Toon posts:

Bose acoustimas subwoofer of nieuwe sub

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is zover. Hij is helemaal af.

Behalfe de versterker zit er nog niet in. Want daar heb ik nog geen geld voor ;)
Ik vond het supervet om te maken, en vind hem zelf cker geslaagd.

Ik heb de foto's maar op mijn site gezet. Is wat makkelijker

Laat maar horen wat jullie er van vinden.

www.binkydude.nl.tt/subwoofer.htm

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Wow, die is echt mooi geworden zeg!

1 puntje heb ik aan te merken: De woofer ligt er zo erg 'op', ikzelf had hem ingefreesd, maar ik neem aan dat je geen frees hebt dan?

Wat voor houtsoort is dat fineer trouwens? Is het écht houtfineer, of is het formica *nep*fineer?

Enne, heb je hem al op een andere manier aan kunnen sluiten of hij beter klinkt dan de Bose sub?

Hoe zwaar is de sub eigenlijk?

Ook zou ik hem nog op pootjes zetten, maar dat is dan weer bijzaak. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Seers op 23-12-2005 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wilde hem in princiepe ook in hebben zeg maar,. en idd ik heb geen frees...ik was wel van plan om aan de voorkant zeg maar dubbele MDF plaat te doen,. zodat hij er alsnog invalt zeg maar.

Maar daarvoor moest de zagerij net de andere helft van de plaat zagen. En dat koste me dan een hele plaat ipv een halfe.. dus heb het maar zo gelaten.

Neej :P het is gewoon plak-folie zeg maar bij de praxis 5 euro. (zie paar posts terug) kleur: Mahonie.

De sub weegt nu 15 Kilo. En ik ben er nog zeker van plan om pootjes onder te zetten. (heb ik gevraagd voor kerst :P)

Ik heb hem verder nog niet aangesloten. Ik moet egt wachten tot ik geld heb om die versterker te kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 22:29 ]

• Seers
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:27:Neej :P het is gewoon plak-folie zeg maar bij de praxis 5 euro. (zie paar posts terug) kleur: Mahonie.
Ah, oké, je had het inderdaad gezegd. Wel mooie kleur hoor!
De sub weegt nu 15 Kilo. En ik ben er nog zeker van plan om pootjes onder te zetten. (heb ik gevraagd voor kerst :P)
Oei, is dat niet wat licht voor een subwoofer? (retorische vraag :+)
Ik heb hem verder nog niet aangesloten. Ik moet egt wachten tot ik geld heb om die versterker te kopen.
Oké.

Misschien heb ik nog een leuke tip voor je: Maak een framepje ter grootte van de voorkant van je sub, koop 4 nipjes voor grille fixing, en wat speakerdoek, en zet dat erop. Dat maakt ten eerste je sub net nog wat meer af, en ten tweede ben je het gezicht van de uitstekende woofer kwijt.

Als je het gaat doen, geef ik de tip om van die warme lijm-in-een-pistool op de achterkant (randje) te spuiten, dat helemaal hard laten worden. Vervolgens leg je het doek eroverheen en ga je er met een strijkbout overheen, en laat het je het weer hard worden. Hier doe je eerst 1 kant van, dan trek je de het doek bij de tegenoverstaande kant hard aan, het 'strijk' je het daar vast, en dan de overige twee kanten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:58:
Ja het is zover. Hij is helemaal af.

Behalfe de versterker zit er nog niet in. Want daar heb ik nog geen geld voor ;)
Ik vond het supervet om te maken, en vind hem zelf cker geslaagd.

Ik heb de foto's maar op mijn site gezet. Is wat makkelijker

Laat maar horen wat jullie er van vinden.

www.binkydude.nl.tt/subwoofer.htm
Sowieso al stukken mooier dan een bose sub :D. Zal ook vast wel beter klinken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja neej die framepje met speakerdoek vind ik persoonlijk zelf superlelijk staan. Heb daarom ook de rest van mijn speakers de frames eraf gehaalt. Vind het mooier om de speaker zelf te zien. Wel idd jammer dat de sub erniet in is gefreest,. maarja ik vind het niet zo storend.

15 kilo retorishe vraag :P hehe tjah ik weet niet of dat licht is voor een sub. ?(Wat is ongeveer het gemiddelde) En is het erg noodzakelijk dan om hem zo zwaar mogelijk te maken?

Ja ik ben blij als die bose sub weg ken, want dat ding is zo oerlelijk gewoon. Ik heb hem daarom ook onder me bureau staan (trilt wel lekker) maargoed ben egt wel benieuwt naar het geluid van de sub....nog ff wachten

• Seers
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:51:
Ja neej die framepje met speakerdoek vind ik persoonlijk zelf superlelijk staan. Heb daarom ook de rest van mijn speakers de frames eraf gehaalt. Vind het mooier om de speaker zelf te zien. Wel idd jammer dat de sub erniet in is gefreest,. maarja ik vind het niet zo storend.
Dan maak je een speakerdoek voor precies de speaker is uitgespaard waardoor je nog 1 vlak geheel krijgt. :Y)
15 kilo retorishe vraag :P hehe tjah ik weet niet of dat licht is voor een sub. ?(Wat is ongeveer het gemiddelde) En is het erg noodzakelijk dan om hem zo zwaar mogelijk te maken?
Nou, een subwooferkast wil nogal snel gaat trillen. Mijn 22mm MDF kast trilt ook nog een beetje, en die is over de 20 kilo, maar heeft niet zo'n grote driver als jij hebt.
Ja ik ben blij als die bose sub weg ken, want dat ding is zo oerlelijk gewoon. Ik heb hem daarom ook onder me bureau staan (trilt wel lekker) maargoed ben egt wel benieuwt naar het geluid van de sub....nog ff wachten
Hoe lang is 'ff'? :)

Verwijderd

Ik vind het !! top !! voor je eerste Sub !!

Verwijderd

Als hij niet zwaar genoeg is:

Compartiment eronder of erbovenop maken waar je vogelzand in kan storten. Kan je toch zo weer een paar kilo winnen. Of stapel stenen erop }:O

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
ligt het aan mij of ligt je site eruit
krijg helemaal geen pics meer te zien

Verwijderd

hellmonder1986 schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:27:
ligt het aan mij of ligt je site eruit
krijg helemaal geen pics meer te zien
Hij doet het gewoon nog.

Verwijderd

Topicstarter
Site doet het nog prima, je kan ook naar http://www.binkydude.nl.tt gaan en dan op "subwoofer" knopje klikken.

En ja misschien vind ik nog wel een manier om hem zwaarder te maken maar dat zie ik wel als ik geld genoeg heb voor de sub amp. Ik ben aan het sparen voor de INB.VERSTERKERMODULE ACT.150W @ conrad. Deze kost echter 150 euri....en tjah de kerstdagen kosten ook allemaal geld.

Verwijderd

Koop een module van Visaton, die zijn ook erg OK :) Overigens, Monacor had ook leuke en die van Conrad waren ook wel goed dacht ik, kan ze niet meer voor de geest halen maar ik dacht van wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:31:
Ik vind het !! top !! voor je eerste Sub !!
Dank voor je leuke reactie

Verwijderd

Graag gedaan. Het is duidelijk, je hebt er de tijd en pricisie voor genomen, I like that !

Overigens... die uitstekende sub vind ik ook wel wat, en uitfresen kan nog wel hoor. Slagmoeren met een platte schroeverdraaier er voorzichtig uit wippen. Dan je hele front afplakken met afplaktape (2x) de binnenkant even een zak in plakken, is te doen, en dan fresen maar !

Ben je klaar, maar je een ronde metalen rand met opgelaste moeren (of je moet ze willen persen natuurlijk, kan ook) en deze plak je met dubbelzijdig tape weer op zijn plek aan de binnenkant. Dat past niet uiteraard, dus maak je 2 halve manen.

Sub erin en klaar is klara :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou om de sub wat zwaarder te maken, zat ik mij net te bedenken dat ik mischien wel in het achterste compartiment (waar eigelijk de sub-amp in moet komen een stuk op te vullen met zand of iets anders zwaars.

Dan plaats ik de amp gewoon tot de bovenkant en kan ik de onderkant gebruik om hem te verzwaren....wat is hierbij dan het slimst?

edit:

Ruimte die ik maximaal kan opvullen zal deze afmetingen krijgen: 70X100X278 7 cm hoog, 10 cm breed, en 27 cm lang.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 01:43 ]

Verwijderd

Past er geen (schone) stoeptegel in ? Gat boren en vastbouten :)

edit:

Zit je ook weer met het gat, dan 2x een halve beide met 2 bouten :)

Ik lijk wel een HALVE-gare :7

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 01:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm neej ik denk niet dat dat gaat passen :P Was wel goed idee,..maargoed met ruimtegebrek word het lastig :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:49:
...maargoed met ruimtegebrek word het lastig :7
Als je 4 mooie vrouwen in je bed kan krijgen ken je het woord "stapelen" ook wel :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ook DAN is die 7 cm sneller in zicht dan je denkt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:54:
Ook DAN is die 7 cm sneller in zicht dan je denkt ;)
Ja, zo krijg je nooit meerdere vrouwen in je bed :9

Let yourself goooooo... oeh oeh :z

• Seers
Aangeklopt zilverzand is ook zwaarder dan je denkt hoor. :9

Je kan sowieso ook een groot blok maken en die vullen met zand, en die dan op dezelfde wijze fineren. Dan heb je 2 mooi bij elkaar passende delen.

Verwijderd

Topicstarter
Seers schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:36:
Aangeklopt zilverzand is ook zwaarder dan je denkt hoor. :9

Je kan sowieso ook een groot blok maken en die vullen met zand, en die dan op dezelfde wijze fineren. Dan heb je 2 mooi bij elkaar passende delen.
He? Wat bedoel je precies,. Hoe moet ik dat voor me zien

• Seers
Je hebt nu een subwoofer oké.

Nu maak je nog een doos, met hetzelfde grondvlak, maar dan iets lager (tenminste dat zou ik doen). Deze vul je geheel met zand, en fineer je met dezelfde kleur af als je subwoofer. Mooiste is dan als er nog iets tussen zit als spikes, maar dat is dan meer puur voor het zicht. Dan heb je een verzwaring erbovenop gemaakt in de stijl van de subwoofer.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt idd wel wijs. En zal waarschijnlijk ook wel stoer staan. Wel jammer dat de subwoofer dan hooger word dan breeder, want dat vind ik persoonlijk mooier.

Maargoed ik kijk wel wat ik doe. Hopelijk heeft barry_loef nog een amp liggen. Die schijnen wel aardige prijs/kwaliteit te hebben.
Pagina: 1 2 Laatste