Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik wil namelijk een MP3 HD player kopen. Het vervelende is dat je er tegenwoordig ook video mee af kan spelen (op zich niet erg natuurlijk), maar in de reviews wordt nu helemaal niet (te weinig) over audio kwaliteit gesproken. En mij gaat het alleen daar om (en om de capaciteit). Dus ik vroeg me af, welke MP3 HD player heeft nou de beste audio kwaliteit? En min. een capaciteit van 20GB (liever 30>). Hij moet trouwens wel compitabel met mac zijn (aangezien ik een iBook heb)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Goeie HD MP3 spelers:

iPod video 30gb (329,-)

Afbeeldingslocatie: http://www.raf.nl/webshop/images/Audio_Video/Portable/apple_ipod_video_raf.jpg
Voor:
- Neutrale geluidskwaliteit (zoals het hoort)
- 30GB
- Makkelijk formaat
- OSX :)
- Goeie interface

tegen
- Krasgevoelig
- Schrale extras (geen oplader/dock/goed hoesje etc.)
- Matige batterij

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Creative Zen Vision M 30gb (rond de 330,-)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/cm2.jpg
Voor:
- Goed geluid
- Handmatige EQ
- Betere batterij

Tegen:
- Makkelijk met iTunes?
- 20gb
- (iets dikker, maar dat is niet zo erg)
- Geen OSX!

Sony NW-A3000 20gb (260,-)

Afbeeldingslocatie: http://www.digi.no/bilde_bransje/9/48899.jpg
voor
- Goed geluid
- Goede batterij
- 260 euro

Tegen:
- Klote programma (met iTunes?)!
- Geen OSX!

Cowon iAudio X5, 20/30GB (325,- 20GB & 358,59 30GB)

Afbeeldingslocatie: http://dk.compulenta.ru/upload/iblock/72d0cdd543f4a039d2898f8605cc2843.jpg
voor:
- Lange batterijduur
- Goeie equalizer
- Extra's
- OSX :)

tegen
- Duur
- Hoge tonen?

Samsung YH-J70 20GB (245,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.k55.ch/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/samsung_j70_frontal_p1.jpg

Voor:
- Degelijk
- Goedkoop
- Batterij
- 245 euro

Tegen:
- (Persoonlijk) Mijn vorige yepp ding was waardeloos
- Geen OSX!

Kenwood HD20GA7 20GB (€ 334,50)
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaguchi.net/archives/images/HD20GA7.jpg

Voor:
- Digitale versterker
- Erg goed geluid (goeie midden tonen)
- Prima formaat

Tegen:
- Soms minder goeie bassen
- Via aparte software muziek er op
- Geen OSX!

En sja ik ben ook een beetje naar andere merken aan het kijken, iemand suggesties?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:11
Volgens mij zit er tegenwoordig weinig verschil in geluidskwaliteit tussen de spelers. Als je geluidskwaliteit erg belangrijk vind kun je beter meer geld investeren in goede dopjes of een hoofdtelefoon in plaats van alleen naar de spelers te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Heb je al gekeken naar de Iaudio X5 serie?
die hebben een heeele lange batterijduur, en zien er ook nog eens goed uit.
iaudio X5
verkrijgbaar in 20, 30 en 60 gig.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Huig schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:39:
Heb je al gekeken naar de Iaudio X5 serie?
die hebben een heeele lange batterijduur, en zien er ook nog eens goed uit.
iaudio X5
verkrijgbaar in 20, 30 en 60 gig.
wat huig zegt. ik heb de x5l (l = enorme batterijtijd) en die is geniaal. geen rare software, gewoon usb-mass device. prima geluid (volgens 'kenners' echt beter dan de iPod, ik heb nooit een iPod gehad, dus kan dat niet zomaar zeggen)

had ik al gezegt van die enorme battery?. you want that :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Als je niet van plan bent > 300 euro aan oordopjes aan te schaffen, zou ik een speler nemen met een goede equalizer zodat je het geluid kan afstemmen.
De iPod heeft per definitie geen goede equalizer. (geluid vervormd).
Met Creative of iRiver zit je goed.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Dat je, wil je alles uit je speler halen, moet investeren in oordopjes, ben ik met je Robbbert eens. Dat ze allemaal het zelfde klinken durf ik echter niet te zeggen. Met die goede dopjes is er namelijk el degelijk verschil te horen. Zoals de TS al aangeeft, klink de iPod bijvoorbeeld neutraal (al zou ik het eerder omschrijven als "kil"). Je hebt dus zeker rekening te houden met de speler, als geluidskwaliteit belangrijk voor je is.

Al klinkt de Sony goed, ik zou hem links laten liggen. Dat heeft Sony te danken aan de software. Ik ben er sowieso al geen fan van als je software nodig is om muziek op de speler te krijgen, maar als deze ook nog eens slecht is, laat ik het ding links liggen.
De Creative heeft overigens het zelfde probleem als de iPod; hij is erg kras gevoelig. Verder is het een kwestie van smaak. De iPod klinkt wat killer...

Ik kan je ook de iAudio X5 en de Samsung YH-J70. Beide zeer volledig en goed. Ook makkelijk is gebruik, dat begint al bij het feit dat er geen software nodig is om er muziek op te krijgen. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Samsung omdat die ist degelijker (de X5 heeft een vrij gammel joystickje) en goedkoper is...

edit:
:X Wat typ ik langzaam...

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 03-02-2006 13:48 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens gaan kijken naar deze twee spelers, misschien kan ik ze ergens eens beluisteren. Dat kille van de iPod bevalt me niet zo hmmm. En ik heb een goeie sennheiser hoofdtelefoon (geen dopjes) dus dat zit wel snor. Sja moeilijk, ik heb een beetje gekeken, en die batterijduur van beide is wel goed eigenlijk (ook belangrijk!). De samsung is wel aantrekkelijk qua prijs ook, aangezien ze beide 20GB zijn. Sja... per mb is de Apple wel goedkoper, maar volgens mij betaal je meer voor uiterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je echt voor de audio wilt gaan, moet je geen iPod nemen. Het klinkt inderdaad kil zoals hierboven gezegd wordt, en de equaliser support is ronduit slecht. De iAudio X5 schijnt mooi geluid te geven, blijkt uit reviews, maar persoonlijk vind ik de hoge tonen van de X5 helemaal niet mooi. Creative heeft vaak mooi helder harmonieus geluid (vind ik) en in reviews krijgt de geluidskwaliteit van de Zen Vision:M erg hoge cijfers.
Overigens heeft de Zen Vision:M 30GB, en niet 20GB ;)

Edit: Geluidskwaliteit blijft natuurlijk wel persoonlijk. Als ik jou was zou ik ns kijken of je ergens een gelegenheid kunt vinden om de spelers te beluisteren. Misschien bij de MM, misschien bij vrienden die de spelers hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 03-02-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat is wel mooi van die Creative... 30GB dat maakt em al een stuk aantrekkelijker. Jammer dat die iAudio X5 wat minder met de hoge tonen klinkt, al kan dat persoonlijk zijn... Het klopt inderdaad dat je dit soort dingen moet beluisteren, maar sja, van te voren een onderzoekje kan geen kwaad he ;) Dan weet ik wat de tijd waard is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Uiteraard :) Maar ik bedoel te zeggen, voordat je daadwerkelijk tot je keus komt, doe je er goed aan de spelers een te beluisteren. Ik heb in ieder geval bij de Mediamarkt de X5 zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TS heeft het over Mac OS compatible.
iAudio ondersteunt idd. wel Mac OS, maar of Samsung en Creative dat ook ondersteunen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Ze zijn allemaal min of meer gelijkwaardig. De samsung weet ik nix vanaf. De iPod steekt negatief af vanwege de slechte equalizer. Je hebt alleen presets en die klinken ook nog eens brak. Maar puur, dus zonder equalizer heeft ie het beste geluid van bovenstaande spelers en de beste line-out. De iAudio X5 heeft de beste equalizer, maar heeft flinke bass deficiency, een slechte line-out en ondersteunt (nog geen) id3 tags, maar wel weer mappen wat wellicht een voordeel is. De Sony heeft naar mijn mening het mooiste design, maar geen kleurenscherm en waarschijnlijk relatief de slechtste geluidskwaliteit. De software werkt ook niet al te best. De Creative zit dicht bij de iPod, jammer is het rip-off design. Mooi is dat ze het iig goed hebben gedaan. De equalizer is veel beter, niet zo goed als de X5 though. De videofunctionaliteit is beter. De geluidskwaliteit is een klein beetje minder. Jammer is alleen dat ie veel dikker is dan de iPod en er niet zo slick uitziet.

MAAR, het is al gezegd, dit is echt het extrapoleren van de verschillen. De verschillen zijn heel klein qua geluidskwaliteit. De equalizer is wel een groot verschil. Je zult jezelf moeten afvragen wat je belangrijk vindt...

Geluidskwaliteit (line-out)?
Equalizer?
Extra features, kleurenscherm, video's, foto's etc.?
Opslagcapaciteit?
Etc.

BTW, ik heb zelf een iPod, maar toch ben ik naar eigen mening niet heel erg vooringenomen ;) . Het grootste argument voor de iPod is voor mij iTunes, maar ja op de Mac werkt iTunes met meer spelers dan alleen de iPod, moeilijke keuze joh...

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 03-02-2006 15:37 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm verdomme, ik was al zo aan het kijken naar die Zen vision M, kijk ik op de site:
Microsoft® Windows® XP (Service Pack 1 or higher)
Intel® Pentium® II 350MHz or AMD K6®-2 450MHz 64MB RAM (128MB RAM recommended)
USB 1.1 port (USB 2.0 recommended for faster transfers)
170MB free hard drive space
En verder kan ik alleen gezeik lezen over Windows Media Player 10. Kan niet zo veel vinden met Google... weet iemand of je kan draggen en droppen? Als de ID3 tags gewoon in orde zijn... of alles dan gewoon werkt? Hmmmm misschien toch verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:35:
Ze zijn allemaal min of meer gelijkwaardig. De samsung weet ik nix vanaf. De iPod steekt negatief af vanwege de slechte equalizer. Je hebt alleen presets en die klinken ook nog eens brak. Maar puur, dus zonder equalizer heeft ie het beste geluid van bovenstaande spelers en de beste line-out............. etc etc
Hmmm goeie nieuwe kijk er op. Sja idd moeilijk, hoppa een paar honderd euro haha ach sja... Hmmm maar zonder EQ is die iPod wel prima uit te houden... want meestal gebruik ik geen EQ. Sja iPod en iAudio zoui het dan tussen gaan, jammer dat die ID3 tags niet werken bij die iAudio. Ik gebruik ook gewoon iTunes namelijk. Die mappen kunnen dan wel, maar soms zijn de gewone namen anders dan die ik in iTunes er aan gegeven heb. Even reviews lezen dan maar he ;). Ik vind die iAudio wel een mooi ding en die batterij is wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Zonder ondersteuning voor Mac OS zal de speler niet herkend worden. De Zen en de YH-J70 vallen daardoor af. Blijven over de iPod en de X5. Aan jou om aan de hand van alle gegeven (en te vinden) informatie je keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn allemaal min of meer gelijkwaardig. De samsung weet ik nix vanaf. De iPod steekt negatief af vanwege de slechte equalizer. Je hebt alleen presets en die klinken ook nog eens brak. Maar puur, dus zonder equalizer heeft ie het beste geluid van bovenstaande spelers en de beste line-out. De iAudio X5 heeft de beste equalizer, maar heeft flinke bass deficiency, een slechte line-out en ondersteunt (nog geen) id3 tags, maar wel weer mappen wat wellicht een voordeel is. De Sony heeft naar mijn mening het mooiste design, maar geen kleurenscherm en waarschijnlijk relatief de slechtste geluidskwaliteit. De software werkt ook niet al te best. De Creative zit dicht bij de iPod, jammer is het rip-off design. Mooi is dat ze het iig goed hebben gedaan. De equalizer is veel beter, niet zo goed als de X5 though. De videofunctionaliteit is beter. De geluidskwaliteit is een klein beetje minder. Jammer is alleen dat ie veel dikker is dan de iPod en er niet zo slick uitziet.

MAAR, het is al gezegd, dit is echt het extrapoleren van de verschillen. De verschillen zijn heel klein qua geluidskwaliteit. De equalizer is wel een groot verschil. Je zult jezelf moeten afvragen wat je belangrijk vindt...

Equalizer?
Opslagcapaciteit?
Etc.

BTW, ik heb zelf een iPod, maar toch ben ik naar eigen mening niet heel erg vooringenomen ;) . Het grootste argument voor de iPod is voor mij iTunes, maar ja op de Mac werkt iTunes met meer spelers dan alleen de iPod, moeilijke keuze joh...
Klopt helemaal.

TS: matige batterij bij de iPod? 14 uur voor muziek vind ik niet matig hoor (ja die 14 uur haalt-ie echt!).

De iPod geeft inderdaad het neutraalste geluid van allemaal. Dat sommige mensen dit "kil" vinden, ja dat ligt dan echt aan hun en niet aan de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 17:32
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:19:
[...]

Klopt helemaal.

TS: matige batterij bij de iPod? 14 uur voor muziek vind ik niet matig hoor (ja die 14 uur haalt-ie echt!).

De iPod geeft inderdaad het neutraalste geluid van allemaal. Dat sommige mensen dit "kil" vinden, ja dat ligt dan echt aan hun en niet aan de iPod.
Doe je onderzoek even: 14 uur is gewoon matig. Niet bagger slecht (-kuch- vorige generatie), maar ook niet zo goed als de X5L. Trouwens, iPods hebben een bass-tekort.

Ik raad de Sony ook niet aan, de software vind ik ook vreselijk (Ik heb de vorige generatie, die schijnt zelfs beter te zijn!)

De iAudio is trouwens een goede keus, deze is zeer compleet, en hij is écht niet veel groter dan de iPod. De Zen Vision:M is ook een goed apparaat.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
coptician schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:32:
[...]
Trouwens, iPods hebben een bass-tekort.
Dit is echt niet meer waar, de bass deficiency van de nano en van de 5G (in grotere mate) is minder dan de X5... Daarnaast is de batterijduur zeker niet hoog, maar hij haalt de 14 uur of 20 uur echt, i.t.t. enkele concurrenten.

Het punt is dat de X5L en de Vision M zeker een langere batterijduur hebben, voornamelijk de X5L, maar die zijn ook wel veel dikker, 2-3 keer.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 17:32
Hoedje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:36:
[...]

Dit is echt niet meer waar, de bass deficiency van de nano en van de 5G (in grotere mate) is minder dan de X5... Daarnaast is de batterijduur zeker niet hoog, maar hij haalt de 14 uur of 20 uur echt, i.t.t. enkele concurrenten.

Het punt is dat de X5L en de Vision M zeker een langere batterijduur hebben, voornamelijk de X5L, maar die zijn ook wel veel dikker, 2-3 keer.
Volgens mij klopt dit niet bepaald. Niet zeggende dat de X5 geen bass deficiency heeft, maar dat deze groter zou zijn dan die van de iPod. De X5 heeft trouwens een equalizer waarbij dit wél goed in is te stellen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

Equalizer?
Opslagcapaciteit?
Etc.

Je moet je research toch iets beter doen als je zo over de Sony praat. Hij is regelmatig als beste uit de bus gekomen wat betreft geluidskwaliteit (en dus veel beter dan de iPod). wat betreft de software is deze idd. bagger. Maar er is ook een programma die je niet hoeft te installeren en waarheen je de muziekmappen zo heen sleept en erop worden gezet.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenwood HD20GA7, is echt de beste speler voor geluidskwaliteit, heb 'm zelf ook icm Shure E2G's, en dat klinkt echt top.

Afbeeldingslocatie: http://www.akihabaranews.com/en/news_pics/9682/1.jpg
Het grootste verkoopsargument van de HD20GA7 is de ingebouwde digitale versterker. De Kenwood klinkt namelijk goed - minstens even goed, zoniet beter dan de eerder door ons goedgekeurde Cowon X5.
Lees ook hier: http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=148468

Helaas niet Mac-compatible, sorry :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik heb zelf voor de Sony gekozen (al was het een beetje onder dwang ivm telefoonabo) en ik heb er nog geen seconde spijt van.. Klinkt in ieder geval erg goed, beter dan de Ipod's die ik tot nu toe gehoord heb.
Tuurlijk heb je geen foto en video stand, maar hoe vaak gebruik je dat nu werkelijk?

De software van Sony is inderdaad wat minder, maar met wat geduld is dat goed te doen. En ze zijn druk bezig om dit te verbeteren.. Software kan je verbeteren, geluid uit een Mp3 speler is volgens mij een stuk lastiger :)

Als je met de massa mee wilt gaan kies je voor een Ipod.. Ik ga meestal tegen de massa in en ben daarom erg blij met mijn Sony..

Volgens mij is de Sony niet Mac proof...

[ Voor 31% gewijzigd door M@cer op 03-02-2006 18:03 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goeie reacties wederom, jammer van die kenwood, ik ga eens even kijken of die misschien niet via een omweggetje op de mac kan. iPod... sja aan de ene kant klintk het erg goed dat als mensen zeggen dat het het puurste geluid geeft zonder EQ, maar als er zo veel mensen negatief reageren... en de X5L blijft dus een goeie keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
With which operating systems is the HD20GA7 compatibel?
Microsoft Windows XP Professional
Microsoft Windows XP Home Edition
Microsoft Windows 2000 Professional.
Erg jammer, ik heb het een en ander gelezen en hij ziet er erg belovend uit... maar wat ik raar vind is dat de reviews allemaal erg goed zijn over de iPod, ja ook al is het een hype, ik heb nog geen slechte review gelezen, en omdat al die (ook) goede spelers afvallen omdat ik OSX draai is het toch wel een goeie kandidaat. Maar misschien ga ik gewoon voor de x5. Die verstelbare EQ is misschien toch wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 13:46
Ik heb zelf de iAudio X5L 30Gb aangeschaft nadat ik de geluidskwaliteit uitvoerig heb vergeleken met de Ipod G5 met behulp van Sharp md33s dopjes. Vooral de goede equalizer maakte voor mij het verschil, je kunt het geluid afstellen op de verschillende muzieksoorten die je beluistert zonder vervorming. Tot nu toe kan ik zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.

De iAudio X5 geeft trouwens wel Id3-tags weer. Dit kun je aan of uit zetten bij Settings>Display>Song Title.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Jawel, maar hij bouwt er geen database van, zoals de iPod dat wel doet. IAudio werkt er wel aan voor in een volgende firmware-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh hmmm ID3tags leest ie wel, en misschien in de toekomst volledig. Maar is het 100% uitgesloten denken jullie dat je gewoon kunt draggen en droppen bij die Kenwood, Sony en Sharp etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 13:46
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:19:
Oh hmmm ID3tags leest ie wel, en misschien in de toekomst volledig. Maar is het 100% uitgesloten denken jullie dat je gewoon kunt draggen en droppen bij die Kenwood, Sony en Sharp etc ?
Als je de officiele firmware gebruikt niet waarschijnlijk, wellicht dat je Rockbox kunt gebruiken. Ik weet alleen niet of dat er een versie voor die spelers wordt ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:59:
Als je met de massa mee wilt gaan kies je voor een Ipod.. Ik ga meestal tegen de massa in en ben daarom erg blij met mijn Sony..
Wat een afwegingen worden er weer gemaakt...

Triest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:48:
[...]

Triest..
haha ;). Nou ja ik denk dat ik toch voor de iPod ga. Gaat het beste met mijn iBook samen. Je hoort idd wel verschil tussen de 3e en 5e generatie iPods. Mijn vriendin heeft de 3e en een vriend van me de 5e dus ik heb even vergeleken. Iedereen dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Nou dan kom ik ook nog even met mijn Mening. Op het moment ben ik ook op zoek naar een goede mp3 speler. Alleen geen enkele speler vervuld mijn huidige eisen.

De merken die sowieso goed geluid geven zijn iAudio, Sony, Creative, Kenwood op volgorde van beter naar minder. De iPod zou ik sowieso links laten liggen als je goed geluid wilt. Het geluid is simpelweg om te huilen. Het apparaat ruist verschrikkelijk en de zodra de iPod vermogen moet leveren om bass weer te geven zakt hij helemaal weg. Dit is te danken aan de zeer zwakke uitgangstrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xander2000
Met respect voor je mening maar ik heb vroeger ook iAudio M3L/X5L gebruikt,
echt puur op geluidskwaliteit gelet dan is de Kenwood HD20GA7 toch een niveau hoger hoor.
iAudio M3L/X5L bieden weliswaar meer mogelijkheden en zijn ook zonder specifiek software te gebruiken, Kenwood HD20GA7 daartegen moet het perse met Kenwood software.
Ik heb uiteindelijk toch de Kenwood gehouden vanwege het sublieme geluid :9 !
(al is het maar mijn persoonlijke mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Waarom koop je geen Rio Karma ding is 20 gig voor geluidskwaliteit ben je daar zeker aan het goede adres speelt ogg, flac, mp3, wma en nog wat formaten. verder zitten er tulp pluggen op het dock welke echt perfect geluid geven als je em aan een verstekker oid hangt :)

hij is wel wat ouder Rio is ook failliet dus je zult via eBay ofzo opzoek moeten maar voor rond de 150% ben je de man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heel jammer is dat veel mensen hier een mening vormen op basis van vooroordelen zonder echt research te hebben gedaan.

Korte batterijduur iPod, bass-tekort iPod, etc. allemaal onzin. Vergelijk de 5G, nano of shuffle eens met een Creative of iAudio en hoor het verschil en kom dán hier een vergelijking geven.

PS: weet dan echt niemand dat bijna geen enkele speler qua geluidskwaliteit tegen de iPod shuffle opkan? "Shuffle's little secret"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:47:
@Xander2000
Met respect voor je mening maar ik heb vroeger ook iAudio M3L/X5L gebruikt,
echt puur op geluidskwaliteit gelet dan is de Kenwood HD20GA7 toch een niveau hoger hoor.
iAudio M3L/X5L bieden weliswaar meer mogelijkheden en zijn ook zonder specifiek software te gebruiken, Kenwood HD20GA7 daartegen moet het perse met Kenwood software.
Ik heb uiteindelijk toch de Kenwood gehouden vanwege het sublieme geluid :9 !
(al is het maar mijn persoonlijke mening)
Geluidstechnisch gezien is de Kenwood inderdaad de beste van het stel. Hoe kom jij in hemelsnaam aan zo'n apparaat, ben overal in Nederland al aan het kijken of ze dat ding verkopen (dan liefste nog de HD30GA9) maar tot nu toe nergens kunnen vinden.
Daar op volgend lijkt de Iaudio X5 me de beste keus, klinkt werkelijk fantastisch (persoonlijk veel beter dan de Ipod en de Samsung, en volgens reviews ook beter dan de Vision) en is ook erg gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik vind het een lastig topic, want niemand kan idd zomaar eventjes alles vergelijken. Over te weinig Bass van de Ipod klopt wellicht, maar ligt dus idd geheel aan de oordopjes zelf die je toch wel moet vervangen als je mooi geluid wilt.

In de consumentengids jan 2006 is een roundup van mp3 hd spelers, echter staat de Ipod Video daar helaas niet in(de normale wel).

Deze woden vergeleken: IRiver H10, IAudio X5, Archos 402, Archos 202, Sony HD5, Ipod 20/30GB, Creative Zen Sleek, Samung YH999 en 925.

Volgens de consumentengids verschilt de geluidskwaliteit ook niet zo heel veel mits men dus goede oordopjes koop, dan scoren ze blijkbaar bijna allemaal hetzelfde. Smaak blijkt toch een te lastig issue, waarbij je niet blindelings mag uitgaan van de ervaringen van een ander.

Gezien je een Mac gebruiker bent en er naar mijn mening weinig negatiefs is te vinden over de Ipod, zou ik voor deze gaan. Prijs kwaliteit en design is er ook niets mee. Mijn zusje heeft er toevallig ook 1, en persoonlijk vind ik het een aardig ding.

[ Voor 9% gewijzigd door Carel op 04-02-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ojjorz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 09:54:
[...]

Geluidstechnisch gezien is de Kenwood inderdaad de beste van het stel. Hoe kom jij in hemelsnaam aan zo'n apparaat, ben overal in Nederland al aan het kijken of ze dat ding verkopen (dan liefste nog de HD30GA9) maar tot nu toe nergens kunnen vinden.
Daar op volgend lijkt de Iaudio X5 me de beste keus, klinkt werkelijk fantastisch (persoonlijk veel beter dan de Ipod en de Samsung, en volgens reviews ook beter dan de Vision) en is ook erg gebruiksvriendelijk.
Ik heb reviews gelezen waarbij men het geluid van de Vision:M beter vond dan het geluid van de X5. Het zal elkaar wel niet veel ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 09:54:
[...]
Het is idd. waar dat de Kenwood HD20GA7 nogal een onbekend beestje is in Nederland, maar deze Nederlandse webshop heeft hem ;) . Verder verkoopt deze Duitse webshop hem ook voor een lagere prijs, maar daarbij komt wel 20 Euro verzendkosten op. Ik heb de mijne bij RAF Amsterdam gekocht, een gewone winkel... ze hebben verder ook winkels in Hilversum, Utrecht en Kampen.

Zijn grote broer de Kenwood HD30GA9 is zeker een betere kandidaat, is al een poosje aangekondigd maar nog nergens te zien. Mijn contacten in Japan hebben hem daar ook nog niet op de Japanse markt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:55
Ik heb een creaative zen touch, maaar als ik op de specs afga, dan heeft die dezelfde geluidschip als de zen vision: m. Ik stond echt versteld van het geluid. het was toch net een tikkeltje beter dan de iriver flashspeler van mijnn zus. Ipods hebben over het algemeen een erg koud geluid, hoe het met de nieuwe generatie zit, weet ik niet, die heb ik nog niet beluisterd. Overigens zou ik ook goede dopjes kopen. kijk daarvoor eens in het daarvoor bedoelde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:02:
[...]

Het is idd. waar dat de Kenwood HD20GA7 nogal een onbekende beestje is in Nederland, maar deze Nederlandse webshop heeft hem ;) . Verder verkoopt deze Duitse webshop hem ook voor een lagere prijs, maar daarbij komt wel 20 Euro verzendkosten op. Ik heb de mijne bij RAF Amsterdam gekocht, een gewone winkel... ze hebben verder ook winkels in Hilversum, Utrecht en Kampen.

Zijn grote broer de Kenwood HD30GA9 is zeker een betere kandidaat, is al een poosje aangekondigd maar nog nergens te zien. Mijn contacten in Japan hebben hem daar ook nog niet op de Japanse markt gezien.
Hier ook nog: http://www.autoaccmontfrans.nl/home.tpl?id=2

Heb trouwens bij eshop.nl 20 euro korting gekregen, gewoon door er om te vragen :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik vooral op afgeknapt ben is de garantie, dat mijn spelertje (muvo2) het precies een jaar volgehouden heeft. Mocht ik weer een nieuwe kopen, dan moet er toch echt wel 2 jaar op zitten. En het liefst geen HD maar flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:48:
[...]

Triest..
Wat ik probeer te zeggen is dat mensen zonder ook maar na te denken een Ipod kopen terwijl er zoveel meer is dan alleen de Ipod..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Waarom zouden ze iets anders moeten kopen als de iPod uitstekend doet wat die mensen willen, namelijk MP3'tjes afspelen?
Alsof het hen een zak kan schelen dat hij geen Ogg kan afspelen, of geen USB-host-functionaliteit heeft of wat dan ook. Als men daar behoefte aan had, hadden ze heus wel verder gekeken.

Ik word moe van al dat gezeik van mensen die elkaar bijna de koppen inslaan omdat de een de voorkeur heeft voor een andere MP3-speler. 'IPod hippies', 'als je een iPod koopt ben je een domme meeloper' etc. Laat een ander toch in z'n waarde. Zij zijn blij met hun iPod, jij met jouw, 'veel betere', speler.

[ Voor 9% gewijzigd door Piggen op 04-02-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

... De iAudio X5 heeft de beste equalizer, maar heeft flinke bass deficiency, een slechte line-out en ondersteunt (nog geen) id3 tags, maar wel weer mappen wat wellicht een voordeel is. ...
De bass rollof zit alleen in de "line-out" niet in de headphone out, die is (zonder dat je met de eq speel) net zo schoon als de ipod G5/ipod nano.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:57:
Waarom zouden ze iets anders moeten kopen als de iPod uitstekend doet wat die mensen willen, namelijk MP3'tjes afspelen?
Alsof het hen een zak kan schelen dat hij geen Ogg kan afspelen, of geen USB-host-functionaliteit heeft of wat dan ook. Als men daar behoefte aan had, hadden ze heus wel verder gekeken.

Ik word moe van al dat gezeik van mensen die elkaar bijna de koppen inslaan omdat de een de voorkeur heeft voor een andere MP3-speler. 'IPod hippies', 'als je een iPod koopt ben je een domme meeloper' etc. Laat een ander toch in z'n waarde. Zij zijn blij met hun iPod, jij met jouw, 'veel betere', speler.
Juist, zo is het maar net! Het is net als met dames... we hoeven toch niet met zijn allen Pamela Anderson lekker te vinden. En de dames beschouwen Pamela Anderson ook niet als "de standaard" (gelukkig niet!!!). Stel je eens voor: kom je maandagochtend op het werk of de universiteit...
en alle dames zijn/worden ineens blond en hebben allemaal DDD-cups.
Voor sommigen is dat "hemel op aarde" :9~ maar voor velen is dat juist een "nachtmerrie" :o .

Sommige mensen hebben de voorkeur voor platte frigidaires (wat door sommigen hierboven omschreven worden als kille of vale klank), terwijl andere houden juist van goedgevulde, temperamentvolle... je weet wel? Nou, dat mag/moet iedereen voor zich maar uitzoeken!
(Oeps, maar nu zit ik HDD-spelers met dames te vergelijken :X . Blonde dames, mijn excuses!)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Zelf heb ik een Appli iPod 4G 20GB en ben totaal niet te spreken over de geluidskwaliteit

heb shure en Sony Groove Fontopia oordopjes dus daar zal het niet aan liggen

laag weergave is gewoon ronduit kut, het gaat eerder kraken dan dat je het normaal hoort

Ben daardoor mijn oude Sony MDspeler MZ-E77 weer enorm gaan waarderen.
Wat een geluidskwaliteit en fijne EQ!

Zelf ga ik daarom ook uitkijken naar een nieuwe/betere HD speler en dit keer ga ik wél luisteren voordat ik koop.
Ik ging uit van de Apple kwaliteit :x

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Gewoon een ipod kopen. Bestanden via finder op je mp3 speler zetten is echt een ramp. Ik had eerst ook een iaudio m3 (ofzo) die heb ik omgeruild voor een ipod omdat het gewoon veel handiger werkt allemaal onder osx.

Slechtere geluidskwaliteit merk ik niets van... en ook al zou het wat minder zijn... je gebruikt dat ding toch voor in de trein op school/werk wat dan ook. Thuis gebruik je neem ik aan een wat betere bron?

Bediening van de m3 vond ik ook niet al te fijn trouwens maar misschien is dat nu wat verbeterd met de x5?

Een fijn welles nietes topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 23:31
DarkHelmet schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:38:
Zelf heb ik een Appli iPod 4G 20GB en ben totaal niet te spreken over de geluidskwaliteit

heb shure en Sony Groove Fontopia oordopjes dus daar zal het niet aan liggen

laag weergave is gewoon ronduit kut, het gaat eerder kraken dan dat je het normaal hoort

Ben daardoor mijn oude Sony MDspeler MZ-E77 weer enorm gaan waarderen.
Wat een geluidskwaliteit en fijne EQ!

Zelf ga ik daarom ook uitkijken naar een nieuwe/betere HD speler en dit keer ga ik wél luisteren voordat ik koop.
Ik ging uit van de Apple kwaliteit :x
Ik begreep dat de laag van de iPod bij de mini goed was en alle iPod die erna zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Dancing_Animal schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:29:
[...]

Ik begreep dat de laag van de iPod bij de mini goed was en alle iPod die erna zijn gemaakt.
Ja zo ongeveer, iPod mini is iets beter als oudere, maar de andere zijn nog beter. je zit meer in deze volgorde (van slechter naar beter)

vorige gen's - mini (heel iets beter als vorige gens) - nano - 5g - shuffle.

Het laag is trouwens niet zo heel veel mis mee, wil je meer laag ofso ga rockbox draaien (costum EQ :9 ) op je iPod of koop extra bass oordoppen ofso. :+

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik zie hier net een aanbieding van de misco, die verkopen de sony 20gb hdd speler in het paars of zilver voor 199 excl( maakt 236,81 incl). Ik twijfel tussen deze en de creative zen touch 20gb. Batterijduur en geluidskwaliteit, en id3tags ordenen etc zijn van belang voor mij. Ik hoor dat ze allebei erg lang meegaan(36 tegen 24 uur), en ook beide een erg mooi geluid geven. Kan iemand mij helpen ?

edit: deze dus: http://www.misco.nl/produ...ET/SILVER%20NW-A3000V.htm

[ Voor 16% gewijzigd door Luqq op 13-04-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

lowfi schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:50:
Gewoon een ipod kopen. Bestanden via finder op je mp3 speler zetten is echt een ramp. Ik had eerst ook een iaudio m3 (ofzo) die heb ik omgeruild voor een ipod omdat het gewoon veel handiger werkt allemaal onder osx.

Slechtere geluidskwaliteit merk ik niets van... en ook al zou het wat minder zijn... je gebruikt dat ding toch voor in de trein op school/werk wat dan ook. Thuis gebruik je neem ik aan een wat betere bron?

Bediening van de m3 vond ik ook niet al te fijn trouwens maar misschien is dat nu wat verbeterd met de x5?

Een fijn welles nietes topic :P
Je kan het ook via iTunes naar je mp3 speler slepen. Dus gewoon finder venstertje van gemounte mp3 speler openen, en vanuit iTunes het ernaartoe slepen :)

Verder werk ik met mijn Samsung YP-U1 ook onder OSX. Mijn ervaring is, dat bijna alles het onder OSX doet. Wil het niet werken dan heb je altijd nog de mogelijkheid voor VPC.

Ik heb zelf een iPod 5G en een Samsung 1GB spelertje, en ik moet zeggen dat de iPod toch het beste klinkt. Wat ik echter wel mis is een custom EQ, die ik op mijn Samsung wel heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Ehm jongens houden jullie er wel rekening mee dat MP3 in het algemeen al zuigt. MP3 = weg qualiteid.

dan heb je idd nog je earphones. ik heb meerdere MP3 spelers en de "beste" klinkt echt niet alteid met elk oordopje het "beste" .

Nu heb ik als earphones de Senheiser PMX200 omdat deze een neutraal geluid heeft met veel bereik in zowel hoge als lage tonen. Ook heb ik de Senheiser PMX100 deze gebruik ik als ik dance, rock, enz luister want deze heeft namenlijk een voller geluid. beter voor de lage tonen laten we maar zeggen.

Het is maar net van wat voor muziek je houd en wat je uit wilt geven, mocht je toch alles in een willen en dan ook nog eens MP3 dan kun je eigenlijk niet meer over "echte qualiteid" praten maar meer "goed genoeg"

Ik heb zelf nu als MP3 speler de "CM-Tech CA C90 Live 512 mb". Hier zit een SRSwow equelizer op (pff), en ik moet zeggen er komt acceptabel geluid uit. Ik ben nu dus ook op zoek naar een HDspeler maar helaas kan ik net als de Topicstarter niet echt gevonden krijgen wat ze nu op MP3 qualiteid leveren. Het kan mij toch helemaal niet schelen dat dat ding ook jpg'tjes kan laten zien -->GSM!!!

Ik had er ergens een gevonden die in mijn ogen echt goed zou zijn maar die ging maar tot de 2 GB, 8)7 ehm x 25 aub minimaal.

Dus ik blijf nog maar even zoeken, mocht ik iets vinden dan post ik het wel.

Mijn voorkeur blijft toch uit gaan naar Plain old CD, SuperaudioCD of dan een goede kopie op MD. Mischien moet de topicstarter even kijken op Archos. De AV500 100 GB versie is zeker wel to doen. Nee ik weet niet of er goede quali muziek uitkomt maar volgens menig op menigingen van andere gebaseerde reviews, blijkt het wel in orde te zitten. 100 GB is wel lekker, zet je er nog 5 filmpjes bij en je bent er..... voor 500 Euro wel te verstaan (valt mee voor wat je er voor terug krijgt 100Gb,breedbeeld,direct video/audio capture enz enz)

PIC
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/av_500/dim.gif

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie modbreak.

als je toch niet zo graag een kleurenscherm wilt, kan je je besparen op de iAudio M5L
mooie kleur zilver, scherm die geen kleuren heeft
precies zelfde als de X5L alleen bijna 80 a 90 euro goedkoper

[ Voor 21% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-04-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:26:
even hoor, degene boven mij....kwaliteit

als je toch niet zo graag een kleurenscherm wilt, kan je je besparen op de iAudio M5L
mooie kleur zilver, scherm die geen kleuren heeft
precies zelfde als de X5L alleen bijna 80 a 90 euro goedkoper
Zie modbreak.

Maar idd de XL5 is wel een van de betere keuzes als je voor een plain old mp3 speler wilt gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-04-2006 18:20 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decon Frost schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:42:
[...]

Maar idd de XL5 is wel een van de betere keuzes als je voor een plain old mp3 speler wilt gaan.
Zie modbreak.

Maar waarom niet voor de HD20GA7? Die kost nu maar 229 bij de Neckermann!

[ Voor 26% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-04-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

Polycom

Poes van goud

Vergeet ook niet dat je goede oordopjes moet hebben. Ongeveer hetzelfde als een een nieuwe gamepc hebt met nieuwste hardware erin en je sluit er een 14'inch beeldscherm op aan uit 1992.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:59:
Kenwood HD20GA7, is echt de beste speler voor geluidskwaliteit, heb 'm zelf ook icm Shure E2G's, en dat klinkt echt top.

[afbeelding]

[...]

Lees ook hier: http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=148468

Helaas niet Mac-compatible, sorry :( ...
Hoe zit het met het volume van dit apparaatje , ik zie dat het maar een output heeft van 6mW , hetgeen volgens mij niet echt veel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

6mW is niet veel, maar met die E2's is dat geen probleem, die hoeven niet hard te gaan om tot een genoegdoenend geluid te komen aangezien ze niet over de omgevingsgeluiden heen moeten blazen.
Mijn E2's (ja compleet ander uiterste) met een X5L gaan met de standaard firmware nooit boven de 7/40 en bij een normale treinreis niet boven de 5. Leuk dat die X5 20 mW heeft maar persoonlijk doe ik er niets mee ;)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Zie modbreak.

Verder ontopic ben ik het helemaal eens met Purdy, oordopjes worden echt onderschat. Veruit de meeste gebruikers kopen toch geen oordopjes/koptelefoon waarbij (het gebrek aan) de geluidskwaliteit opvalt. Daarom zou ik iedereen die een nieuwe, wat duurdere, MP3 speler koopt aan willen raden om dit topic ook even te checken: Wat zijn goede oordopjes? Deel 7.

[ Voor 30% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-04-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Zie modbreak.

Ik zou ook nooit voor de iPod gaan. Dat ding is gewoon te populair en kan daarom nooit goed zijn. :P Maar serieus: je moet kiezen voor een speler die biedt wat het belangrijkste is voor je luisterplezier. Het lijkt me dat dat in de eerste plaats geluidskwaliteit is en daarna de bediening. Het lijkt me niet dat je elke dag tientallen mp3's op je speler zet en erafhaalt dus over software daarvoor zou ik niet teveel inzitten.

[ Voor 70% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-04-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Modbreak:Ik heb de opmerkingen over spelling weggehaald. Correct Nederlands is niet onbelangrijk, maar de kritiek maakt de sfeer er niet beter op. Helemaal niet gezien het toch al een gevoelig topic is. Houd het dus leuk en let daar ook met je argumenten op!
Als er nog een waarschuwing nodig is, denk ik dat dit topic niks kan worden en volgt een slotje… :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is de TS er al uit trouwens. Hij heeft een post in het iPod topic gemaakt die het toch erg sterk doet vermoeden dat de iPod de keus is geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RoD schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:21:
Volgens mij is de TS er al uit trouwens. Hij heeft een post in het iPod topic gemaakt die het toch erg sterk doet vermoeden dat de iPod de keus is geworden :P
IMHO Heb je ook geen andere keus als je OS X draait puur wegens de support :)

Zelf heb ik de Samsung J70 zo'n 3/4 weken en heb ook nog een Sennheiser PMX100 erbij gekocht, maar dan niet alleen wegens het geluid ook wegens het feit dat ik al met 4 of 5 soorten oordopjes gewoon gezeik hebt i.c.m. met mijn oren :/

Al met al heel erg tevreden wat betreft functies/batterij en voor mij toch wel nummer 1 criteria : Geen iTunes achtige programma's verplicht !!!

Wel had ik heel graag de 30 GB versie gekocht alleen die is niet leverbaar in Nederland :|
Ik hou van bestanden meeslepen namelijk en daarmee komen we bij het enige grote minpunt van de Samsung : Je moet je USB kabel meeslepen omdat de connector onderaan geen normale USB aansluiting is !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:02:
Zie modbreak.

Ik zou ook nooit voor de iPod gaan. Dat ding is gewoon te populair en kan daarom nooit goed zijn. :P Maar serieus: je moet kiezen voor een speler die biedt wat het belangrijkste is voor je luisterplezier. Het lijkt me dat dat in de eerste plaats geluidskwaliteit is en daarna de bediening. Het lijkt me niet dat je elke dag tientallen mp3's op je speler zet en erafhaalt dus over software daarvoor zou ik niet teveel inzitten.
Neem je eigen set dopjes mee als je gaat luisteren. Op die manier kun je beter de geluids kwaliteit checken van het apparaat

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
nero355 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:28:
IMHO Heb je ook geen andere keus als je OS X draait puur wegens de support :)
Als je een probleem hebt, zal de Apple support je kunnen helpen met zowel de speler als het besturingssysteem, dat kan een groot voordeel zijn. In alle andere gevallen kan het probleem namelijk bij meerdere bedrijven liggen (Speler, OS, PC-hardware enz.). Echter, die Samsung die je zelf hebt, zal het ook perfect doen met een besturingssysteem anders dan Windows, zolang het maar met USB storage devices om kan gaan. Helaas beperkt dit de keuze wel tot Samsung, iAudio en een aantal iRivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DeeD2k2 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:36:
Als je een probleem hebt, zal de Apple support je kunnen helpen met zowel de speler als het besturingssysteem, dat kan een groot voordeel zijn. In alle andere gevallen kan het probleem namelijk bij meerdere bedrijven liggen (Speler, OS, PC-hardware enz.). Echter, die Samsung die je zelf hebt, zal het ook perfect doen met een besturingssysteem anders dan Windows, zolang het maar met USB storage devices om kan gaan. Helaas beperkt dit de keuze wel tot Samsung, iAudio en een aantal iRivers...
Je begrijpt me verkeerd denk ik hoewel je verhaal ook een goed punt is :

Ik bedoel met support dat meestal de progamma's van non-Apple players niet op OS X werken als je daarmee je muziek / video files erop wil zetten/converteren :)

Als ik bv. video op mijn Samsung wil afspelen zal ik toch echt het bijgeleverde proggie moeten gebruiken en die werkt mooi niet op OS X helaas.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Gisteravond naar de mediamarkt gegaan met het idee de creative zen touch te gaan halen, die was er niet meer, is een oud model meneer, die wordt niet meer gemaakt. U zal een andere uit moeten zoeken. Nu heb ik voor 229 een kenwood hd20ga7 op de kop getikt. Wel een showmodel, maar hij is niet beschadigd :) Errug leuk geluidje komt er uit, en een prachtige LCD. Aanrader tot zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
nog snel even over de ipod(5th) en de iaudio x5l. Ik heb eerst de iPod gekocht, in combinatie met sennheisser mx500 en mx700 is het geluid nog steeds belabberd. De bas komt er gewoon bijna niet uit, en als je de EQ gebruikt heb je meteen gekraak. Toen heb ik de iPod maar teruggestuurd en de iaudio gekocht. Het geluid van deze speler is vele malen beter, maar ik vind het nog niet helemaal super. Ik vind dat mijn oude iRiver h120 een mooier geluid geeft.

Just my opinion
Pagina: 1