Misschien een beetje karige openingspost, maar leef je hier uit met alles wat met vrachtwagens en wegtransport te maken heeft
Vragen over vrachtwagens zijn ook welkom

</onzin>
PSN: Arienix
Ik hoop dat ze eerst nog even naar de praktische bruikbaarheid kijken.. normaal instappen is er zo te zien niet bijChi3F schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:32:
Ik hoop dat deze ik deze nog eens in ongewijzigde vorm op de weg tegenkom:
[afbeelding]
Prachtige concept!
[ Voor 12% gewijzigd door Pollewob op 25-11-2005 08:11 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Verwijderd
apart... kweet niet of ik het mooi vind, maar het idee is erg leuk.Chi3F schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:32:
[afbeelding]
Prachtige concept!
Zolang die zendertjes van de versnellingsbak etc. werken is het een prima wagen die Renault maar als die stuk gaan sta je toch mooi langs de kant. Leuk op een binnendoorweggetje met aan twee kanten een sloot. De tuinder was er ook blij mee.
ARME AOW’er
Mmm. niet echt mijn smaak, lijkt meer op een buitenaards voertuig dan op een vrachtwagenChi3F schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:32:
[afbeelding]
Prachtige concept!
Time is an illusion, Lunchtime doubly so

[ Voor 58% gewijzigd door Noork op 25-11-2005 14:17 ]
Wat is dat ding op het dak van die tweede wagen, en gigantisch koelding ofzo?Specht schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:56:
Tja aangezien mijn pa bij Iveco werkt, moet ik natuurlijk ook wat Iveco pics spammen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 25-11-2005 14:12 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is de mobiele lounge/bar van het Ferrari F1 team volgens mij.anandus schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:11:
[...]
Wat is dat ding op het dak van die tweede wagen, en gigantisch koelding ofzo?
edit:
[foute humor]
Of zijn dat de stapelbedden voor de Chinezen?
[/foute humor]
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

[ Voor 51% gewijzigd door ChrisW op 26-11-2005 12:39 ]
Renault heeft altijd al onopvallende opvallende modellen gehad (als je nsapt wat ik bedoel) deze is inderdaad erg mooiChi3F schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:32:
[afbeelding]
Prachtige concept!
[ Voor 4% gewijzigd door sweetdude op 26-11-2005 13:50 ]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 26-11-2005 14:02 ]
Virussen? Scan ze hier!
Broersma! Stroobos.Virus.NL schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:36:
En hier een foto van onze vrachtwagen (toen nog in de oude kleuren)
[afbeelding]

[ Voor 19% gewijzigd door r0b op 26-11-2005 14:11 ]
[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 26-11-2005 15:37 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
weer wat geleerdwildhagen schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:01:
Die L is een teken dat-ie relatief weinig lawaai maakt (max iets van 75 decibel dacht ik). In sommige landen (iig van Zwitserland weet ik het) is er een rijverbod voor vrachtwagens in de nacht. Wagens met zo'n L mogen er dan toch rijden.
Aldus mijn broer, die is vrachtwagenchauffeur (wel alleen Nederland overigens)
edit: een snelle Google-search levert deze site op: http://angel.regioportals...keer.html#verkeer_vraag26
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Jij mocht gewoon foto's maken van de fabriekshallenSpecht schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:44:
Maar alleen de motorenfabriek van Iveco in Turijn (waar ik vorig jaar geweest ben) is al bijna 2x zo groot als het hele Daf terrein bij elkaar \o/.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Toen Renault destijds met die Space-modellen kwam (kan me zo even de naam van het eerste model niet meer herinneren, was iets frans volgens mijPollewob schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:09:
[...]
Ik hoop dat ze eerst nog even naar de praktische bruikbaarheid kijken.. normaal instappen is er zo te zien niet bij
edit:
Voor de Scaniafans (denk haast wel dat ze de site al kennen maar toch): http://www.v8power.nl

[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 26-11-2005 21:10 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

[ Voor 48% gewijzigd door Noork op 05-09-2006 22:26 ]
Verwijderd
hier wil ik toch even op reagerenwildhagen schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:01:
Die L is een teken dat-ie relatief weinig lawaai maakt (max iets van 75 decibel dacht ik). In sommige landen (iig van Zwitserland weet ik het) is er een rijverbod voor vrachtwagens in de nacht. Wagens met zo'n L mogen er dan toch rijden.
Aldus mijn broer, die is vrachtwagenchauffeur (wel alleen Nederland overigens)
edit: een snelle Google-search levert deze site op: http://angel.regioportals...keer.html#verkeer_vraag26

Verwijderd
Geen idee wat je bedoelt
Vroeger, toen je overal nog gratis zooi kreeg, kreeg je (bijvoorbeeld) een gouden speldje als de auto 1.000.000km gelopen had.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Tegenwoordig is 1.000.000 wel het minimum wat zo een ding loopt. Een gouden eikel kunnen ze krijgen als een wagen dat niet redtAPClll schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:58:
[...]
Vroeger, toen je overal nog gratis zooi kreeg, kreeg je (bijvoorbeeld) een gouden speldje als de auto 1.000.000km gelopen had.
[ Voor 17% gewijzigd door ChrisW op 28-11-2005 22:06 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 22:11 ]
Ik zou het knap vinden als je de auto incl. opbouw in maart zou hebben dan. Voor mijn werk zijn we nu al 2 maanden met een nieuwe DAF CF bezig (uitzoeken, laadbakconstructie etc.), 3 weken geleden definitieve order geplaatst. We mogen blij zijn als deze auto half maart gebruiksklaar isVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:58:
[...]
Geen idee wat je bedoelt![]()
Ik hoop enkel dat de opvolger voor deze snel komt,
deze is redelijk aan het eind van zijn latijn.
Normaal gezien eind Februari / begin Maart volgend jaar, maar je weet hoe dat gaat...
Dan wordt het een Volvo FH12 420 of een Iveco Stralis 430.
Ik zal eerst nog eens in een Stralis moeten gaan zitten en kijken wat de mogelijkheden zijn,
daarna beslissen welke van de twee ik neem (als ik de kans krijg)
Verwijderd
Verwijderd
Het is anders niet leuk om deze achter je te hebben, heuvelaf (bij Luik in de buurt) als er een maximumsnelheid geldt van 70kmh wegens werkzaamheden. Het enige wat je ziet in je binnenspiegel is dat enorme Renault-logosweetdude schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:48:
deze vind ik zelf ondanks dat het al een gedateerd model is nogaltijd erg mooi zeker als je ze op de Franse Route national op je af ziet komen denderen.
[afbeelding]

[ Voor 7% gewijzigd door Specht op 16-09-2006 11:50 ]
Ik denk dat hij er wel overheen rijdPollewob schreef op zondag 04 december 2005 @ 07:24:
Opvallend dat het ding goedgekeurd is voor de weg... zou hem niet graag achterop mn auto willen zien rijden...
met een beetje geluk springt ie eroverheen
PSN: djmurcielago
vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt dat de motor + radiateur 20 meter verder ligt terwijl de auto nog vrij "heel" isVirus.NL schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:48:
Hier nog een fotoverslag van een Audi A6 die een botsinkje heeft gehad met een vrachtwagen.
http://www.brandongevalle...eval%20A27%2005-12-05.htm
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door APClll op 03-02-2006 17:32 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
ja van verschillende landen volgensmij de maximum snelheidAPClll schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:31:
Het is iets wat in sommige landen verplicht achterop moet staan. Ik dacht Italië en / of Spanje. In Nederland is het niet verplicht.
De snelheden gelden dan op binnenwegen / hoofdwegen / snelwegen. of hoe dat plaatselijk geregeld is, bijv grote wegen / kleine wegen
Als iemand het precies weet: laat het me weten
Je hebt het goed voor elkaar! Ben je ook flink door elkaar geschud?Specht schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:39:
Ik ben gister bij de VIP teampresentatie geweest van Team Gauloises de Rooy.
En heb 2 rondjes meegereden met Jan de Rooy over het Eurocircuit in Valkenswaard.
Vooral het op het motorcross gedeelte ging hij aardig tekeer.![]()
Pics...
[afbeelding]
[afbeelding]
Via mijn sig. zie je er nog meer.... alleen mijn webspace hapert nogal, dus als er kruisjes staan moet je later terugkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door HawVer op 07-02-2006 12:09 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Waaauuww dit vind ik echt een geweldig mooie Truck...r0b schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:04:
[...]
Broersma! Stroobos.
Rijdt ook familie van me, volgens mij.(P. Lania)
[afbeelding]
Freightliner Classic.
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Die mag idd met een T benoemd worden2bmws schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:10:
[...]
Waaauuww dit vind ik echt een geweldig mooie Truck...

[ Voor 81% gewijzigd door APClll op 13-02-2006 20:58 ]
Verwijderd

Whoop!
Ik vind die scania's stijl hebben. Ze zien er mooi uit. Of ze daadwerkelijk van goede kwaliteit zijn weet ik niet. Daar heb ik geen verstand van. Maar laat maar eens zien die pics. Ben benieuwd.marccom schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:48:
Wat is iedereen toch weg van die Scania's hier... Bij mn vader op zn werk hebben ze een stuk of 15 Scania's uit de 124 serie (ja ok, 6 cilinders...) maar die staan onderhand meer binnen dan buiten. Zoveel problemen en de kwaliteit van de materialen is zo slecht (o.a. de dashboards zien er niet meer uit na 4 jaar). Scania's komen er dus niet meer in daar. Er rijden nog wel 2 8cilinders, een 144 530 en een oudere, 143 530. Die doen het wel goed. Mn vader rijdt zelf met een MAN 19.414 trekker met schuif/breekchasis. Heb zo 123 geen foto's maar die zal ik eens online gooien. Op mn vader zn werk is bijna iedereen helemaal Scania minded, mn paps zou er nooit 1 willen hebben. Volgend jaar krijgt ie misschien een TGA, ook ik vind die toch meer hebben dan die nieuwe R serie...
http://hawvie.deviantart.com/
Bij ons is het juist andersom, de MAN's zijn zo gaar als was, turboslangen die eraf vliegen, losse stoelen na 1 jaar (Scania stoelen zijn een stuk beter), de MAN's staan meer in de garage dan de Scania's terwijl de scania's het het meeste te verduren krijgen (distributiewerk). Ook trekt een scania (P230 oid), met 850-900 rpm volle vrachten weg zonder morren (dankzij de lpt -low pressure turbo-) terwijl dat bij Man wel anders is zoals ik heb begrepen.marccom schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:48:
Wat is iedereen toch weg van die Scania's hier... Bij mn vader op zn werk hebben ze een stuk of 15 Scania's uit de 124 serie (ja ok, 6 cilinders...) maar die staan onderhand meer binnen dan buiten. Zoveel problemen en de kwaliteit van de materialen is zo slecht (o.a. de dashboards zien er niet meer uit na 4 jaar). Scania's komen er dus niet meer in daar. Er rijden nog wel 2 8cilinders, een 144 530 en een oudere, 143 500. Die doen het wel goed. Mn vader rijdt zelf met een MAN 19.414 trekker met schuif/breekchasis. Heb zo 123 geen foto's maar die zal ik eens online gooien. Op mn vader zn werk is bijna iedereen helemaal Scania minded, mn paps zou er nooit 1 willen hebben. Volgend jaar krijgt ie misschien een TGA, ook ik vind die toch meer hebben dan die nieuwe R serie...

[ Voor 44% gewijzigd door ChrisW op 05-09-2006 19:40 ]

Bussen vallen onder bussenVerwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:02:
vallen bussen ook onder vrachtwagens?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
TommyGun schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:51:
[...]
Bussen vallen onder bussenZo ook op je rijbewijs meen ik
Maak een nieuw topic?
computer voor alle werkzaamheden
Wanneer komen jullie weer EPS 18cm kratten laden voor Spanje?Edwin van Cleef schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:12:
Ik kan niet achterblijven dan mijn eigen vrachtwagen hier ook te posten![]()
Ben zelf internationaal chauffeur dus zal ik nog wel eens hier terug komen.
Het is een Daf XF95.430 met een 430 pk sterke 6 cylindermotor met momenteel ruim 1,1 miljoen op de teller.
Hij is op 28-08-2000 op kenteken gezet
Volgend jaar medio zomer krijg ik een Daf XF 105.510 superspace met voorloopas (3 assige trekker)
Ik rij voornamenlijk op Engeland met groenten en fruit.
[afbeelding]
en snachts houd ik van veel lampjes![]()
[afbeelding]
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
[ Voor 65% gewijzigd door Noork op 09-11-2006 13:46 ]
Dus jij bent diegene die mijn pa de nodige kopzorgen bezorgtDido schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:21:
Grappig topic
* Dido zit in Den Haag Scania's IT te vernachelen
*empty*
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 19:31 ]
Edit; laat maarVerwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:30:
Hoe zit dat toch met al die disco verlichting op sommige vrachtwagens? Houden die een feestje tijdens het rijden in die kabine? Verboden zou t moeten zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 10-11-2006 23:39 ]
Decoratie. Vooral de internationale mannen/vrouwen zitten meer in de truck dan thuis, het is gewoon hun thuis en zijn trots op die machine. En dus versieren ze de boel, jouw huis bestaat toch ook niet uit vier kale muren en een dak?Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:30:
Hoe zit dat toch met al die disco verlichting op sommige vrachtwagens? Houden die een feestje tijdens het rijden in die kabine? Verboden zou t moeten zijn.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Sterker: het is feitelijk ook verbodenTheimon schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 01:06:
[...]
Decoratie. Vooral de internationale mannen/vrouwen zitten meer in de truck dan thuis, het is gewoon hun thuis en zijn trots op die machine. En dus versieren ze de boel, jouw huis bestaat toch ook niet uit vier kale muren en een dak?
Kun je ook uitleggen waarom het verboden zou moeten zijn?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
[ Voor 18% gewijzigd door Theimon op 13-11-2006 18:17 ]
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
[ Voor 9% gewijzigd door ChrisW op 24-12-2006 15:32 ]
Verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 15:36 ]
Mooi wagenpark hebben ze, dat dan weer welVerwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:32:
Ik hou de eer van de familie hoog:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Allemaal Iveco Stralissen![]()
Captain Pervert schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:19:
Zoals je ziet rijd je als fietser op een apart fietspad, maar op de rotonde komen auto- en fietsverkeer samen. Het gaat mis wanneer fietsers op de rotonde willen blijven, en een auto er af wil. Ik heb al twee aanrijdingen gezien en twee bijna-ongelukken. Hoe kan dit?
benoni schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:41:
Is het met name in bestelauto's en vrachtwagens überhaupt wel uitvoerbaar? Tegenwoordig is de 'dode hoek-spiegel' verplicht, maar bestrijkt deze inderdaard het hele gebied waar de fietser kan rijden, of zie je alleen in een rechte lijn naar achteren?
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:46:
Ik kreeg op rotondes altijd hele vreemde blikken als ik op de fiets voorrang verleende voordat ik de rotonde op zou rijden, tot aan uitstappende vrachtwagenchauffeurs aan toe, die was me kwijt![]()
Verwijderd

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 10:22 ]
Er zijn momenten dat je gewoon niks meer ziet of geen tijd hebt om in die spiegels te kijken omdat je tegelijkertijd je trailer in de gaten houdt. De kunst is om vooraf alles gezien te hebben...benoni schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:58:
Misschien relevant voor dit topic is 'Gevaarlijke rotonde (Korreweg Groningen), waar ligt dit aan?', over kleine- en minirotondes en fietsers in de dode hoek. Enkele quotes:
[...]
[...]
[...]
*empty*
Verwijderd

Verwijderd

Essers heeft toch onlangs Centrum transport overgenomen? Bij Centrum is het juist veel zwerven door Europa heb ik gehoordVerwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:06:
Mijn huidig werkpaard:
[afbeelding]
Ondertussen al ca 8 maand bij deze firma,
en ik mag (nog) niet klagen![]()
Plus dat ik op de 'relaxe afdeling' ben ingedeeld, ik zit op de dienst Spanje en cross dus heen en weer tussen Spanje en Belgie.
Af en toe kom ik nog wel eens in Duitsland en Nederland,
maar het zwerven door gans Europa is er niet meer bij (soms mis ik dat wel).
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq