Ik woon in Tiel en werkte tot afgelopen zomer in Utrecht.
Het werk beviel mij prima werkte 4 dagen per week met een totaal van 36 uur.
Als ik smorgens om 7:00 moest beginnen moest ik om 6:00 UITERLIJK mijn deur uit wilde ik op tijd zijn.
Savonds om 5:00 naar huis en was ik om ongeveer 6:30 thuis.
2 en half uur per dag reistijd en 50 euro diesel per week en ik tel niet eens mijn afschrijving van mijn auto mee.
Een gemiddeld salaris van ongeveer 1300 euro netto per 4 weken en gezien de reistijd nog eens ongeveer 12 uur per week reistijd.
Op vrijdag naar huistoe was het helemaal een drama op de weg en was ik soms pas om 18:30 thuis en ben dus gewoon even anderhalf uur onderweg van werk naar huis toe.
In de vakantieperiodes als er geen files stonden deed ik het binnen een half uur zonder de snelheidslimieten te overtreden.
Ik heb inkomen en de kosten van mijn vervoer even op een rij gezet en heb toen besloten ander werk te gaan doen.
Ik verbruik nu 1 tank diesel in de 2 en halve maand voor woon werkverkeer omdat ik 10 min van mijn werk woon.
Ik moet zeggen dat dit mij prima bevalt na werktijd even een bakkie doen met collega's en 10 min later ben ik weer thuis.
In mijn ogen is de tijd/afstand woonwerk verkeer afhankelijk waar je woont want als je lekker door kan rijden is er niets aan de hand als woon je 40km van je werk.
Moet je iedere dag in de file aan staan sluiten zowel heen als terug wekt dat bij mij de nodige frustratie en ik zal niet de enigste zijn.
Advies.
Weeg goed af of het rendabel is om verder van je woonplaats te gaan werken en eventueel of je het mogenlijk acht bij tevredenheid van je werkgever en jezelf of je gaat verhuizen en dichter bij je werk te gaan wonen.
De reiskostenvergoeding is amper voldoende om je iedere week van brandstof te voorzien laat staan dat je om de zoveel tijd een andere auto kan kopen.
Wanneer het een auto van de zaak betreft zou ik er minder moeite mee hebben maar het is puur afhankelijk van je eigen keuze.
En neem van mij aan ook het vele filerijden gaat je op den duur je neus en oren uitkomen.
[
Voor 1% gewijzigd door
Edwin van Cleef op 24-11-2005 15:15
. Reden: rekenfoutje ]