[DVD]Hoe een complete tv serie op dvd branden incl. menu

Pagina: 1
Acties:
  • 8.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
goed,
Zo als de naam al zegt wil ik graag mijn complete StarGate sg1 serie per episode op dvd branden.

ik heb ze nu los op mijn pc staan, als *.avi en een Divx videocompressie.

1 episode is om en bij de 8gig en rond de 20/21 afleveringen die gemiddeld 350mb per stuk zijn, bij elke aflevering zit een losse *.srt ondertiteling.

helaas beschik ik niet over Dual layer schijfjes, omdat deze mij eigenlijk wat te duur zijn, het zal dus op normale dvd's gebrand moeten worden, het hoeft niet allemaal op 1 dvd, meerdere dvd's is geen probleem.

Ik beschik over de volgende programma's:
- Windvd Suite met oa:
- Windvd platinum 5
- DVD Copy 2
- WinDVD Creator platinum 2
- Disk Master 2

- Pinnacle Studio 9
- Nero 6 Ultra edition

Ik wil berijken/maken, een dvd met een menu waaruit je kan kiezen welke aflevering je wilt zien. het hoeft er niet allemaal netjes en professioneel uit te zien, dat komt met de jaren wel eens, als ik er meer verstand van heb.

conclusie, ik zou dus graag willen weten hoe ik een dvd met een menu moet maken, waarin ik de verschillende afleveringen kan selecteren.
Hoe ik een *.avi kan branden met een *.srt ondertiteling , en een Divx compressie

Mijn zoektocht leverde deze resultaten:
1. DVD menu?
2. Clips op DVD
3. DivX.avi »»» Afspeelbaar op DVD maken?
4. www.doom9.org

[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-11-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De guides heb je al gevonden, dus daaar hoef ik je niet meer op te wijzen. je zult in ieder geval van avi naar dvd mpeg formaat moeten (of svcd formaat wordt door veel spelers ook ondersteund)

Waar loop je op vast? ik denk vooral de srt files.

Je zult of je srt hard in de dvd-mpeg stream moten coderen , of een van die dvd authoring pakketten zal ondertiteling moeten ondersteunen. Degene die ik daarvan ken kennen geen ondertiteling. Ikzelf ben voor de authoring stap toen uitgekomen op http://www.videohelp.com/tools?tool=581 dvd lab pro. (30 dagen trail ;) )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 20:00
Er zijn meerdere mogelijkheden, maar de beste lijkt me dat je met een tooltje (google maar eens) alle subtitles eerst in je avi's zet.
Dat scheelt al wat gedoe, nadeel is dat je straks op de DVD de subs niet kunt weglaten.
Daarna zul je een menu moeten maken, en alle afleveringen inderdaad naar DVD-mpg, vob files ofzo moeten gaan schrijven.
Helaas heb ik geen ervaring met menu's, ik brand normaal avi's naar DVD zonder menu.
Als alternatief kun je wel met virtualdub alle avi's nadat je ze hebt voorzien van subs achter elkaar zetten, en dan met je DVD authoring programma telkens bij het begin van een nieuwe aflvering een bookmark/ chapter maken. Zo kun je dus snel aflveringen zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
nou kijk, het probleem is eigenlijk dat ik me hier voor het eerst mee bezig houd en ik er dus totoaal geen verstand van heb.
B.V. ik heb allemaal *.avi file's maar het is gecodeert met een Divx compressie ? heb ik dan een avi of divx ?

ik heb nu net het programmatje DIKO gedownload (rustig maar het is allemaal legaal)
en ik heb een tutorial gevonden http://www.vmesquita.com/dikoauthor
ik begrijp dus nu dat ik eerst mijn avi's in mpg formaat moet hebben en dat ik het dan met een ander programmatje, bijvoorbeeld dvdcomposer kan branden? ik begrijp dat je met dvd composer een mpg en srt file kan converten kiezen?

kan ik dan mpg's op een dvd speler bekijken?

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-11-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158480

Waar ben je nou bang voor? Je kan toch wel gewoon eens proberen om ze op een dvd te branden, die dingen zijn 50 sent ofzo. en probeer het anders op een rewriteble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
Ik heb laatst 24 Season 4 op 6 DVD's gebrand, ook allemaal Xvid's van 350MB + losse SRT's. Ik heb eerst met Virtualdub en de TextSub filter die bij vobsub zit de ondertitels in het bestand gezet, en vervolgens met NervoVision Express op DVD gebrand, met een mooi menu en al.

Redelijk simpel dus, alleen gaat er stiekem heel wat tijd inzitten. Reken dan dus 45mins. per aflevering (op mijn PC) (realtime dus) en vervolgens nog 4-5 uur voor een fijne dualpass encoded DVD. Zorg wel dat je niet over de 3 uur video per DVD gaat, dan wordt de kwaliteit onacceptabel.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Anoniem: 158480 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:09:
Waar ben je nou bang voor? Je kan toch wel gewoon eens proberen om ze op een dvd te branden, die dingen zijn 50 sent ofzo. en probeer het anders op een rewriteble.
ja ik zal het eens probleren maar ik wil toch graag eerst er wat van af weten voordat ik als een idioot dvd's ga branden die allemaal mislukt zijn
Timmyboy_ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:16:
Ik heb laatst 24 Season 4 op 6 DVD's gebrand, ook allemaal Xvid's van 350MB + losse SRT's. Ik heb eerst met Virtualdub en de TextSub filter die bij vobsub zit de ondertitels in het bestand gezet, en vervolgens met NervoVision Express op DVD gebrand, met een mooi menu en al.

Redelijk simpel dus, alleen gaat er stiekem heel wat tijd inzitten. Reken dan dus 45mins. per aflevering (op mijn PC) (realtime dus) en vervolgens nog 4-5 uur voor een fijne dualpass encoded DVD. Zorg wel dat je niet over de 3 uur video per DVD gaat, dan wordt de kwaliteit onacceptabel.

Succes :)
ok dankje wel ik zal eens naar die programma's kijken,
Wat is dualpass encoded?
4 afleveringen per dvd dus?

nog een laatste opmerking aangezien ik eigenlijk denk dat het toch allemaal maar voor thuis geruik is.
onze dvd speler kan ook divx afspelen, maar nou snap ik niet wat ik nu heb, je ziet de als *.avi maar met een compressie van divx ? wat is het dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:01

spaceboy

Op grote hoogte

koekoek2003nl schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:16:
onze dvd speler kan ook divx afspelen, maar nou snap ik niet wat ik nu heb, je ziet de als *.avi maar met een compressie van divx ? wat is het dan ?
.avi is gewoon de extensie, dat zegt alleen "dit is een filmpje"

divx zegt iets over hoe de .avi-file is opgebouwd... hoe het gecodeerd is dus.

je kan dus zeggen dat je een divx hebt
je kan ook zeggen dat je een avi hebt
je kan ook zeggen dat je een divx-avi hebt
:)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 10:03
Ik neem aan dat je met episode gewoon 1 seizoen bedoelt? (episode is dacht ik gewoon 1 aflevering..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
koekoek2003nl schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:16:
[...]

ja ik zal het eens probleren maar ik wil toch graag eerst er wat van af weten voordat ik als een idioot dvd's ga branden die allemaal mislukt zijn

[...]

ok dankje wel ik zal eens naar die programma's kijken,
Wat is dualpass encoded?
4 afleveringen per dvd dus?

nog een laatste opmerking aangezien ik eigenlijk denk dat het toch allemaal maar voor thuis geruik is.
Compressie van video werkt vrijwel altijd met een VBR, variabele bitrate. In actiestukken zijn meer bits per seconde nodig dan in rustige stukken. De encoder gaat dus een bestand encoden, en hoe sneller hij dat doet, hoe minder tijd hij heeft om te kijken hoeveel bits per seconde er nodig zijn. Voor een betere kwaliteit kan je dus kiezen: Of heel langzaam coderen, of hem eerst het bestand laten analyseren en dan pas coderen, waarbij je met de laatste methode het beste resultaat haalt. Hij passeert het bestand dan dus 2 keer, vandaar dual-pass.

En ja, ik heb inderdaad 4x45 minuten per DVD. De kwaliteit is dan niet echt denderend meer. Ik wil je dus aanraden om onder de 2 uur per DVD te blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
ok bedankt allemaal voor jullie reactie's maar eigenwijs als ik ben, heb ik de raad van Meneer: 41738952 :? opgevolgt, en ben wat loos aan het branden gegaan op een dvd-rw.

Zoals ik al zei in mijn derde reply dat onze dvd speler ook Divx films af kan spelen.
Nu heb ik gewoon 4 losse *.avi films en 4 losse *.srt ondertiteling's op een dvd gebrand gewoon als data schijf

ik heb net even getest en het blijkt wonderbaarlijk genoeg ook nog te werken, echt goedde kwaliteit lijkt er haast beter uit te zien dan wat ik op mijn pc-->monitor afspeel,
het beeld is ook helemaal vullend op mijn monitor heb ik boven en onder van die zwarte balken....

het enige probleem is dat de ondertiteling teveel in het midden staat, niet netjes mooi onderaan,
en de ondertiteling klopt soms niet vaak staat er een: | of een: I in het begin voor, en de (lange) zinnen worden niet helemaal afgemaakt,
verder is de ondertiteling ook aan de kleine kant en een beetje dun

owja ik heb dus 4 films op 1 dvd staan, bij elkaar 1,7Gig volgens mij kan ik hem ook wel helemaal vol branden met films of niet?

hoe kan ik dat in orde maken?

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 28-11-2005 15:54 . Reden: wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat in orde maken ligt gewoon aan de instellingen van je dvd/divx speler. Daar kun je weinig aan doen tijdens het branden. Heb je een breedbeeld tv? Dan is het inderdaad logisch dat de zwarte balken er wel op je monitor zitten en niet op je tv. Je hebt verder neem ik aan ook een gewone beeldbuis tv? Dat zou verklaren waarom je films op TV mooier lijken. Je computer monitor is veel scherper waardoor je de foutjes veel beter kunt zien ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:58:
Dat in orde maken ligt gewoon aan de instellingen van je dvd/divx speler. Daar kun je weinig aan doen tijdens het branden. Heb je een breedbeeld tv? Dan is het inderdaad logisch dat de zwarte balken er wel op je monitor zitten en niet op je tv. Je hebt verder neem ik aan ook een gewone beeldbuis tv? Dat zou verklaren waarom je films op TV mooier lijken. Je computer monitor is veel scherper waardoor je de foutjes veel beter kunt zien ;).
ik heb breedbeeld ja,(beeldbuis ja)
maar ik kan niks instellen kwa ondertitel optie's daar heb ik natuurlijk al meteen naar gekeken, misschien kan hij niet zo goed overweg met *.srt subtitles...

ow, die balken zijn dus een teken dat het breedbeeld is, dat wist ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249405

koekoek2003nl schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:52:
ok bedankt allemaal voor jullie reactie's maar eigenwijs als ik ben, heb ik de raad van Meneer: 41738952 :? opgevolgt, en ben wat loos aan het branden gegaan op een dvd-rw.

Zoals ik al zei in mijn derde reply dat onze dvd speler ook Divx films af kan spelen.
Nu heb ik gewoon 4 losse *.avi films en 4 losse *.srt ondertiteling's op een dvd gebrand gewoon als data schijf

ik heb net even getest en het blijkt wonderbaarlijk genoeg ook nog te werken, echt goedde kwaliteit lijkt er haast beter uit te zien dan wat ik op mijn pc-->monitor afspeel,
het beeld is ook helemaal vullend op mijn monitor heb ik boven en onder van die zwarte balken....

het enige probleem is dat de ondertiteling teveel in het midden staat, niet netjes mooi onderaan,
en de ondertiteling klopt soms niet vaak staat er een: | of een: I in het begin voor, en de (lange) zinnen worden niet helemaal afgemaakt,
verder is de ondertiteling ook aan de kleine kant en een beetje dun

owja ik heb dus 4 films op 1 dvd staan, bij elkaar 1,7Gig volgens mij kan ik hem ook wel helemaal vol branden met films of niet?

hoe kan ik dat in orde maken?
Kun je mischien een pm versturen hoe je dat hebt gedaan en in welke stappen je avi bestanden op een dvd branden via nero?Of wat je hebt geselecteerd.

Met vriendelijke groet

Mathijs
Pagina: 1