Je ziet dat schermpje echt maar 'n halve milliseconde zeker waardoor je niks kan aanvinken?
Als je nadat je dat schermpje hebt gezien op start-todayscreen drukt staat het schermpje er gewoon weer en kun je alles aanvinken wat je wil. Om te kunnen BT-en via AS moet je dus ActiveSync
aanvinken
Nog een keer 'n hele simpele tutorial om te AS-en via BT!
Benodigdheden:
-Bluetooth Dongle + benodigde software
(niks geen widcomm drivers of dergelijke)
-SPV M500/ MDA-compact/ Qtek
-Pocket BTtools (versie 1.0.1.2)
-Windows XP met SP 2
Stappenplan:
1. Je installeert je Bluetooth dongle op je computer
2. Je installeert PocketBTtools op je ppc
3. Je zorgt dat je BTdongle goed werkt op je pc
4. Je gaat op je ppc naar 'devices' om 'n nieuwe te zoeken
5. Je vind dan als het goed is je computer
6. Je moet dan 'n code invoeren bv. 0000 op je ppc
7. Je krijgt dan 'n meldinkje op je computer om 'm te pairen, voer dezelfde code in
8. Op je ppc krijg je 'n schermpje te zien met 5 opties
9 Vink ActiveSync aan op je ppc
10 Ga nu op je ppc naar start - activesync - tools - Connect via BT with Computer
Je krijgt dan een keer een melding op je computer of je je ppc wil laten connecten en kunt daar instellen 'never ask this question again' daarna kun je gewoon overal in je huis (mits dat natuurlijk geen landhuis is van 600 vierkante meter) connecten met AS via BT
Bij Network management heb ik alles standaard laten staan:
-Programs that automatically connect to the Internet should connect using:
Internet Acces
-Programs that automatically connect to a private network should connect using:
Orange World
Ik heb nu al m'n internetverbindingen dus gewoon standaard laten staan en ik krijg dan het volgende schermpje te zien, en daaruit kun je concluderen dat je gratis kunt internetten via Bluetooth
AS via het kabeltje, dan heb ik wel internetverbinding via de PC
AS via BT, dan heb ik ook internetverbinding via de PC
Dus je kunt gewoon 10 meter vanaf je BT-stickje die in je computertje zit op het internet. Je kunt dan ook gewoon gebruik maken van bv. de ingebouwde MSN-messenger client, je kunt naar websites surfen en dit is allemaal gratis
[
Voor 79% gewijzigd door
CLB op 04-12-2005 14:08
]