel gezien. Vroeger was ik compleet verslaafd aan Civilisation, en nu heb ik nog niet eens meer de behoefte om deel 4 te gaan proberen, omdat ik toch al weet wat ik verwachten.

Daarmee wil ik niet zeggen dat alles vroeger beter was, maar ik mis het onbekende wat ik in het begin van mijn pc-carriere (13 jaar geleden, ben nu 25) tegenkwam. :P

Mijn lijstje favorieten; per "genre":
RTS: Dune 2 - Nooit meer overtroffen in de combinatie muziek, sfeer, gameplay en voornamelijk; plezier.

Racespel - Need for Speed Porsche 2000 - Jammer dat ze niet op die toer zijn verder gegaan, een Ferrari editie ofzo. :P

"God"game - Civilisation 2 en Simcity 2000/3000. Tja, de eerste versies (bijna) vervolmaakt.

RPG - Morrowind, de vrijheid, de sfeer, de plug-ins, allemaal subliem.

Eervolle vermelding is er dan tot slot nog voor Diablo 2; Geen topgraphics, maar wat een actie! Gewoon heerlijk non-stop op je muis rammen totdat alles dood was en dan doorlopen naar het volgende groepje beestjes wat dood moest. En af en toe vond je dan items waarmee het beuken beter en sneller ging. :P

Andere eervolle vermelding is er voor Dune (1, de CD-Rom versie). Als ik het spel nu op zou starten, dan zou ik nog denken "WOW". Ook zo'n spel waarbij alles klopt, zeldzaam fraaie game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Porsche Unleashed (Porsche 2000) is ook mijn favo NFS spel, de reden : eindelijk een echt racespel die gebaseerd is op 1 merk, zo mogen ze van mij best een Ferrari versie maken (of ander groot merk)
Als iemand goede pc racespellen kan maken dat is het EA wel :)

Verder, Dune 2 idd ook helemaal plat gespeeld en speel het zo af en toe nog steeds (dosbox met cpu limiter, anders ben je zo dood :P ) en inderdaad, het spel is precies in balans...

Vergelijk dit met Dune 2000 of de laatste Dune, welke ik trouwens ook allemaal origineel op cd heb staan, dan is Dune 2 toch echt de super top van die spellen.
En....het is de grondlegger van de bestseller Command & Conquer, wat ik ook platgespeeld heb :)

Nostalgie ook wel genoemd :) maar.....als we het over de echte spellen gaan hebben, moet ik toch weer terug komen op de spellen die ik genoemd had, Prince of Persia, Q-Bert, Paperboy, etc...

Dat waren nog eens spellen :)

Edit : Ik moest gewoon nog even Dungeon Keeper 1 en 2 ter sprake brengen :) ook uber games ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KatirZan op 01-12-2005 16:47 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12646

Ik ben inmiddels 30+ en van oudsher gamer, vroeger bij een vriend gegamed op een ZX Spectrum en een MSX, later zelf begonnen met een 286 PC. Op de MSX onder andere spellen als Head over Heels en Elite gespeeld. Op de PC veel RPG's o.a. Ultima series, maar ook spellen als de X-Com series, LucasArts adventures, Civilization I, Master of Orion, Master of Magic, HoMM, Diablo I+II en nog veel meer zoals bijv. Doom tegen een plaatsgenoot over een 14K4 modem (good old days ;) ). Consoles en bijbehorende spellen hebben me nooit kunnen boeien.

Het valt me de laatste jaren op hoezeer gamen mainstream is geworden met de bijbehorende kwalijke gevolgen. Echt vernieuwende of gedurfde spellen zijn er nauwelijks, het lijkt vooral goedkoop "sequel-season" bij developers (EA anyone?) en inkoppers lijken ook de norm. Voor sommige genres heb ik totaal geen interesse meer, zoals de RTS games of ego-shooters (FPS). Een van de grootste problemen die ik zie is de versmalling van het aanbod. In sommige genres zoals Adventures of RPG's is 't aanbod tegenwoordig wel erg beperkt, laat staan het aandeel echt goede spellen.

Maar gelukkig komen er af en toe toch nog verrassende spellen uit zoals Space Rangers 2, een soort mengeling tussen Elite, Master of Orion en Star Control 2 met nog de nodige verrassingen en vooral humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162264

Ik ben nu 17, game al sinds mijn 9e oid, Mijn eerste comp. was de Nintendo, de allereerste... toen kon je er al bijna geen spellen voor krijgen, nu al helemaal niet meer.. Als pc. begon ik met pentium 2 daarna pentium 3 en nu zit ik op mijn elite AMD athlon 2400+ dees kan nog wel paar jaartjes mee!
Games als Mario Bros, Duckhunt, Medal of Honor en niet te vergeten call of duty behoren tot mijn favorieten. Nu is F.E.A.R aan de beurt! Begin toch echt een grote jongen te worden ;) :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155598

Topicstarter
Kicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 10:22
23jaar ...gamer sinds uhm... commodore 64 tapes?
daarna geen echte home computer meer maar een Nes, Megadrive (snes , psx speelde ik bij een vriend) dan weer een pentium133 daarna een 200+voodoo
Met de pc ging ik daarna nog met de tijd mee tot nu dus.
ook recenter een xbox, gamecube,ps2, dreamcast gehad.

beste spellen die ik heb gespeeld....eigenlijk niet zo gek veel.

Kid Icarus vond ik heeeel tof...mythische sfeer, wapens uitgraden , vechten tegen medusa....
Rainbow Six Roque Spear heb ik vaak gespeeld, mede dankzij online, goede gevechten en tactiek
Myth 2 - Verslavende multiplayer gedeelte met ook nog eens een goede singleplayer mode
daarna volgde een hele periode stilte
met laatst nog God of War ... episch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Yay! Ouwe mensen haha! Ben zelf 25. Game al vanaf ik 5 of 6 ben.
Is begonnen met die geinige ascii spelletjes op de pc. Zal wel een 086 geweest zijn. Sommige vriendjes uit m'n klas hadden een msx of een atari waar je leuk tegen elkaar kon spelen. Ik weet nog wel dat ik voor het eerst zo'n tank spelletje deed op de atari tegen een vriendje. Voor het eerst dat ik zweet van m'n voorhoofd moest vegen.
Sinds dien altijd veel gegamed met vrienden. Voornamelijk op de pc, hoewel ik niet denk dat ik ooit meer lol heb beleefd aan een spel als street fighter 2 op de snes toen die net uit was. Mooi is dat om aan terug te denken. Ik speelde het bij een vriendje, want ik had zelf geen spelcomputer. Ik was bij de eindbaas en toen moest ik naar huis. Maar ik moest bijna huilen O-) dus mocht ik het nog even af maken. Weet het nog precies. Met guile maakte ik zo'n ondersteboven trap. yay!
Maar voornamelijk dus pc games gespeeld. Ander hoogtepunt was dune2. Ik ging elk zaterdag naar een vriendje om daar te computeren. Hij had toen een geluidskaart gekocht. Dat was helemaal nieuw voor mij. En dan moest je net dune2 hebben. Wat een zenuwen muziek. Maar wel superspannend.
Ik speelde daar meestal niet zelf, maar zat een beetje mee te kijken met wat hij aan het doen was. Wat ik nog steeds niet begrijp, want als ik nu naar iemand kijk en die zie spelen heb ik al snel de neiging om even voor te doen hoe het het beste kan (nouja.. nu niet meer, maar ik heb daar lang last van gehad :)). Simon the sorcerer2 (deel 4 is in de maak) ook zo'n leuk spel.
En misschien wel het allervetste spel wat ik daar gespeeld heb is OMF. In eerste instantie zat ik te kijken naar hoe hij het er vanaf bracht. Maar later nam ik mijn eigen robot mee van thuis en konden we tegen elkaar vechten. Overigens wederom een spel met erg vette muziek.
Daarna is het eigenlijk nooit meer zo intens geworden. Ik heb een hoop spellen gespeeld, maar nooit meer was het zo leuk als vroeger. Met de kleine uitzondering van Rome: Total war. Wat het spel is waar ik al mijn hele leven op heb zitten wachten.

//edit ik vergeet helemaal star control 2. Blijste spel allertijden. Heb het laatst weer opnieuw gespeeld. Er is namelijk een windows versie in omloop voor de geinteresserden.

[ Voor 7% gewijzigd door Pkunk op 10-01-2006 10:19 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Ik ben eigenlijk te jong om hier te posten maja :*)

idd TimLog dat waren nog eens tijden :D ook al heb ik ze niet zo uitgebreidt beleeft als jou. Toch kan ik nog goed herrineren hoe ik tegen jou starcontrol speelde en streetfighter op de pc :P ook al wist ik geen truukje het was toch leuk haha. Ook was de tijd leuk toen ik een 486 kreeg toen dat net uitkwam, jij met al je games naar mij verhuizen
Games zoals prins of persia, retal (retaliator?), keen, duke nukem, star control, wolfenstein 3D, gran prix etc zijn me altijd bijgebleven. dat waren tijden dat je er echt plezier mee had.

Overigens speel ik nu nog steeds Tactical Ops (mod van UT) ik zit ook in een clan enzo en er zit toevallig ook iemand bij die over de 30 is :) verder zijn er meerde over de 30 en 40 die het spelen. er is 1 buitenlandse clan waar de jongste 28 is en de oudste over de 50, de gemiddelde leeftijd is daar 40 :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 16:21
39 jaar

Vanaf de allereerste 368 met 387 co dus, bezig met racesims.
F1GrandPrix van Geoff Crammond gedaan tot ik er bij neerviel.
Daarna de hele serie gehad, tot en met GP4

Ook de Need for Speed (arcade)serie, totdat het teveel 'fast and the furious' gehalte kreeg.
Vooral de 2e versie, wat hebben we daar een lol mee gehad, totdat je ook door agenten achtervolgd werd, uren en uren en uren gespeeld, tegen elkaar op twee pc's, heerlijk.

Ook andere racesims als GrandPrixLegends verdienen mijn respect!

Shooters trekken me helemaal niet. Wel een tijdje Ulreal tournement gedaan maar gauw op uitgekeken.

Flightsimulator 4 tot en met 98 gedaan. daarna alleen maar teleurgesteld in de physics. Het is nog steeds te statisch.
Alleen de meteo is sterk verbeterd in 2004. Ben benieuwd naar de nieuwe versie 10 die eraan zit te komen ergens eind dit jaar.

Ook Falcon3 en 4 redelijk vaak gedaan.

Ik ben een sim-fan.
Ook ben ik verslaafd aan Hangsim. (hanggliders vliegen, ook mijn passie in real life)
En recentelijk aan GTR. (had ook een reallife passie kunnen zijn... :) )

Ik blijf voorlopig ook nog wel verslaafd aan racen en vliegen op de pc. Waarschijnlijk totdat ik oud ben.
Of totdat de wereld van computercriminelen of ander tuig het voor ons verpest. (rootkit! bijv.)
Of dat je alles en overal moet registreren.
Dan houd het voor mij op en boycot ik alles.

(edit: tikfouten)

[ Voor 15% gewijzigd door antonyv op 10-01-2006 11:08 ]

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ben 22. Game vanaf mijn 9e ofzo, begonnen met een NES niet echt serieus ofzo was voornamelijk mario 1, 2 en 3.

Daarna de SNES (10 jr was ik ongeveer(1994)) dat begon al wat serieuzer te worden, mario world kon ik vanaf start tot einde in ongeveer 20 min. uitspelen :P (wel via geheime wereld). Mortal kombat en killer instinct ook gespeelt voor de SNES. Sim City ook nog, daar liet ik de SNES 's nachts wel eens voor aanstaan.

In '96 ofzo begonnen met een 286 meende ik die ik kreeg (schroot tegen die tijd ja maar goed was zeer leerzaam). Daar ben ik begonnen met BASIC (voornamelijk voorbeelden uit boek overtikken, kwam er vrij laat achter dat commentaarregels NIET overgetikt hoefde te worden :+ :D ). Ook spelletjes gespeelt ala Jones in the fast lane, Streetrod als ik me me goed herinner, stunts ook nog etc etc...

Daarna een p133mmx geloof ik (97/98), dat was vooral de periode van visual basic 4.0 en transport tycoon. Flight Simulator '98 en F22 raptor ook.

Eind 2001 een PC gekocht met AMD dondervogel (1.4ghz) en gf3. Dat was vooral de tijd van Medal of Honor, die heb ik echt grijs gespeelt (online only dan). Toen Battlefield 1942 uitkwam eind zomer 2002 ben ik over gegaan (MOHAA was toch al verpest door cheaters). Wat mij enorm aantrok aan Battlefield 1942 was dat je kon vliegen en tanks/boten etc kon bombarderen online! Ben altijd wel een fan geweest van Flight Simulator en had daar ook best een ervaring mee maar miste een goede (makkelijke) multiplayer mogelijkheid. Hoewel Battlefield natuurlijk arcade gericht is kwam de flightphysics toch vrij realistisch over en je kon ook nog nme's neerschieten. Battlefield heeft zeker mijn game ervaring positief veranderd :)

Momenteel ben ik niet zo met games bezig, zal ook komen door mijn gfx (gf4) en het niet (soepel) kunnen draaien van nieuwere games, battlefield 1942 community is ook niet zo groot en interessant meer als het is geweest helaas.

Door de jaren heen heb ik meer gespeelt dan hierboven opgesomt staat, kan niet alles hebben ;) favoriete genres waren/zijn. Simulaties (Flight Simulator/Sim Tower/Sim City), FPS (vooral toen ik wat ouder begon te worden, MOHAA/BF1942, CS(S)/quake/unreal moet ik niks van hebben btw, voor konijntjes kijken ga ik wel naar buiten :P ,max payne en call of duty ook niet te vergeten ), Racen (op zijn tijd, trackmania bijvoorbeeld, stunts vroeger, need for speed 3 hot pursuit, flatout (die was verrassend goed imho, helaas niet al te populair geweest). RTS (c&c red alert/tiberiun sun, rise of nations, etc) Waar ik niet zoveel van op heb zijn adventures.

Als laatste nog even over mmorpg's, heb een paar maand intensief ROSE gespeelt was best leuk, freelancer valt er dacht ik ook min of meer onder, dat was ook geweldig. Maar dat je er maandelijks een bedrag voor moet betalen heb ik niet zo op eerlijk gezegt, maar moet denk ik maar aan het idee wennen want naar het schijnt komt er een Star Trek mmorpg en als fan klinkt het zeer interessant.

Al met al mag je denk ik zeggen dat ik van eenzame gamer min of meer de 'massa' ben gaan opzoeken :P zal ook met ouder te maken hebben, vooral waar je online strategiën moet uitdenken (BF, mmorpg's) trekt mij enorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 11:48

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Ben 28 (nog een paar maandjes).

Onze eerste compu kwam begin 1983, de meer dan geweldige Acorn Electron (da's een C64, maar dan Brits, zonder 3 stemmen synthesizer (+1 ruiskanaal), maar met een uitgebreidere Basic dan de C64), het apparaat toen gekocht bij de Kwantumhallen voor 199 gulden (daarna voor 1000 gulden accessoires erbij). Dagenlang Hopper (Frog), Snapper (Pacman), Arcadians (Space Invaders) en de all-time favoriet: Elite
Twee jaar later zijn we speciaal naar Engeland op vakantie gegaan voor (stiekem) maar 1 reden om bij Watford Electronics een dubbele diskdrive te kopen (3,5" en 5,25" in externe behuizing), een overklok set voor de 6502 van 1 MHz naar 2 MHz en 64 K RAM uitbreiding :9~
Wat later kwam de Acorn BBC, met spellen als Codename Droid (platformspel) (geweldig catchy muziekje).
In 1986 kwam ook onze eerste laptop (papa's laptop) een Toshiba met 3 kleuren plasmascherm (ja een echt gas-plasma-scherm), 3 MB RAM en 10 MB HDD, 286 8 MHz, en niet veel later kwamen daar een aantal spellen bij Space Quest, Police Quest en Kings Quest, en ik snapte er helemaal niets van, totdat, een jongen uit mijn klas via een neef had vernomen dat dat Adventure games zijn en dat je door intikken commando's een verhaal moest doorspelen. Vanaf dat moment was het hek van de dam, we hebben 9 maanden gedaan over Space Quest 1 (wat wil als je nog nooit Engels hebt gehad), daarna ging het steeds sneller, Larry 1,2, Police Quest, Hero's Quest, Monkey Island, Loom etc etc.
En toen schakelde Sierra over op de klikken-en-niet-na-hoeven-denken-interface, de verhalen werden kariger (of ik werd ouder), de puzzels minder, alsof het hele budget op ging aan art en muziek en de verhaallijn schoof steeds verder naar achter.
Tot aan Myst, dat was toch wel moeilijk, heb het spel gekocht toen het uitkwam en heb me toch flink vast moeten bijten, af en toe werd je er helemaal moedeloos van.

Ik weet niet wat nu een goede game is, ik heb jarenlang Elite gespeeld (volledige wireframe graphics), en dat blijft denk ik toch wel het mooiste spel, alles zit erin, actie, geld verdienen etc. Adventure games waren ook altijd gaaf totdat de verhalen minder werden (uitzonderingen daargelaten), qua strategy games zijn er maar 2 die ik leuk vind, Dune 2 en Total Annihilation, de rest kan me op de een of andere manier niet boeien. Sinds kort heb ik dan eindelijk een PC die ook al het moderne grafische geweld ondersteunt, en natuurlijk FPS spelen, saai tot en met, totdat je die spellen online gaat spelen. Online gamen, hoewel ik dat 15 jaar geleden ook al deed met Tanks (of hoe het dan ook heette, op 1200 baud modem) heeft iets geweldigs, ik denk dat dat wel de uitvinding is voor mij op dit moment.
Ik denk wel dat veel spellen niet meer de gameplay van vroeger hebben, dat het te veel op grafisch gericht is t.o.v. gameplay en verslavende werking. De mogelijkheden zijn er en moeten gebruikt worden, maar als je ziet hoe verslavend Snake is op een GSM of Arkanoid (geweldig!), vraag je je wel af wat nu beter is.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
21 jaar, game al sinds me 12e ofzo.

Begon met het spelen van spelletjes bij vriendjes (had zelf nog geen pc). Een tijdje daarna hebben we zelf een computer gekocht en toen begon de ellenlange verslaving. Ik weet niet wat me eerste game was, maar speelde in die tijd vooral veel rts en rpg. De baldurs gate reeks (wat voor mij toch de absolute nummer 1 blijft) heb ik echt ontzettend veel gespeeld. Diablo2:lod, wat ik ook helemaal kapot heb gespeeld (avonden en avonden met een koreaan gespeeld, die echt 18/7 gamede).

Half-life heb ik toen ook veel gespeeld. Hierna kwam een vriend van mij toen op de proppen met wat hij noemde een waanzinnige fps, counter-strike. Ook voor 1.5 jaar absurd veel gespeeld met hem. Hiertussen door nog heel veel spellen zoals dungeon siege, C&C reeks, veeeel rpg's en de klassieke fpsers zoals quake en ut. 2 jaar geleden een xbox aangeschaft en daar speel ik af en toe nog wel op (me broers meer).

Sinds me 19e is het hele gamen wat afgezwakt. Het interreseert me allemaal steeds minder en kan me lang niet meer zo inleven zoals vroeger. Heb van jan-jul 2005 nog wel veel WoW gespeeld, maar de end game van dat spel zuigt dus ben ik maar gestop (guild viel ook uitelkaar). Sindsdien niks meer gespeeld, wacht nu met smart op The Elder Scrolls IV: Oblivion. Die houdt me wel een tijdje zoet.

Gamen ga ik zeker nog wel voor een tijdje in de gaten houden, zeker met de grafische pracht die eraan komt. Ik heb laatst een filmpje gezien van een nieuwe engine waarmee ik me nog nooit zo overdonderd heb gevoeld op game gebied. Als je dacht dat de nieuwe unreal engine spectaculair wordt, moet je zeker dit filmpje eens bekijken:
Project Offset - Sneak Peak 2 - gaming at Cinematic Quality _/-\o_
De game zelf klinkt ook geweldig.
Wardevil heeft ook een dergelijke engine.

[ Voor 4% gewijzigd door DeepSeven op 10-01-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik ben nu 34 en begonnen met een Philips Videopac (duh) >:)
Echt veel weet ik er niet meer van, wel dat het eerste spel "Revolverhelden" (#14) was. Moest je elkaar proberen neer te schieten. Later ook een verbeterde versie van de Videopac gehad (G7400).

Overzicht van de Philips Videopac spellen:
http://www.dieterkoenig.at/ccc/po/s_po_games.htm

Daarna een van de beste homecomputers: de Acorn BBC.
Zoals hiervoor al gezegd: Elite was echt een heel goed spel wat niet ging vervelen.
Verder speelde ik ook Centinel, Repton, Labyrinth, Pengo, Silverstone, Castle Quest, Chukie Egg, ...

Daar weer na de PC's (Olivetti M24, kloon 286, IBM PS2 55SX, allerlei 386/486/Pentium klonen; de hele riedel). Wat me hier het meest van bij gebleven is, is: Leisure Suit Larry, Doom 1 en 2, Duke Nukem, Rise of the Triads.

De laatste jaren speel ik weinig spellen meer (weinig tijd / andere prioriteiten).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Videopac

Rommelt wat aan.

Gover schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:01:
...

Onze eerste compu kwam begin 1983, de meer dan geweldige Acorn Electron (da's een C64, maar dan Brits, zonder 3 stemmen synthesizer (+1 ruiskanaal), maar met een uitgebreidere Basic dan de C64), het apparaat toen gekocht bij de Kwantumhallen voor 199 gulden (daarna voor 1000 gulden accessoires erbij). Dagenlang Hopper (Frog), Snapper (Pacman), Arcadians (Space Invaders) en de all-time favoriet: Elite
Twee jaar later zijn we speciaal naar Engeland op vakantie gegaan voor (stiekem) maar 1 reden om bij Watford Electronics een dubbele diskdrive te kopen (3,5" en 5,25" in externe behuizing), een overklok set voor de 6502 van 1 MHz naar 2 MHz en 64 K RAM uitbreiding :9~
Wat later kwam de Acorn BBC, met spellen als Codename Droid (platformspel) (geweldig catchy muziekje).

...

Ik weet niet wat nu een goede game is, ik heb jarenlang Elite gespeeld (volledige wireframe graphics), en dat blijft denk ik toch wel het mooiste spel, alles zit erin, actie, geld verdienen etc.
Met jou kan ik praten! :)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35
28.. Begonnen met een Commendore 16, toen ik een jaar of 7 was en later een MSX.. Daarna een hele rits PC's voor de games.. Over het algemeen heb ik een breed gerne, van shooters, naar sport, naar racen.

Toppers die ik grijs heb gespeeld op de PC
- GrandPrix 1
- Testdrive 1
- Railroad Tycoon
- Counterstrike
- Delta Force 2
- MOH:AA
- PES3

Tegenwoordig gebruik ik mijn PC eigenlijk niet meer voor het gamen, maar is de Xbox (360)hiervoor in de plaats gekomen. Had het nooit zo op consoles, maar ben nu toch echt helemaal om.

[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 10-01-2006 14:05 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
47 hier.
Ben ooit (1978 of zo) begonnen met een Kim-1, Superboard, Nascom, Trs 80 (Wie kent deze apparaten nog), Vic 20, C64, Pc.
Met de pc begonnen met een xt-tje op 8 Mhz, 20mb! harde schijf en cga graphics(320x200, 4 kleuren)

Mijn eerste echte spel was Galaxy Invasion op de Trs 80 (galaga achtig).

Inmiddels ook een aantal consoles staan, ben daar aan begonnen toen ik gt3 op de ps2 had gezien.
Van het één kwam het ander, ben nu een enthousiaste verzamelaar van alles wat maar ook op een computer lijkt. Meer dan 20 consoles van oud tot nieuw en een stuk of 15 oude homecomputers als c64, amiga, msx enz. Heb zelfs de oude pong weer.

Ben verder in het bezit van ca. 800 games (alles origineel) waarvan ongeveer 200 pc spellen.

Toppers:

Pc:
Larry en Kingsquest serie
Command and Conquer serie (Naast de gameplay geweldige muziek)
Warcraft II en III
Quake 1 en 2
Unreal
GP Legends, de eerste keer een rondje zonder crash, wat een kick!
Gp2, 3 en 4
GTR
GT Legends
Diablo
Diablo II
Starcraft
World of Warcraft

Op de consoles:
Veel rpg´s, platform en racespellen, te veel om op te noemen, uitschieters zijn GT3 en GT4, Project Gotham Racing 2, Jak en Daxter, Ratchet and Clank, Nintendo games als de Mario Games, Metroid, enz enz. Ik vergeet er nog een 100 of wat.... :)
Heb een vrouw (45) die ook helemaal gek van gamen is.
Inmiddels al weer een maand of 10 samenheel fanatiek bezig met World of Warcraft, ieder met een eigen account. Dusdanig veel dat er weinig tijd over blijft voor andere spellen. (Wel goedkoop....)

Ik ga er eigenlijk van uit dat ze (over hopelijk heel veel jaar) moeten begraven met een gamepad en een muis.....
Doe er ook maar een ds bij. Voor de zekerheid.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155598

Topicstarter
larose schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:02:
47 hier.
................................

Heb een vrouw (45) die ook helemaal gek van gamen is.
Inmiddels al weer een maand of 10 samenheel fanatiek bezig met World of Warcraft, ieder met een eigen account. Dusdanig veel dat er weinig tijd over blijft voor andere spellen. (Wel goedkoop....)

Ik ga er eigenlijk van uit dat ze (over hopelijk heel veel jaar) moeten begraven met een gamepad en een muis.....
Doe er ook maar een ds bij. Voor de zekerheid.....
Dat je 47 bent en gameverslaafd vind ik uniek. Maar dat je vrouw van 45 ook helemaal gek is van gamen.............! _/-\o_

Mijn vrouw is 32 en snapt al 15 jaar niet wat ik er aan vind. Misschien vind ik over een tijd wel een medestander in m'n zoontje (nu 1 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larose
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 11:20
En dan kom je ineens een post tegen van jezelf van 19 jaar terug! (zie 2 berichten hierboven).
Ben inmiddels 66 jaar, met pensioen, 6 kleinkinderen verder maar game nog steeds.
Op dit moment voornamelijk Elder Scrolls Online.

Mijn vrouw gamet niet meer zoveel, ze wil wel maar ze werkt nog en vindt het te druk om daarnaast ook nog te gamen. Als ze een game speelt dan alleen in het weekend.

Maar goed, eigenlijk is er op game gebied niet veel veranderd, behalve dat ik veel meer tijd heb tegenwoordig en een aanzienlijk deel daarvan met gamen doorbreng.

Wellicht tot over 19 jaar :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Fijn dat je nog steeds gamed @larose. Maar op deze manier een topic kicken is helaas niet de bedoeling. Deze gaat op slot.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.