[Ervaringen] Sony Vaio VGN-FJ1S deel 1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Iemand enig idee waarom deze notebooks vrijwel nergens te vinden zijn?

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01 22:41
Serenity schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:46:
Iemand enig idee waarom deze notebooks vrijwel nergens te vinden zijn?
Misschien is het model origineel niet bedoeld voor de Nederlandse markt? Als ik namelijk bij sommige menu's in de laptop kijk wat betreft kloksnelheid en zo (vraag me niet waar ze te vinden zijn, kwam er bij toeval) staat er een Duitse omschrijving bij.

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
heyhey had je al een klant gevonden voor jouw vaio?!
anders heb ik wel interesse!!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Wutroe
Kan iemand de drivers voor de S-toetsen (rechtsboven) en van de FN-toets om extra functies te activeren hier neer kunnen zetten en mij kunnen vertellen waar ik deze neer moet zetten (ik heb ze per ongeluk verwijderd)

• Wutroe
Poekoek schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:45:
Kan iemand de drivers voor de S-toetsen (rechtsboven) en van de FN-toets om extra functies te activeren hier neer kunnen zetten en mij kunnen vertellen waar ik deze neer moet zetten (ik heb ze per ongeluk verwijderd)
Ik heb besloten om meteen maar een nieuwe installatie van Windows XP Pro er overheen te draaien, alleen nu vraag ik mij af welke bestanden ik moet kopiëren van Sony om zaken als de FN-toetsen en de S-knoppen opnieuw te laten werken. Is dit gewoon het mapje drivers dat op de C: drive staat, of nog meer?

Verwijderd

Poekoek schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:42:
Ik heb besloten om meteen maar een nieuwe installatie van Windows XP Pro er overheen te draaien, alleen nu vraag ik mij af welke bestanden ik moet kopiëren van Sony om zaken als de FN-toetsen en de S-knoppen opnieuw te laten werken. Is dit gewoon het mapje drivers dat op de C: drive staat, of nog meer?
even uit mijn hoofd, hiervoor moet je de tools Vaio Control Center downloaden en installeren.

• Wutroe
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:31:
[...]

even uit mijn hoofd, hiervoor moet je de tools Vaio Control Center downloaden en installeren.
Hmm, nee dat werkt niet. Ik heb nl. wat drivers verwijderd en daarom werken de S-knoppen niet meer. Als ik via het Control Center de S-knoppen selecteer zegt ie dit: Opladen SnyUtils.dll. Zorg er voor dat dit bestand juist geinstalleerd is.

Weet iemand hoe ik aan dit bestand kom?

Daarbij is het probleem met de FN-knoppen ook nog niet opgelost, weet iemand anders hier een oplossing voor?

• Wutroe
Poekoek schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:45:
[...]

Hmm, nee dat werkt niet. Ik heb nl. wat drivers verwijderd en daarom werken de S-knoppen niet meer. Als ik via het Control Center de S-knoppen selecteer zegt ie dit: Opladen SnyUtils.dll. Zorg er voor dat dit bestand juist geinstalleerd is.

Weet iemand hoe ik aan dit bestand kom?

Daarbij is het probleem met de FN-knoppen ook nog niet opgelost, weet iemand anders hier een oplossing voor?
Iemand?

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Hey zijn jullie allemaal tevreden met jullie FJ1S?
ik zou deze graag ook wilen aanschaffen, ik word een beetje gek namelijk van mn iBook.
Weet iemand toevallig waar er eentje te koop staat?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Wutroe
iron_mike010 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:32:
Hey zijn jullie allemaal tevreden met jullie FJ1S?
ik zou deze graag ook wilen aanschaffen, ik word een beetje gek namelijk van mn iBook.
Weet iemand toevallig waar er eentje te koop staat?
Ik ben weer erg tevreden met de Sony. Ik had zelf gezorgd voor wat gedonder met Windows, maar das nu weer geregeld. Het enige minpuntje van mijn FJ1S vind ik dat hij recht van het trackpad wat kraakt, het witte stuk waar je handen op rusten zit iets los van de zwarte onderkant (iemand een oplossing?). Voor de rest erg fijne laptop, super mooi formaat, strak design en genoeg snelheid en opslagcapaciteit.

Verwijderd

Poekoek schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:55:
[...]

Ik ben weer erg tevreden met de Sony. Ik had zelf gezorgd voor wat gedonder met Windows, maar das nu weer geregeld. Het enige minpuntje van mijn FJ1S vind ik dat hij recht van het trackpad wat kraakt, het witte stuk waar je handen op rusten zit iets los van de zwarte onderkant (iemand een oplossing?). Voor de rest erg fijne laptop, super mooi formaat, strak design en genoeg snelheid en opslagcapaciteit.
Kan het bovenstaande (inclusief het gekraak) alleen maar bevestigen. Het handzame formaat springt er wat mij betreft echt uit.

• ATCO
  • Niet online
Heb zojuist op mijn FJ1S Windows Vista geinstalleerd. Draait prima, maar krijg de FN toetsen niet aan de praat en ook de touchpad drivers werken niet. Iemand een oplossing?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-01 16:00
Sony lijkt niet echt aanstalte te maken om Vista drivers uit te brengen. Touchpad en geluid werken niet naar behoren, de rest wel.

Als ik goede drivers vindt, zal ik ze posten.

• Wutroe
Dat had ik dus ook met een Vista Beta en werd er een beetje ziek van. Vista er maar weer af gedonderd en een clean install van XP er op gezet. Nu krijg ik alleen de webcam niet meer aan de praat, net als de S-toetsen, heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Heb ook vista gekocht en geinstalled. Werkt super op dit model maar idd de blauwe 'Fn' toetsen en de functies hiervan krijg ik niet werkend met de drivers van de Sony website.(http://www.vaio-link.com/...=VGN-FJ&m=2035&os=7&osl=6)
Iemand anders deze zaken wel al aan de praat gekregen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:37:
Heb ook vista gekocht en geinstalled. Werkt super op dit model maar idd de blauwe 'Fn' toetsen en de functies hiervan krijg ik niet werkend met de drivers van de Sony website.(http://www.vaio-link.com/...=VGN-FJ&m=2035&os=7&osl=6)
Iemand anders deze zaken wel al aan de praat gekregen?
Ik quote mezelf even omdat er waarschijnlijk eind maart 2007 een oplossing vanuit sony komt volgens hun website.
Important information about Microsoft Windows Vista
Windows Vista drivers and utilities are in development and will be released by the end of March 2007. Some drivers and utilities are already available. Click here to see the available downloads.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-01 16:00
Voor degenen die een oplossing voor het onbreken van een MemoryStick icoon zoeken (na herinstallatie Windows):

klik hier

De link eerder in het topic is nl overleden...

Verwijderd

Pagina: 1 2 3 Laatste