woei, heerlijk spel dit
Tot nu toe voelt het spel aan als een combinatie van een lichtere versie van het tunen en pimpen uit Underground, met het rijgedrag van NFS Hot Pursuit en High Stakes. The best of both worlds dus
Het enige dat ik nog mis is een Ferrari. Ik vinnet toch wel een ontzettend groot gemis dat er weliswaar exotische auto's in zitten, maar toch niet echt een complete A klasse. Als je de auto's in zou delen op de manier van bijv. NFS3 heb je iets als een Porsche GT die AAA is, maar een Gallardo praat je al meer over AA, een Corvette zat in de oude NFS als A auto, met Mercedes SLK's zelfs in de B klasse.
Dus ik mis dan toch wel wat opvulling in de exotische klasse. Een Ferrari Enzo als AAA competitie voor de Porsche, een F340 om de A Corvette et nakijken te geven, en dr zijn nog zat meer auto's te bedenken die de auto collectie van Most Wanted echt exotisch zouden maken. Ik blijf het jammer vinden dat de collectie nu wel supercars bevat, maar nog niet echt exclusief is. (maar don't get me wrong, ik kan zo'n porsche ook nie betalen hoor

)
En iets waar ik me in het spel zelf nogal aan stoor zijn de Unique Performance Upgrades..
Leuk, zo'n kaart met random upgrade, maar ik heb inmiddels o.a. 3x Unique Suspension upgrades gehad, en nog geen engine upgrade. Leuk als ik 3 auto's zou gebruiken, maar ik rij puur en alleen met m'n Supra en ik wil onderhand es een volledige set.
En ik zoek het al helemaal niet om career mode meerdere keren te doorlopen in de hoop in 1 keer een hele set te vergaren met 1 item per blacklist winst

Ik heb tot nu toe 1 van de performance upgrades niet gehad omdat ik toen 2 markers nodig had om de Supra van de nummer 13 te winnen (achteraf had ik ook gewoon een Supra kunnen kopen op dat moment, maar die vynil vind ik erg mooi en die kan ik er niet zelf op zetten)
Maar goed, nog 5 winsten te gaan voor ik nummer 1 ben, ik hoop dat ik daarmee de dingen kan winnen die ik nog mis.
Maar weet je, voor multiplayer zijn die Uniques alleen maar ontzettend vervelend. Als je op LAN ff een nieuwe auto wil maken heb je een lvl 3 auto om mee te racen, en vervolgens pakt iemand z'n career auto die 3 uniques heeft en is je auto alsnog langzamer. Aan de ene kant geen ramp dat mensen die career mode helemaal hebben uitgespeeld een extraatje krijgen tov mensen die dat niet hebben, maar doe dan iets wat races niet oneerlijk maakt

(En ja, ik snap wel dat je natuurlijk ook gewoon allemaal een nieuwe lvl3-non-unique auto kan bouwen en gelijkwaardig kan racen, maar bijv. in NFSU2 heb ik veel tijd besteed om m'n favo auto optimaal te tunen op de performance track, en om dat met een nieuwe auto te doen is echt veel teveel moeite

)
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED