Newsservers met binaries [deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 33.617 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
jerry_a schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:27:
[...]
Heb je wel betaald? Hier is niets aan de hand. Alle readers doen het.
http://www.eweka.nl/readers
Zeker, ik heb net een mailtje gehad dat ik nog voor 45 dagen credits heb.

[ Voor 60% gewijzigd door Stiegl op 21-03-2006 09:20 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
FrenzyFreak schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:01:
Bovendien horen er niet zoveel mensen thuis achter hun pc te zitten op het moment dat ik op school zit ;)
en jij hoort je bezig te houden met je studie als je op school zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

LiGHtNiNG! schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:52:
[...]

Klinkt als Multikabel (hebk ook) ;), ik heb ervaring met Eweka en TweakNews. De laatste heb ik nog steeds en levert een stuk minder problemen op als Eweka. Voor die enkele keer dat het niet werkt ga ik daar niet over klagen voor die ~ € 6,-. Als je het (iets) goedkoper wil kun je een jaar abbo afsluiten bij TweakNews, das € 70,- dus € 5,83 per maand als je dat al teveel vindt dan weet ik het niet meer. (Je kan altijd je quota verhogen bij Multikabel, voor teveel :+)
Inderdaad MK. Laatste tijd red ik het soms nét niet. Andere keren ben ik gewoon zuinig met downloaden, misschien iets wel te zuinig. Want ik hou vaak van horror/thriller enzo, maar er zit af en toe meuk tussen niet te kort. En dan is het zonde.

Tweaknews had ik inderdaad al dat proefabbonement geprobeerd, ging lekker, zie nu dat eweka toch wat problemen heeft, misschien is dan tweaknews wel de juiste om te nemen. Die 5/6 euro per maand is er snel uit zeg maar. Gaat mij niet om het geld hoor, maar meer omdat tweaknews tot 10Mbit gaat en Eweka tot 20Mbit, dus zat een verschil in, vandaar.

Ik zal het een keer gaan proberen voor een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
The Cheese schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:19:
[...]

Zeker, ik heb net een mailtje gehad dat ik nog voor 45 dagen credits heb.
En eveneens gecontroleerd of al je account gegevens nog hetzelfde zijn gebleven ? Bij afsluiting en heraansluiting is de kans namelijk 1 op 45 (inmiddels) dat je serveradres gelijk is gebleven. Er is absoluut niets mis met NR8. Zowieso, we gaan echt geen server 3 dagen down laten ofzoiets. Wat ik hierboven opnoem is echt de allermeest gemaakte fout samen met lowercase password invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

M.I.G. schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:57:
[...]

Inderdaad MK. Laatste tijd red ik het soms nét niet. Andere keren ben ik gewoon zuinig met downloaden, misschien iets wel te zuinig. Want ik hou vaak van horror/thriller enzo, maar er zit af en toe meuk tussen niet te kort. En dan is het zonde.

Tweaknews had ik inderdaad al dat proefabbonement geprobeerd, ging lekker, zie nu dat eweka toch wat problemen heeft, misschien is dan tweaknews wel de juiste om te nemen. Die 5/6 euro per maand is er snel uit zeg maar. Gaat mij niet om het geld hoor, maar meer omdat tweaknews tot 10Mbit gaat en Eweka tot 20Mbit, dus zat een verschil in, vandaar.

Ik zal het een keer gaan proberen voor een jaartje.
Tweaknews maakt toch gebruik van Eweka :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
n00bs schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:43:
[...]

Tweaknews maakt toch gebruik van Eweka :/ ?
Eh nee ? We feeden elkaar wel in / out, misschien dat je daarmee in de war bent :) Maar dat doen alle newsproviders naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Trouwens wel weer netjes van TweakNews. Ik mailde dus zojuist dat ik dus wel een keer die 10 dagen heb gehad, maar omdat ik nog niet zeker wist of ik het wilde doen. Nu wil ik het wel, maar je krijgt maar 1 keer een 10 dagen-op-proef.

Mailtje terug:
U kunt dan ongeveer een *knip* jaar geen aanvraag meer doen.
Als u echter nu het formulier retourzend, dan kunnen we uw aanvraag
gewoon in behandeling nemen.

Reden dat we dit doen is om mensen die steeds pogen een gratis 10 dagen
account te nemen, dwars te zitten. Het engelse woord is meen ik 'freeloaders'

Uw gegevens zitten nog in de database (gezien de blokkering) en als u ons even
uw postcode en dergelijke doormeld, kunnen we een nieuwe aanvraag aan u toezenden.
Weet ik meteen weer wat de term freeloaders inhoudt.

Dus meteen mijn gegevens weer teruggestuurd. Eigenlijk van die downloadlimiet verlost..:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Punica- schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:47:
[...]
En eveneens gecontroleerd of al je account gegevens nog hetzelfde zijn gebleven ? Bij afsluiting en heraansluiting is de kans namelijk 1 op 45 (inmiddels) dat je serveradres gelijk is gebleven. Er is absoluut niets mis met NR8. Zowieso, we gaan echt geen server 3 dagen down laten ofzoiets. Wat ik hierboven opnoem is echt de allermeest gemaakte fout samen met lowercase password invoeren.
Yep, ik heb mijn account trouwens nooit heraangesloten, alleen maar verlengd. Dan blijven je account gegevens gewoon gelijk.
Ik zal mijn firewall eens checken.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Ook al stap ik waarschijnlijk binnenkort over naar Tweaknews omdat Speedxs blijft blunderen heb ik voorlopig een maandje Orangeusenet http://www.orangeusenet.com/ genomen. $ 14,95 voor een unlimited account met 4 verbindingen. Het is een reseller van Giganews, enige verschil is dat je hier 'maar' 40 dagen retentie hebt.

Eerste indruk, vrij goede verbinding vooral bij het headeren. Headers binnenhalen op 10 Mbit/s is best prettig. Minpuntje was dat ondanks mogelijkheid gebruik van meerdere mailadressen voor je password ik in eerste instantie geen password gemaild kreeg. Ook niet in mijn bulkmail box. Pas na mailen aan Orangeusenet kreeg ik een pass gemaild.

De 40 dagen retentie halen ze in ieder geval, maar dat is natuurlijk makkelijk met Giganews als originele nieuwsboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ericr schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:53:
maar dat is natuurlijk makkelijk met Giganews als originele nieuwsboer.
Dat is niet waar. :P
Tweak gebruikt Giganews als feed, dit wil zeggen dat ze inkomende artiekelen doorgestuurd krijgen van Giganews. Dit zegt totaal niks over de opslagcapaciteit van Tweaknews. En juist de opslagcapaciteit is hetgene wat de retentie bepaald.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Datafeest, Casema gaat er ook prat op dat ze Giganews als feeder hebben. Hebben zij dan wel een retentie gelijkwaardig aan GN? Ik kan me niet voorstellen dat een normale provider hetzelfde disk cabinet heeft als GN

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Mensen

Probeer 2 dingen uit elkaar te houden

Feed
Reseller

ALLE usenet providers feeden elkaar, dit heeft NIETS te maken met de retentie of compleetheid van welke usenet provider dan ook.

Wat Ericr bedoeld, is dat zijn usenetprovider een RESELLER is van Giganews, met andere woorden, ze resellen gewoon giganews accountjes echter dan met een beperktere retentie waardoor ze vermoedelijk een betere prijs kunnen bieden.

Zelfde als Casema, die hebben geen eigen usenet platform, zij bieden hun klanten gratis gecapte toegang tot giganewsen zijn dus in feite ook een reseller van Giganews.

Hoop dat ik zo wat duidelijkheid schep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is de retentie die Casema biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Gunner schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:33:
50+ dagen toen ik er gebruik van maakte, in de binaries groepen. Maar die 2 Mbit/s schiet niet op, zeker niet omdat het nooit lukt om dat over 1 connectie door te krijgen. Het is leuk dat ze het aanbieden, maar als je 12,5 Mbit/s kabelconnecties aanbied is die 2 Mbit/s erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:33:
Momenteel 62 dagen zelfs. Athans, als casema nog steeds giganews gebruikt.

Giganews heeft trouwens een optie om je account tot max. 30 dagen uit te schakelen als je op vakantie gaat, dat werd mij medegedeeld toen ik mijn account had opgezegd omdat ik 2 weken op vakantie ging. Wel een handige service, helaas kan dit alleen per email geregeld worden en niet via een formuliertje op op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maar log je dan in op Giganews direct? Want als Casema ook de discspace moet hebben dan is dat een behoorlijke kostenpost voor ze lijkt me. misschien haal ik reseller en feed door elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Gunner schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:43:
Maar log je dan in op Giganews direct? Want als Casema ook de discspace moet hebben dan is dat een behoorlijke kostenpost voor ze lijkt me. misschien haal ik reseller en feed door elkaar
Je logt in op casema, maar de servers staan bij giganews. Zelfde geldt voor orangeusenet, als je daar naar toe tracert dan kom je uit op een giganews machine. Ik zal de komende weken in ieder geval Orangeusenet testen op snelheid en stabiliteit, gisteravond vond ik het wat haperend maar heb toen geen grote bestanden overgehaald. Vanavond eens testen met een volledige film van 4,5 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn creditcard werkt opeens niet meer met giganews? Ik krijg een bericht dat mijn card niet gebruikt kan worden terwijl ik nog genoeg geld erop heb staan?

Ik moet een uurtje wachten en kan dan in het control centre van giganews mijn kaartgegevens aanpassen en alsnog betalen? Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is je kaart niet ge-banned in het verleden? Dat deden ze nog wel eens bij mensen die klaagden over hun service :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:55:
Is je kaart niet ge-banned in het verleden? Dat deden ze nog wel eens bij mensen die klaagden over hun service :X
Nee? Althans, ik denk het niet? Ik heb wel een paar dagen geleden mijn abonnement opgezegd omdat ik op vakantie ging voor een paar dagen. Toen kreeg ik deze reactie terug:
We regret to see you leave us, but we want you to know that you are always welcome to return.

For future reference, our billing department can suspend accounts for up to 30 days. To submit a suspension request you must contact our billing department at:

billing@giganews.com

Thank you for having chosen Giganews.
Niet iets vreemds toch? Ik had ook al in mijn reden van opzegging aangegeven dat ik heel tevreden ben en straks weer lid ga worden?

Nu wil ik een abonnement afsluiten en krijg ik deze tekst te zien:
Unfortunately, the credit card you provided could not be charged for the service you requested. Your account has been locked, but you may at your convenience visit the Control Panel and update your credit card information and unlock your service for use. If you have any questions, please contact contact support.
Vaag hoor, ik krijg ook geen inloggegevens meer en kan dus niet in dat control panel komen, ook niet met mijn oude username?

Financieel moet het toch lukken? Ik heb net voor 40 euro dvd's besteld en dat kon ik wel gewoon betalen met de creditcard? Ik zal giganews maar even mailen, volgens mij ligt het probleem daar...

edit: ik heb inmiddels al een reactie terug van giganews (in 10 minuten tijd!!) _/-\o_

Mijn creditcard zegt tegen giganews: do not honor. Geen idee hoe dat kan, maarja... morgen maar even bellen met de maatschappij wat er nu loos is. Vaag hoor, maarja. Helaas niet downloaden nu dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker niet toegestaan om samen met m'n broertje (die ergens anders woont) samen een account op Eweka of Tweaknews te delen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:32:
Het is zeker niet toegestaan om samen met m'n broertje (die ergens anders woont) samen een account op Eweka of Tweaknews te delen :'(
Bij TweakNews idd niet, weet niet hoe het is bij Eweka.
Maar ach, wat is 7.95 per maand als het unlimited download-mogelijkheden zijn ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, bittorrent is ook unlimited (met een groter aanbod. of staan er ook 30k+ muziek albums op nieuwsservers?). Dan maar wat langzamer :D (genoeg gekke zweden etc op privetrackers trouwens :P)

edit:

UIt de Eweka faq:

Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen ?
Het is mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen , zolang u het aantal maximale connacties van 4 maar niet overschrijd.

Weut? }:O

Account sharing: Toegestaan

netjes.

Ik zit hier op 20mbit tele2 en mn broertje op 5mbit ofzo. Kunnen we mooi verdelen, hij 1 thread ik 3 :D

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:32
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:12:
Mjah, bittorrent is ook unlimited (met een groter aanbod. of staan er ook 30k+ muziek albums op nieuwsservers?). Dan maar wat langzamer :D (genoeg gekke zweden etc op privetrackers trouwens :P)
Staat meer dan genoeg op usenet. Er zijn genoeg fora om eens een kijkje op te nemen voor het huidige aanbod of sites waar je bestanden / albums enz kunt zoeken.
Ik zit hier op 20mbit tele2 en mn broertje op 5mbit ofzo. Kunnen we mooi verdelen, hij 1 thread ik 3 :D
Nee, 2 threads ieder, dan hebben jullie allebei een stabiele download. 4 draadjes doen op school maximaal rond de 70 Mbit. 2 draadjes trekken die 20 Mbit dan ook wel...

Met 1 thread valt de verbinding een fractie van een seconde stil na een stukje te hebben gedownload, met 2 vangt de 2e dit op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:12:
van de 30k albums kan je er 20k lekker gaan downloaden met een snelheid van 10 kb/s omdat er te weinig seeders zijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:02:
[...]

van de 30k albums kan je er 20k lekker gaan downloaden met een snelheid van 10 kb/s omdat er te weinig seeders zijn :r
Maar het is tenminste wel te vinden...en ik slaap toch -_-. Dikke care.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
vleppyniles schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:08:
Pven wrote:

[...]

Hetgeen ik download daar wordt soms geen nzb-tje bij gepost. Hoe doe jij het dan?
Buiten dat, met headers ophalen ontdek je soms nog wel 'ns leuke dingen die je anders over het hoofd zou zien. Zeker bij muziek kun je dan nog wel 's speciale dingen vinden zoals radio opnames en speciale promo cd's.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn giganews gaat het straks weer doen. Mijn creditcardmaatschappij (ing card) had besloten dat ik wel erg veel kocht van giganews (12 x maandabonnement) en dat het daarom niet te vertrouwen was en daarom was die site voor mijn creditcard geblokkeerd...

Gelukkig maar , ik was al bang dat ik moest overstappen op torrent en dat zou ik never nooit niet meer willen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:00:
Mijn giganews gaat het straks weer doen. Mijn creditcardmaatschappij (ing card) had besloten dat ik wel erg veel kocht van giganews (12 x maandabonnement) en dat het daarom niet te vertrouwen was en daarom was die site voor mijn creditcard geblokkeerd...
In plaats van dat even met jou te overleggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:02:
[...]
In plaats van dat even met jou te overleggen? :?
Ik begrijp dat overleggen lastig is, ze gebruiken vast software die controleert op basis van transacties ofzo. Vaak zal het wel goed voor de klant zijn om bij verdachte zaken gelijk te blokkeren. Maar ik betaal maar 1 keer per maand 22 euro aan giganews? Niet echt veel ofzo. Je kan dit vervolgnes niet terugvinden op de site van je creditcard ofzo en al met al heeft het mij gisteravond 3 uur gekost (je blijft toch proberen, mailen e.d.) en het kost de ing card de volgende werkdag nogeens 4 uur om de kaart voor giganews te deblokkeren...

maarja, je moet er wat voor overhebben, ik ben allang blij dat ik niet hoef af te kicken van deze verslaving.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Overleggen lastig? Ze hebben toch wel een telefoon nummer van je?

maar goed, eind goed; al goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:00:

Gelukkig maar , ik was al bang dat ik moest overstappen op torrent en dat zou ik never nooit niet meer willen.
Ehhh,

1x per maand oogt mij juist betrouwbaarder als 3x per jaar een bedrag ? Of ben ik nu de enige die zo denkt? imo rare beredenatie van de ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dimmu schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:42:
[...]

Bij TweakNews idd niet, weet niet hoe het is bij Eweka.
Maar ach, wat is 7.95 per maand als het unlimited download-mogelijkheden zijn ;)
Ik share nu ook tweaknews met een vriend van mij (elk 2 threads), wij hebben allebei @home. Gaat perfect. Ik vind het zonde om een 10mbit abbo te nemen, waar ik maar 5mbit maximaal kan gebruiken... voor hem geldt hetzelfde. En voor tweaknews maakt dat toch geen verschil... stel dat ik een 10mbit abbo had... dan had ik echt letterlijk 2x zoveel binnengehaald in een maand... download voornamelijk HD films ;)

Zijn er gevallen bekent waar ze maatregelen gaan nemen? Want dan ga ik net zo graag naar eweka waar het wel mag namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:08:
Ehhh,

1x per maand oogt mij juist betrouwbaarder als 3x per jaar een bedrag ? Of ben ik nu de enige die zo denkt? imo rare beredenatie van de ING
Ik begin het redelijk zat te worden... nu heeft giganews mijn creditcard geblokkeerd omdat ik 10 keer probeerde te betalen en het niet lukte door die knuppels van ING... pfffff, ik wil gewoon wat downloaden, ben er nu al 5 uur mee zoet zeg.

Giganews maar een mailtje gestuurd en hopelijk unlocken ze mijn creditcard daar weer. Daarnaast nog een keer de ING gebeld en gevraagt waarom je in hemelsnaam geen bericht krijgt als ze besluiten dat je een betaling niet mag doen omdat het misschien fraude is. Daar kon men helaas niks aan doen omdat dat computerprogramma die dat regelt geen meldingen afgeeft aan de ING bank... zucht, gekker moet het niet worden?!

Edit: eindelijk, giganews heeft het opgelost:
Hello,

Thanks for letting us know!

Our records show that the charge attempt was successful. Your account is once again
active with a balance of $0.00. Please allow approximately 30 minutes for your
reactivation to fully take effect.

If you have any trouble connecting, please contact our support department at

support@giganews.com
Thank god, ik zag het al niet meer zitten...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Meer mensen die de laatste tijd weer wat mindere snelheid hebben van Usenetserver?

Iets van een half jaar terug heb ik overwogen om usenetserver op te zeggen en over te stappen naar newshosting of eventueel giganews.. omdat de peerings richting UNS gewoon slecht waren.

Maar het heeft toen een hele tijd weer goed en snel gewerkt, de max van mijn verbinding. De laatste weken zakt het alleen weer in naar een 400kb/s... :(

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Orangeusenet enige dagen geprobeerd, haal wel de max van mijn verbinding met 4 connecties maar vind het nog al haperend gaan. Denk dat ik het maar bij 1 maandje houdt, daarna terug naar Tweaknews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
XanderH schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:49:
Meer mensen die de laatste tijd weer wat mindere snelheid hebben van Usenetserver?

Iets van een half jaar terug heb ik overwogen om usenetserver op te zeggen en over te stappen naar newshosting of eventueel giganews.. omdat de peerings richting UNS gewoon slecht waren.

Maar het heeft toen een hele tijd weer goed en snel gewerkt, de max van mijn verbinding. De laatste weken zakt het alleen weer in naar een 400kb/s... :(
Hoeveel threads gelijktijdig gebruik je?

Ik kon destijds (maand trug) 12 threads gelijktijdig gebruiken, op news1, news2 en news3 servers van ze (4 x 3 dus) dat werkte prima... altijd de max bandbreedte :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Gebruikt iemand de Newsserver van SpeedXS?
Ik ben er opzich tevreden over, maar bij oudere posts zakt de download snelheid in en wordt erg instabiel (lijkt wel alsof ie voorrang geeft aan nieuwere posts), dit is met Eweka niet het geval. Weet nog niet wat ik doe als het half jaar gratis fullspeed newsserver bij SpeedXS er opzit :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

NoepZor schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:30:
Gebruikt iemand de Newsserver van SpeedXS?
Ik ben er opzich tevreden over, maar bij oudere posts zakt de download snelheid in en wordt erg instabiel (lijkt wel alsof ie voorrang geeft aan nieuwere posts), dit is met Eweka niet het geval. Weet nog niet wat ik doe als het half jaar gratis fullspeed newsserver bij SpeedXS er opzit :)
Volgens mij komen veel oudere posts van een soort "hoofd" nieuwsserver, en die kan bijvoorbeeld heel ergens anders dan Nederland staan. Bijvoorbeeld in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Tekn0z schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:08:
[...]

Hoeveel threads gelijktijdig gebruik je?

Ik kon destijds (maand trug) 12 threads gelijktijdig gebruiken, op news1, news2 en news3 servers van ze (4 x 3 dus) dat werkte prima... altijd de max bandbreedte :)
Ik gebruik dan 4 threads, iets dat tot een tijdje terug altijd perfect voldeed.

Meer threads openzetten geeft inderdaad een hogere snelheid, maar het trekt mn hele internetverbinding dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Bartjuh schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:37:
[...]

Volgens mij komen veel oudere posts van een soort "hoofd" nieuwsserver, en die kan bijvoorbeeld heel ergens anders dan Nederland staan. Bijvoorbeeld in Amerika.
Ik praat dan over iets van 10 dagen oud :) Wel erg slecht dat ze daar geen lokale retentie voor hebben.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:43
XanderH schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:49:

Helemaal niet zelfs, ik haal met 12 threads iets van 3 mb/s op de uni

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Ik kan je verzekeren dat je meer haalt met 4 threads van Eweka :P

Tenzij 3MB/s de max is van je uni...

[ Voor 4% gewijzigd door FrenzyFreak op 28-03-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 23-08 10:43
FrenzyFreak schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:39:
Ik kan je verzekeren dat je meer haalt met 4 threads van Eweka :P

Tenzij 3MB/s de max is van je uni...
Ja ik ben bang dat dit helaas te max is want hoe drukker het word op de uni hoe verder de snelheid zakt. Maar mijn bovenstaan post was bedoel om aan te geven dat ik geen problemen heb gemerkt met usenetserver omdat iemand dit vroeg!

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 20:10

Sleepyhead

Sleepy as always....

Ik weet niet zeker of dit het goede topic is, maar probeer het toch ff..... :D

Ik gebruik nou al bijna een jaar Eweka maar sinds ik probeer te downloaden via mijn nieuwe pc gaat het fout. Ik heb alles precies hetzelfde ingesteld als op mijn laptop en daarmee kan ik ook gewoon downloaden op de laptop maar als ik het via de nieuwe pc probeer krijg ik de volgende foutmelding:

28-3-2006 13:53:19 Unable to authenticate at server: Eweka (502 newsreader31.eweka.nl: Access denied to your node - usenet@eweka.nl ).

Deze melding slaat nergens op want ik maak verbinding met newsreader33!!! Ik heb het er ook al bij het eweka forum over gehad maar daar krijg ik ook geen antwoord.

Aangezien het op mijn laptop wel allemaal werkt en op de pc niet met precies dezelfde instellingen zla het probleem dus bij die pc liggen en niet bij eweka, dus hun bellen heeft ook weinig zin.... Heeft iemand een idee wat er fout zou kunnen zijn....

De inloggegeven kloppen iig en ik heb het getest met verschillende versies van Newsleecher en met Grabbit, ik krijg bij allebei dezelfde melding...

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Sleepyhead schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:18:
Ik weet niet zeker of dit het goede topic is, maar probeer het toch ff..... :D

Ik gebruik nou al bijna een jaar Eweka maar sinds ik probeer te downloaden via mijn nieuwe pc gaat het fout. Ik heb alles precies hetzelfde ingesteld als op mijn laptop en daarmee kan ik ook gewoon downloaden op de laptop maar als ik het via de nieuwe pc probeer krijg ik de volgende foutmelding:

28-3-2006 13:53:19 Unable to authenticate at server: Eweka (502 newsreader31.eweka.nl: Access denied to your node - usenet@eweka.nl ).

Deze melding slaat nergens op want ik maak verbinding met newsreader33!!! Ik heb het er ook al bij het eweka forum over gehad maar daar krijg ik ook geen antwoord.

Aangezien het op mijn laptop wel allemaal werkt en op de pc niet met precies dezelfde instellingen zla het probleem dus bij die pc liggen en niet bij eweka, dus hun bellen heeft ook weinig zin.... Heeft iemand een idee wat er fout zou kunnen zijn....

De inloggegeven kloppen iig en ik heb het getest met verschillende versies van Newsleecher en met Grabbit, ik krijg bij allebei dezelfde melding...

Iemand een idee??
Dat je 31 als server terug krijgt kan wel kloppen, kleine config typo op de reader maar maakt verder niet uit. Maar laat me raden................... je hebt 'uiteraard' het letter deel van je password wel met hoofdletters getikt ? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 20:10

Sleepyhead

Sleepy as always....

Het wachtwoord was goed ingevoerd.... Had ik al een paar keer veranderd....

Maar nou heb ik het nog een keer laten veranderen bij eweka en nou werkt het wel !! :D

iig bedankt....!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen d'r last van dat nieuwe posts van zeg maar een dagje oud allemaal na verificatie met Quickpar incompleet blijken te zijn?

Eweka...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Tot zover nog niet, nee. Welke gebruik eens een andere NZB site. Ik krijg op #27 nog alles compleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
FrenzyFreak schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:32:
Tot zover nog niet, nee. Welke gebruik eens een andere NZB site. Ik krijg op #27 nog alles compleet binnen.
En aangezien alle files van dezelfde backend komen..... Verder zijn 'r ook geen storingen in de feed geweest dus alles moet gewoon compleet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt idd niet zozeer aan Eweka te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
appetoe schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:34:
[...]

Ja ik ben bang dat dit helaas te max is want hoe drukker het word op de uni hoe verder de snelheid zakt. Maar mijn bovenstaan post was bedoel om aan te geven dat ik geen problemen heb gemerkt met usenetserver omdat iemand dit vroeg!
Ik merk als ik 12 threads openzet ook geen problemen. Maar ik wil het met 4 doen eigenlijk... :P

Dat gaat de laatste dag trouwens ook weer beter. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 29-03-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat ik al meer dan een week op Tweaknews met een retentie van minder dan 1 dag zit ?!! :(.
Eerst zat ik bij Eweka, maar ben er uitgesloten omdat ik bij TeleNet zit, nu ben ik een maand bij TweakNews en begint het hier ook al problematisch te worden.

Kan iemand mij zeggen waar ik kan aansluiten ZONDER zorgen en Zonder credit-card ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
1 dag? Ik pak dingen van 20 dagen gewoon nog mee.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:46:
[...]
Eerst zat ik bij Eweka, maar ben er uitgesloten omdat ik bij TeleNet zit, [...]
Kan je mij dit is wat nader duiden, ik zit nu nog bij Easynews, maar heb daar zooooveeel gigs over, dat Eweka mss wat meer voor mij is. Maar ik zit dus bij Telenet... is daar een probleem of zo?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat ik al meer dan een week op Tweaknews met een retentie van minder dan 1 dag zit ?!! :(.
Eerst zat ik bij Eweka, maar ben er uitgesloten omdat ik bij TeleNet zit, nu ben ik een maand bij TweakNews en begint het hier ook al problematisch te worden.

Kan iemand mij zeggen waar ik kan aansluiten ZONDER zorgen en Zonder credit-card ?
Ben je aan het headeren of gebruik je NZB's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Volgens mij doe je iets goed verkeerd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je aan het headeren of gebruik je NZB's?
Ik haal gewoon met 1 lijntje de headers binnen met Agent en kijk dan op mijn gemak wat ik graag wil dwln.
Nu weer ... probeer 3 albums af te halen en onmiddellijk zijn er al nummers niet meer beschikbaar.

Doe dit zo al jààààren, ELKE avond, zelfde tijd ... en check enkel de NIEUWE berichten, hè ... die dus maximaal 23u erop kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quoteKan je mij dit is wat nader duiden, ik zit nu nog bij Easynews, maar heb daar zooooveeel gigs over, dat Eweka mss wat meer voor mij is. Maar ik zit dus bij Telenet... is daar een probleem of zo?[/quote]

Ik heb daar ook een abo, maar sedert een paar maanden kan niemand van telenet nog connecten met Eweka, daar is een tijdje heibel over geweest, de ene stak de schuld op de ander en stilletjes is de boel doodgebloedt ... alleen zit ik nog met een tegoed van een maand of 2 maar kan ik er achter fluiten.
In Pandora.pub (newsgroep) kan je waarschijnlijk nog wel het een en tander terugvinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Volgens mij doe je iets goed verkeerd.
Ik hoop 't :) ... ik doe precies hetzelfde als ik al jàren doe en het heeft goed gewerkt, alleen ... maar een week of twee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Hebben er meer mensen last van, dat tweaknews bijna alles incompleet heeft.
Nog niet eerder last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

certefied schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 08:43:
Ik heb gisteren nog twee DVD's gedownload. Ik moest wel een hele stapel bestanden een paar keer opnieuw proberen te downloaden, maar uiteindelijk had ik alles binnen met slechts enkele incompletes.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

certefied schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 08:43:
Hier hetzelfde.
Kan op hun website ook niet meer terugvinden, of er iets aan de hand is.
Tot een paar weken geleden kon dat nog wel. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
Tweaknews. Het maakt niet uit wat ik download, na een paar seconden zie ik wat ik download meteen rood worden. (Newsleecher final) Of het nu 1 dag oud is, of 18 dagen, het is drama de afgelopen 2 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
medendo schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:45:
Tweaknews. Het maakt niet uit wat ik download, na een paar seconden zie ik wat ik download meteen rood worden. (Newsleecher final) Of het nu 1 dag oud is, of 18 dagen, het is drama de afgelopen 2 dagen :(
Precies heb ik dus ook.
Zal wel weer goed komen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
certefied schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:36:
[...]

Precies heb ik dus ook.
Zal wel weer goed komen neem ik aan.
Ik heb dit dus ook sinds een week denk ik. Echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[opnieuw proberen te downloaden, maar uiteindelijk had ik alles binnen met slechts enkele incompletes.
Stom vraag ... wat voor zin heeft het om iets incompletes te dwl ?!
Als er 1 nr mankeert in een album (mp3) ben je er toch niks mee (behalve eens een keer beluisteren van de rest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:54:
[...]

Stom vraag ... wat voor zin heeft het om iets incompletes te dwl ?!
Als er 1 nr mankeert in een album (mp3) ben je er toch niks mee (behalve eens een keer beluisteren van de rest).
Er bestaat ook nog zoiets als PAR files, om je incomplete files mee te repareren. Moeten die wel mee worden gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier hetzelfde met Tweaknews, alles komt incompleet aan.
Maar het gekke is dat het niet telkens hetzelfde is. Ik heb een CD 3x gedownload, en telkens waren andere bestanden incompleet en andere compleet, dus zo heb ik zeg maar 1 bijna complete cd kunnen downloaden en de rest met par gefixed.
Erg hinderlijk dit, hopelijk fixen ze het snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Heb nu een account genomen bij eweka bevalt tot nu toe erg goed. Alleen is GrabIt niet zo mijn progrmma. Dus ga ik newsleecher maar kopen, even wachten tot paypal het geld heeft :). De snelheid is iig zeer goed ism Chello Classic 850kB/sec constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hier ook problemen met tweaknews... soms wel iets van 90% is incompleet. En echt random incompleet :| Dus de ene keer downloaden zijn andere bestanden incompleet, en andere weer compleet... ze staan dus wel goed op de server, maar het komt niet goed over ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel bij Giganews via Casema, maar ja helaas is dit gecapped op 2x 512 Kbit (vanwege mijn abonnement Multi) en heb ik een datalimiet van 50 GB per maand.

Nu wil ik dus overstappen naar Eweka óf TweakNews, maar ja, het aanbod wat zij beide leveren is even aantrekkelijk, dus ik weet niet precies welke van deze 2 ik nou moet nemen.

Kan iemand mij helpen bij het maken van deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:29:
Ik zit momenteel bij Giganews via Casema, maar ja helaas is dit gecapped op 2x 512 Kbit (vanwege mijn abonnement Multi) en heb ik een datalimiet van 50 GB per maand.

Nu wil ik dus overstappen naar Eweka óf TweakNews, maar ja, het aanbod wat zij beide leveren is even aantrekkelijk, dus ik weet niet precies welke van deze 2 ik nou moet nemen.

Kan iemand mij helpen bij het maken van deze keuze?
Tweaknews = automatische incasso, dus je abonnement wordt elke maand vernieuwd en het bedrag wordt van je rekening afgeschreven. Je hebt er dus geen omkijken naar
Eweka = zelf storten, vergeet je dat je 'credits/dagen' op zijn, heb je pech, moet je wachten tot zij het geld hebben.

Qua betalingsgemak dus Tweaknews, maar denk dat ze qua retentie niet veel van elkaar zullen schelen, het is dus wat je zelf het prettigste vind qua betalingen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Beste $bla,

Uw TweakNews abonnement met username $dag is omgezet naar een betaald abonnement. [...]

Wij wensen u veel plezier met TweakNews.
In tegenstelling tot de @Home-nieuwsservers, die in mijn ogen vrij goed waren voor wat ze te bieden hebben, heeft TweakNews veel meer groepen en een veel hogere retentie. Mij gaat het meer om de grotere newsgroepen die bij @Home 'niet geleverd' worden, as in dat deze groepen uitgezet zijn. Voornamelijk de HDTV-groepen vind ik interessant, evenals een aantal tekstuele muzieknieuwgroepen. Bij @Home heb ik niks te klagen, want daar worden de basisgroepen aangeboden (om het zo te noemen), terwijl ik liever veel meer groepen ter beschikking wil hebben. Go TweakNews :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Dimmu schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:11:
Tweaknews = automatische incasso, dus je abonnement wordt elke maand vernieuwd en het bedrag wordt van je rekening afgeschreven. Je hebt er dus geen omkijken naar
Eweka = zelf storten, vergeet je dat je 'credits/dagen' op zijn, heb je pech, moet je wachten tot zij het geld hebben.

Qua betalingsgemak dus Tweaknews, maar denk dat ze qua retentie niet veel van elkaar zullen schelen, het is dus wat je zelf het prettigste vind qua betalingen.
Ik heb er zelf een periodieke overboeking van gemaakt. Elke maand wordt er automatisch geld overgeschreven naar Eweka.

Ik lees zojuist dat Tweaknews ook gecapped is en Eweka niet (maat van me haalt 6mb/sec !!!)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik die newsgroepen heb ontdekt stijgt mijn downloadverbruik extreem. Ik denk dat ik op 3 a 400 GB per maand zit sinds ik een account bij een usenetaanbieder heb. Hoe zit dat met de internetproviders, trekken die dit soort download gedrag wel? Ik zit bij @home. Iemand enig idee wanneer ze gaan zeuren? Of doen ze dit tegenwoordig niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Volgens mij is er geen enkele nederlandse provider die tegewoordig nog zeurt over het datagebruik.....

Ik heb laatste een newsserver account van een kennis gebruikt (giganews) wat opzich perfect werkt, sommige posts zijn nogal onduidelijk vind ik (ik sjor 99% van ftp). Enige vervelende is mijn download programma; newsbin v5 die opzich perfect werkt maar niet naar de systeemtray wil 8)7. Newsleecher wil dat wel maar vraagt overdreven veel processor gebruik :| (20-25% @ amd 4200x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze vinden het prima als ik 500GB in de maand verbruik? We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Ligt ook een beetje aan de locatie van de server en de peering contracten van de ISP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
DutchCommando schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:59:
Ligt ook een beetje aan de locatie van de server en de peering contracten van de ISP...
Onzin, daar hoeft een klant niets over te weten. Bedrijf X bied een product aan en de klant krijgt het, die hoeft de onderliggende techniek niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Onderliggende contracten tussen ISP's en peerings maken weldegelijk wat uit voor de kosten die aan grootverbruik verbonden zijn. Dat heeft niks met techniek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:17:
[...]
Ik heb er zelf een periodieke overboeking van gemaakt. Elke maand wordt er automatisch geld overgeschreven naar Eweka.

Ik lees zojuist dat Tweaknews ook gecapped is en Eweka niet (maat van me haalt 6mb/sec !!!)
Eweka is ook gecapped, op 20 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Het lijkt wel of eweka de laatste weken capiciteitsproblemen heeft. Het is me opgevallen dat ik mijn maximale downloadsnelheid niet meer haal op de drukke momenten, hier kun je de stats van hun newsreaders zien. Altijd als het totale verbruik tegen de 30Gbit loopt daalt de snelheid, hebben anderen hier ook last van? Of ligt dat aan mijn provider (chello), lijkt me niet want op minder drukke momenten trek ik wel 950kB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Zijn er ook mensen die problemen ondervinden met Astraweb? Bij mij is ie al dik een week niet meer vooruit te branden. Threads blijven soms ook hangen in Newsleecher waardoor ik handmatig moet reconnecten. Echt super irritant.

Ik weet wel dat +/- 1.5 week geleden een of andere belangrijke glasvezelkabel was doorgebroken waardoor alle verkeer in Europa werd door gerouteerd naar de VS. Op de site van Astraweb kun je lezen dat dat al lang is opgelost. Toch heb ik nog dezelfde problemen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:43:
[...]

Eweka is ook gecapped, op 20 Mbit/s.
Onzin, Eweka is niet capped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

smallboy

N/A

jagermeister schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:02:
Zijn er ook mensen die problemen ondervinden met Astraweb? Bij mij is ie al dik een week niet meer vooruit te branden. Threads blijven soms ook hangen in Newsleecher waardoor ik handmatig moet reconnecten. Echt super irritant.
Ik gebruik Astraweb af en toe (als iets niet (meer) te vinden is op de servers van supernews (demon)), maar ik heb inderdaad ook last. Af en toe gaat het een poosje goed, dan stort het in, en inderdaad bleef ook bij mij wel ns een thread hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb nou problemen met tweaknews, schommelende snelheden, en vaak valt de hele verbinding weg. Terwijl al het andere internetverkeer niet schommelt kwa snelheid, en niet wegvalt wat verbinding betreft. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
Bartjuh schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:57:
Ik heb nou problemen met tweaknews, schommelende snelheden, en vaak valt de hele verbinding weg. Terwijl al het andere internetverkeer niet schommelt kwa snelheid, en niet wegvalt wat verbinding betreft. Meer mensen last van?
Ja, ik heb hier ook last van.. meerdere mensen.. een maat van mij kreeg laatst een mail waarin TweakNews meldden dat ze iets gingen overzetten waardoor er tijdelijk overlast zou zijn.. wss is dat dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Ze gaan capaciteit uitbouwen had ik gehoord van 64 terrabyte naar rond de 200+- terrabyte. Ik vermoet dat ze daarom wat slechter bereikbaar zijn

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Jan20 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:44:
Ze gaan capaciteit uitbouwen had ik gehoord van 64 terrabyte naar rond de 200+- terrabyte. Ik vermoet dat ze daarom wat slechter bereikbaar zijn
betekent dit ook langere retentie?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Ja, als het goed is wel =)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Dus theoretisch gezien zou je dan ongeveer +- 70 dagen retentie hebben?? _/-\o_ maar wss zullen ze er ook meer groups bij gooien ofniet? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Dat zou ik niet precies weten. Ik heb het gehoort van medewerkers van Cambrium dus ik zou zeggen vraag het keertje in mirc =)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
jimbojansen90 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:49:
[...]

Dus theoretisch gezien zou je dan ongeveer +- 70 dagen retentie hebben?? _/-\o_ maar wss zullen ze er ook meer groups bij gooien ofniet? :9~
Meer groepen, eh terwijl ze alle groepen al voeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:16
Punica, volgens mij staat op jullie site:
Meer als dan 215 TB redundante storage online.
En jullie bieden ongeveer 40 dagen? Dan zal tweaknews vast niet veel meer gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
feelthepower schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:24:
Punica, volgens mij staat op jullie site:
Meer als dan 215 TB redundante storage online.
En jullie bieden ongeveer 40 dagen? Dan zal tweaknews vast niet veel meer gaan bieden.
T'is inmiddels ~ 300TB, echter onze opzet is gewoon niet vergelijkbaar met die van Tweaknews, echter door die opzet kunnen wij wel redundantie aanbieden, waardoor je bij ons eigenlijk nooit incompletes heb. Als 1 spool kapot gaat boeit dat niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er vanuit gaat dat de gemiddelde bin feed ongeveer 2.5 TB is heb je voor 40 dagen rond de 100 TB nodig. Die 200 TB zullen hoogstwaarschijnlijk gebruiken om er 2 spools te maken van elk 100 TB te maken en mocht dan de ene uitvallen dat dan de andere het overneemt. Of omdat men teveel mensen krijgt per spooler en dat men gaat loadbalancen, tis maar een gokje maar ik denk dat ze zoiets van plan zijn te gaan doen..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een tijdje met de newsservers van planet en xs4all te lopen stoeien, ben ik overgestapt op tweaknews. Hier heb ik dus geen spijt van, kan van veel meer groepen downloaden en de 30 dagen retentie tegenover 10/14 dagen van me vorige newsgroep, is natuurlijk ook reuzehandig.

Echter heb ik wel soms dat een tread blijft hangen in newsleecher, dit had ik eerst niet zoveel last van.

Verder nog geen probs tegengekomen, en de download speeds zijn uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Punica- schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:16:
[...]

T'is inmiddels ~ 300TB, echter onze opzet is gewoon niet vergelijkbaar met die van Tweaknews, echter door die opzet kunnen wij wel redundantie aanbieden, waardoor je bij ons eigenlijk nooit incompletes heb. Als 1 spool kapot gaat boeit dat niks.
Wat voor een hardware hebben jullie eigelijk staan? :D

ps:gewoon nieuwsgierig
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.