HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.988 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeeey gasten k ben net nieuw hier en krijg over 12 dagen ( volgens T-Mobile) mijn eigen vario

en aan gezien ik in leiden woon hebben we hier wireless leiden is het met de vario mogelijk om op dit netwerk in te loggen ( heeft iemand hier ervaring mee ? ) of moet ik gewoon gaan inloggen op onbeveiligde wireless routertjes ???
want ik heb niet echt zin om die 9,50 per maand te gaan betalen

kan iemand me hier antwoord op geven want ik heb elk forum bericht gelezen en heb er niks over kunnen vinden tot nu toe

P.S wat een geweldige start post hier hebben mensen echt wat aan

keep up the good work

leipe leidenaar B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middag, first of all prima openingspost!

Ik ben van plan om morgen te gaan verlengen bij T-Mobile met de Vario. Nu zal ik hem ook veel gaan gebruiken voor synchronisatie met Outlook, en heb ik de volgende vraagjes (die ik na het doorlezen van het topic niet ben tegengekomen of onduidelijk zijn):

1. Is het nu wel of niet mogelijk om e-mail te verzenden vanaf je Vario? Ik las ook ergens dat je composed messages in je outbox blijven staan, en bij aankoppeling met de pc pas verstuurd worden?
2. Worden contactpersonen uit outlook ook geimporteerd in je telefoonboek (als dat zo is, ga ik al mijn contacten in outlook invoeren vanmiddag :P )?
3. Welk programma gebruiken jullie om backups te maken?

Heb echt zin in het toestelletje, maar deze dingen wilde ik nog even weten, thanks alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:16:
heeeey gasten k ben net nieuw hier en krijg over 12 dagen ( volgens T-Mobile) mijn eigen vario

en aan gezien ik in leiden woon hebben we hier wireless leiden is het met de vario mogelijk om op dit netwerk in te loggen ( heeft iemand hier ervaring mee ? )
Dat lukt inderdaad. Of je overal goede ontvangt hebt weet ik niet. Maar ik zat ergens 3-hoog in west, en daar ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter Power schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:20:
[...]

Is het niet mogelijk om de M3000/MDA Vario te voorzien van UMTS, door wat nieuwe firmware? Of denk ik nu te simpel ;)

Ik zit ook te twijfelen tussen de MDA Vario en de MDA Pro in combinatie met een T-Mobile Pocket Internet Totaal abonnement (GPRS + UMTS). Persoonlijk trekt de MDA Vario mij meer, maar dan wil ik wel UMTS hebben aangezien dat al bij het Pocket Internet Totaal abonnement zit en het zonde is om dit niet te gebruiken...
Neem een mda pro, heb ik ook en het is waanzinnig tof icm UMTS. Myorb werkt bv ook heel goed met MDA pro. Ik ben er zeer content mee. Ik moet wel toegeven dat ik mijn MDA pro geflashed heb met orginele rom van Imate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N!co schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:38:
[...]

Dat lukt inderdaad. Of je overal goede ontvangt hebt weet ik niet. Maar ik zat ergens 3-hoog in west, en daar ging het prima.
_/-\o_ _/-\o_ jippie dit gaat mij veel geld besparen thnx voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je T-Mobile abbo voor 9,50 per maand hebt, dan kost het je ook weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:21:
Middag, first of all prima openingspost!

Ik ben van plan om morgen te gaan verlengen bij T-Mobile met de Vario. Nu zal ik hem ook veel gaan gebruiken voor synchronisatie met Outlook, en heb ik de volgende vraagjes (die ik na het doorlezen van het topic niet ben tegengekomen of onduidelijk zijn):

1. Is het nu wel of niet mogelijk om e-mail te verzenden vanaf je Vario? Ik las ook ergens dat je composed messages in je outbox blijven staan, en bij aankoppeling met de pc pas verstuurd worden?
Als je op WiFi zit dan kan hij ze in ieder geval met smtp verzenden als je alles netjes hebt ingesteld. Ik denk dat dat ook wel werkt als je op GPRS zit.
2. Worden contactpersonen uit outlook ook geimporteerd in je telefoonboek (als dat zo is, ga ik al mijn contacten in outlook invoeren vanmiddag :P )?
Dat gebeurd.
3. Welk programma gebruiken jullie om backups te maken?
Dat zou ik ook wel willen weten
Heb echt zin in het toestelletje, maar deze dingen wilde ik nog even weten, thanks alvast!!

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zijn er al meer mensen met de Orange versie, de M3000,
wil weleens van hun weten of alles goed werkt en ik wil meer livepics zien O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Okee... Zoveelste probleem met wireless. Op de UT moet je met een 802.1x certificaat inloggen om op WIFI te komen. Dus ik selecteer de AP en vink "Netwerktoegangsbeheer IEEE 802.1x gebruiken" aan. Ik druk op OK en nog eens OK zodat alle settings toegepast zijn. Als ik nu terug ga naar het tabblad waar ik net vandaan kwam, dan is "Netwerktoegangsbeheer IEEE 802.1x gebruiken" weer automagisch uitgevinkt. Hij wil het dus gewoon niet onthouden. Ik heb niet echt iets aangepast in het register verder, behalve wat cache opties. Het maakt niet uit als ik die weer naar default waarden terugzet. Oplossing anyone? Ik heb niet echt zin in een hard reset....

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:28:
Zijn er al meer mensen met de Orange versie, de M3000,
wil weleens van hun weten of alles goed werkt en ik wil meer livepics zien O-)
Voor live pics en filmpjes moet je op NieuweMobiel.nl kijken.
Komen aardig overeen met mijn M3000 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je die vista theme in het vorige draadje installen?

ik heb alles al gedownload, maar hoe kan ik deze nu activeren?

Afbeeldingslocatie: http://www.lakeridgesoftware.com/forum/files/jav_qvga_764.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:33:
[...]

Voor live pics en filmpjes moet je op NieuweMobiel.nl kijken.
Komen aardig overeen met mijn M3000 :D
ja en dan nog ff een half uur zoeken naar de juiste site zeker |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Vario is nu al een paar keer uit zichzelf opnieuw opgestart, op willekeurige momenten, terwijl hij gewoon op tafel ligt bv.
Meer mensen die dit hebben?

En weet iemand wat die functie "Time-out Vandaag" in het Vandaag instellingen menu betekent (hij staat bij mij standaard aangevinkt en op "4 uur")?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
ZAMoRANo schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:27:
[...]

Je moet het register editten.

• Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\GPS Settings.
• Delete het DWORD "redirect".
• Voeg DWORD "Group" toe en geef het de decimale waarde "2".
• Als het goed is staat nu het tabblad GPS bij Instellingen\Verbindingen.
Bedankt dit was idd de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apexxx
  • Laatst online: 20:07
Hi all,
Ben nu een tijdje bezig met m'n Vario-tje, maar het lukt me niet om mijn ontvangen sms-jes naar mijn pc te krijgen. Alle andere meuk wil ik niet syncen, het gaat me alleen om de sms.

Iemand enig idee hoe dat voor elkaar te krijgen?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de MDA Vario en een aantal hacks die hier in de startpost staan aangepast. Nu werkt mijn berichten knop niet meer, terwijl ik niets aan die knoppen heb aangepast.

Als ik er op druk dan verschijnt de tekst dat het bestand berichten niet geopend kan worden of niet gevonden terwijl ik hem wel via de start menu kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:06:
[...]

ja en dan nog ff een half uur zoeken naar de juiste site zeker |:( |:(
Wat :-S Er komt 'n mooie lijst te staan met foto's van de SPV M3000 en 2 filmpjes hoor!

Hmm k zie nu dat er geen beschermingskapje voor de usb-aansluiting zit :)
Tsjaa dan maar niet (heb k wel op m'n huidige SPV M500 en vind ik eigenlijk rete-handig)
Apexxx schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:35:
Hi all,
Ben nu een tijdje bezig met m'n Vario-tje, maar het lukt me niet om mijn ontvangen sms-jes naar mijn pc te krijgen. Alle andere meuk wil ik niet syncen, het gaat me alleen om de sms.

Iemand enig idee hoe dat voor elkaar te krijgen?
Thanks!
Je probeert 't via? Active-sync neem k aan ofzo?

Ga is op zoek naar Jeyo Mobile Companion dat kan precies wat jij wil

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 27-11-2005 19:14 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om google local (mobiele google earth) goed te installeren op je Wizard dien je op www.google.nl/glm eerst Other te selecteren en dan AudioVox ST5600. Dit toestel heeft ook touchscreen, en werkt dus ook op de wizard, ook in landscape modus...

dat je het ff weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:08:
Ik heb de MDA Vario en een aantal hacks die hier in de startpost staan aangepast. Nu werkt mijn berichten knop niet meer, terwijl ik niets aan die knoppen heb aangepast.

Als ik er op druk dan verschijnt de tekst dat het bestand berichten niet geopend kan worden of niet gevonden terwijl ik hem wel via de start menu kan openen.
Ik heb dit probleem ook gehad maar dan met m'n contactpersonen knop.
Ik heb toen ergens in de instellingen kunnen vinden waar je de knop kan veranderen.
Toen had ik contactpersonen veranderd in contactpersonen en toen deed hij het weer 8)7

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:18
Is het toevallig ook mogelijk om ActiveSync opnieuw te installeren zonder een hard-reset uit te voeren?

ActiveSync wil namelijk geen verbinding maken met de pc (getest op diverse pc's) dus het ligt aan de Vario. Ik kan dus geen backup maken van mijn contactpersonen e.d. dus ik voer ook liever geen hard-reset uit.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen...

Ik heb een kort vraagje.
Sinds kort in bezit van een m3000...superapparaat.
Daarvoor een c500 gehad....

Nu wil ik eigenlijk het orange homescreen behouden met die balk aan de linker zijkant, maar de achtergrondafbeelding wijzigen.
Dit gaat zonder probleem, een afbeelding aangeklikt houden en dan de optie "als achtergrond instellen"pakken....
Geen probleem....totdat ik een soft reset uitvoer, of het apparaat uitzet.
Na het opnieuw opstarten staat de orange achtergrond er weer...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat na een soft reset of een uit en weer aanschakelen mijn achtergrondafbeelding gewoon dat plaatje blijft dat ik heb geselecteerd?

Alvast bedankt voor de tips.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:15:
om google local (mobiele google earth) goed te installeren op je Wizard dien je op www.google.nl/glm eerst Other te selecteren en dan AudioVox ST5600. Dit toestel heeft ook touchscreen, en werkt dus ook op de wizard, ook in landscape modus...

dat je het ff weet
Cool thanks!
Dat werkt echt zeer goed zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
CLB schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:13:
[...]

Wat :-S Er komt 'n mooie lijst te staan met foto's van de SPV M3000 en 2 filmpjes hoor!

Hmm k zie nu dat er geen beschermingskapje voor de usb-aansluiting zit :)
Tsjaa dan maar niet (heb k wel op m'n huidige SPV M500 en vind ik eigenlijk rete-handig)
Aan de andere kant is het wel zo handig wanneer je gebruik wilt maken van een cradle.

Speaking of which, ik heb nu ook een cradle toegevoegd onder accessoires, met dank aan Nico _/-\o_

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:34:
hoe kun je die vista theme in het vorige draadje installen?

ik heb alles al gedownload, maar hoe kan ik deze nu activeren?

[afbeelding]
Kan je dit wel op WM5 installeren? En werkt Wisbar wel goed op WM5???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:49

danplo

The Force is strong with me

Peter Power schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:20:
[...]

Is het niet mogelijk om de M3000/MDA Vario te voorzien van UMTS, door wat nieuwe firmware? Of denk ik nu te simpel ;)

Ik zit ook te twijfelen tussen de MDA Vario en de MDA Pro in combinatie met een T-Mobile Pocket Internet Totaal abonnement (GPRS + UMTS). Persoonlijk trekt de MDA Vario mij meer, maar dan wil ik wel UMTS hebben aangezien dat al bij het Pocket Internet Totaal abonnement zit en het zonde is om dit niet te gebruiken...
Zou ik ook wel willen weten, of het nog ooit mogenlijk zal worden dit ook op de Vario te krijgen. ??
UMTS is sneller en beter dan het GPRS dat ik nu heb.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:16:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad maar dan met m'n contactpersonen knop.
Ik heb toen ergens in de instellingen kunnen vinden waar je de knop kan veranderen.
Toen had ik contactpersonen veranderd in contactpersonen en toen deed hij het weer 8)7
Hoe simpel:P Werkt inderdaad:P

maar ik heb nog een keer een fout gevonden. Als ik me Vario aanzet zegt die dat die het bestand mbutton niet kan vinden. Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

JaWa schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:02:
is er ruimte onder op boven de batterij voor een 2e sim? met een dual sim houdertje die wel vaker op inkoopacties.net te vinden zijn. Ik zit echt te twijfelen of ik moet wachten op de orange m5000 (umts en vga reso) of mn abbo deze maand verlengen en de m3000 nemen :S
Ik sta op de reserveringslijst voor een Vario. Als ik hem heb zal ik ff voor je testen of de dualsim past EN werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de SP staat hoe ik een mp3 ringtone kan instellen maar kan ik ook een custom wekker tone gebruiken?
en heeft iemand ervaring met de repeating alarms functie van spd pocket plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 17:20

T1eA

Browser

Na eindeloos proberen heb ik toch maar besloten om mijn vraag hier te stellen aangezien ik echt vast zit na vandaag, het zit namelijk als volgt.

Wij hebben een wireless ADSL/Kabel router van E-Tech (type WGRT04) welke downwards compatibel is met 11Mbps zoals te zien is via deze link: http://www.e-tech.nu/Prod...G=N&LANG=N&SUB=Wireless54

Nu probeer ik met mijn Qtek verbinding te maken met deze router en zodra ik klik op "verbinden" zegt hij "bezig met verbinding maken". Hierna hoort hij eigenlijk op "verbonden" te springen maar hij gaat weer terug op "beschikbaar"...

Dus na eindeloos veel proberen heb ik een hard reset uitgevoerd en opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Dus mochten jullie een idee hebben dan hoor ik het graag maar ik ben ondertussen bang dan mijn wireless functie niet werkt en dus defect is.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Feiten/Configuratie
-------------------

Qtek 9100
Ik heb geen ip ingesteld maar ik heb het wel geprobeerd met een statisch ip.
Wireless functie op batterij sluperde stand.

Router
Hij is 11Mbps compatibel.
Geconfigureerd met WEP beveiliging welke ik invoer op mijn Qtek en als ik de verkeerde op mijn Qtek invoer geeft hij wel aan foutive WEP code dus hij kan wel aan de router vragen of de code klopt.

Mijn oom kan wel connecten met zijn HP Ipaq met 802.11 b dus het probleem ligt bij mijn telefoon.

Overigens heb ik hetzelfde programma als mijn oom gebruikt pocketWinc maar deze kon zelfs geen draadloze adapter bij mij vinden...

DEZE VRAAG HEB IK OOK GESTELD OP HET QTEK FORUM VANDAAR BEPAALDE FORMULIRINGEN!! Klakeloos overgenomen vandaar maar het verhaal is volgens mij redelijk duidelijk.

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Ik ben tot enige tijd geleden in het bezit geweest van een Imate Jam (ook wel bekend als Qtek S100 / MDA Compact / M500). Nu zit ik er hard aan te denken om deze gsm (de Orange M3000) aan te schaffen, echter heb nog een vraag waar ik nergens antwoord op gevonden heb.

Ik gebruikte mijn Imate Jam erg veel om mp3 mee te luisteren. Een zeer hinderlijk probleem dat ik ondervond was dat als ik de (bijgeleverde) headset had aangesloten, mp3 aan het luisteren was en ik gebeld werd, dat het geluid van de ringtone / mp3 voor een fractie van een seconde over de externe luidspreker te horen was (dit is niet erg prettig als je in een ruimte zit waar geen geluid gemaakt mag worden). Het uitschakelen van de ringtone (dus bijvoorbeeld enkel de trilfunctie) of aanpassen van eventuele profielen loste dit probleem niet op.

De enige oplossing die ik gevonden had was om de gsm functie uit te zetten, maar dan ben je niet bereikbaar. Ik heb dit probleem overigens op meerder Imate Jams ondervonden dus het ging niet om een toevallig "defect" apparaat.

Nu ben ik erg benieuwd of dit toestel hier ook last van heeft aangezien dat voor mij toch wel het grootste nadeel aan die Imate Jam was.

Hoe was dit probleem op de Imate Jam te reproduceren:
- sluit de headset aan
- speel een mp3 bestand af in bijv windows media player zodat die enkel te horen is via de headset
- bel nu de gsm op en luister of de mp3 (of enige ander geluid) uit de speaker van de gsm te horen is.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand dit voor mij zou kunnen uitproberen (aangezien dit in de winkel wat lastig zal zijn omdat dan een hele gsm geinstalleerd moet worden met simkaart en al).

[ Voor 7% gewijzigd door Erikdevries op 28-11-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:42:
[...]

Cool thanks!
Dat werkt echt zeer goed zeg!
Cool, alleen jammer dat NL nog niet echt goed in kaart gebracht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Even een aantal vergeten vraagjes/opmerkingen oprapen:
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:08:
Mijn Vario is nu al een paar keer uit zichzelf opnieuw opgestart, op willekeurige momenten, terwijl hij gewoon op tafel ligt bv.
Meer mensen die dit hebben?

En weet iemand wat die functie "Time-out Vandaag" in het Vandaag instellingen menu betekent (hij staat bij mij standaard aangevinkt en op "4 uur")?
Ik heb het nu 1 keer gehad, schrok me wezenloos, geen idee wat het was. Maar ook was hij daarna continue aan het zoeken naar een provider en reageerde hij bijna niet meer. Een soft-reset was de oplossing. Leek mij een probleempje met geheugen ofzo.
zuurwatervis schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:08:
Ik wil graag een ander geluidje voor de melding van een agenda item. kan ik instellen via start->instellingen->geluiden. Maar hoe krijg ik mijn geluiden in die lijst? Ik heb de .wav in de \windows\ dir gezet, omdat daar de andere geluiden ook staan, maar hij komt niet in de lijst! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (please help!)
Ringtones en andere alarmsignalen (voor onder andere SMS staan niet in de zelfde map. De beltonen zijn te vinden in de map Windows->Rings, de alarmtonen in de map in de map Windows.
Mocht je deze niet via ActiveSync kunnen bereiken, zet ze dan eerst op je storagekaart en 'knip' en 'plak' ze op je telefoon via de verkenner naar de map Windows (ja, dat lange laden hoort zo denk ik)
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:59:
Ik heb Magic Button (2.0) geinstaleerd om me vario maar ik moet hem eerst 2x handmatig opstarten voordat die werkt. Hoe kan ik hem automatisch laten opstarten?
Je hoeft hem niet 2 keer op te starten, even rechtsbovenin klikken (waar normaal een kruisje o.i.d. komt), is genoeg. Magic Button draait namelijk al wel, maar nog niet zichtbaar op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
hoi Ik heb ook nog een vraag. Sinds ongeveer een week heb een raar probleempje. Elke keer als ik wil gaang typen met mijn toetsenbordje staat standaard capslock aan? Door dubbel te drukken op capslock is dat dan weer verholpen. Ik weet wel dat ie na een punt etc meestal zelf weer een hoofdletter neerzet, maar dat is het niet. Elke letter die ik na het openen van mijn vario typ is een hoofdletter totdat ik capslock dubbel heb gegeven. Iemand een idee?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een beetje goede aanbiedingen gezien voor deze telefoon(s)? heb zelf gekeken op smartphoneshop.nl en daar vond ik het vrij duur.. (met abbonement dan).

En is T-mobile streng met aannemen van studenten bij een nieuwe abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:41:
Dag allen...

Ik heb een kort vraagje.
Sinds kort in bezit van een m3000...superapparaat.
Daarvoor een c500 gehad....

Nu wil ik eigenlijk het orange homescreen behouden met die balk aan de linker zijkant, maar de achtergrondafbeelding wijzigen.
Dit gaat zonder probleem, een afbeelding aangeklikt houden en dan de optie "als achtergrond instellen"pakken....
Geen probleem....totdat ik een soft reset uitvoer, of het apparaat uitzet.
Na het opnieuw opstarten staat de orange achtergrond er weer...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat na een soft reset of een uit en weer aanschakelen mijn achtergrondafbeelding gewoon dat plaatje blijft dat ik heb geselecteerd?

Alvast bedankt voor de tips.....
En nog een vraagje erbij...
Is er een alarm ala citytime alarms voor een ppc?
Als ik het standaard alarm gebruik, en vervolgens mijn toesten blokker(door een keer op aan/uit te drukken) gaat het alarm pas af wanneer je het aparaat zelf weer handmatig aanzet...
Het alarm komt dus niet door de toetsenblokering heen zeg maar.
Of is hier een registry edit voor?

En al iemand ene oplossing voor het bovenstaande probleem?
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag de tomtom mobile 5 installeren op de t-mobile vario.

maar ik heb een aantal vragen:

- kan ik de wired gps reciever gewoon aansluiten of heb je een adapter/converter nodig?
- word tomtom op een sd-card geleverd of moet je de data kopieren naar je eigen mini-sd card?

ik heb pdashop pas gelden gemaild of de pda compatible is, en hun zeiden dat er binnenkort een patch wordt uitgebracht door tomtom. klopt dat en weet iemand wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0123456
  • Laatst online: 28-07-2010
Aanbiedingen zijn niet echt de bedoeling van dit forum....

T-Mobile doet niet moeilijk met studenten, als je maar betaald...

Ik weet niet of het mag, maar voor de mensen die geen sim-lock meer willen:
edit:
linkje verwijderd

Ik heb het geprobeerd en het werkt echt!!!

PS. Als dit niet mag, meldt het dan maar even, dan verwijder ik het weer
edit:
Hoeft al niet meer :)

[ Voor 13% gewijzigd door Canaria op 28-11-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het verwijderen van:
cab_shortcut
custsk.exe
tmo_NL_browser
tmo_NL_piedefault
tmo_NL_uxc_signed
tmo_NL_wall

en een hard reset uit te voeren mis ik in mijn telefoon de MMS mogelijkheden bij berichten

en

mis ik mijn oproeplijst in het startmenu en kan ik deze ook niet meer aan een softkey binden.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
[...]

Wat heb je precies ingesteld voor de proxy? Ik heb het namelijk al meerdere malen geprobeerd maar ik krijg geen internet via WL, kan wel verbinding maken. Maar ergens lukt het me niet om proxy.wleiden.net:3128 goed in te stellen. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 01:31:
[...]

Cool, alleen jammer dat NL nog niet echt goed in kaart gebracht is...
Redelijk jammer ja! Ik hoop dat het snel nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45
Een paar vraagjes voor de experts namens mij en collega's

wat ik mis op mijn vario is net dat beetje stabiliteit en net iets meer snelheid.
Ik denk dat de compatibiliteit vanzelf groter wordt aangezien veel bestaande software wordt geupdate zodat het weer draait onder wm5.

maar de snelheid wordt niet verbeterd. daarom wil ik vragen of er al een tweak tool is? er staan verschillende reg tweaks in startpost maar net als bij de normale pc heb je daar ook gewoon progies voor. Zijn of komen die er ook voor de vario? wm5 tweaks ?

is het zo dat als je wat zooi weghaald uit extended rom dat hij dan ook sneller is?

waar kan ik sms toon instellingen verkrijgen: deuntje en volume of trillen daarvan?

en mijn contactpersonen worden op achternaam gesorteerd kan dit ook op voornaam?
ik gebruik nu .mobile van synic en dat is echt ontzettend mooi. alleen moet het opstarten..

ik heb ook wat tools geprobeerd om de bel notificatie aan te passen. zodat je een voledig schemvullende melding krijg met 2 knoppen. het probleem is echter datook de standaard melden van me vario no komt zodat ik de foto nog wel zie maar niet de knoppen omdat het vario/windows ding ervoor hang. heeft iemand hier iets voor? een picture/foto van caller?

me foto is niet echt snel en als ik er 1 wil maken geeft hij wel eens een foutmelding (bij me collega's ook) is hier wat aan te doen?

komen er updates voor roms uit? en waar zijn die dan te halen?

aanraders
.mobile van sygics
pocket plus
en de game: virtual pool mobile (wat mij de kracht van de vario liet zien)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vraagjes waarop ik geen antwoord kan vinden.
Ik heb de orange SPV M3000 versie.

Ten eerste ik heb Magic Button geinstalleerd.
Maar wanneer het programma 'Telefoon' (jah die om een nummer te bellen _/-\o_ )
openstaat en bijvoorbeeld internet explorer.. kan ik 'Telefoon' niet sluiten,
dan switched het scherm automatisch weer over naar internet explorer.
Zowel als ik op het kruisje druk of kies voor 'close telefoon' sluit hij niet.
En als ik hem zet op 'dont show when inactive' verdwijnt 'telefoon' wel als ik hem
sluit jaja, maar opent hij niet meer wanneer ik gebeld wordt 8)7, dus als iemand
mij dan belt gaan alleen me lampjes aan enzo.. maar ik krijg niet meer mijn
telefoon op het scherm.. toch vervelend als je die eerst moet gaan openen om
te zien wie er belt ofzo. Iemand ook deze ervaring of misschien een oplossing..
ik weet het niet :(.

Ten tweede als ik mijn telefoon met toetsenbord dicht heb, krijg ik bij het menu
zoals dat hoort mijn koppelingen die ik erin gezet heb, maar ook een soort
'laatst gebruikte programma's' lijstje.. iemand enig idee of die uitkan. Met het
toetsenbord open geschoven staat het lijstje er niet maar dicht dus wel. Ik kan nergens
een optie vinden om dit aan/uit te zetten maar ik wil er graag vanaf want ik vind
het vervelend de hele tijd zo'n lijst met laatst gebruikte programma's. Ik wil graag gewoon
alleen de programma's in mijn start menu waarvan ik zelf gekozen heb om ze erin te
zetten.. Iemand een idee? (eventueel met het installeren van een programma, maar het
liefst zou ik het gewoon zo ergens in willen kunnen stellen)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog met de volgende vraag voor mij MDA vario:
Als ik sync met outlook 2000 komen alle telefoonnummers gewoon met +3164321458 in mijn outlook te staan, maar met outlook 2k3 blijven ze niet in dit formaat, weet iemand hier de oorzaak van? En natuurlijk hoe het te verhelpen is? Ik wil namelijk ook graag een Nokia 6230 syncen en daarvoor zullen alle telefoonnummers in het orginele formaat moeten blijven....
Wie kan mij helpen of heeft hier ervaring mee _/-\o_

Iemand? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Frank-NL schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:52:
[...]

Wat heb je precies ingesteld voor de proxy? Ik heb het namelijk al meerdere malen geprobeerd maar ik krijg geen internet via WL, kan wel verbinding maken. Maar ergens lukt het me niet om proxy.wleiden.net:3128 goed in te stellen. Alvast bedankt! :)
Het is al even geleden en ik kan het ook niet meer nakijken, maar ik kan me niet herinneren een proxy ingestelt te hebben:? Ik weet dat ik voor test zelfs nog ff streaming naar 538 geluisterd heb, dus het werkte wel. Probeer eens zonder proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Iemand al de registry hack gevonden waarmee je de keyboard verlichting langer kan laten aanstaan? De 4 seconden die hij nu aanstaat is te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Appie_NL schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:58:
Iemand al de registry hack gevonden waarmee je de keyboard verlichting langer kan laten aanstaan? De 4 seconden die hij nu aanstaat is te kort.
Het zou ook tof zijn als je em openschuift je toestenbord dat de verlichting automatisch aangaat ;)

Kan dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danplo schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:59:
[...]

Zou ik ook wel willen weten, of het nog ooit mogenlijk zal worden dit ook op de Vario te krijgen. ??
UMTS is sneller en beter dan het GPRS dat ik nu heb.
ik hoop het wel ja maarja UMTS is helaas wel een stukkie duurder als GPRS |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Ik heb ook bij mijn M3000 dat de agande en contactpersonen knop na een tijdje niet meer functioneren...

Ik moet mijn M3000 dan opnieuw opstarten en dat doet ie et weer. Na een tijdje werkt ie weer niet en ga zo maar door...

Waar ligt dat aan en wat eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
misschien iets voor eggy om ergens een apart vario forum te draaien. met verschillende forumpjes: hardware software provider toturials

om het wat overzichtelijker te houden en iedereen beter/sneller antwoord op zijn vragen kan krijgen. ofniet/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strak plan remcoXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

weet je cker dat je via wireless leiden verbinding had of heb je toevallig een wireless routertje gehacked van de buren en mocht het toch via wireless leiden gaan heb je dr ook verbinding mee in het centrum??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik heb de afgelopen tijd SPB Pocket Plus gebruikt en ik vroeg me af of er ook mensen die het getest hebben ten opzichte van PocketBreeze. De eerste is $10 duurder maar de tweede lijkt meer opties te hebben, maakt dit PocketBreeze niet onnodig zwaar? Ik denk erover om een van de twee aan te schaffen maar goede online vergelijking heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een paar kleine vragen.

1.
Als de mediaplayer opgestart is (ook op de achtergrond) en ik zet het toestel weer aan vanuit de standby stand komt Mediaplayer heel irritant naar voren met de melding dat er een memmorykaart aanwezig is en of die doorzocht moet worden voor media bestanden.
Kan dit uitgezet op de eoa manier?

2.
Als ik een mp3 bestand als oproeptoon instel en de telefoon op signaal + trillen zet, dan trilt de telefoon continu als hij overgaat. Is er een mogelijkheid om hem herhaaldelijk kort te laten trillen?

3.
In mijn lijst met belsignalen staan alle media bestanden die ik op mijn toestel en geheugenkaart heb staan. Dat is vrij irritant. Ook bijvoorbeeld filmbestanden laat hij zien. Kan ik dit beperken tot alleen de bestanden uit een bepaalde map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:39:
Ik heb weer een paar kleine vragen.

1.
Als de mediaplayer opgestart is (ook op de achtergrond) en ik zet het toestel weer aan vanuit de standby stand komt Mediaplayer heel irritant naar voren met de melding dat er een memmorykaart aanwezig is en of die doorzocht moet worden voor media bestanden.
Kan dit uitgezet op de eoa manier?

2.
Als ik een mp3 bestand als oproeptoon instel en de telefoon op signaal + trillen zet, dan trilt de telefoon continu als hij overgaat. Is er een mogelijkheid om hem herhaaldelijk kort te laten trillen?

3.
In mijn lijst met belsignalen staan alle media bestanden die ik op mijn toestel en geheugenkaart heb staan. Dat is vrij irritant. Ook bijvoorbeeld filmbestanden laat hij zien. Kan ik dit beperken tot alleen de bestanden uit een bepaalde map?
antwoord op vraag 3:

helpt het als je zelf aparte mapjes maakt voor bijv. beltonen en mediaplayer B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
remcoXP schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:37:
misschien iets voor eggy om ergens een apart vario forum te draaien. met verschillende forumpjes: hardware software provider toturials

om het wat overzichtelijker te houden en iedereen beter/sneller antwoord op zijn vragen kan krijgen. ofniet/?
Ik heb er zelf ook over nagedacht eventueel een website op te zetten met op de frontpage de verschillende delen uit de startpost in een frame onderverdeeld en hiernaast een forumpje. Dit mede door de alsmaar groter wordende startpost.

De enige mogelijkheid om dit idee te realiseren zou echter iemand anders hiervoor aanwijzen zijn. Ik zou het natuurlijk kunnen voorleggen aan het design & coding team van de SE website waar ik admin ben. Deze hebben het echter momenteel ook druk met de nieuwe versie van deze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
remcoXP schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:37:

Modaco? Die hebben al een apart forum onderdeel voor de wizard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 28-08 10:30
Is er iemand die weet of het volgende mogelijk is:

in de agenda functie van de HTC Wizard (MDA Vario) het week overzicht te veranderen? Op de PC heeft het week overzicht van outlook 2 opties: 5 dagen of 7 dagen. Bij vijf dagen heb je de dagen in 5 kolommrn staan, bij 7 dagen heb je de dagen in in 6 vlakken staan (5 dagen en 1 weekend).

De eerste optie, dus alle dagen in kolomen is aanwezig in Pocket Outlook, de tweede optie niet. Het handige aan deze tweede optie is dat je heel snel een overzicht hebt van wat je hebt in die week (begintijd+onderwerp), ipv dat je alleen een overzicht hebt van wanneer je wat hebt zoals dat nu in Pocket Outlook hebt dmv. blauwe balkjes die afspraken voorstellen. (je moet nu op een afspraak klikken voor een omschrijving).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:44:
[...]

antwoord op vraag 3:

helpt het als je zelf aparte mapjes maakt voor bijv. beltonen en mediaplayer B)
Ik ben nu wel met extra mappen gaan experimenteren. En ik heb de oplossing gevonen!!
Alle mediabestanden die op m'n storage card in de map "My Documents" staan, komen in de lijst van oproeptonen.
Bestanden die in sub-mappen staan komen daar niet.

Dank je wel.
Blijven alleen vraag 1 en 2 over :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:02:
Is er iemand die weet of het volgende mogelijk is:

in de agenda functie van de HTC Wizard (MDA Vario) het week overzicht te veranderen? Op de PC heeft het week overzicht van outlook 2 opties: 5 dagen of 7 dagen. Bij vijf dagen heb je de dagen in 5 kolommrn staan, bij 7 dagen heb je de dagen in in 6 vlakken staan (5 dagen en 1 weekend).

De eerste optie, dus alle dagen in kolomen is aanwezig in Pocket Outlook, de tweede optie niet. Het handige aan deze tweede optie is dat je heel snel een overzicht hebt van wat je hebt in die week (begintijd+onderwerp), ipv dat je alleen een overzicht hebt van wanneer je wat hebt zoals dat nu in Pocket Outlook hebt dmv. blauwe balkjes die afspraken voorstellen. (je moet nu op een afspraak klikken voor een omschrijving).
Daar heb ik ook al naar gezocht.
Je kunt wel instellen dat het weekoverzicht 7 dagen moet bevatten, maar de weergave blijft het zelfde. Volgens mij is het dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:55:
[...]

weet je cker dat je via wireless leiden verbinding had of heb je toevallig een wireless routertje gehacked van de buren en mocht het toch via wireless leiden gaan heb je dr ook verbinding mee in het centrum??? :?
Misschien kom ik aankomend weekend nog in die leipe stad :P, dan zal ik het weer ff proberen. Of je overal in het centrum ontvangst heb weet ik natuurlijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
N!co schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:30:
[...]

Misschien kom ik aankomend weekend nog in die leipe stad :P, dan zal ik het weer ff proberen. Of je overal in het centrum ontvangst heb weet ik natuurlijk niet....
Zonder proxy heb je geen Internet op WL, dus ik denk dat je via een andere verbinding of GPRS contact hebt gemaakt... maar ik zal het binnenkort weer eens proberen of eens navragen bij de technische jongens van WL zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N!co schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:30:
[...]

het feest commite wacht in spanning af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb op dit moment de MDA Compact en denk erover om over te stappen op dit toestel.
M'n huidige ppc heeft echter een 416MHz processor, daarmee kan ik in de trein mooi divx films bekijken.

Ik vraag me nu af of iemand met deze MDA Vario al geprobeerd heeft om divx af te spelen.
Bijvoorbeeld een film die je om hebt gezet met PocketDivXEncoder.
Lukt het om dit af te vloeiend af te spelen met de 200MHz processor die hierin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Teh Perv schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:11:
Na eindeloos proberen heb ik toch maar besloten om mijn vraag hier te stellen aangezien ik echt vast zit na vandaag, het zit namelijk als volgt.

Wij hebben een wireless ADSL/Kabel router van E-Tech (type WGRT04) welke downwards compatibel is met 11Mbps zoals te zien is via deze link: http://www.e-tech.nu/Prod...G=N&LANG=N&SUB=Wireless54

Nu probeer ik met mijn Qtek verbinding te maken met deze router en zodra ik klik op "verbinden" zegt hij "bezig met verbinding maken". Hierna hoort hij eigenlijk op "verbonden" te springen maar hij gaat weer terug op "beschikbaar"...

Dus na eindeloos veel proberen heb ik een hard reset uitgevoerd en opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Dus mochten jullie een idee hebben dan hoor ik het graag maar ik ben ondertussen bang dan mijn wireless functie niet werkt en dus defect is.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Feiten/Configuratie
-------------------

Qtek 9100

Router
Geconfigureerd met WEP beveiliging welke ik invoer op mijn Qtek en als ik de verkeerde op mijn Qtek invoer geeft hij wel aan foutive WEP code dus hij kan wel aan de router vragen of de code klopt.

Mijn oom kan wel connecten met zijn HP Ipaq met 802.11 b dus het probleem ligt bij mijn telefoon.

Overigens heb ik hetzelfde programma als mijn oom gebruikt pocketWinc maar deze kon zelfs geen draadloze adapter bij mij vinden...

DEZE VRAAG HEB IK OOK GESTELD OP HET QTEK FORUM VANDAAR BEPAALDE FORMULIRINGEN!! Klakeloos overgenomen vandaar maar het verhaal is volgens mij redelijk duidelijk.
Iemand? Ik zit nu echt een beetje te balen van mijn qtek...

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fraggar schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:57:
Ik vraag me nu af of iemand met deze MDA Vario al geprobeerd heeft om divx af te spelen.
Lukt het om dit af te vloeiend af te spelen met de 200MHz processor die hierin zit?
mij lukt het met southpark om dit vloeiend af te spelen met TCPMP (ook in de SP (hulde eggy!)) zonder deze te bewerken/ om te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:57:
Ik heb op dit moment de MDA Compact en denk erover om over te stappen op dit toestel.
M'n huidige ppc heeft echter een 416MHz processor, daarmee kan ik in de trein mooi divx films bekijken.

DivX en MP4.... het werkt allemaal perfect. Goed vloeiend beeld en geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Teh Perv schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:04:
[...]

Je mag niet binnen 24 uur je vraag kicken.

Als er iemand zou zijn, die wist hoe wat in te stellen in jouw geval, zou dat heus wel gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Teh Perv schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:04:
[...]
Feiten/Configuratie
-------------------

Qtek 9100

Router
Nee, zo werkt het niet. Als je de WEP key hebt ingevoerd, dan doet de VARIO een soort van checksum over de ingevoerde key. Voldoet deze, dan word de key goedgekeurd en opgeslagen. Maak je een tikfout tijdens het invoeren van de WEP key, dan voldoet de invoer niet aan de checksum, en krijg je de foutmelding dat een ongeldige wep key is ingevoerd. Er vind dus geen communicatie tussen de AP en je Vario plaats.

Verder eventjes controleren of je de WEP goed op OPEN/SHARED hebt staan. De Vario kan overweg met zowel 64 als 128bit WEP (zelf geprobeerd).
Mijn Vario heeft echter de eigenschap om de WEP key nog wel eens te vergeten. Daarom heb ik de WEP maar van m'n AP afgehaald en de AP geconfigureerd zodat hij alleen bepaalde MAC adressen toegang verleend. Zonder WEP werkt ie altijd, misschien slim om het zelf even te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Jullie hebben echt website nodig. De forum is niet handig zoeken met zoveel antwoorden en tips.

Beter maar een site maken op basis van wikimedia engine. Dan mogen jullie allemaal aan toevoegen en verbeteren. En goed sorteren natuurlijk.

Wie gaat het beginnen? Ik kan zelf Wikimedia site opzetten op mijn colo bak, maar ik vraag toch maar eerst even aan jullie. De handigheid van Wikimedia kennen jullie vast wel.

Ik heb wel interesse in T-Mobile MDA Vario (ze hebben eindelijk onbeperkt inetten... pff... ik heb nu nog steeds 'oude contract' met duurdere GPRS Intensief :(

Even uitzoeken of MDA Vario goed genoeg is. Wie kan me overtuigen van deze telefoon? :)
Kan ik ermee SMSen, inetten, foto's maken, films spelen, mirc gebruiken (ja irc talk), MSN, email en dat soort dingen. _/-\o_ Natuurlijk ook WiFi via WEP thuis (met eigen key erin)!

Er is nog 1 vraag: waar kan ik hardware accessoires voor de foon vinden. Zoals koptelefoon, ringleiding, etc. Je leest het goed: ik ben slechthorend.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDummy op 28-11-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKeeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 02:38:
Even een aantal vergeten vraagjes/opmerkingen oprapen:

[...]

Ik heb het nu 1 keer gehad, schrok me wezenloos, geen idee wat het was. Maar ook was hij daarna continue aan het zoeken naar een provider en reageerde hij bijna niet meer. Een soft-reset was de oplossing. Leek mij een probleempje met geheugen ofzo.
Vannacht weer gehad (3e keer), net nu ik op een belangrijk telefoontje mbt. een sollicictatie zat te wachten, blijkt dat ik urenlang onbereikbaar ben geweest.
De Vario was dus weer uit zichzelf opnieuw opgestart en continu naar een netwerk aan het zoeken :(

Zal hem idd eens een softreset geven, kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
wie heeft er hosting? een simpel phpbb board is zo opgezet.. eggy als admin en het komt wel goed.

alleen iemand met een hosting. is noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper

TheKeeper

MrDummy schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:40:

Even uitzoeken of MDA Vario goed genoeg is. Wie kan me overtuigen van deze telefoon? :)
Kan ik ermee SMSen, inetten, foto's maken, films spelen, mirc gebruiken (ja irc talk), MSN, email en dat soort dingen. _/-\o_ Natuurlijk ook WiFi via WEP thuis (met eigen key erin)!
Alles kan erop geloof ik (mIRC weet ik niet zeker, de rest wel).
Het moet wel een beetje een 'way of living' worden. Eerder gebruikte ik nooit outlook of een agenda, nu ben ik het mezelf aan het aanleren en dat werkt prima met dit apparaatje. Ook andere dingen is wel wennen (midden in de nacht bericht krijgen dat er nieuwe e-mail is), maar ik wil nu al niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
mirc werkt.. niet zo handig als je laptop/pc maar je kan wel het kanaal volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
TheKeeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:06:
[...]

Alles kan erop geloof ik (mIRC weet ik niet zeker, de rest wel).
Het moet wel een beetje een 'way of living' worden. Eerder gebruikte ik nooit outlook of een agenda, nu ben ik het mezelf aan het aanleren en dat werkt prima met dit apparaatje. Ook andere dingen is wel wennen (midden in de nacht bericht krijgen dat er nieuwe e-mail is), maar ik wil nu al niet meer zonder.
mIRC zelf bestaat niet voor het Pocket PC platform maar er zijn natuurlijk wel verscheidene andere IRC clients. Een hiervan is Pocket IRC:

Afbeeldingslocatie: http://pocketirc.com/images/Screen-020928-04.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mensen die in leiden en omgeving wonen en via wlan verbinding willen maken met het internet hier is een handige site over waar het evt zou kunnen http://www.wirelessleiden.nl

B) B) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Appie_NL schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:36:
[...]

Nee, zo werkt het niet. Als je de WEP key hebt ingevoerd, dan doet de VARIO een soort van checksum over de ingevoerde key. Voldoet deze, dan word de key goedgekeurd en opgeslagen. Maak je een tikfout tijdens het invoeren van de WEP key, dan voldoet de invoer niet aan de checksum, en krijg je de foutmelding dat een ongeldige wep key is ingevoerd. Er vind dus geen communicatie tussen de AP en je Vario plaats.

[...]

Verder eventjes controleren of je de WEP goed op OPEN/SHARED hebt staan. De Vario kan overweg met zowel 64 als 128bit WEP (zelf geprobeerd).
Mijn Vario heeft echter de eigenschap om de WEP key nog wel eens te vergeten. Daarom heb ik de WEP maar van m'n AP afgehaald en de AP geconfigureerd zodat hij alleen bepaalde MAC adressen toegang verleend. Zonder WEP werkt ie altijd, misschien slim om het zelf even te proberen?
Zonder WEP heb ik zelf ookal geprobeerd dit gaf ook geen gewenst effect het rare is gewoon dat mijn oom met zijn 802.11B wel kan connecten en ik niet. Ik heb meerdere programma's geprobeerd (Wififofum/Cirond WiNc) en meerdere configuratie's. Maar hij ziet wel mijn WLnetwerk maar zodra ik ga verbinden verb. maken hoor hij te gaan naar verbonden maar hij schiet weer terug naar beschikbaar zonder foutmelding.

Sorry van mijn kick btw...

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens al of er ook een vet race spel voor de vario beschikbaar is zoals need for speed of een F1 spelletje ofzo?

want dan kun je dat ding echt aan mn handen vastbinden en me vario 24/7 in de oplader houden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:01:
wie heeft er hosting? een simpel phpbb board is zo opgezet.. eggy als admin en het komt wel goed.

Hosting is no probleem >:), neem even contact met me op via email.... info@d-power.nl
Lijkt me handig om zo iets op te zetten namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soft reset heeft dus ook geen zin, hij startte net alweer opnieuw op.
Ik kijk het nog even aan en dan breng ik hem maar terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
Tip: Om de namen in je Contacpersonen te laten beginnen moet je de naam anders invoeren.
Normaal gesproken voer je het gewoon direct in. Maar als je rechts op het driehoekje klikt komt er nog een "naam pop-up" naar boven. Hier moet je dan de voornaam en achternaam invoeren bij het vakje voornaam. Dan pakt hij de naam gewoon vanaf de eerste ingevoerde letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaMaaT schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:08:
Tip: Om de namen in je Contacpersonen te laten beginnen moet je de naam anders invoeren.
Normaal gesproken voer je het gewoon direct in. Maar als je rechts op het driehoekje klikt komt er nog een "naam pop-up" naar boven. Hier moet je dan de voornaam en achternaam invoeren bij het vakje voornaam. Dan pakt hij de naam gewoon vanaf de eerste ingevoerde letter.
dit is prcies het zelfde als bij bijv de nokia 6260 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper

TheKeeper

Veel makkelijker is om het in Outlook in te voeren. Daar kun je instellen hoe de naam weergegeven moet worden.
Voornaam met Achternaam
met Achternaam, Voornaam
Achternaam, Voornaam met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKeeper schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:18:
Veel makkelijker is om het in Outlook in te voeren. Daar kun je instellen hoe de naam weergegeven moet worden.
Voornaam met Achternaam
met Achternaam, Voornaam
Achternaam, Voornaam met
ja das waar maarja niet iedereen heeft Outlook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:54:
weet iemand trouwens al of er ook een vet race spel voor de vario beschikbaar is zoals need for speed of een F1 spelletje ofzo?

want dan kun je dat ding echt aan mn handen vastbinden en me vario 24/7 in de oplader houden :9~
Voor de Qtek S100/ MDA-compact blabla is er 'n Need for Speed game,
misschien werktie ook wel op de Vario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:00:
[...]

Hosting is no probleem >:), neem even contact met me op via email.... info@d-power.nl
Lijkt me handig om zo iets op te zetten namelijk!
ben jij handig genoeg om een phpbb board te installeren. of kun je dat laten doen?
want dan is het een kwestie van iemand admin rechten iemand mod rechten en wat forums aanmaken..

en zo'n functie wil ik wel bekleden, het hoeft grafische geen superboard te worden maar als iemand zich geroepen voelt kan dat altijd nog, :) tog?

gaat erom dat er aparte subforums komen en dat alle informatie centraal komt te staan voor iedereen.

hoe meer mensen hoe meer kennis. en kennis is macht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:52:
[...]

ben jij handig genoeg om een phpbb board te installeren. of kun je dat laten doen?
want dan is het een kwestie van iemand admin rechten iemand mod rechten en wat forums aanmaken..

en zo'n functie wil ik wel bekleden, het hoeft grafische geen superboard te worden maar als iemand zich geroepen voelt kan dat altijd nog, :) tog?

gaat erom dat er aparte subforums komen en dat alle informatie centraal komt te staan voor iedereen.

hoe meer mensen hoe meer kennis. en kennis is macht :)
Ik zal morgen er even naar kijken! het is niet veel werk :*)
Update's soon as i have them 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

CLB schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:43:
[...]

Ja, dat werkt. 't is alleen een baggerspel :P

Ik heb alleen worms erop staan, rest van de spellen zijn gewoon niet leuk (tenzij iemand een echte aanrader heeft, of GTA2 met multiplayer via gprs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
CLB schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:43:
[...]

Er is ook nog GTS Racing, die leek me iets leuker maar heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb heel veel plezier met mijn MDA maar 1 vraagje (volgens mij is het niet eerder voorgekomen):

Ik haal mail op via Gmail, dan staat er leuk nieuwe mail in mijn Gmail inbox, maar als er vervolgens weer een nieuw mailtje binnenkomt, is alle oude mail weer weg en staat alleen DAT bericht in de inbox :S

Rara, hoe kan dat? En vooral, hoe los ik dit op?

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper

TheKeeper

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:25:
[...]

ja das waar maarja niet iedereen heeft Outlook :X
Die krijg je meegeleverd met je Vario :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Eggy schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:39:
[...]

Er is ook nog GTS Racing, die leek me iets leuker maar heb ik nog niet geprobeerd.
Werkt, maar vond het maar een bagger spel. Niet op de weg te houden. Zag er wel goed uit, en draaide stuk beter dan NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

remcoXP schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:01:
phpbb is weer een forum. Dan kan je net zo goed hier discussieren omdat hier meer succes heeft.
Niet iedereen vindt opnieuw reggen leuk. Soms is een nieuwe forum al teveel.

Met Mediawiki kun je soort verzameling maken van alle teksten. Je maakt dan zo een beetje handboek van alle tips en trucs. Met forum krijg je nogal uiteenlopende gesprekken en dan moet je boel weer groeperen en sorteren. Met andere woorden, je moet hele topics doornemen wil je niks over de hoofd zien. Jammer dat je nuttige posts niet meer makkelijk terug kan vinden. Ze zitten verstopt tussen de postings.

Ik ga voorbeeld Wiki-HTC wizard maken. Ik zie wel of het succes wordt. Ik heb al eigen hosting (colo = pure eigen opgezette server)

Heb nu even klaargezet: http://mrdummy.net/htc-wizard/ oftewel http://htc-wizard.mrdummy.net/
Eggy en anderen mogen het aanvullen, als ze Wiki codes goed kennen. Willen ze het niet, dan remove ik het. Het is aan je de keus. :) Een handboek bouwen kan ik nog niet, ik heb nog niet eens apparaat in mijn handen ;) Later als ik eentje heb, zal ik mijn bijdragen ook ff posten...

(Morgen kan ik wel even index pagina indelen zodat jullie het gewoon kunnen aanvullen :) Nu is het bitje te laat zo.)

Ik ga even rondneuzen naar de winkels voor de prijzen apparaat: welke biedt de goede aanbiedingen en prijzen?

-----
Edit: Ik merk dat er nog meer topics zijn van HTC foons. Een generale Wiki HTC site zou dan handig zijn, want in de index pagina kun je ook heel makkelijk weer verdelen in diverse HTC modellen, dus Tornado, Wizard, noem maar op. Dankzij Mediawiki script kun je steeds pagina's toevoegen wat je maar wilt en wordt het dynamisch steeds groter. Dat is het mooie. _/-\o_

In een nieuwsgedeelte kun je de nieuwe zaken posten!

[ Voor 16% gewijzigd door MrDummy op 29-11-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Eggy en anderen mogen het aanvullen
Heeft dat niet een beetje weinig zin aangezien je dan net zo goed een link naar mijn startpost kunt plaatsen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:48:
Hmm, heb heel veel plezier met mijn MDA maar 1 vraagje (volgens mij is het niet eerder voorgekomen):

Ik haal mail op via Gmail, dan staat er leuk nieuwe mail in mijn Gmail inbox, maar als er vervolgens weer een nieuw mailtje binnenkomt, is alle oude mail weer weg en staat alleen DAT bericht in de inbox :S

Rara, hoe kan dat? En vooral, hoe los ik dit op?

TIA
Dat vraagje heb ik al een paar keer neergelegd, ook bij de Threat van de Jasjar/MDA Pro/Qtek 9000. Ik heb hetzelfde probleem met Planet. Er is nog geen oplossing voorbij gekomen. Overigens bestond dat probleem bij mij ook al bij de Windows 2003 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Eggy schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:48:
[...]

Heeft dat niet een beetje weinig zin aangezien je dan net zo goed een link naar mijn startpost kunt plaatsen :p
Je hebt inderdaad uitgebreide startpost, maar je hebt niet alle info die tussen vele postings zijn gevonden.
Bovendien wordt de startpost steeds langer he? ;)

Ik kan wel even voor je hele meuk even kopieren in de website.
Ik denk dat ik straks site url gaat aanpassen want een algemene HTC support site staat beter vanwege al die topics, dan alleen maar HTC Wizard te nemen. Sommige onderwerpen en/of tips gelden namelijk ook voor andere apparaten, als ze dezelfde besturingssysteem hebben.
En natuurlijk voordeel voor lezer: hij heeft alle HTC modellen voor zijn ogen en kan keuze maken welke het beste bij hem past. :)

Ik zag dat Smartphonestunts.nl scherpe aanbiedingen heeft: op Relax150 bij 2-jarig abbo is toestel dan net gratis, terwijl T-Mobile online shop op 40 Euro bijbetaling staat.
Qtek9100 bij SPS is zelfde model, maar prijzen zijn nog hoger. Hoe komt dat? En I-mate K-Jam is nog veel duurder en geen 512mb kaart. Gekke prijsverschillen zeg. Komt het alleen omdat I-mate simlock vrij is?
Ik ga straks kijken bij Belcompany wat ie kan doen voor me, maar op hun site merk ik dat ze geen T-Mobile MDA Vario heeft, maar alleen Qtek9100 (only UK) of I-mate. Ook daar moet ik bijbetalen: rond 290 Euro 8)7 I-mate is 305 Euro bijbetalen.
De verschillen zijn wel erg groot zeg. :(
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er uit, via een omweg, hoe je mail kan behouden die in je gmail inbox komt zonder dat deze verdwijnt wanneer je verzenden/ontvangen doet en tevens hoe je de mail ook nog naar je pc kan laten lopen(gmail). Let op, het is een workaround, dus geen goede oplossing:

1. Maak nog een gmail adres aan (bv naam_mda@gmail.com)
2. Laat berichten uit je normale gmail forwarden naar dit adres.
3. Stel Gmail in op je MDA, met de guide die eerder al voorbij is gekomen, alleen kies je nu bij inloggegevens voor uitgaande mail je normale gmail account en voor de rest je naam_mda@gmail.com account.
4. Maak een extra map op je MDA die je bijvoorbeeld inbox_archive noemt.
5. Verplaats inkomende berichten naar die map, want bij de volgende keer verzenden/ontvangen zullen ze weer uit je inbox zijn...

En zo heb je ook nog je mail van gmail gewoon in outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:48:
De verschillen zijn wel erg groot zeg. :(
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan?
Naar T-Mobile shop gaan (in Utrecht ben ik geweest) en daar een 2jarig 150 abbo afsluiten. Krijg je het volgende:

1. Gratis Phone
2. Gratis Bluetooth Headset
3. 8 euro korting per maand (het eerste jaar)

Ik heb daar dan het Internet Pocket Totaal bijgenomen (flat-free GPRS) waardoor je dat in principe het eerste jaar gratis hebt (9,50 - 8 = 1,50 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
tsjah maar een forum is superoverzichtelijk! dus D-power gaat zijn ding doen en het wordt goed!

maar on-topic:

als ik alarm aanzet via spb time of ptravelalarm en me telefoon ligt in slaapstand kijk ik 's ochtends op me phone, dan gaat hij aan, verspringt de tijd en gaat het alarm pas. is hier niets aan te doen?
want zijn beide programma's die het moeten kunnen wat ik wil. tog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:40:
Ik zit nog met de volgende vraag voor mij MDA vario:
Als ik sync met outlook 2000 komen alle telefoonnummers gewoon met +3164321458 in mijn outlook te staan, maar met outlook 2k3 blijven ze niet in dit formaat, weet iemand hier de oorzaak van? En natuurlijk hoe het te verhelpen is? Ik wil namelijk ook graag een Nokia 6230 syncen en daarvoor zullen alle telefoonnummers in het orginele formaat moeten blijven....
Wie kan mij helpen of heeft hier ervaring mee _/-\o_
Iemand? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Je kunt ook gewoon een bestaand Wizard of HTC forum gebruiken, of zie ik iets over het hoofd? Denk aan Mex's PPC Forum, Pocketinfo forum, HoFo,XDA Dev etc etc. Ik ben op allen actief, en er is echt genoeg info te vinden. Alleen alles bij elkaar op 1 plek, tja, dat zou handig zijn, maar dat lukt toch niet denk ik zo. maar een wiki is dan wellicht de oplossing, voorkomt ook dat mensen steeds dezelfde vragen stellen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.