American Express vraagbaak
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 04-11-2005 17:20 ]
Ik zit nu tijdelijk een paar dagen per week in Alkmaar en daar doe ik ruim 1,5 - 2,5 uur over (om 06:00 weg, 7:30-8:00 daar, 16:00 weg en 18:00-18:30 thuis), dat vind ik dus echt te lang, gelukkig is het maar tijdelijk (3 maanden).
@curry684: ruilen?
[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 04-11-2005 17:22 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Dat hangt er maar net van af hoe goed de baan is die je ergens hebt en of je waar je woont, zeker wil blijven wonen.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:13:
Wat is in jullie beleving de maximale reistijd die je kan hebben voor woon-werk op basis van een 40 urige werkweek?
Ik doe nu 1,5 uur heen en 1,5 uur terug en dat vind ik prima
Ik werk in Amsterdam dus de reistijd zou korter kunnen worden als ik in de randstad ga wonen, maar ik wil dus voor geen goud in de randstad wonen
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Zelf doe ik er met de auto 15-30 minuten over en dat is goed te doen
1,5 uur heen en 1,5 uur terug (wat ik oa hier lees) zou ik nooit kunnen volhouden.... (als je dan dus ook nog 8-9 uur moet werken). Je kan dan nog net een hapje eten, en dan moet je eigenlijk al gelijk naar bed...
[ Voor 40% gewijzigd door mr_petit op 04-11-2005 17:45 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Ik vind 1.15 eigenlijk wel de max. Ik heb een tijdje in Amersfoort gewerkt, en gecarpoolt met een collega. Toen was ik dagelijks 2 uur heen, 2 uur terug kwijt. Dat wil ik dus nooooit meer
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Intentionally left blank
[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 04-11-2005 18:36 ]
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Gecombineerd met de reply van Confusion lijkt mij de impact van 'tijd om andere dingen te doen', wat bij bijvoorbeeld rijden per auto of het hebben van overstappen, ook van belang.crisp schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:31:
Ik denk dat bij de meesten het omslagpunt wel ongeveer bij een uur per enkele reis ligt (maar dat kan natuurlijk van persoon tot persoon nog wel iets verschillen).
Anoniem: 149249
Zou ik dichterbij werken, tot een km of 50, dan zou ik, indien mogelijk (douche enzo) de fiets pakken en langer onderweg zijn
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Op de fiets is een km of 20 per rit nog wel te doen, met de auto zou ik persoonlijk geen problemen hebben om tot 2 uur te reizen, mits daar vanuit je werkgever een compensatie uitkomt, anders zou je erg veel tijd kwijt zijn voor het reizen.
Zo niet, dan max. 1 uur, toch 2 uur per dag, maar dat is nog redelijk.
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Anoniem: 102582
Voor mijn werk moet ik nu binnen een uur op het werk kunnen zijn in verband met storingen. Buiten de spits ben ik nu met een 25 minuten op me werk. Mijn vorige werkgever was ongeveer een 30 tot 40 minuten met de auto.
Met openbaar vervoer zou ik 1 uur acceptabel vinden. zou dat ook doen als ik na een late dienst nog thuis zou kunnen komen.

6 jaar geleden was het nog 2.5/3 uur heen, en 2.5/3 uur terug
A wise man's life is based around fuck you
ik zit nu op stage afstand 15 km en ik doe der met de auto via eensluiproute 15 minutjes over. Vanaf daar kan het voorkomen dat ik naar een andere vestiging moet maar dat gaat met de auto vanaf daar en word betaald/geteld als stagetijd.
Ik vindt +/-30 minuten de maximale reistijd. ik moet er niet aan denken om na een zware dag nog eens anderhalf uur in dat koekblik te zitten.
euhmmmm
Ik zit ook rond die tijd (geen 35 minuten, maar ook geen 45), en ik ben het met Zwelgje eens dat het werk belangrijker is dan het reizen.Zwelgje schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:53:
* Zwelgje heeft nu 38 minuten heen en 38 minuten terug, maar vindt tijd niet zo heel erg relevant, het gaat om het werk wat je doet en de voldoening die je daarin vindt
En als ik 'pech' heb moet ik ook nog veel reizen tijdens mijn werk (storingsmonteur), maar ik vind autorijden leuk, dat scheelt ook. (hoewel het wel even een omschakeling is van Jumper naar Fiesta, de eerste dag was het 'WTF zit ik laag')
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Anyway, de reden dat ik er voor gekozen heb, is dat het om een baan gaat bij een bedrijf waar ik voor mezelf erg veel mogelijkheden zie en een erg goed salaris krijg voor m'n leeftijd en opleiding.
overigens even nog een reactie op cactusman: juist die anderhalf uur treinen helpen mij om na een drukke en inspannende werkdag de boel van me af te laten glijden. Het eerste stuk (hoofddorp - leiden) ben ik meestal nog bezig met zaken doorlezen, telefoontjes maken en over problemen nadenken, maar vanaf leiden naar rotterdam duik ik lekker weg in een goed boek en kom ik helemaal ontspannen thuis. Ik hoef thuis dan ook niet een uur op de bank te hangen met een biertje en bij te komen van de werkdag. Op de heenweg idem: in de trein lekker een verse thermos met koffie en een krantje en zodra je op kantoor bent, ben je helemaal fris en wakker. Ik merk dan ook dat ik met mijn langere reistijd mijn tijd vooral veel efficienter ben ga gebruiken, en net zo veel kan doen op een dag als vroeger.
[ Voor 33% gewijzigd door Rac-On op 04-11-2005 19:06 ]
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Het reizen valt opzich wel te doen alleen af en toe word ik toch die bussen nogal zat, of een trein heeft weer eens vertraging.
Hopelijk komend jaar op kamers
@Cis: heb je nog een plekkie vrij?!
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik lees stukken van mensen die zeggen dat voldoening belangrijker is dan reistijd, oke, is ook wel zo, maar als je 1,5 uur kwijt bent aan een enkele reis dan ben je 15 uur per week kwijt. Dat is 15!!!!! uur minder prive leven, en ik moet zeggen dat ik uit mijn prive leven meer voldoening haal dan mijn werk.
maar dat was in wisseldienst (dag/avond/nachtdienst) dus ik stond zelden in de file, en achteraf gezien, het is dat de funtie is stopgezet maar als zei mij zouden vragen of ik het weer zou willen dien dan zou ik ja zeggen.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
dan lees je mijn post niet goed. Ja, ik spendeer een dikke 3 uur per dag aan reizen, maar die tijd gebruik ik nuttig. Ik heb dingen opgegeven, zo kijk ik bijvoorbeeld 's avonds een uur minder tv en draai ik me 's ochtend een keer minder om. Daarmee win ik al zo'n 1,5 uur terug. Daarnaast doe ik veel leeswerk in de trein, wat ik dus niet op een ander moment hoef te doen, en gebruik ik de tijd om 'bij te komen" van de werkdag, wat ik dus niet meer hoef te doen als ik thuiskomt. Uiteindelijk is het enige wat echt veranderd is sinds ik ergens anders ben gaan werken (van een kartier naar dik 1,5 uur reistijd) het loos in bed liggen tv kijken tussen 10 uur en 11/half 12/12. Naja, dat kan ik wel missen... Verder heb ik niks van mijn prive leven hoeven inleveren en ben ik, bijvoorbeeld, nog steeds netjes om 6 uur thuis om samen met mijn vriendin te eten en de avond door te brengen.André schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:19:
Tja, een uur is echt de max. Ik zit nu op 40- 45 minuten wat ik dan ook prima vind.
Ik lees stukken van mensen die zeggen dat voldoening belangrijker is dan reistijd, oke, is ook wel zo, maar als je 1,5 uur kwijt bent aan een enkele reis dan ben je 15 uur per week kwijt. Dat is 15!!!!! uur minder prive leven, en ik moet zeggen dat ik uit mijn prive leven meer voldoening haal dan mijn werk.
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Voor mij is bij m'n prive leven de omgeving ook wel belangrijk.André schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:19:
Tja, een uur is echt de max. Ik zit nu op 40- 45 minuten wat ik dan ook prima vind.
Ik kan wel verhuizen, maar dan zal ik ook een comleet nieuw prive leven moeten opbouwen
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Want ik kan me voorstellen dat als het erg druk is in de trein dat je liever 1e klas zit dan 2e klas, en dan niet voor het comfort maar gewoon om het feit dat je überhaupt kunt zitten en ruimte hebt om wat te werken.
Arrows are made to fly, so are aeros.
Het traject Zwolle - Amersfoort is niet het drukste traject wat er is, maar dat heeft ook als voordeel dat er niet zoveel vertraging is. In de trein kan ik dan nog lekker effe slapen, krant lezen of werken/hobby-en. Dat is voor mij ook heel wat waard.
Ik zou nu ook niet meer met de auto naar Amersfoort willen.
PS. Nu zit ik 3(!!!) weken in Woerden voor cursus, maar dat is dus NIET leuk, naar dat bedrijf in Woerden ben ik meer dan 2 uur per rit onderweg en dan worden de dagen wel ERG lang hoor.
[ Voor 16% gewijzigd door sorted.bits op 05-11-2005 02:59 ]
zoek je een baan of werk?
voor mij is acceptable:
- kwartier met de fiets,
- half uur met openbaar vervoer is meer dan genoeg (vergoed!),
- tot een uur rijden met auto (inclusief eventuele file-tijd).
uiteraard valt er over te onderhandelen en er kunnen uitzonderingen gemaakt worden en tevens afhankelijk hoeveel plezierig de baan is.
naarmate je ouder (volwassener?) wordt ga je wellicht meer aan jezelf denken en beseffen dat er meer (gezin, hobbies, sociale contacten) is dan worruk (20% voor de staat).
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Anoniem: 18023
Het ligt er bij mij aan waar en wanneer ik reis en wat ik moet doen.screwwie schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:31:
Ik vraag me dan af, de personen die met het openbaar vervoer reizen, en dan vooral op een druk traject en/of in de spits, reizen jullie 1e of 2e klas?
Want ik kan me voorstellen dat als het erg druk is in de trein dat je liever 1e klas zit dan 2e klas, en dan niet voor het comfort maar gewoon om het feit dat je überhaupt kunt zitten en ruimte hebt om wat te werken.
Ik weet over het algemeen wel waar het druk is, en waar niet. 1e Klas bij grote drukte (zitplaats) of als ik gewoon wat rust wil (geen bellende scholieren aan mn kop). Met mijn tolerantie-niveau was het op een gegeven moment zover dat ik elke keer 1e reisde, maar daar ben ik wat van af gestapt.
Nu ik samenwoon is de noodzaak tot reizen sowieso zo'n beetje gehalveerd. Maar ik vind het wel leuk, en reis binnen de stad ook vaak met de trein, is een stuk fijner dan met de bus, en we hebben hier toch vier stations (Enschede).
Ga nu tweede klas naar Eindhoven (vanaf Glanerbrug), is niet zo druk en treinen zijn goed lang altijd tussen Enschede-Utrecht en Utrecht-Eindhoven, kwestie van niet in het midden gaan zitten
Dus jij zit liever een uur in de auto dan een half uur met het OV ? Die snap ik niet helemaal.PipoDeClown schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 07:56:
soms hoor ik: oh dan kan ik lekker werken in de trein, of nog even slapen, yeah right.
zoek je een baan of werk?
voor mij is acceptable:
- kwartier met de fiets,
- half uur met openbaar vervoer is meer dan genoeg (vergoed!),
- tot een uur rijden met auto (inclusief eventuele file-tijd).
uiteraard valt er over te onderhandelen en er kunnen uitzonderingen gemaakt worden en tevens afhankelijk hoeveel plezierig de baan is.
naarmate je ouder (volwassener?) wordt ga je wellicht meer aan jezelf denken en beseffen dat er meer (gezin, hobbies, sociale contacten) is dan worruk (20% voor de staat).
Ik heb er juist voor gekozen (na 2 jaar met de auto naar Amersfoort te zijn gegaan) om met het OV te gaan. Het is zoveel makkelijker en btw ook goedkoper
Dus, naarmate ik ouder word (ben nu 26) en een gezin krijg (woon al meer dan 3 jaar samen, en heb 1 dochter) ga ik er over denken dat er meer dan werk is ? LOL, natuurlijk is er meer dan werk, maar voor mij is mijn werk ook mijn hobbie en daarnaast, werk is 1 van de belangrijkste dingen in mijn leven, hier betaal ik alles van wat ik wil, ook mijn hobbies.
Verder snap ik de uitspraak "(20% voor de staat niet)", als je het over loonbelasting oid hebt, zit je met 20% ongeveer 22% te laag
Het is mij veel te vaak gebeurd dat ik 1e klas niet kon zitten; daarom reis ik tegenwoordig altijd 2e klas.screwwie schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:31:
Ik vraag me dan af, de personen die met het openbaar vervoer reizen, en dan vooral op een druk traject en/of in de spits, reizen jullie 1e of 2e klas?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Zolang het doorrijd vind ik het niet erg om wat langer onderweg te zijn. Zodra er echter files staan dan brand ik heen snel letterlijk af.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Nou vond ik het niet erg om auto te rijden maar het breekt je toch wel op. Bij anderhalf uur (dus 3 uur per dag) ligt toch echt wel het absolute maximum voor mij
Yamaha MT-09
Anoniem: 114521
Terug is het meer miserie 45 tot 65 minuten, waarvan slechts een kleine 25 minuten snelweg. De rest is door dorpskernen met dikwijls een gemiddelde snelheid van nog geen 30 per uur voor kilometers ver langs de ene omleiding naar de andere. Dit vind ik pas slopend. Op de snelweg is het veel relaxer. Je moet ook wel je volle aandacht hebben, maar je kan tenminste goed vooruit en je moet niet om de haverklap remmen voor weeral een fietser die het verkeersreglement niet kent of een 65 plusser die per se in de spits moet gaan shoppen met zijn aftandse lada uit de jaren 50.
Ik heb wel het geluk dat ik geen files heb waar ik moet rijden (in West-Vlaanderen in België met een filevrije A19)
Normaal eigenlijk altijd 2e klasse, ik stap redelijk dicht na het beginpunt op, en er is eigenlijk altijd wel een zitplaatsje vrij. Echter in de vakantieperiode wanneer er "minder" mensen met de trein reizen, rijden de treinen en minder vaak, en zijn de treinen die wel rijden in capaciteit gehalveerd, en dan reis ik dus alijd 1e klasse, omdat ik anders de hele weg naar huis mijn adem in moet houden.screwwie schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:31:
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Anoniem: 58485
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Helaas haal ik dit niet altijd
Dit is voor mij nog net te doen, maar ik begin er al genoeg van te krijgen. Willen ze ook nog een verlenging......
[ Voor 35% gewijzigd door jeanj op 05-11-2005 21:11 ]
Everything is better with Bluetooth
Anoniem: 35978
Als ik met het OV kan dan mag het een half uurtje langer zijn. Dan wil ik wel graag kunnen zitten
Annekdote: Ik ben opgegroeid in een dorpje op zo'n 3 km van de plaatstelijke stad. Toen mijn ouders daar gingen wonen (zo'n 40 jaar geleden) wilde vrijwel niemand anders daar wonen. "Want in die tijd had nog bijna niemand een auto". Op de fiets was het echter ook maar een kwartier a 20 minuten. In de jaren 60 vond blijkbaar iedereen dat een veeeel te lange reistijd.
Zelf heb ik geen rijbewijs dus ik weet niet hoe ik het met de auto zou ervaren, maar met het OV is het wel zeer wenselijk dat het niet langer dan een uur duurt. Natuurlijk ook afhankelijk van overstappen etc. Als je van dat uur 45 minuten in een stuk in de trein zit is dat natuurlijk een stuk comfortabeler dan steeds korte stukjes. Dan kan je ook nog wat doen tijdens de reis. Ik ben dan wel altijd verwend met eerste klas, tweede klas is vaak balkon staan als je in de spits reist op bepaalde trajecten.
Kortom, acceptabele reistijd is erg afhankelijk van de situatie, ik zou zeggen maximaal een half uur "onproductieve tijd" per enkele reis. Dus tijd die je kwijt bent aan fietsen, lopen, overstappen, korte stukjes. Als je nog wat nuttigs kan doen is een half uurtje extra ook prima.
Ik woon in Utrecht en heb een jaar in Den Haag gewerkt, dat betekende een uur reistijd enkele reis.
Die reistijd ging ten koste van mijn slaap, en in de trein sliep ik altijd even bij. Het was elke dag een bron van stress om een zitplaats te bemachtigen, daarom heb ik op het laatst zelf overgangsbewijzen 1e klasse gekocht bovenop de jaartrajectkaart van m'n werk.
De reistijd was één van de belangrijkste redenen om m'n werk op te geven. Ik had een drukke baan van 40 uur met daarboven nog af en toe overwerk. 's Avonds was ik gewoon helemaal op. Regelmatige vertragingen zorgden ervoor dat ik ook geen boodschappen meer kon doen.
Mensen met een auto kunnen in het weekend de auto volladen met voor een hele week boodschappen, maar ik heb geen auto. Daarnaast woon ik alleen en dat scheelt ook. Je kan dan niet even iemand bellen om alvast eten te maken of om je op te halen als de trein er halverwege mee stopt. Verder moet je als je in het weekend weg bent doordeweeks 's avonds na een slopende dag nog wel stofzuigen, afwassen, schoonmaken, was doen etc.
Dat zijn allemaal factoren waardoor ik nu in ieder geval niet langer dan 10-20 minuten onderweg wil zijn naar werk, wat neerkomt op een baan binnen Utrecht.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
BOE
Anoniem: 158201
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Anoniem: 122648
hoe kan dit nou, 8 uur werken, half uur pauze + 5 uur reizenZwelgje schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:53:
* Zwelgje heeft nu 38 minuten heen en 38 minuten terug, maar vindt tijd niet zo heel erg relevant, het gaat om het werk wat je doet en de voldoening die je daarin vindt
das 13,5 uur per dag werken, dan kan je niks meer..behalve eten en slapen
Dat houd je volgens mij dan ook geen lange tijd vol...Anoniem: 122648 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:28:
[...]
hoe kan dit nou, 8 uur werken, half uur pauze + 5 uur reizen
Zelf hanteer ik een grens van 1 uur (enkele rit) als maximum... rijd nu dagelijks van Roosendaal (West-Brabant) naar Eindhoven, da's een 95 km = 50 tot 60 minuten (afhankelijk van drukte).
Langer lijkt me niet haalbaar op langere termijn.
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 158277

Is verdomd irritant en totaal onprettig!
Daarom hoop ik ook binnenkort dichter bij het werk te gaan wonen. Hoe korter hoe beter natuurlijk want eigenlijk is het maar verspilde tijd. Ik vind alles tot 30 minuten prima en 50 minuten is eingelijk wel de max.
Ik heb hier mensen zitten die elke dag gemiddeld 300 km (heen en terug) afleggen. Dat is 150km enkele reis! Met de drukte op NL-wegen zitten die gemiddeld 3 a 4 uur per dag in de auto! (wel per dag te verstaan)
wijze woorden
Ik had die reistijd langer geschat. Ik heb die route een paar keer gereden en was toen bijna 2 uur per enkele rit kwijt. (ik zit in 15 a 20 minuten bij Roosendaal). Misschien had ik pech met de files.wildhagen schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:31:
[...]
Zelf hanteer ik een grens van 1 uur (enkele rit) als maximum... rijd nu dagelijks van Roosendaal (West-Brabant) naar Eindhoven, da's een 95 km = 50 tot 60 minuten (afhankelijk van drukte).
Het scheelt denk ik ook wel *waar* in Eindshoven je moet zijn, want op de ring daar is het ook vrij druk.
Dat gaat bij mij ook prima.. al jaren... is maar net wat je gewend bent. Daarbij helpt het ook gewoon als je elke dag met plezier naar je werk gaatwildhagen schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:31:
[...]
Dat houd je volgens mij dan ook geen lange tijd vol...
Bij mij is het 1,5 uur heen, 1,5 uur terug en 9 uur werken + half uur pauze = 12,5 uur per dag in de weer voor je werk
Volgens mij ga ik elke keer precies de verkeerde kant opFRidh schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:14:
ik als studentje doet er elke dag 1,5-2 uur over om met het OV vanuit Goudswaard (Hoeksche Waard, onder Rotterdam) naar Rijswijk te komen. Bus, metro en trein elke dag.
Het reizen valt opzich wel te doen alleen af en toe word ik toch die bussen nogal zat, of een trein heeft weer eens vertraging.
Hopelijk komend jaar op kamers![]()
@Cis: heb je nog een plekkie vrij?!
Maar mocht jij denken van niet: contact me maar ff @ MSN
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Wanneer was dat? Sinds ze begin dit jaar het knooppunt Princeville (bij Breda) hebben omgebouwd van stoplichten naar fly-overs ben je daar al snel 15-20 minuten sneller, dat scheelthneel schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:39:
[...]
Ik had die reistijd langer geschat. Ik heb die route een paar keer gereden en was toen bijna 2 uur per enkele rit kwijt. (ik zit in 15 a 20 minuten bij Roosendaal). Misschien had ik pech met de files.
Klopt, daar woon je niet vrolijk van... ik moet op de Universiteit (Kennedylaan) zijn, dus ik kom niet over de ring, gelukkigHet scheelt denk ik ook wel *waar* in Eindshoven je moet zijn, want op de ring daar is het ook vrij druk.
Virussen? Scan ze hier!
als ik geluk heb 30 minuten en pech zo 1,5 uur
ga soms ook met ov, dan doe ik er tijdens spits tijden net iets langer dan uurtje over, maar irritant is dan dat ik 10 minuten moet lopen vanaf metro
Laatste keer dat ik er was was in april. Tot Breda ging het eigenlijk wel. Tussen Breda en Tilburg was het drukste. "Tilburg, je bent er" stond er toen op een groot reclamebord. Dat vond ik toen best toepasselijk: "Je bent er. Je hebt het eindelijk gehaald".wildhagen schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:04:
[...]
Wanneer was dat? Sinds ze begin dit jaar het knooppunt Princeville (bij Breda) hebben omgebouwd van stoplichten naar fly-overs ben je daar al snel 15-20 minuten sneller, dat scheelt
[...]
Klopt, daar woon je niet vrolijk van... ik moet op de Universiteit (Kennedylaan) zijn, dus ik kom niet over de ring, gelukkig
Tussen Tilburg en Eindhoven was het afwisselend doorrijden en filerijden. Daarvoor was het een jaar geleden dat ik nog eens die kant op was gegaan. Ook in april.
Ik weet dat er rond Eindhoven een hoop bedrijven zijn die iets met embedded software doen. (sterker nog: volgens mij zit minstens zowat 80% ofzo van dat soort bedrijven geconcentreerd rond Eindhoven) In principe potentiele toekomstige werkgevers, mocht ik eens wat anders willen gaan zoeken. Maar de reisafstand weerhoud me. Ik had dus 2x2 uur in gedachten.
[ Voor 5% gewijzigd door hneel op 08-11-2005 21:20 ]
werken? *kuch* zeker nieuw voor je met je nieuwe baanmomania schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:42:
[...]
Dat gaat bij mij ook prima.. al jaren... is maar net wat je gewend bent. Daarbij helpt het ook gewoon als je elke dag met plezier naar je werk gaat
Bij mij is het 1,5 uur heen, 1,5 uur terug en 9 uur werken + half uur pauze = 12,5 uur per dag in de weer voor je werk
Ik woon in Arnhem en werk in Amsterdam Bijlmer. Ik ga 's ochtends om 06:23 met de trein richting Den Haag en stap in Utrecht over. Als ik geluk heb haal ik m'n aansluiting van 07:02 naar A'dam en anders moet ik 10-15 mins wachten tot de volgende trein. Ik ben tussen 07:30 en 07:50 op 't werk. Om 16:29 neem ik de rechtreekse trein terug naar Arnhem. Ik Ik doe dit nou zo'n 5 jaar denk ik en neem ook expres die vroege trein. Dan zijn er namelijk nog zitplaatsen op zowel de heen als terugweg. Staand slapen is namelijk geen pretje

Het 'grappige' is dat collega's uit Amsterdam en omstreken er maar iets korter over doen om op het werk te komen dan ik
Edit: ehhh tis weer tijd om naar bed te gaan geloof ik
[ Voor 4% gewijzigd door Apie! op 08-11-2005 21:23 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Hmm, dit stuk is altijd vrij rustig, eigenlijkhneel schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:18:
[...]
Laatste keer dat ik er was was in april. Tot Breda ging het eigenlijk wel. Tussen Breda en Tilburg was het drukste. "Tilburg, je bent er" stond er toen op een groot reclamebord. Dat vond ik toen best toepasselijk: "Je bent er. Je hebt het eindelijk gehaald".
Dit is idd een druk stuk ja (drukste van het hele traject).Tussen Tilburg en Eindhoven was het afwisselend doorrijden en filerijden. Daarvoor was het een jaar geleden dat ik nog eens die kant op was gegaan. Ook in april.
Komt omdat er een bocht in de snelweg zit en hij ook nog eens omhoog gaat over het kanaal bij Oirschot. Veel automobilisten raken daarvan helemaal in de war, en gaan stilstaan. Meteen na dat punt gaat het weer gewoon op normale snelheid door.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 08-11-2005 21:54 ]
Virussen? Scan ze hier!
Apie! schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:23:
[...]
werken? *kuch* zeker nieuw voor je met je nieuwe baan![]()
(alles goej?)
Jah, werken ja
Verder alles prima..
Zie je donderdag denk wel.. ben ook uitgenodigd voor de IcOS borrel
Dat hoor ik idd ook veel. Mensen die rond Amsterdam wonen en dan nog ruim 3 kwartier bezig zijn om op hun werk te komen.Het 'grappige' is dat collega's uit Amsterdam en omstreken er maar iets korter over doen om op het werk te komen dan ik

Terwijl je soms met de trein van veeel verder er misschien maar een kwartiertje langer over doet. Dan moet je wel erg graag in/om Amsterdam willen wonen, want voor de reistijd hoef je het dan ook niet te doen.
Ik ben van deur tot deur zo'n 1,5 uur bezig, maar het moet ook niet meer dan dat zijn hoor, want dan wordt het op den duur gewoon te zwaar.
IcOS borrel
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Dat heb je volgens mij bij alle steden. Ik werk zelf in Gouda en woon in een dorpje op 10 km. afstand. Als ik niet voor de drukte van huis ga ben ik 3 kwartier onderweg, terwijl ik er maar een half uur over deed toen ik nog in Utrecht woonde. Het probleem is gewoon dat ik ten zuiden van Gouda woon en in Gouda-Noord werk, ik moet dus de hele stad door. En dan zijn ook nog eens 2 van de 3 doorgaande routes afgesloten i.v.m. wegwerkzaamheden.momania schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:44:
Dat hoor ik idd ook veel. Mensen die rond Amsterdam wonen en dan nog ruim 3 kwartier bezig zijn om op hun werk te komen.
Terwijl je soms met de trein van veeel verder er misschien maar een kwartiertje langer over doet. Dan moet je wel erg graag in/om Amsterdam willen wonen, want voor de reistijd hoef je het dan ook niet te doen.

* Cliffie woont in Goudacowgirl schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:54:
[...]
Dat heb je volgens mij bij alle steden. Ik werk zelf in Gouda en woon in een dorpje op 10 km. afstand. Als ik niet voor de drukte van huis ga ben ik 3 kwartier onderweg, terwijl ik er maar een half uur over deed toen ik nog in Utrecht woonde. Het probleem is gewoon dat ik ten zuiden van Gouda woon en in Gouda-Noord werk, ik moet dus de hele stad door. En dan zijn ook nog eens 2 van de 3 doorgaande routes afgesloten i.v.m. wegwerkzaamheden.
Het is inderdaad een lekkere chaos

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Geloof me, het kan. Heb het zelf ook bijna 1.5 jaar gedaanAnoniem: 122648 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:28:
[...]
hoe kan dit nou, 8 uur werken, half uur pauze + 5 uur reizen
Ik weiger tegenwoordig dan ook tijdens de spits te reizen. Ik ging er volledig aan kapot. Een uur per enkele reis vindt ik eigenlijk al veel te lang, maar goed. In dit land kun je niet anders meer. En als projectwerker heeft het geen zin om te verhuizen naar waar je werkt. Dan kun je elke 3 of 4 maanden wel verhuizen. Bovendien is mijn huis me dierbaar.
We hebben hier net een vers opgeleverde Vinexlocatie, huizen genoeghneel schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:18:
[...]
Ik weet dat er rond Eindhoven een hoop bedrijven zijn die iets met embedded software doen. (sterker nog: volgens mij zit minstens zowat 80% ofzo van dat soort bedrijven geconcentreerd rond Eindhoven) In principe potentiele toekomstige werkgevers, mocht ik eens wat anders willen gaan zoeken. Maar de reisafstand weerhoud me. Ik had dus 2x2 uur in gedachten.
Serieus, d'r is hier vergeleken met de andere grote steden nauwelijks woningnood, en je hebt idd wel Philips Hightech Campus en ASML om de hoek.
Je hebt gewoon bijna geen tijd meer over voor jezelf als je meer dan 2 uur per dag kwijt bent aan het rijden en daarbij rijzen de kosten voor het vervoer ook de pan uit, heb gelukkig de laatste 5 jaar een avdz maar anders leef je alleen maar voor het werk.
Het is maar 50 km maar doe er per rit zo'n 1.15 uur over :-s.
Het maakt voor mij ook echt verschil welke afstand je gedurende je reistijd aflegt. 100 km in 1.15 uur ervaar ik een stuk aangenamer dan 50 km
Maar ja, het schijnt er allemaal bij te horen.
Voor mij is 45min tot een uur per rit een nette, reële reistijd.
Dat is het!Riesjard schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:16:
Ik woon in Den Bosch en zit nu in Zeist.
Het is maar 50 km maar doe er per rit zo'n 1.15 uur over :-s.
Het maakt voor mij ook echt verschil welke afstand je gedurende je reistijd aflegt. 100 km in 1.15 uur ervaar ik een stuk aangenamer dan 50 km.
Maar ja, het schijnt er allemaal bij te horen.
Voor mij is 45min tot een uur per rit een nette, reële reistijd.
Het schijnt er allemaal bij te horen.
Gangbaar voor detachering is 1.5 uur zeggen sommige. Mij is zelfs verteld dat 2 uur acceptabel is.
1.5 uur enkeltje, been there, done that! Paar maanden gaat het wel, maar daarna ben je echt "op!"
American Express vraagbaak

Mijn reistijd op het moment is 5 minuten met de auto

Voorheen was het 5 minuten, nu 10

@hierboven
Naar je oude woonplaats?
[ Voor 20% gewijzigd door BreadFan op 09-11-2005 16:15 ]
Nou, ze zijn gelukkig niet zo dom om in Krimpen a/d IJssel - door rivieren gescheiden van de beschaafde wereld - te gaan zitten
Nederlands is makkelijker als je denkt
Hoe laat ga je dan van huis als ik vragen mag? Zal toch wel redelijk vroeg zijn; ik rijd dagelijks richting TU terrein vanuit Tilburg (laatste oprit voor Moergestel rijd ik A58 op) en als ik niet voor 7.15u weg ben dan red ik die 40 km echt niet binnen 45 minuten.wildhagen schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:31:
[...]
Dat houd je volgens mij dan ook geen lange tijd vol...
Langer lijkt me niet haalbaar op langere termijn.
Terug naar Tilburg (maakt niet zo heel veel uit hoe laat) duurt het bijna nooit langer dan 35 minuten gelukkig
OT: voor mij is 60 min. enkele reis toch wel het maximum.
Virussen? Scan ze hier!
M'n record is van een paar jaar geleden: met een flinke sneeuwbui en een paar aanrijdingen op de weg om 11.45 aangekomen (om 7.15 vertrokken). Gelukkig wordt die kans steeds kleiner met de stijgende temperaturen der moeder aarde
Anoniem: 23171
Als het rustig op de weg is, dan doe ik er met mijn sportieve rijstijl zo'n 45 minuten over
Dit komt helaas niet zo vaak voor, eerder meer tijd

De afgelopen 5 jaar heb ik ook niet onder deze tijd en afstand gezeten.
Ik had als uitschieter een aantal maanden Schiphol, met minimaal 3 uur reistijd en zo'n 180 KM per dag.
* Anoniem: 23171 zit in de detachering.
Ik heb enige tijd geleden bij mijn detacheringsbureau al aangegeven dat ik toch een andere job dichter bij huis wil, begin het nu toch wel een beetje zat te worden. Ik heb echter het gevoel dat ze hier niet echt serieus op ingaan.
Ik woon in Werkendam en voor mij zou de cirkel Rotterdam/Utrecht/Den Bosch/Tilburg/Breda wel te doen zijn.
En dan durven ze te zeggen dat ze niks kunnen wat aan mijn profiel doet. Yeah, right....

Maar dat is een andere discussie.
Voor mij is dus een enkele reistijd van maximaal 1 uur echt het uiterste.
De eerste drie jaar van carriere ben ik detacheerder geweest en dat ging vanaf fantastisch tot een hel. Op een gegeven moment zat ik minimaal 2 uur in de auto om in Eemnes te komen.. Daar wordt je niet vrolijk van!!
Maximum reistijd voor mij:
1,5 uur als je een relaxte (lease)bak hebt.
1 uur in het barrel van mij.. (Astra uit '92).
Het ergste is dat ik eigenlijk wil gaan freelancen (iemand een job voor mij
Ik denk dat het wel tijd is voor een poll..
Dus bij deze:
Poll: Wat is jouw maximum reistijd per rit!!?
• A) 0 minuten, ik werk thuis (of wil het)
• B) 15 minuten, niets meer!
• C) 30 minuten vind ik wel het maximum
• D) 1 uur, vind ik lang genoeg
• E) Nooit meer dan 1,5 uur.
• F) 2 uur doe ik met 2 vingers in mijn neus.
• G) Oneindig.. mijn werk is mijn leven!
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Hey... de volgorde van mijn antwoorden is verkl**t.. Nou ja, het is dan ook mijn eerste poll..
[ Voor 15% gewijzigd door Standeman op 11-11-2005 20:45 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
's ochtends zo'n 3 kwartier reistijd vanaf Wageningen, eigenlijk vrijwel nooit last van files, behalve op dinsdagen.
's avonds is het ook vrij rustig. Alleen klein probleempje bij invoegen vanaf de A27 naar de A1, maar dan nog reis ik binnen een 50 minuutjes naar huis toe.
Zoveel moeite heb ik er niet meer mee. In begin wel, toen viel het me soms zwaar tegen. Maar met goede muziek of een belletje (handsfree) 's avonds terug is de tijd zo voorbij....
Voor je het weet ben ik bij afrit Wageningen.
Ik rij dan als volgt: A27, A1, A30, A12
's ochtends dan uiteraard andersom
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Auto:
Zwolle: 2 uur per dag
Capelle: 4,5 uur per dag (en extra lang werken om de files te vermijden)
OV:
Zwolle: 3 uur per dag
Capelle: 5 uur per dag (extreem vroeg op om optijd te kunnen zijn.
Basszje, nieuwe werkgever?
[ Voor 8% gewijzigd door Jaspertje op 10-11-2005 09:44 ]
Anoniem: 91749
En elke ochtend vroeg op, 's avonds weer vroeg naar bed.
Das behoorlijk wennen als je van slapen houdt.
En wat een acceptabele reistijd is?
Ligt erg aan de job waar ik gedetacheerd zit. Ik zit hier volledig naar mijn zin en doe leuk werk. Dus die 2,5 a 3 uur? Neem ik voor lief.
Heb ook op een klus gezeten die zo'n 30 minuten reistijd per dag kostte, maar waar ik het niet echt naar mijn zin had.. Die 30 minuten voelden zwaarder dan de de 2,5 uur van nu.
'Acceptabel' is bij mij dus sterk afhankelijk van de klus waar ik gedetacheerd zit. Heb ik uitdaging in mijn werk en is het een klus die past in mijn ambities, dan ben ik bereid om daar wat opofferingen voor te doen.
En ach, in de file zitten is af en toe ook leuk
CD's zat in de wisselaar, climate control op 20 graden, lekker onderuitzakken in het leer en ik vermaak we wel hoor
Bedoel je per enkele rit of totaal per dag?Poll: Wat is jouw maximum reistijd?
Als je dat er niet bij zet is het volstrekt onduidelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door hneel op 10-11-2005 18:00 ]
Moest vanuit Vlaardingen naar Zuid-Zeeland, toen via Tilburg naar Venlo en weer terug.
Heb totaal maar 3 uur gewerkt en de rest gereisd

Just frame, wheels and engine
Afgelopen tijd zat ik gedetacheerd in Diemen, is in 1 uur en 45min te doen als het rustig is. Maar meestal lag dat tussen de 2 en de 2.5 uur per enkele reis. (Van de A9->A1->A6 duurde gisteren gewoon 1 uur.) Daarom ging ik meestal voor een paar dagen in een hotel, anders hou ik het niet vol. Maar het is gewoonlijk dat iig 1 uur van de reistijd (enkele reis) voor eigen rekening is zeg maar.
Maar voor mij is 2 uur (heen en terug) toch wel de max op een dag.
Anoniem: 39993
Enkele rit.. even aanpassen (thankx)hneel schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:00:
[...]
Bedoel je per enkele rit of totaal per dag?
Als je dat er niet bij zet is het volstrekt onduidelijk.
Hebben er mensen hier er ook "last" van dat hun partner aan het klagen is dat de reistijd (en overwerk) te lang duurt en dat je elkaar daarom minder ziet (of de puf hebt om gezellig te doen, aangezien reizen bij altijd wel een sterk versuffend effect heeft!)
Wanneer je ver van je huis werkt, maar het heel erg naar je zin hebt heb je het nog maar voor de helft voor elkaar. Het doel lijkt me eerder om dicht bij huis te werken en het naar je zin te hebben. Behalve als je natuurlijk niet zo gelukkig bent met je partner.
Anoniem: 79417
Tussen de 20 en 30 minuten rijden
Als jij rond 7:25 bij Tilburg bent kun jij never nooit niet 8:00 op de TUE zijn. Als ik 7:25 bij Tilburg de snelweg opdraai ben ik NOOIT voor 8:15 op kantoor (en dat ligt tegenover de TUE).wildhagen schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:56:
Knorx: vertrek meestal rond 6:55 - 7:00 van huis, dan ben ik 7:25 - 7:30 bij Tilburg, en 7:55 - 8:00 op de TU/e
De islam kan uw vrijheid schaden
Ehm, ik kan klok kijken hoor. Lukt elke dag gewoon prima (nou ja, behalve vorige week vrijdag dan met dat ongeluk)....Wokschotel schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:31:
[...]
Als jij rond 7:25 bij Tilburg bent kun jij never nooit niet 8:00 op de TUE zijn. Als ik 7:25 bij Tilburg de snelweg opdraai ben ik NOOIT voor 8:15 op kantoor (en dat ligt tegenover de TUE).
Virussen? Scan ze hier!
En mijn klokkie loopt ook prima en mij lukt het toch ook echt wel (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). En ja, ik houd me netjes aan de max. snelheid.Wokschotel schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:31:
[...]
Als jij rond 7:25 bij Tilburg bent kun jij never nooit niet 8:00 op de TUE zijn. Als ik 7:25 bij Tilburg de snelweg opdraai ben ik NOOIT voor 8:15 op kantoor (en dat ligt tegenover de TUE).
De islam kan uw vrijheid schaden
Over een maandje woon ik in Schiedam, dan doe ik er ongeveer 25 minuten over van deur tot deur.
Die 25 minuten vind ik prettiger, aangezien de auto dan wél warm kan worden en ik wél wakker kan worden onderweg
En ik krijg ook nog eens reiskostenvergoeding, die ik op dat kleine stukje niet krijg.
Door de route die ik neem en de tijd waarop ik de route neem rijd ik precies tussen de files door.
(Schiedam > Spijkenisse om 9:00 's ochtends, Spijkenisse > Schiedam om 17:40 's middags, file staat precies de andere kant op).
Openbaar vervoer is ook nog een optie, aangezien het ene metrostation 10 minuten lopen is vanaf mijn huis en het andere metrostation 2 minuten lopen vanaf mijn werk. Maar ik houd niet zo van het openbaar vervoer.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.