Holtrop
Dparts
Dealer
Dparts
Dealer
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 16:50 ]
Peter z'n e30 is een bastaard...Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:20:
Nee, niet doen, die archiveren je auto meteen
Maar E30 M3, schaam je, waar zijn de pics?
BMW 535D
Verwijderd
Is het ook goed dat het een E30 met M5 blok is?Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:49:
Compleet omgebouwde E30 naar E30 M3 (dan ook echt alles) verdiend ook mijn respect, en foto's
2-2,5 ton hoeft nog niet zon probleem te zijn. Je betaald alleen fucking veel verzekering + wegenbelasting en onderhoud is ook niet echt goedkoopSpiller schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:46:
Ik ga over een maand of 3 ook zeker in Duitsland kijken naar een 740i. In Nederland zijn bijna alle modellen die te koop staan met een kilometerstand van ver over de 200000, óf ze liggen in de kreukels![]()
Ik weet alleen niet hoe het in Duitsland zit met de controleerbaarheid van de kilometers, hebben ze daar ook iets als NAP?
Verwijderd
NeeChristoph schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:14:
[...]
Is het ook goed dat het een E30 met M5 blok is?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Kun je hier wat mee?Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:57:
Hey, weet iemand wellicht waar (en of) ik boekwerken van mijn '90er E30 kan vinden in PDF vorm ?
Wil namelijk even de zekeringenbox checken, dus als iemand me kan helpen met een schema oid
[ Voor 35% gewijzigd door Bram77 op 07-03-2006 20:50 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 07-03-2006 21:34 ]
Verwijderd
Nope, klopt helemaal, het is een samenraap-project.Soulfly schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:37:
[...]
Peter z'n e30 is een bastaard...
Die is nooit als M3 begonnen ...
D'r zit ook geen M3 blok in (wel zwaarder)
(Of heb je d'r nog weer een andere e30 bij Peter?)
Ik vind de 5 mooier dan de 3. Mede omdat de 5 extremer gestyled is imo..Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:38:
Beste BWM (auto) Gekken.
Ik vind de meeste BMW's echt hele mooie auto's en het is een soort mix tussen een auto die de gemiddelde man kan kopen.. maar toch een degelijke en luxe auto.
Voor een gemiddelde auto zitten ze wat aan de hoge kant van de prijslijst maar voor de luxe en degelijkheid die je er voor terug krijgt zijn het naar mijn mening goede auto's
Ook het ontwerp is vaak buitengewoon mooi.
Nu heb ik wel 1 vraag. Sinds de nieuwe 3-serie uitgekomen is. Lijkt het wel alsof ze bij BMW gedacht hebben.. Goh we pakken de 5 serie.. en we laten er vol een andere Auto op in rijden van achter.
Het lijkt wel alsof die hele achterkant bewerkt is met een Hummer. Ik vind dat ze de plank misgeslagen hebben met de nieuwe 3-serie achterkant. en dat de generatie hiet voor echt vele malen mooier was.
Wat vinden jullie van die achterkant van de 3-serie?
Verwijderd
Ah, ben jij die kerel die hem op Midland in de muur duwt?Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:36:
[...]
Nope, klopt helemaal, het is een samenraap-project.
Foto's staan even geen fatsoenlijke online, wel nog drie (oude) filmpjes:
http://www.3voracing.nl/Qv3.wmv
http://www.3voracing.nl/Qv2.wmv
http://www.3voracing.nl/Qv1.wmv
Dit was trouwens de eerste keer dat ik in de auto reed (net een paar dagen daarvoor opgehaald) en na 's morgens een uur of drie Wegenwacht-koffie gedronken te hebben (gesprongen V-snaren), dus let maar niet op het tempo, de auto kan wel wat harder.
Is ook wel wat meer aan gedaan dan alleen een M5 blok ingehangen (Bilstein groen N onderstel, E36 M3 remmen, E34 M5 aandrijflijn, Z3 M subframes etc.).
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 14:07 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 16:00 ]
Verwijderd
Met alle respect, dat moet je niet doen. Vaak hebben die dingen teveel gelopen dat je nog iets van garantie kan krijgen, en je wint er misschien 10PK bij.Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:23:
FF @ de tuners hier, weten jullie wat ik dmv chippen uit mijn '90 316i kan halen ?
't Is niet zo dat ik tot de max wil gaan, maar samen met een vriend die nogal van de elektronica is willen we gewoon eens wat proberen.
Kortom hoeveel extra heeft zo'n blok nog over ?
Verwijderd
M3 E30Daniel schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:34:
Ik ga binnenkort ook in dit topic meedoen, maar ik zeg nog niet waarmee
Leuk voordeeltje van de overnameDaniel schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:34:
Ik ga binnenkort ook in dit topic meedoen, maar ik zeg nog niet waarmee
Verwijderd
Die is niet voor diehardsSpiller schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:27:
M6 natuurlijk!
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
E30 einddemper zegt'ieBram77 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:00:
Heeft er iemand ervaring met dit merk einddempers www.supersport-online.de (misschien zelfs met een e30)? Ik kan er nergens iets over vinden.
Ik wil ook geen 'herriedemper', da's met een cabrio al helemaal niet wenselijk. Alleen een wat voller geluid.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:18:
[...]
E30 einddemper zegt'ie
Wat zoek je voor geluid ? Ik heb er momenteel een sportdemper onder zitten, maar hou eigenlijk helemaal niet van dat geluid icm. een E30. (E30 = boer of turk)
Ik zou 'm zo omruilen voor een originele, dus als je belangstelling hebt
Ook vind ik het wat comfortabeler rijden met wat minder herrie aan mn kop eigenlijk (tenzij V8).
Op zich geeft 'ie wel een lekker sportieve brom, 't is maar een klein dempertje maar vind het soms een beetje te lawaaiig als ik ff snel in de stad moet optrekken e.d.
Dus nogmaals, mocht je interesse hebben; ik zou 'm zo omruilen voor je standaard demper.
FF een middagje zagen/lassen en olé.
[ Voor 8% gewijzigd door Bram77 op 12-03-2006 20:42 ]
Enig idee waar ik kan zien wat de keuze mogelijkheden en prijzen zijn? Ik ka niet echt wat vinden (alleen onduidelijke plaatjes en oude prijzen).Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:48:
Ik raadje een Peco aan, de RVS variant klinkt erg netjes !
* tozzke slaps DaannO around a bit with a large troutDaannO schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:50:
[afbeelding]
Net in geredenEen vriend van me had hem gehuurd voor het weekend en hij trekt als een beest kan ik je melden
![]()
Het was een 2.5l V6
Uber geilllll
[ Voor 15% gewijzigd door tozzke op 12-03-2006 21:43 ]
Verwijderd
Bel Frans eens van Improve Tuning (www.improve-tuning.nl). Hij helpt je graag met Peco.Bram77 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:15:
[...]
Enig idee waar ik kan zien wat de keuze mogelijkheden en prijzen zijn? Ik ka niet echt wat vinden (alleen onduidelijke plaatjes en oude prijzen).
De vraag is alleen hoelang nogtozzke schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:42:
BMW maakt geen 6 cilindersch in V-vorm, hoe vaak moet dat nog gezegd worden?!
[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2006 22:23 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Op zich is het geluid ook niet slecht hoor, 't is geen lelijk geluid iig. Maar ik heb al een lawaaibak, en wil deze gewoon gebruiken voor woon/werk/school enzo.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:53:
[...]
Bel Frans eens van Improve Tuning (www.improve-tuning.nl). Hij helpt je graag met Peco.
@Hydraulik-Phunk, lijkt peco... of een nieuwe PowerFull van de autostyle kan ook wel...die dingen zijn overigens NIET slecht !! (verder ben ik niet zo'n Autostyleman)
Verwijderd
Ik rij zelf met een OMP groupN (voor tot achter) onder een ander type auto met een turbootje ervoor en klinkt erg rustig bij normaal rijden. (turbo dempt al erg namelijk)Hydraulik-Phunk schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:23:
[...]
Op zich is het geluid ook niet slecht hoor, 't is geen lelijk geluid iig. Maar ik heb al een lawaaibak, en wil deze gewoon gebruiken voor woon/werk/school enzo.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 22:50 ]
[ Voor 24% gewijzigd door zneek op 12-03-2006 23:04 ]
Verwijderd
Zoiets inderdaadHydraulik-Phunk schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:53:
De mijne rochelt heel bescheiden bij gas los, klinkt wel lekker.
Die OMP's zijn zeker net Cherrybombs of niet ? Je koopt 't als demper, maar na verloop van tijd is 't alleen nog buis
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 23:05 ]
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Klinkt als een freeflow demper. Ik zoek idd een einddemper die ook nog een beetje ten goede komt van de performance. Daarbij past die van jou niet op de mijne (zonder heel moeilijk te moeten doen). de 316i heeft 1 pijp, vanaf de 325i zijn er 2 pijpen die aansluiting nodig hebben op de eind demper.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:24:
Ik weet zo niet wat voor merk het is, en of het uberhaupt een merk is.
Zal eens kijken, volgens mij is 'ie wel van RVS.
't Is er een met een enkele pijp.
Ik heb een 316i, qua flow zal 'ie denk ik wel voldoen voor je, wat herrie betreft zou ik 't niet weten.
Maar volgens mij zoek je 't meer in de wat serieuzere hoek of niet ?
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Bram77 op 12-03-2006 23:43 ]
Verwijderd
Freeflow... absorbtie demper bedoel jeBram77 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:30:
[...]
Klinkt als een freeflow demper. Ik zoek idd een einddemper die ook nog een beetje ten goede komt van de performance. Daarbij past die van jou niet op de mijne (zonder heel moeilijk te moeten doen). de 316i heeft 1 pijp, vanaf de 325i zijn er 2 pijpen die aansluiting nodig hebben op de eind demper.
Maar toch bedankt hoor
Dus toch een 6 serie. Vuile pimp!Daniel schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:43:
Niet-zo-sneak-peek
Ik krijg hem vrijdag
[afbeelding]
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Wordt vanzelf minder waard
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 13:27 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 13:40 ]
Verwijderd
Ik ga je zoenenDaniel schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:38:
Dacht je dat ik hem nieuw kocht? Zo gek ben ik nu ook weer nietDat ding schrijft af als een dolle...een hele 320d in de eerste anderhalf jaar.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 13:43 ]
Ioniq 5 P45
Gelijk heb je, met de 6 cillinder 3 liter doet dat ding een eeuwigheid over 0-100, 6.5 seconden. Zou ik ook niet willenDaniel schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:56:
De drieliter is een leuke motor voor een 3-serie of een Z4, maar voor een zware coupé als de 6-serie is hij in mijn ogen toch wat te licht. Daar hoort gewoon V8-power in en die heb ik dus ookNiet de 365-pk, want dat is de 650 die tweedehands (nog) niet te krijgen is. Het laat zich dus raden wat ik wel heb
Pics volgen wel als ie voor de deur staat
Verwijderd
Net voor tot de 120-130 ja, daarna zwaai je ze uitzneek schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:04:
[...]
Gelijk heb je, met de 6 cillinder 3 liter doet dat ding een eeuwigheid over 0-100, 6.5 seconden. Zou ik ook niet willen![]()
Met de 4.5 v8 doe je dat in 5.6. Blijf je in ieder geval de gemiddelde Golf GTI en Astra GSi voor
Pimp Daniël!!Spiller schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:02:
645iWat een feestbeest ben jij. Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!
[ Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 13-03-2006 20:08 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Tis ook weer typisch. Altijd de dikste bakken dubbel geparkeerdAlfa_145 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:58:
[...]
Pimp Daniël!!![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
*kuch*motor uitzetten*uche* Als het een lang recht stuk is en je zet je motor uit, kan je rustig remmen en tot stilstand komen. Problem solved. Of ben ik nou zo achterlijk?Chevy454 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:03:
Dit is geruststellend:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/4796264.stm
Heerlijk zo'n zelfontbrander, weet je waarvoor die sport versie staat
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:47 ]
Move along people. Nothing to see here.
hoeveel kost de verzekering?out schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:47:
een jongensdroom
Als je een bougiedop niet herkentVerwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:46:
Of ben ik nou zo achterlijk?
Een BMW met BBS'en is _ALTIJD_ mooi
Niet als het een paarse e36 cabrio is
Sorry, maar dit ziet er niet uitAlfa_145 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:58:
Pimp Daniël!!![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lastig te bepalen. De 1-serie is nog niet zo lang op de markt dus er is geen vergelijkingsmateriaal over een periode van 48 maanden. Je kunt wel kijken naar de leaseprijs die gevraagd wordt door de gemiddelde leasemaatschappij.out schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:47:
Nu denk ik aan een 118d executive...durft iemand iets te roepen over afschrijving op een dergelijke auto? Gemiddeld zal ik 35.000km per jaar rijden.
Denk je dat je voor een 700 euro all in een dergelijke auto kan rijden? Dit door aanschaf van een jong gebruikte, een waar de kop net van af is en de grootste afschrijving al op plaats heeft gevonden?
Verwijderd
Jaja, een 645Ci met 333PKDaniel schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:56:
De drieliter is een leuke motor voor een 3-serie of een Z4, maar voor een zware coupé als de 6-serie is hij in mijn ogen toch wat te licht. Daar hoort gewoon V8-power in en die heb ik dus ookNiet de 365-pk, want dat is de 650 die tweedehands (nog) niet te krijgen is. Het laat zich dus raden wat ik wel heb
Pics volgen wel als ie voor de deur staat
Mwah, smaken verschillen dan blijkbaar..Daniel schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:40:
[...]
Sorry, maar dit ziet er niet uitOnder een M6 misschien, maar een 645 is toch een redelijk beschaafde GT en daar passen dit soort monsterlijke 20-inchers niet bij
Goed verhaal, bedankt!Daniel schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:40:
[...]
Lastig te bepalen. De 1-serie is nog niet zo lang op de markt dus er is geen vergelijkingsmateriaal over een periode van 48 maanden. Je kunt wel kijken naar de leaseprijs die gevraagd wordt door de gemiddelde leasemaatschappij.
Directlease (niet de goedkoopste, maar ook absoluut niet de duurste) zit voor een BMW 118d Business Line bij 35k/48 mnd op 712 euro per maand ex. btw, ex. brandstof als jij de dealer kiest (en de leasemij dus geen inkoopvoordelen heeft). Even er vanuitgaand dat zij er ook aan moeten verdienen en dit een splinternieuwe betreft die veel harder afschrijft moet het wel voor onder de 700 euro kunnen. Dit is dan wel exclusief BTW (maar da's niet boeiend omdat je baas betaald) en exclusief brandstof.
Verder kun je nog kijken naar ongeveer gelijkwaardig materiaal van een ander merk. De Audi A3 1.9 TDI (130 pk) Ambition (vorig model) was ongeveer even duur als die BMW 118d met ongeveer gelijke specificaties: nieuwprijs iets meer dan 31.000 euro. Een model van 4 jaar oud met 120k op de teller moet volgens de koerslijst nog 15.900 euro opbrengen. 'Jouw' BMW zal iets meer rijden, dus reken op zo'n 14.000-15.000 euro restwaarde. Dit alles incl. BTW overigens. Per maand is je afschrijving dan gemiddeld 31.000 - 15.000 = 16.000 / 48 = 333,33 / 1.19 = ~ 280 euro ex btw. Dan heb je dus nog 420 euro over voor de rest: verzekering, wegenbelasting, financiering van de aanschaf (rente-verliezen etc.) Volgens mij moet dat kunnen
Informeer eens bij de BMW-dealer. Als deze constructie je aanspreekt kun je vaak wel afspraken maken met bijv. een gegarandeerde restwaarde, want e.e.a. veiliger maakt.
IKKE86 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:05:
[...]
offtopic:
out, de links voor de plaatjes naar de grote versie voor je huis in aanbouw kloppen niet, je hebt een / ipv een \ vermoed ik
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq