HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.992 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:14:
[...]

De stylus pen hoef je dus niet eruit schuiven, ook niet mini keyboard. Gewoon 'toetsen' drukken met je vinger en bellen maar. Easy he? :)
moet je alleen geen dikke vingers hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apz0r
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:23
trigger808 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:16:
vandaag telefoonrekening gekregen van t-mobile,
ik heb mijn vario sinds de 14e en rekening loopt tot en met de 23e.
kosten van alleen het internetten: € 95 !!! (ex btw) voor 48900 KB.
ik heb gelukkig PIT en hoef dit natuurlijk niet te betalen (al weer een fout van TM :( )
en je abbo gaat zeker de 24e in :7 dat zou namelijk betekenen dat je lekker hebt zitten inetten met je oude abbo waardoor je dus lekkel wel moet betalen... 8)7 |:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:34

oNo

nicknec schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:25:
op het moment dat ik Edge neem icm een 9100 is het dan mogelijk om de 9100 als modem te laten fungeren wanneer hij is aangesloten op mijn notebook (usb of bluetooth)?
Je kan gewoon een DUN connectie aanmaken in Windows. Als modem kies je dan de bluetooth modem van de 9100. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je je 9100 goed hebt gepaired enzo. Als je dan via het configuratie scherm, modem opties, je bluetooth modem kan queryen in het goed.
Daarna de juiste gegevens voor het tot stand brengen van de verbinding bij elkaar evt. zoeken en invoeren. Voor Telfort gebruik je ans username "telfortnl" en bel je naar "*99#". Beide zonder de quotes natuurlijk.

Bij mij werkt het prima. Kan overal lekker internetten met m'n laptop en de K-Jam.

Wat ik nog niet heb uitgevogeld is de GPRS counter van SPB. Ik wil dus weten hoeveel data ik per maand verbruik via de K-Jam. Nu zal ik niet snel de 1 GB limiet gaan halen maar gewoon, je bent tweaker of niet... ;) ... Ik vraag me af of het ook wel kan aangezien je echt via bluetooth de modem gebruikt van de K-Jam. En de vraag is op welke manier de OS daar tussen zit en of SPB GPRS Monitor op een dergelijk laag niveau al "tussen de lagen" zit.
Denk het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:20:
[...]

moet je alleen geen dikke vingers hebben :9
Leuk bedoeld misschien... maar verder een volslagen onzinnige opmerking :(
Ik ben in het 'gelukkige' bezit van 10 reuma-vingers (dik dus) en zelfs ik kan zonder problemen de MDA ook als telefoon gebruiken. Ben hartstikke blij met dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:31:
[...]

Leuk bedoeld misschien... maar verder een volslagen onzinnige opmerking :(
Ik ben in het 'gelukkige' bezit van 10 reuma-vingers (dik dus) en zelfs ik kan zonder problemen de MDA ook als telefoon gebruiken. Ben hartstikke blij met dit toestel!
sorry hoor het was niet persoonlijk bedoelt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:15:
[...]

sorry hoor het was niet persoonlijk bedoelt O-)
edit: .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb nu wat beetje klaargemaakt op http://htc-guide.mrdummy.net/
Je kan beginnen met toevoegen van informatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
En dus toch tekst gekopieerd uit mijn startpost... :|

Zo te zien is het weggehaald, thanks :)

[ Voor 36% gewijzigd door Eggy op 30-11-2005 21:55 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Idd dit vind k ook niet echt kunnen MrDummy :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

CLB schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:46:
Idd dit vind k ook niet echt kunnen MrDummy :?
Moet ik weer manier bedenken om bezoekers uit te leggen.... :'(
Tekst in eigen woorden zeggen kan (maar dan is het nog steeds op iemands informatie kijken) dus eigenlijk mag ik helemaal niks zeggen. :(

Wat moet ik dan doen?

Op site verzamel ik informatie van anderen. Dus alles in eigen woorden en zelf oplossingen bedenken is onmogelijk te doen.

Eggy, wat moet ik doen? Ik kan je om toestemmnig vragen, maar ik ben ook weer bang dat er straks veel te veel is overgenomen.... Waar zit de grens van overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _knakker_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:58
Heeft iemand al een werkende Wifi-verbinding kunnen opzetten op de Universiteit van Tilburg en via die verbinding bijvoorbeeld kunnen internetten en mailen?

Zo ja, wat zijn de juiste instellingen?

Ik heb gisteren en vandaag geprobeerd het werkend te krijgen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Zal ik m'n vraag maar ff kicken :+

Is het mogelijk om muziek te luisteren via de bluetooth headset? en zo ja; hoe B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schrok ook eerst van mijn 1ste t-mobile rekening van 5euro voor internet ! :O maar gelukkig stond eronder : - 50 ,00 euro dat was weer bevredigend k schrok me al te pletter ;-)
Verder werkt mijn Vario nu wel lekker, ik ben alleen nog opzoek naar een mooie tomtom 5.2 die gratis is (met kaarten natuurlijk 8-| ) Heb net ff wat leuke muzieksetjes erop gepleurd !! haha echt beter dat alle setjes die ik heb al .wma zijn nu kan ik stukken meer muziek kwijt op mijn kaartje dan met dat domme .mp3 :-) en ik moet zeggen met Deepack op de oordoppen volluit kun je het beste al een afspraak maken bij de KNO arts !! Jeezus wat giga giga hard geluid kan dat Variotje produceren !! meer dan zon domme samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

NO2 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:37:
Zal ik m'n vraag maar ff kicken :+

Is het mogelijk om muziek te luisteren via de bluetooth headset? en zo ja; hoe B)
Niet verstandig. De BT headset dat bij pakket gratis is toegevoegd is maar 1 speaker en batterij kan maar 500 opladingen aan. Dus niet slim om 'm veel te gebruiken. (werkduur is 10 uur... is dus zo weer op bij muziek luisteren)
En je wilt ook niet hebben dat headset net leegraakt als je zit te bellen.
Koptelefoon is voor mij beter en sta je niet voor verrassingen.
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:42:
Jeezus wat giga giga hard geluid kan dat Variotje produceren !! meer dan zon domme samsung
Dat merk ik ook ja. Toen ik vergat koptelefoon erin te pluggen en volume stond op MAX... schrok ik me tering dat ie zoveel lawaai maakt (tijdens film afspelen op player.... wow, video afspelen rockt op MDA). Geluid is niet makkelijk in te stellen, merk ik. Op 2e streepje van onder is geluid ietsje te zacht, maar 3e streepje is ie nou wel luid genoeg. Ertussen lukt niet... Je bent gewaarschuwd met koptelefoon. >:)
En dat nog wel dat Vario 2 speakers heeft.... ja, stereo aan iedere kant. Twee maken meer geluid dan 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
MrDummy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:29:
[...]

Moet ik weer manier bedenken om bezoekers uit te leggen.... :'(
Tekst in eigen woorden zeggen kan (maar dan is het nog steeds op iemands informatie kijken) dus eigenlijk mag ik helemaal niks zeggen. :(

Wat moet ik dan doen?

Op site verzamel ik informatie van anderen. Dus alles in eigen woorden en zelf oplossingen bedenken is onmogelijk te doen.

Eggy, wat moet ik doen? Ik kan je om toestemmnig vragen, maar ik ben ook weer bang dat er straks veel te veel is overgenomen.... Waar zit de grens van overnemen?
Ik heb ook een manier moeten bedenken om alles uit te leggen. Er zit zoveel tijd in die startpost dat ik gewoon niet wil dat hij gekopieerd wordt door anderen. Opzich klinkt dit misschien wel lullig maar het is nou eenmaal niet fijn als mensen je werk zo direct gebruiken zonder zelf enige moeite te hoeven doen.

De bedoeling van je site was toch dat mensen hun ervaringen hier zouden plaatsen, met name die ervaringen die ik niet opgenomen heb in de startpost. Daarvoor hoef je toch geen informatie uit mijn startpost te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Eggy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:14:
[...]
De bedoeling van je site was toch dat mensen hun ervaringen hier zouden plaatsen, met name die ervaringen die ik niet opgenomen heb in de startpost. Daarvoor hoef je toch geen informatie uit mijn startpost te halen?
Je kan niet alles zelf uit de duim zuigen, en dus ga je vroeg of laat iemands informatie lezen en gebruiken. Als we allemaal kritisch blijven en zo doorgaan met "blijf van mijn informatie af" kunnen we de htc-guide niet zo aanvullen. Je bent welkom op de site, ik kan je admin maken, maar dat is jouw keuze.

Van die Windows oplossingen kun je vaak niet op andere manier, op je eigen manier bedenken. Meestal kan het alleen op die manier doen. Dan moet je wel overnemen, er is geen andere keuze.
Ik zal mijn best doen om toestemming te vragen van je werken. Uiteraard zal je credit erin komen staan zodat het niet van mijzelf is. Ik zet credit erbij bij elke tip waar het vandaan komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
MrDummy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:31:
[...]

Je kan niet alles zelf uit de duim zuigen, en dus ga je vroeg of laat iemands informatie lezen en gebruiken. Als we allemaal kritisch blijven en zo doorgaan met "blijf van mijn informatie af" kunnen we de htc-guide niet zo aanvullen. Je bent welkom op de site, ik kan je admin maken, maar dat is jouw keuze.

Van die Windows oplossingen kun je vaak niet op andere manier, op je eigen manier bedenken. Meestal kan het alleen op die manier doen. Dan moet je wel overnemen, er is geen andere keuze.
Ik zal mijn best doen om toestemming te vragen van je werken. Uiteraard zal je credit erin komen staan zodat het niet van mijzelf is. Ik zet credit erbij bij elke tip waar het vandaan komt. ;)
Natuurlijk heb ik niet alles zelf verzonnen wat er in de startpost staat. Het is echter wel mijn conclusie gebaseerd op de vele informatie die ik over al die tijd tegen ben gekomen waaronder veel van officiele bronnen.

Verder is veel van deze informatie uitgebreid beschreven met veel toelichting. Ik stel het nu eenmaal niet op prijs als dat letterlijk wordt overgenomen. Dan kan je net zo goed een link plaatsen, zeker als je van plan bent meerdere dingen te gaan citeren. Het citeren van een paar simpele stappen uit een tutorial kan ik nog wel begrijpen maar het is vooral de uitleg en toelichting waarvan ik het jammer vind als het zo overgenomen wordt. Het is al vaker gebeurt dat websites zonder toestemming allerlei informatie letterlijk kopieren en op hun site zetten.

Voor de tutorials en dergelijke die beschreven staan in mijn startposts heb ik toestemming gevraagd. Daarnaast zijn ze nog geheel herschreven, hebben ze vaak toevoegingen/verbeteringen qua inhoud en additionele informatie en een referentie naar de bron. Als zo'n persoon echter vraagt of ik iets niet letterlijk van hem wil kopieren (alhoewel ik dit niet gedaan heb in deze topicstart) en zijn informatie wil verwijderen zal ik dat dan ook doen. Het kopje Tutorial & Tips is dan ook het enige kopje waar dit van toepassing is.

Bij het stukje tekst dat je van mij geciteerd had stond ook geen bronvermelding. Het iets wijzigen van een zinsstructuur en verder exact dezelfde informatie verwoorden heeft natuurlijk ook weinig zin.

[ Voor 9% gewijzigd door Eggy op 01-12-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit relevante productinformatie?
Kunnen jullie dit soort dingen niet afhandelen via een PM of gewoion over de telefoon(de Wizard bijvoorbeeld)?

Ik probeer nu al lang een vraag te laten beantwoorden, maar ik merk dat veel vragen ondergesneeuwd raken door die ellenlange verhalen over wat wel en niet mag, en wat voorn moeite waarin zit....

Sorry, is mijn bescheiden mening...

ps. Heb nog steeds geen antwoord op de vraag waarom de background van de Orange na een soft reset telkens weer terug is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 03:58
Ik heb de M3000 zelf nog niet, maar mij lijkt dat dat komt omdat de orange background een onderdeel is van de standaard instellingen van een soft-reset. Ik denk dat je daar verder weinig aan kunt doen behalve de instellingen veranderen (lijkt me niet makkelijk) of gewoon niet soft-resetten (ik weet niet hoe vaak dat nodig is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 07:47:
Is dit relevante productinformatie?
Kunnen jullie dit soort dingen niet afhandelen via een PM of gewoion over de telefoon(de Wizard bijvoorbeeld)?

Ik probeer nu al lang een vraag te laten beantwoorden, maar ik merk dat veel vragen ondergesneeuwd raken door die ellenlange verhalen over wat wel en niet mag, en wat voorn moeite waarin zit....

Sorry, is mijn bescheiden mening...

ps. Heb nog steeds geen antwoord op de vraag waarom de background van de Orange na een soft reset telkens weer terug is.....
Deel die mening helemaal. Net als dat eeuwige gezeur over hoe de nota van T-Mobile in elkaar zit en of ergens op de wereld het toestel nog 1 euro goedkoper te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Active Sync 4.0 op laptop levert sync problemen op. Het heeft Windows XP Pro met SP2 erop.
Gek genoeg werken de gewone computers wel gewoon. Daar gaat de installatie en aanpassing goed, maar op laptop blijft het hangen tijdens informatie ophalen vanaf de mda. Daardoor kan de installatie niet netjes afgerond worden en Outlook 2002 gedeelte kan niet goed ingesteld worden.

Nogal frustrerend zo. Wie kent de probleem? Hoe moet ik nakijken waar de probleem kan liggen.

Edit:
Computer #1: Windows XP Pro met SP1
Computer #2: Windows XP Home met SP1

Lijkt erop dat SP2 weer de spelbreker is. :(

[ Voor 13% gewijzigd door MrDummy op 01-12-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

@RemcoXP: Wrom joinen? Tis alleen voor de Vario toch? ;)

@Bohr2003: hebben het over hetzelfde ja... ;)

@P50kombi: Thanks! Als ik straks thuis ben ga ik het gelijk proberen (hier op het werk hebben we alleen suiker in zakjes... :P)

@broodjepoep: Klopt, die site had ik ook gezien, maar het was (meen ik) nog niet aangehaald in dit (en vorige) topic(s)... Vandaar dat ik het even opmerkte, maar het werkt iig ook via GPRS, alleen ik moet vaak switchen; PocketPutty werkt dan niet meer via die proxypoort... :(

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:01:
[...]

Deel die mening helemaal. Net als dat eeuwige gezeur over hoe de nota van T-Mobile in elkaar zit en of ergens op de wereld het toestel nog 1 euro goedkoper te verkrijgen is.
Same here... ;)

Staat toch ook mooi in de SP, als je er iets van wilt gebruiken, contact Eggy. Wil hij het niet? Einde discussie... >:)

En wat betreft dat goedkoper zijn; ik heb hem vast niet mega goedkoop gekocht, maar ik ben heel erg tevreden over de service bij orange, en de manier hoe hun met hun klanten (bij mij iig) omgaan, dat ik liever een paar euro teveel betaal, dan dat ik hier moet gaan zeuren over foutieve rekeningen... :Y)

Maar ontopic: iemand al geprobeerd om zelf wat progsels te schrijven voor de Wizard? Hier op het werk ligt VS2005 te lonken, en ik heb de WM5 API's al... (Maar heb geen tijd! :'( )

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
Krijg nou wat. Wil ik binnenkort de m3000 halen omdat ik mijn m1000 zat ben
gooit orange de prijzen in deze nieuwe maand zomaar omhoog. Das wel poep.
Voor de volledigheid zal ik wel het overzicht geven

1 jaar 32,50 199,95 (was 159,95)
1 jaar 42,50 129,95

2 jaar 22,50 169,95
2 jaar 32,50 104,95 (was 59,95)
2 jaar 42,50 84,95

Misschien toch maar even wachten want met de m1000 heb ik het meegemaakt dat ik voor een 2 jarig 40 euro abonnement (oude stijl) 259 euro moest bijbetalen en dat de prijzen enkele weken later gedurende 1 week zo laag waren dat ik niets hoefde bij te betalen. Dan voel je je wel gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

Telfort is ook +100 euro gegaan met haar prijzen .. lekkere maand .. december!!

[ Voor 5% gewijzigd door LyxKyo op 01-12-2005 11:20 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
MrDummy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:13:
Active Sync 4.0 op laptop levert sync problemen op. Het heeft Windows XP Pro met SP2 erop.
Gek genoeg werken de gewone computers wel gewoon. Daar gaat de installatie en aanpassing goed, maar op laptop blijft het hangen tijdens informatie ophalen vanaf de mda. Daardoor kan de installatie niet netjes afgerond worden en Outlook 2002 gedeelte kan niet goed ingesteld worden.

Nogal frustrerend zo. Wie kent de probleem? Hoe moet ik nakijken waar de probleem kan liggen.

Edit:
Computer #1: Windows XP Pro met SP1
Computer #2: Windows XP Home met SP1

Lijkt erop dat SP2 weer de spelbreker is. :(
Dat lijkt me een beetje kort door de bocht, ik synch op 3 computers waarvan er 2 XP Pro SP2 draaien... lijkt me niet dat het alleen aan SP2 ligt dus.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

MarK_vB schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:29:
[...]

Dat lijkt me een beetje kort door de bocht, ik synch op 3 computers waarvan er 2 XP Pro SP2 draaien... lijkt me niet dat het alleen aan SP2 ligt dus.
Ja, ik vraag me af hoe het nou komt.
De laptop heeft ook problemen op netwerk. Het kan andere computers opeens niet meer zien.
Het lijkt wel alsof er een blokkade ergens blijft hangen die niet opgeheven kan worden.

Firewall aan en uit gezet, even Cable Guy tips nagekeken. Alles klopt in Uitzonderingen tab.
Eerst verloopt password invoer goed (mda is beveiligd met password) daarna probeert het connecten (waarbij virusscan ook even klaarstaat om te scannen.
Het duurt wel erg lang bij Instellingen ophalen. Zelfs virusscan scant niet eens 1 file. Dus het is daar al geblokkeerd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
ik haal dit topic uit mijn bookmarks, het eeuwige gezemel over de punten die p50kombi al eerder noemde heeft me doen besluiten om niet meer te reageren/vragen te stellen in dit topic. Jammer want ik denk dat topic genoeg potentie heeft om goede technische vraagbaak kan zijn voor dit geweldige apparaat. Iedereen lult langs elkaar heen met imho heel eigen probleempjes over Activesync (waar gewoon niet een goede oplossing voor is; zeker niet als je honderden items willen synchroniseren) en telefoonproviders (je kan je toch gewoon tot T-Mobile/Orange richten over product en dienst vragen?). Vragen of handige software raken helemaal ondergesneeuwd en ik moet hele pagina's door op zoek naar tips/tricks die voor de bezitter wel van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

wheeler schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:43:
Jammer want ik denk dat topic genoeg potentie heeft om goede technische vraagbaak kan zijn voor dit geweldige apparaat. Iedereen lult langs elkaar heen met imho heel eigen probleempjes over Activesync [..] Vragen of handige software raken helemaal ondergesneeuwd en ik moet hele pagina's door op zoek naar tips/tricks die voor de bezitter wel van belang zijn.
Da's 1 van de redenen waarom ik mijn site http://htc-guide.mrdummy.net/ ga opzetten. Forums zijn minder handig omdat er ook andere zaken tussen zitten die minder nuttig of beetje off-topic gaan. En 12 delen lang lezen, wie heeft daar trek in? Nee dus. Herhaalde probleenvragen door nieuwskomers zul je steeds terugkomen. Of je moet als moderator erg streng optreden door pure technische posts alleen toe te laten.
Op mijn site zet ik dus alleen informatie die meteen nuttig zal zijn voor iedereen. Er zitten geen andere posts tussen zodat het meteen overzichtelijk en makkelijk vindbaar wordt.
Wie is er niet mee eens? ;)

Btw: ActiveSync doet ook installatie. Vergeet dat niet. Sommige proggies zijn alleen te krijgen als EXE file, waardoor je toch nog ActiveSync moet gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door MrDummy op 01-12-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Waar zit de grens van overnemen?
Even op auteursrecht.nl opgezocht:

4. Citeren: wat is toegestaan?
U mag korte citaten gebruiken, zonder daarvoor eerst toestemming te vragen, bijvoorbeeld in een artikel, scriptie, werkstuk of recensie, mits daarbij de bron en naam van de schrijver vermeld staan. Dit geldt alleen voor citaten uit al gepubliceerde werken, anders heeft u wél eerst toestemming nodig van de auteur.
Foto's en illustraties mogen in hun geheel worden geciteerd. De grootte en werkwijze moet wel duidelijk verschillen van het oorspronkelijke werk. Bij citeren is het altijd van belang dat het citaat relevant is en slechts een klein onderdeel uitmaakt van het geheel.

Het schijnt ook zo te zijn dat als je al een paar dingen aan een zin verandert, je al iets nieuws maakt, waardoor het oude auteursrecht vervalt.

Wat eggy hier dus zegt "het iets wijzigen van een zinsstructuur en verder exact dezelfde informatie verwoorden heeft natuurlijk ook weinig zin", heeft dus feitelijk wel zin, ook al kan ik me goed voorstellen dat Eggy het niet leuk vindt. Maar het niet leuk vinden en wat er in de wet staat geschreven, zijn wel twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een gezeur zeg als iemand anders ook een site wil maken met vragen en antwoorden over de vario en andere type toestellen dan moet hij dat toch lekker zelf weten en als diegene informatie hier vandaan haalt dan is dat zijn / haar zaak ga dan niet zitten bitchen over: ik wil niet dat mensen mijn teksten overnemen. :X

dan had je maar copy right moeten aanvragen |:(

op de andere site staat overzichtelijk vraag en antwoord terwijl hier de zelfde vraag meerdere keren voorbij komt in weet niet hoeveel verschillende pagina's en kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen zin heeft om elke reply door te lezen

dus stop lekker met zeuren en laten we gewoon vragen en antwoorden hier neerzetten zodat we de mede mens kunnen informeren met zijn/haar problemen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
antipode schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:10:
[...]

Even op auteursrecht.nl opgezocht:

4. Citeren: wat is toegestaan?
U mag korte citaten gebruiken, zonder daarvoor eerst toestemming te vragen, bijvoorbeeld in een artikel, scriptie, werkstuk of recensie, mits daarbij de bron en naam van de schrijver vermeld staan. Dit geldt alleen voor citaten uit al gepubliceerde werken, anders heeft u wél eerst toestemming nodig van de auteur.
Foto's en illustraties mogen in hun geheel worden geciteerd. De grootte en werkwijze moet wel duidelijk verschillen van het oorspronkelijke werk. Bij citeren is het altijd van belang dat het citaat relevant is en slechts een klein onderdeel uitmaakt van het geheel.

Het schijnt ook zo te zijn dat als je al een paar dingen aan een zin verandert, je al iets nieuws maakt, waardoor het oude auteursrecht vervalt.

Wat eggy hier dus zegt "het iets wijzigen van een zinsstructuur en verder exact dezelfde informatie verwoorden heeft natuurlijk ook weinig zin", heeft dus feitelijk wel zin, ook al kan ik me goed voorstellen dat Eggy het niet leuk vindt. Maar het niet leuk vinden en wat er in de wet staat geschreven, zijn wel twee verschillende dingen.
Ik doelde ook niet zozeer op het feit of het wel of niet toegestaan zou zijn. Het ging mij er meer om dat het voor mij nog steeds op hetzelfde principe neerkwam. Maar goed, het heeft weinig zin om hierover verder in discussie te gaan. Het lijdt enkel tot ergernis van anderen, zoals hierboven ook wel duidelijk gebleken is. Bovendien denk ik dat het nu wel duidelijk genoeg is wat ik ervan vind :p

Hebben er ondertussen al mensen ervaring met TomTom 5.2? Ik wilde namelijk die recente tutorial voor het configureren van een GPS receiver hier gepost door een member in de startpost vermelden (die zonder registry wijzigingen) maar werkt deze ook icm met TomTom 5.2?

Verder kwam ik op HowardForums nog een headset tegen die compatible is met de Wizard. Ik zal wel even kijken of ik deze in de startpost zet of misschien anders een gewone 2.5 > 3.5mm jack converter.

Afbeeldingslocatie: http://www.seidioonline.com/ProductImages/h_ret_650.jpg

Hebben er verder mensen nog ervaringen met Tweaks2k2 en hun Wizard? Dit ook vanwege eventuele opname in de startpost.
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:30:
wat een gezeur zeg als iemand anders ook een site wil maken met vragen en antwoorden over de vario en andere type toestellen dan moet hij dat toch lekker zelf weten en als diegene informatie hier vandaan haalt dan is dat zijn / haar zaak ga dan niet zitten bitchen over: ik wil niet dat mensen mijn teksten overnemen. :X

op de andere site staat overzichtelijk vraag en antwoord terwijl hier de zelfde vraag meerdere keren voorbij komt in weet niet hoeveel verschillende pagina's en kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen zin heeft om elke reply door te lezen

dus stop lekker met zeuren en laten we gewoon vragen en antwoorden hier neerzetten zodat we de mede mens kunnen informeren met zijn/haar problemen B)
Hij mag hier gerust informatie vandaan halen. Hij mag echter niet dingen letterlijk overnemen die door mij geschreven zijn als ik hem vraag dat niet te doen. Er zit bovendien copyright op alle posts hier op Tweakers.

Mensen kunnen ook nog altijd gebruik maken van de search functie om informatie terug te vinden. Zoveel vragen worden er bovendien niet herhaaldelijk gesteld. De meeste vragen die goed oplosbaar zijn heb ik ook opgenomen in de startpost.
1. Hoe krijg je auteursrecht?
Om auteursrecht te krijgen is geen enkele formaliteit vereist. U hoeft niets aan te vragen, te deponeren of te registreren en het kost niets. Auteursrecht krijgt men automatisch als men iets maakt op het gebied van letterkunde, wetenschap of kunst. Het maakt niet uit of dat vanwege beroep, hobby of school is, als zo'n werk maar origineel is. Dat betekent dat het haast ondenkbaar moet zijn dat verschillende mensen onafhankelijk van elkaar (vrijwel) hetzelfde maken. Om misverstanden te voorkomen is het verstandig een © teken, uw naam en de datum te zetten onder of bij de dingen die u maakt.
http://www.auteursrecht.nl

In dit geval liggen de copyright rechten overigens wel bij Tweakers omdat het hier gepost is. Als ik dit echter verzoek mag deze informatie echter nog steeds niet gebruikt worden door andere sites.

Maar goed, nu gaat mijn post alsnog off topic. Laten we er nu maar over ophouden.

[ Voor 41% gewijzigd door Eggy op 01-12-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:30:
offtopic:
Op alles wat je zelf schrijft zit automagisch copyright op. Zie ook [rml][ ©] Copyright, hoe zit het nu?[/rml]

edit:
spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 01-12-2005 12:45 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik in het Registry van mijn Vario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Je kunt je registry zowel bekijken als editen met een aantal alternatieve file explorers. Een voorbeeld hiervan is Resco Explorer, te vinden onder Software.
Uit de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb Total Commander gedownload, maar wat moet ik vervolgens doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Je kunt je registry zowel bekijken als editen met een aantal alternatieve file explorers. Een voorbeeld hiervan is Resco Explorer, te vinden onder Software. Een tweede optie is het gebruik maken van Total Commander. Bij gebruik van deze applicatie dien je in de adresbalk "\\\" in te voeren en vervolgens de zich hierin bevindende registry map te openen.

Even toegevoegd aan de startpost.

[ Voor 7% gewijzigd door Eggy op 01-12-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:20
Nu zit ik ff met een noobvraag...Stel ik koop de Vario zonder internet. Kan ik dan gewoon bij mij thuis naar mijn AP connector zonder kosten :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het registry ben ik inmiddels gekomen en heb ik gedaan wat er bij stap 3 staat beschreven. Maar vervolgens loop ik bij stap 4 weer dood. Ik heb geen GPS staan bij verbindingen?

Stap 4:
4] Ga nu naar "Start > Settings > Connections (tabblad) > GPS" en voor de volgende waarden in:

GPS program port: COM7 (Programs tabblad)
GPS hardware port: COM6 (Hardware tabblad), Baud rate: 9600 (Hardware tabblad)
Manage GPS automatically: aanvinken (Access tabblad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
langley78 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:22:
Ik heb een T-Mobile Vario, en heb TomTom Navigator zonder al te veel problemen werkend gekregen. Ik heb het als volgt gedaan:

- De laatste versie van de website gedownload.
- Handmatig de cab-files op de Storage Card gezet, door tijdens de offciele installatie van TT, deze uit mijn temp-dir te halen.
- Cab-files 1 voor 1 geinstalleerd

TomTom werkt dan, alleen zonder GPS natuurlijk. Wat heb ik gedaan om dit werkend te krijgen? (ik heb een Adapt 300):

- Adapt 300 aanzetten
- Vario laten zoeken naar je Adapt, er wordt dan een BT GPS gevonden
- In de Bluetooth-instellingen --> te gebruiken services vinkje zetten bij serieele poort
- Vervolgens onder het tabblad COM-poorten een nieuwe uitgaande poort, poort COM6 aanmaken, die automatisch wordt gekoppeld aan de BT GPS. NIET het vinkje zetten bij beveiligde verbinding.
- Vario voor de zekerheid een soft-reset geven
- Tomtom opstarten ZONDER zelf bluetooth aan te zetten, dat doet TomTom voor je!
- In TomTom onder Wijzig voorkeuren --> Toon GPS Status op Stel In aanklikken
- Kies Andere draadloze GPS, klik de melding over het verbinding maken met je GPS weg, dat is immers al gebeurd
- Selecteer COM6

TomTom zou nu je Adapt GPS moeten vinden. Ik heb zelf geen registry-hacks hoeven doen, dit werkte direct. Zet je bij het instellen van de COM-poort het vinkje bij beveiligde verbinding wel aan, dan moet je bij elke herstart van TomTom OF je GPS, opnieuw pairen met je GPS-ontvanger. Ik heb hier zelf ook 3 dagen voor nodig gehad om dit uit te vinden:?

Mocht deze beschrijving voor veel mensen werken, dan mag ie wat mij betreft wel in de SP.

-
Probeer dit eens :)

Edit: Tutorial in startpost updated
Edit2: TomTom 5.2 ook maar even toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Eggy op 01-12-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hallo mensen:

1: Dram niet zo over auteur en weet ik veel wat, laat die flipsen de flapsen die tekst overnemen uit de startpost en laat iedereen naar die site gaan, probleem opgelost en vernoem overal met grote koeie letters dat eggy dat gemaakt heeft, wordt hij ook een beetje happy :)

2: TomTom 5.2 installatie ging supergemakellijk !! ik heb alleen nog zon kaartunlocker nodig =) of een zak met geld om tom te kopen =)

3. Mijn GPRS doet t de hele dag al niet, hebben jullie t zelfde probleem ? K heb mijn Vario al x aan en uit gedaan maar hij doet t nog steeds niet. En weet iemand misschien waar je de GPRS instellingen voor de Vario kunt vinden van T-Mobile ?

Groeten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:56:
Hey hallo mensen:

t en vernoem overal met grote koeie letters dat eggy dat gemaakt heeft, wordt hij ook een beetje happy :)
das idd wel een goed idee toch een soort van een pluim in z'n jeweetwel
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Is het ook mogelijk om je vario als webcam te gebruiken? (vast wel :+ )
Weet iemand hier een programmaatje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou ik niet weten maar ik heb wel een progje dat je je webcam kan gebruiken al beveiligings camera en dat je de beelden dan kunt online bekijken via je vario

(staat in www.pcmag.nl november editie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat gekloot heb ik nu iig weer GPRS verbinding !! heb bij GPRSinstellingen de bovenste aangeklikt (de onderste vd 2 was geselecteerd) Nu nog ff kijken of IE en MSN t weer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IE hier op de pc van me werk is veroudert edit werkt dus niet maar IE op mijn vario werkt alweer :) nu msn nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Tot mijn groot verdriet is de M3000 op de orange shop een 50 euro in prijs gestegen tov van een week geleden.

Echter orange heeft wel een nieuwe actie waarbij je kortingen kunt krijgen op motorola v220's en ipod shuffles, echter wel jammer want ik had net genoeg geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvos schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:02:
Tot mijn groot verdriet is de M3000 op de orange shop een 50 euro in prijs gestegen tov van een week geleden.

Echter orange heeft wel een nieuwe actie waarbij je kortingen kunt krijgen op motorola v220's en ipod shuffles, echter wel jammer want ik had net genoeg geld :(
waarom dan voor de m3000 gaan terwijl de mda vario gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:18
Mensen stop eens met het posten van die prijzen want het is voor anderen alleen maar interessant om daar iets over te lezen als het om een echte aanbieding gaat.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Is er al iemand die een verloop kabeltje gevonden heeft voor de 2.5 mm ingang?
Ik ben tig winkels af gegaan en het enige wat ik tegen kwam was een plugje van 2.5 naar 3.5 mm bij de mediamarkt. Ik wil een kabeltje !!!
Iemand nog een id waar ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Vario te gaan "kopen" :P , maar loop tegen het volgende te hikken. Nemen jullie je Vario ook mee als je uitgaat? Lijkt mij niet, maar hoe doe je dit dan? Heb je een "oud-Nokia-toestel-dat-het-maar-niet-wil-opgeven"? Hele tijd simmetjes wisselen lijkt me ook zo wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou hem gewoon meenemen met stappen ken je lekker de blits maken met je Vario en je krijgt er toch een tasje bij dus ik zou niet weten waarom niet

veel succes met het stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hij dan niet wat te groot om in je broekzak te doen? Bovendien lijkt het me niet érg bevorderlijk voor het welzijn van je Vario als er een onverlaat een biertje opgooit.. de bierenbeul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 18:55
Issie dan zoveel groter dan een normale mobiel dat ie niet meer prettig in je broekzak past? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:43:
[...]
waarom dan voor de m3000 gaan terwijl de mda vario gratis is
Wat dacht je van like
- Orange is beter qua netwerk garantie
- Bij orange doe je alles uit een bundel
- Bij orange hoef je niet verplicht een abonnement van 22,50 te nemen + 10 euro flat fee gprs
- De m3000 heeft minder dialer shit
- Bij orange kun je na een half jaar in bundel verlagen en zit je er niet 2 jaar aan vast maar 1 jaar :)

Om deze post nog een beetje nuttig te maken,
weet iemand of het mogelijk is dit apparaat als modem te laten functioneren icm met een psp

Edit1: ik zal ophouden over prijzen, mijn excuses voor enige veroorzaakte irritatie
Edit2: in reactie op de post hieronder; ikzelf was aangenaam verbaast toen ik zag hoe klein de qtek was, ik had hem veel groter verwacht :)

[ Voor 16% gewijzigd door Silvos op 01-12-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

nl2dav schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:25:
Issie dan zoveel groter dan een normale mobiel dat ie niet meer prettig in je broekzak past? :|
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/uploaded/IMG_2061.JPG

Kijk en vergelijk

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 18:55
Kan me er nog steeds niet genoeg bij voorstellen. Hij lijkt inderdaad groot maar ik heb nu een C550/HTC huricanne/SDA/Music II/Qtek 8200 en als ik dan de formaten tegenover elkaar zet;

108x23,5x58
108x17,5x46

Zou je zeggen van ja hij is een halve centimeter dikker en bijna een centimeter breder maar dat moet toch niet wereldschokkend zijn?

34% dikker, 26% breder... Evenlang :|

Ik ben wel liefhebber van dat QWERTY bord eerlijk gezegd :/

Maar ik ga niet met tasjes lopen slepen of andere onzin, daar heb ik geen trek in.

[ Voor 9% gewijzigd door nl2dav op 01-12-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

De formaten van de 9100 en de Nokia6600 (2e van rechts) zijn hetzelfde, alleen de 6600 loopt spits af en de 9100 is helemaal rechthoekig. Beide toestellen draag ik zonder problemen in mijn zak (niet gelijktijdig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft cobra_lup een telefoon verslaving of zijn ze niet allemaal van jou B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:42:
zo zie je maar wat een middagje stad en vlugge handjes kunnen bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehehhee }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaat er eigenlijk een adapter om bijv. memory sticks van een digi cam in je Vario te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Ik ben tig winkels af gegaan en het enige wat ik tegen kwam was een plugje van 2.5 naar 3.5 mm bij de mediamarkt. Ik wil een kabeltje !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 15:36
Even een vraagje... heeft dit ding nou wel of geen Bluetooth 2.0?

Sommige sites melden dat er 1.2 op zit, maar sommige sites melden dat er 2.0 op zit.

http://www.google.com/sea...=wizard+2.0+bluetooth&lr=

Als dit dingetje bleutooth 2.0 heeft koop ik het meteen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Mijn M1000 liet ik met stappen lekker thuis en nam mijn SL55 mee... Maar nu ik de M3000 heb neem ik em elke keer gewoon mee met stappen, hij is toch verzekerd... ;)

offtopic:
@Silvos: je vergat 'service' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
NO2 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:07:
Bij www.mp3man.nl hebben ze kabeltjes, echter deze zijn wel relatief duur (€ 19,-), ik ben toch maar gegaan voor een plugje van een paar euro (als je de telefoon op zijn kop in je zak steekt is het iig geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al auto-opladers zijn voor de Vario?
De huidige USB-oplader die ik heb werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_t_mobile_mda_iii.html

hier zijn een paar auto-opladers te vinden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 28-08 10:30
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:30:
Weet iemand of er al auto-opladers zijn voor de Vario?
De huidige USB-oplader die ik heb werkt niet
Ik heb een universele gekocht bij de Mediamarkt. Deze bestond uit een 12V connector voor de aanstekeraansluiting in de auto. Hierin prik je dan een usb kabel (retractable) om op te laden. Er zitten een hoop verloopstukjes bij en kan voor meerdere PDA's MDA's worden gebruikt.

De MDA Vario staat er officieel niet bij, maar de voorganger van de MDA Vario wel. Werkt bij mij als een trein (of beter gezegd auto).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ongeveer sinds een maand de trotse bezitter van de T-Mobile MDA Vario.

Helaas is er met mijn toestel sinds gisteren iets vreemds gebeurd. Mijn bijgeleverde MiniSD kaart wordt niet meer herkend. Al van alles geprobeerd: soft-reset, uitgezet, accu eruit, SD paar keer erin en eruit gehaald, maar helaas geen resultaat.

Ik hoop eigenlijk dat meer mensen hetzelfde probleem hebben (gehad) en misschien een oplossing weten. Wellicht ligt het aan het toestel of misschien wel aan het SD-kaartje?

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de buurt gehouden van magneten maybe en als je je kaartje nou eens formatteerd via de pc doet ie het dan wel weer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:49:
Ik ben nu ongeveer sinds een maand de trotse bezitter van de T-Mobile MDA Vario.

Helaas is er met mijn toestel sinds gisteren iets vreemds gebeurd. Mijn bijgeleverde MiniSD kaart wordt niet meer herkend. Al van alles geprobeerd: soft-reset, uitgezet, accu eruit, SD paar keer erin en eruit gehaald, maar helaas geen resultaat.

Ik hoop eigenlijk dat meer mensen hetzelfde probleem hebben (gehad) en misschien een oplossing weten. Wellicht ligt het aan het toestel of misschien wel aan het SD-kaartje?

Alle hulp is welkom!
Ik heb zoiets al een keer gehad met mijn digicamera. Probeer PhotoRescue Card Wiper eens: http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:34:
[...]

Ik heb een universele gekocht bij de Mediamarkt. Deze bestond uit een 12V connector voor de aanstekeraansluiting in de auto. Hierin prik je dan een usb kabel (retractable) om op te laden. Er zitten een hoop verloopstukjes bij en kan voor meerdere PDA's MDA's worden gebruikt.

De MDA Vario staat er officieel niet bij, maar de voorganger van de MDA Vario wel. Werkt bij mij als een trein (of beter gezegd auto).
ik had ook een stekker voor in de aanstekeraansluiting waarin je dan 2 usb-kabels kon doen. Ik heb er zelf een retractable kabel en de normale sync kabel gebruikt maar beide werken ze niet!

Wat kost jouw oplader bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

NO2 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:07:
1 ding moet je opletten: de 2,5 inch in mda is een speciale versie. Er zit 3 ringen in. 2 voor speakers en 1 voor mic. Ja, een normale 2,5 -> 3,5 zal niet gaan omdat hier meestal alleen 2 speakers uitgaan, en geen mic.

Een andere mogelijkheid is bluetooth koptelefoon (niet klein ding... maar een heuse koptelefoon over je hele kop...
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/4689_2.gif
De link is .... hier: http://www.pocketinfo.nl/artikel/4689
Da's nog es apart ding! o_o En ook nog vrijheid om je heen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:42:
Ik heb geen verslaving ;) wel een verzameling ;)

De meeste linker is mijn phone 2 abbo's terug
De 2e is die van mijn vriendin 2 abbo's terug
De 3e is mijn vriending haar huidige
De 4e mijn vorige
En de Vario is mijn huidige.

Ik heb er trouwens ook een autolader bij die ik gekocht heb bij http://www.pdashop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 15:36
Psychoray schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:07:
Even een vraagje... heeft dit ding nou wel of geen Bluetooth 2.0?

Sommige sites melden dat er 1.2 op zit, maar sommige sites melden dat er 2.0 op zit.

http://www.google.com/sea...=wizard+2.0+bluetooth&lr=

Als dit dingetje bleutooth 2.0 heeft koop ik het meteen. :)
Niemand die me het kan vertellen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:13:
Ik ben van plan een Vario te gaan "kopen" :P , maar loop tegen het volgende te hikken. Nemen jullie je Vario ook mee als je uitgaat? Lijkt mij niet, maar hoe doe je dit dan? Heb je een "oud-Nokia-toestel-dat-het-maar-niet-wil-opgeven"? Hele tijd simmetjes wisselen lijkt me ook zo wat...
Hehe.. en daarom heb ik ook een extra Motorola MPx200 (rond de 90 eurie). })
Dit is een windows pocket mobile geval en werkt net als een PPC (alleen iets kleiner etc.).
Adressenboek syncen, agenda syncen en er voor zorgen dat je accu opgeladen is voordat je weggaat...... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Psychoray schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:22:
[...]

Niemand die me het kan vertellen? :'(
Hij heeft geen Bluetooth 2.0 (zoals in de startpost staat) maar zal in de toekomst waarschijnlijk wel A2DP ondersteunen met een ROM update.

http://msmobiles.com/news.php/4556.html

[ Voor 8% gewijzigd door Eggy op 01-12-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 00:19
MrDummy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:15:
[...]

1 ding moet je opletten: de 2,5 inch in mda is een speciale versie. Er zit 3 ringen in. 2 voor speakers en 1 voor mic. Ja, een normale 2,5 -> 3,5 zal niet gaan omdat hier meestal alleen 2 speakers uitgaan, en geen mic.

Een andere mogelijkheid is bluetooth koptelefoon (niet klein ding... maar een heuse koptelefoon over je hele kop...
[afbeelding]
De link is .... hier: http://www.pocketinfo.nl/artikel/4689
Da's nog es apart ding! o_o En ook nog vrijheid om je heen. _/-\o_
Maar hier heb je dus nog niets aan als headset... Aangezien er een 3,5 mm jackplug aan zit...
En die speciale MDA plugjes, waar kun je die halen dan?! En met zo'n plugje werk de headset wel optimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:14:
[...]
ik had ook een stekker voor in de aanstekeraansluiting waarin je dan 2 usb-kabels kon doen. Ik heb er zelf een retractable kabel en de normale sync kabel gebruikt maar beide werken ze niet!

Wat kost jouw oplader bij de MM?
Rond de 25 euro. Ik heb hem nu even niet bij de hand voor een merk, maar de MM had maar 1 type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
JaMaaT schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:43:
[...]

Maar hier heb je dus nog niets aan als headset... Aangezien er een 3,5 mm jackplug aan zit...
En die speciale MDA plugjes, waar kun je die halen dan?! En met zo'n plugje werk de headset wel optimaal?
Dat is alleen voor de bluetooth adapter die je niet nodig zult hebben aangezien de Wizard bluetooth ingebouwd heeft. Hij zal echter niet werken vanwege het gebrek aan A2DP ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Eggy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:53:
[...]

Dat is alleen voor de bluetooth adapter die je niet nodig zult hebben aangezien de Wizard bluetooth ingebouwd heeft. Hij zal echter niet werken vanwege het gebrek aan A2DP ondersteuning.
Tuurlijk... STOM van me |:(

Maar dat A2DP wat is dat? En is dat softwarematig up te graden of is het helaas pindakaas... Niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Het is een bluetooth profiel waarmee je een draadloze (bluetooth) headset met stereo geluid kunt gebruiken. Als er inderdaad een Windows Mobile 5 upgrade komt die A2DP ondersteunt is het natuurlijk mogelijk dat de Wizard deze update ook krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door Eggy op 01-12-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sync probleem, taken die ik op de computer aanmaak worden niet overgezet naar de MDA, andersom wel. Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb in active sync taken aangevinkt, verder valt er niet veel in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb zojuist mijn Vario ontvangen, en meteen unlocked omdat ik een orange abo heb. Ook ga ik zo een imate rom er in flashen.

Is het nuttig om een kleine tutorial te schrijven voor in de startpost, of is unlocken iets wat we hier liever niet hebben?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

NO2 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:07:
Ik heb momenteel deze :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/kabelk.jpg
Geimporteerd uit het buitenland.
Dit kabeltje kan je btw alleen voor audio gebruiken en niet voor microfoon.
Als je het niet lukt om zo'n kabeltje te bemachtigen, kan je contact met me opnemen. ;)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Unlocken mag inderdaad niet op GoT ;)

Nog wat startpost updates:

1) Link naar ActiveSync How-To onderaan in de Mini-FAQ.

2) Tutorial waarmee je kunt uitschakelen dat ActiveSync zich steeds opnieuw opstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Eggy op 01-12-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:01:
[...]

Ik heb zoiets al een keer gehad met mijn digicamera. Probeer PhotoRescue Card Wiper eens: http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm
GroteBozewolf, je bent geweldig!!! _/-\o_

Dankzij jouw tip om eens 'PhotoRescue Card Wiper' te proberen, kan ik mijn 1GB mini sd-card weer gebruiken. Net als 'festen' en nog iemand eerder in dit topic, was ook mijn sd-card plotseling onbruikbaar geworden. De card werd zelfs niet meer gezien in Total Commander of door Flash Format. Dankzij je tip werkt alles nu weer normaal en heb ik er weer een cartoon van Tom en Jerry op kunnen zetten en bekijken.
Kijk dit soort tips zijn zeer bruikbaar en een aanwinst voor dit topic :*)

@ Eggy... volgens mij is deze tip het vermelden waard in je starttopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Ik zal het toevoegen aan de Mini FAQ in dat geval :)

Edit: done

[ Voor 12% gewijzigd door Eggy op 01-12-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Heb al beetje zitten te vullen aan mijn site.... :+

Hopelijk maken jullie nog geen bezwaren mee, en ik tik natuurlijk zoveel mogelijk in eigen woorden.
Ga gewoon verder speuren en proggies, tips en trucs ontdekken op internet en op deze forum.

Zo goed? ;)

Ik sta wel even paf van erg grote aanbod van programma's voor Pocket PC. Reken maar dat er van alles te vinden is om je apparaat naar je wens in te stellen. Een aanschaf van een Pocket PC apparaat zal je zeker niet teleurstellen! 8)
Ben nog steeds met big smile op mijn kop vanwege T-Mobile MDA Vario aanschaf. Het blijft leuk en het is gelukkig niet zwakjes. Wel zal ik mogelijk alternatief zoeken voor MSN Messenger. Die blijkt niet zo lekker lopen en kan soms je MDA in honderd laten lopen.
Fijn hoor, die Microsoft....

[ Voor 50% gewijzigd door MrDummy op 01-12-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje wat gaat dit topic ineens snel je kijkt een half dagje niet en hoppa drie pagina's gevuld!! Wel een hoop onzin ertussen maar daar zijn eigelijk al genoeg woorden aan vuil gemaakt
Vraagje
Heb weekje trug AS 4.1 geinstalleerd (had daarvoor eigenlijk met syncen geen problemen) maar heb nu ineens het probleem dat ik standaard moet resetten voor of na (eigenlijk tussen de syncs) wil ik succesvol syncen... ? als ik dit niet doe dan loopt me vario vast (wordt heeeel traag) of hij wil helemaal niet syncen... klinkt iemand bekend en zou ik dan beter maar weer 4.0 kunnen installeren of zou het hier niet aan liggen?
alvast bedankt
edit:
punt 2 tevens moet ik tegenwoordig minimaal 1 keer (los van het syncen) en soms vaker me vario softreseten hoe vaak moeten/doen jullie dit?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke welke

Mda raden julie mij nou aan?

van T-mobile of van orange?
Ik wil sowieso de mogelijkheid hebben om er een nieuwe rom van qtek in the flashen...

kan denk ik ook wel met beiden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:34:
Oke welke

Mda raden julie mij nou aan?

van T-mobile of van orange?
Ik wil sowieso de mogelijkheid hebben om er een nieuwe rom van qtek in the flashen...

kan denk ik ook wel met beiden toch?
Laat ik het zo zeggen: Orange heeft iets minder programma's erin staan. Maar beiden zijn wel locked. ROM omwisselen of aanpassen kan in beide apparaten.
Qtec rom erin blijft een riskante klusje. Ik ga ook zelf proberen, maar eerst moet ik goed oefenen en alle tips verzamelen. Als ik voldoende vertrouwd ben met Vario, dan ga ik voorbereiden om andere ROM erin te gooien. En ik weet nog niet of lock wel makkelijk eraf kan, maar dat is niet hier toegestaan om over te praten, denk ik.
Als je geen ervaren gebruiker bent, raad ik het af. Bij mislukte installatie van ROM ben je garantie kwijt. Dan heb je goed een probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Nog een site met veel freeware trouwens:

http://www.pdagold.com/software/list.asp?p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het trouwens wel handig om de vario als afstand bediening te gebruiken ?
red ie het wel met de afstand van de bank tot de tv of moet je hem er 10 cm voor houden ?

kun je trouwens met je vario ook progjes dr op zetten die draaien op pocket pc 2002

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:59:
is het trouwens wel handig om de vario als afstand bediening te gebruiken ?
red ie het wel met de afstand van de bank tot de tv of moet je hem er 10 cm voor houden ?
paas post terug of zo werkte infrarood niet, ivb, met andere infra structuur of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal gaan kijken naar deze site !!!

ik heb zelf al ontdekt dat je scrabble kan downen en wie wil dat nou niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:11:
[...]

allemaal gaan kijken naar deze site !!!

ik heb zelf al ontdekt dat je scrabble kan downen en wie wil dat nou niet B)
en een wep encode programma'tje O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 02-12-2005 09:00 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:36:
[...]

GroteBozewolf, je bent geweldig!!! _/-\o_

Dankzij jouw tip om eens 'PhotoRescue Card Wiper' te proberen, kan ik mijn 1GB mini sd-card weer gebruiken. Net als 'festen' en nog iemand eerder in dit topic, was ook mijn sd-card plotseling onbruikbaar geworden. De card werd zelfs niet meer gezien in Total Commander of door Flash Format. Dankzij je tip werkt alles nu weer normaal en heb ik er weer een cartoon van Tom en Jerry op kunnen zetten en bekijken.
Kijk dit soort tips zijn zeer bruikbaar en een aanwinst voor dit topic :*)

@ Eggy... volgens mij is deze tip het vermelden waard in je starttopic!
Wel een beetje offtopic maar hopelijk kunnen jullie helpen:
Ik heb hier ook nog een 256mb sd kaartje liggen. Had ik al lang afgeschreven omdat hij helemaal niets meer doet. In de cardreader pakt ie um zelfs niet. Nu heb ik van de site af de Card Wiper gedownload en hij kent het kaartje wel. Mooi we komen al iets verder. Kaartje helemaal "leeg gewipet" en als ik nu de inhoud van het kaartje wil bekijken geeft ie weer: Wilt u de schijf nu formatteren? Als ik ja klik komt er zo'n formatteer schermpje tevoorschijn. Maar waar moet ik zo'n kaartje onder formatteren? Onder FAT32 of gewoon FAT? Voordat ik um helemaal verneuk... Bedankt maar weer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Elroy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:25:
[...]

Ik heb momenteel deze :)
[afbeelding]
Geimporteerd uit het buitenland.
Dit kabeltje kan je btw alleen voor audio gebruiken en niet voor microfoon.
Als je het niet lukt om zo'n kabeltje te bemachtigen, kan je contact met me opnemen. ;)
Eeeuhm... die zijn niet zo moeilijk om te bemachten hoor... Ik bedoel... Click
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.