Sinds vorige week ben ik de trotse bezitter van een SB-800. Nu heb ik een aantal vraagjes over het gebruik van deze flitser en ben ik op zoek naar tips om betere foto's te maken 
Hopelijk heeft er iemand een antwoord 
Verder lijkt het me wel leuk om hier een verzamel topic met tips and tricks over het werken met de SB-800/600 te maken

- Bij de SB-800 zit een Diffusion Dome, als je deze gebruikt, moet je dan nog de groothoek adapter gebruiken ? Volgens de Handleiding van de SB-800 wel namelijk, alleen mijn ervaring is, dat dit minder goed werkt...
- Wanneer gebruik je de Diffusion Dome, en wanneer gebruik je stuiterkaart?
- Als je in een grote hal bent, waar het aardig donker is, en waar het plafon erg hoog zit, hoe kan je dan toch nog een beetje goed flitsen ?
- Als je een groot onderwerp aan het flitsen bent, hoe zorg je er dan voor dat de flist het onderwerp goed gelijkmatig belicht? Hier een voorbeeldje van hoe het nu meestal zit bij mij :
- Ik heb een heel gaaf portret gemaakt, en ben niet meer zeker hoe ik dit nou gedaan heb
Volgensmij heb ik dit gedaan door met de stuiterkaart het gezicht te belichten en met de rest gewoon recht omhoog te flitsen richting een erg hoog plafond. - Tot welke plafond hoogte kan je ongeveer via het plafond bouncen ?

Verder lijkt het me wel leuk om hier een verzamel topic met tips and tricks over het werken met de SB-800/600 te maken

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate