Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje Rod voor de suggestie; ik was ook al aan het kijken op Marktplaats en EBay. Prijzen vooralsnog te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Dave, zet even je DM aan, ik heb volgens mij nog wel een H120 liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Ronnie,

Mijn DM heb ik aangezet, wacht op je bericht. Zou erg blij zijn als je er nog eenje hebt liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks to Ronnie heb ik weer een werkende H120:-):-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

Kan iemand misschien de start-post van het topic aanpassen want ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de plaatjes die er in horen te staan. Ik heb al een aantal jaar een H120 en ben er nog steeds erg tevreden over. Ik heb sinds een tijdje er ook rockbox op staan omdat ik dat toevallig een tijd geleden tegen kwam. Ja soms kom je dingen gewoon tegen zonder eerst hier op GoT te kijken. Maar goed interessant topic, maar idd erg jammer dat er weinig spelers worden gemaakt van de kwaliteit en gebruiksgemak waar Iriver ze mee maakte.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
lrietveld is niet actief meer dus dat gaat niet werken, en anders had hij het waarschijnlijk ook niet gedaan aangezien dit topic nogal dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 08:47
Woeiii....heb mijn Iriver H140 geupgrade naar een "H160"! Gewoon een MK6006GAH op ebay kopen en huppakeeee. :) (maakt niet uit of het een "speciale" ipod drive is of niet)

Verder ook de accu geupgrade van 1300mAh naar 2200mAh...

Ik kan er weer een tijdje mee voorruit i.s.m Rockbox op de speler :)

Het is en blijft de beste speler everrrr op de markt.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toppie hoor. ik heb inmiddels weer een ihp gekocht 2de hands.
deze player blijft een beauty van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hallo,

ik vroeg me af. Wat doen jullie met je oude hardeschijf nadat je geüpgrade hebt? Ik heb op ebay een mk3006gal (30 GB) besteld voor mijn H120. Verder een 1.8" case, zodat ik me oude hardeschijf als externe hdd kan gebruiken. Schijnt dan geen externe power nodig te hebben!!!

Ik wilde eigenlijk een mk4007gal kopen. Maar deze waren nergens te krijgen. Oftewel de maximale upgrade voor H120 users is 30GB. De GAH-schijven hebben twee layers en zijn dus iets dikker (8 mm). In de H120 past slechts een 5mm schijf. Verder kunnen versies die op 08 en 09 eindigen niet gebruikt worden omdat ze een andere aansluiting hebben. Namelijk ZIF of LIF.

Heb tevens maar een nieuwe batterij besteld. 2300mAh om precies te zijn. Eens kijken of de accu duur wat langer wordt.

Geïnteresseerden in een nieuwe H120-speler moeten eens hier kijken. Voor 100 Euro een nieuwe speler.
EDIT: Uitverkocht, blijkbaar toch nog voldoende interesse

[ Voor 22% gewijzigd door svdvlist2 op 06-04-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Mijn oude 40GB harddisk van mijn H140 had 2 bad sectors, kon er maar maximaal 25GB opzetten en daarna was het afgelopen. Dus die ligt nu ergens te verstoffen....als iemand interesse heeft, je mag hem hebben. Mijn oude batterij heb ik weggegooid, had er toch niks meer aan.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/30425798-2-200-DT1.gif

Het schermpje van de remote van mijn h120 is ermee opgehouden, af en toe zie ik wel wat zwarte lijnen op het scherm, of word het schermpje volledig zwart.
Alle knopjes doen het nog, behalve de Play button.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of heeft iemand er nog eentje over?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor problemen behoor je een apart topic aan te maken. Dit is een discussie- en ervaringentopic. Zie de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
mind_ schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:05:
[afbeelding]

Het schermpje van de remote van mijn h120 is ermee opgehouden, af en toe zie ik wel wat zwarte lijnen op het scherm, of word het schermpje volledig zwart.
Alle knopjes doen het nog, behalve de Play button.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of heeft iemand er nog eentje over?
Ik heb nog een zwarte H140 AB, die mag je wel overnemen als je wilt. Heb er nooit wat mee gedaan. Is dus nog "nieuw".

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Zit er hard over te denken via ebay voor 125 euro (incl verzenden) een h120 aan te schaffen.
Enige wat me opvalt is dat de versie wat kaal is. Koptelefoon, usb kabel en gebruikershandleiding that's it.

Maar dan nog, als ik dit topic zo lees zal ik geen spijt hebben ervan.
Laat wel even weten wat ik gedaan heb.
Wat ik me wel afvraag, die remote voor h120, is dat nog leverbaar in NL?
En laad ie ook op aan de usb kabel want netadapter zit er ook niet bij
Bovendien, uitverkocht op ebay, als ik zo kijk niet maar dat merk ik wel als ik het ga doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Prozac[NL] op 16-04-2008 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Prozac[NL] schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:09:
Zit er hard over te denken via ebay voor 125 euro (incl verzenden) een h120 aan te schaffen.
Enige wat me opvalt is dat de versie wat kaal is. Koptelefoon, usb kabel en gebruikershandleiding that's it.

Maar dan nog, als ik dit topic zo lees zal ik geen spijt hebben ervan.
Laat wel even weten wat ik gedaan heb.
Wat ik me wel afvraag, die remote voor h120, is dat nog leverbaar in NL?
En laad ie ook op aan de usb kabel want netadapter zit er ook niet bij
Bovendien, uitverkocht op ebay, als ik zo kijk niet maar dat merk ik wel als ik het ga doen.
Hij laadt niet op via usb, maar alleen via netstroom. Aan een adapter is vast wel te komen; op het apparaat staat het voltage en wat + en - is wel. Het is gewoon een pinnetje in een gat, dus geen rare vorm waar je een speciale adapter voor nodig bent.
Ik weet niet waar remote's te krijgen zijn; misschien kan iemand anders je daarmee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
was het zo dat we de iRiver met een oplader van een nokia 3310 konden opladen? Zoiets staat me nog bij, maar pin me er niet op vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Pas op met opladen, een verkeerde oplader in je speler doen en hij is kapot (zie ook het forom op www.misticriver.net). Dat zou jammer zijn.....Je hebt een lader van 5V (MOET exact 5V zijn) en 2A (minder mag ook) nodig. That's it. Geen idee of die nokia laders aan die specs voldoen.

Verder heb ik nog een nieuwe zwarte AB over, dus die kun je van me krijgen als je wilt.

Het is echt serieus een topspeler MET rockbox (www.rockbox.org) erop! Vervang je de batterij en de HD ook nog, dan heb je helemaal een fijne speler

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Bedankt voor de reacties, helaas moet ik melden dat ik blind ben wat a/c adapter staat er wel bij...nachtdienst moeheid denk ik.

@roelieboelie
Out of the box en rockbox erop lijkt me al voldoende voor mijn gebruik. Wil em gebruiken voor flac luisteren en voor opnemen concerten.
Je raad aan en andere hd, puur om de grootte neem ik aan.
Daarnaast heb je het over andere accu. Is de standaard accu niet goed dan?

T.a.v. de remote die je aanbied, als ik em bestel hou ik me van harte aanbevolen!

Thanx and grts zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ja, de HD eigenlijk puur om de grote. mocht je 20GB of 40GB niet genoeg vinden.

De originele accu gaat ongeveer 16 uur mee (dit vermindert natuurlijk op den duur), zet je er een nieuwe in van 2200mAh, dan vergroot je je speelduur met ruim 10 uur! oftewel +/- 27 uur speeltijd. En dat is natuurlijk ideaal als je lang op weg bent (vakantie etc). Koste mij toen 17 euro zo'n nieuwe batterij (vorig jaar).

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Heb net rockbox op me 1st gen ipod nano gezet(1gb model).
Moet zeggen dat rockbox er heel goed uitziet en de ipod al een update geeft die apple niet geeft.

Neem aan dat rockbox rockbox is dus ipod of iriver hetzelfde aan opties geeft.

Jammer dat je in NL geen h120's nieuw meer vind, uit USA laten komen via ebay, tjah neem je dan een risico?!

Laat nog wel weten, bedankt voor je info wederom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:17
Is er nog een handige manier om dat ding leeg te gooien ? Ik kan wel gewoon alles eraf halen maar dan valt de data natuurlijk vrij eenvoudig weer eraf te halen. Nou kan ik hem ook gaan formatteren maar ik weet niet of dat een slim idee is, ivm met het OS wat erop staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als het goed is staat het OS op een apart flashgedeelte, en dus niet op de hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
RoD schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:17:
Als het goed is staat het OS op een apart flashgedeelte, en dus niet op de hdd.
Gewoon formatteren, firmware staat in het flash geheugen.

Let op dat je FAT32 kiest!!!

Gebruik je Rocbox, dan wel weer even opnieuw rockbox downloaden en dat mapje op je HD zetten.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Helaas is in USA bestellen minder aantrekkelijk dan het lijkt.
125 euro voor de h120 lijkt leuk maar dan de douanerecht, btw en inklarinsgkosten...zucht. Koop gaat dus op dit moment niet gebeuren, helaas.

Bedankt voor de info iig medelezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Prozac[NL] schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:15:
Helaas is in USA bestellen minder aantrekkelijk dan het lijkt.
125 euro voor de h120 lijkt leuk maar dan de douanerecht, btw en inklarinsgkosten...zucht. Koop gaat dus op dit moment niet gebeuren, helaas.

Bedankt voor de info iig medelezers.
Op marktplaats.nl staan ook wel eens iriver H120 mp3-spelers te koop....zoals nu bijvoorbeeld. Zoek maar eens. ;)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:17
WAARSCHUWING:
ALLE GEGEVENS OP HET NIET-VERWISSELBARE
STATION L: ZULLEN WORDEN VERWIJDERD!
Wilt u doorgaan met formatteren (J/N)? j
38146 MB formatteren
Het volume is te groot voor FAT32.

Als ik mijn iriver H140 probeer te formatten.. Naja hij is al geformatteerd maar voordat windows 'm wilt herkennen moet ik hem nogmaal formatteren. Wat dus niet lukt. Iemand ideeën ?

Zit op Vista ultimate. Misschien dat dat uitmaakt ? Op windows XP werkte het dus ook niet echt...

[ Voor 5% gewijzigd door Taenadar op 20-04-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Download een speciaal programma dat fatsoenlijk HD's in FAT32 kan formatteren. Voorbeeld is Swissknife (freeware).

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als dat niet werkt mag je hiervoor een nieuw topic openen. Dit topic is puur bedoelt voor ervaringen en discussie. Zie ook de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

roelieboelie schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:14:
[...]

Op marktplaats.nl staan ook wel eens iriver H120 mp3-spelers te koop....zoals nu bijvoorbeeld. Zoek maar eens. ;)
Ja dat heb ik ook gezien idd ja, maar in USA zijn ze nieuw en uiteindelijk denk ik goedkoper dan via de marktplaats bieden ondanks al die onzichtbare kosten van in USA kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Ik kan mezelf nu ook rekenen tot de mensen die eigenaar zijn van een Iriver H130. Na wat problemen in het begin, werkt mijn spelertje nu prima. batterij duur moet ik nog even testen. Heb mijn hardeschijf dus vervangen door een 30GB versie (eerste hdd kon geeneens volledig gelezen worden) + 2300mAh batterij (hele lange levering).

Het vervangen van de hardeschijf is heel eenvoudig (indien je de juiste schroevendraaier, torx t5, hebt) Had ik dus niet, dus maar een gewone gezocht met dezelfde breedte. De 8 schroeven aan de buitenkant zitten vrij losjes, dus goed te doen. Nu kan je gewoon je hardeschijf eruit trekken en er een nieuwe indoen.

Voor het vervangen van de batterij moet je echter nog eens 6 t5 schroeven losdraaien, dus ging dus echt niet, die zaten muurvast. Oplossing --> draadjes batterij doorknippen, bij de nieuwe batterij ook, en solderen maar. De oude batterij zit echter met dubbelzijdige tape muurvast aan de achterkant, fohn moeten gebruiken om 'm los te krijgen.

Na een uurtje klussen, kan mijn 'nieuwe' speler erweer helemaal tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Eindelijk toch de trotse eigenaar van een h120.
Via de vraag en aanbod op t.net.

Eerste indruk icm rockbox is zeer goed, vind em clean(geen eq of treble bass) al zeer oke klinken in vergelijk met me ipod nano.

Geweldig machientje zoals al gezegt in dit topic!

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:23
Prozac[NL] schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:24:
Eindelijk toch de trotse eigenaar van een h120.
Via de vraag en aanbod op t.net.

Eerste indruk icm rockbox is zeer goed, vind em clean(geen eq of treble bass) al zeer oke klinken in vergelijk met me ipod nano.

Geweldig machientje zoals al gezegt in dit topic!

Cheers!
Ik hoop dat je er blij mee blijft ;) Ik ben blij om te weten dat hij in goede handen is.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
ik ben zelf ook begonnen met een H120, en gebruik m nog steeds. Ondertussen al een Cowon x5l gehad, maar daar is de batterij van kapot gegaan. En nu gebruik ik veel een ipod classic. Maar de iRiver blijft nog steeds de beste, en vooral de optische uitgang vind ik zo handig, dat ik niet snap dat niet meer apparaten dit hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Iemand met een h120 ervaring met de volgende accu vervanger voor dit apparaat?
http://www.batteryupgrade...a564fb72faf2423054b84d4dd

Of andere tips?

En misschien weet iemand me te vertellen hoe het er voor staat met de hd vervanging zijn die single platter 40gb er nog gekomen?

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Prozac[NL] schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:50:
Iemand met een h120 ervaring met de volgende accu vervanger voor dit apparaat?
http://www.batteryupgrade...a564fb72faf2423054b84d4dd

Of andere tips?

En misschien weet iemand me te vertellen hoe het er voor staat met de hd vervanging zijn die single platter 40gb er nog gekomen?

grts
Zoals je enkele posts hier boven kan lezen, heb ik ook mijn batterij en hdd vervangen. 30GB hdd en 2300Mah batterij. Moet zeggen dat ik 35 euro veel geld vind voor een dergelijke batterij. Ik heb er destijds 24 dollar voor betaald (ebay).

Ben destijds ook een tijd met de hdd bezig geweest. De nieuwe versies van toshiba hebben vaak een andere aansluiting (ata100 is nodig). Deze hebben vaak iets van een ZIF-aansluiting.

Belangrijk om op te letten: ata100 aansluiting + 1 layer (ivm case)
Ik heb de MK3006GAL gekocht. Ik zie dat je ook de MK4007GAL hebt. Naar mijn weten is de GAL serie de enige die past. Binnen die serie moet je nog op de aansluiting letten

Overzicht: http://sdd.toshiba.com/ma...ives/HDDModelNumberMatrix
Let goed op check bijv MK3006GAL en MK3008GAL. Qua specificaties precies hetzelfde. maar de laatste heeft een "Low Insertion (LIF) Connector" Gaat dus niet werken.

How to: http://www.misticriver.ne...xx_Hard_Drive_Replacement

[ Voor 16% gewijzigd door svdvlist2 op 30-06-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

svdvlist2, bedankt voor je reactie.
Welke accu heb jij dan, ik las dat de goedkopere soms opbollen en je iriver mollen, kan je nog een plaatje of specs van jou accu tevoorschijn toveren op het inet?

Bedankt voor je hd info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ik heb die van mij vervangen door een Ipod batterij 2200 mAh. Koste: 24 euro.

Heb er ook een 60GB HD inzitte (heb wel een H140), ook van ipod. Op ebay gekocht, daar zijn die schijven vaak te vinden. Maar dat heb ik ook al een paar berichten terug allemaal gepost. ;)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Heb ik gelezen hoor, maar zoek me rot en vind weinig op de bekende plekken.
Ben gewoon overenthousiast ;)

Ik lees wat moet passen maar refurbished via ebay klinkt niet handig voor een HD en in NL vind ik al helemaal nada...
Accu gaat vast wel lukken idd.

Ben verslaafd aan dat ding al, wat een kwali zeg. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ik heb wel een refurbished gekocht, ook eigenlijk op de gok.....maar ik heb er (nog) geen problemen mee!! Nu met die lage dollar koers kun je helemaal een gokje wagen :D

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Prozac[NL] schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:28:
svdvlist2, bedankt voor je reactie.
Welke accu heb jij dan, ik las dat de goedkopere soms opbollen en je iriver mollen, kan je nog een plaatje of specs van jou accu tevoorschijn toveren op het inet?

Bedankt voor je hd info.
Uiteraard: accu Als de info klopt heb ik een superbatterij ;-). In ieder geval eentje die hopelijk niet opbolt. Zou idd een beetje jammer zijn.

HD info: ben er zelf een tijd mee bezig geweest voordat ik doorhad welke wel en niet kunnen.
Heb destijds mijn MK3006GAL via Ebay bij een Nederlandse winkel gekocht. Was maar goed ook, heb de eerst hdd moeten rma'en. De schijf had halverwege een hele groep bad sectors (hddtune) Heb net ff gekeken, deze aanbieder biedt ze niet meer aan.

MK3006GAL zijn nieuw voor schappelijke prijzen te krijgen. De 40gb versie zie je sporadisch en die 10GB extra zijn hele dure GB'tjes voorzover ik het kan zien. Jongens van de H140 hebben het makkelijker. Die stampen er gewoon een 60 of 80GB schijf in :-)

Heel goed overzicht: span.com

[ Voor 8% gewijzigd door svdvlist2 op 30-06-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al een flash mod gedaan?
32/64/128 gb op je iriver lijkt me wel kicke.:D

Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g35/asg1290/IMG_0740.jpg

Ik zit wel eens te kijken naar mijn ihptje
nog steeds een bikkel na 4 jr veelgebruikt te hebben kan ik zeggen dat ik er nooit spijt van heb gehad. geen ipod touch voor mij..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Ja das wel leuk idd flash geheugen.
Maar eerst maar es een ander HD en accu, voor de HD heb ik NL adresje gevonden, Accu twijfel ik over, ik zie er veel maar heb de indruk dat er veel neppers bij zitten.

Cameron Sino logo staat er niet altijd op en van de rest lijken ze op een plaatje etzelfde behalve de prijs, zonder logo rond de 10 euro met vanaf 30 euro....naja.

Ga je die flashmod doen dan achiedeman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Let er trouwens op dat alle HDs 2de hands of refurbished zijn...waarom? Omdat de HDs met die oude zif sockets niet meer worden gemaakt door toshiba. ;)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

@roelieboelie

Ik weet het, heb zojuist een 30gb MK3006GAL besteld, refurbrished 12 maanden garantie.
Accu twijfel ik nog want heb test gedaan, een mapje met mp3 laten spelen haald net iets over de 16 uur nog, das de fabrieksopgave...dus ja 2200mAh is bij opnemen misschien wel prettiger want in record stand verbruikt ie vast meer stroom.
Word eerdaags ook getest.

Dat word torx setje scoren >:)

Toch zojuist accu besteld kwam een USA reseller tegen die gratis naar NL verzond, 12.65 euro(verzekerd verzenden incluis) voor 2200mAh cameron sion accu voor de h100serie :*)

linkje voor geinteresseerden zijn er nog 10
http://cgi.ebay.nl/Extend...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 32% gewijzigd door Prozac[NL] op 03-07-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Voor de mensen die Rockbox gebruike voor hun MP3-spelertje heb ik goed nieuws. Afgelopen week hebben ze versie 3.0 gelanceerd. Zie http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/ReleaseNotes30 voor de veranderingen.

Ik heb mijn versie ook net geüpdate en het ziet er allemaal prima en net iets smoother uit. Op de download page (http://www.rockbox.org/download/) vind je zelfs een uitgebreide handleiding waarin alle functies beschreven staan. (en dat zijn er nogal wat).

Heb verder nog geen info, maar ervaringen volgen asap. Op het moment wordt mijn database geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

svdvlist2 schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:33:
Voor de mensen die Rockbox gebruike voor hun MP3-spelertje heb ik goed nieuws. Afgelopen week hebben ze versie 3.0 gelanceerd. Zie http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/ReleaseNotes30 voor de veranderingen.

Ik heb mijn versie ook net geüpdate en het ziet er allemaal prima en net iets smoother uit. Op de download page (http://www.rockbox.org/download/) vind je zelfs een uitgebreide handleiding waarin alle functies beschreven staan. (en dat zijn er nogal wat).

Heb verder nog geen info, maar ervaringen volgen asap. Op het moment wordt mijn database geüpdate.
Dan ga ik hem ook maar eens proberen. Ik heb laatst nog een keer een update gedaan, die zag er al een stuk beter uit dan degene die ik daarvoor had (van januari oid). Bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Yup, ga ik eerdaags ook maar eens testen dat rockbox 3.0. Klinkt wederom goed allemaal.

Na gedonder met de ebay seller die mij me 2200mAh accu zou leveren(nooit ontvangen) hoop ik eerdaags van en andere ebay seller een CS 2200mAh accu te ontvangen, kan ik eindelijk de iriver ombouwen naar een h130 met zwaardere accu :D

Kan niet wachten, nog geen seconde spijt gehad van me aanschaf.

Waar ik benieuwd naar ben, wat voor oordopies/koptelefoon gebruiken jullie bij je iriver en doe je nog aan eq aanpassingen?
Zelf sennheiser cx300 en geen eq preset/instellingen.

Grts.

Even hetvolgende toevoegen.
Eindelijk de andere accu. Ombouwen was redelijk simpel.Harddisk geen probleem.
Accu daarentegen wat lastiger, maar een nagelvijl doet wonderen om het accu connectortje kleiner te maken.
Kortom, h120 is nu h130 met 2200mAh accu(CameronSino). 8)
Langleve IRiver _/-\o_
8)

[ Voor 21% gewijzigd door Prozac[NL] op 12-10-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Hier is het forum dus niet voor bedoeld. Graag V&A-aanbiedingen in de V&A houden.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 14-11-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Nou lekker dan....vandaag Rockbox geinstalleerd op de Iriver H10 5 GB. Rockbox werkt goed, niks aan de hand. Maar ik besloot wat muziek op de Iriver te gaan zetten, dus aansluiten via USB op de laptop. Nou vergeet het maar. Zodra ik hem aansluit hoor ik dat bekende geluidje wat je altijd hoort dubbel. Normaal is het zo'n heel simpel geluidje, nu hoor ik die dubbel. Vista ziet niks....normaal werd de H10 gelijk gevonden.

Ik heb dit eens eerder gehad met mijn HTC Touch telefoon....exact datzelfde gekke geluidje....toen moest ik in de opties van de HTC zelf een optie uitzetten en ineens werkte het weer. Echter kan ik niet zo'n optie vinden in de H10 zelf. Ik heb ook de batterij al eruit gehaald om te kijken of dat het zou verhelpen,maar nee hoor...USB word niet meer gevonden. WTF zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Bij een h10 met rockbox erop kon je een bepaalde knop inhouden voor een "emergency connectie".
Ik geloof de linker knop (of heel misschien de rechter) inhouden terwijl je opstart (en hij al vastzit aan de pc).

Succes

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Enkele weken is Rockbox 3.2 uitgekomen. http://www.rockbox.org/download/
Welke nu zelfs met een installer ed komt waarmee je bepaalde dingen zoals themes en fonts kan instellen. Op de volgende website vindt je enkele themes voor de H120: http://themes.rockbox.org/index.php?target=h120

Rockbox maakt het gebruik van een ruim vijf jaar oude mp3 speler nog plezierig :-).
Vergeet de handleiding ook niet eens een keer door te bladeren: http://download.rockbox.org/release/3.2/rockbox-h100-3.2.pdf Er zitten zoveel mogelijke settings in die hier makkelijk beschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

svdvlist2 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:02:
Enkele weken is Rockbox 3.2 uitgekomen. http://www.rockbox.org/download/
Welke nu zelfs met een installer ed komt waarmee je bepaalde dingen zoals themes en fonts kan instellen. Op de volgende website vindt je enkele themes voor de H120: http://themes.rockbox.org/index.php?target=h120

Rockbox maakt het gebruik van een ruim vijf jaar oude mp3 speler nog plezierig :-).
Vergeet de handleiding ook niet eens een keer door te bladeren: http://download.rockbox.org/release/3.2/rockbox-h100-3.2.pdf Er zitten zoveel mogelijke settings in die hier makkelijk beschreven worden.
Ik ga hem maar weer eens uit de la trekken dan :). Kan je deze ook gewoon installeren door de map uit te pakken in de root van de H140 en bestaande bestanden te overschrijven of is het handiger om de oude .rockbox map te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Na jaren er veel plezier van te hebben gehad heb ik mijn H120 aan me broertje gegeven, helaas is deze nu na een paar maanden stuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/reviews/groot-480/iriver-h120-04.jpg

De knop in het midden is weg, en afstandsbediening werkt ook niet meer, kan je die knop repareren of is er een mogelijkheid om spare remote's bestellen (of heeft iemand er nog een over?)

[ Voor 4% gewijzigd door mind_ op 09-04-2009 23:12 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

http://www.misticriver.ne...ries-h110-h115-h120-h140/

misschien vind je op die site je antwoorden, kan me herinneren er over gelezen te hebben, maar de tand des tijds......

Zonde dat ie stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 10:08
Gisteravond wilde ik even wat muziek luisteren op mijn H120, maar ik heb het idee dat de harddisk ervan gecrasht is :'(
Kunnen mensen die dit ook hebben meegemaakt aangeven of onderstaande symptomen bekend voorkomen, of dat er misschien meer aan de hand is? Dit waren de symptomen:
  • Muziek begon te stotteren
  • Het LCD begon te knipperen
  • de batterij indicator stond op 0% (terwijl ik deze laatst nog heb opgeladen, zou dus eerder rond de 80% moeten zitten)
  • De H120 viel toen geheel uit.
  • Ik zette hem opnieuw aan...
  • Ik hoorde een soort getik
  • Rockbox startte veel langzamer op
  • Tegelijk met een tik gingen de lettertjes van RockBox iets verder
  • LCD knippert weer
  • Speler valt na zo'n 30 sec uit
Als dit puur komt door een gecrashte harddisk dan durf ik de gok wel te wagen om een andere harddisk te kopen en deze in te bouwen... maar als er meer aan de hand kan zijn is het jammer maar helaas :'(

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het tikken van een hdd geeft meestal aan dat de hdd stervende is. Echter, je geeft ook andere syptomen aan. Dus ik weet niet of een brakke hdd het enige is. Het zou ook wel erg toevallig zijn als tegelijkertijd met een brakke hdd er nóg iets mis is. Maar je weet maar nooit. Uitsluitsel is moeilijk te krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 10:08
Ik begrijp er niks van... Ik hang hem vanmiddag aan de stroom... en zet hem aan... en hij start zonder problemen op!
Wel lijkt de batterij helemaal leeg....

Heb voor de zekerheid nog even checkdisk gedaan inc bad sector check... niks noppes nada...

Het probleem lijkt dus verholpen :D Blijkbaar was de accu toch leeg, en dat ie daarom zo vreemd deed :? Anyway, ik kan weer muziek luisteren in goede geluidskwaliteit :P

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

BackSlash schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:35:
Ik begrijp er niks van... Ik hang hem vanmiddag aan de stroom... en zet hem aan... en hij start zonder problemen op!
Wel lijkt de batterij helemaal leeg....

Heb voor de zekerheid nog even checkdisk gedaan inc bad sector check... niks noppes nada...

Het probleem lijkt dus verholpen :D Blijkbaar was de accu toch leeg, en dat ie daarom zo vreemd deed :? Anyway, ik kan weer muziek luisteren in goede geluidskwaliteit :P
Gelukkig maar.
Lege accu zou gedeelte kunnen verklaren natuurlijk.
Dan doet ie wel vreemd.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast