Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 15:11 schreef blobber het volgende:
(hoewel ik een week geleden nog las dat wetenschappers erin geslaagd zijn fotonen stil te zetten)
:?
hoe doe je dat dan?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ehhhh :o

Het is voor mij een klein zwart kastje, er gaat een foton in, na een korte tijd komt hij er weer uit, hoe het werkt, geen idee, maar het is belangrijk voor de ontwikkeling van quantumcomputers.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je weet is de loichtsnelheid IN VACUUM c. In elk ander medium is het lager. Ze hebben nu dus ook een medium weten te maken, waarin licht met snelheid 0 reist gemaakt. Niet echt baanbrekend ofzow...

Quitnet: Het feit dap apoc2 het begrijpt, betekent dat je aan 2 jaar natuurkunde genoeg hebt voor dit probleem. Het is natuurlijk wel zo, dat je nooit alles helemal zult begrijpen...

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Blobber : Het licht staat niet stil. De energie wordt tijdelijk opgeslagen als spin en kan op elke moment weer omgezet worden in licht met precies dezelfde specificaties...

Mietje :
hhmm zoals je die zwaartekrachtgolven net beschreef begint het wel een beetje te dagen :)
Maar een veld is volgens mij toch oneindig snel, en achter die golven schuilt denk ik nog wel meer...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op zondag 28 januari 2001 20:25 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Blobber : Het licht staat niet stil. De energie wordt tijdelijk opgeslagen als spin en kan op elke moment weer omgezet worden in licht met precies dezelfde specificaties...
Fotonen zijn ononderscheidbaar, dus kan je zeggen dat je ze stilzet, wat ze natuurlijk graag doen want dat levert veel publiciteit op ;) Ikzelf vind dat idd wat goedkoop maar ja...

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1 2 Laatste