Kijk eens op Marktplaats daar wordt een iriver 140 te koop aangeboden + iSkin.roelieboelie schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:56:
Ik heb mijn IHP-120 al 2 jaar en nu sinds een jaar een Iskin erbij, ik vind die dingen gewoon super fijn. Vooral het display wordt goed beschermd. Ieder zijn eigen mening. Daarom wil ik er nu ook een voor mijn IHP-140.
Ik heb wel interesse in een iSkin voor de H120. Of kan dat niet icm een H140 iSkin. Ik heb namelijk ook geen creditcard.roelieboelie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:35:
Heeft er iemand intresse in een Iskin van www.iskin.com en zou je dan eventueel met mij samen willen bestellen? Meerdere personen mischien?
Verzendkosten zijn namelijk 15 dollar, terwijl de Iskin voor de IHP-140 maar 14 dollar is. Als we dat een beetje kunnen delen, zo wel relax zijn.
Laat even iets weten in dit topic. Toen ik mijn Iskin voor mijn IHP-120 kocht, heb ik dat ook op deze manier gedaan, met 5 mensen van GoT samen daar besteld, dat drukt de verzendkosten aanzienlijk.
een 140 is net iets dikker dan een 120, dus het zal wel passen, maar niet lekker. De speler zal schuiven in het hoesje, en past dus niet echt lekker zoals het bedoeld issvdvlist2 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:31:
[...]
Ik heb wel interesse in een iSkin voor de H120. Of kan dat niet icm een H140 iSkin. Ik heb namelijk ook geen creditcard.
Volgens mij bedoelt hij of die tegelijkertijd besteld kunnen worden. Dat lijkt me geen probleem; het gaat om het delen van de totale verzendkosten van één bestelling.... met hoe meer mensen je dat doet, hoe lager de verzendkosten p.p. worden.hellboy123 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:07:
[...]
een 140 is net iets dikker dan een 120, dus het zal wel passen, maar niet lekker. De speler zal schuiven in het hoesje, en past dus niet echt lekker zoals het bedoeld is
Misschien kan je zelfs de iSkin van de H120 van Roelieboelie overnemen?
Afhankelijk van de kosten heb ik wel interesse in een iSkin voor m'n IHP-120. Ik heb alleen ook zelf geen creditcard, misschien dat ik de cc van een kennis van mij wel mag gebruiken.. Maar goed, eerst maar eens weten wat het precies kosten gaat danroelieboelie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:35:
Heeft er iemand intresse in een Iskin van www.iskin.com en zou je dan eventueel met mij samen willen bestellen? Meerdere personen mischien?
Verzendkosten zijn namelijk 15 dollar, terwijl de Iskin voor de IHP-140 maar 14 dollar is. Als we dat een beetje kunnen delen, zo wel relax zijn.
Laat even iets weten in dit topic. Toen ik mijn Iskin voor mijn IHP-120 kocht, heb ik dat ook op deze manier gedaan, met 5 mensen van GoT samen daar besteld, dat drukt de verzendkosten aanzienlijk.
Check deze links eens. Het hoesje kost 15 dollar = 14 euro ofsow + verzendkosten.JJapie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:28:
[...]
Afhankelijk van de kosten heb ik wel interesse in een iSkin voor m'n IHP-120. Ik heb alleen ook zelf geen creditcard, misschien dat ik de cc van een kennis van mij wel mag gebruiken.. Maar goed, eerst maar eens weten wat het precies kosten gaat dan
Ok, het was mij even niet duidelijk hoe het met die shades zat. Maar er zit gewoon een transparante bij dus.
Moet er nog rekening worden gehouden met importkosten? (BTW e.d.)
Moet er nog rekening worden gehouden met importkosten? (BTW e.d.)
Je kunt gewoon via Paypal betalen op www.iskin.com en dat heb ik wel. 
Ik ga dus een Iskin bestellen op www.iskin.com. Iemand die ook met mij mee wil bestellen? Scheeld je veel in verzendkosten!
Verzendkosten zijn 15.55 Dollar, dit is dus zo rond de 13 euro:
PayPal"s Exchange Rate as of Jan. 14, 2006:
1 Euro = 1.18081 U.S. Dollars
Dan komen er nog extra verzendkosten bij van mij ---> jouw. Een Iskin kan gewoon in een bubbelenvlop/klein A5-doosje, dus gaat gewoon door de brievenbus, waarschijnlijk iets van 4 of 5 postzegels. Reken maar 1.95 als extra verzendkosten/
DUS: Als je iets van www.iskin.com wilt, dan kun je dit via mij bestellen tot en met 18 januari!
mijn email is: roelfavier *apestaartje!* home (puntje) nl
Er hoeven geen invoerrechten of iets dergelijks te worden betaald.
Ik ga dus een Iskin bestellen op www.iskin.com. Iemand die ook met mij mee wil bestellen? Scheeld je veel in verzendkosten!
Verzendkosten zijn 15.55 Dollar, dit is dus zo rond de 13 euro:
PayPal"s Exchange Rate as of Jan. 14, 2006:
1 Euro = 1.18081 U.S. Dollars
Dan komen er nog extra verzendkosten bij van mij ---> jouw. Een Iskin kan gewoon in een bubbelenvlop/klein A5-doosje, dus gaat gewoon door de brievenbus, waarschijnlijk iets van 4 of 5 postzegels. Reken maar 1.95 als extra verzendkosten/
DUS: Als je iets van www.iskin.com wilt, dan kun je dit via mij bestellen tot en met 18 januari!
mijn email is: roelfavier *apestaartje!* home (puntje) nl
Er hoeven geen invoerrechten of iets dergelijks te worden betaald.
Hoi
Het gaat goed, al twee mensen die een Iskin willen. We zijn al me ze drieen nu. Ik zal jullie zo even terug mailen.
[ Voor 67% gewijzigd door roelieboelie op 14-01-2006 21:12 ]
Hoi
Ik vind het initiatief erg mooi, maar met bovenstaande opmerking kom je wel heel dicht bij een inkoopactie in de buurt, en dat mag niet via GoT. Kijk daar dus een beetje me uit...
Melden dat je mail hebt gehad/verstuurd hoeft ook niet.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik weet dat dat niet mag, maar ik wil het klein houden, stuk of 4/5 mensen maar. Ik zal voor de rest mijn mond houden.DeeD2k2 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:36:
Ik vind het initiatief erg mooi, maar met bovenstaande opmerking kom je wel heel dicht bij een inkoopactie in de buurt, en dat mag niet via GoT. Kijk daar dus een beetje me uit...
Hoi
PS: is het trouwens niet een idee om in de hoofdpost een poll neer te zetten met de vraag welke firmware iemand gebruikt? Dus rockbox en/of iRiver (en dan welke versie) en een poll of iemand zijn afstandsbediening gebruikt.
[ Voor 10% gewijzigd door svdvlist2 op 15-01-2006 13:40 ]
Anoniem: 152898
Het is wel off topic maar...
Ik ben dat melodietje kwijt wat in de root van de iRiver 140 staat. Irivermania entertainmentclub.
Ik vind het zelf ook geen tophit maar kan hem nergens vinden. Kan iemand mij hier aan helpen?
Het was te proberen Hellboy, maar bij mij niet. maar toch bedankt voor de tip.
Ik ben dat melodietje kwijt wat in de root van de iRiver 140 staat. Irivermania entertainmentclub.
Ik vind het zelf ook geen tophit maar kan hem nergens vinden. Kan iemand mij hier aan helpen?
Het was te proberen Hellboy, maar bij mij niet. maar toch bedankt voor de tip.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 152898 op 17-01-2006 14:43 ]
staat ie er niet gewoon weer op als je een firmware upgrade doet? bij de 120 namelijk wel... probeer maar eens zou ik zeggenAnoniem: 152898 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:21:
Het is wel off topic maar...
Graag verzenden naar salt [at] hetnet [punt] nl
bvd hiervoor
Anoniem: 123781
Ik heb al een tijd een iRiver 140, en nog steeds tevreden over! Het enige jammere is dat er tegenwoordig zoveel nieuwe spelertjes uit zijn dat m'n 'klassieke' ihp140 er wel erg lomp bij afsteekt. Maar das niet waarom ik post.
Een van de redenen van mij om voor de iRiver te kiezen (en niet voor bijvoorbeeld de iPod) was de 2 jaar garantie. Mijn vorige speler was namelijk een Sony MD die het na precies een jaar en 2 maanden begaf, errug jammer, geen garantie meer dus. Mijn iRiver heb ik nu 1 jaar en 10 maanden, en helaas deed ie niks meer... door domme pech heeft ie water binnen gekregen, dus dat zal het wel zijn geweest. Evengoed heb ik m opgestuurd voor garantie, en kreeg m ongeveer 2 weken later weer keurig werkend thuis. Ben ik dus erg tevreden over, vooral omdat waterschade eigenlijk niet onder de garantie valt, en hij ook al eens door een 'amateur reparateur' open is gemaakt. Maar hier heb ik helemaal geen last mee gehad, hij is gewoon weer gerepareed! Wat dit betreft ben ik erg tevreden.
Wel erg jammer is het totale gebrek aan communicatie. Het enige wat ik krijg zijn automatisch gegenereerde berichtjes. Als ik dan reply en probeer een inhoudelijke vraag te stellen krijg ik gewoon geen antwoord. Erg jammer, en slecht! Nou ja, dat was dus mijn ervaring met de garantie / service van iRiver, wou het even met jullie delen. Misschien heb je er wat aan voor toekomstige aankopen.
Een van de redenen van mij om voor de iRiver te kiezen (en niet voor bijvoorbeeld de iPod) was de 2 jaar garantie. Mijn vorige speler was namelijk een Sony MD die het na precies een jaar en 2 maanden begaf, errug jammer, geen garantie meer dus. Mijn iRiver heb ik nu 1 jaar en 10 maanden, en helaas deed ie niks meer... door domme pech heeft ie water binnen gekregen, dus dat zal het wel zijn geweest. Evengoed heb ik m opgestuurd voor garantie, en kreeg m ongeveer 2 weken later weer keurig werkend thuis. Ben ik dus erg tevreden over, vooral omdat waterschade eigenlijk niet onder de garantie valt, en hij ook al eens door een 'amateur reparateur' open is gemaakt. Maar hier heb ik helemaal geen last mee gehad, hij is gewoon weer gerepareed! Wat dit betreft ben ik erg tevreden.
Wel erg jammer is het totale gebrek aan communicatie. Het enige wat ik krijg zijn automatisch gegenereerde berichtjes. Als ik dan reply en probeer een inhoudelijke vraag te stellen krijg ik gewoon geen antwoord. Erg jammer, en slecht! Nou ja, dat was dus mijn ervaring met de garantie / service van iRiver, wou het even met jullie delen. Misschien heb je er wat aan voor toekomstige aankopen.
Anoniem: 152898
Valt wel mee hoor, ik heb pas mijn h140 in iskin hoes pas nog aan een ipod (3G) gebruiker laten zien en deze was onder de indruk van het formaat en het gewicht van mijn iriver. Zijn ipod zat ook in een iskin hoes en vergeleken met deze valt die lompheid reuze mee.Anoniem: 123781 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:30:
Ik heb al een tijd een iRiver 140, en nog steeds tevreden over! Het enige jammere is dat er tegenwoordig zoveel nieuwe spelertjes uit zijn dat m'n 'klassieke' ihp140 er wel erg lomp bij afsteekt. Maar das niet waarom ik post.
Ruilen met mijn H120?w4s4 cr4ft schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:57:
Ik had een tijdje geleden mijn H120 opgestuurd naar iRiver voor reparatie. Krijg ik vandaag een f*cking H10 20Gb terugWat moet ik daar nou mee? Ik kan mijn ab er niet eens op aansluiten.
Pickle Rick!
Bah, na een ruime 2 jaar is er voor het eerst iets stuk aan m'n IHP-120
De joystick is van de printplaat afgebroken ofzo, waardoor hij lekker rond kan schuiven ipv heen en weer geklikt kan worden...
Dat wordt dus opsturen voor reparatie, maar ja, ik zit wel buiten de garantie, dus ik zit te twijfelen of ik dan niet beter voor een nieuwe mp3 speler kan gaan.
Het liefst zou ik een mp3 speler met 60gb willen hebben, maar ik vind de markt wat 60gb hdd spelers betreft vrij oninteressant. Ik heb bijv niks met de ipod (Ik kan echt niet met dat itunes werken en ik wil dat m'n mp3 speler gewoon als externe hdd gebruikt kan worden. Ook vind ik het ding veels te veel gehyped enz). En tja, voor de rest is er ook niet veel interessants.
Wie heeft er nog een tip kwa een goede mp3 speler met dezelfde kwaliteiten als de h120, maar dan met een mooi 60gb hddje?

Het liefst zou ik een mp3 speler met 60gb willen hebben, maar ik vind de markt wat 60gb hdd spelers betreft vrij oninteressant. Ik heb bijv niks met de ipod (Ik kan echt niet met dat itunes werken en ik wil dat m'n mp3 speler gewoon als externe hdd gebruikt kan worden. Ook vind ik het ding veels te veel gehyped enz). En tja, voor de rest is er ook niet veel interessants.
Wie heeft er nog een tip kwa een goede mp3 speler met dezelfde kwaliteiten als de h120, maar dan met een mooi 60gb hddje?
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Anoniem: 89255
Cowon Iaudio X5
Heb zelf de 30 GB versie met lange speelduur (+- 30 uur) . Helaas is die er niet in 60 GB versie.
Maareh, perfekt apparaatje.. heb zelf de ihp-140 gehad en ben nog blijer met m'n X5
[rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio HDD MP3 spelers[/rml]
Maareh, perfekt apparaatje.. heb zelf de ihp-140 gehad en ben nog blijer met m'n X5
[rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio HDD MP3 spelers[/rml]
Die had ik ook al gezien ja. Idd mooi ding, maar een vriend van me had een cowon iAudio M3L, en die was binnen anderhalve maand stuk
En hij deed er echt enorm voorzichtig me. Waarschijnlijk had hij gewoon enorme pech, maar toch is het wel iets wat flink meetelt bij het kiezen.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Anoniem: 89255
Sja, dat soort dingen blijf je altijd houden.. bij zo'n beetje elk produkt wat ik koop lees ik eerst de reviews.. dr zit altijd wel iemand bij die dus dikke pech heeft en eentje krijgt met fabrieksfouten (en dan gelijk het hele produkt afkraken
). Dat moet je niet zwaar mee laten wegen. En anders stuur je 'm gewoon terug, d'r zit niet voor niets garantie op 
Ben erg blij met m'n X5L. Is een waardige opvolger voor m'n 140 (die het ook nog goed doet - ik gebruik nog alleen voor podcasts en webstreams die ik opneem. Rockbox is daar erg geschikt voor
)
Ik heb natuurlijk gekeken naar de IHP-3x0 en hx0. Beide voldeden niet aan mn wensen (eh, kan er ff niet meer op komen, maar het waren *details*
- wilde in eerste instantie weer een Iriver vanwege de SRS-WoW. Maar gelukkig ben ik daarvan afgekickt, wat een kutgeluid geeft dat eigenlijk vergeleken met 't mooie pure geluid van de X5. Die heeft gelukkig ook niet zo'n galmbas dat IHP-1x0 wel heeft!

Ben erg blij met m'n X5L. Is een waardige opvolger voor m'n 140 (die het ook nog goed doet - ik gebruik nog alleen voor podcasts en webstreams die ik opneem. Rockbox is daar erg geschikt voor
Ik heb natuurlijk gekeken naar de IHP-3x0 en hx0. Beide voldeden niet aan mn wensen (eh, kan er ff niet meer op komen, maar het waren *details*
Bij dezen wil ik de discussie/opmerkingen over iAudio modellen afsluiten. Het mag verder in het betreffende topic. Ook raad ik je (Tonio) aan eens een kijkje te nemen in [MP3 HD] Allerbeste audio.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Anoniem: 61204
na 3 jr heel tevreden met mijn iriver te hebben geleefd is de ihp120 gister een foutmelding gaan geven.:( ik start de speler op en krijg een foutmelding> check cable
als ik de speler onder rockbox opstart krijg ik de melding dat de ata not connected is. dit betekent waarschijnlijk dat dit is los te komen zitten. Heeft iemand een idee waar ik een tutorial kan vinden om de hdd te reseaten ? (erin en eruit plaatsen) mijn eeuwige dank voor de link.
als ik de speler onder rockbox opstart krijg ik de melding dat de ata not connected is. dit betekent waarschijnlijk dat dit is los te komen zitten. Heeft iemand een idee waar ik een tutorial kan vinden om de hdd te reseaten ? (erin en eruit plaatsen) mijn eeuwige dank voor de link.
Volgens mij staat op het MisticRiver forum nog wel iets erover, maar in eerdere delen van dit topic is het ook al eens ter sprake gekomen dacht ik.
Maar goed in principe is het heel simpel; je hebt de juiste inbussleutel nodig voor de schroefjes die je aan de boven en onderkant ziet zitten, je kunt het trouwens ook proberen met een kleine schroevendraaier, is mij ook gelukt, moet je wel voorzichtig doen om te zorgen dat je de schroef niet 'lam' draait. Nu kun je hem volgens mij al zo goed als helemaal uit elkaar halen, de batterij zit in de onderkant lichtelijk vastgeplakt, maar deze kun je zonder probleem loshalen(mocht het nodig zijn).
De HD kun je een beetje(!) optillen en eruit trekken. Dat was het, maar het meeste wijst zichzelf.
Als je zeker wilt zijn dat je alles weer goed terug plaatst daarna kun je van elke handeling een foto maken zodat je later terug kan kijken waar dat ene onderdeel ook weer hoorde.
Maar goed in principe is het heel simpel; je hebt de juiste inbussleutel nodig voor de schroefjes die je aan de boven en onderkant ziet zitten, je kunt het trouwens ook proberen met een kleine schroevendraaier, is mij ook gelukt, moet je wel voorzichtig doen om te zorgen dat je de schroef niet 'lam' draait. Nu kun je hem volgens mij al zo goed als helemaal uit elkaar halen, de batterij zit in de onderkant lichtelijk vastgeplakt, maar deze kun je zonder probleem loshalen(mocht het nodig zijn).
De HD kun je een beetje(!) optillen en eruit trekken. Dat was het, maar het meeste wijst zichzelf.
Als je zeker wilt zijn dat je alles weer goed terug plaatst daarna kun je van elke handeling een foto maken zodat je later terug kan kijken waar dat ene onderdeel ook weer hoorde.
ehm ok, ik ga het maar effe proberen dan maar... toch weinig te verliezen he? effe een torx schroevendraaier halen voor 3 euro bij hecke en dan mijn foto toestel van 1 megapixel zijn werk laten doen....
En natuurlijk even laten weten wat het probleem was! Werkt het weer of is je harddisk dood?Anoniem: 61204 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:24:
ehm ok, ik ga het maar effe proberen dan maar... toch weinig te verliezen he? effe een torx schroevendraaier halen voor 3 euro bij hecke en dan mijn foto toestel van 1 megapixel zijn werk laten doen....
Wat is er met http://www.iriverlounge.de gebeurd? waar is die site gebleven? Wilde een ihp-140 batterij bestellen maar nu is die site dus offline?
Waar kan ik nog meer een batterij voor mijn ihp1-40 halen?
Hoi
he! dat is wel appartroelieboelie schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:20:
Wat is er met http://www.iriverlounge.de gebeurd? waar is die site gebleven? Wilde een ihp-140 batterij bestellen maar nu is die site dus offline?
torx gehaald... de hdd gereseat.. geen verbetering!!! 
iemand meer suggesties?
kan ik de hdd eigenlijk ergens laten uitlezen? ik heb er nog veel belangrijke data op in de vorm van recordings en ik denk eraan om nog een ihp120 te kopen 2dehands zodat ik de data van deze harde shijf in elk geval kan proberen eruit te halen.
kan ik die hdd uphooken met een laptop eigenlijk?
iemand meer suggesties?
kan ik de hdd eigenlijk ergens laten uitlezen? ik heb er nog veel belangrijke data op in de vorm van recordings en ik denk eraan om nog een ihp120 te kopen 2dehands zodat ik de data van deze harde shijf in elk geval kan proberen eruit te halen.
Ik heb er een iPod-batterij(van de 1e/2e generatie) voor gebruikt, die wat makkelijker te krijgen zijn. Het enige verschil is de +/- pool, die moet even omgedraaid worden. Ik heb mijn batterij destijds hier besteld, maar je kunt het bijvoorbeeld ook hier krijgen.roelieboelie schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:20:
Check ook mijn post ergens in een vorig deel van het topic; hier en hier. Heb je meteen een beetje uitleg + plaatjes hoe het van binnen in elkaar zit
Succes alvast en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Hmm das jammer.Anoniem: 61204 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:22:
torx gehaald... de hdd gereseat.. geen verbetering!!!
iemand meer suggesties?
Je kunt hem volgens mij niet is een Laptop stoppen, dat zijn schijven van een ander formaat(fysiek). Maar, voorzover ik weet, is de interface wel gewoon hetzelfde als een 'gewone' HD, zo heeft iemand op het MisticRiver forum ooit een laptop HD aan zijn iRiver gehangen. Ik zal zo even kijken of ik dat topic nog kan vinden. Hier dus.
Edit:
Ik vond ook nog dit met een soortgelijk probleem, er overigens wel meerdere topics op MisticRiver over jouw probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door allard_070 op 27-02-2006 14:07 ]
@allard: bedankt voor je informatie, ik ga denk ik zo'n 2200mAh batterij aanschaffen. Ik zie dat er volgens mij ook 2 merken rond gaan, eentje van "Newer Tech" en nog een ander merk, volgens mij. Of is dit allemaal van "Newer Tech"?
Merk jij btw ook echt vooruitgang met de speelduur(of was die kapotte ihp-120 je eerste ihp-120?), heb je wel eens opgemeten hoelang je ermee doet?
Merk jij btw ook echt vooruitgang met de speelduur(of was die kapotte ihp-120 je eerste ihp-120?), heb je wel eens opgemeten hoelang je ermee doet?
Hoi
Van die merken heb ik geen idee, maar als het in de iPod 1e/2e generatie past kan het ook in de ihp-120.
Dat was/is idd mijn eerste iph-120, ik heb de andere (oude)batterij eigenlijk niet gebruikt. Eigenlijk heb nooit echt precies opgemeten hoelang die 2200mAh meegaat, maar ongeveer; 26 uur(met RockBox) en met de originele firmware iets langer, zown 28 uur.
Dat was/is idd mijn eerste iph-120, ik heb de andere (oude)batterij eigenlijk niet gebruikt. Eigenlijk heb nooit echt precies opgemeten hoelang die 2200mAh meegaat, maar ongeveer; 26 uur(met RockBox) en met de originele firmware iets langer, zown 28 uur.
Met de originele accu doe ik zo'n 16 uur, dus dat scheelt 10 uur.
Weet iemand ook hoe je met de Rockbox firmware een nummer kan 'que-en'? Dus dat je een liedje selecteert die hij moet afspelen nadat het huidige spelende nummer is afgelopen? Met de originele firmware kon dit wel, maar ben er nog niet achter hoe dit met de Rockbox firmware kan.
Iemand tips?
Weet iemand ook hoe je met de Rockbox firmware een nummer kan 'que-en'? Dus dat je een liedje selecteert die hij moet afspelen nadat het huidige spelende nummer is afgelopen? Met de originele firmware kon dit wel, maar ben er nog niet achter hoe dit met de Rockbox firmware kan.
Iemand tips?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Hoe doe je dat dan met de originele firmware? Ik weet van geen van beide hoe het moet....Payne schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:09:
Met de originele accu doe ik zo'n 16 uur, dus dat scheelt 10 uur.
Iemand tips?
Met de originele firmware browse je naar het nummer dat je wilt que-en toe, en druk je op A-B, het knopje onder "Stop". Hij kan er maar één onthouden, dus als je dat daarna nog een keer doet, speelt het laatst gekozen nummer na het huidige.
Met RockBox browse je tevens naar het te que-en nummer en houd je de joystick ingedrukt. Dan kies je "Paylist" en een van de "Queue" opties. Wat welke optie doet, kan je met ene beetje kennis van het Engels zelf waarschijnlijk wel bedenken...
Met RockBox browse je tevens naar het te que-en nummer en houd je de joystick ingedrukt. Dan kies je "Paylist" en een van de "Queue" opties. Wat welke optie doet, kan je met ene beetje kennis van het Engels zelf waarschijnlijk wel bedenken...
yesss!!
een ihp100 op de kop getickt voor 75 euro!
nu ga ik effe die 20 gig effe proberen op die en effe poging wagen om te checken of die het daar wel op doet en zo mijn data proberen veilig te stellen. welke hdd past in de ihp100? past een 20/30 gig?
een ihp100 op de kop getickt voor 75 euro!
nu ga ik effe die 20 gig effe proberen op die en effe poging wagen om te checken of die het daar wel op doet en zo mijn data proberen veilig te stellen. welke hdd past in de ihp100? past een 20/30 gig?
je moet vooral kijken naar de afmetingen. De H140 heeft een HDD met twee platters. die is dus dikker dan de 20 Gb die in de H120 zit. Als je een 30 Gb HDD vindt met een platter zou hij wel moeten passen. In het vorige deel is volgens mij een keer een precies typenummer genoemd.
ok dan dat zou mooi zijn!
ga ik effe checken voor hoeveel die te halen zijn.
ik wilde eerste een andere kopen (samsung j70) maar de ihp gewoon onoverwinnelijk als het gaat om opname mogelijkheden digitaal/analoog, meteen converteren naar wma/mp3/wav met of zonder versterkte mic.!!
ga ik effe checken voor hoeveel die te halen zijn.
ik wilde eerste een andere kopen (samsung j70) maar de ihp gewoon onoverwinnelijk als het gaat om opname mogelijkheden digitaal/analoog, meteen converteren naar wma/mp3/wav met of zonder versterkte mic.!!
Is er trouwens ergens een nederlandse handleiding te vinden voor de rockbox firmware die alle functies etc uitlegt? Zo nee, dan ga ik er een make
[ Voor 12% gewijzigd door roelieboelie op 29-03-2006 22:05 ]
Hoi
Ik ben zelf maar eens begonnen met een Nederlandstalige handleiding voor de Rockbox Firmware aangezien zoiets nog niet in het nederlands bestaat. Ik hoop dat het zo voor een heleboel mensen wat duidelijker maakt.
let op! Deze handleiding is nog VERRE van af.
Downloaden kan hier:
http://members.home.nl/roelfavier
opmerkingen suggesties etc zijn allemaal welkom.
Email adres staat in de handleiding en vast ook wel ergens in me profiel
Downloaden kan hier:
Hoi
Handel mag in Vraag & Aanbod.
[ Voor 82% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-03-2006 01:34 ]
Ziet er op het eerste gezicht goed uit! Ik zal het morgen of van 't weekend nog ff wat beter doorlezen zodat ik tips kan geven wat er nog bij zou kunnen.roelieboelie schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:29:
Ik ben zelf maar eens begonnen met een Nederlandstalige handleiding voor de Rockbox Firmware aangezien zoiets nog niet in het nederlands bestaat. Ik hoop dat het zo voor een heleboel mensen wat duidelijker maakt.
Downloaden kan hier:
wat ik al kan verzinnen:
• hoe boot je de iRiver firmware als je RockBox hebt geïnstalleerd?
• als je iRiver FW wilt updaten, moet je dan opnieuw patchen met de Rockbox bootloader? (ik meen dat ik ergens gelezen heb dat dat wel moet, kan het alleen ff niet vinden
Hiervoor is Vraag en Aanbod; verkoop-posts worden door de mods over het algemeen niet gewaardeerd op GoT
[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 30-03-2006 00:41 ]
Punt 1 ben ik nu mee bezig. Punt 2 staat er al in verwerkt, hoofdstuk 1.5.gwystyl schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:39:
[...]
• hoe boot je de iRiver firmware als je RockBox hebt geïnstalleerd?
• als je iRiver FW wilt updaten, moet je dan opnieuw patchen met de Rockbox bootloader? (ik meen dat ik ergens gelezen heb dat dat wel moet, kan het alleen ff niet vinden
[...]
Bedankt voor je reactie.
Hoi
@LJ2000:
Zou je mischien mijn site aan de frontpage kunnen toevoegen bij handige links voor Rockbox firmware?
Dank u.
Zou je mischien mijn site aan de frontpage kunnen toevoegen bij handige links voor Rockbox firmware?
Dank u.
Hoi
Natuurlijk, heb het erin gezet roelieboelie.
Lijkt me een aardig pittige klus, maar ziet het ziet er inderdaad erg goed uit! chapeau
Lijkt me een aardig pittige klus, maar ziet het ziet er inderdaad erg goed uit! chapeau
Ik heb vorige week een interview opgenomen de microfoon ingebouwd in mijn playertje, allemaal goed gelukt.
Alleen nu hoor ik zo af en toe in de achtergrond behoorlijk irritant zo ongeveer een vliegtuig opstijgen, wat de opspinnende harde schijf is.
Ik neem aan dat meer mensen hier last van hebben? Valt er iets tegen te doen? (behalve externe opnameapparatuur)
Alleen nu hoor ik zo af en toe in de achtergrond behoorlijk irritant zo ongeveer een vliegtuig opstijgen, wat de opspinnende harde schijf is.
Ik neem aan dat meer mensen hier last van hebben? Valt er iets tegen te doen? (behalve externe opnameapparatuur)
Daar is niets aan te doen. Op bepaalde momenten moet hij nou eenmaal beginnen te draaien om de opname weg te schrijven. Als je een lagere bitrate kiest, zal het aantal keer minder worden aangezien er dan meer minuten in de buffer passen. Natuurlijk lever je dan wel kwaliteit in...
Een andere optie, is het er achteraf uit filteren. Neem daarvoor het opspinnen op, verder niets. Deze kan je dan in een programma als Audition markeren als "ruis" en overal laten verwijderen. Het opspinnen klinkt namelijk altijd ongeveer het zelfde.
Desalniettemin blijft het een lastig probleem dat je bij iedere hard disk based speler met interne microfoon terug ziet. Het voordeel van de H1x0 is dan dat hij ook overweg kan met onversterkte externe microfoons (zoals er ook een bijgeleverd is).
Een andere optie, is het er achteraf uit filteren. Neem daarvoor het opspinnen op, verder niets. Deze kan je dan in een programma als Audition markeren als "ruis" en overal laten verwijderen. Het opspinnen klinkt namelijk altijd ongeveer het zelfde.
Desalniettemin blijft het een lastig probleem dat je bij iedere hard disk based speler met interne microfoon terug ziet. Het voordeel van de H1x0 is dan dat hij ook overweg kan met onversterkte externe microfoons (zoals er ook een bijgeleverd is).
Deedee,
je bent onbewust geweldig
Ik had er namelijk geen idee van dat er een externe mic bij zat, die zat nog lekker ingepakt in de doos. Maargoed, ik ga nu de externe mic gebruiken en m een stukje van de speler af leggen, zodat ie het opspinnen niet meer opvangt.
Bedankt voor de hulp
je bent onbewust geweldig
Bedankt voor de hulp
externe micStefangrp schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:38:
Deedee,
je bent onbewust geweldigIk had er namelijk geen idee van dat er een externe mic bij zat, die zat nog lekker ingepakt in de doos. Maargoed, ik ga nu de externe mic gebruiken en m een stukje van de speler af leggen, zodat ie het opspinnen niet meer opvangt.
Bedankt voor de hulp

*hellboy rent naar de kast om doos te zoeken
edit: OMG, die microfoon + kabeltjes zaten goed verstopt in de doos
en dat na 1.5jaar
[ Voor 18% gewijzigd door hellboy123 op 11-04-2006 19:59 ]
lolhellboy123 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:48:
[...]
edit: OMG, die microfoon + kabeltjes zaten goed verstopt in de doosvond ook nog een line-kabeltje(je weet wel die 2 mannekes) en nog een kabeltje man - vrouw maar waar die goed voor is?
en dat na 1.5jaar![]()
Kabeltje met man-vrouw is er voor nodig als de jackplug van je oordopjes niet in je afstandsbedienening past. Lees jij nooit de handleiding ofzo?
Hoi
line in/out-kabeltje was ook nieuw voor me haha. Grappig die ontdekkingstocht.
Het komt natuurlijk doordat wij vol enthousiasme meteen muziek erop zijn gaan zetten en luisteren
Het komt natuurlijk doordat wij vol enthousiasme meteen muziek erop zijn gaan zetten en luisteren
Ik gebruik me H120 regelmatig om interviews op te nemen en ik moet zeggen dat zowel de interne als externe microfoon perfect opnemen voor dit soort gelegenheden. Bij de interne microfoon heb je natuurlijk alleen het opsping-geluid, maar dat stoort niet bij het interview.
Ik gebruik zelf de externe microfoon ook voor me skype en schijnt perfect geluid over te brengen. Maar daar was ik al achter met het opnemen mbv de externe microfoon.
@Stefangrp: ja, gewoon in de standaard ingang van je microfoon op je pc'tje.
Ik gebruik zelf de externe microfoon ook voor me skype en schijnt perfect geluid over te brengen. Maar daar was ik al achter met het opnemen mbv de externe microfoon.
@Stefangrp: ja, gewoon in de standaard ingang van je microfoon op je pc'tje.
[ Voor 10% gewijzigd door svdvlist2 op 13-04-2006 08:29 ]
Plug je de mic dan gewoon in je microfoon-ingang van je pc?
Anoniem: 74303
Heb ik net een upgrade van rockbox uitgevoerd, start rockbox niet meer. De iRiver firmware nog wel. Laatste bootloader geinstalleerd, zelfde probleem. De player geeft result: -5 bij opstarten en boot dan de iRiver firmware.
Lama... ik probeer dus de h100 software te installeren. Dom dom dom
Lama... ik probeer dus de h100 software te installeren. Dom dom dom
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 74303 op 15-04-2006 17:27 ]
Super man!roelieboelie schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:29:
Downloaden kan hier:
Ik ben weer druk aan het spelen met mijn H120 die al een tijdje stof lag te happen. Rare lui bij iRiver, dat ze zelf geen firmware bouwen die dit soort functies ondersteunt.
Thanks Roel
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ik heb m'n iriver nu al jaren en heb nu voor het eerst maar es Rockbox erop gezet.
en...
Er ging een wereld voor me open
Geweldige software is dat zeg, wel zo ontiegelijk uitgebreid! Als de H100 serie nu nog te koop zou zijn zou het samen met deze firmware (en nog een beetje oppoetswerk misschien) veruit de meest veelzijdige MP3 speler zijn denk ik zo. Vooral de H300 serie, want die heeft nog wel wat aanpassingen aan deze tijd tov de H100 serie.
Komt er trouwens nog een opvolger van de H100 of H300 series?
Ik vind de H10 ed namelijk niet echt een opvolger:
- Geen USB host
- Veel andere handige opneem-, FM-, optical-, enz opties ontbreken
- Geen Rockbox
en...
Er ging een wereld voor me open
Geweldige software is dat zeg, wel zo ontiegelijk uitgebreid! Als de H100 serie nu nog te koop zou zijn zou het samen met deze firmware (en nog een beetje oppoetswerk misschien) veruit de meest veelzijdige MP3 speler zijn denk ik zo. Vooral de H300 serie, want die heeft nog wel wat aanpassingen aan deze tijd tov de H100 serie.
Komt er trouwens nog een opvolger van de H100 of H300 series?
Ik vind de H10 ed namelijk niet echt een opvolger:
- Geen USB host
- Veel andere handige opneem-, FM-, optical-, enz opties ontbreken
- Geen Rockbox
Rockbox loopt wel regelmatig vast nog overigens. Maar leuke opties
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
M´n iHP120 heeft een beetje water over zich heen gehad en start nu niet meer op. De backlight gaat nog aan, en dan begint de HD led te branden, maar verder gebeurt er niks. Iemand een idee of hier nog iets aan te doen is? Heb hier niet de goede schroevendraaier om ´m eventueel open te maken, al vrees ik dat er ergens kortsluiting gemaakt is en ´t echt over is.
Ik zou hem proberen open te maken (is iets van torx, weet niet welke maat precies; misschien heb je bitjes?) en hem dan een paar dagen laten drogen. Ik weet van mensen dat dat soms helpt bij telefoons. Misschien ook wel bij andere dingen met printplaatjes? Het is een beetje moeilijk te achterhalen waar de problemen precies zitten denk ik.Paradise schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:45:
M´n iHP120 heeft een beetje water over zich heen gehad en start nu niet meer op. De backlight gaat nog aan, en dan begint de HD led te branden, maar verder gebeurt er niks. Iemand een idee of hier nog iets aan te doen is? Heb hier niet de goede schroevendraaier om ´m eventueel open te maken, al vrees ik dat er ergens kortsluiting gemaakt is en ´t echt over is.
HDD spint ook niet op?
HDD spint wel op, maar stopt na een tijdje als ie niet verder boot. Op het scherm gebeurt helemaal niets. Heb nergens zo´n klein torx bitje, kisten vol van die dingen maar deze is echt enorm klein. Zal daar even een apart bitje voor moeten halen oid, maar ga het wel proberen. Hij droogt nu al een aantal dagen ongeopend, maar dat heeft niks geholpen.gwystyl schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 00:19:
[...]
Ik zou hem proberen open te maken (is iets van torx, weet niet welke maat precies; misschien heb je bitjes?) en hem dan een paar dagen laten drogen. Ik weet van mensen dat dat soms helpt bij telefoons. Misschien ook wel bij andere dingen met printplaatjes? Het is een beetje moeilijk te achterhalen waar de problemen precies zitten denk ik.
HDD spint ook niet op?
Iemand zin om een Iskin samen te kopen? Ze zijn nu maar 6 DOLLAR! Géén geld, aangezien ik er "vroeger" nog 30 dollar voor heb betaald!
Echter de verzendkosten zijn 15 dollar. Dus als we dat zoude kunnen delen met een stuk of 3 man.
Dus, iemand zin om een Iskin te kopen voor 6 dollar?
Ik heb al 2 eerdere acties zo gedaan en dat liep goed (please laat dit berichtje staan, het is geen IA ofzo...). Verliepen allebei goed.
site: http://www.iskin.com/store/I2shop_irvr1XX.tpl
melden bij
Echter de verzendkosten zijn 15 dollar. Dus als we dat zoude kunnen delen met een stuk of 3 man.
Dus, iemand zin om een Iskin te kopen voor 6 dollar?
Ik heb al 2 eerdere acties zo gedaan en dat liep goed (please laat dit berichtje staan, het is geen IA ofzo...). Verliepen allebei goed.
site: http://www.iskin.com/store/I2shop_irvr1XX.tpl
melden bij
[ Voor 5% gewijzigd door roelieboelie op 08-01-2008 22:12 ]
Hoi
Ik heb dit ook gehad, alleen dan met colaParadise schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:45:

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ik was helaas zo stom om 'm te snel aan te zetten na dat beetje water.
Heb 'm nu helemaal open liggen. Recht onder het joystickje zitten 2 weerstandjes en 1 condensator. Het lijkt erop dat die condensator doorgebrand is, maar ook nadat die verwijderd was, start ie nog steeds niet. Ik vermoed dat door het water kortsluiting is ontstaan, en op de een of andere manier het opstart gedeelte gewist is oid. Vrees dat ik met deze printplaat niks meer beginnen kan, tenzij iemand nog een slimme suggestie heeft...
Heb 'm nu helemaal open liggen. Recht onder het joystickje zitten 2 weerstandjes en 1 condensator. Het lijkt erop dat die condensator doorgebrand is, maar ook nadat die verwijderd was, start ie nog steeds niet. Ik vermoed dat door het water kortsluiting is ontstaan, en op de een of andere manier het opstart gedeelte gewist is oid. Vrees dat ik met deze printplaat niks meer beginnen kan, tenzij iemand nog een slimme suggestie heeft...
Zijn er hier veel mensen die de RockBox firmware geinstalleerd hebben op een H120?
Ik zit er namelijk sterk over te denken om dat te doen maar aangezien ik een aantal keren op fora heb zien staan dat de stabiliteit niet helemaal jofel is.
De harddisk blijft toch gewoon vol (lijkt me ook logisch maar toch) of moet ik dat eerst nog back-uppen?
Ik zit er namelijk sterk over te denken om dat te doen maar aangezien ik een aantal keren op fora heb zien staan dat de stabiliteit niet helemaal jofel is.
De harddisk blijft toch gewoon vol (lijkt me ook logisch maar toch) of moet ik dat eerst nog back-uppen?
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Om eerlijk te zijn weet ik nauwelijks meer hou de originele firmware eruit zag. Sinds RockBox beschikt over alle functies die je wenst voor het afspelen, gebruik ik het. Dus al voordat de afstandsbediening ondersteund werd. Ik wil er niet meer vanaf...
Hij is bij mij een paar keer vastgelopen (begin april, end juli en eergisteren), maar met de reset-knop van de speler (onderop) is dat snel verholpen en komt het lange tijd niet meer voor. Alle bestanden blijven dan gewoon behouden. Ook de instellingen blijven ongewijzigd, maar anders is dit snel opgelost door een opgeslagen profiel te openen.
Hij is bij mij een paar keer vastgelopen (begin april, end juli en eergisteren), maar met de reset-knop van de speler (onderop) is dat snel verholpen en komt het lange tijd niet meer voor. Alle bestanden blijven dan gewoon behouden. Ook de instellingen blijven ongewijzigd, maar anders is dit snel opgelost door een opgeslagen profiel te openen.
Ok thnx. ga ik vanmiddag maar eens upgraden. Ik ben vooral benieuwd naar die USB-disk modus aangezien ik m'n iriver veel als hdd gebruik voor m'n werk.
edit:
Zo de upgrade is gelukt en de RockBox firmware is echt 10x beter dan die van iriver zelf.
Ik heb alleen 1 klein probleem: hoe kom ik via m'n remote in de parent folder?
edit:
Zo de upgrade is gelukt en de RockBox firmware is echt 10x beter dan die van iriver zelf.
Ik heb alleen 1 klein probleem: hoe kom ik via m'n remote in de parent folder?
[ Voor 37% gewijzigd door MTWZZ op 17-08-2006 11:31 ]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Naar aanleiding van dit bericht: Ik heb na een aantal maanden toch weer eens een poging ondernemen mijn H120 nieuw leven in te blazen. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ie nog wél herkend wordt als hard drive wanneer ik 'm aansluit op de PC. Ik kan dus wel gewoon de bestanden nog zien; al geeft het scherm geen beeld. Iemand nog suggesties of ik hier wat mee doen kan?Paradise schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:28:
Ik was helaas zo stom om 'm te snel aan te zetten na dat beetje water.
Misticriver heeft tegenwoordig een Repair Store:
http://store.misticriver....p?main_page=index&cPath=7
Mischien kun je je speler naar hun zenden.
Hoi
De speler gewoon als pure externe harde schijf gebruiken?Paradise schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:52:
[...]
Naar aanleiding van dit bericht: Ik heb na een aantal maanden toch weer eens een poging ondernemen mijn H120 nieuw leven in te blazen. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ie nog wél herkend wordt als hard drive wanneer ik 'm aansluit op de PC. Ik kan dus wel gewoon de bestanden nog zien; al geeft het scherm geen beeld. Iemand nog suggesties of ik hier wat mee doen kan?
Kost dat geen scheppen met geld?roelieboelie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:21:
Daar zal idd wel een fors prijskaartje aanhangen
Hoi
Dat gaat 75 dollar kosten, dan pruts ik liever zelf eerst nog een tijdje verder.roelieboelie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:21:
Het vreemde is dat ik gisteren tijdens een tweetal uur prutsen slechts twee keer een verbinding via USB heb kunnen maken. Weet niet meer precies wat de volgorde is om USB connectie te maken. Geloof dat ik eerst de HD loshaalde, 'm toen aanzette, opstartte in Iriver firmware mode (REC+PLAY) en toen de HD weer aansloot. Maar nu werkt 't niet meer.

M'n ihp140 doet bijna nites meer, 1.5 uur spelen is het max wat ik er nu uit krijg. Het vreemde is dat tot vlak voor hij uitvalt, de batterij op 75% vol staat...
Iemand een idee wat het kost om de batterij te vervangen?
Misschien moet ik 'm maar gewoon aan de adaptor houden als reserve opslag..
Iemand een idee wat het kost om de batterij te vervangen?
Misschien moet ik 'm maar gewoon aan de adaptor houden als reserve opslag..
Ik denk dat het je een schep geld gaat kosten om de batterij te vervangen. Waarschijnlijk is een nieuwe speler kopen zinvoller, tenzij je echt aan je H140 gehecht bent.
Nee! Vooral niet denken dat een nieuwe batterij zo duur is, je kunt er makkelijk een nieuwe i-pod batterij (van 1e of 2e generatie, uit mn hoofd) instoppen. Dat heb ik ook gedaan, misschien kun je het terug vinden in mn post history. Verder staat op misticriver op het forum ook een aantal guides van mensen die ook hun batterij vervangen hebben.
Succes!
Edit: check deze posts:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25282256#25282256
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25283595#25283595
Succes!
Edit: check deze posts:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25282256#25282256
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25283595#25283595
[ Voor 29% gewijzigd door allard_070 op 26-02-2007 15:12 ]
FYI
allard_070 in "[HDD] iRiver H1xx-serie, deel 5"
allard_070 in "[HDD] iRiver H1xx-serie, deel 5"
[ Voor 28% gewijzigd door yohan op 26-02-2007 15:08 . Reden: Je post van precies 1 jaar geleden. ]
Thanks!
Ik ga er eens even goed over nadenken of ik het nog wel de moeite vind. Heb mn iriver nu bijna 3 jaar en iets nieuws is natuurlijk altijd leuk...
Bovendien lijkt het me allemaal wel wat gedoe en ben ik bang dat ik niet het juiste gereedschap heb...
Kent iemand een shop waar ze de originele batterijen verkopen?
Iemand enig idee of een ihp140 met nieuwe batterij nog te verkopen is?
Ik ga er eens even goed over nadenken of ik het nog wel de moeite vind. Heb mn iriver nu bijna 3 jaar en iets nieuws is natuurlijk altijd leuk...
Bovendien lijkt het me allemaal wel wat gedoe en ben ik bang dat ik niet het juiste gereedschap heb...
Ah, ik dacht dat het ging om het _laten_ vervangen van de batterij. Als het zelf kan, dan is het ongetwijfeld een stuk goedkoper en het overwegen waard.
Een beetje offtopic, maar wat is nu een goed alternatief voor de H1xx? Ik vind zelf de U10 wel erg mooi, alleen is 2GB natuurlijk belachelijk weinig.
Al het gereedschap wat je nodig hebt is een Torx T5Anoniem: 123781 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:37:
Thanks!
De iPod accu kost geen drol op eBay en loopt bij mij 28 uur
Zorg wel dat je de + en - draait anders gaat het mis
Beetje lastig om zo te zeggen. Hangt er vanaf wat voor features je in een speler wilt. Een speler met gelijkwaardige features is natuurlijk wel te vinden, op de optical line in/out na.Yohan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:59:
Een beetje offtopic, maar wat is nu een goed alternatief voor de H1xx? Ik vind zelf de U10 wel erg mooi, alleen is 2GB natuurlijk belachelijk weinig.
Welke? Vind alleen de HDs spelers van Iaudio vergelijkbaar met de Hxxx series....Voor de rest komt geen enkele speler ook maar een heel klein beetje in de buurt...RoD schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:30:
[...]
Beetje lastig om zo te zeggen. Hangt er vanaf wat voor features je in een speler wilt. Een speler met gelijkwaardige features is natuurlijk wel te vinden, op de optical line in/out na.
Ben ook opzoek naar een nieuwe, want mijn Iriver H140 is 1.5 week geleden kapot gegaan. helaas
Heeft iemand nog een 2de handse Iriver H140 (voorheen Iriver IHP-140) liggen? Dan zou ik die graag willen overnemen
Hoi
ja.hier aan mijAnoniem: 123781 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:37:
[ Voor 16% gewijzigd door roelieboelie op 27-02-2007 23:01 ]
Hoi
Roelieboelie, mail me even op mdekoning AT gmail DOT com (ik kon geen mail adres van je vinden)
Welke features zie jij dan nergens terug? Behalve de line out die ik al noemde.roelieboelie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:59:
[...]
Welke? Vind alleen de HDs spelers van Iaudio vergelijkbaar met de Hxxx series....Voor de rest komt geen enkele speler ook maar een heel klein beetje in de buurt...
De feature van een normaal "'zwart/wit"' scherm.RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:12:
[...]
Welke features zie jij dan nergens terug? Behalve de line out die ik al noemde.

@Marijn83: check je mail
Hoi
Tsja... ik zie niet wat er mis is met een kleurenscherm behalve dat het allemaal wat minder zichtbaar is in zonlicht. Het vrolijkt de UI wat op, en ook al gebruik je het niet, het zit niet in de weg, imo.
Voor de batterijduur wel tochRoD schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:38:
Tsja... ik zie niet wat er mis is met een kleurenscherm behalve dat het allemaal wat minder zichtbaar is in zonlicht. Het vrolijkt de UI wat op, en ook al gebruik je het niet, het zit niet in de weg, imo.
Hoi
ik ben van de h120 naar de Cowon Iaudio X5l gegaan.(een jaartje geleden al weer.) De speler is net zo dik als de iRiver, wel een stukje zwaarder. Het geluid vind ik net zo goed, misschien nog wel iets beter. De batterij van de X5l gaat zo'n 30 uur mee, dus dat is ook wel lekker.
Ach, als je ziet dat sommige spelers al 52 uur op een tamelijk groot scherm halen lijkt me dat geen issue meer.
Ja maar dat zijn dan vaak flash spelers.Ach, als je ziet dat sommige spelers al 52 uur op een tamelijk groot scherm halen lijkt me dat geen issue meer.
Wat na een H1XX?
Ik had zelf ooit een H320 was ik dolgelukkig mee, helaas was ie stuk gegaan (vriend had hem laten vallen
Na een tijdje niks te hebben gehad, besloot ik een H10 te willen kopen. Te laat, nergens meer voor acceptabele prijs te krijgen
Iaudio was mij zowieso te duur...
Ik heb daarna kort een Sandisk Sansa (te weinig ruimte, slecht geluid) en een Ipod photo (slecht geluid, korte accuduur) gehad (beide vanwege rockbox). Maar dat was ook niks.
Inmiddels heb ik een Mini Disc speler. Kwaliteit is echt super vergeleken met high-end DAP's/MP3spelers, gebruiksgemak wat minder. Maarja voor die prijs mag je ook niet zeuren. Ik heb voor 50 euro een Sony MZ-N707 (met LCD remote
Ik zou bij je H1XX blijven, mocht ie het begeven kijken of er iets anders is dat de kwaliteit kan evenaren (of overtreffen) en voor een normale prijs natuurlijk
Er zijn een aantal leuke nieuwe spelers van iRiver onderweg.

meer info
Nu maar hopen dat het niet bij prototypes blijft

meer info
Nu maar hopen dat het niet bij prototypes blijft
iriver heeft op CES'07 een boel nieuwe spelers aangekondigd. Kijk hier maar eens. Het is afwachten wat er hier verkrijgbaar zal worden.
En allemaal met flash geheugen.
Maak die W10 met HD en ik koop 'm meteen
Een MP3 speler met minimaal 40GB en GPS is exact wat ik wil
Maak die W10 met HD en ik koop 'm meteen
Een MP3 speler met minimaal 40GB en GPS is exact wat ik wil
Jammer dat de X20 alleen in flash uitvoering is....Als ze der nou even een HD inbouwen (40GB) dan ben ik verkocht...wat een mooie speler!!
Hoi
Waarom heeft de X20 een microSD slot in plaats van een normaal SD slot.
Slim bezig iRiver.. SDHC kaartjes gaan dit jaar de 32gb bereiken, terwijl microSDHC het met 4gb moet doen. En die zullen dan ook wel absurd duur zijn.
Nouja, dan maar proberen geen D2 te bestellen, en hopen dat Cowon een degelijk opvolger voor de X5 op de markt gaat brengen, dan heb ik misschien eens iets om mijn inmiddels antieke (maar perfect functionerende) iHP100 mee te vervangen.

Nouja, dan maar proberen geen D2 te bestellen, en hopen dat Cowon een degelijk opvolger voor de X5 op de markt gaat brengen, dan heb ik misschien eens iets om mijn inmiddels antieke (maar perfect functionerende) iHP100 mee te vervangen.
De harddisk van mijn Iriver IHP100 heeft bad sectors en ik wil hem dus vervangen. Het is een 10gb harddisk. Weet iemand of ik deze zonder problemen kan vervangen door een 30gb versie?
Werkt dit? Ziet de Iriver hem dan als een 30gb schijf of moet ik eerst de firmware updaten (officiele of rockbox... ik gebruik nu nog de gewone IHP100 firmware)
Ik wil overigens deze disk kopen: http://cgi.ebay.nl/TOSHIB...geNameZWD2VQQcmdZViewItem
(welke voor zover ik weet nog de oude connector heeft, die op iriver past)
Overigens: Ik heb de http://store.misticriver....fo&cPath=7&products_id=28 store gezien met harddisks... maar dat zijn echt woekerprijzen als je het mij vraagt.
Edit.
http://www.toshiba.co.jp/about/press/2002_01/pr_j1601.htm
Ik zie dus dat de 10gb 5mm hoog is en alles daarboven 8mm. Ik denk dus dat ik alleen de 10gb voor mijn IHP100 kan nemen?
Werkt dit? Ziet de Iriver hem dan als een 30gb schijf of moet ik eerst de firmware updaten (officiele of rockbox... ik gebruik nu nog de gewone IHP100 firmware)
Ik wil overigens deze disk kopen: http://cgi.ebay.nl/TOSHIB...geNameZWD2VQQcmdZViewItem
(welke voor zover ik weet nog de oude connector heeft, die op iriver past)
Overigens: Ik heb de http://store.misticriver....fo&cPath=7&products_id=28 store gezien met harddisks... maar dat zijn echt woekerprijzen als je het mij vraagt.
Edit.
http://www.toshiba.co.jp/about/press/2002_01/pr_j1601.htm
Ik zie dus dat de 10gb 5mm hoog is en alles daarboven 8mm. Ik denk dus dat ik alleen de 10gb voor mijn IHP100 kan nemen?
[ Voor 32% gewijzigd door Paquito op 19-03-2007 21:08 ]
Anoniem: 177524
Hallo,
Heeft iemand nog een IRiver H120 in zijn bezit en die niet meer wordt gebruikt (bv omdat de harddisk defect is).
Ik heb nog een goede harddisk, maar een defecte usb-poort en daar lijkt geen andere oplossing voor te zijn dan een nieuwe te kopen.
Heeft iemand nog een IRiver H120 in zijn bezit en die niet meer wordt gebruikt (bv omdat de harddisk defect is).
Ik heb nog een goede harddisk, maar een defecte usb-poort en daar lijkt geen andere oplossing voor te zijn dan een nieuwe te kopen.
Probeer het hier eens: Vraag en aanbod
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast