Oke, nu ga ik het toch even hier proberen. Ik heb een
nieuw systeem aangeschaft en ik heb vanaf het begin al problemen. Aangezien ze het meeste lijken op problemen met mijn grafische kaart stel ik mijn vraag hier.
Als ik mijn pc opstart, dan blijft het scherm vaak zwart, opnieuw opstarten helpt niet, opstarten in safe mode werkt wel, ik moet dan mijn drivers opnieuw installeren en dan werkt het weer (even). Nou heb ik al verschillende driver versies geprobeerd, maar ik blijf problemen houden. Van corrupt beeld als ik HL2 afsluit of het niet kunnen starten van spellen omdat ik een D3D error krijg, iets met out of memory ofzo. Ook kan ik 3DMark05 niet succesvol runnen, hij doet het wel, alleen doet ie de tweede test met maar 0,3 fps.
Ik heb niet steeds dezelfde problemen, maar ze zijn wel steeds gerelateerd aan mijn beeld, nou wil ik weten hoe ik kan zien of het hardware of software is wat het probleem geeft. Mijn problemen zijn dus niet steeds dezelfde als ik andere drivers probeer.
Wat heb ik zelf al gedaan?
Bios geupdate naar de laatste (beta) versie, heeft niet geholpen. Ook heb ik de laatste officiele geprobeerd
Veel verschillende drivers geprobeerd (5 of 6 verschillende versies, van 77.77 tot aan de laatste)
alle drivers van de overige hardware in mijn systeem geupdate
Windows verschillende keren opnieuw geinstalleerd
Harde schijf gecheckt, is oke
geheugen gecheckt, is oke
Temperaturen zijn oke, alleen viel het me op dat mijn -12 en -5 volt vreemde waardes aangeven, die zijn -2 en -8 volt

Maar voor de rest doet mijn PC het prima.
Moet ik toch doorgaan met drivers uitproberen, of kan dit een hardwareprobleem zijn? Systeem is nog in originele staat, niet overgeklokt of gemod.