4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Ik betaal liever de versnellingsbak , dan een nieuwe achterkant? :MrSleeves schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:50:
[...]
[...]
En als ik het goed heb begrepen, is het niet lekker als je aangereden wordt en je auto staat geparkeerd in de versnelling; schijnt de versnellingsbak niet leuk te vinden. Zo heeft alles wel een nadeel.
Overgens als je een dader hebt....kun je ook gewoon melden dat ti vrolijk in zijn versnelling stond.
Die ander heeft er gewoon niet tegen aan te rijden , en je kunt tot een half jaar naderhand gewoon de schade claimen(speel je gewoon op een nieuwe versnellingsbak)
Verwijderd
Beide is gelukkig bij mij nog niet gebeurd.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
/edit
@ beginvehaaltje er daarna.
[ Voor 5% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-12-2005 17:36 ]
There is no replacement for displacement!
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 18:21 ]
Een diesel laten afslaan?eXistenZ_NL schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:35:
Zelf ben ik van een Peugeot 307 dieselgegaan toen ik aan het lessen was naar een Toyota Carina benzine E
van mijn ouders. Zelfs toen ik mijn rijbewijs had liet ik de motor nog afslaan in die 307 (reed naar huis vanaf CBR) en sinds ik in de wagen ben gestapt van mijn ouders heb ik die bak nooit meer af laten slaan. Dit komt denk ik die 307 enorm onvergefelijk is, en die Toyota alles toestaat. Ik zou niet kunnen rijden op alleen koppeling in een benzine wagen? Dat gaat nog beter in die Carina E dan in die 307... Kortom, het ligt gewoon aan de wagen die je rijdt, of je hard moet kunnen ownen om die bak onder controle te krijgen of dat je onderuitgezakt beetje heen en weer kan sturen... Niet aan diesel of benzine.
/edit
@ beginvehaaltje er daarna.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik heb sinds 1 week een Opel Astra Diesel 1.7 DTI en heb wat problemen met mijn versnellingsbak:
als ik harder dan 10 km/u rijd, kan ik niet terugschakelen naar zijn 1e versnelling.
Je vraagt je misschien af: waarom zou je dat in godsnaam willen?
Dit lukt echter niet (nouja, als ik keihard ga duwen en forceren, zal het wel lukken
Is dit normaal? Bij een Opel Astra Benzine 1.6 heb ik dit probleem niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Cis op 12-02-2006 13:48 ]
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Lekker zijn is een gave :)
Ok, dat vermoeden had ik al.AcIDeR schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:06:
Dit is een beveiliging...is eventueel bij te stellen , maar dan gaat hij weer IETS lastiger in je 5.
Op zich vind ik het ook geen slechte beveiliging, maar het is soms wel verdomd irritant. Met mijn dieseltje kan ik in zijn 2 niet lekker snel optrekken. Dus moet ik eerst afremmen naar +/- 8km/u, om vervolgens terug te schakelen naar zijn 1 en op te trekken naar 25 / 30
Cis schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:11:
[...]
Ok, dat vermoeden had ik al.
Op zich vind ik het ook geen slechte beveiliging, maar het is soms wel verdomd irritant. Met mijn dieseltje kan ik in zijn 2 niet lekker snel optrekken. Dus moet ik eerst afremmen naar +/- 8km/u, om vervolgens terug te schakelen naar zijn 1 en op te trekken naar 25 / 30
heb je al eens geprobeerd dubbel te clutchen voordat je naar de 1 schakelt? Soms helpt dat wel eens.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Dat is normaal hoorCis schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:48:
Even een vraagje tussendoor (het is een noobvraagje waarschijnlijk, maar ik kon het niet vinden op google, dus dan maar in dit topic):
Ik heb sinds 1 week een Opel Astra Diesel 1.7 DTI en heb wat problemen met mijn versnellingsbak:
als ik harder dan 10 km/u rijd, kan ik niet terugschakelen naar zijn 1e versnelling.
Je vraagt je misschien af: waarom zou je dat in godsnaam willen?--> als ik in een file rijd, kan het wel 's voorkomen dat ik even 30 of 40km/u rijdt, en vervolgens weer terug ga naar 10/15 km/u. Nu vindt ik 10km/u niet lekker in z'n 2, dus wil ik terug naar de eerste versnelling.
Dit lukt echter niet (nouja, als ik keihard ga duwen en forceren, zal het wel lukken). Pas als ik zachter dan 5km/u ga, kan ik (soepel) terugschakelen naar z'n 1.
Is dit normaal? Bij een Opel Astra Benzine 1.6 heb ik dit probleem niet.
Clutchen = koppeling intrappen?mambo No5 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:31:
[...]
offtopic:
heb je al eens geprobeerd dubbel te clutchen voordat je naar de 1 schakelt? Soms helpt dat wel eens.
Zoja: ja, dat heb ik wel al een paar keer geprobeerd, maar *vaak* heeft dat geen effect
Ik moet er maar mee leren leven
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ben ik het absoluut niet mee eens.Chevy454 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:15:
De eerste dient alleen om mee weg te rijden uit stilstand?
Als ik in de file sta (A13 bijvoorbeeld
Praktijkvoorbeeld wat ik vorige week had: ik kom met 100 km/u aanrijden en rijd met volle vaart in een nietvoorziene staart van een file. Ik kon gelukkig op tijd remmen. De staart van de file reed met 10 / 15 km/u. In zo'n geval ga ik natuurlijk niet eerst stilstaan om vervolgens weer vaart te maken. Nee, dan rem ik af tot 5km/u, schat in hoe hard mijn voorgangers rijden en pas mijn snelheid daar weer op aan.
Dat zijn wel zware uitzonderingen. In normaal verkeer heb je die situatie niet, op een grasveldje op een camping hoef je ook niet in zijn 2 te gaan rijden. Als je auto nog rolt dan gaat hij vaak zelfs amper in de eerste versnelling (dan moet je echt al 5 km/uur of minder rijden ofzo)Cis schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:30:
[...]
Ben ik het absoluut niet mee eens.
Als ik in de file sta (A13 bijvoorbeeld), gaat het verkeer meestal met zo'n 5 km/u. Soms 10, soms 15, en soms weer 5. Met 5km/u is het bijna onmogelijk om comfortabel in z'n 2 te rijden. Het is uiteraard wel mogelijk, maar dan zit je constant met je koppeling te spelen om de goede snelheid te houden. Bij 10 km/u is het fijner om (al dan niet stationair) in zijn 1 te zitten.
Praktijkvoorbeeld wat ik vorige week had: ik kom met 100 km/u aanrijden en rijd met volle vaart in een nietvoorziene staart van een file. Ik kon gelukkig op tijd remmen. De staart van de file reed met 10 / 15 km/u. In zo'n geval ga ik natuurlijk niet eerst stilstaan om vervolgens weer vaart te maken. Nee, dan rem ik af tot 5km/u, schat in hoe hard mijn voorgangers rijden en pas mijn snelheid daar weer op aan.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
---RAWE CEEK!!!---
De aller belangrijkste: Niet volgas bij een koude motor. Geef het bij een moderne auto 10 minuten voordat je vol gas kan gaan. Dan is alles op temperatuur en belast je de motor niet overmatig.
aan de andere kant: als die warm is, schroom dan niet om ook eens vol gas te gaan! Je wordt bij rijles het nieuwe rijden aangeleerd, waarbij je heel vroeg opschakelt. Dit is leuk voor je verbruik maar af en toe eens flink doortrekken is ook goed voor de motor, zo krijg je minder roetopbouw, en blijft de motor dus schoner van binnen.
Je rijd in anderhalve ton aan staal, en je enige contact met de weg zijn je banden. Check op zn minst om de maand de bandenspanning, dit kan bij een tankstation. In het boekje van de auto staat hoeveel er in moet. Te weinig lucht en je banden slijten heel snel, te veel lucht en je hebt minder grip.
En doe af en toe eens de olie checken. Peilstok eruit, met een oude lap schoonmaken, weer terug en dan weer eruit en kijken. Als de olie tussen het min-max streepje zit: prima. er boven of er onder? naar de garage! (of zelf bijvullen maar dan moet je wel de goede olie hebben). Zeker volkswagens willen nog wel eens een slokje olie lusten, en met te weinig olie rijden is FUNEST voor je auto.
Dat verhaal van minder grip bij te hoge druk gaat alleen op bij klassieke auto's zonder radiaalbanden. Afhankelijk van hoe hoog die druk is loop je wel risico op overdruk van de band, maar minder grip krijg je er niet door.Dirk33 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:24:
Je rijd in anderhalve ton aan staal, en je enige contact met de weg zijn je banden. Check op zn minst om de maand de bandenspanning, dit kan bij een tankstation. In het boekje van de auto staat hoeveel er in moet. Te weinig lucht en je banden slijten heel snel, te veel lucht en je hebt minder grip.
Verwijderd
Toch wel!NoFearCreations schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:12:
9 jaar oude post die je quote, denk niet dattie nog gaat reageren
Maar euhm, die post die ik 9 jaar geleden deed... dat was toen ik nog een Opel Astra had. Mijn eerste autootje
Die heb ik allang niet meer: Ik rijd nu al een paar jaar in een automaat. Dus helaas kan ik niet meer op basis van recente ervaringen spreken. Maar ik kan nog wel herinneren dat ik in de files vaak in de eerste versnelling reed. Dus mijn standpunt blijft
Btw: wtf?!! Dit topic was echt jaren oud, en ineens zijn er weer een handvol reacties! Haha
[ Voor 8% gewijzigd door Cis op 07-10-2015 21:52 ]
Dit topic is gesloten.
![]()