[Ervaringen] Sony Vaio VGN-FJ1S deel 1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

BJD

govaio schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:46:
[...]

Ik vind een kleine scherm niet erg... Als ik zou kiezen voor Averatec zou ik gewoon hiervoor kiezen, omdat 't een kleine scherm heeft...

Maar daar zeg je wat, voor dat kleine verschil een 14.1" ! Gelijk heb je natuurlijk...

Wat denken jullie dan van de afmetingen?

Deze Vaio > 340 mm x 253.5 mm x 21 to 33 mm (bron)
Averatec AV3360 > 270 mm x 240 mm x 25 mm (bron)
Ik zou voor sony gaan.
Sony is een wat meer high-end merk op de notebookmarkt.
Averatec mikt, zover ik snel in dat Averatec topic zag, meer op de budget markt.
Plus sony heeft met de FJ1S een heel fatsoenlijke laptop op de markt gezet, met goede drivers,
en een geweldig scherm.

• BJD

BJD

Serenity schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:07:
Let wel op bij de diefstal. Meestal geldt dit niet voor openbare gebouwen. Dus op school/uni, in de trein, op straat, op het station.. dat is allemaal niet gedekt.
Ik heb ABN gebeld: als hij gestolen wordt als je er met je neus bovenop zit is het gedekt.
Als hij gestolen wordt als je aan een klasgenoot hebt gevraagd of hij er op wil letten is hij gedekt.
Als hij gestolen wordt terwijl het lokaal op slot zat, en er zijn braaksporen is hij gedekt.
Of terwijl: alleen als hij onafgesloten & onbeheerd wordt achtergelaten is het niet gedekt. Logical :)

[ Voor 9% gewijzigd door BJD op 30-11-2005 22:15 ]

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01 22:41
BJD schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:14:
[...]

Ik heb ABN gebeld: als hij gestolen wordt als je er met je neus bovenop zit is het gedekt.
Als hij gestolen wordt als je aan een klasgenoot hebt gevraagd of hij er op wil letten is hij gedekt.
Als hij gestolen wordt terwijl het lokaal op slot zat, en er zijn braaksporen is hij gedekt.
Of terwijl: alleen als hij onafgesloten & onbeheerd wordt achtergelaten is het niet gedekt. Logical :)
En hoeveel kost zoiets per maand/per jaar?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
govaio schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:46:
[...]

Ik vind een kleine scherm niet erg... Als ik zou kiezen voor Averatec zou ik gewoon hiervoor kiezen, omdat 't een kleine scherm heeft...

Maar daar zeg je wat, voor dat kleine verschil een 14.1" ! Gelijk heb je natuurlijk...

Wat denken jullie dan van de afmetingen?

Deze Vaio > 340 mm x 253.5 mm x 21 to 33 mm (bron)
Averatec AV3360 > 270 mm x 240 mm x 25 mm (bron)
Al eens naar de MSI S260/S270 gekeken? dat is een 12" widescreen laptop, met behoorlijk nieuwe snufjes, verder ziet ie er ook nog is strak uit (net een apple, de witte versie dan). strak laptoppie als je een compacte wil hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/msis260/ts/ivogroot/DSCN5740.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Dnc1n op 30-11-2005 22:44 ]

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Poekoek schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:23:
[...]
En hoeveel kost zoiets per maand/per jaar?
http://www.abnamro.nl/nl/...voordelen.html?pos=verz99
Aantrekkelijke premie
De PC Verzekering is erg voordelig. Voor een laptop van EUR 1000,- bedraagt de premie per maand EUR 2,50, voor een desktop van hetzelfde bedrag zelfs maar EUR 1,50.
(...)
Dekkingsgebied
Laptop/handheld: ook bij een verblijf elders (werelddekking). Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig.
Daar staat het ook idd.. klinkt gunstig :)

• Wutroe
Das zeker zo, Mediamarkt voor 2 jaar € 150,-, ABN voor € 60,-. Wat ik me nog wel afvraag is, of ze bijvoorbeeld ook betalen als mijn harde schijf niets meer doet (zonder reden zoals ABN 'm noemt; kopje koffie er over heen)

• Serenity
Poekoek schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:53:
[...]
Das zeker zo, Mediamarkt voor 2 jaar € 150,-, ABN voor € 60,-. Wat ik me nog wel afvraag is, of ze bijvoorbeeld ook betalen als mijn harde schijf niets meer doet (zonder reden zoals ABN 'm noemt; kopje koffie er over heen)
Dat valt gewoon onder de garantie lijkt me. Tenzij er echt koffie in zit ;)

Je moet trouwens wel een ABN Studentenrekening hebben. Voor thuiswonende studenten is dat genoeg, voor uitwonenden moet je daarnaast ook een Studenten VoordeelPakket hebben. Dat is ook 30 euro per jaar + poliskosten etc.

En er staat "Handheld, laptop met randapparatuur EUR 2,50 per EUR 1.000". Pér 1.000 euro, dus als je een laptop hebt van 1001, betaal je 5 euro per maand, 60 per jaar. Voor beide poliskosten van 3,63, dus das alweer 100 euro per jaar voor een 1000+ laptop.

• Wutroe
Serenity schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:03:
[...]

Je moet trouwens wel een ABN Studentenrekening hebben. Voor thuiswonende studenten is dat genoeg, voor uitwonenden moet je daarnaast ook een Studenten VoordeelPakket hebben. Dat is ook 30 euro per jaar + poliskosten etc.

En er staat "Handheld, laptop met randapparatuur EUR 2,50 per EUR 1.000". Pér 1.000 euro, dus als je een laptop hebt van 1001, betaal je 5 euro per maand, 60 per jaar. Voor beide poliskosten van 3,63, dus das alweer 100 euro per jaar voor een 1000+ laptop.
FJ1S is € 999,- >:) Ga hier maar eens over nadenken. Gewone garantie geldt trouwens maar een jaar natuurlijk he.

• Serenity
De FJ1S gebruikers hebben geluk idd :) Go MediaMarkt

En ja, als je na een jaar geen garantie meer hebt en iets gaat kapot... dan kun je er natuurlijk water overheen gooien en zeggen dat het daarvan komt. Ik vraag me alleen af hoe ze zoiets controleren. Waarschijnlijk moet je toch echt aankomen met een papier van degene die de reparatie uitvoert, waarop staat dat het onderdeel daadwerkelijk door water defect is geraakt, en niet door bijv. slijtage.

[ Voor 80% gewijzigd door Serenity op 30-11-2005 23:33 ]

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Weet iemand nog een MediaMarkt waar ze verkrijgbaar zijn? ik heb er 2 geprobeerd en daar waren ze op en hadden ze geen idee of er weer nieuwe kwamen

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-01 10:01
Shit wat een vette laptop is dit, ik ga vanavond eens bij de Mediamarkt in Eindhoven kijken. Is iemand daar al geweest toevallig?

Verwijderd

ATCO schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:59:
Weet iemand nog een MediaMarkt waar ze verkrijgbaar zijn? ik heb er 2 geprobeerd en daar waren ze op en hadden ze geen idee of er weer nieuwe kwamen
Hier in Groningen. >:)

• govaio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-07-2010
Hoeveel kost het daar dan?

Verwijderd

999€

Net als bij de andere mediamarkten of course

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 12:08 ]

• govaio
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:08:
999€

Net als bij de andere mediamarkten of course
Oh? Ik dacht dat de aanbieding voorbij was :)

• govaio
Ik heb toch besloten mijn Vaio terug te geven en een MSI S270 te kopen.
Ik wil graag een compactere laptop en niet "een soort" desktop vervanger. Ik vind deze Vaio toch wel een beetje een desktop vervanger, een beetje een "medium size laptop". Ik wil niet gamen of zo, dus een iets minder snelle "small/medium size" MSI is ook genoeg voor mij.
MSI S270 is dus compacter, L x D x H = 303 x 225 x 28 mm (vaio L x D x H = 340 x 253.5 x 21 - 33 mm)...

[ Voor 25% gewijzigd door govaio op 01-12-2005 12:37 ]

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-01 10:01
govaio schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:34:
Ik wil graag een compactere laptop en niet "een soort" desktop vervanger. Ik vind deze Vaio toch wel een beetje een desktop vervanger, een beetje een "medium size laptop". Ik wil niet gamen of zo, dus een iets minder snelle "small/medium size" MSI is ook genoeg voor mij.
MSI S270 is dus compacter, L x D x H = 303 x 225 x 28 mm (vaio L x D x H = 340 x 253.5 x 21 - 33 mm)...
maken die paar centimeter echt zoveel verschil? Tis net 10% ofzo voor alle maten...

• govaio
Finwe schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:18:
[...]

maken die paar centimeter echt zoveel verschil? Tis net 10% ofzo voor alle maten...
Ik vind in dit geval toch "elke centimeter telt"...
(Moet ik nou echt niet doen? :/ )

Verwijderd

Het enige voordeel dat ik zie is dat je bij MSI standaard 2 jaar garantie krijgt, maar dat is dan ook het enige voordeel. Deze Sony presteert beter, heeft een beter scherm, en is goedkoper en tja, Sony klinkt bekender dan MSI. Die paar honderd gram ga je niet voelen. Bijvoorbeeld, tussen een Powerbook 12" en een 15.2" inch zit maar 400 gram verschil. Ik heb ze beide in mijn handen gehad en ik kon het verschil niet merken. Maar goed, doe wat jou het beste lijkt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 14:12 ]

• govaio
Maar wat denk je van de afmetingen dan, MSI zo'n 4 cm kleiner in lengte en zo'n 3 cm kleiner in breedte?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:11:
Het enige voordeel dat ik zie is dat je bij MSI standaard 2 jaar garantie krijgt, maar dat is dan ook het enige voordeel. Deze Sony presteert beter, heeft een beter scherm, en is goedkoper en tja, Sony klinkt bekender dan MSI. Die paar honderd gram ga je niet voelen. Bijvoorbeeld, tussen een Powerbook 12" en een 15.2" inch zit maar 400 gram verschil. Ik heb ze beide in mijn handen gehad en ik kon het verschil niet merken. Maar goed, doe wat jou het beste lijkt. :)
hmm sneller waar baseer je dat op, zeker de s270 is in iig veel meer geschikt voor games door de ati graphics (64bit voorbereid ook nog is), en de s260 is met centrino toch niet veel anders als de sony :p
onderbouw dit even ;)
kwa merk is msi toch wel aardig bekend, niet veel onbekender als sony.
De msi wordt ook compleet gelevert met alles erbij, tas, muis enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Dnc1n op 01-12-2005 15:44 ]

• BJD

BJD

Serenity schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:03:
[...]

Ik heb nog even gebeld met ABN, de poliskosten is een éénmalig bedrag wat je betaald bij het afsluiten van je éérste verzekering bij hun. Dus het is gewoon 2.5 euro per maand per 1000 euro verzekerde goederen.

[ Voor 79% gewijzigd door BJD op 01-12-2005 17:14 ]

• jeremy1111
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
govaio schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:34:
Ik had die sony ook gekocht maar vondt hem ook te groot heb hem dus omgeruild bij de mediamarkt voor een MSI S260 in de kleur wit.

Verwijderd

govaio schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:19:
Maar wat denk je van de afmetingen dan, MSI zo'n 4 cm kleiner in lengte en zo'n 3 cm kleiner in breedte?
Daar heb je een punt. Als grootte voor jou een belangrijk punt is, dan kun je beter een MSI 260 nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 16:40 ]

Verwijderd

De MSI is mischien iets kleiner, maar ik vind de Sony wel vele malen mooier.
En uiteraard geld ook voor deel de naam he.
Sony heeft wel een behoorlijk wat betere naam in de notebook markt dan MSI.

• Serenity
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:11:
Het enige voordeel dat ik zie is dat je bij MSI standaard 2 jaar garantie krijgt, maar dat is dan ook het enige voordeel.
Je kan 'm geheel zelf configureren in Duitsland (pickup&return garantie, dus dat 't bedrijf in Duitsland zit maakt dan ook weinig meer uit). Goed, voor die 999 aanbieding van de Mediamarkt krijg je niet hetzelfde van MSI, maar ga je naar de normale prijzen kijken komt Sony een flink stuk hoger uit voor veel mindere specificaties.
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:11:Deze Sony presteert beter, heeft een beter scherm, en is goedkoper en tja, Sony klinkt bekender dan MSI.
Het scherm van Sony is groter, beide zijn X-Black. Voor de 999 presteert Sony dus inderdaad beter :)
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:37:
De MSI is mischien iets kleiner, maar ik vind de Sony wel vele malen mooier.
En uiteraard geld ook voor deel de naam he.
Sony heeft wel een behoorlijk wat betere naam in de notebook markt dan MSI.
Dat kan wel zo zijn, maar ik heb Sony laptops de FS/FJ series na wat research toch snel van m'n lijstje geschrapt. Alleen al het feit dat de toetsen vervagen na slechte enkele maanden! Dat is gewoon absurd. Op GoT geven verschillende mensen dat aan, heb soortgelijke ervaringen gevonden op andere forums. Daarnaast schijnen deze modellen erg snel vol te zitten met krassen. Daar gaat het mooie uiterlijk :)

Ook lees ik zeer veel slechte verhalen over de service van Sony. Ook zijn vrijwel alle modellen uitgerust met een 4200RPM schijf, en valt hier verder weinig aan te veranderen. Al met al vind ik dit persoonlijk toch zeer grote minpunten.

[ Voor 36% gewijzigd door Serenity op 01-12-2005 19:06 ]

Verwijderd

Ook zijn vrijwel alle modellen uitgerust met een 4200RPM schijf, en valt hier verder weinig aan te veranderen.
In TS stond 80GB HDD (5400rpm).

• Serenity
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:39:
[...]
In TS stond 80GB HDD (5400rpm).
Ahja, de FJ1S/W zijn 5400RPM inderdaad. Valt me nog mee van Sony ;)

• BJD

BJD

Serenity schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:54:
Dat kan wel zo zijn, maar ik heb Sony laptops de FS/FJ series na wat research toch snel van m'n lijstje geschrapt. Alleen al het feit dat de toetsen vervagen na slechte enkele maanden! Dat is gewoon absurd. Op GoT geven verschillende mensen dat aan, heb soortgelijke ervaringen gevonden op andere forums. Daarnaast schijnen deze modellen erg snel vol te zitten met krassen. Daar gaat het mooie uiterlijk :)
FJ is geen FS ;)
Over dat toetsen vervagen: de FJ serie is half september geintroduceerd. Dus dat zou beteken dat de toetsen al na 2.5 maand hun opdruk verliezen?
Over het algemeen heb ik geen slechte ervaringen gehad met de service van sony de afgelopen 10 jaar. Ik weet niet of vaio service onder een andere afdeling valt, maar over hun algemene service ben ik dik tevreden!
Dat er bepaalde vaio's snel krassen heb ik ook ergens gelezen, maar het materiaal van de FJ1S ziet er niet krasgevoelig uit imho. Het is geen magnesium legering, maar sony heeft de behuizing in ieder geval uit 1 laags plastig gemaakt. Acer bijv, die heeft de bovenkant van hun moderne travelmates gemaakt uit een zwarte laag plastic, met een zilveren laagje er overheen. Zodra dat laagje een beetje krast zie je het zwart er onder.

• Serenity
BJD schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:23:
[...]
FJ is geen FS ;)
Over dat toetsen vervagen: de FJ serie is half september geintroduceerd. Dus dat zou beteken dat de toetsen al na 2.5 maand hun opdruk verliezen?
Andere serie inderdaad, maar wat ik uit reviews opmaak is de behuizing verder hetzelfde. Vandaar dat ik ze min of meer samen nam. Ik denk daarom ook niet dat het toetsenbord anders zou zijn. Maargoed, wellicht probeerde sommige gebruikers hun WhatPulse ratio op te krikken? :)
BJD schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:23:
Over het algemeen heb ik geen slechte ervaringen gehad met de service van sony de afgelopen 10 jaar. Ik weet niet of vaio service onder een andere afdeling valt, maar over hun algemene service ben ik dik tevreden!
Dat er bepaalde vaio's snel krassen heb ik ook ergens gelezen, maar het materiaal van de FJ1S ziet er niet krasgevoelig uit imho. Het is geen magnesium legering, maar sony heeft de behuizing in ieder geval uit 1 laags plastig gemaakt. Acer bijv, die heeft de bovenkant van hun moderne travelmates gemaakt uit een zwarte laag plastic, met een zilveren laagje er overheen. Zodra dat laagje een beetje krast zie je het zwart er onder.
Das wel goed om te horen. Dan zou het krasgevoelige misschien nog wel meevallen. Als er nog andere mensen zijn die hier uitsluitsel over kunnen geven of ervaringen mee hebben, please respond :) Zie ook [rml]Serenity in "[ Ervaringen] Sony Vaio laptop FS-series"[/rml].

[ Voor 9% gewijzigd door Serenity op 01-12-2005 21:59 ]

• Dytzox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-12-2023
de zwarte rand om het lcd scherm krast wel snel, als je er met iets overheen gaat zie je het al, gelukkig blijft het zwart en valt het nie zo op, maar dit zal wel bij elke laptop zijn

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Word steeds enthousiaster over deze laptop, toch erg jammer dat 'ie niet meer voor de actieprijs te krijgen is. Heb MediaMarkt Amsterdam gebeld, die hadden er nog een paar, maar dan wel voor rond de €1200 (weet de prijs niet precies, maar duidelijk duurder dan de acteprijs) Mocht iemand een adres weten waar 'ie voor een leuke prijs beschikbaar is dan hoor ik het graag

• BJD

BJD

ATCO schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:26:
Word steeds enthousiaster over deze laptop, toch erg jammer dat 'ie niet meer voor de actieprijs te krijgen is. Heb MediaMarkt Amsterdam gebeld, die hadden er nog een paar, maar dan wel voor rond de €1200 (weet de prijs niet precies, maar duidelijk duurder dan de acteprijs) Mocht iemand een adres weten waar 'ie voor een leuke prijs beschikbaar is dan hoor ik het graag
Er waren een paar mensen van plan hun vaio om te ruilen voor een andere laptop, ik weet niet of ze dat al gedaan hebben, maar anders kan je er mischien een van hun overnemen.

Verwijderd

Ik had hem gelukkig nog voor 999 euro.
Direct een 512MB reepje extra besteld.
Die komt hoop ik deze week nog.

Iemand ook last van dode pixels of sub pixels?
Ik heb er 2.
Direct bij de eerst boot al, valt me toch een beetje tegen.
Ze vallen niet echt op, 1 kan alleen nog lichte kleuren en 1 alleen nog donker.
Maar toch...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:57 ]

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:55:

Ik heb er 2.
Maar toch...
0 dode/luie pixels hier 8) Ik zou als ik jouw was eens navragen wat de garantie bij sony daarop is.

• jeremy1111
ATCO schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:26:
Ik was woensdag bij de Mediamarkt in almere en daar was hij nog 999 euro en ze hadden er nog wel 20.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:11

Ik heb er 2.
Maar toch...
je kan bij de mediamarkt gewoon naar de servicebalie lopen met je ingepakte laptop en dan zeg je: "ik heb dode pixels ik wil graag een nieuwe proberen." en dan pakken ze een nieuwe voor je als ze hem nog hebben :Y)

tenminste las je nog binnen de 14 dagen zit ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dytzox
klopt, gewoon terug gaan naar mediamarkt. had ik ook met de eeste volgende dag meteen terug en een nieuwe, doen ze niet moeilijk over. :)

Verwijderd

Bij de mediamarkt in breda was hij ook al uitverkocht, en daar kwam hij ook niet snel meer binnen, wat ze mij vertelden. Iemand nog een idee waar deze laptop ronde de 1000 euro te koop is??

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:03:
Bij de mediamarkt in breda was hij ook al uitverkocht, en daar kwam hij ook niet snel meer binnen, wat ze mij vertelden. Iemand nog een idee waar deze laptop ronde de 1000 euro te koop is??
Groningen 8)

• BJD

BJD

Ik heb er 2.
Maar toch...
1 dode pixel links in de hoek, maar die heb ik gerepareerd.
(met beleid met je nagel er overheen krassen)

Verwijderd

Welk type geheugen heb je waar gekocht en tegen welke prijs?

Verwijderd

OCZ 512MB PC4200 DDRII SO-DIMM besteld bij PCgate.
45 euro ongeveer.

• BJD

BJD

Nog even een bevinding van mij: Ik had RTHDCPL uit het register verwijderd als opstartitem. Dit ging aardig goed, totdat ik de mic aansluiting wilde gebruiken. Als je die wil gebruiken, en RTHDCPL draait niet blijft de geintegreerde mic de bron. Zodra de service wel is gestart en je plugt iets in op die aansluiting zal dat de bron worden. Verder ontbreekt mij het nut van de RealTec High Defenition Control PaneL.

[ Voor 10% gewijzigd door BJD op 09-12-2005 23:11 ]

• BJD

BJD

Ik denk dat ik toch binnenkort mijn laptop laat repareren. De geluiden van de voltregulator zijn dusdanig storend dat ik het zat ben. Ik heb al ff bij MM geinformeerd, maar die zeiden dat je het beste sony zelf kon bellen. Als je de garantie via hun zou doen zou het veel sneller gaan dan via de MM.

Update:
Sony gebeld, volgens hun is het probleem "normaal" (ik kreeg ook een duits of belgisch achtige medewerker dus 'k kon hem ook niet altijd even goed verstaan)
Maar het kwam er iig op neer dat ik er geen garantie op kreeg. Ik heb ook direct even gevraagd voor geheugen en hdd vervangen: als je een probleem krijgt, en het heeft geen verband met het upgraden dan valt het gewoon onder de garantie.

[ Voor 41% gewijzigd door BJD op 13-12-2005 10:21 ]

• Dytzox
welk toetsenbord indeling moet je kiezen, ik weet dat het uk moet zijn ofzo, maar welke in windows?

• Reb87
  • Niet online
Remont schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:55:
welk toetsenbord indeling moet je kiezen, ik weet dat het uk moet zijn ofzo, maar welke in windows?
In Windows (xp) is dit "Engels - Verenigd Koninkrijk" ;)

• Wutroe
Deze laptop heeft toch wel een hele fijne batterijeduur als je gewoon bezig bent met alleen MS Word of Excel. Ik ben nu op school een half uur bezig geweest, heb de batterij op Draagbaar/Laptop staan, en er is nog maar een kwartier van de batterijduur af gegaan. Er is nu ook nog eens 2:30 over volgende de batterij. In deze situatie heb ik overigens WiFi uitstaan en ben ik gewoon met een kabel gekoppeld aan het internet, maar dat gebruik ik niet.

• Reb87
  • Niet online
Ik heb een probleem met de tv-out. Als ik er een extra monitor op aansluit (een 17" TFT) dan geeft hij op de tft ietswat wazig beeld.

Notebook: 1280x800
Monitor: 1280x1024

Het beeld is dan niet gecloned, maar uitebreid naar rechts. Weet iemand hoe dit kan komen?

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Is deze nog in de beurt van amsterdam verkrijgbaar voor 1000?

Verwijderd

een 2e hands fj is misschien wat voor je.

Kan zelf de fj series ook nergens meer in de winkels vinden de fj170'/180 zijn ook best interessant, maar (nog?) niet in nl te koop volgens mij.

• Chiron
  • Laatst online: 27-01 17:37

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Die advertentie heb ik 3 weken terug ofzo ook al op gereageerd, geen reactie. Hoe zit het trouwens met mensen die 'm wel hebben en ervaring met de accu? Dat is volgens mij bij Sony altijd een heikel punt...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Aakab
Ligt hij ook niet meer in almere?

• BJD

BJD

De aanbieding is al tijden voorbij, volgens mij is hij nu veel duurder.
Hoeveel mensen hebben trouwens last van die pieptoon in de laptop. (is altijd behalve als de adapter er aan zit, en de accu vol is)
Ik weet dat Poekoek en Ozxobez er ook last van hebben. Wie nog meer?

• Dytzox
ik hoor niks., alleeen als hij uit staat en ik er met me oor op ga hangen, dan hoor je waar die ledtjes zitten een pieptoontje, niet irri ofzo

• BJD

BJD

Remont schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:32:
ik hoor niks., alleeen als hij uit staat en ik er met me oor op ga hangen, dan hoor je waar die ledtjes zitten een pieptoontje, niet irri ofzo
Het is om precies te zijn naast de geheugenmodules ;)
maar dan heb jij het dus in mindere mate. Ik hoor het gepiep vanaf 2 meter afstand nog goed, erg irry als ik wil slapen. :(

• Dytzox
das nie best. ik heb bij het geheugen helemaal niks.
das toch raar. ik kan makkelijk met dit ding aan gaan slapen, als hij voor me bed draaid hoor ik alleen de hdd heel erg zacht draaien, meer niet.

Verwijderd

Ik heb het ook, maar niet erg.
Heel soms een klein pieptoontje maar ook niet altijd en 'zeker' niet iritant.
Raar dat sommige er wel last van hebben.

Andere componenten mischien?

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen welke ik geheugen ik dien te kopen indien ik dit wil upgraden van 512mb (standaard bij de FJ1S) wil upgraden naar 1gb. De Kingston configurator heeft bij mij voor wat verwarring gezorgd. Deze adviseert om ddr2-533 te kopen terwijl via sony een upgrade van 400mhz wordt geadviseerd. Welk stuk geheugen past bij nu eigenlijk bij mijn moederbord en processor? En kan ik de dual channel mogelijkheden van mijn moederbord benutten bij gebruik van een willekeurige upgrade module van 512mb?

Bij voorbaat dank,

BandC

Verwijderd

Er zit standaard een reepje van 533MHz in.
Ik zelf zou dit er dus ook weer bij in doen.

Maar het word inderdaad maar op 400MHz gebruikt.
Mischien hebben ze er 533MHz geheugen in gedaan omdat de voltages soms lager uitvallen.
En dus om er zeker van te zijn dat het stabiel blijft werken.

• jeremy1111
Ik heb een reepje 1GB DDR2 PC4200 van corsair er bij gedaan loopt als een trein.

Verwijderd

Wat is eigenlijk de handigste manier om de recovery-partitie (ongeveer 7 GB) na backup op DVD's samen te voegen met 1 van de andere HD-partities? Die extra ruimte is natuurlijk van harte welkom :)

• BJD

BJD

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:29:
Wat is eigenlijk de handigste manier om de recovery-partitie (ongeveer 7 GB) na backup op DVD's samen te voegen met 1 van de andere HD-partities? Die extra ruimte is natuurlijk van harte welkom :)
OM FAQ / Beleid

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:11
gewoon partitionmagic dus.

Partitie verwijderen en dan de lege ruimte bij de andere partitie zetten.

Wel je laptop aan de stroom hangen als je bezig bent ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Aakab
Wilt niemand zijn laptop kwijt?

Verwijderd

jeremy1111 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:00:
Ik heb een reepje 1GB DDR2 PC4200 van corsair er bij gedaan loopt als een trein.
Jeremy1111,
Heb je de upgrade uit de geheugenwizard op de crosair site besteld of een willekeurige module met de genoemde specificaties? De wizard stelt namelijk een andere module voor (met een hogere prijs) dan de module die je zelf selecteerd op basis van de specs. Ook bij het geheugenwizard van Kingston doet hetzelfde zich voor. Heb je enig idee er verschil tussen de modules zit anders dan een prijsverschil van ongeveer Eur 40,-?

BandC

• jeremy1111
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:56:
[...]

Jeremy1111,
Heb je de upgrade uit de geheugenwizard op de crosair site besteld of een willekeurige module met de genoemde specificaties? De wizard stelt namelijk een andere module voor (met een hogere prijs) dan de module die je zelf selecteerd op basis van de specs. Ook bij het geheugenwizard van Kingston doet hetzelfde zich voor. Heb je enig idee er verschil tussen de modules zit anders dan een prijsverschil van ongeveer Eur 40,-?

BandC
Ik heb het geheugen bankje bij EMPC Solutions gekocht voor 90 euro en ik heb altijd goede ervaring met het merk Corsair.
Dit is het type Corsair VS1GSDS533D2 1024MB 533MHZ

Verwijderd

jeremy1111 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:45:
[...]

Ik heb het geheugen bankje bij EMPC Solutions gekocht voor 90 euro en ik heb altijd goede ervaring met het merk Corsair.
Dit is het type Corsair VS1GSDS533D2 1024MB 533MHZ
Dank je Jeremy1111. Ik heb echter al een module bij crucial besteld en ontvangen tegen een iets hogere prijs (Eur 120), maar ja. Alles werkt prima.

Wel merkwaardig is dat CPU-z aangeeft dat mijn geheugen in dual channel werkt terwijl ik toch echt twee verschillende grotes en merken geheugen in mijn laptop heb zitten. Of cpu-z maakt een foutje of ik snap er echt helemaal niets meer van!

Verwijderd

Ik heb er nu 2 repen van OCZ in zitten.
Werkt ook lekker en alles gaat stukken sneller.
Het zijn de 2 dezelfde repen, namelijk:

OCZ 1GB 533Mhz PC2 4200

Geen gedoe en gekut, alles werkte meteen.
Ze waren 90 euro per stuk.

• Chiron
  • Laatst online: 27-01 17:37

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Hoe is de gemiddelde accuduur nu van het beestje :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:31:
Hoe is de gemiddelde accuduur nu van het beestje :)
Ligt eraan hoe je de voltages zet.
Ik heb deze nu lekker laag staan doormiddel van NHC.
Met een beetje msn/surf werk kan ik er nu zo'n 3,5 tot 4 uur op doorgaan.

Verwijderd

ik google me suf naar verkooppunten, maar zelfs na een telefoontje naar Sony zelf kom ik niet verder dan MediaMarkten zonder voorraad of enkel zwarte versies... zucht :)

iemand nog tips?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:24
computerpirates.com ?
En op mycom hebben ze ook een nieuwe versie.

[ Voor 53% gewijzigd door Eskimootje op 19-01-2006 19:23 ]

Verwijderd

@ sanderclaus: Waar kun je die zwarte versies kopen dan? En wat kosten die?
@ eskimootje: welke nieuwe versie is dat dan? zie geen fj serie...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 19:48 ]

• Serenity
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:47:
@ eskimootje: welke nieuwe versie is dat dan? zie geen fj serie...
Hij bedoelt de FE series.

Verwijderd

@ sanderclaus: Waar kun je die zwarte versies kopen dan? En wat kosten die?

MediaMarkt Eindhoven heeft nog 2 zwarte op voorraad. Kost 1099 euro.

Verwijderd

Sander claus: Bedankt voor de tip!

heb vandaag de laatste daar opgehaald en ben er super blij mee!

• Wutroe
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:13:
Sander claus: Bedankt voor de tip!

heb vandaag de laatste daar opgehaald en ben er super blij mee!
Zou je eens wat foto's kunnen maken van die zwarte versie, ben wel benieuwd hoe dat er in real life uitziet.

Verwijderd

't is gewoon een witte versie hoor...
foto's van de zwarte versie (die ik eigenlijk liever had gehad) kun je hier vinden....

• Wutroe
Ik wil er 512MB Crucial geheugen bij in zetten, geeft dit nog problemen met de standaard 512MB van Samsung of moet dat gewoon goed gaan? Het gaat om dit type geheugen: http://www.crucial.com/eu...+VGN%2DFJ1S&WSPN=CT491200

Kost inclusief verzendkosten € 63,44, weet er iemand eventueel nog vergelijkbaar geheugen voor een lagere prijs (wel met zelfde specificaties)?

• Wutroe
Iemand?

Verwijderd

Damn wat heb ik spijt dat ik deze aanbieding gemist heb van 999 euro! :(
Nu mag ik ongeveer dezelfde prijs betalen voor de FS415E, die toch wel heel wat mindere specs heeft :(
(halve kilo zwaarder, Celeron-M ipv Pentium-M, groter formaat, 4200rpm hdd ipv 5400rpm, ...)
Ik vind de FJ1S zelfs niet meer in de Pricewatch, en ook niet op de sony vaio site?

• Aakab
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:07:
Damn wat heb ik spijt dat ik deze aanbieding gemist heb van 999 euro! :(
Nu mag ik ongeveer dezelfde prijs betalen voor de FS415E, die toch wel heel wat mindere specs heeft :(
(halve kilo zwaarder, Celeron-M ipv Pentium-M, groter formaat, 4200rpm hdd ipv 5400rpm, ...)
Ik vind de FJ1S zelfs niet meer in de Pricewatch, en ook niet op de sony vaio site?
*me deelt gevoel...

• Serenity
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:07:
http://www.vaio-link.com/...ory=0&serie=VGN-FJ&m=2035
Hij staat nog bij www.computerpirates.com, maar wel voor >1300 :/

• Reb87
  • Niet online
Als iemand de mijne wilt overnemen (met 2x 512mb Samsumg, tv-out kabeltje en een crumpler tas "the gimp") mail me voor een goed bod... ;)

• Wutroe
Poekoek schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 00:16:
Ik wil er 512MB Crucial geheugen bij in zetten, geeft dit nog problemen met de standaard 512MB van Samsung of moet dat gewoon goed gaan? Het gaat om dit type geheugen: http://www.crucial.com/eu...+VGN%2DFJ1S&WSPN=CT491200

Kost inclusief verzendkosten € 63,44, weet er iemand eventueel nog vergelijkbaar geheugen voor een lagere prijs (wel met zelfde specificaties)?

Verwijderd

kan iemand de default wallpaper ergens uploaden? merci!

• Aakab
Ozxobez schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:25:
Als iemand de mijne wilt overnemen (met 2x 512mb Samsumg, tv-out kabeltje en een crumpler tas "the gimp") mail me voor een goed bod... ;)
Hoi..ik had je gemailed maar je mailbox schijnt vol te zijn...mail me at aakab at hotmail punt com.

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Kan je er zelf een andere grafische kaart in zetten (PCI-E)?

• popcorn
Ozxobez schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:25:
Wat versta je onder een goed bod?

Verwijderd

popcorn schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:21:
[...]

Wat versta je onder een goed bod?
Meer dan de 900 euro die ik er voor geboden heb :)

• popcorn
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:39:
[...]

Meer dan de 900 euro die ik er voor geboden heb :)
Dan laat maar :P

• Reb87
  • Niet online
popcorn schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:19:
Kan je er zelf een andere grafische kaart in zetten (PCI-E)?
nee ;)

• Wutroe
Kan ik beter een 512MB module PC2-4200 533mhz kiezen of een PC2-3200 400mhz. Ik weet nl. niet op welke snelheid de originele Samsung module draait en die blijft er gewoon in zitten. En waar zal dit extra geheugen invloed op hebben? Ik internet, msn en office vooral op de laptop met meestal zo'n 4-6 schermen open tegelijk. Ga ik er dan erg mee op vooruit tijdens het gebruik zelf, of vooral met bijv het opstarten?

• Reb87
  • Niet online
PC2-4200 533MHz ;) Je merkt het goed wanneer je meerdere programma's open zet, of als je bijvoorbeeld bezig bent met Photoshop.

• Wutroe
Ozxobez schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:28:
PC2-4200 533MHz ;) Je merkt het goed wanneer je meerdere programma's open zet, of als je bijvoorbeeld bezig bent met Photoshop.
Dankje! Dan ga ik die denk ik binnenkort maar eens bestellen.

Verwijderd

Ramon de Jesus schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:14:
gewoon partitionmagic dus.

Partitie verwijderen en dan de lege ruimte bij de andere partitie zetten.

Wel je laptop aan de stroom hangen als je bezig bent ;)
Gelukt! Met Partition Magic 8.0.

Partitie verwijderd, C naar links geschoven, de extra 7 GB aan D toegevoegd en die ook teruggeschoven. Het duurde circa 1.5 uur bij elkaar.

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 12:34
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Vaio FJ1S en de FJ1Z ?

edit: Hij staat inderdaad nergens in de pricewatch... tot nu toe alleen op computerpirates gevonden.. :/

[ Voor 44% gewijzigd door Savages op 03-02-2006 00:53 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Pagina: 1 2 3 Laatste