Leeftijd en gamen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155598

Topicstarter
Mijn vorige topic:

Top 5 beste PC Games

is gesloten vanwege het hoge opsomgehalte. Overigens terecht. Laat ik nu de discussie anders opstarten.

Ik ben benieuwd of er nog (intensief) gegamed wordt door 30-plussers, op welke games zij zich momenteel richten en welke games zij (uit het verleden: nostalgie) een warm hart toedragen. Ik vraag ook de jongere garde te reageren om eventuele verschillen/overeenkomsten op game-gebied met de oudere garde te vergelijken. Voor zover ik begrepen heb mag je je favorieten opsommen, als je je keuzes maar onderbouwd. Ik verzoek je je hieraan te houden voordat ook dit topic gesloten wordt.

Kick-off:

Ben zelf 32 jaar en game vanaf ZX Spectrum, C64, MSX (II), 286, 386, 486, ev. Nostalgische tijden met bandjes en bijbehorende rare kraakgeluiden, 5¼" floppy's en games zoals Paperboy, Sopwith, Frogger, Boulderdash, Dune, et cetera.

Een goede game is in mijn optiek een trendsetter (vernieuwend qua concept en/of gameplay) en heeft een verslavende werking (Bor de Wollef, red.). Ik kan mij nog goed herinneren dat ik hele dagen en nachten (in mijn studietijd) Settlers II zat te spelen; voor mij de absolute nr. 1 game aller tijden. Maar ook Syndicate, Thexder en Nemesis (MSXII) zijn klassiekers. Gedurende de tijd zijn er spraakmakende games uitgebracht waar ik veel plezier aan heb beleefd zoals Duke Nukem, Doom, Wolfenstein, Carmageddon, Command & Conquerer, Sam & Max, Sim City, Railroad Tycoon, Empire Earth, Civilization, Dope Wars, Metal Gear Solid, en meer recent Max Payne (sfeer, sfeer, sfeer,.....), Ghost Recon, Rainbow Six, Call of Duty, et cetera. Ik wil niet eens weten hoeveel tijd en geld het me heeft gekost.

Momenteel speel ik voornamelijk (op PC) Call of Duty, Empire Earth, GTA San Andreas en Sim City. Ben nog niet in het bezit van BF2 en CoD2 maar die staan op de nominatie voor de feestdagen evenals een XBOX 360, maar daar heb ik geen haast mee. Uiteindelijk ziet mijn onderbouwde lijstje er zo uit:

1. Settlers
De hele serie, maar heb toch een nostalgische voorkeur voor Settlers II. Ik speel dit (DOS) spel nog wel eens, maar kan me herinneren dat het me (ruim) 10 jaar geleden heel wat nachten speelplezier heeft opgeleverd.

2. Command & Conquerer
De hele serie met uitzondering van Renegade (PWM) waar voor een andere format (FPS) was gekozen.

3. Syndicate
1993 en nog steeds niet vergeten!!

4. Doom
Let wel Doom no. 1. Trendsettende game net als Duke Nukem3D en Wolfenstein die destijds veel indruk op mij heeft gemaakt. Doom 3 is niet mijn stiel.

5. Call of Duty
Heb CoD2 (nog) niet, maar dit spel klopt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 13:47

Pieroman

/me

Ik ga geen lijstje opsommen nu, te gaar voor, maar opzich wel grappig om hierover te beginnen.

Ik zelf ben nu 15 jaar, over een klein maandje 16 en heb al heel wat spellen er doorheen gejaagd, mede door mijn vader die ook PCverslaafd is. Ben opgegroeid met onze 286 die in de woonkamer stond en daarop coole DOSgames als Stunts, Prince of Persia, Lemmings etc. etc. Ik vind Abandonware/Dosgames nu nog steeds leuk om te spelen en heb hier in de kast nog een bak vol dosgames op floppy liggen.

Ook ben ik een paar maanden door een topic op GoT begonnen aan Transport Tycoon, naja om dat te ontdekken, ben nu bezig met Need For Speed Most Wanted. Verder wil ik nog wel eens een echte simgame spelen, flightsims als Microsoft Flight Simulator vind ik ook leuk, veel vrienden die ook gamen vinden daar niks aan.
Denk mede doordat ik me boei in oudere games dat ik veel dingen ken, Settlers spreekt mij dan weer iets minder aan, ik ga dan liever voor iets als Civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Ben zelf 38 en speel ook al vanaf de C64 tijdperk, met alles wat TS ook op gespeeld heeft. Heb denk ik iets van 160 games liggen, zowel voor de PC als voor de Xbox.

Gamen is leuk, blijft leuk, word eigenlijk alleen maar leuker. Ben ooir begonnen in de speelhallen met flipperen en PacMan. Flipperen blijft nog steeds het leukste voor mij, vooral echte kasten, om de bal lekker te kunnen manipuleren met je bumpen. Heb op heel veel kasten gespeeld en was met het uitkomen van de pinball game, Hall of Fame, voor op de Xbox, allemaal kasten waar ook realtime op gespeeld heb. Ooit zal ik een aantal kasten hebben staan in huis :9~

Verder hou ik van diverse games, voornamelijk 3rd person shooters, maar heb zo ook race games, platform etc etc.

Wat voor mij bepalend is in een game is eigenlijk divers. De ene keer speel ik een spel om dat het grafisch een "wauw" effect heeft, maar over het algemeen kies ik mijn games op sfeer uit. SoF2 en FarCry vind ik toch wel de beste games wat dat aangaat. Verder heel veel CS gespeeld in clan verband maar ben daar mee gestopt omdat het je uren zo opslokt.

Ik denk dat ik pas stop met gamen als ik in mijn plankjes lig, het blijft leuk, zo ook de grote stappen die de hardware vooruitgang heden tendaags maakt. Zo blijft gamen vernieuwend omdat er steeds meer mogelijk is. Ben blij met m'n Xbox, met name omdat ie zoveel meer bied dan een PC, op een groot scherm.

Ben benieuwd wat de Xbox360 gaat doen met mij, maar wacht wel tot ie gemod kan worden, omdat ik het waardeloos vind om leuke games die hier niet uitgebracht worden niet kan spelen :'(

Maar gamen is leuk, het houd je mentaal ook scherp, zowel als het gamen zelf, danwel het vele lezen en leren van de ontwikkelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Laatst online: 02-06 13:47

Pieroman

/me

Anoniem: 50893 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:37:
...

Wat voor mij bepalend is in een game is eigenlijk divers. De ene keer speel ik een spel om dat het grafisch een "wauw" effect heeft, maar over het algemeen kies ik mijn games op sfeer uit. SoF2 en FarCry vind ik toch wel de beste games wat dat aangaat. Verder heel veel CS gespeeld in clan verband maar ben daar mee gestopt omdat het je uren zo opslokt.
...
Als je spellen op sfeer speelt dan ga ik voor Half-Life (2) en Call of Duty, hierin wordt je zo ontzettend opgeslokt dat je het gevoel hebt dat je zelf het personage bent.
SoF2 weet ik niet, maar FarCry was grafische pracht, maar qua gameplay vond ik het eigenlijk ronduit bagger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik ben 24 jaar, speel al spelletjes vanaf dat ik kon lezen denk ik.
De eerste spelletjes speelde ik op een zwarte rechthoekige (in de hoogte) zwart-wit monitor, met daar de computer ingebouwd, waar je aan de zijkanten de cartridge kon instoppen. Deze spelcomputer had een langwerpige controller met een klein joystickje en vier ronde knoppen. Het beeldscherm kon alleen maar lijnen weergeven. (2 punten met daartussen een lijn getrokken)
Ik weet helaas niet meer hoe deze bak heette. (ik hoop dat iemand hier de naam weet)

Daarna ben ik Dos-spelletjes gaan spelen op m'n pa z'n eerste 286 laptop met oranje lcd scherm.
Speelde vooral een spelletje waar je een veld had met allemaal blokjes en losbewegende H's. die H moest je proberen in te sluiten door de blokjes om em heen te duwen, voordat zo'n H je te pakken had. Speelde toen verder veel Snake en een voorloper van Keen en Indiana Jones. (sorry dat ik die namen allemaal niet meer weet.)

heb verder nog wat uurtjes op de C64 doorgebracht: Wonderboy etc.

Even later hadden we een 386 Laptop met windows 3.11 waar ik veel Jazz Jackrabbit & Lion King op speelde.
We huurde vaker een NES en speelde daar dan allerlei spelletjes op.

Daarna speelde ik bij vrienden veel Sam 'n' Max, Day of the Tentacle en aanverwante adventures op de 486 + win 95.
Toen een klasgenoot en vriend z'n felbegeerde Pentium 90 + win 95 kreeg hebben we veel Fantasmagoria en Quake, Doom, Sim City 2000, Duke Nukem 3D en Tombraider gespeeld.

We hebben rond die tijd ook een CD-I speler mét cartridge gehad, waarop we 7th Guest & Space Ace speelden. ( toen nog 3500 gulden betaald voor dat apparaat omdat we persé films op cd wilden kijken) jammergenoeg vrijwel direct een flop geworden omdat Philips vond dat alleen zij de CD-I mochten maken en is dus nooit veel voor uitgebracht.

Ondertussen hadden we thuis ook een Playstation. Daar speelde we : RollCage 1 & 2, Wipe out!, Destruction Derby, Tombraider, Doom, Crash Bandicoot, Driver, Testdrive en Need for Speed.

Zo nu en dan nog wel eens op een Sega gespeeld, maar die uren kan ik op één hand tellen.

Bij m'n vriendin stond toen een gloednieuwe 450Mhz pc met win98, daar heb ik abe's odessey & Unreal gespeeld.

Toen ik eenmaal op mezelf woonde speelde ik veel op de ps2 en xbox : Devil May Cry, SSX tricky, Gran Turismo, Extreme G Racing, Wipeout Fusion, Red Faction, Project Gotham, Rayman Revolution, Halo, Munch Odessey en natuurlijk Half Life !!!

Ondertussen had ik ook een AMD 2000+, GF2 en later Ati 9600XT (win XP)en speelde daar Heroes of Might & Magic 2,3 & 4, Half Life 1&2, Halo, NfS underground, Warcraft III, GTA III en vice city, Quake enz enz.

Nu heb ik een 3500+ & Ati X850 XT PE & win XP en speel nu nog vooral Halo, en Half Life 2 ,GTA SA, Fear, NfS most wanted en heel soms Doom 3 en Quake 4

Ok!! dit was behoorlijk opsommen. Shame on me !!

De beste games allertijden die ik echt grijsgespeeld heb: GTA SA, Tombraider, 7th Guest, Doom, Destruction Derby, de Oddworld serie, Devil may Cry, SSX Tricky, Half life 1 & 2 en Halo

Halo speel ik voor de sfeer en de strakke omgevingen, speel 'm nu voor de 5e of 6e keer uit.
Half Life 2 speel ik voor de Graphics en ook vette sfeer en goede gameplay. Je wordt zoals eerder vermeld opgeslokt.
Doom 3 speel ik alleen maar voor de graphics en schrikeffect in donkere kamer, gameplay vind ik minder boeiend.
SSX Tricky puur voor de gameplay
Devil may Cry voor de sfeer en graphics & gameplay (was grafisch geweldige launch game voor de ps2)
Race spellen alleen maar om t winnen, duh! behalve wipeout en Rollcage, want die vond ik toen helemaal retevet.

Ik wacht vol smacht op de xbox360, maar misschien dat ik toch daarvoor in de plaats m'n videokaart ga vervangen door de opvolger van de X1800. de R580 dacht ik.

Vreemd genoeg hebben online games me nooit erg getrokken en speel ze dus ook niet. Ik volg toch liever een verhaallijn dan dat ik in een arena iedereen omver moet raggen, maar dat is puur kwestie van smaak.

-edit- heb nog enkele spellen toegevoegd die ik helemaal vergeten was, maar door de replys om me heen gelukkig weer aan herinnerd ben. :)

[ Voor 65% gewijzigd door KneppaH op 26-11-2005 03:06 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 17:16
30 ,begonnen met pong bij mijn opa en oma. Toen kwam er een C64 binnen en was ik helemaal verslaaf d aan beachead, turrican, armalyte, last ninja, en yie ar kung fu (vooral de muziek), daarna Amiga 500,600 (geen idee waarom) toen 1200 : shadow of the beast, pinball dreams, demos (budbrain, enigma, phenomena etc..) north & south en soundtracker :D . Daarna is de pc gekomen en na een heftige periode van unreal tournament tot rust gekomen en nu eigenlijk weinig games op de pc. Heel soms op de Gamecube , super mario kart. Ik zal de commodore 64 nooit vergeten, lekker tapes kopiëren en turboload en later de 1541 en final cartridge.. dat waren tijden.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12-2022

guidooo

Amd-64 ownage

Ik ben 32, game al een tijdje en ben begonnen met de bekende pong console. Gevolgd door de atari 2600 en daarna sega 16 bit.
Nu op de pc speel ik en mijn vriendin vrolijk door.
Favo games:
Age of Empires alle series, blijft gewoon verslavend en ziet er leuk uit. AoM mag er ook zijn.
NFS alle series, gewoon omdat imho dit de beste arcadestyle racegames zijn.
UT2004 gewoon verstand op nul en fraggen maar :P
Dopewars doe ik ook nog wel es tussendoor gewoon om zijn simpelheid maar hoge mate van verslavendheid.
Pokemon voor GBA ge-emuleerd op pc, waanzinnig wat een verslaving!
Vroeger op de sega ook veel golf sims gespeeld, vooral omdat je met 3 keer drukken klaar was en het spel nog goed kon spelen met 10 halve liters en 3 gram wiet in je donder ;)
We hebben rond die tijd ook een CD-I speler mét cartridge gehad, waarop we 7th Guest & Space Ace speelden.
In die tijd werkte ik bij BCC toen dat net uit was, we hebben met collega's heel wat overuren (onbetaald) gedraaid met die games ( en mad dog macgree met zo'n lichtgun :P )

[ Voor 17% gewijzigd door guidooo op 26-11-2005 01:14 ]

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 10:04
Ik ben momenteel 26 en ben met de paplepel groot gebracht met computers .
De hobby heb ik alleen van mijn moeder overgnomen , want mijn vader vind het maar zonde van men tijd .
De genoemde titels van de c64 zeggen mij zeker ook iets , maar het echte begin voor mij was met de 286 .
Waar mijn enige spel klaverjassen was =)
Toen een hele tijd eigenlijk niet meer gespeeld tot aan p4 1,5 zo een ruwe 5 a 6 jaar geleden dus
waar ik helemaal verslaafd geworden bent op het spel Solders of fortune 1 .
Lekker simpel knallen en rennen voor de vlaggen . Daarna een hele rij games gehad die een zekere indruk op me hebben gemaakt .
Namen Zoals max pain 1 en 2 sof2 ut2004 C&C enz enz
Merk nu wel dat ik steeds meer naar rustige spellen aan het kijken/spelen ben , zoals wow/guildwars .(leeftijd ?)

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Denk dat t niks met de leeftijd te maken heeft. Kijk maar naar bovenstaande posts van 30+ tweakers. Ik denk dat de meeste mensen gewoon periodes hebben, waar ze een bepaald soort spel leuker vinden dan de ander. Het ene moment ben ik verslaafd aan First person shooters en het volgende moment wil ik alleen maar racen of adventures.

[ Voor 47% gewijzigd door KneppaH op 26-11-2005 01:28 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ben begonnen met nintendo handcomputerjes zo als pacman later heb ik een amige500 _/-\o_ gekocht van geld dat ik bij elkaar heb gewerk in het weekend.
verder heb ik in mijn jonge jaren een atari2600 gehad met pong uitraardt. :D en 32 in 1 games

Maar nu speel ik het liefst op de pc een shooter en race games.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 26-11-2005 01:35 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Bijna 34 hier, en nog steeds een gamer. Ook begonnen op de C64 ( favorieten Paradroid : Lucasarts adventures ), toen een amiga ( Pinball dreams/fantasies, en ook weer lucasarts adventures ) en daarna diverse PC's ( yep, weer de lucasarts adventures ). Het adventure genre heeft altijd mijn voorkeur gehad, jammer dat er tegenwoordig niet meer zoveel worden gemaakt.

Tegenwoordig graag bezig met Strategy en RPG ( vooral de japanse soort, Final fantasy etc. meestal via emu's ), en af en toe een FPS ( maar dan liever eentje waarbij je niet al te veel moet nadenken, zoiets als Serious Sam, verstand op -1 en knallen ).

En wat betreft gamen en leeftijd : Alhoewel ik de laatste tijd iets minder game ( maar dan ook maar iets ), denk ik niet dat ik ooit er mee zal stoppen. Wel hoop ik dat men ooit eens door zal krijgen dat Gameplay belangrijker is dan graphics, maar da's meer iets voor een ander topic.

offtopic:
Tip voor de C64 fanaten hier, luister eens naar Slayradio, Een internet radiostation dat C64 remixes uitzend. Erg nostalgisch ( en vaak ook goede muziek ).Heeft ook leuke liveshows ( meestal ben ik dan op het bijbehorende chat-kanaal te vinden, onder dezelfde naam als hier ) http://www.slayradio.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Pieroman schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:43:
[...]

Als je spellen op sfeer speelt dan ga ik voor Half-Life (2) en Call of Duty, hierin wordt je zo ontzettend opgeslokt dat je het gevoel hebt dat je zelf het personage bent.
SoF2 weet ik niet, maar FarCry was grafische pracht, maar qua gameplay vond ik het eigenlijk ronduit bagger.....
Smaak verschilt, moet je ook niet aan willen knagen ;) Wat voor de 1 mooi is kan voor de ander spuug lelijk zijn, dat is het unieke van de mens, we zijn uniek, met ieder zijn "eigen" eigenaardigheden.

Anyway, het is denk ik niet de bedoeling om elkaar te bekritiseren maar om ervaringen te delen. Dus laat commentaar achterwege, dan blijft het een leuke topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Laatst online: 06-11-2021
Gaaf topic! Het lijkt me ook vet als iedereen meldt hoeveel jaren ze gamen, en mss wel hoeveel games erdoorheen gedraaid zijn in de loop der jaren.
Bijna 26 hier... ik heb er zo'n kleine 21 jaar gamen opzitten en wat mij betreft mag dat verviervoudigen ofzo :-D

Ben dus op jonge leeftijd aangestoken door mijn broer...7 jaar ouder dan ik,maar die gamet niet zoveel meer.
Hij had een gammele c64,die hij verving voor een nieuwer model, en die ouwe kreeg ik...en daar is het mee begonnen.
Ik denk nog met smart terug aan de spellen Commando,Black Magic en Beach Head...
Runde alles van cassettebandjes...leuk joh die koppen bijstellen!
Opvolgers...
Een gamecassette-atari zonder toetsenbord...daarna één met...geen flauw idee meer van welke types dat waren. Ik speelde hier vaak een soort Duck Hunt op, en Decathlon!
Een paar msx'en zijn toen de revue gepasseerd...Metal Gear was de bomb!
Toen kwam de Nintendo 8 bit in huis...wat is er toen veel ge Mario'd zeg...en later de Double dragon series.
Toen een Sega 16 bits, waar ik veel Road Rash op speelde en Streets of Rage.
Vrienden hadden precies de andere consoles, de Nes16, en de Sega 8...vaak bij elkaar gamen natuurlijk! Later vaak buitendeurs ook nog op een Neo Geo en de N64 gespeeld.
Tussendoor versleet ik ook tonnen van die handheld spelletjes alhoewel ik nooit een Gameboy heb gekocht oid.
Toen ik ong. 10 was speelde ik wel regelmatig eens Police Quest op een 8086 en ong een jaar later kwam hiervoor een almachtige 286...hier heb ik nog een double speed cdrom ingezet voor 250 guldens! Prince of Persia,Indiana Jones,Little Big Adventure,Hotrods en Monkey Island 1&2 waren zowat in mijn beeldbuis gebrand.
Vervanging kwam een jaar of 2 later...een 386-Dx 33... Mad Dog McGree was dé shit!
Weer een jaar verder kwam de PSX in huis. Honderden spellen voor gehad maar denk het liefst terug aan Abe's Odyssee,Toca2,Resident Evil serie,GTA1&2,Driver1&2,Thrill Kill. Deze console heb heb ik het wel 't langst mee uitgehouden...5 a 6 jaar op gerammeld!
Opvolgend jaar kwam er een P1 waar ik Dune 1 erg graag op speelde,Jagged Alliance,C&C en Virtua Fighter.
Nou... 17 a 18 jaar ondertussen en toen een P3... Vanaf toen kwamen er zoveel spellen uit dat 'k door de bomen het bos niet meer zag, het één was een kloon van het ander en ben toen tijdelijk mijn interesse in pc-games verloren.
Bij 19 a 20 jaar kwam er een PS2 in huis en een Athlon 1 Ghz systeem.
De PS2... Dead or Alive3 en de GTA's waren wel mijn favorieten.
Op het nieuwe pc'tje was het vooral Soldier of Fortune en Delta Force Land Warrior.
De PS2 doet nog steeds dienst, ook om wel eens een ps1 spel op te spelen!
Qua pc apparatuur ben ik niet superbruut vooruit gegaan de laatste 5 jaar... nu XP2000@2600/GF5
Heden zijn mijn favo's BF2, C&C Generals ZH, BF '42/Forgotten Hope/Desert Combat, UT2004, Codename Eagle.
Wat een historie eej!
Het aantal echt gespeelde games zal wel rond de 500 liggen. Dan nog de zooi die ik heb ff heb gespeeld en vrijwel meteen kut vond,komen er nog wel 1000 bij.

M'n mening over de huidige 'hot' games... als CoD2 en Brothers in Arms 2... dit is gewoon meer van hetzelfde! Alleen iets mooier.
Echt innovatieve games heb ik al een tijd niet gezien...wat kun je ook nog voor origineels verzinnen denk ik wel eens...mss een aanrader voor replyers om deze ook te vermelden!

Over de toekomst vraag ik me ook wel eens af waar het heen gaat.
Heeft iedereen binnen 20 jaar misschien een Virtual Reality kamer?
Kan je over 30 jaar een stekker in je hoofd pluggen zodat de overdracht met wat dan ook 'directer' is?
Kom je samen met vrienden om te gamen...met z'n allen rondom je FutureBox en klik, stekker in je kop...
Mja... tijd om te gaan slapen :Z

[ Voor 6% gewijzigd door I Am Weasel op 27-11-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115138

45,
Tja wanneer begonnen. Pong denk ik.
Via Atari en c64 naar pc Xt en AT later Pentium. Veel plezier gehad met spelen als packman en Donkey Kong. Een doorbraak was Prince of Persia. Wauw het leek wel een tekenfilm op zo'n hercules scherm.
De shooter Quake heeft een speciaal plekje. Nog via een 9600 baud modem gespeeld. Via deze game heb ik mijn vrouw ontmoet
Tegenwoordig speel ik nog af en toe. Laatst uitgespeelde games die ik me zo even te binnen schieten.:
Myst,
Max Pain,
NFS jaj,a met stuur :)
Halo,
Quake 4
Groot verschil met "vroeguh" ?
Het killerinstinct van nu staat in schril contrast met de lol de we vroeger hadden.
Je ziet steeds vaker: Cheaten om te winnen, God mode om niet teveel moeite te hoeven doen en dat soort zaken. Sterker nog. Er zijn zelfs mensen die vragen hoe je het beste kunt cheaten, want ze hebben een wedstrijd die avond. Brrrr.
Gelukkig is dat een minderheid. Al met al heb ik nog steeds veel lol met de PC.
Mocht je ooit online een gamer zien die stuift van de aderverkalking. It's me
:P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115138 op 27-11-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 16:27
ben zelf 21

geloof dat de gemiddelde leeftijd van gamers in de us tussen de 25/30 lag een aantal jaar terug.

nooit echt groot gebracht met computers, behalve een 486 gehad. moest op de middelbare school dus een hoop inhalen :)

van de pc games zijn doom en transport tycoon deluxe toch wel de games waar ik de beste herinneringen van heb. doom omdat hij gewoon zo ongelofelijk spannend was, zelfs nu is het nog behoorlijk spannend om te spelen imho. met dank aan de muziek ook natuurlijk. en transport tycoon deluxe...tjah wat moet je over dit spel nog zeggen? spel met 1 van de langstlopende actieve fanbase en een spel dat nog steeds doorontwikkeld wordt dmv patches en openttd.

echter ben ik niet alleen gamer, ik beschouw mezelf ook als iemand die games maakt en mod. en wat dat betreft moet ik toch zeggen dat ik fantastische herinneringen heb aan quake 3. een prachtige game destijds, en heel vet om voor te modden. maar recentelijk heeft de doom 3 engine van quake 4 me helemaal gegrepen. ideeen die ik met quake 3 niet in praktijk kon brengen, kan ik nu wel verwezenlijken.

en het feit dat ik nu aan 1 van de grootste mods voor q4 werk maakt het allemaal nog een heel stuk leuker _/-\o_ zeker de nauwe interactie tussen ingame en developer(realtime lighting in de editor, de verscheidene build in editors etc) zijn echt een geschenk uit de hemel. en er is zoveel mogelijk met de engine. we gaan een leuke toekomst tegemoet met de huidige engines _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
ik ben nu 23, maar wanneer ik begonnen ben weet ik niet meer,
ik wou perse prince of persia draaien (en dat wou nog niet eens)
toen kregen we een oude PC van mn opa
en toen speelde ik frogger, prince, space invaders en chopper (volgensmij hete hij zo) was een heus 3d helicopter spel, wat bestond uit groene lijntjes. maar was ECHT 3D mn moeder werd er misselijk van als ze er naar keek :P
later kregen we een kleuren scherm en jawel CD-Rom >:)
er zat ook een geluidskaart in maar ik had geen boxjes :'( die had ik toen een keer op mn verjaardag gekregen.
in die tijd speelde ik prince of persia 2 retaliator (vliegsim) en sid&al's incredible toons
3D shietspellen vond ik niets aan (toen nog) wolfenstein mocht ik niet spelen 8)7 en doom vond ik stom (beetje door vaag uitziende gangetjes lopen en vliegende ogen neer schieten)
daarna had ik annotherworld (platform)

toen maaktje ik kennis met een adventure game namelijk indiana jones and the fate of atlantis.
waarna sam&max monkey island 2 en day o/t tentacle volgden _/-\o_

omdat ik toen fan was geworden van lucasarts heb ik outlaws jediknight (later ook dark forces om te checken) en Monkey island 3 natuurlijk (was mn 1e gekochte game 100 gulden voor een spel, ik werd voor gek verklaard)

toen volgden unreal en halflife

maar dan kun je wel door blijven gaan. (ik heb ook diverse strategie spellen gespeeld oa redalert en age of empires (eerste echt huise latenbouwen spel) die had ik na settlers 2.

Halflife was het eerste 3D FPS spel die me echt pakten daardoor was ik echt een FPS gamer geworden.
toen vroeg ik ook voor het eerst af, of die kartels wel persee moesten en dat het lelijk was.
later was antialiasing ontdekt en ik was blij.

een kammeraad had toen diablo 2 laten zien, maar ik vond het niet veel aan.
tot mij spijt (want we gingen een keer linken met 3 man (voor het eerst in mn leven)
maar we speelden toen roquespear, en dat was ook tof.

later had ik diablo2 weer eens geprobeerd om gewoon zelf te spelen, en ik was meteen besmet met de item koorts :9 (dat spel heb ik tot in de treuren gespeeld)

maar de grootste doorbraak in mn game verleden was Codename Eagle:

ik weet het nog wel we gingen weer eens een keer Lannen.
en ik had een twilight cd geleend. en daar stond ie op. en voor multiplayer was het echt een doorbraak. je kon in vehicles stappen in een grote map _/-\o_ en zelfs vliegtuigen.
op dat moment was multiplayer nooit meer het zelfde.

ook het spel severance blade of darkness was echt een mooi 3rd person hack&slash game

en ik wachte ook met smart op BF1942
die ik echt grijs gespeeld heb (en als je even flauw van was met lannen ging je weer diablo2 doen)

daarna Battlefield vietnam

en nu Battlefield 2

en tig games tussen door maar battlefield staat voor mij op een gedeelde 1e plaats samen met diablo 2
halflife op 3 samen met de lucasarts adventures
en starwars op 4
5e plaats is voor age of empires

1 Battlefield
2 Diablo 2
3 Halflife
4 lucasarts adventures (tot en met MI3 de 3d waren minder)
5 Starwars games
6 Age of empires (hoewel 3 wel hoger stijgt)

dit is eigenlijk nog maar een fractie van wat ik heb gespeeld maar geeft globaal een overzicht.

en nog vele jaren

ik kijk echt uit naar stalker (nog voordat BF2 bedacht was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zal het kort houden: ben 30+ en durf met gerust hart te zeggen: Gamen is gewoon een way of life, die ik van jongs aan vanaf mn Atari 800 XL tot nu toe heb aangehouden en waarschijnlijk tot ik een oud mannetje ben nog zal aanhouden :Y) Je mag mij alles voorzetten: BF2, C&C Generals, EVE online, een console game of gewoon potje kaarten en ik zal er altijd volledig voor gaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kookgek op 26-11-2005 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 02-06 17:20

Croga

The Unreasonable Man

KneppaH schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:48:
De eerste spelletjes speelde ik op een zwarte rechthoekige (in de hoogte) zwart-wit monitor, met daar de computer ingebouwd, waar je aan de zijkanten de cartridge kon instoppen. Deze spelcomputer had een langwerpige controller met een klein joystickje en vier ronde knoppen. Het beeldscherm kon alleen maar lijnen weergeven. (2 punten met daartussen een lijn getrokken)
Ik weet helaas niet meer hoe deze bak heette. (ik hoop dat iemand hier de naam weet)
De Vectrex heette dat.... Geniaal apparaat, maar indertijd veel te duur om zelf aan te schaffen. De locale "Bart Smit" (okay, het was geen Bart Smit, maar een vergelijkbare winkel) had hem regelmatig buiten staan met keuze uit een aantal verschillende cartridges....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

@above omg ga slapen om 02.00 uur ofzo? :P

15 jaartjes hier. Ik game zelf elke dag, van Splinter Cell tot Painkiller :)

Ben begonnen op de SNES, wat een tijden waren dat.. Alhoewel mario spelen op je 6e wel eng kan zijn 8)

Ook games als Doom, Wolfenstein 3d, Duke Nukem 3d etc etc etc we weten het allemaal wel :D :D

En nu zijn we allemaal verwend met onze 7800 videokaarten enzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Hmm zo heerlijk je eigen spellengeschiedenis :P Ben trouwens 15.
K ben zelf begonnen met een 286 toen ik nog "klein" was met schaken en zo'n spel met allemaal van die parachutisten:). Heb zelfs die computer een keer per ongeluk geformatteerd, jaja t begon toen al. Daarna lkkr met m'n NESje mario spelen en dan op school vertellen wie het verste was, en hoe cool die monsters er wel niet uitzagen.
En hoppakee! Ik kreeg een Pentium II 233! Een prachtmachien, nog nooit hoeven te formatteren, en hierop heb ik het beste spel voor mij ooit gespeeld :P Jagged Alliance 2, geweldig spel was dat. Zoveel verschillende functies en vrijheid, beetje tegen wat vijanden vechten in wat voor terrein dan ook. Later toen ik een 56,6 modempje had ging ik lkkr trainers downloaden }) toen begon de pret pas echt.
Tegenwoordig vind ik dat de spellen niet echt vernieuwend zijn, hooguit the sims bijv. En er zijn ook gewoon leuke spellen, zoals Battlefield 2, die een geweldige online-gameplay heeft. Ik denk dat veel spellen het tegenwoordig ook van het multiplayer aspect moeten hebben (als ze niet vernieuwend genoeg zijn). Een paar andere spellen die ik veel gespeeld heb: SimCity 2000 (geweldige tune :P), Age of Empires (echt machtig spel was dat, ken die priests nog wel, whololoooo :P).
Margoed, nou hebk m'n verhaaltje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 16:45
Daarna ben ik Dos-spelletjes gaan spelen op m'n pa z'n eerste 286 laptop met oranje lcd scherm.
Speelde vooral een spelletje waar je een veld had met allemaal blokjes en losbewegende H's. die H moest je proberen in te sluiten door de blokjes om em heen te duwen, voordat zo'n H je te pakken had. Speelde toen verder veel Snake en een voorloper van Keen en Indiana Jones. (sorry dat ik die namen allemaal niet meer weet.)
Dat spelletje met al die H's was "beast.com"
Erg leuk spel, jammer dat WinXP het niet wil opstarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

De Vectrex heette dat.... Geniaal apparaat, maar indertijd veel te duur om zelf aan te schaffen. De locale "Bart Smit" (okay, het was geen Bart Smit, maar een vergelijkbare winkel) had hem regelmatig buiten staan met keuze uit een aantal verschillende cartridges....
Tanx !!!, heb er veel uren op doorgebracht. Nu je het zegt herinner ik me het weer.

jij ook bedankt voor de geheugenopfrisser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
ben 22, maar ik ben ook al vrij vroeg begonnen met gamen. Alley Cat was wel een van mijn eerste games op de PC. Heb ook een Apple 2E gehad met wat games toen ik 6 was, maar die was al gauw weer de deur uit. Daarna veelvuldig Civilization gespeeld, en later Syndicate, Dune 2, Wolfenstein 3D, Commander Keen series uiteraard, Raptor: Call of the Shadows, Theme Park, en nog veel en veel meer.

Heb ook nog zo'n oude Pong console hier staan met een pistool ;), en ik had ook nog een oude Atari met een houten casing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brroops
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12-2014

brroops

hoeveel

40 jaartjes, waarvan ik er al minimaal 30 spelend heb doorgebracht.
Begonnen met pong(hoe kan het ook anders) en daarna vooral de spelcomputers:
Atari 2600
Philips videopac
(s)nes enz t/m de cube en ps2 aan toe.

PC spellen ben ik mee begonnen sinds een jaar of 15, en zeker de laatste jaren steeds meer.

Qua spellen die mij bekoren zijn het vooral de spellen van Nintendo zelf: Mario, Zelda, Metriod en ik heb een zwak voor (bijna alle)race spellen.

Aparte vermelding verdiend het spel Rune voor de PC. Dit spel heb ik echt bijna 3 jaar lang onafgebroken online gespeeld met een stel vrienden. Gewoon te gekke tijd mee gehad.

waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 07:04
47.Het begon allemaal met de MSX 1,daarna alle pc variaties. (386,486 enz)
Het spel wat me toen de ogen opende was Wolfenstein 3D.
Doom,Quake,Halflife,ik heb ze allemaal gespeeld.
Online speel ik al jaren Quake 3 Arena.
Games van dit moment zijn Battlefield 2 ,Mariokart Nintendo Ds. 8)
Beste spel van dit jaar is voor mij Resident Evil 4 (gamecube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
18jaar, bij mij begon het met stunts, prince of persia, lion king en nog een aantal van dat soort games waar ik de namen niet meer van weet :'( Ik heb een stuk of 50 twilight cd/dvd's vol met games die ik toendertijd veel speelde, een game die mij echt heeft geboeid, zoals geen ander dat deed, is half-life 1. Daarna kocht ik ook blue-shift en opposing force. De hele C&C reeks heb ik ook gespeeld, stond toen ook op twilight :) En nu vooral Hl2, BF2, SplinterCell3, COD2 en FEAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

33 Jaar
Ben ook met pong op console begonnen, dat was uit de tijd dat ik bij mijn oom met mijn ouders op visite ging. :D Daarna op basisschool op de pc spelletjes leren maken, BASIC. C64 heb ik ook gehad, het gaafste vond ik de vliegtuigje besturen die je vervolgens de bommen moest droppen. Weet niet meer hoe het heette, Amiga 500 ook gehad met hele sloot games die ik op school ruilde... :D Wat mij meer boeide toen ik voor het eerst DOOM 1 speelde tegen mijn bowlingmaten, natuurlijk bakte ik er nix van.
HL1 CS gespeeld
CoD 1 af en toe
CoD 2 speel nu veel meer online, ben zelfs admin bij een game community (ik noem geen naam, ik weet niet of het tegen de regels is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161524

Ik ben 35 jaar en game al bijna m'n hele leven.
Ik heb ook al een hele game geschiedenis.
Bijzondere games voor mij waren Duke Nukem 3d voor het eerst gespeeld met z'n tweeen via modem(ook single player een geweldig spel).
Quake 1 voor het eerst een lan gespeeld onbeschrijfelijke ervaring voor die tijd.
Quake 2 voor het eerst met meerde mensen online gespeeld.(toen via isdn).
En natuurlijk de hele battlefield serie.
Battlefield 1942,Desert combat,Forgotten Hope, Eod en de uitbreidingen Road to rome en secret weapons
Battlefield Vietnam (vond ik minder) een mod was beter namelijk Poe.

Mijn favo's op dit moment zijn BF2 en World of Warcraft (sinds kort mee begonnen).
En ik speel nog graag een strategiespel op z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Laatst online: 13-05 22:21
Ik ben 40 jaar en niet van alle spellen van Novalogic af te slaan.
Speel vanaf de ZX32 en alles wat nu aan hardware is uitgebracht, ook consoles.

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 18:14
Mijn oom van 41 speelt ook nog regelmatig games op zijn pc. Volgens mij ligt het er vooral aan of je er tijd voor hebt, en hoeveel iemand zich interesseert in computers en computergames.

edit: hij speelt trouwens alleen Rogue spear (een oude game dus)

[ Voor 16% gewijzigd door Nevie op 26-11-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155939

Pong. Ikke 48, sinds de zx met computers aant spelen :) Eerste lan ervaring met Doom, de blokjesnetwerkgame. :) Kan de kick nog voelen, komt er zon ventje de hoek om, das men vriend op die ander 286 :)
Vanaf 1998 in Quake for Oldies [Q4O]. Veel Quake gespeeld, mn 2 en 3. Daarna Counterstrike en nu, Battlefield, eh, 2 dus al.
Gamen is gezond. Je laat in elk geval je hersens werken en dan leg je niet voor de televertier, gezappig te consumeren.
Vind die nieuwe Battlefield wel oke, kan je als oudje ook nog mee komen :) Het lekkerste is smiddag op internet met de kids spelen, zal ze leren ;) Verder savonds vaak online, als [Q4O]Kropotkin.
Regelmatig een lan is ook leuk, alleen kijken ze altijd wel vreemd als er een bunch Oldies binnen komen wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Laatst online: 01-06 22:52
ik ben nu 15 jaar.

Bij mij begon het met de supper nintendo daarna tijdje pc p2 266mhz.
Maar toen ik me echt ging intreseeren was ik ong. 13 jaar toen had ik een gamecube en een ps2.
En heb ze verkocht en ben verder gegaan op de pc.
eerste spellen voor pc waren need for speed 2,3,4
En aoe 1,2 en natuurlijk c&c reeks
En dat speelden ik nog allemaal op mijn oude pentium2.

En toen ben ik verder gegaan op een goede pc en zelf ook inelkaar gezet (was inmidels 14)
en de games die ik toen speelden moesten van mij ook het besten eruit zien!
De spellen die ik veel speelden waren/zijn:
De starwars reeks (meer omdat mijn broer er fan van is)
toch weer de nfs reek incl. most wanted.
Doom3
fear
farcry
en niet te vergeten half-life en ccs.
Maar wat mijn oudesr er niet luek aan vinden is dat ik alle spellen op max. detail wil draaien.
en k heb een tft 19'' dus reso 1280x1024.
Dus 70% van mijn geld gaat naar mijn pc en dat vinden ze niet altijd even luek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
offtopic:
[quote]Ripper5555 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:00:
[...]

Erg leuk spel, jammer dat WinXP het niet wil opstarten :P[/quote]
Dosbox al eens geprobeert? Met wat minder cycles is het spel goed te spelen. Verder kan je het spel hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

ik ben nu 41 en ben ook een fanatieke gamer. Ik heb ook nog steeds een Vectrex op zolder staan, helaas met maar 2 of 3 spelletjes erbij want die waren vreselijk duur. Ik heb toen een demomodel kunnen kopen voor F400 anders was het nog te duur geweest.

Ik speel nu nog steeds Age of Empires 2 met een vriend omdat het met random maps nog steeds leuk blijft en connecten goed werkt. En Ennemy Territory, hoewel me dat af en toe de strot uit komt door het cheaten en unfair play (vooral spawnkillen). Maar wel lekker wat tactischer. Ik speelde ook veel Quake 3, alleen ik kan door de router niet meer connecten helaas. Leeker snel en furieus. En nu singleplayer AoE-III en andere goede strategy. Ik hou nog steeds alle spellen bij, alleen ik speel ze vaak langduriger en blijf dus langer bij 1 spel hangen dan anderen merk ik. En ik heb een abbo op de Duitse Gamestar (voor hard- en software)

Ik ben altijd al dol op computerspellen geweest, maar heb pas laat een pc aangeschaft (1991) en begon toen met Wolfenstein3D. Dat was echt geweldig, ik en mijn broer ook hebben het helemaal suf gespeeld. En Dune was ook een topper. Star wars X-wing heb ik ook nog heel veel gespeeld. Eigenlijk vanalles uit alle genres.

Voor ik een pc had huurden we in de vakantie een Atari! Samen met vriendjes de hele vakantie door spelen!! Daarvna had ik dus die Vectrex , die heeft mijn moeder (die nu 80 is) helemaal lamgespeeld met Asteroids. En een Gameboy, leuk in de trein, met tig spelletjes. Ook veel lol mee gehad. Die heeft mijn moeder dus ook helemaal lamgespeeld met Tetris en pinball. Bleef ze lekker mentaal lenig van. Nu al een tijd niet meer omdat ze echt te oud word. Maar je bent nooit te oud om te gamen dus.

Zo en nu ga ik ff snel bier halen voor bij de match AoE-2 met mijn maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Tone
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik ben nog maar 15 jaar en 'k ben begonnen met de goeie 486 en speelde vooral Wolfenstein. Maar die ouwe gameboy vond ik ook altijd leuk, hoewel ze nu grafisch niet echt meer hoogstaand zijn te noemen was het vroeger wel geinig. Daarna ben ik overgestapt op een p2 en een PSone. Nu speel ik vooral racegames op een ps2 en battlefield2 op een P4. Maar ben van plan om ook een xbox 360 te kopen. Live vind ik gewoon de toekomst. Tegen elkaar spelen heeft gewoon zoveel voordelen: Je hebt bv geen fatsoenlijke AI nodig en met een headset ben je nog sociaal ook en volgens mij heeft leeftijd hier maar weinig mee te maken. Alleen gaan mensen op een oudere leeftijd meestal werken en hebben ze gewoon minder tijd om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 14:12
35 en begonnen met de ZX, de spelletjes die er op tape bij zaten, attic attack, en dat space mannetje, maar vooral niet te vergeten: Jet Set Willy met dat constante deuntje..

Tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar simulatoren die ik veel speel zoals FS2004 en trainsim.
Ook al kan ik me best ook vermaken met spellen zoals Need for Speed en Call of Duty, maar dat meestal in multiplayer omgevingen op een lanparty bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ik ben 27 en gamen heeft bijna mijn interesse verloren

Ik speel eigenlijk alleen nog RPGs (voor het verhaal). Simulators zijn al helemaal niet voor mij weggelegd. Het lukt me niet meer om te lang bezig te zijn om uit te zoeken hoe iets werkt (vroeger vond ik dat juist onwijs leuk), het is zelfs zo erg dat ik ook niet meer de moeite neem voor actiespellen om alle knoppen uit te zoeken. Ik wil gewoon kunnen zitten TV en PC/PS2 aan en van start gaan. Wat me ook opvalt is dat ik vroeger uren kon gamen zonder dat er echt veel tijd verloren leek te gaan. Nu lijkt de tijd veel sneller te gaan. Vroeger leek een avondje adventure gamen eindeloos veel tijd te hebben. Dan keek ik op de klok van wat 5 uur leek doch was er pas een uurtje voorbij. Nu ga ik zitten en voor ik het weet moet ik al weer gaan slapen voor vroeg op de volgende ochtend. Oftewel: de tijd vliegt gevoelsmatig veel sneller.

De beste tijden heb ik gehad met de adventures van Sierra (PQ/KQ/LSL/SQ etc) en Lucasarts (MM,FT,SnM,MI etc) en wat games op de C=64 (California Games, MM etc). Alle ' wows' heb ik meegemaakt (van Hercules -> VGA -> Voodoo 3D; van PC-Speaker -> Soundblaster/Gravis Ultrasound), van tape -> DVD, van nullmodemkabel -> 300/1200/etc.. baud + bulletinboards -> breedband/internet online gaming)

Graphics boeien me eigenlijk helemaal niet meer en kan me zo nu en dan nog prima vermaken met Return to Castlewolfenstein (Beach level) en oudere RPGs. Het volgen van de laatste hardware ontwikkelingen doe ik al jaren niet meer. Waarom weet ik niet precies, maar ik kan de moeite niet meer opbrengen om echt te gamen op RPGs na. Een optie zou kunnen zijn dat ik alles - op goede verhalen na- al gezien heb. Racen doe ik al sinds pitstop II op C=64. Silentscopen doe ik al sinds Operation Wolf. Platformen al sinds Great Giana Sisters/Prince of Persia I. Sport al sinds Sensible Soccer. Shoot m ups al sinds 1942. En dat dus niet als een middelbare gamers, maar al iets minder dan 20 jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-11-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Anoniem: 69767 schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:38:
Ik ben 27 en gamen heeft bijna mijn interesse verloren
Partypooper 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Ben 20 jaar en dit is mijn top 5

1. Settlers 2
Zo simpel en geweldig jammer dat alle andere settlers niet zo waren

1. Medal of Honor : Allied Assault
Ook 1ste plaats 1 van de weinige spellen die ik online speel:
Heb ook een eigen clan : #beer.moh
Mijn nick : Hertog Jan :-)

2. Grandest Fleet
Simpel spel met elkaar afknalen met bootjes. ( mocht iemand deze draaiende hebben onder iets anders dan Dos hoor ik het graag )

3. Command & Conquer Serie
en idd net als TS behalve Renegade

4. Heroes of Might and Magic 3 + Add-Ons
simpel spel, maar Heroes 4 was gewoon niet leuk
heroes 5 word 3d ben benieuwd

5. Magic the Gathering
Een geniaal kaartspel met 10000 opties en aanvallen
speel het ook in het echt, en soms online.

Voor de rest, Gran turis,p en need for speed serie en op de Ps2 en soms nog wel Pes5 met me broertje online.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121032

Ik ben nu 24 en speel al een groot aantal jaren spellen.
Het begon allemaal met mens-erg-je-niet :+ , later de Commodore 64 (waarop er een gigantisch aanbod aan spellen was), later een 386, en veel later een "echte" Pentium 75, daarna P200, P450, A2000+,P2800, A3200+, A3500+.

In al die jaren zijn er toch best veel goede spellen geweest, maar als je daar nu op terug kijkt denk je vaak wat een "slechte graphics" of zoiets.
Maar toch spellen als Stunts, Monkey Island, Broken Sword, Command & Conquer, Fifa '98, Redneck Rampage, Doom, Duke Nukem (war blijft dat vervolg toch :? ), enzovoort en een heleboel C64 spellen toch altijd wel memmorabel blijven en hebben voor een hoop gameplezier gezorgt in al die jaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 121032 op 27-11-2005 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
KneppaH schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 01:25:
Denk dat t niks met de leeftijd te maken heeft. Kijk maar naar bovenstaande posts van 30+ tweakers. Ik denk dat de meeste mensen gewoon periodes hebben, waar ze een bepaald soort spel leuker vinden dan de ander. Het ene moment ben ik verslaafd aan First person shooters en het volgende moment wil ik alleen maar racen of adventures.
Denk het inderdaad ook ja. Vind t wel leuk om op te merken. Waar ik wel benieuwd naar ben is het verschil tussen de sexes kwa smaken :)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03-2024

JvW

On my way home...

<opsom-modus>

33 jaar

Amiga 500
-Gianna sisters
-Ports of Call

PC (vanaf 486 t/m AMD64)
-Lazy Larry (zo heette die toch?)
-Doom
-Command & Conquer
-Duke Nukem 3D
-NFS (Allemaal) :)
-GTR
-LFS
-Myst (Alle versies. Blijft een briljant adventure-concept)

</opsom-modus>

Ook dit wordt een opsom-topic. ;)
Maar we blijven lekker gamen.
Enjoy!

Edit:
Even vergeten:
GTA (vanaf deel 3)

[ Voor 9% gewijzigd door JvW op 27-11-2005 02:09 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Laatst online: 06-11-2021
Anoniem: 12592 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:32:
33 Jaar
C64 heb ik ook gehad, het gaafste vond ik de vliegtuigje besturen die je vervolgens de bommen moest droppen. Weet niet meer hoe het heette
Blue Max, Meesterlijk (met hoofdletter M) spelletje ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

30 jaar, en zoals iedereen hier (niet echt verassend) begonnen toen ik een kleine ukkie was.
C64 => Amiga => PC => X-box/PC

Nu game ik minder dan vroeger. Dit is ook de reden waarom ik geen X-box 360 zal halen. Ik gebruik de X-box meer om (Divx/DVD) films te bekijken dan om te gamen. En voor die functie voldoet de X-box1 nog prima.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ben 27 jaar en game al heel wat jaren.

hardware
Begonnen met de MSX1, vervolgens MSX2, PC met nog Hercules scherm, VGA, SuperVGA, P2, P3 nu dan een Pentium Mobile (PC's vervangen voor laptop). Daarnaast had ik een Playstation, maar een paar jaar geleden die omgewisseld voor een PS2.

Speeluren
Eigenlijk game ik niet bijzonder veel, ik denk ongeveer 3 a 4 uur per week. Nu zullen sommige dit veel vinden, maar de echte gamers weten dat 3 a 4 uur lijken op slechts een 1/2 uurtje. Mede omdat ik onlangs vader ben geworden is het gamen zeer beperkt geworden. (heb dan ook nu iets veel mooiers :P )

Games

Pro Evolution Soccer 5
Ik ben nou eenmaal een voetbal fanaat, en PES is dan ook eigenlijk het enige wat ik nu speel. Met name omdat ik het moet hebben van de "tussendoor uurtjes" heeft een RPG weinig zin en nu speel ik telkens een paar wedstrijdjes alvorens ik weer iets anders moet gaan doen. Daarnaast is PES5 gewoon het beste voetbalspel (bye bye FIFA)

Battlefield 2
Deze kan natuurlijk niet ontbreken. Speel het niet vaak, maar af en toe even online en knallen is gewoon een heerlijke afleiding. Daarnaast is dit spel super!

Prince of Persia - Warrior Within
Deze halverwege het jaar gekregen en uitgespeeld, ook een leuk spel. Gave moves en ook makkelijk om "even" te spelen.

GTA San Andreas
De laatste maanden niet veel meer gespeelt, maar toch benoemingswaardig gezien de uren die ik het begin van jaar hierin heb gestoken.

Eigenlijk is tijdsgebrek de reden waarom ik minder speel. Werk 40 uur, heb ook een vrouw en kind, dus niet altijd tijd. Daarnaast voetbal ik ook nog 2 keer per week.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133505

ik ben nu 17 en mijn 1e ''echte'' game ervaring was op m`n 7e of 8e met de gameboy pocket ik had er maar 2 spelletjes voor. smurfenland 7 en wario land 3, wario land 3 heb ik overgens 20 keer uitgespeeld en m`n 1e game ervaring op de pc was pas op mijn 9e toen mijn ouders hun 1e computer kochten in 1998 de game was trouwens quake 1, en 1 of ander leuk rally spelletje.
totdat ik 12 was speelde ik alleen maar quake 1 of dat rally spelletje want toen pas kocht ik C&C Tiberian sun en een half jaar later het uitbreidings pakket.
toen ik bijna 14 was kocht ik een ps2 wat trouwens mijn 1e echte game ervaring was want toen begon ik dus echt met gamen (1 á 1.5 uur per dag). voor m`n ps2 had vrij veel games (voor m`n budget :P): ssx tricky, red faction, Gta 3, Gta vc, devil may cry.
na 1 jaar verkocht ik m`n ps2 om de computer te kopen die ik nu heb en toen begon ik pas lang te gamen met games zoals morrowind 3 heb ik me wel 1000 uur vermaakt toen we voor het eerst adsl kregen begon ik clanbased te spelen.
nu heb ik in de 2 jaar dat ik mijn pc heb zoveel gegamed voor mijn gevoel dat ik het geen hol meer aan vind om langer dan 1 uur per dag te doen zonder mijn vrienden die online zijn.
(excuses voor slechte spelling en grammatica ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Het begint toch wel een beetje op een opsom topic te lijken :P

Maar goed, ik ben dus ook begonnen met een Atari, een 1024STe :) Man, wat een mooi apparaat is dat en naar mijn mening ver zijn tijd vooruit. Ter vergelijking: De Atari had al een desktop met aanklikbare icoontjes terwijl men op de PC nog werkte met DOS. Ook de spelletjes zagen er gewoon mooier uit, vooral omdat je kon spelen op een TV (jaja, de Atari had standaard TV-out :) )

Er zijn gewoon zoveel Atari spelletjes die ik nu nog leuk vind, zoals dungeon master, viking child, en nog veeeel meer dat ik ze niet ga opnoemen. Van de PC spellen vind ik er eigenlijk maar 1 het allerleukst, daarom dat ik het nu nog soms speel:

Masters of Orion 2.
Je bent heerser van een planeet en het is je taak om de macht in het universum te grijpen. Hoe je dat doet is aan jou, je kan namelijk oorlog gaan voeren of vreedzaam onderhandelen. Het is leuker dat MoO1 omdat het meer opties heeft en een grotere kaart. Het is zelfs leuker dan MoO3 omdat MoO3 nogal erg tegenviel door de slechte AI en de toch niet zo overzichtelijke UI.

Wat ik trouwens erg goed kan merken is dat hoe ouder je wordt, hoe minder je gamed. Je hebt plots gewoon veel meer tijd nodig om te werken (9-10 uur, omdat je ook naar je werk en terug moet reizen en je zit meestal 8 en 1/2 uur op je werk vanwege de pauze). Je moet zelf je boodschappen doen, koken en nog veel meer zodat je veel minder tijd overhoudt. Zelf game ik niet meer doordeweeks, ik heb er simpelweg helemaal geen tijd voor. Ben ik namelijk eindelijk klaar met alle klusjes dan kan ik eigenlijk ook meteen weer gaan slapen omdat er geen tijd meer over is om nog echt iets te gaan doen.

Ook merk ik gewoon dat je vaardigheden snel achteruit gaan. Vroeger was mijn reactievermogen gewoon ontzettend veel sneller in spellen als b.v. quake, counter-strike, etc. zodat ik die spellen nu eigenlijk niet eens meer online wil spelen. Ik kan prima de single player missies nog doorlopen maar meer dan gezellig schieten op het internet is er niet bij. Je kan gewoon niet competitief meer zijn, omdat de jongetjes van 14 tot 16 gewoon veel meer tijd kunnen besteden in het spelen en oefenen.

Misschien dat daarom de oudere gamers zich steeds meer gaan richten op denkspellen zoals RTS en RPG? Ik denk dat ik daarom ook steeds heb gekozen voor de Nintendo consoles, dan heb je spellen die er misschien niet het allermooist uitzien maar wel altijd een leuke gameplay hebben. Spellen als Halo en Fifa zoveel boeien mij nou eenmaal veel minder dan de nieuwe Zelda :) Zal ook wel met nostalgie te maken hebben :+

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

29. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n gamer vergeleken met anderen hier. Als kind speelde ik ook voornamelijk spellen omdat mijn vader ze kocht (en die was ook niet zo'n gamer ;)).

Bij mij begon het op een Philips-consolle van mijn vader waar je een soort pong op kon spelen. Dat ding kwam alleen bij speciale gelegenheden de huiskamer in (oud en nieuw enzo). Daarna werd het een NES waar ik vooral Mario 1, 2 en 3 op gespeeld heb. Een vriend had toen een pc waar ik ook regelmatig op speelde, maar ik weet echt niet meer welke spellen. De eerste pc die er bij ons inkwam was een 286 met VGA wat toen heel wat was. Want bij anderen had ik alleen nog maar spellen in CGA gezien. De spellen waren toen Testdrive (volgens mij verschillende delen), Stunts, Prince of Percia, een Indiana Jones spel, Police Quest, Space Quest, Monkey Island, LS Larry

De volgende pc werd een P1 166 MMX omdat ik die voor school nodig had, daar heeft dus best wat tijd tussen gezeten. Zeker als ik kijk hoe vaak anderen hier hebben geupgrade ;) Van de spellen die ik daarop gespeeld heb kan ik me er niet zo veel meer herrinneren behalve GTA 1 en 2. Ook heb ik heel veel demo's gespeeld in die tijd van cd'tjes die bij tijdschriften zaten.

Toen ik op mezelf ging wonen kocht ik een P3 en nam ik adsl. Spellen die ik toen veel speelde waren TOCA1 en 2 en GTA 3. GTA 3 ging net op die pc als ik de videokaart flink overklokte, wel werd dan na een tijdje spelen mijn hele scherm blauw omdat de videokaart te warm werd :)

Nu draai ik nog steeds op een Athlon 2000+ met Radeon 9500. Niet meer het nieuwste van het nieuwste. maar de meeste spellen kan ik nog steeds spelen. En omdat ik toch niet zo veel game denk ik dat het nog wel even duurt voordat ik ga upgraden (op wat kleine dingetjes als geheugen na, maar ook dat is niet om te kunnen gamen). Er zijn ook geen spellen meer die ik zo graag wil spelen dat ik speciaal daarvoor wil upgraden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

GambitRS schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:23:
Wat ik trouwens erg goed kan merken is dat hoe ouder je wordt, hoe minder je gamed. Je hebt plots gewoon veel meer tijd nodig om te werken (9-10 uur, omdat je ook naar je werk en terug moet reizen en je zit meestal 8 en 1/2 uur op je werk vanwege de pauze). Je moet zelf je boodschappen doen, koken en nog veel meer zodat je veel minder tijd overhoudt. Zelf game ik niet meer doordeweeks, ik heb er simpelweg helemaal geen tijd voor. Ben ik namelijk eindelijk klaar met alle klusjes dan kan ik eigenlijk ook meteen weer gaan slapen omdat er geen tijd meer over is om nog echt iets te gaan doen.
Zeer herkenbaar, later op de dag ben je dan zo moe dat je niet eens zin hebt om te gaan gamen.
Een DVD/DivX-je pakken op de luie bank is dan nog het enige wat ik kan doen.

Als ik game, dan is het ook meestal weekend en meestal heb ik het na een uurtje wel gehad.
Maar ik heb vroeger vrij "intensief" gegamed, alleen die fase heb ik nu achter mij.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ben 33 (zelfs bijna 34) en ik game al sinds de pong console van audio sonic dat was eind jaren 70.
Daarna werd het commodore vic-20,64,amiga en later de pcreeks waarmee ik begonnen ben met een 80286 in 1989.
Met het spel pong had je niet veel keuze en mijn mooiere spellen kreeg ik pas toen ik mijn c64 kreeg.
Autorace zoals pitstop1 en 2,revs de eerste 3d formule 1 simulater en ik had zon hindernisspelletje met zon oermannetje op een eenwieler waarvan ik de naam kwijt ben.
In de vroegere periode van de pc en de amiga heb ik veel bruce lee gespeeld
Ben op deze manier doorgegaan tot ik een p2 450 kreeg met 2 voodoo2 kaarten.
toen ging ik spellen spelen in 3D zoals toca 1 en 2 en maakte ik kennis met 3d shooters.
Nu speel ik eigenlijk nog het zelfde genre games na wat ik nu opgesomd heb.
DTM racedriver 2,battlefield reeks (heb ze allemaal) Deltaforcereeks en tegenwoordig speel ik nog wel eens playboy the mansion :P en poolbillard.
Voor mij is het nog steeds verslavend moet er echt mee uitkijken want anders kom ik tijd tekort.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157553

Mijn verhaaltje:

Ik ben nu 12, mijn eerst game ervaring was op mijn 5e met zo'n normale gameboy, ik had marioland 1 2 en 3, en men broer had ook zo'n gameboy met diezelfde games, op mijn 6e verjaardag kreeg ik zo'n link-kabeltje en een tennis spelletje, wat er voor gezorgd heeft dat ik soms 5 uur achter elkaar met mijn broer aan het tennisen was. :)
Ik dacht op mijn 8e, toen kreeg ik de gameboy color, wauw, wat was dat grafisch mooi voor mij zeg, ik had toen een hele hoop spelletjes van mijn zakcentjes en die deden het gelukkig ook nog op de gameboy color, in die tijd heb ik erg veel pokemon blue gespeeld, en ik heb het spel wel 10 keer uitgespeeld, ik probeerde de hele tijd zo snel mogelijk het spel uit te spelen.
Op mijn 10e kwam ik voor het eerst in aanraking met een pc, een oud p2 mormel, waar ik spellen als age of empires en anno 1602 op speelde.
Op mijn 11e kreeg ik een computer met een onboard videokaart en celeron 2.6, waar ik erg veel moh;aa op gespeeld heb, moh;aa en desert storm waren de enige spellen die ik vorig jaar speeldde, in de loop van het jaar begon ik me in de materie van pc's te verdiepen en heb een 9600 pro aangeschaft. De meeste spellen liepen nou wel redelijk lekker, maar werden flink getemd door mijn celly. Ik heb toen veel spellen gespeel als gta;vc, moh;aa, moh;pa, en colin mcrea 04.
Vorige maand heb ik de centen bij elkaar gehaald, en een asrock 939dualsata2 bord gehaald icm een amd 64 3200+. Ik speel op het moment vooral (nog steeds) mohaa-naam is M!tsY^ -, maar ik speel ook regelmatig MVP baseball05, UT 03, CoD2, gta;vc, the sims 2 etc.

That's my story... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33
ik ben 41 (ja,ja :) ) en kan mij helemaal vinden in de reaktie van Parabellum (de 3e reaktie van dit topic).
Ik heb ook een xbox op mijn breedbeeld waar ik regelmatig op speel. Maar veel spellen speel ik op de PC. Vroeger een Unreal en TO die-hard maar nu speel ik veel verschillende games. Ik wissel het ook vaak af op een avond. Om wat te noemen; Call of duty, Age of the empire, Sniper Elite etc. De pc staat bijna dagelijks te downloaden van de newsservers. Want ik heb een onverzadigbare honger naar nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Edwin van Cleef schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:01:
... en ik had zon hindernisspelletje met zon oermannetje op een eenwieler waarvan ik de naam kwijt ben.
offtopic:
B.C.'s Quest for tires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

CV:

Man, 33 jr

Hardware; MSX,C64, Atari, 486, Pentium,AMD K5, Pentium II/III, AMD Athlon, Pentium IV

1e game: Pong box op een Z/W tv toen ik 6 was

Recentste game: BF 2

Meest gedenkwaardige spellen (imho):

- Wolfenstein 3D
- Doom /Quake op een SLI Voodoo 2 12 MB
- Dune serie
- C&C serie
- Sam and Max
- Diablo I/II

Vroeger was t qua hardware niet beter, maar qua sfeer wel beduidend beter. Zoals sommige al aanhalen, tegenwoordig is alles geoorloofd om te winnen. Cheats, hacks, pluins en lame gedrag allemaal om een frag meer te scoren.

Gamen doe ik nog steeds, maar sinds de zoon is geboren beduidend minder. Wat dat betreft zijn kinderen een veel leuker interactief 'speeltje' dan welk grafisch uitblinkend spel ook !

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik ben nog net 29. Mijn eerste game kennismaking was Pong. Met van die wiebelige gammele 'joysticks' (zelfs dat woord was toen nieuw). Later, weet niet meer wanneer, me vermaakt met Xenon, Rick Dangerous, Carmen San Diego, Frogger, al die Summer en Winter Olympics spellen, een Railroad Tycoon op de MSX maar pas met de komst van Dune ging ik echt los. En dus ook de C&C serie.

Momenteel speel ik alleen nog maar Xbox, vooral Halo 2. Een kleine dochter van bijna 9 maanden is nu toch echt interessanter. Maar als ik speel is het Xbox en dan zoals gezegd Halo 2 (we doen daar zelfs een grappige competitie in met een paar maten van me in de leeftijd van 8 tot 43) en de Splinter Cell reeks. Verder probeer ik bijna alles uit maar met name mooie racers (PGR2) en FPS'es zijn mijn favoriet.

Vrijdag komt de Xbox 360 en kan ik er weer een paar jaar tegenaan! :)

@ Pantagruel: I hear ya! Je eigen kind rulez O-)

[ Voor 5% gewijzigd door TheRitz op 27-11-2005 15:15 ]

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111449

19

Mn eerste game was volgens mij ook pong :D
Dat spel is nog steeds super
Ben begonnen ergens zn 5jaar geleden :)

Speel nu MMORPG (Lineage II) en FPS (CS)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 111449 op 27-11-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

Ik ben net 30, heb afgelopen zomer m'n rug gebroken, en daardoor niks anders kunnen doen als achter de pc zitten (met een rekje om m'n lijf). bf2 aangeschaft en 8 weken lang 6-8uur per dag gegamed (online).
M'n vriendin heeft het hier nogal moeilijk mee want dit is niet "normaal".
Het genezings proces is niet in gevaar gekomen trouwens, na 8 weken was ik boven verwachting hersteld en mocht ik weer gaan werken.
Nu speel ik bijna elke avond nog wel een uurtje online.
Mooi om te zien dat ik niet de enige fervente gamer van 30 jaar en ouder ben.

Ik game sinds de c64, later msx (met de insteek cartridges voor vette games), daarna overgegaan naar pc en nooit meer terug gekeken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34497

Ik ben vrouw, 51 jaren jong (vrouwen worden niet oud :+ ) en speel juist de laatste jaren meer.
Ben momenteel verslaafd aan Guildwars, ofwel het eerste spel waarbij ik moet vechten en niet met de commando's in de knoop raak.Hiervoor meer spellen als myst en syberia gespeeld en de nodige kleine spelletjes als tetris en andere blokjesschuifdingen.
Mijn eerste pc was een afdankertje van de lagere school van mijn zoon ik denk zo'n 15-20 jaar geleden , helaas ben ik vergeten wat het was, ik kon er wp5.1 op draaien en voorzover ik me kan herinneren hebben we (zoon en ik) ook wel een spelletje op gedaan. Ik heb in ieder geval de basisbegrippen van DOS ermee geleerd.
De eerste 'echte' pc daarna was een 486 compac waar we al kaartspelletjes op hadden en iets met een handelsspel met ruimteschepen. Zoonlief had toen ook een schietspelletje met ruimtescheepjes maar ik kwam altijd in de war met de toetsenbord commando's.
Myst was het eerste spel waarmee ik goed uit de voeten kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 02-06 17:30

Yucko

One clown to rule them all !

Day of the Tentacle _O_

Tijdloos

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-06 12:15
Ben 20 jaar, begon met Duckhunt op de NES toen ik ongeveer 8(?) was. De NES was volgens mij de eerste game-ervaring. Werd uitgebreid met Mario Bros, Robocop, Ducktales en natuurlijk Bayou Billy. Vroeger huurde m'n broer en ik die games bij de locale videotheek. Iedere week weer Bayou Billy huren.. heb een tijdje terug eindelijk m'n eigen Bayou Billy gekocht. Heeft veel waarde zo'n spelletje.
Toen stapte ik over op de 486, een Tulip uit 1993? Onze eerste PC, games zoals Retal, Wolfenstein, Centurion, etc..
Toen kwam de 2e PC, een Compaq met een 166MHz processor. Opende de deur naar Quake, was zelf te schijterig (nog steeds > Doom 3) en bleef vooral bij meekijken met m'n broer. De Tulip was nu onder mijn 'beheer' gekomen, mijn eigen pc op mijn kamer op/in die coole computerkast. Vanaf hier is het ontwikkeld door een P2B-F met Celeron 400MHz. Hele tijd heb ik hier op gespeeld, tot 2001. Toen kreeg ik m'n 19" Philips beeldscherm, met Asus GF2 MX400 32MB videokaart. Dus konden we een klein beetje vooruit. Maar 2 jaar terug was het echt niet leuk meer, en kocht een 2ehands Ti4200 64MB. Wat een vooruitgang was dat. Was toen bezig met SOF2, zelfs in clanverband gespeeld. Maar een clan dat zit er voor mij niet meer in denk ik, de tijd die je daarvoor moet willen gebruiken is teveel. En ook is een headset tegenwoordig vereist, en dat zie ik niet zo zitten. Ik in mezelf lullen op m'n kamer, nee, iets teveel van het goede. Met wat werken heb ik nu een leuk systeem voor iedere game. Best verslavend dat upgraden, nu even niet meer anders kost het teveel. En in de tussentijd kreeg ik een Gameboy Color met Pokémon, Lucky Luke, etc. Ook een PS2 gekocht met oa FF X, FF X2, GT3, GT4.
Naast het gamen heb ik mij wat meer ontwikkeld op overig pc-gebied. M'n huidige PC heb ik zelf gebouwd van een lege kast tot werkend systeem, voor mij een hele 'overwinning'. Ook zelf geïnstalleerd. Maar gamen houd ik vooral op en PC, enkele games op de PS2 die er voor de PC niet zijn.

Mijn Top 5:

1. Mafia: Perfect verhaal in een mooi genre. Voor toen mooie graphics, helaas kon m'n PC die niet aan. Maar het verhaal was net als een film, echt super. Vandaar op nummer 1. Al in al de beste game, de graphics, het geluid, het verhaal, de speelervaring. Alles is in balans.
2. Half-Life 2: Half-Life heb ik weinig gespeeld. Maar HL2 vind ik echt super, het verhaal is niet zo sterk als dat van Mafia, maar voor de rest.. super. CS:S is een best leuke bijkomstigheid.
3. Soldier Of Fortune 2: De SP is niet belangrijk. De MP daarintegen is super, de beste voor een FPS vind ik. Leuk met al die mods met geluidjes en dergelijke. Alleen jammer dat er niet zoveel servers meer zijn, en soms dat er teveel aan het orgineel is gesleuteld. Maar het orgineel was super, door die krappe gangetjes knallen met je shottie.
4. The Elder Scrolls III: Morrowind: Eindeloos speelplezier, zoveel mogelijkheden. Mysterieus verhaal, al hoef je dat niet te volgen. En characterbuilding is gewoon cool.
5. Gangsters 2: Weer het genre zoals Mafia, geen super graphics of iets. Gewoon het gevoel dat je krijgt als je een stad volledig regeert, en je de tegenstander op z'n knieën krijgt. En dan rondrijden in je eigen Bulletproof Car.

Games waar ik op wacht zijn vooral sequals van de hierboven genoemde games, of wat daar op lijkt. Dus oa: S.T.A.L.K.E.R. / TES4: Oblivion / Mafia 2 / The Godfather / SOF3? / etc..

Mijn toekomst: oude grijsharige gamer. Echt, gamen stop ik niet mee.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ripper5555 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:00:
[...]

Je kan het wel in dosbox draaien volgens mij, maar dan gaat het veel te snel. Het wordt tijd om dat spel opnieuw uit te brengen. Echte nostalgie. Op een mobiele telefoon is het scherm waarschijnlijk te klein, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Edwin van Cleef schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:01:
en ik had zon hindernisspelletje met zon oermannetje op een eenwieler waarvan ik de naam kwijt ben.
Grog ?? _/-\o_

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

Hallo people.

ik ben 27 jaar en ik ben begonnen op de msx1, daarna de msx2, tussendoor nog de c64, daarna de 286, amiga 500, 386, toen een nes, 486, pentium, nu zit ik op achter mijn amd 2500 en vind ik gamen op de pc eigenlijk niet echt leuk meer omdat het me teveel geld ging kosten op een gegeven moment.. ben toen eigenlijk meer retro geworden.

De beste games voor mij:

Space quest, larry, police quest, rick dangerous, keens, day of the tentacle, monkey islands enz enz enz.. uiteraard games als dune2, command and conquer, transport tycoon, warcrafts.

Momenteel draai ik linux (ubuntu) op mijn pc en heb de nvidia drivers voor mijn fx5700 geinstalleerd, wat games met cedega maar het trekt me niet echt.

Nee gamen doe ik voornamelijk op mijn consoles, ik heb ze echt bijna allemaal gehad, nes, snes, sega 8 bit, sega 16bit, sega dreamcast, psx, ps2, pstwo, xbox, gamecube, en nu krijg ik op 2 december de xbox360 met project gotham 3.

Ik heb een hele leuke tijd gehad met de pc's maar gamen is voor mij op een bepaalde moment goedkoper geworden op een console, natuurlijk niet alleen daarom,, gamen op een console kan ik op een lekkere grote tv en dan lig ik bijna op mijn bank :)

Er moeten volgens mij meer games komen als die quests van vroeger, die games waren echt een uitdaging en je wordt er echt slimmer van, ik heb namelijk toen erg goed engels geleerd en het installeren van dingen onder dos ben ik eigenlijk gaan missen met nieuwere windows versies.. vandaar draai ik ook linux.. geeft me toch weer meer het dos gevoel terug .

Maarjah.. ik wens iedereen veel game plezier.. enne met de huidige consoles is gamen volgens mij niet meer voor kinderen weggelegd.. mede door de erg hoge prijs van de console zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155598

Topicstarter
Het is toch wel aardig om te zien dat bepaalde games toppers blijken ongeacht leeftijd. Daarnaast valt het mij 100% mee hoeveel "oudere garde" zich op tweakers.net begeeft en zich nog regelmatig met games bezig houdt. Ik kom in de posts weer titels tegen waarvan ik denk: "Dat heb ik inderdaad nog dagen, avonden en nachten gespeeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:38

Clush

Do as I say...

Anoniem: 111449 schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:13:
19

Mn eerste game was volgens mij ook pong :D
Dat spel is nog steeds super
Ben begonnen ergens zn 5jaar geleden :)

Speel nu MMORPG (Lineage II) en FPS (CS)
:) 5 jaar geleden begonnen met pong?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31
22 jaren
Begonnen op de C64 van een vriend van me, daar redelijk verslaafd aan geraakt. Toen kregen we een 386 ofzo, Grandprix erop. Geweldig

Overgestapt naar een Compaq 486DX-2 66Mhz met wel 8Mb ram (later heeft mn ma er nog 8 bij gekocht zodat ik Mechwarrior 2 zonder bootdisk kon spelen _o_ )
Daar is de verslaving op begonnen. Doom (demo), RoTT (demo), Carmageddon(demo), Myst. en nog een hele zooi games.

Toen kwam eindelijk de zelf samengestelde PC
PII 233, Diamond Stealth II, 64MB ram. geweldig ding. later nog een Voodoo2 12MB bij gekocht (die ik nog steeds heb btw). Hier ging t gamen echt op los :) Unreal, Quake, Carmageddon 2, Postal, Crusader No Remorse, Descent 1 en 2.

Inmiddels 4 pc's verder ben ik aangeland bij de AMD64 3400+, Radeon 9700Pro, 1GB ram, 74GB Raptor. En speel ik nog steeds veel games. In mindere mate dan vroeger (1 weekend niks anders dan Diablo 2 :D :X ) maar nogsteeds erg veel. Welke? alles eigenlijk op sports na.
nu bezig met NFSMW, COD2, UT2k4 (4ever), Trackmania Sunrise.
Het gamen word nu wel steeds minder maar zal er nooit mee stoppen, daar is t te leuk voor :P

een Top 5? damn das moeilijk. Vind alles wel goed.
maar 5 titels die mij zeker geboeid hebben zijn (in geen logische volgoorde)
-Diablo2 (veels te fucking verslavend, instaleer ik nooit meer puur omdat ik er weer verslaafd aan zal raken)
-F.E.A.R. (Intens)
-Tyrian 2000 (oldskool blijft ownen)
-Raptor Call of the Shadow (Oldskool)
-Crusader No Remorse (goed verhaal, en veel extra's in de doos.. heerlijk gewoon)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06-2024
Leuk topic.

ben nog een paar maanden 29, game sinds nou pak-um-beet m'n 12de.

games met hoog jeugdsentimentgehalte:
Lode runner (geloof ik)
alle questen (lastig als je niet veel engels kent..)
Larry
Keens
monkey Island
railroad tycoon _/-\o_
F19 stealthfighter
Seoul games
heerlijk zo'n trip down memory lane..
oh ja games downloaden met mijn vader van allerlei BBS-en. geweldig!

momenteel druk met CoD2, BF2, FEAR, NFS:MW en natuurlijk MS flightsim. :P

Nu kan het nog: Spruit V1.0 wordt volgend jaar april verwacht.. :*)

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

33 en nog steeds een Gamer,

Mijn systemen chronologische volgorde: Videopac, ZX spectrum, C64, MSX 1&2. Amiga, SNES, PC, Dreamcast, GameCube, X-box.

Momenteel speel ik vooral arcade games op de consoles en RPG op PC.

Mijn sentiment favorieten:
- Aleste 2 (MSX)
- Salamander (MSX)
- Wings of Fury (Amiga)
- Mario Kart (SNES)
- IK+ (C64)
- Baldurs Gate II (PC)
- Sensible Soccer (Amiga)

'Huidige' toppers
- Ikaruga (GC)
- Burnout 3 (X-box)
- Resident Evil 4 (GC)
- Ninja Gaiden Black (X-box)
- Temple of elemental Evil (PC)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
ok, ik ben 35 jaar en verwoed gamer

Ik speel sinds m'n 16e op de PC echt niets anders

games? favorieten nu zijn:

Battlefield 2
NeedForSpeed Most wanted en Underground 2
Quake 4
F.E.A.R.
Starship Troopers
SplinterCell Reeks
HalfLife 2
FarCry
Cossacs 2
Stronghold 2
MOHAA reeks
Call Of Duty 1+ addon en COD2

Om maar even wat te noemen, vrij gevarieerd dus, maar PC only en al jaren, het vergt dus af en toe wat investering maar goed dat heb ik er wel voor over.

leuk topic trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door eigenwijsje op 29-11-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 22:51

garathane

l'enfer, c'est les Autres

GoT schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:47:
[...]

Maar ik heb vroeger vrij "intensief" gegamed, alleen die fase heb ik nu achter mij.
Ik ben 47 en game sinds een jaar of tien, en véél. Bij voorkeur elke avond een paar uur. Ben ik verslaafd ? Ik geloof het niet. Als het niet kan (andere verplichtingen, vakantie) dan niet. Maar als het wél kan, ja dan gaan we ervoor. En dat als leraar ! Ik kan hierdoor wel met de leerlingen meepraten, dat is weer een voordeel. ;)

Mijn interesse ligt vooral in RPG's, zowel single- als multiplayer. Dat doe ik ook als groepsspel (AD&D), ik ben sowieso spel-liefhebber, ook van bordspellen (Catan, e.v.a.). Tja, het houdt je bezig, nietwaar. Mijn zoons beginnen ook al. Leuk voor mama.

In elk geval hoop ik nog lang te kunnen spelen, waarbij games met diepgang voorkeur hebben.
Favorieten ? System shock 2, Deus-Ex, Neverwinter, Baldurs Gate enzovoorts enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik ben 17 en kwam eerst in aanraking met de computer toen mn vader 1 voor werk nodig had.
Ik weet niet precies wat het is, een 286 denk ik ?

-Het eerste spel was CD-man (pac man clone oid ) geweldig was dat, heb ik lang achter gezeten.

Daarna kwam er een echte computer een pentium "100" met een turbo knop :P

Eerste spel daarop was
-Earthworm Jim 1, niet veel aan :P, maar daarna kwam ik bij DooM 1, 2 , helemaal ziek gespeeld, ik ken die cheats nog uit mn hoofd :D idkfa anyone ?
- Ducktales was een verslaving, alles voor die goudkisten, en goudmunten doen :P
Daarna ben ik
-Mortal Kombat 3 gaan spelen, wat het tot nu toe op geen enkele pc bij mij heeft gedaan behalve op de pentium 100 :P.

Maarja er kwamen steeds mooiere games, en met die ouwe computer kan je niet veel meer doen.
ik vroeg om mn pc "op te voeren" :P bij een computer zaak, dus ik kreeg 64 mb ram , een een Voodoo 3 2000 oid .

En waarempel Need for Speed 2/3 speelde vloeiend, net als rainbow six :P

Maar waar voor mij geen geweld tegen op kan is Tyrian , beste 2de space vlieg spel dat er bestaat, de voldoening die er was als je het haalde was geweldig :P alhoewel ik geen reet van de text snapte altijd :P

Thats my gaming history

Tegenwoordig nieuwe pc, waar ik o.a. quake 4, aoe 3 , nfsmw, fifa 06, brothers in arms eib, op speel.
oftewel alle denkbare downloadbare games die er nu zijn O-)
K`ben ook niet van plan op te houden met gamen .

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
:D geweldig spel was dat, flikkerde altijd overal de afgrond in, en die donkere gangen door de rotsen snapte ik al helemaal niet.
de bruggen waren ook trouwens altijd pouper :P

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcklin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01-2024

mcklin

every day I see more of You

Ik, 18 begon met gamen op mn , wat zal het zijn??... 6e ossow..
kben de jongste van 5 waarvan er 3 gamende broers boven me zitten.

het begon allemaal met dat mn vader zo'n technigeak is.. moest perse al het nieuwste hebben, knutselde toen al zn eigen computertjes in elkaar enzovoort :P
en toen hadden we ineens een atari :P iedereen dolblij, helemaal doodgespeeld dat ding. en daarna de msx (whaaaa athletoc land, whaaa comic bakery etc) en de nes en de snes en de hoeheettedieookweer en de N64, en de cube... en alsmaar meer pc's ook ;D hihi

anyway gamen zit bij ons hele erg int gezin. in mijn opinie ben je nooit te oud om te gamen, maar ja, mensen hebben nou eenmaal vaak dingen te doen die meer opbrengen int dagelijks leven...

mijn favo games? GTA, COD, lekkere war-shootemups :D maar ook lekker retro gamen, gta1 op lan is echt hip :D en op de nes; duckhunt (zo heette ie toch) :D

naja , gamen is een feest iig heheh

canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Laatst online: 22:41
24 hier.

Ik heb, tijdens mijn schoolperiode, erg veel gegamed. Dit begon op een Atari en later op een MSX. Toen we yhuis eenmaal een 386 hadden speelde ik helemaal erg veel. Ook altijd consoles gehad (Nintendo 8 bit t/m Playstation). Daarna een tijdje minder gespeeld, totdat de Xbox uitkwam. Hier ben ik ongeveer een half jaar mee bezig geweest waarna ik ook mijn intresse daar in verloor. Ik had het idee dat ik spellen steeds minder lang ging spelen en vond het de moeite niet meer waard om deze aan te schaffen. Dat idee heb ik nog steeds.

Echter, voor een spel heb ik een uitzondering gemaakt. Ik ben ontzettend verslaafd geraakt aan WOW, en dat duurt al tijden. Kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang op een spel bleef steken. Verder is het vreemd dat ik dit spel zo mooi vind. Ik heb de laatste jaren namelijk alleen maar sportspellen gespeeld (PES, TopSpin, PGR, etc), terwijl ik nooit RPG's speelde. Na een tip van mijn jongere broertje toch maar eens getest en sinsdien ben ik hooked.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 21:43

Angeloonie

Cheeseburger Addict

19 jaar, en sinds 1996 een addict :9

Mijn eerste PC was een Pentium 1, met wel 90 Mhz!, eerst met 8 MB Ram, maar later hebben we daar 64 van gemaakt! :D

Mijn eerste echte game was Crime Fighter (en dan de demo), daar kon je vanalles jatten, in verschillende minigames, erg leuk en verslavend, zelfs voor een gelimiteerde demo. Daarna Starcraft en Diablo. Eigenlijk heb nagenoeg alle toppers (voor de PC) wel gespeeld, zeker sinds het internet er was ;), maar de meeste konden me niet echt bezighouden.

Tegenwoordig speel ik op een "modern" systeem, A64, 9800 Pro etc, maar binnenkort weer upgraden omdat ik spellen als FEAR niet echt super kan spelen op de hoogste resolutie.

Mijn favo genre is RPG (Guild Wars, Diablo, Neverwinter Nights), maar ik vind RTS (Starcraft, Act Of War, LOTR:BFME), FPS (Halo, Half-Life 2, FEAR) en Racegames (DTM 2, NFS, Colin McRae) ook wel tof.

Mijn top 5 games:
1. Diablo II (mega verslavend, 4,5 jaar gespeeld)
2. Diablo (nieuw en revolutionair, gespeeld tot dat Diablo II kwam)
3. Starcraft (de onbetwiste RTS topper in mijn ogen, C&C(RA) was goed maar Starcraft ging er 10x overheen)
4. FEAR (Intense spanning en geweldige AI, heel erg tof!)
5. Warcraft II en GTA (Warcraft II is gewoon een klassieker, die moet je gespeeld hebben. GTA om z'n vrijheid )

Waar ik op wacht:
1. Halo 3
2. Starcraft: Ghost
3. The Elders Srolls 4: Oblivion
4. LotR: The Battle For Middle Earth 2
5. STALKER

Spellen die ik graag gemaakt zou zien worden:
1. Starcraft 2
2. Diablo 3
3. Diablo 4 :9
4. GTA: London
5. Act Of War 2

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 30-11-2005 12:05 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

30 jaar...

Eerste contact met game was zo'n atari ding met 4 spellen erop. Pong e.d.

Toen kwam de eerste commodore VIC20 (de voorganger van de c64). Hierop had je van die coole cardridges (bv een game of 16KB extra RAM!) die je achterin kon douwen. Ik gebruikte de vic20 met een zwart-wit monitor. Hert ergste dat ik me herinner van dat ding was dat tape deck. Een game laden duurde bv 15 minuten!! Maarja dan had je ook wat.

Toen kwam de C64. Wat een belevenis! Hiermee kwam de games scene ook echt serieus tot bloei.
Toen kwamen ook de eerste crack groepen dacht ik. Als je dan een game starte kreeg je eerst een pre-screen van de crack groep ofzo, met van die coole c64 muziek. De beste game op de c64 is voor mij zeker weten KATAKIS. Maar weinigen kennen het maar het is een soort voorganger van R-type en het was ook beter dan R-type imho. Ik herinner me nog 1 of andere rode cardridge waarmee je in alle games unlimited lives kreeg etc.

Een maat van mij had toen inmiddels een Amiga 500. Dat was al heel wat serieuzer. De graphics hiervan waren echt al heel goed voor die tijd. Ik herinner me een spel, iets van rocket ranger ofzo.
Waarmee je moest vliegen met van die rocktets op je rug, je moest boxen en het hele verhaal had iets te maken met occulte duitsers. Echt mega gaaf voor jongens van 12 natuurlijk!!
En natuurlijk FIREPOWER!!!

Toen kwam de 468dx266 met 4mb ram!
De beste games die ik hierop speelde waren: Descent, doom 1 en 2, GP, battledrome en als absolute top en absolute eerste echte zware verslaving DUNE2. De game der games. En ook een beetej warcraft. Heerlijk 4mb ram was wel een beetje te weinig maar in die tijd koste 4 mb ram 250 gulden. Oftewel je dook de config.sys en de autoexe.bat in on zet zoveel uit te schakelen totdat het werkte. Desnoods met de pc speaker in plaats van je ADLIB of hoe heete dat ding! haha.

Maat van mij had toen een "pentium90" man wat was dat ding snel.
Daar speelde we bv hunter hunted, rise of the robots, ULTRAVIXEN!!, death rally, nitro riders!, gta.
en al een beetje command and conquer.

Toen kwam mijn adm266 met wel 64 MB geheugen!
Daar speelde ik natuurlijk red alert op, later red alert2. Crush kill n desroy, carmageddon, ignotion, tiberian sun. en nog veel meer.

Toen kwam de athlon1400 met een echte GF3 (nog steeds)
Ik het begin speelde in operation flashpoint. Echt een master game. Verder de beste herinneringen aan:
RTCW
SOF2
MOH
COD
C&C generals yes yes.

Verder blijf ik gewoon gamen. Wel wat minder want het leven gaat langzaam meer omvatten dan alleen zuipen, uitgaan, chicks en gamen (en studeren).

Ik verheug me bv op HL2 en al helemaal op red alert3 als die ooit gaat komen. Binnekort een nieuw systeem in elkaar zetten dat wordt weer het snelste van het snelste. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Dinictus208 op 30-11-2005 12:23 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dinictus schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:17:
Ik verheug me bv op HL2 en al helemaal op red alert3 als die ooit gaat komen. Binnekort een nieuw
systeem in elkaar zetten dat wordt weer het snelste van het snelste. 8)
Misschien ligt het aan je leeftijd ( :9) maar HL2 is er al lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Bedankt voor je (zinnige toevoeging) toevoeging. :z

Ik verheug me erop om het te gaan spelen maar nu heb een pc waar het niet op kan.
Is 30 tegenwoordig al oud dan?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

27

Vroeger begonnen met de C64(128) van m'n vader, later kwam daar een mooi 286je voor in de plaats.

De Sierra adventures (Kings Quest, Police Quest, Larry, etc) liggen me nog het dichtst bij het hart.. die 'cursus Engels' zal ik nooit vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dinictus schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:26:
Bedankt voor je (zinnige toevoeging) toevoeging. :z

Ik verheug me erop om het te gaan spelen maar nu heb een pc waar het niet op kan.
Is 30 tegenwoordig al oud dan?
Waar zeg ik dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shezzie
  • Laatst online: 19-02 18:36

Shezzie

Lekker hoor!

Heerlijk topic om door te lezen met zo'n " Oh ja ken ik da's lang geleden" idee, voel me nou opeens errug oud met m'n 31 :P Er zijn heel wat uurtjes gaan zitten in games, zowel overdag als 's nachts(nog ff dat stadje aanvallen...).

Voor mij zijn er 2 aparte categorien van games, single-player en on-line:

Single heb ik uuuuuren achter Digger, Centurion, Sword of the Samurai, Lemmings, Civilization en Championship Manager gezeten. Toppertje Civilization III speel ik nog steeds als ik me verveel en geen zin in Warcraft of zo heb.

Online begon het in 1992 via telnet met een MUD genaamd Aardwolf: een MUD is net WoW alleen dan geen plaatjes maar tekst :P Volgende in de lijn van verslavingen was Ultima Online, gevolgd door Counterstrike. Hierbij ging de wondere wereld van Teamspeak/Ventrillo voor me open: niet alleen doen alsof je een commando bent maar ook nog zo'n headset op, cool!

De aandacht verschoof daarna naar de space rpgs Earth and Beyond(opgeheven :( ) en Eve Online. M'n 2 Eve accounts heb ik nog steeds, skilltraining gaat ook offline door _/-\o_ .

Sinds januari dit jaar gaat verreweg de meeste tijd zitten in WoW, maar over 5 jaar of zo staat die ook in het rijtje klassiekers en doen we weer wat nieuws.

Mocht je je klasiekers trouwens nog eens willen doen: Home of the Underdogs, Abandonia en Abandonware hebben er veel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 14:29

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Net 28

Mijn allereerste "spel" was geprogrammeerd door mn vader, en had dus ook geen naam. Het draaide van een casette-tape. En het ging als volgt:

"Hoe heet je?"
> Pietje

"Hallo Pietje, wat is je lievelingskleur?"
> Rood

"En wat is je lievelingsgetal?"
> 7

"Wat is je favoriete dier?"
> Konijn

"En wat eet je het liefst?"
> Appeltaart

"Hahaha je bent een rood konijn met 7 poten, en in je hoofd zit appeltaart!!!"

Ik was 6(?) en ik kon er geen genoeg van krijgen :)

En: ben ik de enige die Airborne Ranger in de winkel gekocht heeft van zn zakgeld?

[ Voor 9% gewijzigd door _fool op 30-11-2005 13:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

"misschien ligt het aan je leeftijd"
Maargoed, ik ben dan wel 30 maar de retentie van mijn eigen uitspraken is in tegenstelling tot jou wel meer dan 30 minuten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 14:30

D4Skunk

Kind of Blue

Ok, in telegram-stijl :p

29

Begonnen op Tandy TRS-80 met pacman/loderunner/pinball clones (lang geleden)
Daarna XT bij vriend/PC, en de eerste FPS op onze eigenste 286 : Wolfenstein.
Bijna alle apogee games en andere shareware meuk, de quest series, califonia games, en een paar simpele klonen (tetris/pinball/stunt car racer/...), en quasi allemaal herspeeld tot de maximale score.
Voor de rest het merendeel van de games die hierboven vernoemd zijn.
Uiteindelijk via Doom & Quake bij Quake3 geëindigd, en ik ben er nu nog steeds (een beetje) aan verslaafd. Ik hou van die snelle tactische zetten in combinatie met aim/movement skills (o.a. ook een tijdje defrag-amateur geweest).
De nieuwere generatie FPS (cod etc) volg ik niet meer, gezien (voor mij dan toch) de 'drive' eruit verdwenen is, die sensatie van snelheid etc... Ofwel is het gewoon nostalgie natuurlijk :p

Painkeep zou me misschien wel kunnen boeien, maar gezien ik bij m'n laatste aanschaf gewoon voor de moederbord-graka heb gekozen, zit dat er niet in atm.

Wat me trouwens opvalt is dat het aandeel van 30-ers toch wel enkele percenten uitmaakt in het Q3-wereldje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 08:29

DeluxZ

Livin' the good life

Pieroman schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:43:
[...]

SoF2 DAMN :9~ Wat heb ik dit spel veel gespeeld (sinds dat het uit was) en speel het nu nog :) Zo'n geweldige game met leanen enzo :9 Dat leanen mis ik in veel games en ben ik toch enorm gewend 8)7

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118203

Ik loop zelf tegen de 35 aan en game al vanaf mijn 13e.

Ook wij hadden een pong-console thuis, ik heb nog ergens de printplaat ervan liggen, dus eigenlijk gamende ik al voor mijn 13e. Mijn 1e computertje was een Sinclair ZX81 met 2KB(!) werkgeheugen, aangesloten op een oude zwart/wit TV die mijn vader weer werkende had gekregen. Tv's, radio's, stof zuigers en wasmachines repareren was zijn bijverdienste en zo hield je weleens wat over. Ik geloof dat wij het eerste gezin in de straat waren waarvan de kinderen allemaal een eigen TV op de kamer hadden. Anywayz, die ZX81 gaf ook alleen zwart/wit beeld en had voorgeprogrammeerde BASIC commando toetsen waarmee je dan een programaatje in elkaar kon typen. Spelletjes of programma's laadde je of sloeg je op naar een cassettebandje en een standaard cassettespeler had je niet, gewoon je eigen speler gebruiken en uitvissen waar je volumeknop moest staan, als ie te zacht of te hard stond: geen spel, 10 minuten laden voor niks.
Namen van spellen voor de ZX81 weet ik echt niet meer, het was toch allemaal letters-en-blokjes werk, maar één spelletje vergeet ik nooit meer: Stampede. Simpel iets, blokjes scrolde van onder naar boven en jouw lettertje/blokje stond bovenin en moest zolang mogelijk de 'koeien' ontwijken. Ik ben toen gaan rommelen met het programma, maakte verschillende vormen 'koeien' die willekeurig gekozen werden en bouwde er een geleidelijke versnelling in en dat soort ongein. Ik was zo al een leuk middagje aan het uitbreiden totdat pijnlijk duidelijk werd dat 2KB werkgeheugen vrij snel vol gaat. Blank scherm, reset, weg programma. Tussentijds saven zoals je nu om de 10 min doet, deed je toen nog niet want dat duurde minimaal 10 minuten en je wist pas of het saven goed was gegaan als je het teruglaadde, wat betekende dat je huidige werk weg was (geen multitasking hehe).

Dat waren mijn eerste schreden op computer gebied. Later ben ik verder gegaan met een Atari800XL, Amiga 500, vic20 en C64. Als laatste schafte ik een Amiga1200 aan en daar ben ik heel lang mee doorgegaan, uren gamen en programmeren. Ik heb het ding nog steeds alleen de voeding is dood. Het meest heb ik op de Amiga toch wel Flashback gespeeld, wat een geweldig spel was dat.

Ik ben vrij laat aan een PC begonnen, ik woonde toen al een bijna een jaar samen. De aanschaf van een PC had voor mij maar één reden: Tombraider. Ik had het spel op de PS gezien bij een vriend van me en was verkocht, gelijk mijn vriendin proberen te overtuigen dat wij ook een PS moesten aanschaffen. Zij had liever een PC vanwege haar werk, ook goed als ik maar Tombraider kan spelen. Mijn (onze) eerste PC werd een IBM Aptiva met 10MB werkgeheugen, waarvan 2MB werd gejat door de onboard videokaart, en een 800MB HDD, maar Tombraider kon je erop spelen ! ;)

Later vernieuwde ik de PC's en buiten alle opvolgers van Tombraider (speel ze nog steeds) hadden we ook de klassiekers uiteraard zoals Doom, Duke Nukem 3D, NFS enz. We waren ook de éérste in de straat met internet over de kabel dus al snel ging ik ook online gamen met hoofdzakelijk de Delta Force series en later ook BF1942. Ik ben ook verslaafd aan de GTA series sinds ik GTA3 kreeg, uuuuren gespeeld met alle 3 de 3D versies. Gamen doe ik nog elke avond, op het moment hoofdzakelijk GTA:SA en DF:Black Hawk Down (Team Sabre). Ik heb wel Joint Ops trouwens, maar dat komt online zelden boven de 20FPS uit en ik vind het minder lekker gamen als BHD, misschien als ik mijn systeem weer eens heb geupgrade dat ik het meer ga spelen. Ik kan BF2 bv ook niet draaien en dát vind ik wel jammer.'

Voorlopig game ik nog bijna elke dag en dat gaat voorlopig ook niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ik ben 31 en uiteraard game ik nog veel :) het is zelfs een gedeelte van mijn werk, duh! Eerste apparaat waar ik thuis op game'de was de Philips Videopac met centipede en Asteroids, maar al snel kwam er met de ZX Spectrum de eerste micro- aka homecomputer in huis. Beste spel uit die tijd: JetPac van 'Ultimate', een bedrijf dat we nu trouwens beter kennen als Rare Ltd. Gelukkig kregen we al snel een geheugenuitbreiding van 16 kB :) Andere spellen zo even uit het hoofd: Cookie, Pssst, Vacuumania, Xyzolog.

ik ben zelf ook begonnen met programmeren op de ZX, maar het echte virus kreeg ik pas te pakken toen de Spectrum werd ingeruild voor een Spectra Video SVi 738 MSX1 mét enkelzijdige 3.5" diskdrive....revolutionair! :D De MSX had net zoals de C64 trouwens praktisch alle klassiekers als Monty (met legendarische muziek van de legendarische Rob Hubbard), Defender, Pacman, Zaxon, Zanac enz. enz.

Op de MSX kwam mijn interesse in gamen en games pas echt van de grond, de eerste idolen werden vereerd enzovoort :) MSX platform was natuurlijk ook HET systeem in Japan, waar imho de beste spellen gemaakt werden (en worden). MSX zag als eerste Vampire Killer (Castlevania) en Metal Gear, Final Fantasy en Ancient Ys Vanished Omen.

Wat ik nog aan spul heb staan in m'n sig trouwens.

Spellen uit het verleden die ECHT indruk hebben gemaakt, hetzij door het vernieuwende, of door de sfeer of wat dan ook (dit lijstje is verre van compleet):

Elite - David Braben....voor die tijd echt ongelooflijke techniek. Toen men nog nauwelijks 2D lijnen kon trekken kwam meneer Braben met Wireframe models MET hidden lines. En dat in 1984 ofzo, fenomenaal.

Metal Gear - Konami...was het eerste MSX2 spel dat ik had, dus het zag er allemaal al mooier uit dan dat ik gewend was, maar een spanning dat er in dat spel zat...geweldig, je voelde je echt de supersoldaat op een belangrijke missie.

Alien Breed - Team 17...ik had zelf in die tijd geen Amiga, maar een vriend van me wel, en dit spel maakte veel indruk. Het is misschien niet meer dan dom schieten, maar het zag er geweldig uit, de sfeer was angstaanjagend en co-op was da bomb!

Another World - Delphine...wat moet je daar nog over zeggen, interactieve SF roman!

Dune II - Westwood Studios...het begin van RTS, zo ongelooflijk verslavend...latere delen hebben dat nooit weten te evenaren (van Dune dan he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 12-03 13:25
Eeeh...tja ik ben 36 jaar en speel behoorlijk fanatiek alle call of duty spellen,eerst altijd singleplayer gespeelt en toen door een buurman aangestoken met mohaa multiplayer.
Vanaf dat moment is het online gamen begonnen en zijn wij nu met H2k 1 van de allerbeste clans op cod gebied.
voor degene die interesse hebben, onze site is www.h2k-gaming.com en #h2k

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ben nu nèt 29.. Heb gelukkig geen Commodore, MSX of andere spelcomputers gehad, heb ook echt niet het gevoel iets gemist te hebben. PC's was en is gewoon mijn ding.

Mijn allereerste computerspellen waren:
- Big Top (booter).
- Frogger (booter).
- Gato1.

Voor de rest heb ik alle soort spellen gespeeld. (natuurlijk vergeet ik meer dan de helft)

Leisure Suit Larry, Digger, TestDrive series, Duke Nukem series, Prince of Persia series, vrijwel alle overige Sierra Adventures, Star Control 1 en 2, Descent, Rise of the Triad, Duke Nukem 3d, Tombraider, Carmageddon, Quake, Interstate '67, Need for Speed, Monkey Island, Wolfenstein 3D, Doom, en nog véééééééééél meer nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dinictus schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:05:
[...]

"misschien ligt het aan je leeftijd"
Maargoed, ik ben dan wel 30 maar de retentie van mijn eigen uitspraken is in tegenstelling tot jou wel meer dan 30 minuten :o
:/

Ik bedoelde het niet zo hoor (zie ook smiley) :>

Ik had trouwens een oude MSX overgekocht van school (5 gulden :+) met zo'n helicopter-spelletje waar je een wereldkaart had, en dat je naar de gevraagde plaatsen moest vliegen, dat was zo tof! _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 01-12-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

24jaar en ik game als sinds c64 en amiga.

Vroeger ( ondanks ik een broekie ben )

1. Paperboy.
2. Loadrunner.
3. WinterGames.

Nu.

1. COD2
2. Virtual RC
3. AmericasArmy

Dat zijn toch wel de games vind ik.
Tuurlijk er zijn een hoop andere games ook erg goed. Neem fear Doom enz...
Maar toch dit zijn voor mij toch wel de games.
Virtual Rc train ik mee voor wedstrijden enzo en de rest is just for the fun. :D

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Bart_NL schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:46:
Ben nu nèt 29.. Heb gelukkig geen Commodore, MSX of andere spelcomputers gehad, heb ook echt niet het gevoel iets gemist te hebben. PC's was en is gewoon mijn ding.
Het is mooi dat je dat gevoel niet hebt :) het is alleen onterecht ghehehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

over 10 jaar krijg je knaapjes hier van 20, die nu net beginnen en dat gaat dan zo

ik ben begonnen met xbox 360 en blablablabla

nu heb ik een pc en ik vind nu het beste:

battlefield 2008
quake 7
need for speed: spaceship 3
half-life 4: iraq

wehehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58660

Ik ben 26, en blijkbaar (gelukkig) nog lang niet te oud om te gamen.

Het begon met pong op zo'n echte kast bij een vereniging. Bij een vriendje thuis op een commodore (geloof ik) kingkong. Daarna een Atari 64 bij ons thuis: Millipede en rivieren oversteken etc. M'n broertje moest op een gegeven moment per se een Sega. Veel Sonic gespeeld, EA games voetbal (met van die halve fake nederlands elftal namen), basketball. Op de pc ben ik sinds m'n 15e verslaafd aan Championship Manager (tegenwoordig Football Manager), zo kunnen al mijn (ex)vriendinnetjes beamen (ik wil ook niet weten hoeveel maanden van mijn leven en geld om de pc 'bij' te houden ik hier al aan besteed heb). :P Verder speelde ik vroeger oa Sim City, Dune, Command & Conquer, een Manchester United voetbalgame, Doom II, Transport Tycoon Deluxe, Thief II en Day of the Tentacle vind ik nog steeds geniaal. Dat is wat ik me zo snel kan herinneren, ohja, en Lingo! :)

Tegenwoordig, vooral Football Manager '05, Age of Mythology, Thief III en soms Transport Tycoon Deluxe of Sim City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ben 20 ( :| ) en game de laatste tijd niet zo heel veel meer, vroeger wel veel gedaan, begon met de 386 en DOS spelletjes als Keen, Pacman, Stunts, etc. (was toen een jaar of 8 toen dat begon). Daarna heb ik nog een Atari Lynx gehad, fijn aparaat wel voor die tijd (nog steeds wel eigenlijk). Ook veel op de Snes gespeeld (Donkey Kong, de Smurfen :D, Street Fighter II, etc) en toen kwam de PC weer een beetje naar voren met de nieuwe generatie 3D spellen (Half Life, Age of Empires, etc). Daarna is het bij mij eigenlijk allemaal wat minder geworden (met de huidige generatie games), af en toe een Lan-party gehad, en weleens GTA SA etc. opgestart en een middagje mee vermaakt, maar dat was het wel :). Ben een paar dagen geleden weer begonnen met Call of Duty 2 en dat is eigenlijk sinds een paar jaar weer dat ik het gevoel heb dat ik een echt TOF spel speel! (op de Fifa serie na dan, dat blijft mij wel boeien en heb ik ook altijd wel gespeeld).
Anoniem: 122648 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:01:
over 10 jaar krijg je knaapjes hier van 20, die nu net beginnen en dat gaat dan zo

ik ben begonnen met xbox 360 en blablablabla

nu heb ik een pc en ik vind nu het beste:

battlefield 2008
quake 7
need for speed: spaceship 3
half-life 4: iraq

wehehe :+
:D ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Anoniem: 2557 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:56:
[...]

Het is mooi dat je dat gevoel niet hebt :) het is alleen onterecht ghehehe >:)
Gelukkig kende ik wel mensen die die apparaten hadden, heb er dus wel op gespeeld, maar heb dankzij het ontbreken van die dingen me toch ook nog sociaal kunnen ontwikkelen. Ghi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 02-06 17:03
Ik ben nu 22 en ik ben vrij laat begonnen met een NES. Op m'n 13 voor het eerst Doom en Flight Simulator 6 gezien en gespeeld bij m'n buurman. Ik MOEST een eigen Pc hebben (P133)!

Uit het NES tijdperk is m'n favoriete game toch wel Super Mario Bros. 3.
Ik was al verslaafd aan SMB en hoewel SMB2 mij eigenlijk wat tegenviel maakte SMB3 dat helemaal goed. Grafisch was het toen echt een super mooie game en de gameplay was zo ontzettend goed uitgewerkt! De verschillende "landen" en levels daarin waren ook allemaal uniek.
Nergens in het spel had ik het meer van hetzelfde gevoel.

Toen ik m'n eigen PC kreeg was ik niet meer zo onder de indruk van Doom, want nu was er The Duke!
Duke Nukem 3D was voor mij toen DE game. Het zag er allemaal weer veel gelikter uit dan Doom en en de humor (die ik toen nog niet allemaal begreep) was iets compleet nieuws voor mij.
Ook de "adult content" (waar je nu hartelijk om moet lachen) was toen toch wel spannend :+

Race games vond (en vind )ik altijd maar eentonig en saai, tot ik in de Power Unlimited (had ik toen abo op) een review zag van Carmageddon! :9
De volgende dag gelijk naar de winkel gefiets en naar het spel gevraagd (waar ik toen de naam niet van uit kon spreken). Heerlijke game. Voor mij de eerste "race game" waar je totale vrijheid had en min of meer kon doen waar je zin in had. Veel bloed, veel humor, veel wasted tegenstanders en weinig racen 8)

Carmageddon was voor mij het spel van die tijd dat ik dag in dag uit speelde met m'n vrienden (die het niet konden of mochten draaien), tot Command & Conquer tegenkwam.
Op een of andere manier had ik dit spel gemist en ik was ook helemaal niet bekend met het RTS genre. In het begin snapte ik er geen drol van en ik zat steeds vast in het derde level, omdat ik het principe van de MCV niet begreep. Ik wist niet wat ik er mee moest en gebruikte dat ding om over soldaten heen te rijden (wat ik vrij nutteloos vond). Dat spel was ik aanvankelijk dus al snel beu, tot ik bij toeval op dat gekke ding dubbelklikte: "new construction options" -> what...the....fuck :D
Toen ik het begon te snappen was ik verkocht en ik ben sindsdien totaal verslaafd aan RTS games.

Sindsdien veel RTS games gespeeld en wat first person shooters. Niet echt heel veel vernieuwends of speciaals. SiN en Half-Life waren in die periode wel aangename verassingen, maar miste voor mijn gevoel toch iets. De volgende echt vernieuwende game (voor mij) was Grim Fandango!
Net als bij RTS had ik nog nooit games gespeeld uit dit genre (Adventure), maar ik kon deze game niet wegleggen! Uitdagende puzzels, ontzettende mooie omgevingen en geweldige humor (LucasArts style). Vreemd genoeg heb ik na Grim Fandango mij nooit meer bezig gehouden met adventures.

Veel leuke games gespeeld en nieuwe spelconcepten ontdekt in al die jaren! Er is echter één game die voor mij de absolute topper is en dat kan alleen Deus Ex zijn. Echt een juweeltje.
De verhaallijn, de gameplay elementen (skill en biomods), interactie, gevoel van vrijheid. Alles klopt gewoon aan deze game.

Tegenwoordig boeien games mij niet meer zo veel. Ik heb veel te vaak het "meer van hetzelfde" gevoel. Ik pak steeds vaker terug op klassiekers die ik toen heb laten liggen i.p.v. de nieuwe generatie games. De Thief serie bijvoorbeeld. Die heb ik nog niet zo heel erg lang geleden voor het eerst gespeeld, terwijl die games al behoorlijk gedateerd zijn (m.u.v. Deadly Shadows). Nu een van mijn favoriete series. Zo zijn er wel meer games die ik door de jaren heen heb laten liggen, bewust of onbewust en die schade ben ik nu dus een beetje aan het inhalen!

Dat is een beetje mijn ervaring met games door de jaren heen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kwistnix op 01-12-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50
Ik word over precies een week 25, en ik game eigenlijk al sinds m'n 10e ofzo. Ik ging toen als een klein jochie in het weekend regelmatig bij m'n neefje slapen, aangezien hij samen met m'n nicht een NES had. Nou dat waren ultieme tijden, samen proberen met Top Gear op het vliegdekschip te landen, wat toendertijd echt ongelofelijk moeilijk was en alleen m'n nicht lukte (ja vrouwen kunnen gamen :P) en Super Mario 1 was natuurlijk ook vet.

Op m'n 12e kocht m'n pa een Commodore 64 voor ons, voor de spelletjes. Ook daar heb ik een hoop lol aan beleefd, al ging m'n voorkeur in die periode nog wel uit naar de spelcomputer, en dus stond er al snel een NES en SNES naast de Commodore. Dat was eigenlijk wel een gouden tijd met toppertjes als Super Mario Kart, Super Mario World en vooral Zelda.

Daarna zijn er nog wel wat consoles gekomen, de PSX, PS2, N64, Dreamcast, Gamecube, en de XBOX. Eerlijk gezegd heeft alleen de Playstation (1) mij hetzelfde gevoel van sensatie gegeven als toen ik de SNES kocht. De graphics waren grensverleggend voor die tijd (Toshinden en Ridge Racer) en er kwamen ook echt goede spellen voor uit. Ik speel nog regelmatig op de XBOX en PS2, maar dan vooral sportspellen met vrienden ofzo.

En het laatste jaar, tja het laatste jaar speel ik toch vooral spellen zoals Half life 2, Far Cry, en de laatste paar maanden ben ik nogal verslaafd aan World of Warcraft.
Dus het is nog ff afwachten wat ik ga doen: koop ik straks de nieuwe XBOX 360 of wacht ik nog een paar maanden tot de PS3, of koop ik ze weer allebei? Voorlopig vind ik gamen nog steeds heel leuk, dus het zit er dik in dat er over 5 maanden 2 nieuwe consoles hier in huis staan :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Anoniem: 13443 schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:12:
Zo en nu ga ik ff snel bier halen voor bij de match AoE-2 met mijn maat.
hmm zo herkenbaar!!

Ik doe het ook altijd, lekker duveltjes halen en AoE2 age of conquerers!

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 11:31

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Alles bij mij begonnen toen ik mijn eerste pc kreeg van mijn pa.....toen was ik 10..... (ben nu 23...)

Heb ondertussen al weer van elk soort pc gehoord/onder handen gehad....maar alles begon met die x86, 12mhz aan pure snelheid 8) met , jawel, 640k aan geheugen :Y)

Het eerste spel dat ik speelde....was ducktales....daarnaast nog een spel gespeeld wat kwa spel erg op Prince of Persia leek...maar het toch niet was :P kom ff niet aan de naam...

Winter Games en Summer Games was toen ook een favourite, maar het spel wat ik helemaal dood gespeeld heb blijft toch altijd Retaliator :) nog steeds erg bruut om te spelen, lekker simpel en gewoon verschrikkelijk koel :)

Wolf3d, Duke Nukem 1,2, 3D, alle add-ons, (heb ik nog origineel op cd liggen hier :) ) noem maar op, ik heb het ofwel gehad, ofwel gezien, ofwel gespeeld :)

in de 13 jaar dat ik nu PC maak, sloop, bewerk, upgrade, tweak etc...etc.. heb ik nooit meer zoveel plezier van die krengen gehad als in de begin periode.....

op de 1 of andere manier zijn de spellen van tegenwoordig allemaal TE mooi met TE weinig aan echte gameplay...

maar een van de meest favourite spellen blijven voor mij toch alle NFS spellen, ik heb ze dan ook allemaal netjes op cd en dvd, including alle oude versies, upgrades, updates etc.. :) en uiteraard nu erg veel Most Wanted aan het spelen.
Daarnaast ben ik een CoD fanaat....zowel CoD 1 als CoD 2 :)

af en toe nog een leuke boardgame erbij, of RTSjes/RPGs, ik pak het allemaal, als het verhaal me maar aanstaat (en ja....toch ook wel de graphics....ondanks de gameplay.....)

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.