Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[ Voor 40% gewijzigd door Silent Thunder op 21-12-2005 08:28 ]
toch?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Misschien een tip voor je pa; kijk eens op de site van Maxtrac Mijn broer heeft een E46 M3 die ook nogal stevig geveerd was en heeft dit eronder laten zetten. Je kunt dan vanuit de auto het onderstel electronisch verstellen!Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:56:
Standpunt over de wagen blijft ook redelijk intact, hij is té stevig geveerd (eigen schuld) maar rijdt wel erg lekker. Met de extreem snel slijtende achterbanden (275/35R18 voor de liefhebber) kom je als je wilt zelfs zijwaards een bocht door.
I'm not as think as you stoned I am
Als je hem echt als weekeind auto of als "auto voor erbij" wil gaan gebruiken.. heeft geen nut.
Ik heb een paar keer in een E46 330Ci gereden, en dagelijks vervoer is het leuk. maar verder vind ik er geen hol aan. Ik zou er zelf niet eens mijn GT op inruilen, pak ik wel een V6 in april.
Wij zijn nu aan het kijken om mee te gaan doen met 325i Challenge ( E30 ) en ik heb in het weekeind al 100x meer lol gehad in een E30 dan in zo'n nieuwe bmw.
Je kan er een beetje mee gaan pimpen ( net als de rest van het kamp ) maar verder zie ik het nut niet van in om een E46 als weekeind auto te pakken.
Ik zou zeggen pak dan een 1 serie met sper als je zo nodig een bmw wil, maar afgelopen weekeind viel zo'n 1 me echt enorm tegen.
Lekker verder zoeken!
Een M3 of Impreza is super, en niet te vergelijken met een 'saaie' E46, maar ik vind dat je zo'n auto alleen moet rijden als je een leuke reserve hebt. Het zijn wat oudere auto's met aardig wat kilometers, vrijwel altijd stevig bereden en kans op kosten is relatief groot als je pech hebt. Met de pech als ik heb gehad met de Honda, is die reserve er aardig doorheen. Zo'n E46 schrijft relatief weinig af, krijg je 2 jaar garantie op, onderhoud is niet spannend en verzekering scheelt een hoop. Ik verwacht van een E46 ook geen gave auto, maar wel een goede auto die misschien over 1,5 jaar ingeruild wordt op een 130i/M2/Z4 3.0/E46 M3 of weet ik veel wat (iets leukers).
Hoe meer je nu kan uitsparen, hoe sneller je weer naar iets nieuws kan kijken.
Zelf een goedkoop autotje kopen kan ook... maar ben ik te eigenwijs voor.
Het leven van een donnie gaat niet over rozenTom schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:31:
maar ben ik te eigenwijs voor.
Het is toch echt persoonlijk hoe of een auto rijdt. ik heb ook meerdere malen in een 330ci gereden en ik snap niet waarom er geen hol aan zou zijn. Het is een wolf in schaapskleren (alleen aan de randen om de tellers is te zien dat het een 330 betreft).Christoph schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:43:
Tom, serieus niet doen zo'n E46.
Als je hem echt als weekeind auto of als "auto voor erbij" wil gaan gebruiken.. heeft geen nut.
Ik heb een paar keer in een E46 330Ci gereden, en dagelijks vervoer is het leuk. maar verder vind ik er geen hol aan. Ik zou er zelf niet eens mijn GT op inruilen, pak ik wel een V6 in april.
Wij zijn nu aan het kijken om mee te gaan doen met 325i Challenge ( E30 ) en ik heb in het weekeind al 100x meer lol gehad in een E30 dan in zo'n nieuwe bmw.
Je kan er een beetje mee gaan pimpen ( net als de rest van het kamp ) maar verder zie ik het nut niet van in om een E46 als weekeind auto te pakken.
Ik zou zeggen pak dan een 1 serie met sper als je zo nodig een bmw wil, maar afgelopen weekeind viel zo'n 1 me echt enorm tegen.
Lekker verder zoeken!
Een auto die hard kan is niet direct interessant om te rijden. Beetje een misvatting.WooK schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:50:
[...]
Het is toch echt persoonlijk hoe of een auto rijdt. ik heb ook meerdere malen in een 330ci gereden en ik snap niet waarom er geen hol aan zou zijn. Het is een wolf in schaapskleren (alleen aan de randen om de tellers is te zien dat het een 330 betreft).
Maargoed, het gaat hier over een weekeind auto. Ik zeg niet dat het voor woon/werk een slechte auto is.
Ik heb het ook niet alleen over snelheid. En als het om restwaarde gaat, heb je aan zo'n auto meer dan aan een [insert willekeurig sportauto'tje] volgens mij. Enige nadeel is imo dat hij nogal geliefd is onder een bepaalde bevolkingsgroep waar je misschien niet mee geassocieerd wil worden.Christoph schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:58:
[...]
Een auto die hard kan is niet direct interessant om te rijden. Beetje een misvatting.
Maargoed, het gaat hier over een weekeind auto. Ik zeg niet dat het voor woon/werk een slechte auto is.
Je kan in een vectra ook een V6 lepelen, maar dan word ik er nog niet opgewonden van.
Niks punt. Fun is een heel groot begrip. Dat iemand liever een E46 of weet ik wat wil hebben, is dat JOUW probleem? NEE, DAT IS HET NIET. Dat jij het geen leuke wagen vindt, kan wezen. Dat ik liever met 200+km/h een bocht neem betekent niet direct dat andere mensen dat ook leuk vinden. Die vinden tussensprinten met 300pk onder hun reet misschien leuker. Dat betekent niet direct dat het ook voor iemand anders geldtChristoph schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:42:
Nee het enige is dat de funfactor bij andere auto's gewoon beter is. punt.
Dan moet je bloeden héTom schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:31:
Zelf een goedkoop autotje kopen kan ook... maar ben ik te eigenwijs voor.
Wat is het probleem met de S2000? Te veel problemen mee?
* Chevy454 moet geen speciale wagen meer hebben voor dagelijks verkeer.
[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 21-12-2005 20:23 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
47.000km jul04Chevy454 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:12:
[...]
Wat is het probleem met de S2000? Te veel problemen mee?
Honda S2000 gekocht bij een Honda dealer... van de 1e eigenaar uit België, de dealer heeft de auto voor mij geïmporteerd en netjes afgeleverd met een Honda-beurt.
55.000km dec04
Auto wilde niet meer starten, uiteindelijk gelukt en toen liep ie op 3 cilinders. De motor was vuil en volgens de dealer lag het aan de benzine. Nu heb ik altijd de juiste benzine getankt, bullshit dus. Uiteindelijk maar een reparatie laten uitvoeren van € 1850,- (schoonmaken, aantal onderdelen vervangen en een koprevisie).
65.000km jul05
APK keuring, toen is er 2,3 liter olie bijgevuld schijnbaar. Heb er niet bij stilgestaan verder. Hadden ze toen wel mogen zeggen dat ie zoveel verbruikt heeft.
70.000km okt05
De handel kapot... lagers eruit. Te weinig olie. Ik moet nu voor € 4.250,- het draaiende gedeelte van de motor laten vervangen.
Troep is het
Zei ik toch altijd al
Maargoed, het is een Honda en breek me de mond er niet van open
Iets met besloten gemeenschap

Maar maak je geen zorgen, BMW is net een stapje erger.
Als je een probleem met het remsysteem hebt (stel een lekkage) en je moet aan de kant dan kan de eerste de beste garage je niet uit de brand helpen. Dat moet een officiële BMW dealer doen welke beschikt over het specifiek diagnosetoestel om de rempomp in een bepaalde stand te zetten zodat de zuigers,.... Je kan zelfs niet je remmen ontluchten zonder dat diagnosetoestel. (dit is wel bij een BMW motorfiets maar dat is enkel maar de eerste stap van het plan van BMW)
Bescherming van je eigen systeem oké maar ze gaan in sommige punten wel ERG ver.
En geloof me vrij, dat zal de toekomst zijn. Die kleine vrije dealers gaan allemaal op de fles omdat ze geen diagnosetoestel kunnen kopen.
Waarom? Je kan dat nakijken maar een wagen met die kilometerstand mag niet zoveel olie zuipen. Dus normaal dat je dat niet nakijkt.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:50:
lijkt me dat je toch om de paar weken je oliepeil checkt?
[ Voor 81% gewijzigd door Chevy454 op 21-12-2005 21:17 ]
TjaChevy454 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:07:
[...]
Zei ik toch altijd al
Maargoed, het is een Honda en breek me de mond er niet van open
Iets met besloten gemeenschap
Hehe, nouja, laat ik het er maar op houden dat ik een pechgeval ben en erg dom ben geweest door geen olie te peilen.
Maar wat bedoel je met besloten gemeenschap?
Is bij steeds meer merken.. zodra een computer iets niet aangeeft weet 'men' niet wat het is. Het is tegenwoordig alleen maar een computer uitlezen.Je kan zelfs niet je remmen ontluchten zonder dat diagnosetoestel. (dit is wel bij een BMW motorfiets maar dat is enkel maar de eerste stap van het plan van BMW)
Tja leek mij ook, maar schijnbaar is het normaal dat ie 1 liter olie op 1000km zuipt. Mijn laatste Honda.Waarom? Je kan dat nakijken maar een wagen met die kilometerstand mag niet zoveel olie zuipen. Dus normaal dat je dat niet nakijkt.
En met mijn olie lekkende Mini die over het algemeen ook als olie verbuikers bekend staan heeft stukken minder nodig.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Schijnbaar wel. Nadeel is dat ik geen olie heb gecontroleerd en het dus mijn schuld is. Dusss is het voor eigen kosten.Wuursj schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:42:
Is dat echt normaal bij die S2000? Dat verbruikte mijn 2-takt brommer ook :x
39
Goed nog 1 keer voor meneer de bmw-medewerker (Chevy454 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:12:
[...]
Niks punt. Fun is een heel groot begrip. Dat iemand liever een E46 of weet ik wat wil hebben, is dat JOUW probleem? NEE, DAT IS HET NIET. Dat jij het geen leuke wagen vindt, kan wezen. Dat ik liever met 200+km/h een bocht neem betekent niet direct dat andere mensen dat ook leuk vinden. Die vinden tussensprinten met 300pk onder hun reet misschien leuker. Dat betekent niet direct dat het ook voor iemand anders geldt
[...]
[/ME]
Ik had het erover dat je E46 niet als weekeind auto zou pakken 1 2 3 voor dat bedrag, enfin het is een mening die ik vorm dankzij het eerst aanschaffen van een S2000, waardoor je dus iig wel van enig bochtenwerk hou ( mag ik dat dan even aannemen van meneer? dank u! ) dat JIJ nu gaat lopen zeiken over mijn mening. tjah
hup hup hup terug naar dat motorhok.
EDIT
ah meneer heeft hetzelfde commentaar ook al gegeven :
Chevy454 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 08:23:
[...]
Dat is geen geld.
Ik weet niet wat Tom wilt doen met die BMW. Als weekend wagen of om te spelen, ik zou het echter in een compleet andere hoek zoeken. Aangezien bijna iedereen hier op GoT met een Amerikaanse V8 rijdt zoek ik het in een andere hoek. Heb mijn zinnen al op een bepaalde wagen gezet wat je helemaal niet vaak ziet en toch een schoonheid is. De vraag is echter of ik wel mijn rbw ga houden
[ Voor 24% gewijzigd door Christoph op 21-12-2005 22:36 ]
Waarom niet? Als je in luxe wilt gaan rijden in het weekend? Je hoeft niet altijd te gaan gummen in het weekend.Christoph schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:33:
Ik had het erover dat je E46 niet als weekeind auto zou pakken 1 2 3 voor dat bedrag
Het ging meer over het feit dat jij het volgende zei:dat JIJ nu gaat lopen zeiken over mijn mening. tjah
Wat JIJ funfactor noemt hoeft niet voor mij dezelde funfactor te zijn.Christoph schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:42:
Nee het enige is dat de funfactor bij andere auto's gewoon beter is. punt.
Met een auto hard door de bocht, ja leuk. Kan ik ook met de motor en dat is toch net een tikkeltje intressanter in mijn ogen wanneer je met een hoofd een meter boven het asfalt hangt.
Ik wens dat mijn weekend wagen luxe heeft: dan is een E46 perfect in mijn ogen.
Knap dat jij weet welke wagen ik wil. Wie weet is het wel een Unimog wat ik in het weekend wil hebben. Een unimog is het dus zeker niet, ik prefereer nog steeds iets anders. Een mengeling van Italiaanse, Argentijnse en Amerikaanse wortels.Christoph schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:33:
EDIT
ah meneer heeft hetzelfde commentaar ook al gegeven :
Iets banaals als productnummers en datafiches krijg je niet meer in handen. Enkel en alleen als je een erkend dealer bent. Ze gaan de kleine dealers afstoten. Ze willen het dealernetwerk in eigen handen houden om de klant nog meer in het zak te zetten bij problemen. Iets simpels als een productiefout, zeg niet goed uitgebalanceerde krukas, gevolg: trillingen in het motorblok.. Hoort bij het karakter van de motor hoor je dan van Honda NLTom schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:21:
Maar wat bedoel je met besloten gemeenschap?
Computer uitlezen en dan nog niet het probleem herkennen.Tom schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:21:
Is bij steeds meer merken.. zodra een computer iets niet aangeeft weet 'men' niet wat het is. Het is tegenwoordig alleen maar een computer uitlezen.
Raad eens wat mijn taak bij BMW is? (dealers opleiden en problemen herkennen)
[ Voor 83% gewijzigd door Chevy454 op 21-12-2005 23:17 ]
Verwijderd
uit voorzorg, je ziet het resultaatChevy454 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:07:
[...]
Waarom? Je kan dat nakijken maar een wagen met die kilometerstand mag niet zoveel olie zuipen. Dus normaal dat je dat niet nakijkt.
ik doe het ook keurig om de paar tankbeurten
Kan je doen, ik zou dat ook niet doen bij een wagen met die stand. Tenzij het bekend staat als olie zuiper. Maar je mag verwachten dat het niet hoeft.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:05:
uit voorzorg, je ziet het resultaat
ik doe het ook keurig om de paar tankbeurten
De auto an sich beviel super, echt een heerlijke auto. Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad.
Tja, zie de geschiedenis van mijn auto. De auto is dus na het 55.000km onderhoud (waarbij de kop gereviseerd is) olie gaan zuipen. Het is normaal dat ze olie verbruiken (veel toeren) maar niet zoveel lijkt mij. Volgens de dealer is het wel normaal. Honda Nederland doet _helemaal niets_. Een kort briefje kon ik ontvangen. De dealer blijft erbij dat het normaal is. In de boekjes staat dat oliepeilen de verantwoordelijkheid van de gebruiker is. Dus ik zit met de kosten. Nu is dat logisch als het mijn schuld is, maar ze doen alsof het volledig mijn fout is. Terwijl zij ook fouten hebben gemaakt. Als ik wel vaker had gepeild, dan had het blok nog steeds teveel olie verbruikt wat inhoud dat hun een slechte reparatie/revisie hebben gedaan.Chevy454 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:59:
[...]
Iets banaals als productnummers en datafiches krijg je niet meer in handen. Enkel en alleen als je een erkend dealer bent. Ze gaan de kleine dealers afstoten. Ze willen het dealernetwerk in eigen handen houden om de klant nog meer in het zak te zetten bij problemen. Iets simpels als een productiefout, zeg niet goed uitgebalanceerde krukas, gevolg: trillingen in het motorblok.. Hoort bij het karakter van de motor hoor je dan van Honda NLMIJN KLOTEN
Pas na een hoop getouw trek en dreigen pas eindelijk erkend dat er een probleem is met dat motorblok. Ze tellen enkel hun centen, zadelen de dealer met het probleem op en de klant? Die kan het verrotten van Honda NL.
De houding van de dealer en importeur is behoorlijk triest. Andere dealers weten ook al de ballen van die auto.. die werken alleen volgens het werkplaatshandboek, alles wat er niet in staat weten ze niet. Daarom is dit ook mijn laatste Honda.
Foto's van het blok zoals ie nu is, naar de tering dus:
http://antonis.nl/temp/s2000blok
Volledig nieuw draaiend gedeelte komt erin. Ze twijfelden of een nieuwe kop ook nodig was, maar dat ga ik niet doen en is alleen nodig als ik echt absolute zekerheid wil. Wanneer die reparatie uitgevoerd is, verkoop ik em.
Als jij nog tips hebt dan hoor ik het wel, maar ben bang dat ik er allemaal niets mee op ga schieten. Technisch inspectiebureau zag de zaak ook somber in, juist omdat ik geen olie heb gepeild.
Dat een Honda dealer durft zeggen dat het olie verbruik normaal is, dat begrijp ik echt niet

Nou je hebt krassen op de drijfstang tap, niet zo mooi. Compleet nieuwe krukas erin en een nieuwe drijfstang(en)? Ik mag het niet zeggen... slijp die kruktap op, monteer dikkere lagers en wegdoen dat hok...Tom schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:12:
Volledig nieuw draaiend gedeelte komt erin.
[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 22-12-2005 03:48 ]
Mijn auto verbruikt ongeveer 1 liter op 20.000 en dat is een Munchen-revisiemotor uit 1996 met 80.000 op de teller. Oorspronkelijk komt de motor uit 1987. Nou is dit wel weinig voor zo'n oude motor, maar wat de dealer ook zegt, de hoeveelheid olie die jouw auto verbruikte is veel te groot.
D'r is toch iets niet helemaal goed gegaan met de revisie van die kop lijkt me, maar die conclusie had je zelf waarschijnlijk ook al getrokken. Jammer dat je zoeits pas constateerd op het moment dat het te laat is om er iets aan te doen, of om aanspraak te maken op de garantie op de revisie. Pech dus....zuur.
raaaaa je doet het express he?Chevy454 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:59:
[...]
Knap dat jij weet welke wagen ik wil. Wie weet is het wel een Unimog wat ik in het weekend wil hebben. Een unimog is het dus zeker niet, ik prefereer nog steeds iets anders. Een mengeling van Italiaanse, Argentijnse en Amerikaanse wortels.
[...]
Ik bedoel dat jij in je post ook zei, dat je het in een compleet andere hoek zou zoeken voor een weekeind auto dan die BMW.
Get it?
ik wil in de toekomst gaan kijken naar deze auto, je ziet ze tegenwoording al in een prijsklasse tussen de 10000 en 15000, is dat wat?
En is het zinvol om naar een 3.28 te kijken of kan ik beter naar een jongere (minder km) 3.20 kijken?
ik denk dat ik sowieso alleen naar de 6 cilinders ga kijken.
Is het ook zo dat het onderhoud bij BMW duur is, of is dat een loze kreet?
natuurlijk zullen de onderdelen duurder zijn als van Kia o.i.d. maar gaat er zo vaak wat kapot in een 3 serie?
Mijn id!FFF schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:33:
Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met BMW type E46?
ik wil in de toekomst gaan kijken naar deze auto, je ziet ze tegenwoording al in een prijsklasse tussen de 10000 en 15000, is dat wat?
En is het zinvol om naar een 3.28 te kijken of kan ik beter naar een jongere (minder km) 3.20 kijken?
ik denk dat ik sowieso alleen naar de 6 cilinders ga kijken.
Is het ook zo dat het onderhoud bij BMW duur is, of is dat een loze kreet?
natuurlijk zullen de onderdelen duurder zijn als van Kia o.i.d. maar gaat er zo vaak wat kapot in een 3 serie?
S2000 eruit, BMW erin
Ik lees regelmatig op de site van E46fanatics.com enzo, maar is er veel verschil tussen de amerikaanse E46 en de Europese?
Dat het een E46 word is wel duidelijk, maar welke motorinhoud is het verstandigst?
Ik ga voor een 330Ci, maar als daar veel problemen mee zijn hoor je mij ook niet klagen over een 325Ci.
Het zal een wolf in schaapskleren blijven (op dikke velgen en grotere schijfremmen en klauwen na)maar aan de motor zou ik wel graag wat willen laten tunen, dat neem ik ook mee in mijn beslissing.
Dus vandaar de vraag welk motorblok het verstandigst is (het oude, de nieuwe, de 2.5, 2.8 of misschien de 3.0?)
Read the badge, Bitch!
Groot motorinhoud -> slecht specifiek brandstofgebruik: onthoud dat.Zeeuw schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 05:30:
Maar welke motorinhoud is het verstandigst?
Daarom dat ik ook liever een kleine diesel voor woon-werk wil hebben. Voor in het weekend, een verbruik van 8l/100km vind ik nog aanvaardbaar. Wie weet ga ik binnnenkort wel naar 3l per 100km als ik een goede hooligan vind, drempels zijn een joy dan
[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 23-12-2005 09:42 ]
Van brandstofverbruik lig ik niet wakker, gaat mij meer om de betrouwbaarheid.Chevy454 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:41:
[...]
Groot motorinhoud -> slecht specifiek brandstofgebruik: onthoud dat.
Daarom dat ik ook liever een kleine diesel voor woon-werk wil hebben. Voor in het weekend, een verbruik van 8l/100km vind ik nog aanvaardbaar. Wie weet ga ik binnnenkort wel naar 3l per 100km als ik een goede hooligan vind, drempels zijn een joy dan
Read the badge, Bitch!
Inderdaad. Zelfs voor slechte Opel-diesels is een liter per 1000 km extreem hoog. Voor een moderne benzinemotor is het krankzinnig.-ETz-Memphis Z schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:51:
Dat een Honda dealer durft zeggen dat het olie verbruik normaal is, dat begrijp ik echt niet
inderdaad, Vtec's lusten meestal wel olie maar zo veelDaniel schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:13:
[...]
Inderdaad. Zelfs voor slechte Opel-diesels is een liter per 1000 km extreem hoog. Voor een moderne benzinemotor is het krankzinnig.

De alfa garage durft ook alles veilig te noemen als ie een liter op 1000km doet hoor.Daniel schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:13:
[...]
Inderdaad. Zelfs voor slechte Opel-diesels is een liter per 1000 km extreem hoog. Voor een moderne benzinemotor is het krankzinnig.
Lease 147's die van koud tot werk op de staart getrapt worden willen dat nog wel eens drinken.

Er is altijd maar 1 leasewagen geschikt voor particuliere aankoop: die van jezelf
Verwijderd
Zo'n verhaal ken ik ook, van een klasgenootMBV schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:51:
Lease-auto's moet je niet meerekenen met dat soort dingen. Zag vorig jaar in de winter bij een grote automatiseerder een Ford Focus station DIESEL wegrijden, op het oor 4000 toeren voordat naar de 2 werd geschakeld. Grote witte pluim erachter als waarschuwing dat hij koud wasJa, niet zo heel raar dat die dingen daar verrot aan gaan.
Er is altijd maar 1 leasewagen geschikt voor particuliere aankoop: die van jezelfals je er goed mee bent omgesprongen
Een man bij hun uit het dorp had een Passat V6 TDI automaat gekocht. Na een paar maand liep hij niet meer goed, bleek dat de cylinderkop gescheurd was

Hoort 'ie van een collega van de vorige eigenaar 'Ja dat was toch die Passat die altijd volgas wegreed bij mij op de zaak'. Lekker

Verwijderd
Droog, derde versnelling, 100km/u+, keurige drifthoek, prima.
Volgende keer alleen even oefenen zonder tegenliggers svp.
Ze hebben bij opel een verkeerd procédé gehad ja. Door die techniek werd het honen niet meer nodig, guess againDaniel schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:13:

1 op 1000 is in feite nog goed, het is wel de revisiegrens maar het is nog goed. Het is niet HEEL goed maar het zit nog steeds op de schaal van goed maar niet veel meer of het gaat naar slecht.Christoph schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:47:
De alfa garage durft ook alles veilig te noemen als ie een liter op 1000km doet hoor.
Nog even en zulke zaken gaan backfiren. De wagens loggen nu ook maar enkel de kritische dingen en een window van 30 seconden. Binnenkort komt daar verandering in en wordt alles gelogd vanaf moment 0. Bij vrachtwagens doet men al niet anders, nog even en zoiets wordt nog werkelijkheid bij de personenwagens. Het is zelfs zo dat indien er geen contact is met het hoofdkantoor er gewoon geen software aanpassing kan worden uitgevoerd bij MAN.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:58:
Een man bij hun uit het dorp had een Passat V6 TDI automaat gekocht. Na een paar maand liep hij niet meer goed, bleek dat de cylinderkop gescheurd was.
'Ja dat was toch die Passat die altijd volgas wegreed bij mij op de zaak'.
[ Voor 63% gewijzigd door Chevy454 op 30-12-2005 10:29 ]
Verwijderd
BMW E28 M535iA
M30B34 3.5 6 cilinder 218pk
Electrische ramen, cruisecontrol, uitgebreide boordcomputer, ABS, stuurbekrachtiging, 25% sperdifferentieel, centrale vergrendeling, warmtewerend groen glas, schuif/kanteldak, koplampwiswasinstallatie met intensiv reinigung voorruit en een electrische antenne.
http://members.chello.nl/f.duermeijer/bmw/index.html
Ik rij zelf nu alweer 2 jaar een e28 520i uit '87. Ik heb zelf deze verlgen erbij gekocht, de auto staat nu op 4 nieuwe 215/40/17 banden (Ventus k104's). Had eerst 235 maar die liepen aan

Superauto.. voor een prikkie gekocht <1000, en al 2 jaar mobiel!
Hier nog een leuke e28 voor de sfeer

Tot slot wat broertjes uit de 5-serie..

Verwijderd

Planning:
M-onderstel vervangen voor een Intrax onderstel
Witte knipperlichten
Zwarte nieren misschien
Thnks! die van jou is ook super.Mooie E28 enveekaa.
Klopt je teller nu nog wel met die bandenmaat? Ik heb 215/45-17 voor en 235/45-17 achter zonder aanlopen. Ik heb ET20 velgen, zoals origineel. Misschien heb je 3-serie velgen genomen, dan moet je aan de 2cm spoorverbreders per wiel denk ik
Teller wijkt procentje of 5-10 af. Niet echt erg vind ik zelf
[ Voor 60% gewijzigd door enveekaa op 03-01-2006 19:33 ]
Verwijderd
Nee ik weet welke je bedoelt maar die van Marktplaats had een 1997 kenteken en de mijne is origineel BMW Ekris 2-1-1986. Gisteren 20 geworden

Hmm, nee dan zal het wel niet, zijn volgens mij replica's.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:38:
Er past 255 op zonder problemen met de juiste ET -waarde? Heb je wel 5 of 7serie velgen?
Nee ik weet welke je bedoelt maar die van Marktplaats had een 1997 kenteken en de mijne is origineel BMW Ekris 2-1-1986. Gisteren 20 geworden
Lijkt er wel heel veel op
Verwijderd
Maar ik hobby er zelf ook aan uiteraard
Die rubbers zijn bij mij ook aan vervanging toe, maar daar waag ik me toch niet graag aan
Is er voor mijn BMW ook makkelijk een cruise control te krijgen en te monteren denk je?? (520i automaat).
edit: k thnks voor die link, van de week eens kijken of ik de ET waarde kan vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door enveekaa op 03-01-2006 20:00 ]
Verwijderd
Dat het replica's zijn maakt weinig uit, heb ik ook tenslotte.enveekaa schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:44:
[...]
Hmm, nee dan zal het wel niet, zijn volgens mij replica's.
Lijkt er wel heel veel opGebruik je de auto voor dagelijks woonwerk verkeer of is het echt een hobbiecar?
Je moet aan de binnenkant van de velg/naafgat of spaken effe kijken of je een ET waarde kunt vinden. Een 3 serie heeft +-ET40 en een 5/6/7/8 serie +-ET20. Houdt in dat velgen van een 3 serie op een 5 serie 20mm tever naar binnen zouden vallen.
Uitleg: http://www.komplettrad.biz/einpresstiefe.html
Verwijderd
Als je er niet op tijd bij bent dan slaat je subframe een gat in je bodem, ik al te laat. De rubbers zelf kosten nog geen 20 euro per stuk.
Ik in de Toyota jas

Subframe, nog voordat ik hem ontroest had, ingespoten met tectyl en de rubbers geperst had

Het is trouwens ook een APK afkeur punt, zo ben ik er ook achtergekomen.
Woooowwww dat is echt te ziek... damnnnnn!!! hulde
NOSIG
de coupe/cabrio zijn idd iets anders als ik het me goed herinner.
maar BMW is ook altijd erg facelift
[ Voor 90% gewijzigd door Naboo op 15-01-2006 13:56 ]
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
De compact heeft volgens mij wat smallere achterlichten dan de andere e36's.. of bedoel je dat niet?bigchristiaan schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:44:
Wat me bij de E36 op valt, is dat sommige smalle achterlichten hebben, terwijl andere iets bredere achterlichten hebben. Ik vind die bredere mooier. Is dit een facelift ofzo, of krijg je alleen die brede achterlichten vanaf een bepaalde cilinderinhoud? Of alleen bij de coupé/cabrio ofzo?
Als je aftermarket achterlichten wil hebben maken ze op sites vaak wel verschil tussen sedan en coupe/cabrio. Maar of het achterlicht er anders uitziet of dat de bevestigingspunten op een andere plek zitten durf ik zo niet te zeggen.7th-Phoenix schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:54:
zou het moeten zien
de coupe/cabrio zijn idd iets anders als ik het me goed herinner.
maar BMW is ook altijd erg facelift
Verwijderd
Coupe en cabrio achterlichten zijn minder hoog idd
328i Coupé EXE uit '95, dus zonder ESP, ASC+T etc
Gewoon, puur... +/- 215PK op dit moment op de achterwielen en gaan...
Altijd leuk, met nat weer en schuine invoegstroken met wegdraaiende kont aankomen
BMW for life
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 00:42 ]
nette bakVerwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:42:
Schaamteloze, maar hopelijk terechte rotschop naar boven
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
328i Coupé EXE uit '95, dus zonder ESP, ASC+T etc![]()
Altijd leuk, met nat weer en schuine invoegstroken met wegdraaiende kont aankomen![]()
BMW for life
Heb namenlijk nogal een dure beurt gehad en een offerte meegekregen voor 'wat dingetjes' die nog moeten gebeuren....
Verwijderd
blijven mooie auto's he, mijn auto wordt een e36. 3.18i. wordt ook leuke bak. de jouwe ziet er netjes uit, en staat keurig in de lak! complimenten!Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:42:
Schaamteloze, maar hopelijk terechte rotschop naar boven
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
328i Coupé EXE uit '95, dus zonder ESP, ASC+T etc![]()
Altijd leuk, met nat weer en schuine invoegstroken met wegdraaiende kont aankomen![]()
BMW for life
hahaBram77 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:41:
40 tot 60 euro?
denk dat je wel op 80 mag rekenen
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
80 euro per uur, 8 uur flashwerk, 100 koffies.... good days work
De natte droom van iedere monteur in de werkplaats: een wagen welke opnieuw geflashed moet worden. Zelfs op de afdeling waar ik zit is het echt hemels: de hele dag kijken hoe een batterijlader zijn werk doet
Maar de prijs zal zitten tussen de 60 a 80 euro denk ik zelf
Onderhoud kost geldVirus.NL schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:42:
Heb namenlijk nogal een dure beurt gehad en een offerte meegekregen voor 'wat dingetjes' die nog moeten gebeuren....
[ Voor 60% gewijzigd door Chevy454 op 12-02-2006 15:08 ]
Mja, 80 euro voor een (nofi) MBO-er? Grappig...Chevy454 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:01:
[...]
80 euro per uur, 8 uur flashwerk, 100 koffies.... good days work
De natte droom van iedere monteur in de werkplaats: een wagen welke opnieuw geflashed moet worden. Zelfs op de afdeling waar ik zit is het echt hemels: de hele dag kijken hoe een batterijlader zijn werk doetSoms even een motorfiets uit de krat nemen, batterij monteren en kijken hoe dat die laadt
En als je heel erg intensief moet werken betekent dat een band vervangen
Maar de prijs zal zitten tussen de 60 a 80 euro denk ik zelf
[...]
Onderhoud kost geld

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Iemand enig idee hoe je zo'n ding handmatig dichtkrijgt?
Motortje hoeft niet te werken als ie maar weer dicht zit
[ Voor 3% gewijzigd door Kaasplank op 14-02-2006 08:26 ]
Verwijderd
Ws. zijn je lifters kapot, op de een of andere manier hebben ze die van plastic gemaakt

Zelf ook meegemaakt.. mocht je hulp nodig hebben, ik heb er ervaring mee
En waar kan ik precies dat ding vinden waar ik een sleuteltje in moet steken? Ik heb gister dat paneeltje d'r al ff af gerukt maar zag niet echt wat waar je iets in kon steken. Zag het motortje wel zitten en wat draden en meuk. Zit het in de buurt van het motortje?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:31:
Er gaat een soort van inbussleutel in, als het goed is zit die in je gereedschapsset, weet niet of het een gebogen sleuteltje is of een soort van schroevendraaier. Daarmee kan je, als je het paneeltje dr af rukt, dmv de noodstand je dak dicht doen.
Ws. zijn je lifters kapot, op de een of andere manier hebben ze die van plastic gemaakt
Zelf ook meegemaakt.. mocht je hulp nodig hebben, ik heb er ervaring mee
Verwijderd
Zie http://www.realoem.com/bm...54_0175&hg=54&fg=05&hl=98
Wellicht dat dat helpt...
Het zit verticaal in het midden, horizontaal gezien iets naar links...
Stuur me anders een mail, adres staat in m'n profiel...
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 10:19 ]
ah. zo te zien is het #10 en die steek je gewoon in dat rode ding bij het motortje.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:18:
Mjah, moeilijk uit te leggen zonder pics...
Zie http://www.realoem.com/bm...54_0175&hg=54&fg=05&hl=98
Wellicht dat dat helpt...
Het zit verticaal in het midden, horizontaal gezien iets naar links...
Stuur me anders een mail, adres staat in m'n profiel...
Nu maar hopen dat ik dat sleuteltje nog heb
Bedankt alvast
Als het niet lukt dan rij ik wel ff naar de garage. Als het zo makkelijk is moeten ze dat wel snel voor me kunnen fixen.
[ Voor 14% gewijzigd door Kaasplank op 14-02-2006 10:37 ]
Verwijderd
Dus daar was de hulp meer voor bedoeld
@vwk
Ben ik ook van plan. Pak er zaterdag de multimeter wel bij om te kijken of er stroom is en tot waar die komt
[ Voor 22% gewijzigd door Kaasplank op 14-02-2006 13:08 ]
Een einddemper die er ongeveer uit ziet als de volgende heeft mijn voorkeur, maar het is niet zo dat ik niets anders zou willen.

Nu heb ik zoiets...

Ik plaats dit hier omdat er vast meer mensen zijn die regelmatig op zoek zijn naar onderdelen. Dus als je toevallig iets tegen het lijf loopt! b.v.d.
Verwijderd

Maar dan waarchijnlijk niet verlaagd en met zulke dure velgen
Ioniq 5 P45
Wegenbelasting in Noord-Holland, dus goedkoper kan niet
Ioniq 5 P45

De nieuwe modellen BMW's vind ik veel minder mooi dan de oudere serie. Hoe zal ik het zeggen, de e46's zijn meer te vergelijken met een stier en de e90's met een hamster
Niet eens zozeer om de kosten, alhoewel ik verwacht dat de import BMW wel goedkoper zal zijn dan een BMW in Nederland kopen. Maar wat vooral bepalend is, is dat je in NL bijna geen BMW 330d's kunt kopen uit dat bouwjaar, met een afgeladen optiepakket en maximaal 100.000km.
Of zit hier ergens een fout in mijn redenering o bmw liefhebbers?
De neus van de e90 vind ik best mooi, maar het kontje is nogal burgerlijk.. gelukkig heeft de coupé een veel mooier achterwerkbabba schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:59:
Hier een groot BMW-fan zonder BMWAls ik ooit een BMW wil kopen moet ik eerst de loterij winnen
De nieuwe modellen BMW's vind ik veel minder mooi dan de oudere serie. Hoe zal ik het zeggen, de e46's zijn meer te vergelijken met een stier en de e90's met een hamster
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Een Golf verkopen voor een BMW is natuurlijk altijd vooruitgang!!RobertJ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:45:
Hoe interessant zou het zijn om een Golf V Sportline 1.9TDI uit mei 2004 te verkopen, en een BMW 330d uit Duitsland te importeren van rond bouwjaar 2001?
Niet eens zozeer om de kosten, alhoewel ik verwacht dat de import BMW wel goedkoper zal zijn dan een BMW in Nederland kopen. Maar wat vooral bepalend is, is dat je in NL bijna geen BMW 330d's kunt kopen uit dat bouwjaar, met een afgeladen optiepakket en maximaal 100.000km.
Of zit hier ergens een fout in mijn redenering o bmw liefhebbers?
Ikzelf zit ook met het probleem, ik wil een 330Ci, ook uit 2001 en full options...
Als je de BMW's vergelijkt in Duitsland en Nederland zijn ze in Duitsland aanzienlijk goedkoper, meer opties en minder gelopen...
Wat je hier betaald voor een 330Ci met alles erop en eraan uit 2001, heb je hem in Duitsland, goedkoper, minder KM en uit 2002...
Alleen het nadeel is dat er een heleboel BPM bijkomt, waardoor je waarschijnlijk nog veel meer kwijt bent....
[ Voor 3% gewijzigd door Zeeuw op 04-03-2006 22:58 ]
Read the badge, Bitch!
Mag ik vragen hoe jij dat precies hebt uitgerekend?RobertJ schreef op zondag 05 maart 2006 @ 02:02:
Dat is het ém nou juist, ik kan nou niet zeggen dat importeren aantrekkelijker is, maar het is ook niet echt duurder. In mijn calculaties spaar ik zelf ongeveer 1000 euro uit. Dus om het geld gaat het niet. Het gaat er puur om dat je die wagens met die opties niet in NL aantreft met lage km standen, en in DE wel.
Ik heb het gevoel dat invoeren zoveel werk en papierwerk met zich mee brengt, ook ben ik bang dat de door mij berekende BPM totaal niet klopt met de werkelijkheid, en dat je dan alsnog 1000den euros meer kwijt bent dan geplanned....
Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dat zijn eigenlijk de 2 redenen die mij het meest belemmeren van het invoeren.
Read the badge, Bitch!
Zie: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp
Zo te zien heb je in Duitsland al vanaf 15.000 euro een 330d uit 2001 met minder dan 100.000km op de teller. Inclusief BPM is dat zo'n 20.000 euro. In Nederland vind je voor de prijs niet zo snel een 330d met een lage kilometerstand.
[ Voor 22% gewijzigd door Femme op 05-03-2006 11:33 ]
You've got mail!Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:59:
Stuur me anders een mail, ik weet een adres, mag je ze uitzoeken, origineel van de voorpijp tot en met de einddemper, voor 100~150 euro
Ik weet alleen niet hoe het in Duitsland zit met de controleerbaarheid van de kilometers, hebben ze daar ook iets als NAP?
Ioniq 5 P45
En dan laat je even het lederen interieur eruit slopen, navigatie gaat even in de opslag, en dan heel het interieur naar basis. Scheelt je zo 10 tot 20.000 euro op de geschatte nieuwprijs.Femme schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:26:
Importeren uit Duitsland kan erg aantrekkelijk zijn. De af te dragen BPM neemt snel af als het voertuig ouder wordt. Voor een volgepakte 330d uit begin 2001 met een nieuwwaarde van 60.000 euro betaal je ongeveer 4700 euro BPM. Dat is een leeftijdskorting van 12.000 euro. Er zijn gespecialiseerde bedrijven die je het papierwerk uit handen kunnen nemen.
Zie: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp
Zo te zien heb je in Duitsland al vanaf 15.000 euro een 330d uit 2001 met minder dan 100.000km op de teller. Inclusief BPM is dat zo'n 20.000 euro. In Nederland vind je voor de prijs niet zo snel een 330d met een lage kilometerstand.
Verwijderd
Nope, enige 'zekerheden' die je kunt krijgen:Spiller schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:46:
Ik weet alleen niet hoe het in Duitsland zit met de controleerbaarheid van de kilometers, hebben ze daar ook iets als NAP?
- Volledig ingevuld onderhoudsboekje
- Contact opnemen met vorige eigenaar
- Zaken doen met een betrouwbare handelaar/dealer
Ik zoek trouwens de C-stijlen (links en rechts) van een E30 M3.
Als iemand weet waar daar aan te komen is, gelieve even te schoppen.
Dit topic is gesloten.