Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe voeding werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden bestelde ik dit:

een extra reepje 512mb ddr pc3200 geheugen
een Tagan 380W voeding

Dit bestelde ik vanwege de nieuwe need for speed die ik op max wil kunnen spelen (en omdat het relax is). Mijn huidige merkloze 350W voeding trok mijn dvd-to-dvd branden niet meer, nadat ik ook al een geforce 6800 LE (alle pipelines geunlocked) had aangeschaft.

Twee weken terug las ik ook ergens op dit forum dat mijn processor (AMD Athlon 2500 Barton core) behoorlijk goed over te clocken is. Dus vandaar die nieuwe voeding. Ik had voor een Tagan gekozen omdat ik ook elders in dit forum had gelezen dat deze bekend staan om de stabibiteit.

Nou heb ik het volgende probleem, met de nieuwe voeding start de computer windows niet meer op omdat hij geen informatie van de videokaart ontvangt. In veilige modus start windows wel op, echter grafisch zeer traag. Wat kan hier aan de hand zijn? De 5V lijn van de Tagan is ruim 5,1V en voor de rest lijkt er ook niks mis mee.

Als laatste mijn systeem:
AMD Athlon 2500 Barton 1,9@2,2
Aopen AK79D-400VN
Asus geforce 6800 LE V9999 (max geunlocked)
1024MB DDR PC3200
2 x 110 GB western digital 7200 rpm
NEC 3500 DVD brander
Pioneer DVD speler

en dus eerst een 350W merkloos voeding en nu een 380W Tagan voeding

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik geloof niet dat dit onder casemodding & elektronica valt. Overige Hardware Misschien? Welke voeding heb ik nodig?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Per ongeluk vergeten de voedingskabel op de graka aan te sluiten ?

Of mss de verkeerde voedingskabel ? Want mijn Tagan heeft een aparte kabel/molex voor de graka :)

Ander heb je wellicht een beetje pech: Moet je al je OC-werk weer ongedaan maken, en weer opnieuw zoeken naar je max instellingen met deze voeding.

Je hebt nl. nu wat meer "prik", dus heb je bij je geheugeninsteloingen nu maar 2,7 volt nodig ipv 2,9 (hypothetisch voorbeeld ter illustatie wat ik bedoel :P)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:59:
Per ongeluk vergeten de voedingskabel op de graka aan te sluiten ?

Of mss de verkeerde voedingskabel ? Want mijn Tagan heeft een aparte kabel/molex voor de graka :)

Ander heb je wellicht een beetje pech: Moet je al je OC-werk weer ongedaan maken, en weer opnieuw zoeken naar je max instellingen met deze voeding.

Je hebt nl. nu wat meer "prik", dus heb je bij je geheugeninsteloingen nu maar 2,7 volt nodig ipv 2,9 (hypothetisch voorbeeld ter illustatie wat ik bedoel :P)
De voedingskabel was ik niet vergeten, verkeerde kabel moet ik nog onderzoeken. Wat is er dan speciaal aan die ene graka kabel?

Al het OC werk heb ik al ongedaan gemaakt voordat ik de nieuwe voeding installeerde, leek mij wel zo veilig.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:28:
[...]

De voedingskabel was ik niet vergeten, verkeerde kabel moet ik nog onderzoeken. Wat is er dan speciaal aan die ene graka kabel?

Al het OC werk heb ik al ongedaan gemaakt voordat ik de nieuwe voeding installeerde, leek mij wel zo veilig.
Die speciale graka kabel is zo speciaal omdat er voor de rest geen apparaten op aangesloten kunnen worden. Zo gaat alle 12 volt op die kabel naar je graka.

voor de rest kan je misschien even een oude kaart proberen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:28:
[...]

had ik juist niet gedaan, want als je 350 watt merkloos had en nu 380 tagan trekt hij het zowieso..

Verwijderd

Topicstarter
Griffin schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:33:
[...]

Die speciale graka kabel is zo speciaal omdat er voor de rest geen apparaten op aangesloten kunnen worden. Zo gaat alle 12 volt op die kabel naar je graka.

voor de rest kan je misschien even een oude kaart proberen?
Of misschien even de handleiding lezen en zien dat er inderdaad een speciale graka kabel aanwezig is. Toch raar dat hij zonder graka kabel niet opstart, maar hij doet het nu in ieder geval!

bedankt jongens 8)

ps. van mijn huisgenoot moet ik zeggen dat ik een domme rukker ben en niet moet doen alsof ik alles van (nieuwe) voedingen en computers afweet...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:36:
[...]
ps. van mijn huisgenoot moet ik zeggen dat ik een domme rukker ben en niet moet doen alsof ik alles van (nieuwe) voedingen en computers afweet...
Ik heb daaraan toe te voegen dat je dit topic ook nog es in het verkeerde subforum start :P Voedingen horen namelijk stiekem in OH.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.