Maximale acceptabele reistijd voor woon-werk

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 26.617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wokschotel schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:12:
In 30 minuten rijd je niet midden in de spits van Tilburg (vertrk 7:30) naar je eindbestemming in Eindhoven. Onmogelijk.
Als jij pas om 7:30 van huis vertrekt (en dus nog paar minuten naar de snelweg moet) zal het lastig worden idd, maar dat was dan ook niet de situatieschets zoals je die eerder gaf.

Als jij om 7:25 al op de snelweg zit bij Tilburg, red je het wel. Iig vrijwel elke dag. Als je dat niet kunt, wel... paar rijlessen nemen wellicht? Ik doe het 5 dagen per week, en minstens 3-4x per week lukt het toch wel...

En als jij beweer dat dat onmogelijk is, sta je dus gewoon te liegen. Want het kan wel degelijk.

edit: maargoed, we raken nu wel erg offtopic.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 13-11-2005 22:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

wildhagen schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:37:
[...]

Als jij pas om 7:30 van huis vertrekt (en dus nog paar minuten naar de snelweg moet) zal het lastig worden idd, maar dat was dan ook niet de situatieschets zoals je die eerder gaf.
Nee, echt op het moment dat ik de snelweg afrijd bij afslag Goirle.
Als jij om 7:25 al op de snelweg zit bij Tilburg, red je het wel. Iig vrijwel elke dag. Als je dat niet kunt, wel... paar rijlessen nemen wellicht? Ik doe het 5 dagen per week, en minstens 3-4x per week lukt het toch wel...

En als jij beweer dat dat onmogelijk is, sta je dus gewoon te liegen. Want het kan wel degelijk.

edit: maargoed, we raken nu wel erg offtopic.
Okay, ik weet het goed gemaakt. Ik ga (als ik weer auto kan rijden :X ) gewoon timen. Op vrijdag zal het nog wel lukken, rest van de week wordt erg lastig.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macpaddy schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:23:
Ik ging vanochtend om 7:00 uur weg en kwam om 16:00 thuis.
Moest vanuit Vlaardingen naar Zuid-Zeeland, toen via Tilburg naar Venlo en weer terug.
Heb totaal maar 3 uur gewerkt en de rest gereisd |:(
Alsof dat erg is ;)

Ik krijg mn reistijd gewoon uitbetaald, en dan heb ik geen moeite met een ritje Eindhoven-Dronten-Oldenzaal-Amsterdam-Eindhoven, zoals me eens is overkomen.

In totaal (incl, eten (ook uitbetaald)) 13,5 pauze, 3,5 uur gewerkt, ergo: 17 uur uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
Voor mij is 40 min heen en 40 min terug best acceptabel. Mocht ik met de auto gaan ipv de trein is het wel 15 min minder maargoed, je moet wel eerst een auto hebben dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik zit nu op 7 minuten reistijd met de auto. binnenkort verhuis ik naar een woning op steenworp afstand van m'n werk en dan zal het 5 minuten fietsen zijn. Heb van 12 tot 1 pauze dus dan ga ik lekker een uurtje naar huis. Beetje internetten en rustig tv kijken. Dat deelt je werkdag zo doormidden dat die 2x 4 uur prima te doen zijn. M'n vorige werk zat op 30 minuten rijden en dat is ook wel de maximum tijd die ik zou willen besteden aan reistijd.
miel schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:39:
[...]
Is het niet gezelliger om op je werk met je collega's te lunchen????
Iedereen gaat naar huis en de deur gaat op slot ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Kaasplank op 15-11-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Juggernaut schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:25:
ik zit nu op 7 minuten reistijd met de auto. binnenkort verhuis ik naar een woning op steenworp afstand van m'n werk en dan zal het 5 minuten fietsen zijn. Heb van 12 tot 1 pauze dus dan ga ik lekker een uurtje naar huis. Beetje internetten en rustig tv kijken. Dat deelt je werkdag zo doormidden dat die 2x 4 uur prima te doen zijn. M'n vorige werk zat op 30 minuten rijden en dat is ook wel de maximum tijd die ik zou willen besteden aan reistijd.
Is het niet gezelliger om op je werk met je collega's te lunchen????

Ik vind reistijd niet zo heel erg belangrijk.... als je er een leuke uitdagende klus voor terug krijgt en je (buzz woord) work-life balance in orde is dan heb ik er geen problemen mee...

heb jarenlang in eindhoven gewerkt (toen er nog geen spitsstroken lagen en je dus elke dag 3 uur in de auto zat vanaf maastricht). Daarnaast heb ik ook al in utrecht en bilthoven gewerkt....

natuurlijk weet ik ook dat je dit geen 20 jaar vol gaat houden, maar heb er nu nog geen problemen mee (zit nu aan ongeveer 10 uur reistijd per week... 4,5 uur op maandag (deur tot deur, van NL naar London) en vrijdag ook weer zoiets... dan doordeweeks nog maximaal 1 uurtje....(als het vast staat op weg naar het hotel)
Juggernaut schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:25:

[...]

Iedereen gaat naar huis en de deur gaat op slot ;)
Gezellige boel zeg.... NOT!

[ Voor 8% gewijzigd door miel op 15-11-2005 10:59 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Ik heb een baan aanbod gekregen van accenture, wanneer ik te lang zou reizen (2 uur of langer per enkele reis) zouden ze me in een hotel stoppen. Heb ik net een huisje gehuurd, dus zoiets doe ik niet. Ik woon in het noorden, maar kan moeilijk werk krijgen door de afstand erg irritant.

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

Afgelopen 5 jaar:

Eindhoven - Amsterdam (eerste jaar met de lease bak) 2 uur...enkeltje (F%$K A2!)
Eindhoven - Capelle ad ijssel. (2 uur enkeltje)

1 December nieuwe (internationale) funtie in hetzelfde bedrijf..
Heerlijk .. niet meer elke dag 4 uur tjoeken(=vloeken)

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk. Ik zit 8 uur per dag met 2 collega's in 1 ruimte maar praten is verboden dus het is de hele dag stil. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasplank op 17-11-2005 18:36 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
mwah max een uur met de auto. nu doe ik er ongeveer 30 minuten (enkele reis dus). Ben een paar keer later vertrokken en dan is het super druk en deed ik er 45 minuten en ook dan vliegt nog wel voorbij. Een uur zou ik daarom wel de max vinden :)

O.V. doet er standaard lang over. Zou ik naar mijn werk gaan met het OV zou ik er 1uur en 15 minuten over doen tegen over 30 minuten met de auto :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

utr-rdam uurtje onderweg. Ik ga 7u de deur uit kom 7.10 aan bij de bus (bus komt meestal gelijk) na 5 minuten ben ik op utr cs. Dan om 7.19 de trein naar rdam cs. Komt 7.55uur aan. van daar naar de metro en na 1 halte ben ik op me werk :p ietsje langer dan 1 uur. Is goed te doen.

Ze betalen lekker dus tja :p

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Omdat mijn werkgever onze standplaats vorig jaar van Sittard naar Eindhoven (vliegveld) heeft verplaatst, is mijn enkele-reistijd vorig jaar van twintig minuten naar ongeveer anderhalf uur gegaan (ik woon in Kerkrade).
In theorie (ANWB routeplanner, TomTom) is 't 104 kilometer, af te leggen in een uur en acht minuten. Ja. Tuurlijk. In praktijk rij ik (zeker nu met dat mindere weer) ongeveer twee uur enkele reis. Nu nog deels betaald, per 1-1 100% eigen tijd. Gelukkig is mijn baas erg schappelijk, en maakt hij zich er niet druk om als we een half uur te laat aankomen dankzij files (wat tegenwoordig dagelijkse kost is).
Ik werk gelukkig maar vier dagen, maar ik kan je zeggen dat ik op vrijdagmiddag goed gaar ben. Mijn maximum is in theorie drie kwartier enkele reis, maar in praktijk dus helaas bijna twee uur...

Nomen nescio

• miel
Brabo-Joossie schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:55:
Omdat mijn werkgever onze standplaats vorig jaar van Sittard naar Eindhoven (vliegveld) heeft verplaatst, is mijn enkele-reistijd vorig jaar van twintig minuten naar ongeveer anderhalf uur gegaan (ik woon in Kerkrade).
In theorie (ANWB routeplanner, TomTom) is 't 104 kilometer, af te leggen in een uur en acht minuten. Ja. Tuurlijk. In praktijk rij ik (zeker nu met dat mindere weer) ongeveer twee uur enkele reis. Nu nog deels betaald, per 1-1 100% eigen tijd. Gelukkig is mijn baas erg schappelijk, en maakt hij zich er niet druk om als we een half uur te laat aankomen dankzij files (wat tegenwoordig dagelijkse kost is).
Ik werk gelukkig maar vier dagen, maar ik kan je zeggen dat ik op vrijdagmiddag goed gaar ben. Mijn maximum is in theorie drie kwartier enkele reis, maar in praktijk dus helaas bijna twee uur...
Ik deed er vanuit maastricht naar hetzelfde kantoor ongeveer 1 uur over..... dacht dat met de spitsstroken het toch aardig opgelost was of niet??

en anders toch een andere werkgever zoeken?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dat was het inderdaad, tot de zon 's ochtends weer wat minder scheen en de vakanties weer ten einde waren... Bij Budel maakt de weg een bocht en daar staat standaard een kilometer file, zonder enig aanwijzbare oorzaak. En dankzij vrachtwagens met vallende ziekte, laagstaande zon (op 't noorden??), in slaap vallende chauffeurs enz. rij je tegenwoordig de laatste 12 kilometer voor Leenderheide zelden harder dan 80km/u, en eerder rond de 50km/u.

Andere werkgever zoeken ben ik al anderhalf jaar mee bezig, maar ze willen me nergens... ;(
;)

Nomen nescio

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Afhankelijk van het vervoer wil ik best tot 2 uur reizen.Als je een fijne auto onder je kont hebt waarbij je ook mobiel kunt werken/bellen, is het goed te doen. Moet je met een afgetapte oude toyota avensis met veel te slappe stoelen de afstand overbruggen, dan is 30 minuten nog te ver als je het mij vraagt.

I'm not as think as you stoned I am

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik woon in Tiel en werkte tot afgelopen zomer in Utrecht.
Het werk beviel mij prima werkte 4 dagen per week met een totaal van 36 uur.
Als ik smorgens om 7:00 moest beginnen moest ik om 6:00 UITERLIJK mijn deur uit wilde ik op tijd zijn.
Savonds om 5:00 naar huis en was ik om ongeveer 6:30 thuis.
2 en half uur per dag reistijd en 50 euro diesel per week en ik tel niet eens mijn afschrijving van mijn auto mee.
Een gemiddeld salaris van ongeveer 1300 euro netto per 4 weken en gezien de reistijd nog eens ongeveer 12 uur per week reistijd.
Op vrijdag naar huistoe was het helemaal een drama op de weg en was ik soms pas om 18:30 thuis en ben dus gewoon even anderhalf uur onderweg van werk naar huis toe.
In de vakantieperiodes als er geen files stonden deed ik het binnen een half uur zonder de snelheidslimieten te overtreden.

Ik heb inkomen en de kosten van mijn vervoer even op een rij gezet en heb toen besloten ander werk te gaan doen.
Ik verbruik nu 1 tank diesel in de 2 en halve maand voor woon werkverkeer omdat ik 10 min van mijn werk woon.
Ik moet zeggen dat dit mij prima bevalt na werktijd even een bakkie doen met collega's en 10 min later ben ik weer thuis.

In mijn ogen is de tijd/afstand woonwerk verkeer afhankelijk waar je woont want als je lekker door kan rijden is er niets aan de hand als woon je 40km van je werk.
Moet je iedere dag in de file aan staan sluiten zowel heen als terug wekt dat bij mij de nodige frustratie en ik zal niet de enigste zijn.

Advies.
Weeg goed af of het rendabel is om verder van je woonplaats te gaan werken en eventueel of je het mogenlijk acht bij tevredenheid van je werkgever en jezelf of je gaat verhuizen en dichter bij je werk te gaan wonen.
De reiskostenvergoeding is amper voldoende om je iedere week van brandstof te voorzien laat staan dat je om de zoveel tijd een andere auto kan kopen.
Wanneer het een auto van de zaak betreft zou ik er minder moeite mee hebben maar het is puur afhankelijk van je eigen keuze.
En neem van mij aan ook het vele filerijden gaat je op den duur je neus en oren uitkomen.

[ Voor 1% gewijzigd door Edwin van Cleef op 24-11-2005 15:15 . Reden: rekenfoutje ]

computer voor alle werkzaamheden

• miel
Brabo-Joossie schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:46:
Dat was het inderdaad, tot de zon 's ochtends weer wat minder scheen en de vakanties weer ten einde waren... Bij Budel maakt de weg een bocht en daar staat standaard een kilometer file, zonder enig aanwijzbare oorzaak. En dankzij vrachtwagens met vallende ziekte, laagstaande zon (op 't noorden??), in slaap vallende chauffeurs enz. rij je tegenwoordig de laatste 12 kilometer voor Leenderheide zelden harder dan 80km/u, en eerder rond de 50km/u.

Andere werkgever zoeken ben ik al anderhalf jaar mee bezig, maar ze willen me nergens... ;(
;)
misschien een tip.... ik rij elke week in 20 minuten van nederweert naar eindhoven airport..... (maandagochtend, vertrek om 6.00, aankomst 6.20)... ok ok, ik hou me niet altijd aan de limiet, maar het verkeer is dan prima te doen.

toen ik nog elke dag naar utrecht moest begin dit jaar zat ik altijd om 6.30 op de weg (vanaf nederweert, vanaf maastricht moest ik om 6.00 op de weg zitten om om 8.00 op kantoor te zijn) en kon ik tot aan utrecht prima doorrijden zonder files......

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:51:
Woon in Den Haag, zit gedetacheerd in Den Bosch. De afstand is niet het probleem (zo'n 130km enkel reis) en op een rustige zaterdag is dat een uurtje rijden. In de spits is het drama, dan kan het oplopen tot 2 uur enkele reis. Daarom rij ik voor de files uit. Dat betekent dat ik uiterlijk om 06:00 in de auto moet zitten. En dan kan ik het in ca. 1:15u rijden. Dus per dag 2,5 uur - 3 uur in de auto.
En elke ochtend vroeg op, 's avonds weer vroeg naar bed.
Das behoorlijk wennen als je van slapen houdt.

En wat een acceptabele reistijd is?
Ligt erg aan de job waar ik gedetacheerd zit. Ik zit hier volledig naar mijn zin en doe leuk werk. Dus die 2,5 a 3 uur? Neem ik voor lief.
Heb ook op een klus gezeten die zo'n 30 minuten reistijd per dag kostte, maar waar ik het niet echt naar mijn zin had.. Die 30 minuten voelden zwaarder dan de de 2,5 uur van nu.

'Acceptabel' is bij mij dus sterk afhankelijk van de klus waar ik gedetacheerd zit. Heb ik uitdaging in mijn werk en is het een klus die past in mijn ambities, dan ben ik bereid om daar wat opofferingen voor te doen.

En ach, in de file zitten is af en toe ook leuk :)
CD's zat in de wisselaar, climate control op 20 graden, lekker onderuitzakken in het leer en ik vermaak we wel hoor :)
Eens met bovenstaande en mijn koekblik is een prima stuk blik waar ik zonder lichamelijke klachten zonder probleem uitstap na een dergelijke reis.

Enkele reis ongeveer 110km. Heenreis 1 uur en 15mins terugreis doorgaans 1 uur en 30mins. 07:30 beginnen en 16:00 weg. Tilburg <-> Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Ik zal eerst een kader scheppen, ik ben nu 3,5 jaar vast in dienst.
Heb goede arbeidsvoorwaarden,salaris e.d. maar door veranderingen in de organisatie en het hoge verloop van collega's hierdoor is de sfeer het laatste half jaar slecht aan het worden.

Hierdoor zit ik nu te denken aan een overstap naar een ander bedrijf, hiervoor heb ik al wat sollicitaties gedaan op basis van de inhoud van de vacatures. Nu ben ik werkzaam in de openbare accountancy en ik wil niet langer in de openbare praktijk werken. Een aantal nadelen van de openbare praktijk spelen hierbij parte, ik ben dus meer zoekend naar een interne accountantsdienst.... maar dan.....

De leuke banen zijn relatief ver weg, nu heb ik qua reistijd een luize leventje (minder dan 30 minuten enkele reis per dag) dit zal afhankelijk van de lokatie minimaal 1uur 10 worden enkele reis per dag. En andere leuke vacatures zijn vaak nog verder (Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Zwolle, Leeuwarden).......

Hoe gaan jullie hiermee om? De reistijd in de trein (zo zou ik willen gaan reizen) kun je zien als vrije tijd maar de mogelijkheden zijn beperkt.... wat is voor jullie nog acceptabel qua reistijd?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:45
Is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar tot 3 kwartier enkel is over het algemeen goed te doen, daaroverheen is erg vermoeiend op de langere termijn. Zeker met het OV.
In de auto heb je toch je eigen muziek, je hoeft niet te stressen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:36
Ik was eerst 90 minuten onderweg, in de file enzo. Dat gaat echt heel erg irritant worden.
Daarom ook met de trein gegaan dat duurde 70 minuten maar was wel relaxter.

Nu ben ik gemiddeld 45 minuten onderweg en dat is erg prettig. Ook geen files meer en dat is nog het grootste voordeel. Als je een eind moet reizen dan vindt ik het niet erg, als er maar geen files zijn.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Van deur tot deur ben ik een uur kwijt voor een enkele reis. van dat uur zit ik een half uur in de trein, rest is bus, ff wachten op trein/bus of lopen van station naar werk. Is best te doen.

Als ik met de auto ga, ben ik tijdens kantoortijden ongeveer hetzelfde kwijt. Als ik later of eerder begin, is het met de auto ca. 35-40 minuten van deur tot deur. Ik rijdt graag in de auto (liever dan met de trein rijden), maar sta niet graag in de file, ik hou wel van een beetje doorrijden :) Daarbij krijg ik OV 100% vergoed en als ik met de auto ga, kost me dat op jaarbasis alles bij elkaar zeker 750 euro omdat de reiskostenvergoeding niet dekkend is.

het is mar net wat je ervoor over hebt. Als je in de trein zit op een beetje een relaxed traject, kun je je reistijd ook nog best wel nuttig besteden. Af en toe de laptop mee, wat leeswerk, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 00:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

Op dit moment ben ik zeker 2 uur per dag kwijt aan reistijd. Tijd die je aan niets nuttigs kunt besteden en gewoon kwijt bent. Als je iets leuks verder weg moet zoeken kun je natuurlijk ook overwegen te verhuizen :)

offtopic:
SG -> WI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ligt eraan,
als ik met de trein moet, en het bedrijf is op korte afstand van het station, 5 tot 10 minuten te voet, dan hooguit een uurtje.
Auto, hooguit 45 minuten, en dan het liefst meteen ergens in de buurt van de ringbaan/snelweg zodat je vrijwel geen last hebt van stoplichten of afslaand verkeer. Dat laatste is zeer vermoeiend als je eerst 10 tot 15 minuten de stad moet doorkruisen om uiteindelijk 1 km verderop te komen,
rond spits is dat in de meeste gebieden best reeel.

Ligt dus gewoon aan het totaalpakket. Het beste zou natuurlijk zijn eigen omgeving en net voor/na spitstijd beginnen. Dat het eventueel wat minder verdiend, geen probleem, geld is niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:53

Rejgun

Leven is Bier drinken

+/- half uur enkele reis vind ik persoonlijk echt wel het maximum. Ik kan deze tijd ook niet echt als vrije tijd bestempelen.

Persoonlijk rijd ik 's morgens 30 minuten als ik om half negen begin en doe ik er 15-20 minuten over als ik een uur eerder begin. 's middags rijd ik er 20 minuten over.

Gelukkig woon ik in een plaats waarbij ik de spits in +/- 30 minuten zowel in eindhoven, tilburg als den bosch kan zijn.

Verder natuurlijk voor iedereen erg persoonlijk.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

tja, je profiel geeft aan dat je in Breda woont; niet echt centraal... Wat meer reistijd is dan normaal. Ik denk dat je het moet uitproberen aangezien de ene persoon de andere niet is. Flexibele werktijden kan ook goed helpen. Als je vroeg mag beginnen en vroeg weer weg mag, ontloop je veel file.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik zit nu gemiddeld 45 minuten enkele reis, 1,5 uur retour per dag omdat ik een andere klant heb gekregen.
Dit is met een redelijke drukte op de weg. 5 km langzaam rijdend verkeer dus.

Daarvoor was de klant in de stad en was ik nog 30 minuten bezig om van mijn huis op mijn werk te komen op een druk moment.

Nou lijkt het weinig te schelen, die half uur per dag, maar ik ben wel veel meer gebonden aan tijd nu. Als ik te laat wegga van huis of te vroeg van het werk, dan zit ik zeker een uur te remmen/gasgeven.
Ik moet dus of 9 uur per dag werken, of 7 uur....

Bij mijn vorige klant kon ik dus op elk moment weggaan, de reistijd zal toch niet teveel schommelen.

In ieder geval.. ik had ooit deze schema aangehouden.
24 uur per dag.
-8 uur slapen
-1,5 uur koken,wc,douchen, etc.
-9 uur werk (pauze+overwerk)
=5.5 uur over.

Daarvan wil ik minimaal 3 uur van overhouden voor whatever.
2.5 uur reistijd max dus.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

45 minuten filerijden vind ik persoonlijk erger dan 45 minuten lekker door kunnen rijden.
Ik hou dus 45 minuten aan als reistijd (enkele reis) wat ik leuk zou vinden.

offtopic:
Wat ik nu doe? ik rij door heel Nederland :X
's Avonds komt een koerier mijn bus bevoorraden, en dan kan ik de volgende dag meteen vanuit huis vertrekken, morgen weer Amsterdam en Lelystad

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb een paar jaar aan 3 a 4 uur reistijd per dag gezeten. Op gegeven moment was ik het zo beu dat ik erom ben gaan solliciteren. Ik vind een uur per dag (enkele reis) wel het maximum. Ik zie dit wel zo bij een baan met minimaal 4 x per week naar die verre lokatie.

Nu moet ik wel eens naar Amsterdam, maar zo'n 1x per maand vind ik dat al een stuk minder erg :)

[ Voor 33% gewijzigd door zomertje op 01-02-2006 22:33 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 16:12
Ik heb net 6 jaar detachering achter de kiezen.
Mijn toptijden waren 3 uur enkelzijdig... 6 uur op een dag....
Eind van de week helemaal gesloopt.
Maar 75 minuten enkelzijdig vond ik altijd wel heel acceptabel.
Sinds enkele maanden een nieuwe baan en nu is mijn reistijd 10 km, in 10 minuten van deur tot deur.
Ik wil niets anders meer!

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Patten schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:29:
Sinds enkele maanden een nieuwe baan en nu is mijn reistijd 10 km, in 10 minuten van deur tot deur.
Ik wil niets anders meer!
Ik heb ook een jaar zo'n baan gehad, 10-15 minuten reistijd beide kanten op. Aan de ene kant is het wel lekker, vroeg thuis enzo. Aan de andere kant vind ik iets meer reistijd ook wel fijn, zo'n 20 minuten heb ik wel nodig om een beetje te unwinden, het werk uit je hoofd te krijgen dus.

Het is heel prettig om dat onderweg te kunnen doen en dan ontspannen thuis binnen te stappen. Ik zou dus zeggen dat mijn ideale reistijd ergens tussen de 15 en 25 minuten enkele reis ligt. Helaas zit ik nu op 60-120 minuten enkele reis (3 dgn 90-120, 2 dgn 60-90) en dat is heel wat minder leuk.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik en m'n vriendin hebben een stuk bouwgrond op 't oog; als we die grond kopen en daar dus gaan wonen, dan verlengt m'n enkele reistijd van 40min naar 50 a 60 min.
Da's natuurlijk niet zo leuk. (Zeker omdat ik er een jaar geleden slechts 20 minuten over deed).

Voor mij is 60 min. toch wel echt het maximum, en 30 minuten (en alles daaronder) ideaal.

Het is ook een beetje psychologisch denk ik; als je nu voor een enkele reis 2u onderweg bent, en je verhuist of veranderd van werk, en daardoor is je reistijd gehalveerd tot 1uur, dan ga je die 1 uur ideaal vinden.
Echter, als je van 30 minuten reistijd naar 45 min. reistijd gaat, dan ga je die 45m. toch al gauw veel vinden denk ik.

Enkele jaren geleden ging ik met de trein naar m'n werk. (5 a 10 min. met de wagen tot aan het station, en dan nog 50 à 60min op de trein tot Brussel, zonder overstappen, en altijd ruimte genoeg, daarna nog 2 minuten stappen). Toen was ik wel per dag zeker 2 uur onderweg (heen en terug), maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Op de trein kan je wat slapen, krant lezen, wat andere dingen lezen, en dan vind ik dat niet echt 'tijdverlies'.
1 uur met de wagen rijden vind ik 'erger' dan 1 uur met de trein reizen (op voorwaarde dat je niet hoeft over te stappen enzo).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zit bijna 6 jaar lang 2,5 tot 3 uur per dag in de auto (plm. 1u15 heen en hetzelfde terug, afhankelijk van drukte).
Gaat me nu onderhand wel opbreken merk ik, opa wordt ook een dagje ouder (35).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 13:16

EMP

Krulloos!

Ik heb voor mijn vorige opdracht 1u 30m heen en 1u 40m terug gereisd. Dat was met die auto (VW Polo met %^*J@&#^XJY campingklapstoeltjes als stoelen) echt de max. Aan het einde kreeg ik mijn huidige auto (307), daarmee vind ik anderhalf uur voor een enkeltje geen probleem, 2 uur per enkele rit is nu echt wel de max die ik nog leuk vind, en anderhalf uur is oke.

In mijn huidige opdracht reis ik een uur heen en een uur terug, en ik vind dat ik erg veel tijd over heb...
Misschien leef ik idd om te werken :+

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
Gem. reistijd in al die jaren ca 45min vv. dus 1.5 uur per dag. Nu al weer > 1 jaar op een (eufemistische) sloopjob met 3 uur reistijd per dag. Collega's zijn wel leuk en dat maakt het wel weer een beetje goed.

* PtrO is een leasekoe.

Erg vermoeiend, vooral het vroege opstaan (05u30) is desastreus voor je activiteiten 's avonds. Als oude vent >:) moet ik dan toch echt om 22u30 platgaan om de week te kunnen overleven.

In de auto ontwikkel je een aparte leefstijl. MP3-luisterboeken zijn bijna niet meer weg te denken.

Zelf denk ik dat een enkele reis van ca 20-30 min prettig is, voldoende tijd om FF af te kicken en te (de)acclimatiseren en ver genoeg om niet voor elk wissewasje op te draven. Ideaal is natuurlijk wanneer je (werk)leven zodanig in elkaar zit dat je geen reistijd hebt en je vloeiend kan overgaan in de thuis/werk modus.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Een uur voor een enkele reis is mijn max. Meer moet het niet worden.
Thuis zitten 2 kinderen te wachten tot paps thuiskomt. Heb een tijdje Den Haag - Amsterdam gedaan, en was af en toe veel langer onderweg door de files. Bij thuiskomst liggen de kids dan al op bed. Dat is één avond te doen, de tweede wordt het vervelend en de derde voel je je die man die op zondag het vlees snijdt.

Voor mij dus geen hele lange reistijden meer. Werk is leuk, maar veel minder belangrijk dan de rest van je leven. Zit nu nog in de detachering, maar zodra ze stoppen rekening te houden met mijn privéleven is dat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Pewwy schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:14:
Een uur voor een enkele reis is mijn max. Meer moet het niet worden.
Thuis zitten 2 kinderen te wachten tot paps thuiskomt. Heb een tijdje Den Haag - Amsterdam gedaan, en was af en toe veel langer onderweg door de files. Bij thuiskomst liggen de kids dan al op bed. Dat is één avond te doen, de tweede wordt het vervelend en de derde voel je je die man die op zondag het vlees snijdt.

Voor mij dus geen hele lange reistijden meer. Werk is leuk, maar veel minder belangrijk dan de rest van je leven. Zit nu nog in de detachering, maar zodra ze stoppen rekening te houden met mijn privéleven is dat over.
idem hier. zie het in mijn omgeving. zonder kinderen gaan ze een godseind van hun werk wonen en zodra er kinderen zijn heb je echt een probleem.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 16:18

TDB

een uur voor een enkele reis (zonder files) is mijn maximum.
Van deur tot deur is het met openbaar vervoer bijna 2 uur (enkele reis).
Van deur tot deur met de auto is het 35 minuten (enkele reis).

Ik moet dan overigens wel om 6 uur in mijn auto stappen om de files voor te blijven (nee, ik veroorzaak ze niet, trust me ;))

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Laatst online: 14:46
Ik zit gemiddeld zo'n 45 minuten in de auto om op m'n werk te komen.
M'n record staat op 2,5 uur file rijden door sneeuwval. Dan begint het wel een beetje te vervelen.

Met het OV is het 1,5 uur reizen. Heb ik een weekje noodgedwongen gedaan maar zo lang stil zitten begint ook snel te vervelen.

Voor mij ligt de maximale acceptabele reistijd denk ik rond de 1 uur reizen en dan wel met de auto.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 16:18

TDB

PtrO schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:21:
Erg vermoeiend, vooral het vroege opstaan (05u30) is desastreus voor je activiteiten 's avonds. Als oude vent >:) moet ik dan toch echt om 22u30 platgaan om de week te kunnen overleven.
Wat versta jij onder een oude man ? (mijn wekker gaat ook 5:30)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Laatst online: 18-09 11:31
1 uur enkele reis vind ik de max. Helaas niet altijd haalbaar.

Ik heb nu heen 45 minuten werk en terug 30-35 minuten. Dan begin ik wel om 6:30 en ga 14:30 weer naar huis. 's avond ook niet te laat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

5:30 vind ik wel erg vroeg. Dan wil ik van mijn baas toch echt ook die '30 tonner diesel' ;) . Ik ga om 6:30 de deur uit om de files een beetje voor te zijn. Mijn ervaring is dat je wel steeds eerder kan vertrekken (en beginnen met werken) maar vaak toch niet veel eerder weg kan. Als je ook ziet hoe vroeg de files s'middags beginnen, kan je nooit op tijd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb vorig jaar m'n baan (1,5 uur enkele reis) opgezegd, onder andere vanwege die reistijd en houd me nu bezig met een combinatie van stage (5 minuten lopen) en parttime werken (5 minuten fietsen).

Als ik straks afgestudeerd ben, wil ik ook echt een baan hier in de stad.
Reistijd vond ik nog niet eens het ergste, even een uurtje helemaal niks doen, half slapend genieten van de muziek op m'n iPod, maar vertraging en het vroeg opstaan braken me gewoon helemaal op.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jaapio_B schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:54:
Ik zit gemiddeld zo'n 45 minuten in de auto om op m'n werk te komen.
M'n record staat op 2,5 uur file rijden door sneeuwval. Dan begint het wel een beetje te vervelen.
A28 zeker? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Il Ljama schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:44:
[...]

idem hier. zie het in mijn omgeving. zonder kinderen gaan ze een godseind van hun werk wonen en zodra er kinderen zijn heb je echt een probleem.
Tsja, wat is een probleem. Met max 2 uur reistijd per dag mag mijn baas wat mij betreft in zijn handen klappen. Flexibiliteit komt van 2 kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Laatst online: 16-08-2020
Voor mijn afstuderen reis ik elke dag 4 uur lang heen en weer (van haarlem naar veenendaal) met het openbaar vervoer. Ik vind het reizen niet zo erg met als reden dat ik erg veel heb geleerd. Ik heb er totaal geen spijt van gehad.

Geld en reistijd speelt voor mij een minder belangrijke rol dan plezier hebben in wat je doet. maar ja das mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

b schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:09:
Voor mijn afstuderen reis ik elke dag 4 uur lang heen en weer (van haarlem naar veenendaal) met het openbaar vervoer. Ik vind het reizen niet zo erg met als reden dat ik erg veel heb geleerd. Ik heb er totaal geen spijt van gehad.

Geld en reistijd speelt voor mij een minder belangrijke rol dan plezier hebben in wat je doet. maar ja das mijn mening
Het scheeld ook een hoop hoe je reist natuurlijk.

Als je 4 uur in de trein zit kan je prima hobby's beoefenen, mits die het toelaten; lezen, beetje programeren. En nu maar hopen dat je niet gaat zingen ofzo >:)
Iemand die 2 uur in de auto zit, mot z'n kop bij het verkeer houden.
Daar zal toch wel iets verschil in zetten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Laatst online: 14:46
Nope

A50, A59, A2 en weer A59.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Laatst online: 18-09 11:31
A7, A8, A10... Alleen heel vroeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Laatst online: 16-08-2020
RaZ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:21:
[...]

Het scheeld ook een hoop hoe je reist natuurlijk.

Als je 4 uur in de trein zit kan je prima hobby's beoefenen, mits die het toelaten; lezen, beetje programeren. En nu maar hopen dat je niet gaat zingen ofzo >:)
Iemand die 2 uur in de auto zit, mot z'n kop bij het verkeer houden.
Daar zal toch wel iets verschil in zetten.
ja das waar. als je met openbaar vervoer gaat heb je redelijk relax. Maar ook al reis ik met eigenvvervoer dan nog zal ik het gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

Ik zeg: met de trein (max 1 keer overstappen) maximaal 1:15 enkele reis
Met de auto max 0:45 enkele reis.

Momenteel zit ik exact op de 0:45 met de auto, en als ik wat vroeger begin, red ik het in 35 minuten. Dat vind ik dus acceptabel
Als ik nu nog terugdenk aan mijn tijd dat ik op de maasvlakte werkte en elke dag 1:15 heen en 1:15 terug moet rijden... wat een verschrikking :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan natuurlijk ook proberen de reiskosten vergoed te krijgen, volgens een stelletje Zwitsers zou je tot 40% meer moeten verdienen wil je net zo 'gelukkig' zijn als iemand die niet ver hoeft te reizen voor z'n werk :P

http://www.nu.nl/news/690...n_beter_dan_pendelen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:26
Ik vind 1 uur reistijd heen, en een uur terug (heel toevallig precies mijn reistijd ;) ) wel een beetje tegen de max aanzitten. .Er is natuurlijk wel verschil of je door lekker door kan rijden, of in de trein wat vooruit kan werken, of dat je je alleen apatisch zit te haasten om je 234 aansluitingen te moeten halen in die tijd.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Pagina: 1 2 Laatste