DVD menu?

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:08
Ik heb wat paketten "ge-trialt" om zelf een DVD-menu mee te kunnen maken.
NEODVD 3.0 standard is erg makkelijk, maar de mogelijkheden zijn heel er beknopt.
Misschien dat er in de nieuwere versies mee opties zijn, maar daar zijn geen trials van.
DVD Workshop van U-lead is een heel mooi progje. Je kan alles in het oneindige instellen, maar het probleem hier bij is dat het menu alleen met een muis werkt, maar niet op een stand-alone speler. (althans niet op die van mij)
de DVD werkt dus voor de rest wel, maar het menu niet... :{

iemand ervaring met deze laatste? of met een recente versie van NeoDVD? of iemand nog een hele andere tip om zelf mooie menuutjes mee te maken?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Ik gebruik al tijden Ulead DVD Workshop en bij mij werkt het prima met de afstandbediening. Ik heb ook DVD's gebrand voor anderen en nog nooit klachten gehoord. Dus ik weet niet goed wat er bij jou aande hand is.

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 20:09

RBouman

René

Op mijn DVD werken menus gemaakt met DVD Workshop wel althans op VCDŽs en op S-VCDS ( ik heb nl nog geen DVD-burner)
Om menus te gebruiken moet op mijn speler wel de functie PBC (Playback Control) AAN staan!, mischien bij jouw speler ook? :)
Volgens mij is DVD workshop het meest programma met de meeste mogelijkheden, is ook mijn favouriete programma.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• paQ
real_jd schreef op 06 januari 2003 @ 11:37:
Ik gebruik al tijden Ulead DVD Workshop en bij mij werkt het prima met de afstandbediening. Ik heb ook DVD's gebrand voor anderen en nog nooit klachten gehoord. Dus ik weet niet goed wat er bij jou aande hand is.
;(
dan weet ik het ook niet meer.
Want ik vind het voor de rest een nooit programma :)

Je kan hem zelfs testen voordat je gaat branden. Ook met navigatieknoppen als op een AB, en daar werkt het wel. Maar zodra ik hem brandt is dat over. Zelfs in Power DVD niet. Nou test ik altijd eerst alles op een DVD+ RW. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Zou die het op een DVD +R misschien wel doen? of ben ik dan te naief... :>

• real_jd

real_jd

Of je naief bent kan ik niet beoordelen :) maar bij mij maakt het weinig uit DVD+R of +RW. Wat je wel eens kunt proberen is met een ander programma je DVD's te authoren. Naast DVD Workshop zou je eens kunnen kijken naar Sonic DVDit. Daar zijn ook erg mooie menu's mee te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door real_jd op 06-01-2003 12:01 ]

• paQ
real_jd schreef op 06 January 2003 @ 12:01:
Of je naief bent kan ik niet beoordelen :) maar bij mij maakt het weinig uit DVD+R of +RW. Wat je wel eens kunt proberen is met een ander programma je DVD's te authoren. Naast DVD Workshop zou je eens kunnen kijken naar Sonic DVDit. Daar zijn ook erg mooie menu's mee te maken.
thanks... :)
ga ik dat ook eens proberen

• paQ
;(
wat doe ik nou toch fout (aan de DVD Workshop gebruikers) :?

heb tutorials doorlopen, wizards gebruikt etc etc...
de DVD start wel, maar daar houdt het dan ook mee op. ik kan daarna dus niets meer doen. niet vooruit, niet achteruit, geen play geen stop.
*zucht :{

De trial van DVDit is momenteel niet beschikbaar, dus mijn opties zijn op... :{
en m'n DVDtje doet het nog steeds niet...

Verwijderd

Weet misschien 1 van jullie hoe ik een beweegende achtergrond (filmpie of plaatjes) in een dvd menu kan maken?

• real_jd

real_jd

Indien je gebruik maakt van Ulead DVD Workshop kun je een perfecte tutorial bekijken op de Ulead-website.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb dus net een demo gedownload van ulead workshop maar die accepteert geen VOB files kan dat kloppen?

[ Voor 10% gewijzigd door sypie op 26-11-2003 14:03 ]

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
ik gebruik TMpegEnc DVD Author, relaxed proggie... trail kun je gratis binnen slurpen.

Verwijderd

neem hier eens een kijkje : www.doom9.net

• Mozart
  • Laatst online: 18:28
De output van ULead DVD Workshop is een aantal VOB files. Die files kun je niet als input gebruiken...

PSN: PcDCch

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sypie,

Ik zie dat dit topic nogal uit is, en je vraag niet helemaal overeenkomt met wat de originele topicstarter z'n vraag was.

Ik sluit je topic daarom eventjes - open even een nieuw topic waarin je je vraag duidelijk stelt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.