6800GS Topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.594 views sinds 30-01-2008

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Weltmeister schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:19:
[...]

De 380W of de 420W? Gaat met verzend kosten toch weer tussen de 60 en de 75€ extra kosten. Wordt toch dan een boost van €300 in mijn huidige systeem. Maar goed, alles beter dan een X-box 360
420watt is misschien wel handig voor upgrades in de toekomst.. Liefst de 2force u22 serie, die heeft twee 12 volt lijnen. Maar op die 380watt zal die het ook wel perfect doen :)
GoldenSample schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:44:
[...]

lol.. ik weet dus wel waar ik overpraat, een 9700 en een 6600GT, tuurlijk zal de 6600GT veel beter presteren maar het is duidelijk het geld naar mijn mening niet waard, hij kan beter in wat duurders investeren dan in de 6600GT...

verder over een unlockbare GS op 130nm deze zal alleen waarschijnlijk niet zo hoog clocken als een 110nm GS... dat is wel iets om rekening mee te houden, uit eindelijk kan de 110nm GS nog wel eens hoger uitkomen
Atm is er niks anders. met een 9700 en 9800 kan je tegenwoordig haast niks meer.. Dan is een 6600GT een goede oplossing. aangezien de 6800LE's en TD's niet meer te krijgen zijn.

En mja een 110nm gaat betere prestaties geven als je hem mod. Maar software matig overclocken gaat een unlockte 130nm beter presteren

[ Voor 48% gewijzigd door KappeNou op 22-12-2005 14:51 ]

>PC specs<

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
KappeNou schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:49:
[...]

Atm is er niks anders. met een 9700 en 9800 kan je tegenwoordig haast niks meer.
Het valt me nog reuze mee hoe vaak ik 60 FPS heb met mijn 9800 pro in Quake 4 (net iets onder high detail, 1024x786). In single player wel wat minder.

• Weltmeister
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-03-2022
Aham brahmasmi schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:22:
Zijn er al mensen die deze hebben: http://www.sallandautomat...fault.php?pid=18839&ref=2 ?

191 euro! :o

Hoe zijn de ervaringen met dit kaartje in Quake 4?

Denk dat ik dit kaartje sowieso ga kopen. :9

Edit: al besteld en betaald. :D Eindelijk iets snellers dan m'n 9800 Pro. :)

@corpseflayer: ik ga niet bijna 200 euro uitgeven aan een kaart die ik niet mee kan nemen naar een volgend mobo. En nu komt er ook wat meer ruimte tussen m'n graka en m'n geluidskaart omdat het pci-e slot een stukje hoger zit op m'n Asrock 939dual-sata2. :)
Sodeju!! Dat zijn nog eens prijzen om vrolijk van te worden! Gaat de goede kant op :D is maar 40 to 50 euro meer dan de gemiddelde XT :D

Ik hoop dat er voor het weekend wat reviews komen van al die kaarten :d wou al bijna iemand 200 euro in z'n handen drukken voor een 7 maanden oude GT AGP met 256.

• KappeNou
Weltmeister schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:06:
[...]

Sodeju!! Dat zijn nog eens prijzen om vrolijk van te worden! Gaat de goede kant op :D is maar 40 to 50 euro meer dan de gemiddelde XT :D

Ik hoop dat er voor het weekend wat reviews komen van al die kaarten :d wou al bijna iemand 200 euro in z'n handen drukken voor een 7 maanden oude GT AGP met 256.
Hmm als ik mijn 6800GE verkocht krijg voor 200€ ga ik denk ik voor die :P

>PC specs<

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:47
ChojinZ schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:45:
[...]

Haha! nog iemand die met AGP opgescheept zit! 8) (same here)
Voorlopig kan mijn 9800pro nog mee met zijn 431MHz, echter wil ik volgend jaar een SM3 kaart met 256MB voor oa Oblivion.
Ik vrees echter dat binnenkort agp volledig gaat uitsterven waardoor ik niet nog eens een half jaar kan wachten tot ik de performance ook echt nodig heb.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

KappeNou schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:49:
[...]

420watt is misschien wel handig voor upgrades in de toekomst.. Liefst de 2force u22 serie, die heeft twee 12 volt lijnen. Maar op die 380watt zal die het ook wel perfect doen :)

[...]

Atm is er niks anders. met een 9700 en 9800 kan je tegenwoordig haast niks meer.. Dan is een 6600GT een goede oplossing. aangezien de 6800LE's en TD's niet meer te krijgen zijn.

En mja een 110nm gaat betere prestaties geven als je hem mod. Maar software matig overclocken gaat een unlockte 130nm beter presteren
een 9800pro en vooral de XT presteren niet eens zo enorm veel minder dan een 6600GT

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:13
Aham brahmasmi schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:03:
[...]
Het valt me nog reuze mee hoe vaak ik 60 FPS heb met mijn 9800 pro in Quake 4 (net iets onder high detail, 1024x786). In single player wel wat minder.
Idd! overdrijven is ook een kunst! ;)

Ik zit hier met een 9100 en die trekt de meeste spellen ook nog wel. Ok, hoger dan 1024*768 (soms 800*600) moet je niet gaan en alles high werkt ook niet, maar het is best te doen (lees 35 frames)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• KappeNou
GoldenSample schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:16:
[...]

een 9800pro en vooral de XT presteren niet eens zo enorm veel minder dan een 6600GT
Mja in oude spellen idd.. maar niet in de nieuwe spellen.. ga maar is een beetje googlen

>PC specs<

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39

XanderDrake

Build the future!

Aham brahmasmi schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:22:
Zijn er al mensen die deze hebben: http://www.sallandautomat...fault.php?pid=18839&ref=2 ?

191 euro! :o

Hoe zijn de ervaringen met dit kaartje in Quake 4?
iep!
* XanderDrake schreeuwt iets over prijsdoorbraak

Dit komt waarschijnlijk door die nieuwe richtprijs van nVidia! Nu is de 6800GS zelfs intressant tegenover een 7800GT, ik bedoel hij is 110€ of 30% goedkoper. Maar is ie 30% langzamer? Net niet :)
Q4 draait uitstekend op de kaart, maar je hebt em al gehaalt, dus nevermind ;)
GoldenSample schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:44:
verder over een unlockbare GS op 130nm deze zal alleen waarschijnlijk niet zo hoog clocken als een 110nm GS... dat is wel iets om rekening mee te houden, uit eindelijk kan de 110nm GS nog wel eens hoger uitkomen
Yeah ik ga ook voor de 110nm, grote kans dat ie zo anders is dan de normale 6800 dat ik niet bang hoef te zijn voor de nForce3 shutter bug. Unlocken vind ik, nadat mijn huidige leadtek LE arties geeft voor elke pipeline die ik open zet, niet zo belangrijk meer :) .
En tevens, ik zei dat ik geen opgevoerde NV40 ging halen. En dat is die XFX dus wel ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

KappeNou schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:21:
[...]

Mja in oude spellen idd.. maar niet in de nieuwe spellen.. ga maar is een beetje googlen
show maar, op google vind ik niet zo veel qua nieuwe spellen en dat de 6600GT enorm veel beter presteerd ten opzichte van de 9800Pro of XT vergeleken met oudere games (en ja Doom 3 kennen we wel...)

• Aham brahmasmi
Hmm, ik heb geloof ik niet een stekkertje aan mijn voeding (Nexus NX-3500) dat daarin past (in die zwarte aansluiting rechts). :X

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2005q4/geforce-6800gs/6800gs-rear.jpg

Wat nu?

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-12-2005 16:27 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Aham brahmasmi schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:19:
Hmm, ik heb geloof ik niet een stekkertje aan mijn voeding dat daarin past (in die zwarte aansluiting rechts). :X

[afbeelding]

Wat nu?
daar word een verloopje voor geleverd zo dat er een molex stekker op past (en die heb je ongetwijfeld)

• Weltmeister
Afbeeldingslocatie: http://tw.giga-byte.com/VGA/FileList/Accessories/accessories_power%20connector.jpg

Zo'n kabeltje moet je waarschijnlijk hebben.

• Aham brahmasmi
Aha, die zal vast wel bij m'n Gigabyte kaart zitten dan. Thx. :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik zou toch voor de XFX gaan, aangezien die zeer waarschijnlijk unlockbaar is + hogere clocks meekrijgt. Het is namelijk niet zeker of de Albatron wel 400/1100 haalt, dat is altijd maar de vraag.

Daarnaast, wat betreft al die voeding vragen hier, 300W is zeker nog meer dan voldoende, controleer hetvoor de aardigheid maar eens met een Wattmeter, dan zal je zien hoe weinig je PC maar gebruikt :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:39
Forceware 82.12 beta met 6800GS AGP support.

• KappeNou
FnF schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:32:
Ik zou toch voor de XFX gaan, aangezien die zeer waarschijnlijk unlockbaar is + hogere clocks meekrijgt. Het is namelijk niet zeker of de Albatron wel 400/1100 haalt, dat is altijd maar de vraag.

Daarnaast, wat betreft al die voeding vragen hier, 300W is zeker nog meer dan voldoende, controleer hetvoor de aardigheid maar eens met een Wattmeter, dan zal je zien hoe weinig je PC maar gebruikt :)
Hij is idd unlockbaar, maar je weet nooit of die artifacs geeft.
En nee 300watt is langerna niet meer dan voldoende.. als je er niks van af weet post dan ook niet aub :? omg
Ik heb hier allang ervaring mee gehad met me 6800GE. En die is +- het zelfde als een stock 6800GS agp. en ik had maar een XP2200+ en 1 HDD etc.. En dat ging net aan.. Ik kon zoizo niet overclocken.. En na 2 maanden clockte me drivers zelfs me kaart terug omdat ik een te lage wattage had.. Dus kom nou niet zeggen dat 300watt ruim voldoende is. (en ja ik had een A merk voeding)
Nee het minimale voor zo'n kaart is een 350watt A-merk. want ik zat echt net op het randje

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 22-12-2005 18:39 ]

>PC specs<

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KappeNou schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:37:
[...]

Hij is idd unlockbaar, maar je weet nooit of die artifacs geeft.
En nee 300watt is langerna niet meer dan voldoende.. als je er niks van af weet post dan ook niet aub :? omg
Ik heb hier allang ervaring mee gehad met me 6800GE. En die is +- het zelfde als een stock 6800GS agp. en ik had maar een XP2200+ en 1 HDD etc.. En dat ging net aan.. Ik kon zoizo niet overclocken.. En na 2 maanden clockte me drivers zelfs me kaart terug omdat ik een te lage wattage had.. Dus kom nou niet zeggen dat 300watt ruim voldoende is. (en ja ik had een A merk voeding)
Nee het minimale voor zo'n kaart is een 350watt A-merk. want ik zat echt net op het randje
Ik denk eerder dat we dat van jou kunnen stellen je posts bekijkende :/
Ik bedoel uiteraad wel een A-Merk, en niet Qtec e.d.

• KappeNou
FnF schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:51:
[...]

Ik denk eerder dat we dat van jou kunnen stellen je posts bekijkende :/
Ik bedoel uiteraad wel een A-Merk, en niet Qtec e.d.
jij bent niet zo slim heh? Ik heb het toch over een A merk voeding dat het daar ook NIET mee lukt! LEZEN omg :? hard leers whahaha (ik had dus een 300watt a merk voeding, als je het nu nog iet snapt lol)

Ok verder ontopic imo

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 22-12-2005 20:36 ]

>PC specs<

• Weltmeister
FnF schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:32:

Ik probeer het eerst wel met de huidige 300W voeding die ik nu heb, als de clockspeeds teruglopen kan ik er altijd nog een andere inzetten. Ik heb verder toch niet veel aan mijn pc hangen, geen aparte geluidskaart, maar 1 hardeschijf, een cd brander en een dvd speler en een card reader.

Toch bedankt voor de tip, ik was toch al serieus aan het kijken naar nieuwe voedingen.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KappeNou schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:35:
[...]

jij bent niet zo slim heh? Ik heb het toch over een A merk voeding dat het daar ook NIET mee lukt! LEZEN omg :? hard leers whahaha (ik had dus een 300watt a merk voeding, als je het nu nog iet snapt lol)

Ok verder ontopic imo
Dit is natuurlijk een inbreng van niks in het topic, ten eerste vertel je niet wat voor merk voeding je hebt, ten tweede heb jij mijn eigen post hierboven niet eens gelezen m.b.t. de wattmeter, ten derde is het allang bewezen dat de meeste mensen nog wel genoeg hebben aan een goed merk PSU van 300W, ten vierde is je taalgebruik buiten de maat, ten vijfde heeft het geen zin om alles vet te drukken/onderstrepen e.d., ten zesde is één ervaring van jou nog geen algemene ervaring, ten zevende is er niks mis met mijn snappen, maar het ligt gewoon puur aan jou manier van snappen en dat jij je eigen ervaring als algemene ervaring er door heen wil drukken :)

@Weltmeister
Als je nu een goed merk voeding hebt, hoef je je zeer waarschijnlijk nergens druk om te maken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 22-12-2005 20:53 ]

• KappeNou
FnF schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:52:
[...]

Dit is natuurlijk een inbreng van niks in het topic, ten eerste vertel je niet wat voor merk voeding je hebt, ten tweede heb jij mijn eigen post hierboven niet eens gelezen m.b.t. de wattmeter, ten derde is het allang bewezen dat de meeste mensen nog wel genoeg hebben aan een goed merk PSU van 300W, ten vierde is je taalgebruik buiten de maat, ten vijfde heeft het geen zin om alles vet te drukken/onderstrepen e.d., ten zesde is één ervaring van jou nog geen algemene ervaring, ten zevende is er niks mis met mijn snappen, maar het ligt gewoon puur aan jou manier van snappen en dat jij je eigen ervaring als algemene ervaring er door heen wil drukken :)

@Weltmeister
Als je nu een goed merk voeding hebt, hoef je je zeer waarschijnlijk nergens druk om te maken ;)
Ten eerste wat oordeel je over mij? ten tweede ik heb allang verteld wat voor voeding ik toen had. Ten derde het is gewoon een feit dat je dan net op het randje hang. en niet volgens die dude ruim voldoende hebt. Ten vierde jij hebt er dus ook geen verstand van. Ten vijfde ik beslis zelf wel wat ik onderstreep.

ja je moet je wel druk maken als je een 300watt voeding hebt met een 6800GS en je wilt die ook nog is gaan overclocken.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 22-12-2005 21:01 ]

>PC specs<

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Laat toch maar zitten, geen zin meer in al dat geblaat :)

Neem maar even contact met me op (Zie profiel), dan discussieren we dan wel even verder, want je zo'n iemand als jou moet gewoon nog even het een en ander bijgebracht worden O+

[ Voor 153% gewijzigd door Phyxion op 22-12-2005 21:14 ]

• KappeNou
FnF schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:11:
[...]

Ik denk dat je dat eerder over jezelf kan vertellen, ik heb al zo veel ervaring hiermee, veel hoef iemand me niet meer wijs te maken, en zeker niet van iemand met zo'n naam O-)
ok dus jij hebt net zoals mij een 300watt A merk voeding gehad met +- precies de zelfde kaart en ook 7 jaar elektrotechniek gestudeerd? aha ok :+

idd laat hem maar kiezen wie die gelooft :)

Ontopic pls

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 22-12-2005 21:14 ]

>PC specs<

• Aham brahmasmi
Over die Gigabyte 6800 GS bij Salland Automatisering: net een mailtje gekregen en hij is verwacht op 28 december. Hopelijk is ie er dan ook echt...

Niewsbericht op t.net over de AGP-versie van deze kaart: nieuws: Albatron introduceert AGP-versie GeForce 6800 GS

[ Voor 25% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-12-2005 23:52 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Inderdaad, graag on topic :)

voor al de andere voeding gerelateerde vragen, klik hier.
Dank :Y)

iets anders nu, op de frontpage staat over de Albatron AGP 6800GS het volgende:
Hiermee is de kloksnelheid 75MHz lager dan die van de PCI Express-smaak. Waarschijnlijk wordt dit verschil veroorzaakt doordat gebruik wordt gemaakt van de NV40-core die gebakken wordt door IBM met een 130nm-procédé in plaats van de NV42-core die op 110nm geproduceerd wordt door TSMC.
Ik heb het artikel gelezen dat staat vermeld als bron, maar daar zeggen ze totaal nix over welke core de Albatron kaart heeft. Wat ze dus in die quote zeggen is gebaseerd op wat ze zelf denken.
The Inq zegt dat de Albatron een NV41 core heeft op 110nm. Verwarrend, maar ik geloof nog steeds dat the Inq het aan het goede eind heeft. Namelijk, de Tweakers redactie heeft geen bron om hun bevindingen op te baseren, en The Inq waarschijnlijk wel.
Time will tell.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Aham brahmasmi schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:49:
Over die Gigabyte 6800 GS bij Salland Automatisering: net een mailtje gekregen en hij is verwacht op 28 december. Hopelijk is ie er dan ook echt...

Niewsbericht op t.net over de AGP-versie van deze kaart: nieuws: Albatron introduceert AGP-versie GeForce 6800 GS
Die Gs bij salland was volgens mij een pci-e?

Betreft die voeding:
Ik geloof dat die gasten van completer me geen A-merk hebben gegeven toen ik ooit mijn systeem kocht. Ik zal morgen dat ding weer eens open halen. Maar goed, als die door het wattage de snelheden wat terugdraait is dat toch niet schadelijk? Dat wordt toch softwarematig geregeld allemaal? Zeg maar op dezelfde manier als Powerplay dat doet voor mijn mobility radeon op mijn laptop als ik zonder netstroom zit.

Owja, we hoeven elkaar niet te beledigen hier. Ik ben absoluut een amatuer en al het advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Weltmeister schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:06:
[...]

Betreft die voeding:
Ik geloof dat die gasten van completer me geen A-merk hebben gegeven toen ik ooit mijn systeem kocht. Ik zal morgen dat ding weer eens open halen. Maar goed, als die door het wattage de snelheden wat terugdraait is dat toch niet schadelijk? Dat wordt toch softwarematig geregeld allemaal? Zeg maar op dezelfde manier als Powerplay dat doet voor mijn mobility radeon op mijn laptop als ik zonder netstroom zit.

Owja, we hoeven elkaar niet te beledigen hier. Ik ben absoluut een amatuer en al het advies is welkom.
Mja idd software matig.. maar ik denk niet dat je dan blij wordt :P hij wordt namelijk terug geclocked naar 200/599 :D en trust me nou maar ik heb deze combinatie gehad met een A merk 300watter en een niks verbruikende XP2200+ en maar 1HDD etc..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

hallo allemaal , ik werk al een jaar met me XFX GeForce 6800GT AGP Dual DVI 256MB GDDR3 1.8ns Rev.A 0434 [Revisie A Jaar 2004 Week 34] echt een prima ding, maare ik las ergens op tweakers.net dat er ook een GeForce 7800GS AGP komt, die blijkt ongeveer 15 a 20% sneller dan een 6800ULTRA AGP te zijn en bezit van een G70 met 16 pipes en 6 vertex units.

Hoewel die 6800GS ook een lief ding is idd O+

Heeft iemand enig idee wanneer deze uitkomt, het lijkt me een leukere kaart als die ATi X850 XT PE AGP hehe, aangezien een X850XT PE ongeveer als een 6800Ultra presteerd,, zit je met een 7800GS toch beter uit ook qua techniek enzo.

Maare als iemand hier meer over weet, zou ik het graag willen weten

Vele dank,

Obi-Wan Kenobi.

P.S.

Prettige feest dagen allemaal ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 23-12-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Weltmeister schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:06:
[...]

Betreft die voeding:

Ik zou gewoon nog even wachten tot je je kaart hebt, gewoon aansluiten en even in BIOS kijken of je lijnen nog goed staan, wat ik eigenlijk wel verwacht als je een beetje redelijke 300W voeding heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 06:58
FnF schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 08:16:
[...]

Ik zou gewoon nog even wachten tot je je kaart hebt, gewoon aansluiten en even in BIOS kijken of je lijnen nog goed staan, wat ik eigenlijk wel verwacht als je een beetje redelijke 300W voeding heb :)
Om deze discussie nog eenmaal een doodschop te geven: een 6800GT (hard overgeclocked), een p4 3ghz @ 4ghz (STROOMVRETER), 2 harde schijven en 2 optische drives, draait perfect op een AOpen 300Watt.

Dus ik zou zeggen, luister niet naar wat ik ^^ zeg, luister niet maar iemand in dit topic, maar sluit je kaart gewoon aan. Hij gaat heus niet stuk van een te laag voltage. Hij zal alleen zo nu en dan crashen :Y) Mocht dit gebeuren, dan kan je het advies van KappeNou opvolgen en bijvoorbeeld een goeie 380Watt Tagan, want meer dan dat heb je echt niet nodig.

Wat je namelijk moet bedenken is dat kwaliteitsvoedingen een zogenaamde overhead hebben. Zo kan een 300watt voeding bijvoorbeeld wel 380watt leveren, niet constant, maar wel eventjes.

edit: Obi-Wan Kenobi: waar precies heb je die berichten gelezen?

[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 23-12-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:21:
hallo allemaal , ik werk al een jaar met me XFX GeForce 6800GT AGP Dual DVI 256MB GDDR3 1.8ns Rev.A 0434 [Revisie A Jaar 2004 Week 34] echt een prima ding, maare ik las ergens op tweakers.net dat er ook een GeForce 7800GS AGP komt, die blijkt ongeveer 15 a 20% sneller dan een 6800ULTRA AGP te zijn en bezit van een G70 met 16 pipes en 6 vertex units.

Heeft iemand enig idee wanneer deze uitkomt, het lijkt me een leukere kaart als die ATi X850 XT PE AGP hehe, aangezien een X850XT PE ongeveer als een 6800Ultra presteerd,, zit je met een 7800GS toch beter uit ook qua techniek enzo.

Vele dank,

Obi-Wan Kenobi.

P.S.

toon volledige bericht
waren inderdaad geruchten over maar ik betwijfel of deze kaart er wel komen gaat, omdat de 6800GS op AGP nog een 'oude' chip is en ik denk niet dat ze van de G70 een AGP chip gaan maken, en een chip like ATI's Rialto van PCI-E en AGP is bij nVidia kaarten niet gebruikt, ik acht de kans klein.

alleen Obi-Wan wat denk je er op vooruit te gaan, een stap van 6800GT naar GS maakt amper verschil (stuivertje wisselen welke beter is) en de stap van 6800GT naar een mogelijke 7800GS lijkt me nu ook niet zo enorm (die heeft tenslotte ook 16 pipes net als de 6800GT maar zou waarschijnlijk 100MHz sneller draaien qua core snelheid, en volgens mij zijn de 6800 serie en de 7800 serie qua preformance van Pipes X MHz ongeveer gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

p43000 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:38:
[...]

Om deze discussie nog eenmaal een doodschop te geven: een 6800GT (hard overgeclocked), een p4 3ghz @ 4ghz (STROOMVRETER), 2 harde schijven en 2 optische drives, draait perfect op een AOpen 300Watt.

Dus ik zou zeggen, luister niet naar wat ik ^^ zeg, luister niet maar iemand in dit topic, maar sluit je kaart gewoon aan. Hij gaat heus niet stuk van een te laag voltage. Hij zal alleen zo nu en dan crashen :Y) Mocht dit gebeuren, dan kan je het advies van KappeNou opvolgen en bijvoorbeeld een goeie 380Watt Tagan, want meer dan dat heb je echt niet nodig.

Wat je namelijk moet bedenken is dat kwaliteitsvoedingen een zogenaamde overhead hebben. Zo kan een 300watt voeding bijvoorbeeld wel 380watt leveren, niet constant, maar wel eventjes.

Inderdaad, dat is precies wat ik al de hele tijd duidelijk probeer te maken aan KappeNou :Y)

//EDIT:
http://www.idealo.de/prei...dition-256mb-agp-xfx.html
Duitse prijsvergelijking, goedkoopste van de XFX Extreme Edition is 245€ (+9€ Versand, maar zal wel alleen DE zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door Phyxion op 23-12-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:21:

Vele dank,

Obi-Wan Kenobi.

P.S.

toon volledige bericht
Tja, de berichten die we lezen over de 7800GS zijn nogal tegenstrijdig. De een zegt dat de 7800GS een industrial sample was en niet zal uitkomen, de ander zegt dat de 7800GS misschien uitkomt op AGP maar niet op PCI-E want daar had nVidia een officele press statement voor gedaan (dat ie niet op PCI-E uit zou komen).
Ik denk dat de 7800GS stock 6700+ 3dmarks zal halen, en een echt overclock monster moet zijn!
Maar goed, tis maar de vraag of ie uitkomt, en met welke prijs. De 7800GT is nu al slechts 300€ euro en de 6800GS 240€ op de meeste plaatsen. Niet zo veel ruimte.
een G70@AGP zou wel heerlijk zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja idd zou geweldig zijn aangezien dat AGP nog lang niet overleden is enzo, ik denk dat nog de meeste mensen wereldwijd van AGP benutten ipv PCI-E, zelfs op veel gebieden is een 6800GT AGP sneller als zijn PCI-E varriant maar wat daarvoor de utleg is hehe Joost die mag het weten, waarschijnlijk dat die PCI-E niet zijn snelheid kwijt kan of zo :)

die 7800GS AGP gaat me 6800GT vervangen in me Dial OpteronDP 244 en die 6800GT nog best een prima apparaat gaat even tijdelijk in me Barton 2600+, ik weet niet alleeen of ik die in een Universal AGP x4 slot kan zetten, das een AGP x4 slot zonder nokkies er in :+ zijn die 6800GT's wel backwards compatible?

die Barton wordt een A64FX 55 maar dat gebeurd een weken later hehe. vandaar even die 7800GS in die Opteron, maar is wel te hopen dat die uitkomt, zal een droom kaart zijn voor ons AGP gebruikers en zolang goede AGP kaarten worden gebakken dan blijf ik daar bij, want om een PCI-E set aante schaffen moet je iet alleen geld neer leggen voor je graka maar ook mobo + CPU enzo :X neej dankje.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 23-12-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163962

Heb Azerty gemaild of ze de Gigabyte 6800GS PCI-X ook konden leveren...

€182,- (levertijd nog onbekend)

Dat zijn de betere prijzen! :)

Staat inmiddels op de website...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 163962 op 23-12-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
p43000 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:38:
[...]

bedoel je geen 350watt Aopen? want mijn 300watt Aopen vondt het echt niet leuk.. 6800GE, niks verbruikende XP2200+ 1HDD etc..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Anoniem: 163962 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:20:
Heb Azerty gemaild of ze de Gigabyte 6800GS ook konden leveren...

_o_

En die zoek ik nou net. Die hebben wel lekkere koelers meestal :9

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 19:36
@Obi-Wan Kenobi
Een 6800GT past als het goed is gewoon in een 4x agp slot. op m'n infitity met Barton 2600M doet ie het in iedergeval prima.

Die setup heeft ook nog op een Aopen 350 watter gedraait en voor benchmarks was dit het maximale:
BartonM@ 2700Mhz (2,2volt 150+ watt)
2x 256MB BH6 @ 245 2-2-2-5 (3,3 volt)
DFI infinity
Gainward GT GS @ 440/1250 (1,4 volt 130+ watt)
Creative live player patinum
Maxtor diamond max 9+ 80 gig, AOpen dvd brander, Plextor cd brander, zip, floppy
2x 120mm enermax (@12volt benches @5 volt degelijks gebruik), 3x 80mm zalman (@5volt), 1x 40mm papst (@12 volt)

Stabiel was ie op 2640 voor de cpu en 430/1200 voor de vga. Maar daar heb ik uit veiligheids overwegingen niet al te lang op gedraait (er gingen nog al wat GT's dood in die periode).
Op stock snelheden op een kwalitatief goede 300 watter mag dus geen probleem zijn. Het is wel op het randje dus is het geval van pech zou het wel problemen kunnen geven. Dat is dus in het geval van bijvoorbeeld een maandag ochtend voeding moederbord of vga.

[ Voor 25% gewijzigd door martijn_tje op 23-12-2005 11:36 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Martijn_tje :)

Netjes man erg erg netjes, maar goed bedankt voor de info :) die XFX 6800GT AGP Dual DVI kan ik moelijk loslaten heb nu een Leadtek Ti4600 in die Barton 2600+ zitten hehe, blijft ook een mooi ding die Leadtek, dat soort mooie cooling kom je ook niet meer tegen, vroeger had je alleemaal leuke iddee'en van die graka bakkers nu is het toch heel andere ej.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 23-12-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 06:58
KappeNou schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:27:
[...]

bedoel je geen 350watt Aopen? want mijn 300watt Aopen vondt het echt niet leuk.. 6800GE, niks verbruikende XP2200+ 1HDD etc..
offtopic:
Nope

niet die voeding uit m`n huidige specs ;) Die voedingen uit de QF50 series bedoel ik /me p43000 is AOpenkast fan. Dat zijn geloof ik niet eens officiele Fortron voedingen maargoed. If it ain`t broken, don`t fix it :Y)

edit:
offtopic:
zo beter FnF O+

[ Voor 16% gewijzigd door -ErikE- op 23-12-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

p43000 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:04:
[...]

offtopic:
Nope

niet die voeding uit m`n huidige specs ;) Die voedingen uit de QF50 series bedoel ik /me p43000 is AOpenkast fan. Dat zijn geloof ik niet eens officiele Fortron voedingen maargoed. If it works, don`t fix it :Y)
Het is: If it ain't broken, don't fix it :) Maar zoals ik al zei, en uit een aantal posts hierboven wel is gebleken, is 300W zeer waarschijnlijk wel voldoende hoor (Tenzij je echt heel veel HD's hebt e.d.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Anoniem: 163962 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:20:
Heb Azerty gemaild of ze de Gigabyte 6800GS ook konden leveren...

Je hebt het nu toch over een PCI-E kaart neem ik aan? Het lijkt me stug dat de AGP variant al voor die prijs te krijgen is, of überhaubt die prijs gaat halen voordat ze compleet zijn uitverkocht.

Het lijkt mij interessant om te weten hoeveel van die dingen geproduceerd gaan worden, en hoe lang ze van plan zijn die dingen te blijven leveren. Worden die NV40 chips nog geproduceerd eigenlijk? Of is dat ook een aflopende zaak?

Ik vraag me als net afgestudeerd marketeer eigenlijk af of het marketing technisch allemaal wel zo slim is wat ze doen met die AGP kaarten. Misschien dat 3% tot 5% procent van de pc gebruikers bereid is rond de 200€ te spenderen aan VGA. Daarvan zit denk ik 80% procent nog op een AGP systeem.

Ervan uitgaande dat de grofweg 95% van de PC gebruikers geen dure VGA wil en hoogsten een ATI 9250, die nog volop wordt geproduceerd, kopen voor 80 euro bij de mediamarkt. Dan zou je denken dat ze stom zijn als ze de huidige AGP markt compleet links laten liggen. De drempel om van je huidige XP 2800+, AMD 64 of pentium 4 systeem over te stappen naar een PCI-E systeem alleen voor de VGA lijkt mij nogal hoog. Ik heb het er niet voor over in ieder geval.

Van de systemen die nu nog verkocht worden is volgens mij ook nog dik 30% een AGP systeem.

Waar zit de truuk van die gasten, de AGP kaarten markt is echt nog wel een mega markt wereldwijd. Zeker nu de processoren tegen hun max herz. aanzitten. De spellen worden nu ook zo gebouwd dat ze volledig op de graka steunen, ik zie niet in waarom ik nog minsten 2 jaar kan met mijn systeem met een goede grafische kaart. Ik ga straks niet 800€ uit mijn portomone trekken alleen voor een verbetering van mijn framerate. Dan koop ik bijna liever een console. Want office en photoshop trekt deze 2600+ met gemak.

Aarg, het is een duister plot... Ik denk toch dat de markt nu dun wordt gehouden om van bepaalde chips af te komen. Ik kan het haast niet geloven dat volgend jaar om deze tijd geen AGP kaarten meer verkocht zouden worden. Waarom zouden ze al dat geld mis willen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

p43000 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:04:
[...]

offtopic:
Nope

niet die voeding uit m`n huidige specs ;) Die voedingen uit de QF50 series bedoel ik /me p43000 is AOpenkast fan. Dat zijn geloof ik niet eens officiele Fortron voedingen maargoed. If it ain`t broken, don`t fix it :Y)

edit:
offtopic:
zo beter FnF O+
Is zo goed hoor O-)
Weltmeister schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:16:
[...]

Je hebt het nu toch over een PCI-E kaart neem ik aan? Het lijkt me stug dat de AGP variant al voor die prijs te krijgen is, of überhaubt die prijs gaat halen voordat ze compleet zijn uitverkocht.

Het lijkt mij interessant om te weten hoeveel van die dingen geproduceerd gaan worden, en hoe lang ze van plan zijn die dingen te blijven leveren. Worden die NV40 chips nog geproduceerd eigenlijk? Of is dat ook een aflopende zaak?

Ik vraag me als net afgestudeerd marketeer eigenlijk af of het marketing technisch allemaal wel zo slim is wat ze doen met die AGP kaarten. Misschien dat 3% tot 5% procent van de pc gebruikers bereid is rond de 200€ te spenderen aan VGA. Daarvan zit denk ik 80% procent nog op een AGP systeem.

Ervan uitgaande dat de grofweg 95% van de PC gebruikers geen dure VGA wil en hoogsten een ATI 9250, die nog volop wordt geproduceerd, kopen voor 80 euro bij de mediamarkt. Dan zou je denken dat ze stom zijn als ze de huidige AGP markt compleet links laten liggen. De drempel om van je huidige XP 2800+, AMD 64 of pentium 4 systeem over te stappen naar een PCI-E systeem alleen voor de VGA lijkt mij nogal hoog. Ik heb het er niet voor over in ieder geval.

Van de systemen die nu nog verkocht worden is volgens mij ook nog dik 30% een AGP systeem.

Waar zit de truuk van die gasten, de AGP kaarten markt is echt nog wel een mega markt wereldwijd. Zeker nu de processoren tegen hun max herz. aanzitten. De spellen worden nu ook zo gebouwd dat ze volledig op de graka steunen, ik zie niet in waarom ik nog minsten 2 jaar kan met mijn systeem met een goede grafische kaart. Ik ga straks niet 800€ uit mijn portomone trekken alleen voor een verbetering van mijn framerate. Dan koop ik bijna liever een console. Want office en photoshop trekt deze 2600+ met gemak.

Aarg, het is een duister plot... Ik denk toch dat de markt nu dun wordt gehouden om van bepaalde chips af te komen. Ik kan het haast niet geloven dat volgend jaar om deze tijd geen AGP kaarten meer verkocht zouden worden. Waarom zouden ze al dat geld mis willen lopen?
toon volledige bericht
Ik verwacht niet dat ze geld gaan mislopen, ik verwacht juist een goede omzet, aangezien, zoals je al zei, er nog veel mensen een AGP moederbord hebben en die toch nog even een upgrade willen doen om toch wel alles perfect te kunnen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Ik ben er eindelijk achter welke voeding ik heb, het is een Maxpower PL-300, made in China by El Cheapo Power B-Supplies geloof ik.

Ik ben toch bang dat ik me moet gaan orienteren op een andere voeding.

edit: Ik zie toch dat veel mensen een maxpower voeding hebben.. standart cheap in een atx kast waarschijnlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Weltmeister op 23-12-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die Targan 400 PSU's zijn goedkoop maar blijken ook erg goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:54:
Ik zie in de pricewatch alleen deze targans staan

Tagan TG330-U01, 330W (ATX) € 43,79 23-12
Tagan TG380-U01, 380W (ATX) € 53,40 23-12
Tagan TG420-U0, 420W (ATX) € 70,21 23-12
Tagan TG480-U01, 480W (ATX) € 76,80 23-12
Tagan TG480-U15, 480W (ATX 2.02, PCI-e) € 92,- 23-12
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 79,95 23-12
Tagan TG530-U15, 530W (ATX 2.01, PCI-e) € 103,90 23-12
Tagan TG530-U22, 530W (ATX, PCI-e) € 102,15 23-12
Tagan TG580-U15, 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e) € 116,25 23-12

Iemand al meer reviews gevonden van GS AGP om even ontopic te blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:54:
Ja, Targan is inderdaad een goed merk.

Ik heb helaas ook nog geen 6800GS AGP reviews gezien, maar ik verwacht dat ze binnenkort wel op het internet gaan verschijnen. Alternate zou vandaag de 6800GS AGP op voorraad hebben, weet iemand daar al meer over?

//EDIT:
Alternate.nl heeft de kaarten op voorraad liggen _O_
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGX49&#tecData

//EDIT2:
Alternate maar even een vragenlijstje gemaild, misschien kunnen ze inmiddels wat meer over de kaart vertellen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Phyxion op 23-12-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149061

kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen merken van deze videokaart. een andere koeler, of hele andere chips en prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 149061 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:09:
kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen merken van deze videokaart. een andere koeler, of hele andere chips en prestaties?
op PCI-E zijn het allemaal de zelfde chips en koelers tot op heden, alleen is de XFX 6800GS XXX edition van af de fabriek al 60Mhz overgeclocked

op AGP zijn het eigenlijk allemaal 'gewone' 6800GT chips die op 12X5 lopen, deze zijn waarschijnlijk te unlocken maar clocken niet zo hoog als PCI-E GS'en (de AGP's lopen stock op 350Mhz naar mijn weten, althans van XFX en Albatron) ofterwel de AGP GS is vergelijkbaar met een ASUS V9999GE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

GoldenSample schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:13:
[...]

op PCI-E zijn het allemaal de zelfde chips en koelers tot op heden, alleen is de XFX 6800GS XXX edition van af de fabriek al 60Mhz overgeclocked

op AGP zijn het eigenlijk allemaal 'gewone' 6800GT chips die op 12X5 lopen, deze zijn waarschijnlijk te unlocken maar clocken niet zo hoog als PCI-E GS'en (de AGP's lopen stock op 350Mhz naar mijn weten, althans van XFX en Albatron) ofterwel de AGP GS is vergelijkbaar met een ASUS V9999GE...
Die van XFX loopt volgens TheInquirer op 400MHz :)

http://www.zercom.nl//index.php?p=35&f=1&a=16350
XFX AGP versie voor 240,30€, maar nog niet leverbaar (Nog 2 weken).

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 23-12-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
FnF schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:00:
[...]

Ja, Targan is inderdaad een goed merk.
Tagan, zonder r. Target is het goedkope merk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik bedoelde ook Tagan ik wist allen niet of de naam Targan of Tagan was nogal verwarrend soms :X

maar idd die Tagans zijn erg goed, hoewel Anttec True Power PSU's en Enermax PSU's ook wel lekker zijn :)

maare ik neem aan dat een PSU van 350 watt wel voldoende is voor een GeForce 6800GS hehe.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 23-12-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 19:37

Steffy

Ayreonaut

Gelukkig een andere Videokaart gehaald want die van mij is nu net overleden, kan ff niks hosten want image shack ligt eruit, of iemand moet een andere site weten dan kan ik wat leuke plaatjes laten zien maar mijn 9700 Pro die voor de vakantie al bezig was met overlijden maar is nu echt aan zijn eind, wat dat betreft is het rommel want mijn GF2 werkt na 4 jaar gamen nog en deze is na 3 jaar al dood :X

Na de kerst trouwens de OC resultaten van mijn nieuwe kaartje ;)

Edit hier is ie al, dit soort mooie dingen wil ja natuurlijk niet voor je houden, net 1 dag voor het weekend is het raak, kapot dus :X Dit is goed balen zeg nu kan ik ff niet meer gamen dus tot dinsdag, al die tijd druk aan het werk, zul je gamen, systeem in de prak.

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/7909/vga6ww.jpg

;) Dat grijze blok is ff om te voorkomen dat mijn gebruikers gegevens op straat komen te liggen

[ Voor 45% gewijzigd door Steffy op 23-12-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Weltmeister schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:57:
[...]

Ik zie in de pricewatch alleen deze targans staan

Tagan TG330-U01, 330W (ATX) € 43,79 23-12
Tagan TG380-U01, 380W (ATX) € 53,40 23-12
Tagan TG420-U0, 420W (ATX) € 70,21 23-12
Tagan TG480-U01, 480W (ATX) € 76,80 23-12
Tagan TG480-U15, 480W (ATX 2.02, PCI-e) € 92,- 23-12
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 79,95 23-12
Tagan TG530-U15, 530W (ATX 2.01, PCI-e) € 103,90 23-12
Tagan TG530-U22, 530W (ATX, PCI-e) € 102,15 23-12
Tagan TG580-U15, 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e) € 116,25 23-12

Iemand al meer reviews gevonden van GS AGP om even ontopic te blijven :P
toon volledige bericht
De U22 en U15 zijn het beste omdat ze twee 12 volt rails hebben.. Verder is de U01 ook gewoon goed :) Ik zou dan gaan voor of de U01 380W of de U22 480watt (als je hoger dan 380watt gaat is zoals je ziet het prijsverschil nog minimaal, ik heb daarom zelf de U22 480 gekozen, dan hoef ik de komende 100 jaar ook geen nieuwe te halen ;))
http://www.tagan.de/

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 23-12-2005 19:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162339

Steffy schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:10:
Gelukkig een andere Videokaart gehaald want die van mij is nu net overleden, kan ff niks hosten want image shack ligt eruit, of iemand moet een andere site weten dan kan ik wat leuke plaatjes laten zien maar mijn 9700 Pro die voor de vakantie al bezig was met overlijden maar is nu echt aan zijn eind, wat dat betreft is het rommel want mijn GF2 werkt na 4 jaar gamen nog en deze is na 3 jaar al dood :X

Na de kerst trouwens de OC resultaten van mijn nieuwe kaartje ;)

Edit hier is ie al, dit soort mooie dingen wil ja natuurlijk niet voor je houden, net 1 dag voor het weekend is het raak, kapot dus :X Dit is goed balen zeg nu kan ik ff niet meer gamen dus tot dinsdag, al die tijd druk aan het werk, zul je gamen, systeem in de prak.

[afbeelding]

;) Dat grijze blok is ff om te voorkomen dat mijn gebruikers gegevens op straat komen te liggen
Wat is de oorzaak van dat screen van jou, ik heb dit namelijk ook met me 9800 pro

http://img369.imageshack.us/img369/7079/arti6ch.jpg

Hij deed toen ook al raar toen ik mijn opty erop had geinstalleerd mah na twee dagen met rust te hebben gelaten draaide hij weer normaal.

Mah sinds gister omdat ik me WC set aan het hervullen was moest het mobo ff uit de stekker en het gevolg dat rare beeld terug.

Als mijn 9800 dood is ga ik maar's morgen op dumpdag een 6800Gs halen AGP, is xfx de enige die ze levert? En is die kaarte te unlocken naar 16 pipes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 19:37

Steffy

Ayreonaut

Geen idee wat er mis mee is maar hij is stuk, het vreemde is dat ik vanmorgen nog ff wat op moest zoeken voor ik weg ging en nu net na het eten deed ik de pc aan en dit was het resultaat. Hoe het komt weet ik niet maar het is wel jammer nu net voor kerst zeg, ik heb helaas voor die tijd geen moment dat ik de hele handel kan verbouwen dus dat wordt t/m maandag een beetje zitten klooien met dit beeld denk ik, veel schade zal het wel niet aanrichten want stuk is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als goed is was dat niet mogelijk met de 6800GS, die heeft toch een core m12 pipes, en geen pipes die gesloten zijn toch net als bij de ASUS 6800 256MB Gamer's Edition? wanter anders is het dezelfde GPU als die ASUS 6800GE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:37

Magic666

No one's neighbour!

Net mail gehad van Alternate dat ie onderweg is :)

Met mazzel morgen anders begin volgende week, ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:26:
[...]
Tagan, zonder r. Target is het goedkope merk. ;)
Vond het al zo vreemd lijken, maar kwam inderdaad door de post boven mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:23:
als goed is was dat niet mogelijk met de 6800GS, die heeft toch een core m12 pipes, en geen pipes die gesloten zijn toch net als bij de ASUS 6800 256MB Gamer's Edition? wanter anders is het dezelfde GPU als die ASUS 6800GE
Tja ook daar zijn de berichten tegenstrijdig. Tweakers redactie denkt dat er in de Albatron GS een NV40 core heeft, die kan unlockt worden, en in essentie een 6800GE core is yeah.
Maar the Inq zegt dat de Albatron GS een NV41 core heeft, dus 110nm @ AGP. Das wel een wezelijk andere core, en ik heb die veel liever dan een NV40. Ik heb het gehad met die core, om eerlijk te zijn :)

Maar ik gooi het over een andere boeg. Met die absurde prijsdalingen van de PCI-E ( 183€ _/-\o_ ) is het aantrekkelijk om er een nForce4 PCI-E op Socket754 te kopen, en het AGP platform gedag te zeggen :7
Ik bedoel; een 6800GS @ AGP zal de komende weken rond de 250€ blijven. Als je voor 183€ een 6800GS PCI-E koopt + een nForce4 PCI-E Socket754 mobotje van 60€, dan win je nog 7€ !
en dan zijn twee problemen voor mij opgelost: géén risico dat ik last krijg van de nForce3 shutter bug en geen problemen met het uitbreiden van toekomstige vidkaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 14:12

Brainless-NL

lolkipo

XanderDrake schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:56:
[...]
Maar ik gooi het over een andere boeg. Met die absurde prijsdalingen van de PCI-E ( 183€ _/-\o_ ) is het aantrekkelijk om er een nForce4 PCI-E op Socket754 te kopen, en het AGP platform gedag te zeggen :7
Ik bedoel; een 6800GS @ AGP zal de komende weken rond de 250€ blijven. Als je voor 183€ een 6800GS PCI-E koopt + een nForce4 PCI-E Socket754 mobotje van 60€, dan win je nog 7€ !
en dan zijn twee problemen voor mij opgelost: géén risico dat ik last krijg van de nForce3 shutter bug en geen problemen met het uitbreiden van toekomstige vidkaarten :)
offtopic:
Upgraden van je cpu is er dan zeker niet meer bij! Aangezien je cpu (lijkt mij) je volgende upgrade wordt, zou ik dit ook meenemen in de berekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Brainless-NL schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:11:
offtopic:
Upgraden van je cpu is er dan zeker niet meer bij! Aangezien je cpu (lijkt mij) je volgende upgrade wordt, zou ik dit ook meenemen in de berekening
Yeah, ik moet een beetje zuinig omspringen met mn monetaire fondsen :) Ik ben as we speak aan het verhuizen naar een andere kamer, en het geld vliegt erdoor!
En verder, mijn huidige New Castle kan op mn huidige systeem 2,6ghz halen op 2,5-3-3-7, dan zit ie dus ergens tussen de FX53 en FX55 qua snelheid :) Niet echt CPU limited, zou je zeggen. Ook niet echt de moeite waard om up te graden, zeker als je bedenkt dat volgend jaar SocketM2 komt. Zodra de prijzen van dat platform wat gedaalt zijn stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
XanderDrake schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:37:
[...]

Yeah, ik moet een beetje zuinig omspringen met mn monetaire fondsen :) Ik ben as we speak aan het verhuizen naar een andere kamer, en het geld vliegt erdoor!
En verder, mijn huidige New Castle kan op mn huidige systeem 2,6ghz halen op 2,5-3-3-7, dan zit ie dus ergens tussen de FX53 en FX55 qua snelheid :) Niet echt CPU limited, zou je zeggen. Ook niet echt de moeite waard om up te graden, zeker als je bedenkt dat volgend jaar SocketM2 komt. Zodra de prijzen van dat platform wat gedaalt zijn stap ik over.
Haha, ik zit met hetzelfde probleem. Ik ga ook verhuizen per 1 januari.. niet dat dat wat aan dit forum toevoegd.
[...]
Maar ik gooi het over een andere boeg. Met die absurde prijsdalingen van de PCI-E ( 183€ ) is het aantrekkelijk om er een nForce4 PCI-E op Socket754 te kopen, en het AGP platform gedag te zeggen
en dan zijn twee problemen voor mij opgelost: géén risico dat ik last krijg van de nForce3 shutter bug en geen problemen met het uitbreiden van toekomstige vidkaarten
Daar heb je ook een punt, maar die PCI-E mobo ondersteunen vast geen XP proc... en dan zit ik nog met mijn ddr 333 geheugen... grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb eindelijk een gigabyte 6800GS besteld voor 190€ :P en verkoop meteen op marktplaats mijn 6800GE + zalman VF 700-Alcu voor 220€ :D het is niet echt een super upgrade maar ik moet toch minimaal zo'n 1000punten meer scoren met 3Dmark05 en dat gratis :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Ik lees net op the inquirer dat Asus kennelijk nog pokke veel v9999 TD heeft en geen AGP GS model gaat leveren. Waarom zijn die verdomde 6800 NU niet meer te krijgen dan hier in NL. Weet iemand eigenlijk nog welke winkel die dingen een maand geleden voor zo'n 130€ verkocht. Die zou ik graag willen bellen of ze die dingen weer gaan verkopen. Zo'n NU is wel een mooie oplossing voor dat geld voor het komende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

KappeNou schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:08:
Ik heb eindelijk een gigabyte 6800GS besteld voor 190€ :P en verkoop meteen op marktplaats mijn 6800GE + zalman VF 700-Alcu voor 220€ :D het is niet echt een super upgrade maar ik moet toch minimaal zo'n 1000punten meer scoren met 3Dmark05 en dat gratis :P
Flexe move, gast 8) !
je wint 30€ én 1000 3dmarks, ZONDER mensen op te lichten!
En das precies waarom ik adios zeg tegen AGP, 220€ voor een 6800GE en 260 € voor een 6800GT is heeeel normaal voor AGP...
ik vind 220€ voor jou kaart heel redelijk als ik je scores bekijk :)

Verder moet ik twee punten opmerken;
ten eerste, de 6800GS heeft zijn functie volbracht: even snel én goedkoper dan een 6800GT!
ten tweede, de 6800GS AGP is, zoals beweerd door the Inq (een bron die ik steeds meer vertrouw tegenwoordig), op voorraad in webwinkels verdeeld over Europa, voor de kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
XanderDrake schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:30:
[...]

Flexe move, gast 8) !
En das precies waarom ik adios zeg tegen AGP, 220€ voor een 6800GE en 260 € voor een 6800GT is heeeel normaal voor AGP...

ten eerste, de 6800GS heeft zijn functie volbracht: even snel én goedkoper dan een 6800GT!
ten tweede, de 6800GS AGP is, zoals beweerd door the Inq (een bron die ik steeds meer vertrouw tegenwoordig), op voorraad in webwinkels verdeeld over Europa, voor de kerst!
ja voor die "winst" koop ik een VF-700 CU ;) er zit nu een Alcu op me GE (scheeld haast niks maja)
Ben echt benieuwd hoe die GS loopt vergeleken me GE :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo vanmiddag even me Leadtek GeForce4 Ti4600 weer in dienst gezet :) de Leadtek GeForce3 Ti500 heb ik nog als display staan :9 die Ti4600 was echt een monster kaart vanzijn tijd, ik vergeet dat nooit meer, die vaagde de Radeon 8500 van de vloer weg was echt zieklijk die Ti4600, de GeForce 7800 GTX 512 is de GeForce4 Ti4600 van nu gewoon het id vergeleken met de concurrent.

de GeForce 6800 was ook een goede van zijn tijd en ze worden nog steeds gemaakt hun 6800GS is idd weer een success aan het worden :)

Alleen jammer dat de coolers van de VGA kaarten allemaal zo standaard zijn dat is wel jammer vroeger had iedereen zijn eigen idee'en en leuke designs.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 24-12-2005 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Tja ook daar zijn de berichten tegenstrijdig. Tweakers redactie denkt dat er in de Albatron GS een NV40 core heeft, die kan unlockt worden, en in essentie een 6800GE core is yeah.
Maar the Inq zegt dat de Albatron GS een NV41 core heeft, dus 110nm @ AGP. Das wel een wezelijk andere core, en ik heb die veel liever dan een NV40. Ik heb het gehad met die core, om eerlijk te zijn :)

Ik heb al een linkje van 240€ gepost voor de AGP versie :)
XanderDrake schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:37:
[...]

Socket M2->Socket AM2 ;)
XanderDrake schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:30:
[...]

Flexe move, gast 8) !

Alternate.nl heeft de AGP versie sinds gisteren op voorraad liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ben zelf voor een Enermax noisetaker gegaan (370watt) die volgens een review in een magazine een hoog rendement heeft en relatief stil is. Geen moment spijt van gehad, heerlijk strakke voltlijnen en regelbare fans.

Die Tagans scoorde qua rendement toch iets minder, dacht ik.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

FnF schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 08:07:
Ik heb al een linkje van 240€ gepost voor de AGP versie :)
Heb em gechecked, inderdaad, das ook een flexe prijs! Levertijd is me wat extreem toch ;)
En, het gevaar van de nForce3 Stutter bug plus het feit dat hierná nog uitbreiden uitgesloten is, zijn voor mij doorslag gevend.
Socket M2->Socket AM2 ;)
jaaaaaaaaaaaah :>
Alternate.nl heeft de AGP versie sinds gisteren op voorraad liggen ;)
ik zag het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

check! Hij is binnen :)
Moest de HD's ff verplaatsen want de kaart is een stukje langer dan de 9800 pro.

Helaas, je kent het wel: kerstavond, kan ik hem niet ff lekker testen maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
Magic666 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:30:
check! Hij is binnen :)
Moest de HD's ff verplaatsen want de kaart is een stukje langer dan de 9800 pro.

Helaas, je kent het wel: kerstavond, kan ik hem niet ff lekker testen maar dat komt nog wel.
Het is me even ontgaan of je een AGP versie van de GS had besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ja, ik heb de AGP versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

MEEN JE DAT?!?!

ok ok ok ok, je hoeft niets te testen, het enige wat ik je (lief) vraag is dat je Rivatuner 15.8 download en even kijkt wat dat programma zegt over je core en speeds. Verder hoef je niets te doen :) Vanavond dan ;)

Pleaaaaaaase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

XanderDrake schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:41:
[...]

MEEN JE DAT?!?!

ok ok ok ok, je hoeft niets te testen, het enige wat ik je (lief) vraag is dat je Rivatuner 15.8 download en even kijkt wat dat programma zegt over je core en speeds. Verder hoef je niets te doen :) Vanavond dan ;)

Pleaaaaaaase?
men vroeg er naar.... B)

ok ok, omdat je het zo lief vraagt zal ik dat ff voor je doen.
edit: ehhh waar vind ik de door jou gevraagde info in dat programma??

[ Voor 7% gewijzigd door Magic666 op 24-12-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Magic666 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:47:
[...]

men vroeg er naar.... B)

ok ok, omdat je het zo lief vraagt zal ik dat ff voor je doen.
zou je dan ook even kunnen kijken of je hem kan unlocken en welke core het is? dat is een andere vraag waar velen hier volgens mij met smart op wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GoldenSample schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:49:

zou je dan ook even kunnen kijken of je hem kan unlocken en welke core het is? dat is een andere vraag waar velen hier volgens mij met smart op wachten ;)
Zoals iedereen die post in het 6800LE topic :)

En yeah, als je dat wilt doen, kan namelijk in een keer :)
een complete Guide staat hier, klikkerd
Maar het vermelden van de core naamgeving is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ok, die houden jullie te goed van me! Ik moet weg (het blijft kerstavond hè...)
Ik zal morgen ff lezen en wat info posten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

We moeten ook maar eens gaan denken over een volgend deel van dit topic, we zitten al dik over de 500 posts heen.
Zal ik de startpost maken? Als ik tijd heb, vannacht, zal ik eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik vindt het goed, als je in tijdnood zit kan ik er eventueel morgen ook wel een maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Van wat ik er op de XFX website uithaal:

0.13 Micron Process Technology
Delivers high performance through faster clock rates.

Dan kan je dus eigenlijk wel raden wat voor core het is :)

//EDIT:
En er is meer:
Engine Clock
350MHz
Memory Date Rate
1.1 GHz
Pixels per Clock (peak)
12
Textures per Pixel
12

[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 24-12-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

FnF schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:45:
Van wat ik er op de XFX website uithaal:

0.13 Micron Process Technology
Delivers high performance through faster clock rates.

Dan kan je dus eigenlijk wel raden wat voor core het is :)

//EDIT:
En er is meer:
Engine Clock
350MHz
Memory Date Rate
1.1 GHz
Pixels per Clock (peak)
12
Textures per Pixel
12
toon volledige bericht
Wat een afgang zeg :(
Een licht overclockte NV40, oftewel gewoon een dure 6800GE.

Ik ga PCI-E... Het is me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

XanderDrake schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:56:
[...]

tja op de FrontPage noemde iemand al dat ze hem alleen maar GS noemen omdat dat op het moment 'Hip' is, en daar heeft hij gelijk in... het is dus gewoon een 6800GT met minder pipes (ofterwijl een ASUS V9999GE ;)) waarschijnlijk is hij ook te unlocken (de kaart is eigenlijk net mijn 6800GTO, die loopt op op 350MHz, heeft 12 Pipes en is unlockbaar, alleen wel PCI-E)

-edit- is het anders niet een idee om van dit topic een fusie te maken met het 6800GT topic?

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 24-12-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

XanderDrake schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:56:
[...]

Misschien is hij wel unlockbaar en hoog clockbaar :) Ik wacht nog even af tot degene hierboven hem in zijn PC heeft gestopt en wat leuke resultaten heeft gegeven, anders is een kaart voor ~180€ en dan nog een moederbord er bij ook zeer aantrekkelijk :)

@GS: Lijkt me niet een goed idee om hem te mergen, dan krijgen we wel erg veel verschil :)

[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 24-12-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 23009 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 02:12:
Zo vanmiddag even me Leadtek GeForce4 Ti4600 weer in dienst gezet :) de Leadtek GeForce3 Ti500 heb ik nog als display staan :9 die Ti4600 was echt een monster kaart vanzijn tijd, ik vergeet dat nooit meer, die vaagde de Radeon 8500 van de vloer weg was echt zieklijk die Ti4600, de GeForce 7800 GTX 512 is de GeForce4 Ti4600 van nu gewoon het id vergeleken met de concurrent.

de GeForce 6800 was ook een goede van zijn tijd en ze worden nog steeds gemaakt hun 6800GS is idd weer een success aan het worden :)

Alleen jammer dat de coolers van de VGA kaarten allemaal zo standaard zijn dat is wel jammer vroeger had iedereen zijn eigen idee'en en leuke designs.
alleen jammer dat je niet veel met die Ti4600 kan.. Ik had hem ook toen die net uit was voor zo'n 500€ gekocht.. Nu voor 30 euro door verkocht :'( kan der niks meer mee

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

FnF schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:09:
Misschien is hij wel unlockbaar en hoog clockbaar :) Ik wacht nog even af tot degene hierboven hem in zijn PC heeft gestopt en wat leuke resultaten heeft gegeven, anders is een kaart voor ~180€ en dan nog een moederbord er bij ook zeer aantrekkelijk :)
Unlockbaar en hoog overclockbaar..... tjaaaaa, been there done that.
Ik zit al jaren met mn 6800LE te kloten, en ik vind het geweldig om te doen, maar ondertussen heb ik het wel gezien met de NV40 core... Its been fun, but its time to move on :)
Verder, we kennen de limiten van de NV40 core, ik schat dat de AGP GS van XFX zo´n 450mhz/1300 max zal halen, zonder drastische aanpassingen. Na zon overclock en inclusief een volledige unlock, zit je zo rond de prestaties van een tot zn max overclockte 6800GT, 6500 3dmarks. de PCI-E 6800GS kan veel harder, zoals we hebben gezien 7800 punten!
Het is, zeg maar, een nieuw gebied om te exploreren :)
@GS: Lijkt me niet een goed idee om hem te mergen, dan krijgen we wel erg veel verschil :)
Ik denk hetzelfde, anders zouden we beter kunnen mergen met het 6800LE topic ;)
maar het verschil is nog steeds groot dus laat maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:28:
[...]

alleen jammer dat je niet veel met die Ti4600 kan.. Ik had hem ook toen die net uit was voor zo'n 500€ gekocht.. Nu voor 30 euro door verkocht :'( kan der niks meer mee
nou ik ben een echte FarCry en RedAlert2 fan en daar issie perfect voor hoor, gaat prima.

ik gebruik hem ook met Glide Wrappers en dan vergelijk ik dat met de 6800 in Glide enzo, leuk ook mo de FSAA van de Ti4600, 6800GT, MR9800 en de Voodoo5 6000 te vergelijken :+ de 6000 en de 6800GT winnen hehe met FSAA x8 Image quallity though.

Het spel wat ik daarvoor gebruik is Tactical Ops Assult On Terror en Unreal Tournament Game Of The Year Edition 1999 ;) en dan elke kaart met FSAA x4 en geen AF omdat de Voodoo5 6000 geen AF heeft ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 24-12-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 23009 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:17:
[...]

nou ik ben een echte FarCry en RedAlert2 fan en daar issie perfect voor hoor, gaat prima.

ik gebruik hem ook met Glide Wrappers en dan vergelijk ik dat met de 6800 in Glide enzo, leuk ook mo de FSAA van de Ti4600, 6800GT, MR9800 en de Voodoo5 6000 te vergelijken :+ de 6000 en de 6800GT winnen hehe met FSAA x8 Image quallity though.

Het spel wat ik daarvoor gebruik is Tactical Ops Assult On Terror en Unreal Tournament Game Of The Year Edition 1999 ;) en dan elke kaart met FSAA x4 en geen AF omdat de Voodoo5 6000 geen AF heeft ;)
Suc6 met FarCry :P iedereen heeft natuurlijk ze eigen mening over hoe mooi die een spel wilt hebben maar ik vondt het 5 maanden geleden echt tijd om mijn Ti4600 weg te doen ;)
Ik heb hier nog wel de eerste Geforce 256 DDR annihalator pr0 liggen :P (toen de tijd voor +1000gulden gekocht) daar speelde ik ook UT en TO mee etc ;) maja TO speel ik nu nog dus :D
Verder met die Ti vondt ik voor Doom3 al te weinig worden. Mijn GE kon nu nog lekker met de nieuwste games mee komen zodat ik me neit erger aan de grapics en FPS. Maja toch maar een GSje besteld ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ok, uit het unlock verhaal van het andere topic maak ik op dat bij mij bit 00 (Pixel unit 0) nog op disabled straat. De andere: bit 1 t/m 3 staan allemaal op enabled.

bit 8 t/m 12 (vertex unit 0 t/m 4) staan ook op enabled, alleen bit 13 (vertex unit 5) staat nog op disabled.

en dit wilde je weten:?
$ffffffffff ----------------------------------------------------------------
$ffffffffff NVIDIA specific display adapter information
$0100000000 Graphics core : NV40 revision A1 (12x1,5vp)
$0100000001 Hardwired ID : 0045 (ROM strapped to 0045)
$0100000002 Memory bus : 256-bit
$0100000003 Memory type : DDR3 (RAM configuration 07)
$0100000004 Memory amount : 262144KB
$0100000005 Core clock : 351.000MHz
$0100000006 Memory clock : 501.188MHz (1002.375MHz effective)
$0100000007 Reference clock : 27.000MHz
$010000000b HW masked units : pixel 0001b, vertex 100000b

laat maar weten of jullie nog wat willen weten. Ik heb die dingen niet ge-unlockt: zou ik daar veel baat bij hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Magic666 schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:26:
ok, uit het unlock verhaal van het andere topic maak ik op dat bij mij bit 00 (Pixel unit 0) nog op disabled straat. De andere: bit 1 t/m 3 staan allemaal op enabled.

bit 8 t/m 12 (vertex unit 0 t/m 4) staan ook op enabled, alleen bit 13 (vertex unit 5) staat nog op disabled.

laat maar weten of jullie nog wat willen weten. Ik heb die dingen niet ge-unlockt: zou ik daar veel baat bij hebben?
toon volledige bericht
Tuurlijk ga je der extra baat bij hebben als ze zonder artifacts werken, je hebt niks te verliezen, ik zou zeggen zet ze op enabled en run een 3dmark 05 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Magic666 schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:26:

toon volledige bericht
Bedankt! _/-\o_
dit is de info die ik zocht. Je kan je core unlocken zoals in de guide staat, doe dat maar es als je tijd hebt :) . Ik ben ook benieuwd naar de 3dmark2005 scores, maar ik heb al een score in gedachten, namelijk de scores van een 6800GE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Graag gedaan :)
hmm over die 3dmark.... de gratis versie is toch wel voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Magic666 schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:50:
Natuurlijk :) die versie is juist het vergelijkings materiaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Magic666 schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:50:
Ja :)
Maar als je wil kan je ook de Pro versie kopen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zo mensen, ik heb even flink doorgewerkt, en met resultaat :)

Ik ga nu Deel 2 openen, AUB post daar verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
XanderDrake schreef op zondag 25 december 2005 @ 02:19:
Zo mensen, ik heb even flink doorgewerkt, en met resultaat :)

Ik ga nu Deel 2 openen, AUB post daar verder _/-\o_
aha ok heb je dat aan een moderator verteld? handig als die dit topic zou sluiten en dat je ook een link geeft naar deel 2 :*)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ XanderDrake

Sjjoooo felli man! :+ Das erg netjes ging nog best snel enzo :Y)

nu Laten we hopen dat er ook een 7800GS AGP komt dan kunnen we die ook later toegaan voegen, maar toch heb ik me twijfels daarover hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 25-12-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.