[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.900 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 21:27
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:44:
[...]

Ik heb die driver gedownload maar ik kan geen control panel vinden? Waar zou die moeten staan dan?
rechtsonderin zon blauw met geel icoontje (als het goed is }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, ik denk eraan om de acer aspire 1692 te bestellen. ik wil hem voornamelijk gebruiken voor het bewerken van foto's. Tijdens vakanties wil ik alleen de laptop mogelijkheden gebruiken en die zijn voor zover ik uit dit forum op kan maken heel goed.
Thuis wil ik echter een gewoon toetsenbord, muis en beeldscherm erop aan sluiten. Toetsenbord en muis hebben een USB aansluiting, dus lijkt me geen probleem. Ik heb een Samsung 930 TFT scherm met een DVI-D aansluiting. Uit de specs van de laptop kan ik niet opmaken of ik dit scherm erop kan aansluiten. Weet iemand dat?
En is de laptop inderdaad goed genoeg voor het bewerken van foto's met photoshop?
Alvast dank voor de info!

groet Yolanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:54:
Hoi allemaal, ik denk eraan om de acer aspire 1692 te bestellen. ik wil hem voornamelijk gebruiken voor het bewerken van foto's. Tijdens vakanties wil ik alleen de laptop mogelijkheden gebruiken en die zijn voor zover ik uit dit forum op kan maken heel goed.
Thuis wil ik echter een gewoon toetsenbord, muis en beeldscherm erop aan sluiten. Toetsenbord en muis hebben een USB aansluiting, dus lijkt me geen probleem. Ik heb een Samsung 930 TFT scherm met een DVI-D aansluiting. Uit de specs van de laptop kan ik niet opmaken of ik dit scherm erop kan aansluiten. Weet iemand dat?
En is de laptop inderdaad goed genoeg voor het bewerken van foto's met photoshop?
Alvast dank voor de info!

groet Yolanda
Nee de laptop heeft geen dvi aansluiting, zeer spijtig. De laptop voldoet zeker om met photoshop te werken, hij is krachtig genoeg. Doe dit namelijk ook voor men studies. En door het spiegelend effect op het scherm komen je foto's er nog mooier uit dan op een gewoon laptop scherm. Vind ik toch :)

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad heel jammer, maar ik kan mijn scherm ook aansluiten op een vga poort. Alleen schijnt dan het beeld iets minder te zijn dan met de dvi-d aansluiting.
Heeft iemand ervaring met het verschil tussen een dvi-d aansluiting en een vga aansluiting:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:31:
inderdaad heel jammer, maar ik kan mijn scherm ook aansluiten op een vga poort. Alleen schijnt dan het beeld iets minder te zijn dan met de dvi-d aansluiting.
Heeft iemand ervaring met het verschil tussen een dvi-d aansluiting en een vga aansluiting:?
Hm, ik heb een 19" TFT scherm, en toen ik hem net had, heb ik hem op mij VGA poort aangesloten. Dit was wel ok beeld, maar toch zie je duidelijk verschil als je de DVI aanluiting aansluit. Alles is gewoon veel scherper. maar misschien dat je dat minder merkt met een kleiner scherm.

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14
Heb een probleempje met de wifi kaart.

ik weet dat er verschillen issues zijn met de wifi kaart in de acer 169x maar ik weet niet of men dit
al ergens heef gehad.

zelf heb ik de 1694 WLMi

heb een linksys wag54g adsl analoog modem, wireless staat aan in de modem, als ik netwerken
zoek dan zie ik hem er netjes bij staan, dan zeg ik verbinding maken en dan op het moment
als hij een ip adres wil verkrijgen duurt het heel lang en krijg ik uiteindelijk geen IP.

ik heb van alles al geprobeerd met WEP zonder WEP met mac adres filtering zonder.

een ander PCMCIA kaartje van asus heeft geen problemen.

ik heb verschillende drivers geprobeerd, die van de acer site maar ook die van de intel site.

dit alles is gekomen sinds ik mijn laptop opnieuw heb geinstalleerd voorheen werkte het wel.
dus kan ik uitsluiten dat de kaart defect is.

heeft er iemand nog een idee?

ik heb het hele forum al afgelezen ook de vorige delen, vaak lees ik over de energie instellingen
van de wifi kaart, deze staan op zijn hoogst dus niet energie zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:06:
Ik heb nog steeds het probleem dat ik het volume niveau te laag vind, als ik in de trein zit met alles (maar dan ook echt alles) vol open, dan nog hoor ik er mensen door heen praten.
Dit was met andere laptops wel anders.
Heeft iemand hier een oplossig voor?

Ook hoor ik een vreemd heel zacht piepend geluid, dit geluid valt even weg als ik de computer een opdracht geef (al is het maar een simpel programmatje starten) maar hierna komt het gelijk weer. Ook als ik scrol ofzo, dan valt het weg, maar zodra ik niets doe dan hoor ik hem. Meer mensen ervaring mee?
Ik hoor ook dat zeer hoge geluidje, het komt van rechtsboven gezien vanaf boven (dus met je gezicht boven het toetsenbord), ook komt er bij mij heb ik uitgevonden een zeer hoog geluid uit de adapter. Zowel als ik harddisk of cpu activiteit heb gaat dit weg, zet ik bluetooth aan gaat het ook weg. Probeer het eens of jij dit ook hebt wmeetsma (met de adapter die ook geluid maakt en het geluid weg is als je bluetooth aanzet). Ik ga hem denk ik opsturen naar Acer, ik wordt gek als op lage settings (en dus zonder fan) achter de laptop zit te werken, dat hoge geluid je wordt er ronduit gek van. Laat het even weten email me anders even tim[underscore]heijt [@] hotmail.com . Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:00:
[...]

rechtsonderin zon blauw met geel icoontje (als het goed is }:O )
Nee ik heb geen blauw geel icoontje. Welke heb jij gedownload in de link die gepost werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:53:
[...]

Nee ik heb geen blauw geel icoontje. Welke heb jij gedownload in de link die gepost werd?
weet het niet helemaal zeker meer maar volgens mij was het:
Windows 98Gold/98se/Me/2000/XP/2003(32/64 bits) for Driver only. For Windows 98 SE, DirectX(R)8 is required to enable advanced features.

A3.78

2005/10/17

17399k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
tim_heijt schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:34:
[...]

Ik hoor ook dat zeer hoge geluidje, het komt van rechtsboven gezien vanaf boven (dus met je gezicht boven het toetsenbord), ook komt er bij mij heb ik uitgevonden een zeer hoog geluid uit de adapter. Zowel als ik harddisk of cpu activiteit heb gaat dit weg, zet ik bluetooth aan gaat het ook weg. Probeer het eens of jij dit ook hebt wmeetsma (met de adapter die ook geluid maakt en het geluid weg is als je bluetooth aanzet). Ik ga hem denk ik opsturen naar Acer, ik wordt gek als op lage settings (en dus zonder fan) achter de laptop zit te werken, dat hoge geluid je wordt er ronduit gek van. Laat het even weten email me anders even tim[underscore]heijt [@] hotmail.com . Ik hoor het wel.
mijn adapter maakt ook kabaal, maar hoor ik alleen als ik mn oor er tegenaan heb (lijkt wel of dr een motor in zit ofzo 8)7 ), wat jij zegt heb ik met de adapter van mijn nokia telefoon zo nu en dan :) heel luid hoog gepiep, zeer irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:26:
[...]

weet het niet helemaal zeker meer maar volgens mij was het:
Windows 98Gold/98se/Me/2000/XP/2003(32/64 bits) for Driver only. For Windows 98 SE, DirectX(R)8 is required to enable advanced features.

A3.78

2005/10/17

17399k
Ik heb hem gevonden. Bij mij werkt de sound manager niet. Ik kan klikken wat ik wil, er verschijnt niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:13:
[...]

Ik heb hem gevonden. Bij mij werkt de sound manager niet. Ik kan klikken wat ik wil, er verschijnt niks...
hmmmmmmm probeer eens C:\Program Files\Realtek AC97\SoundMan.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:01:
[...]

hmmmmmmm probeer eens C:\Program Files\Realtek AC97\SoundMan.exe
Doet helemaal niks... nou ja, dan maar zacht geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1692wlmi nou een maand en deze werkt perfect alleen,
heb ik ook last van zacht geluid met me headset.
Maar dat is ook echt de enigste nadeel van deze laptop voor de rest werkt ie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

het geluid van de 1690 serie is niet z'n sterkste kant, niet veel wat je er aan kan doen als je critisch bent... Je kan natuurlijk wel een pcmcia audigy2 kopen, kost een pak, maar dan heb je wel subliem geluid!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Laatst online: 07-08 18:14
BAMI schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:49:
Heb een probleempje met de wifi kaart.

ik weet dat er verschillen issues zijn met de wifi kaart in de acer 169x maar ik weet niet of men dit
al ergens heef gehad.

zelf heb ik de 1694 WLMi

heb een linksys wag54g adsl analoog modem, wireless staat aan in de modem, als ik netwerken
zoek dan zie ik hem er netjes bij staan, dan zeg ik verbinding maken en dan op het moment
als hij een ip adres wil verkrijgen duurt het heel lang en krijg ik uiteindelijk geen IP.

ik heb van alles al geprobeerd met WEP zonder WEP met mac adres filtering zonder.

een ander PCMCIA kaartje van asus heeft geen problemen.

ik heb verschillende drivers geprobeerd, die van de acer site maar ook die van de intel site.

dit alles is gekomen sinds ik mijn laptop opnieuw heb geinstalleerd voorheen werkte het wel.
dus kan ik uitsluiten dat de kaart defect is.

heeft er iemand nog een idee?

ik heb het hele forum al afgelezen ook de vorige delen, vaak lees ik over de energie instellingen
van de wifi kaart, deze staan op zijn hoogst dus niet energie zuinig.
kan echt niemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Werk je dan op de accu of op netspanning? Op netspanning gaan alle instellingen naar vol vermogen, dus dan is ook je zendvermogen het grootst. Probeer dat eens.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hey,

Vraagje betreft de verpakking.

Ik laat deze week mn 1694 bezorgen op het werk.

Nu is mijn vraag is de verpakking (de doos) makkelijk handteerbaar in de trein?
(ik laat hem bezorgen via OBCS die alleen tussen 09.00 en 17.00 bezorgen vandaar op het werk).

Hebben jullie maten of foto's van de doos waarin deze bezorgt zal worden?

Is dit ongeveer zoals de Acer ferrari? dit is volgens mij redelijk draagbaar?
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/7455.jpg

Alvast bedankt!!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07
Exact hetzelfde alleen heb je bij de 1692/1694 gewoon een standaart uiterlijk :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:44:
Exact hetzelfde alleen heb je bij de 1692/1694 gewoon een standaart uiterlijk :)
Oke bedankt dat wou ik even weten! :P
Hoef ik geen vervoer te regelen en hinder ik geen andere mensen :)

Hoe is trouwens het leveren met OBCS? als ik dinsdag bestel (via de girotel) heb ik het product dan donderdag of vrijdag dan ook echt binnen, als ik uitga van de leveringsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kan het niet echt vinden in de search, maar krijg je er eigenlijk ook nog bericht van dat je laptop is geregistreerd voor de garantie? Ik heb er direct 3 jaar van gemaakt, en het extra boekje daar voor dus meebesteld. Ik heb de vereiste papieren en zegels dus opgestuurd. Volgens de instructies zou ik ook nog een soort certificaat krijgen toegestuurd. Klopt dat?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
TetsuoShima schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:24:
[...]

Ik heb een Engelstalige windows:

desktop->right click->properties->choose settings tab->choose advanced->go to ATI tab powerplay->adjust sliders as you like..

Ik zit meestal op Engelstalige websites en met Engelstalige software te werken, is handig als je OS dan ook Engelstalig is. De laptop is van m'n viendin trouwens, heb hem niet direct bij de hand, dus zou kunnen dat de aanwijzing niet 100% correct is, maar ik denk dat je het zo wel zal vinden...
Mooi, bedankt! Zal het eens gaan proberen, want ik heb die laptop hier ook niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige dagen ben ik in bezit van de ACER 1692. De vele positieve reakties in dit forum hebben mijn keuze voor deze laptop ondersteund naas het feit dat ik al eens over zeer goede acer 290 beschikte. Ik zocht een competente laptop met een lange accuduur. Ik heb het 3 jaar garantiepakket erbij gedaan.

Ik had reeds de FSC amilo 1437 gehaald bij de mm en hem vooralsnog in de doos gelaten. Ik las over zijn vrij sterke warmteontwikkeling en korte accuduur en heb hem toen geretourneerd. Bij de uitgestalde exemplaren was de bovenkant idd vrij warm. Verder viel op dat het scherm echt zwart is als er zwart signaal wordt gestuurd bijv bij de windows login screensaver (geen doorlichten). maar ja ik ging dus toch voor de ACER...maar had nog bijn de ASUS A7Vc gekocht voor hezelfde bedrag en uitrusting met 1 gb ram , maar 2 jaar garantie

Welnu ik zal beginnen met de positieve punten:
- Lange accuduur van wel 4.5 uur als het moet
- Vrij snel; zelfs de "trage" 4200 RPM HD is wel voldoende snel. 3D zeer in orde onder windows.
- Scherm licht genoeg bij NIET multimediagebruik.
- Alles werkt stabiel

En dan nu de ontluistering.
- Scherm toont bij ZWART beeld groot verloop van lichte vlek onder (leakage), donkere vlek midden en dan inverterende lichte vlekken boven. Bij beeld met donkere balken: DVD of fotos is er dus onder een lichte grijze balk ipv zwart zelfs bij teruggeschroefde beeldlichtheid. Vrij irritant en ook nog eens zeer vertikaalgevoelig ->hoofd naar boven, beeld wordt zeer licht van onderaf. Vergeleken met de FSC een stuk slechter. Asus niet gezien helaas.
- Zompig toetsenbord, zakt rond de letters "e" en "d" bijna 2 mm in als ik type.
- Geluid zeer zwak vooral bij DVD's ontoereikend in licht rumoerige omgeving, zelfs bij gesloten koptelefoon. Onder linux is het geluid een stukje harder te zetten trouwens. I.i.g. geen porum als mobiel Filmkijk apparaat.
- Koptelefoonaansluiting (stekker) zit in de weg bij het typen.
- CD speler zeer brak en slap geplaatst: bij het knopje kunt je bij licht drukken op de rand de hele rand zo 3 mm naar beneden drukken met krak geluid.
- rand tussen touchpad en knoppen steekt uit omhoog (staat bol) daar gaat lekker meuk tussen zitten".
- bij beetpakken laptop met cd aanwezig loopt CD aan en zakt toerental.
- Laptop kan niet stabiel staan zonder batterij
- hd maakt konstant sissend geluid.

Al met al ben ik niet echt onder de indruk, integendeel. Achterafgezien misschien toch liever een ASUS met Nvidia 6200, die wordt tevens veel beter ondersteund in linux. wat ik ook nog wel eens wil draaien (of toch die AV6a met X700). Verder positieve berichten over degelijkheid, ingebouwde camera en wel hard genoeg geluid in die asus.

Al met al begrijp ik niet dat mensen alhier zo postief zijn over deze laptop. Vooral de lof over het scherm.. ? en de weinig klachten over het geluid. Heeft men wel naar andere opties gekeken van asus en bijv jewel? Ik ga kijken of er iets te regelen valt met de leverancier . De laptop is uitgepakt en is gebruikt (1 dag). Ik kan hem vast niet ruilen.

Zijn er ook regels voor wel of niet ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:09:
[...]

Doet helemaal niks... nou ja, dan maar zacht geluid :)
ik krijg deze driver + soundmanager ook niet aan de praat...

ook niet als ik eerst de conexant driver weg deinstalleer.. en dan de Realtek driver erop gooi. Daarna gewoon geen geluid at all.. Zucht... maar weer terug naar die conexant driver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:03:
En dan nu de ontluistering.
- Scherm toont bij ZWART beeld groot verloop van lichte vlek onder (leakage), donkere vlek midden en dan inverterende lichte vlekken boven. Bij beeld met donkere balken: DVD of fotos is er dus onder een lichte grijze balk ipv zwart zelfs bij teruggeschroefde beeldlichtheid. Vrij irritant en ook nog eens zeer vertikaalgevoelig ->hoofd naar boven, beeld wordt zeer licht van onderaf. Vergeleken met de FSC een stuk slechter. Asus niet gezien helaas.
- Zompig toetsenbord, zakt rond de letters "e" en "d" bijna 2 mm in als ik type.
- Geluid zeer zwak vooral bij DVD's ontoereikend in licht rumoerige omgeving, zelfs bij gesloten koptelefoon. Onder linux is het geluid een stukje harder te zetten trouwens. I.i.g. geen porum als mobiel Filmkijk apparaat.
- Koptelefoonaansluiting (stekker) zit in de weg bij het typen.
- CD speler zeer brak en slap geplaatst: bij het knopje kunt je bij licht drukken op de rand de hele rand zo 3 mm naar beneden drukken met krak geluid.
- rand tussen touchpad en knoppen steekt uit omhoog (staat bol) daar gaat lekker meuk tussen zitten".
- bij beetpakken laptop met cd aanwezig loopt CD aan en zakt toerental.
- Laptop kan niet stabiel staan zonder batterij
- hd maakt konstant sissend geluid.
- Het verloop in het scherm klopt, ik heb er zelf weinig last van, dvd's kijk ik toch op tv.
- Zompig toetsenbord... hij typt toch. Het viel mij ook op maar ik heb er geen last van hoor.
- Geluid zeer zwak, ben ik het volmondig mee eens. Erg slecht,
- Koptelefoonaansluiting in de weg?? Hoe typ jij?
- Cd speler zit er bij mij prima in hoor, Hij zit niet muur vast omdat hij verwijderbaar is.
- Rand tussen het touchpad... das wel miereneuken hoor...
- Beetpakken laptop met cd (geen ervaring mee)
- Laptop niet stabiel met batterij, waarom zou je hem eruit halen... ?
- HD maakt constant geluid, bij mij niet...

Over het algemeen vind ik dat je wel erg aan het miereneuken bent hoor. Kijk eens naar de prestaties ipv de kast. Zo slecht vind ik de behuizing niet, kan beter, maar slecht vind ik het niet. Voor deze prijs koop je heel veel laptop imo. Zeer goede specs en een redelijk stabiele behuizing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorbeeld.... (op de kamera moeilijk vast te leggen, toch vrij duidelijk)

Afbeeldingslocatie: http://holth127.speed.planet.nl/Files/screen.jpg

en de spleet van een mm:
Afbeeldingslocatie: http://holth127.speed.planet.nl/Files/spleet.jpg

Brakke CD voorkant
Afbeeldingslocatie: http://holth127.speed.planet.nl/Files/spleetcd.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:21:
Hey hey,

Vraagje betreft de verpakking.

Ik laat deze week mn 1694 bezorgen op het werk.

Nu is mijn vraag is de verpakking (de doos) makkelijk handteerbaar in de trein?
(ik laat hem bezorgen via OBCS die alleen tussen 09.00 en 17.00 bezorgen vandaar op het werk).

Hebben jullie maten of foto's van de doos waarin deze bezorgt zal worden?

Is dit ongeveer zoals de Acer ferrari? dit is volgens mij redelijk draagbaar?
[afbeelding]

Alvast bedankt!!
Ik had hem ook bij OBCS besteld, ze hadden de laptopdoos, samen met de muis die ik besteld had in een andere redelijk grote doos gestopt en allerlei grote bubbelzakken. Zat dus wel goed.
Maar de laptopdoos zelf is zeker hanteerbaar, er zit zelfs een handvat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:31:

[afbeelding]

Hier heeft iedereen "last" van. Ik let er niet eens op. Ik ben gewoon blij dat ik zoveel laptop heb voor zo weinig (relatief gezien dan) geld. Trouwens, er zit een tv-out op, dus films kijk ik gewoon op de tv.

en de spleet van een mm:
[afbeelding]

Dit heb ik niet, hier kan ik dus niet over oordelen.

Brakke CD voorkant
[afbeelding]
Misschien ga ik er wel wat voorzichtiger mee om, maar hier heb ik ook geen last van. Ik pak de laptop bewust niet bij de dvd-drive vast, om dit probleem dus te voorkomen.
Veel mensen klagen ook over het toetsenbord, dat het indrukt: ik heb er geen last van, maar ik kijk dan ook niet naar mijn toetsenbord als ik typ. Het toetsenbord zou ook te veel herrie maken: een desktop toetsenbord klettert nog veel meer.

Nu ik het toch over het toetsenbord heb, heeft iemand na een schone installatie de toetsen voor het euro en het dollar teken aan de praat gekregen? (met name het dollarteken gebruik ik regelmatig in Excel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DrivinUCrazy schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:52:
[...]

Het wegdrukbare cd voorkantje ontdekte ik door heel normaal op het ejectknopje te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ow. Dan heb ik ook daar geen last van. Hopen dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

en de spleet van een mm:
[afbeelding]

Brakke CD voorkant
[afbeelding]
Jij kan idd de cd speler wel erg ver uittrekken, dat heb ik niet zo erg. Ik vind foto 2 erg vreemd, die van het touchpad. Bij mij ziet dat er heel anders uit. Ik kan het niet vergelijken (of ik kijk scheel). Het scherm, tja, dat heb ik ook maar nogmaals ik kijk dvd's op tv en niet op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:05:
[...]

Jij kan idd de cd speler wel erg ver uittrekken, dat heb ik niet zo erg. Ik vind foto 2 erg vreemd, die van het touchpad. Bij mij ziet dat er heel anders uit. Ik kan het niet vergelijken (of ik kijk scheel). Het scherm, tja, dat heb ik ook maar nogmaals ik kijk dvd's op tv en niet op de laptop.
Dat was idd even vreemd, maar hij kijkt van het scherm uit gezien naar voren, en dan ziet hij een spleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:07:
[...]

Dat was idd even vreemd, maar hij kijkt van het scherm uit gezien naar voren, en dan ziet hij een spleet.
ja idd, nu zie ik het, dat heb ik ook. pfff zo kritisch kijk ik niet hoor, ik heb niet alle kiertjes en hoekjes van mn laptop bekeken. Ik kan me ook niet voorstellen dat je daar ooit problemen mee krijgt. Op de foto ziet het er dramatisch uit, in het echt moet je echt goed kijken, daar kan echt bijna niets tussen en zakken chips eten doe je maar op de bank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:03:
Al met al begrijp ik niet dat mensen alhier zo postief zijn over deze laptop.
Niet iedereen heeft zo'n maandag-morgen model als jij !

Alle negatieve punten die je noemt hebben geen betrekking op mijn model. Er steekt niets uit, of is brak geplaatst. Toetsenbord is stevig en veert niet in. Geen last van leakage en ik kan het geluid niet harder zetten dan 20% anders blazen mijn oren eraf !

Ik wil niet zeggen dat jij die problemen niet echt heb, ik geloof het best en is natuurlijk jammer. Maar om meteen te denken dat jouw model als voorbeeld dient voor alle exemplaren gaat mij te ver.

Gezien jouw lijst met problemen heb je IMHO recht op vervanging. Misschien moet je vragen naar een model dat niet op maandag is geassembleerd !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2

[afbeelding]

en de spleet van een mm:
[afbeelding]

Brakke CD voorkant
[afbeelding]
in het pikkedonker zie je wat lichtkleurigs op je schermpje onderaan... dus ? zet de backlight dan uit, dan heb je perfect zwart beeld, maak daar maar een fotootje van en die afstand tussen het touchpad en die rand ? dus ? boeiend ? nee... dat ding doet wat ie moet doen en als er allemaal shit tussen komt als dat je probleem is moet je maar niet gaan vreten tijdens gebruik en wie drukt nou in godsnaam zn dvd brander zo naar beneden ? als ik op de videokaart van mn desktop druk buigt ie ook, geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:33:
[...]

Niet iedereen heeft zo'n maandag-morgen model als jij !

Alle negatieve punten die je noemt hebben geen betrekking op mijn model. Er steekt niets uit, of is brak geplaatst. Toetsenbord is stevig en veert niet in. Geen last van leakage en ik kan het geluid niet harder zetten dan 20% anders blazen mijn oren eraf !
Mijn toetsenbord veert ook en ik heb ook sommige iets minder stabiele plekken in mn behuizing en het geluid is echt zeer slecht. Ik ga denk ik ook een pmcia geluidskaart halen want dit is echt niks. Maar ik let vooral op de prestaties wat betreft grafische kaart, processor, werkgeheugen en HD. Dit is gewoon perfect in orde bij deze laptop, vooral voor die prijs. Ik heb dus zeker geen klagen.

Als jij ook nog eens een beer van een behuizing hebt en een heersend volume niveau heb je wel heel veel mazzel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:03:
[...]
Als jij ook nog eens een beer van een behuizing hebt en een heersend volume niveau heb je wel heel veel mazzel ;)
Tsja, ik speel DoD:S met koptelefoon en ik als ik 'm harder zet dan 2 a 3x Fn-pijltjeomhoog is mijn pijngrens qua volume al bereikt. De geluidskwaliteit is nauwelijks te onderscheiden tov mijn desktop PC. Uiteraard zijn de boxen in de laptop niet super, maar via een HiFi set of met oordoppen is het kraakhelder en goed geluid.

Vreemd, dat er zoveel verschil zit tussen de modellen. Ik heb wellicht mazzel !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:31:
[...]

Tsja, ik speel DoD:S met koptelefoon en ik als ik 'm harder zet dan 2 a 3x Fn-pijltjeomhoog is mijn pijngrens qua volume al bereikt. De geluidskwaliteit is nauwelijks te onderscheiden tov mijn desktop PC. Uiteraard zijn de boxen in de laptop niet super, maar via een HiFi set of met oordoppen is het kraakhelder en goed geluid.

Vreemd, dat er zoveel verschil zit tussen de modellen. Ik heb wellicht mazzel !
Mijn geluid is wel helder enzo en als het stil is kan ik ook goed muziek luisteren maar ik heb altijd het volume op alles wattie kan. Een dvd kijken kan echt niet als er gepraat wordt op de achtergrond, dan hoor ik het bijna niet meer. Zo te horen ben jij een van de weinige die hier geen last van heeft, dit is een nogal veel gehoorde klacht in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou, ik heb er ook niet echt last van dat het geluid niet harder kan, maar ik probeer sowieso altijd het geluid voor mijn oren te beperken, ook met mp3-spelers en zo. Dat zal dus wel relatief zijn, dan. En als ik de boxen van de laptop gebruik is dat 9/10 keer in een vrij stille ruimte. Toch heb ik de laptop op school al eens gebruikt als webradio, en daar heeft toen niemand geklaagd dat het geluid te zacht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 02:19:
[...]
Zo te horen ben jij een van de weinige die hier geen last van heeft, dit is een nogal veel gehoorde klacht in dit topic.
Klachten hier in dit topic zijn niet echt representatief. In topics zoals deze worden meestal de problemen besproken, zaken die wel goed zijn komen natuurlijkerwijze minder aan bod en dat geef een vertekend beeld. Ik denk dat Acer zelf het beste beeld heeft wat het aantal 'miskleunen' betreft. Ik vermoed echter dat er veel meer mensen zijn met een apparaat dat in orde is dan dat er problematische exemplaren zijn.

Maar je hebt gelijk, hier in dit topic wordt het geluid vaak genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ok, ik kan vanavond waarschijnlijk mijn 1694 ophalen.
Wat zijn dan de beste punten waar ik op het begin op moet letten?
Hoe check ik die leakage van het scherm correct?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mn 1694wmli waarschijnlijk morgen!!! Ik kan niet wachten (uiteindelijk 8 weken moeten dubben).

Heb de bestelling bij OBCS geannuleerd en deze vervroegd bij BestelICT.nl deze kunnen hem waarschijnlijk morgen leveren, ik kan hem zelf direct ophalen 10 minuutjes vanaf mn huisje :) Ik betaal wel wat meer maar heb hem uiteindelijk sneller en het doet de service altijd ten goede als je dichtbij woont.

Ben benieuwd of ik ook zo'n exemplaar heb als freubelaar, laten we hopen van niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:17:
Ik krijg mn 1694wmli waarschijnlijk morgen!!! Ik kan niet wachten (uiteindelijk 8 weken moeten dubben).

Heb de bestelling bij OBCS geannuleerd en deze vervroegd bij BestelICT.nl deze kunnen hem waarschijnlijk morgen leveren, ik kan hem zelf direct ophalen 10 minuutjes vanaf mn huisje :) Ik betaal wel wat meer maar heb hem uiteindelijk sneller en het doet de service altijd ten goede als je dichtbij woont.

Ben benieuwd of ik ook zo'n exemplaar heb als freubelaar, laten we hopen van niet!
elke laptop heeft dat, hij zit er gewoon over te zeiken omdat hij denk ik nogal verwend is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee niet omdat hij verwend is, maar omdat hij als normaal persoon een laptop verwacht die gewoon degelijk is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo mierenneukerig als freubelaar naar een product gaat kijken, ontdek je altijd wel iets.
Perfecte producten bestaan gewoon niet.
Daarnaast heeft zijn laptop wel een aantal probleempjes die ik bij mijn 1692 niet zie (cd speler die beweegt bv).

Je zit met deze Acer best voor een dubbeltje op de eerste rij (veel betere specs vind je niet gauw voor dit geld) dus dan moet je ook niet de kwaliteit verwachten van een laptop die 2 keer zo duur is (dure Dell ofzo).

Ik vind het een prima ding, ben er tevreden mee en heb er nog geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokko schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:22:
Nee niet omdat hij verwend is, maar omdat hij als normaal persoon een laptop verwacht die gewoon degelijk is. :/
Ik wil ook een degelijke laptop en ik heb hem ook wel aan alle kanten bekeken toen ik hem in mijn handen kreeg. Maar als je kijkt naar foto 2 die hij gepost heeft (die van het touchpad) vind ik het wel een beetje ver gaan als je daar problemen over gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier ben ik het ook mee eens. Dit was mij nog niet eens opgevallen. Dat van de dvd-speler heb ik een klein beetje, maar niet zo erg als hij. Maar dat van die eerste foto zie je toch altijd?. Zwart scherm, donkere kamer, backlight volledig aan. Tja dan zie ik het bij mij ook wel. Echter tijdens normaal gebruik heb ik hier geen last van. Als hij dit vervelend vind had hij misschien beter een sony kunnen nemen, die heeft 2 backlights, maar de accu is dan wel weer sneller leeg.

Edit: Verder gaat mijn laptop iedere dag mee naar school. Tevens vaak in het weekend mee naar mijn vriendin. Er is al enkele keren flink mee gestoten. Zoon gast die ik ken heeft zijn 1692 al eens laten vallen. Gelukkig werkt zowel die van hem als die van mij nog perfect. Bij hem was er niet eens een kras op gekomen. Dit wil toch ook wel iets zeggen over de degelijkheid of niet dan? (jaja ik ben wel voorzichtig, misschien wel te voorzichtig)

[ Voor 33% gewijzigd door Edmund op 08-11-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ok dat van die spleet is een beetje overdreven, maar mijn reactie was vooral gericht op degene die zei "Als je last hebt van leakage, dan zet je de backlight toch uit?", Kom op he! Wat is dat nou voor reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Nokko schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:10:
Ok dat van die spleet is een beetje overdreven, maar mijn reactie was vooral gericht op degene die zei "Als je last hebt van leakage, dan zet je de backlight toch uit?", Kom op he! Wat is dat nou voor reactie...
zon beetje elke tft heeft dat die ik heb gezien maar heb er nog nooit iemand zo over zien zeuren, neem dan een crt met je laptop mee en sluit die er op aan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn gister aangeschafte 1694 :)

Afbeeldingslocatie: http://luc.sohosted.com/fotos/opslag.jpg

Zie hier het probleem.

Bij Partition Magic zie ik verder ook geen unallocated space.
Wat te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:35:

[afbeelding]

Zie hier het probleem. Bij Partition Magic zie ik verder ook geen unallocated space.
Wat te doen?
Je hebt er dus 1 partititie van gemaakt. 93-60=30. Je zou volgens hokje links 30 gieg hebben gebruikt. Het is volgens de eigenschappen maar 20. Een verschil van 10.

Ik maak zelf nog gebruik van 2 partitities. Ik ontdekte laatst een verschil van 4 gieg (ong de helft van jou). Ik heb toen alle herstelpunten verwijderd en gedefragmateerd. Er blijft echter een verschil zichtbaar, maar waar dit aan ligt? Ik weet dat er altijd wel wat verschil tussen deze 2 gegevens is, omdat er bestanden verborgen op staan (bv System Volume Information). Maar 4 gieg vond ik wat veel. En vind ik nogsteeds.

[ Voor 34% gewijzigd door Edmund op 08-11-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:35:

[afbeelding]

Zie hier het probleem.

Bij Partition Magic zie ik verder ook geen unallocated space.
Wat te doen?
euh... je hebt een fat 32 partitie gemaakt. volgens mij konden die maar iets van 32gb ofzo worden.
dus ffe conveteren naar ntfs (convert.exe zit standaard in windows)
en met partition magic ofzo vergrroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:28:
[...]
Je hebt er dus 1 partititie van gemaakt. 93-60=30. Je zou volgens hokje links 30 gieg hebben gebruikt. Het is volgens de eigenschappen maar 20. Een verschil van 10.

Ik maak zelf nog gebruik van 2 partitities. Ik ontdekte laatst een verschil van 4 gieg (ong de helft van jou). Ik heb toen alle herstelpunten verwijderd en gedefragmateerd. Er blijft echter een verschil zichtbaar, maar waar dit aan ligt? Ik weet dat er altijd wel wat verschil tussen deze 2 gegevens is, omdat er bestanden verborgen op staan (bv System Volume Information). Maar 4 gieg vond ik wat veel. En vind ik nogsteeds.
Ik vind jou berekening wel erg flexibel.
93,1-60,0= 33,1
33,1-18,3= ongeveer 15gb verschil.

Dat verschil is denk ik zo gekomen:
Ik had die 2 partities en nog wat unallocated space met Partition Magic aan elkaar geplakt enzo, maar toen de pc weer opstartte, kreeg ik alleen zo'n mooi knipperend balkje.
Ook de recovery cd hielp niet.
Toen m.b.v. een andere XP cd de schijf weer geformatteerd naar NTFS.
Daarna lukte de recovery cd wel, en heeft hij alles weer hersteld (ook weer een Fat32 van gemaakt).
Alleen toen was er nog maar 1 partitie, en wel met dit rare verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(hoop gelul dik gedrukt is me vraagje thanks)
Hallo, ik heb een klein probleempje met mijn lieve poepke laptop aspire 1692-ding.
Ik vond het heel erg aardig en lief bedoeld van acer om de schijf zo in te delen dat je na 30minuten aan de slag kan gaan met een gloednieuwe laptop alleen ik heb het niet zo op resourcehoggy progie's of nog erger....FAT32 :r ;).

Dus heb ik het 1 en ander aan de indeling gewijzigd (NTFS, derde backup partitie)...
Win geinstalleerd, geupdate, drivers geinstalleerd, wat progie's, backuppie gemaakt...

Tot ik er achter kwam dat ik geen bluetooth ondersteuning meer had in de configuratie scherm, dus na een hoop gelul (ik weet het) reist bij mij de vraag...

Wat voor stukje software hoor ik te installeren wil ik weer gebruik maken van bluetooth connectie op mijn aspire 1692WLMi (voor mijn SE k750i)?

thanks

ps ik neem aan dat het niet tussen deze drivers zit?
802abg.zip : 802.11b+g Wireless Lan Driver 9.0.1.9
802bg.zip : 802.11b+g Wireless Lan Driver 2.10.03.2004
ab5005g.zip : Atheros AB5005G Lan Driver 4.0.0.14001
acerem.zip : Acer eManager 1.0.29.44
acerenm.zip : Acer eNetManagement 1.0.0.6
acerepm.zip : Acer ePowerManagement 1.5.6.257
acergrid.zip : Acer GridVista 2.26.0407
ati.zip : ATI VGA Driver 6.14.10.6521
audio.zip : Conexant Audio Driver 6.13.10.8335
cardrdr.zip : 3 in 1 Card Reader 1.0.3.1
chipset.zip : Intel Chipset Driver 6.3.0.1007
ezdock.zip : EZDock Modem Driver 2.1.47
intel.zip : Intel VGA Driver 6.14.10.4250
lan4401.zip : Broadcom 4401 LAN Driver 4.23.0.0
lan5788.zip : Broadcom 5788M LAN Driver 6.64.0.0
launchm.zip : Launch Manager 1.08.1e
modem.zip : Conexant Modem Driver 7.22.0.0
touchpad.zip : TouchPad Driver 7.12.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:51:
[...]

Ik wil ook een degelijke laptop en ik heb hem ook wel aan alle kanten bekeken toen ik hem in mijn handen kreeg. Maar als je kijkt naar foto 2 die hij gepost heeft (die van het touchpad) vind ik het wel een beetje ver gaan als je daar problemen over gaat maken.
Ja ik geef toe dat dit wel een beetje overdreven is..... heb je eigenlijk geen last van... alleen optisch geeft het niet de beste indruk...

Wat wel echt irritant is is het geluid... het kan harder, dat weet ik.. in linux kun je hem tot oversturen toe hard zetten. Zijn er ook dvd programma''s waarbij je het geluid harder kunt zetten (interne equalizer of bijv dynamische compressie)....? Een van de geweldige dingen van een laptop is nou een keer het kunnen kijken van een film in de trein na een lange dag werken...... ;-) Dat is met deze niet echt mogelijk. Sja en dat scherm dat had ik niet verwach na het een en ander aan speurneuzerij in de media markt.. die fujitsu siemens 1437 met vergelijkbare uitrusting alleen kortere accuduur heeft wel een pikzwart scherm als het zwart moet zijn. ook de ACER 1692 aldaar was een heeeel stuk beter als de mijne. Ik ben trouwens niet verwend :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook niet snap is dat de 1 wel de geluidskaart aan de praat krijgt met Realtek drivers en de ander (like me) weer niet.

Heb A3.80, A3.79, A3.68 geprobeerd, met de laatste werd het wel herkent maar kwam er geen geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:06:
Wat ik ook niet snap is dat de 1 wel de geluidskaart aan de praat krijgt met Realtek drivers en de ander (like me) weer niet.

Heb A3.80, A3.79, A3.68 geprobeerd, met de laatste werd het wel herkent maar kwam er geen geluid uit.
Ja , wie geeft hier de verlossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:26:
(hoop gelul dik gedrukt is me vraagje thanks)

[...]

Wat voor stukje software hoor ik te installeren wil ik weer gebruik maken van bluetooth connectie op mijn aspire 1692WLMi (voor mijn SE k750i)?
Het lijkt me sterk dat jij bluetooth aan het werken krijgt, drivers of niet. De 1692 heeft geen bluetooth! (of ik moet al weer achter liggen met de specificaties) De 1694 heeft dat wel.

"Ja, maar, er zit wel een bluetooth knop naast de wireless knop!" Klopt ook, maar deze doet niks. Er zit simpelweg niks op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:06:

en als je nou ffe met de volumes speelt? ik had het probleem dat alles werkte, behalve dat er niks uitkwam. ffe met het volume knopje spelen (ook al stond ie al op max) gaf gelijk geluid. Heb hetzelfde geintje wel eens vaker. best irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:52:
[...]

Het lijkt me sterk dat jij bluetooth aan het werken krijgt, drivers of niet. De 1692 heeft geen bluetooth! (of ik moet al weer achter liggen met de specificaties) De 1694 heeft dat wel.

"Ja, maar, er zit wel een bluetooth knop naast de wireless knop!" Klopt ook, maar deze doet niks. Er zit simpelweg niks op aangesloten.
Maar bij de standaard ghost-installatie van de 1692WLMi zat wel Bluetooth in het configuratiescherm. Ik heb er nog even mee lopen klooien en dat knopje naast de wifi knop werkte wel. Ik kreeg alleen niet 1,2,3 mijn telefoon gesynct.

Website van acer geeft idd geen bluetooth als specificatie bij de 1692 wel staat er nog wel dit bij
"Product models and specifications may vary depending on country. Please contact your local Acer office"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

ik ga me top terugsturen naar acer...het beeldscherm is brak...er loopt een verticale streep van ongeveer 3cm breed, over het scherm
valt toch gewoon onder de garantie neem ik aan?

nog tips voor het opsturen? komen ze 'm halen oid?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ ParishCrooks: Kwam er niet in beeld dat er geen device aan die knop was gekoppeld?

Ik weet niet meer precies wat er gebeurde als ik op die knop drukte, want de launch manager (dacht ik, ik heb de laptop nu niet bij de hand om het te controleren) zorgt voor die meldingen op het scherm, als je de fn combinaties gebruikt.
Dat heb ik niet meer geïnstalleerd. Ik let toch nooit op die meldingen, en ik had er wat probleempjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:53:
@ ParishCrooks: Kwam er niet in beeld dat er geen device aan die knop was gekoppeld?

Ik weet niet meer precies wat er gebeurde als ik op die knop drukte, want de launch manager (dacht ik, ik heb de laptop nu niet bij de hand om het te controleren) zorgt voor die meldingen op het scherm, als je de fn combinaties gebruikt.
Dat heb ik niet meer geïnstalleerd. Ik let toch nooit op die meldingen, en ik had er wat probleempjes mee.
Als ik op mijn bluetooth knop duw staat er 'Geen Apparaat' in beeld. Dus geen bluetooth aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Laatst online: 01-02 13:01
Laptop nu al dik 3 werkweken weg naar acer garantie.. Word op lcdscherm gewacht volgens acer hulplijn. Al paar keer gebeld laatste keer hebben ze er een apart team opgezet, naam weet ik niet zo..

Maar nog steeds niks van gehoord, wat voor stappen kan ik ondernemen? Wat kan ik doen hier tegen?

[ Voor 3% gewijzigd door Johny Cash op 09-11-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Laatst online: 01-02 13:01
Licko schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:49:
ik ga me top terugsturen naar acer...het beeldscherm is brak...er loopt een verticale streep van ongeveer 3cm breed, over het scherm
valt toch gewoon onder de garantie neem ik aan?

nog tips voor het opsturen? komen ze 'm halen oid?
Dit had ik dus ook, gewoon acerhulplijn bellen komt UPS het ophalen nadat je ups gebeld hebt. Werkt allemaal perfect. Alleen het duurt nogal lang laptop nu al 3 weken weg ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

Johny Cash schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:53:
[...]

Dit had ik dus ook, gewoon acerhulplijn bellen komt UPS het ophalen nadat je ups gebeld hebt. Werkt allemaal perfect. Alleen het duurt nogal lang laptop nu al 3 weken weg ..
krijg je geen vervangend systeem? :P ik heb gisteren met acer gemail...wacht nu op een reactie

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn ACER 1694 ben zo blij :P tot nu toe gaat alles goed :)
zijn er nog tips welke drivers ik direct moet of kan vervangen behalve de vga daar ben ik wel tevreden mee :)

Van mij horen jullie later nog meer k ga ff spelen met mn dingetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de aankoop van mn acer heeft de winkeler helemaal niet gevraagd om 2 jaar extra garantie (totaal 3) Het is me ook helemaal voorbij geschoten, ondanks dat ik het toch wou. Nu zit er een kaart bij dat je het binnen 9 dagen kan activeren.
Hoe werkt dat? krijg je een acceptgiro thuis gestuurd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:56:
Ik heb mn ACER 1694 ben zo blij :P tot nu toe gaat alles goed :)
zijn er nog tips welke drivers ik direct moet of kan vervangen behalve de vga daar ben ik wel tevreden mee :)
- De intel wireless driver (als je wireless gebruikt) -> hier
- Ati Mobile Catalyst 5.10 ->hier
- Synaptics touchpad driver -> hier

[ Voor 11% gewijzigd door Xymox op 09-11-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:54:
[...]

Zo alle drivers geinstalleerd behalve de ATI daarvoor wil ik rustig de tijd nemen.

PROBLEEM:
ja mn eerste hinderlijke hoogst irritant probleem, mn touchpad :(
hij lijdt zn eigen leven hij springt heen en weer.
Ik heb nu de touchpad drivers opnieuw geinstalleerd tot nu toe heeft het probleem zich nog niet voorgedaan na de nieuwe drivers, maar hoelang zal dit zo blijven is het echt opgelost?

Wie van jullie heeft nog last? En werken de nieuwe drivers echt of niet?

Ik heb acer al een mailtje gestuurd, met hierin een aanvraag voor nader uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:55:
Bij de aankoop van mn acer heeft de winkeler helemaal niet gevraagd om 2 jaar extra garantie (totaal 3) Het is me ook helemaal voorbij geschoten, ondanks dat ik het toch wou. Nu zit er een kaart bij dat je het binnen 9 dagen kan activeren.
Hoe werkt dat? krijg je een acceptgiro thuis gestuurd ofzo?
Bedoel je de ongevalen garantie?? Dat kan tot 90 dagen na aankoop. Ik kon de garantie gewoon in de winkel kopen. Ze hadden het daar op voorraad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:12:
[...]

Bedoel je de ongevalen garantie?? Dat kan tot 90 dagen na aankoop. Ik kon de garantie gewoon in de winkel kopen. Ze hadden het daar op voorraad liggen.
Mna ongevallen garantie heet dat zo?
Ik wou gewoon mn garantie verlengen van 1 jaar tot 3 jaar... en als dat tot 90 dagen kan :)
nog mooier.
Hoe gaat dat in zn werking dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:52:
[...]

Zo alle drivers geinstalleerd behalve de ATI daarvoor wil ik rustig de tijd nemen.

PROBLEEM:
Ik heb nu de touchpad drivers opnieuw geinstalleerd tot nu toe heeft het probleem zich nog niet voorgedaan na de nieuwe drivers, maar hoelang zal dit zo blijven is het echt opgelost?

ik installeer gewoon geen touchpad driver. wat moet je ermee? werkt z ook prima
bovendien heb ik altijd een draadloze muis bij me (zo'n kleine speciaal voor flaptop).
wel zo makkelijk

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Ik gebruik draadloos internet op mijn 1692 en als ik dus wil multiplayen (al dan niet over WLAN) schiet mijn ping om de zoveel tijd omhoog en word ik uit de server gegooid of blijf ik er wel in, maar kan ik niet veel meer. Bij normaal wat surfen en MSN geeft dit onstabiele draadloos internet niet zoveel problemen, toch vind ik het niet fijn. Ik weet dat meer mensen hier last van hebben, maar zijn er ook al goede oplossingen voor? (bijv. met bepaalde drivers installeren of iets anders)

Verwijderd

sharkzor schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:26:
[...]

ik installeer gewoon geen touchpad driver. wat moet je ermee? werkt z ook prima
bovendien heb ik altijd een draadloze muis bij me (zo'n kleine speciaal voor flaptop).
wel zo makkelijk
met de touchpad driver kan je ook virtueel scrollen enz, heel erg handig :Y)

Verwijderd

[...]

PROBLEEM:

Dat van die touchpad die heen en weer springt hebben heel veel mensen... Ligt dus niet aan jou apparaat of de driver, maar is een algemene kwaal. :)

• Moning2
[...]

PROBLEEM:

kijk maar eens op de MoodPad als je dat hebt (icoontje van synaptics rechtsonderin, Accesoires, MoodPad) zul je zien dat als je je vinger van het touchpad haalt, aan de rechterkant op die hoogte de touchpad wordt 'ingedrukt' :) ff uit en aan en voila weer goed :)

Verwijderd

Moning2 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 01:06:
[...]

kijk maar eens op de MoodPad als je dat hebt (icoontje van synaptics rechtsonderin, Accesoires, MoodPad) zul je zien dat als je je vinger van het touchpad haalt, aan de rechterkant op die hoogte de touchpad wordt 'ingedrukt' :) ff uit en aan en voila weer goed :)
Juist ff Uit en Aan dat werkte gister bij mij dus niet :) maargoed ik zit vandaag op mn werk en heb mn notebook maar ff thuis gelaten, gisteravond na de nieuwe drivers nog geen last gehad maargoed ik zal dr blijkbaar weer last van gaan krijgen :)

Opzoek naar een muis :P werkt toch altijd makkelijker heh :)

• Sissors
  • Niet online
nieuwe drivers gedownload en daarna heb ik er nauwlijks meer last van gehad

zonder drivers voor touchpad werkt 4-punts knop ook nietr

Verwijderd

Ben een mini review aan het schrijven... Nog dingen waar ik extra op moet letten? tijdens het beoordelen?
Vanmiddag staat hij erop.

Verwijderd

Xymox schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:54:
[...]

En niet te vergeten deze hier ,de laatste versie Intell-chipsetdriver. >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:26:
[...]

En niet te vergeten deze hier ,de laatste versie Intell-chipsetdriver. >:)
Ik heb geleerd van mn mams, iets wat 't nog doet, moet je niet stuk maken door onkennis :P
Komt er op neer het werkt prima en ga geen problemen zoeken :P Ik heb namelijk altijd pech met die dingen.

Verwijderd

Zo zoals ik kenbaar heb gemaakt ben ik nu de trotse eigenaar van de 1694 wmli

Ik heb hem nu een dag gebruikt na alles geinstalleerd te hebben en kan een korte indruk geven.

Mini Review:

Allereerst mijn product ophalen bij Paradigit in de haagse stad. Dit voor een totaal prijsje van 1499euries
Inclusief een Belkin Notebooktas van 29.95 (Gratis door mijn afding kunst) De tas was ik al van plan te kopen maar heb de verkoper niets laten weten. De notebook was dus uiteindelijk 1469,05euro's

Eenmaal thuis kon ik niet wachten het apparaat uit de verpakking te rukken :P, Het is me uiteindelijk
meegevallen. De verpakking ziet er degelijk en erg strak uit, de notebook is goed verpakt.
Uiterlijk een beetje saai, absoluut niet te vergelijken met ASUS.
Tijdens het uitpakken kwam ik de volgende dingen tegen, De notebook gewikkeld plastic met twee schuim blokken daaromheen, een doos met daarin het volgende: Recovery Cd-roms, Handleiding, Handleiding XP home, Garantie pakket (meer niet!).
Ik schrok hier eigenlijk een beetje van. Daarom krijgt Acer voor de verpakking en inhoud een 5, exclusief notebook.

Eenmaal uit de doos.
Voordat ik de notebook aanzette heb ik hem eerst op kamer temperatuur laten komen, dit doe ik overigens niet altijd, alleen bij de eerste startup (geef de "nooit" ingebrande chipset NIET meteen de volle laag).
Kon niet wachten dus na een klein uurtje toch maar aangezet, het eerste wat me opviel is dat hij direct begon met zichzelf instaleren nadat je een paar vragen hebt beantwoord, welke taal enz.
Daarna begon hij drivers en software uit de hidden partitie te schrijven naar je directe C:, dit ging allemaal vlot en foutloos (erg belangrijk). Al met al heeft dat een klein uurtje geduurd.

Vervolgens de eerste start van Windows, en wat mij daar het eerst opviel en wat jullie allemaal zal opvallen is de backlight leak van onderaan, opzich niet zo hinderlijk je ziet het alleen bij donkere schermen zoals bij het opstart logo. Het went snel moet ik zeggen, maargoed dat even terzijde.
wat een mooi scherm!!! wat een kleurrijke weergave, maar hierbij zeg ik ook "Je moet er van houden".

Eerste sessie van windows opgestart.
Je ziet voor de eerste keer je bureaublad, je denkt bij jezelf wat een afschuwlijke achtergrond! :P
voor dat je verder gaat met het instaleren van je eigen programma's maakt je Acer de setup eerst af.
Hierbij zal hij de USB2.0 drivers instaleren de ATI, LAN, Synaptics, en enkele dvd programma's.
Deze heb ik overigens direct vervangen met NERO 6 na de instalatie.

Nadat dit allemaal achter de rug is vraagt hij om een Backups te maken deze worden AANGERADEN!.
Hij vraagt hierbij om 4 lege CD-roms of 1x DVD. Dit zal ongeveer een halfuur in beslag nemen.
Als dit gedaan is, is hij klaar voor gebruik. Aanpassen dus!

Uiterlijk, dacht zeker dat ik het vergeten was?
Oke, instalaties zijn goed verlopen nu ga ik de case ff te proef stellen.
Druk op de scharnieren wel goed mits je voorzichtig bent!, wel een beetje stroefjes dat zal in het begin ook blijven. Wanneer je gaat typen laat je de polsen vanzelfsprekend steunen op het plastic, dit kraakt een beetje maar kan verder weinig kwaad.
Verder werkt alles prima, uiterlijk ziet er wel strak uit maar met een closer blik toch goedkoop :S maargoed je mag niet klagen voor die specs.
Waar ik absoluut niet tevreden mee ben is de Slot-In drive, deze spuwd cd's een meter uit als je niet oppast, en hij slikt ook telaat en met veel moeite.

De poorten zitten allemaal goed verstopt en op de juiste plekken. Behalve de USB aan de voorkant een beetje onbenullig geplaatst.
Het rubberen bandje om de PHONO uitgang liet bij mij al na wat enkele keren insteken los.
En de plakaten van ATI en INTEL zijn een beetje scheef geplakt waar ik me aan irriteer haha.
Verder wel een degelijk ding. Een verdiende 7 voor uiterlijk en ergonomie.

Even terug op de programma's en snelheden.
Ik heb de volgende programma's geinstalleerd:

Nero 6, Draait stabiel branden werkt perfect herkend alleen de brander niet direct.
Limewire, Direct een probleem met lan maar ook makkelijk op te lossen.
Norton Antivirus 2005, Nooit problemen mee.
FTD, idem
Grabit, idem
Ulead Systems, idem
Photoshop, idem
Msn 7.5, idem
Msgplus, idem
Microsoft Office 2000, idem

Dit zijn veel gebruikte programma's die gewoon normaal werken.
Natuurlijk heb ik ook de gehele windows update gedaan wat al met al 2 uur in beslag zal nemen.

Het systeem werkt daarna nog steeds als nieuw.

De hardeschijven zijn ook normaal ingedeeld bij mij. Beide partities 50%.

GAME REVIEW:
Ben ik mee bezig.

LAN REVIEW:
Ben ik mee bezig.

PERFORMANCE REVIEW:
Ben ik mee bezig.

Globale uitslag tot nu toe: een welverdiende 8+
Met wat kleine zwakheden zoals het verspringen van de touchpad en backlight leakage toch ook zn grote voordelen.
Een pracht scherm een uitmuntende snelheid en een nog niet nader bekeken X700 256mb.

Eind beoordeling als mn review klaar is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 15:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:17:
Daarom krijgt Acer voor de verpakking en inhoud een 5, exclusief notebook.
+
Een verdiende 7 voor uiterlijk en ergonomie.
=
Globale uitslag tot nu toe: een welverdiende 8+
8)7

Tijdens het uitpakken kwam ik de volgende dingen tegen, De notebook gewikkeld plastic met twee schuim blokken daaromheen, een doos met daarin het volgende: Recovery Cd-roms, Handleiding, Handleiding XP home, Garantie pakket (meer niet!).
Ik schrok hier eigenlijk een beetje van. Daarom krijgt Acer voor de verpakking en inhoud een 5, exclusief notebook.
:D Wat had je verwacht???...een bedankbrief van de directeur, popcorn ipv schuim, kortingsbonnen voor een bezoekje aan de acer fabriek??? :X

En sorry dat ik het zeg, maar je review vind ik niet echt van enige toegevoegde waarde.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 16:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:55:
[...]

+

[...]

=

[...]

8)7

[...]

:D Wat had je verwacht???...een bedankbrief van de directeur, popcorn ipv schuim, kortingsbonnen voor een bezoekje aan de acer fabriek??? :X

En sorry dat ik het zeg, maar je review vind ik niet echt van enige toegevoegde waarde.
Je kan het ook niet lezen ipv commentaar leveren?
Er zijn mensen die er misschien wel wat aan hebben? Maar jij hebt zeker nooit te leren gehad dat nutteloze info ook info is :) Je kan er altijd wel wat mee.

Wat kan je nou verwachten voor zo een bedrag? veel nietwaar? In dit geval vergelijk ik het met mn Asus die heeft veel meer in het pakket zitten zoals een Muisje, een notebooktas. Extra software. enz. Acer is gewoon kaal. Oke je hebt wel goed spul voorzover ik gezien heb maar iets extra's is nooit weg. Toch?

En wie zegt dat dit de review is, als je het goed had gelezen dan had je gezien dat video kaart en performance nog moeten komen. Dat persoonlijk vinnik 't meest belangrijke van een review en daar neem ik dan ook mn tijd voor.

Nogmaals als je het er niet mee eens bent? zou je dan willen zwijgen aub. Ik bedoel dit topic is niet alleen voor jou? er komen tig andere got bezoekers die er misschien wel wat aan hebben?

Als ik valse informatie geef of dingen die absoluut niet kloppen dan hoor ik het graag. Maar dit is en blijft mijn mening.

Even terug op de "persoonlijke scores" die ik het ding geef? Die 8+ is geen gemiddelde van die andere getallen :) met globaal bedoel ik exclusief alle andere dingen die ik nog moet nalopen.
En wat de score zo omhoog haalt zal dan toch ook de performance en ATI x700 zijn. Waar ik dus nog niet aan toe was.

Maargoed dankje wel voor het afkraken van mijn review.

p.s. Stoer van je dat je al 8 berichten op GOT hebt! Das veel maar dan moet natuurlijk nog wel leren dat je respect moet hebben voor elkaar en voor elkaars mening, heh dom van me sorry! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 19:55 ]

Verwijderd

Allereerst mijn product ophalen bij Paradigit in de haagse stad. Dit voor een totaal prijsje van 1499euries
Inclusief een Belkin Notebooktas van 29.95 (Gratis door mijn afding kunst) De tas was ik al van plan te kopen maar heb de verkoper niets laten weten. De notebook was dus uiteindelijk 1469,05euro's
Zonder mijn afdingkunst heb ik hem gehaald voor € 1429,-.
Ik had al een tas, maar daar heb ik de verkoper niets van laten weten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 20:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:32:
[...]

Zonder mijn afdingkunst heb ik hem gehaald voor € 1429,-.
Ik had al een tas, maar daar heb ik de verkoper niets van laten weten ;)
Mja ik had hem ook kunnen krijgen voor 1429 bij obcs.nl

Had hem daar ook besteld maar heb 3 weken gewacht :S toen nogmaals een bestelling gedaan... ook weer gewacht... Toen ben ik hem maar gaan halen. Maar een knap prijsje idd! en zonder afdingkunst ;) kun je nagaan als je dat had toegepast! :) welke tas heb je btw?
in die belkin van mij past hij precies want hij is best groot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:54:
[...]

Mja ik had hem ook kunnen krijgen voor 1429 bij obcs.nl

Had hem daar ook besteld maar heb 3 weken gewacht :S toen nogmaals een bestelling gedaan... ook weer gewacht... Toen ben ik hem maar gaan halen. Maar een knap prijsje idd! en zonder afdingkunst ;) kun je nagaan als je dat had toegepast! :) welke tas heb je btw?
in die belkin van mij past hij precies want hij is best groot.
Ja, ik had maandag gebeld, en 's middags lag hij voor me klaar.
10 minuutjes rijden, ophalen en weer naar huis.
Afdingen ging verder niet meer, omdat toen ik daar aankwam de prijs alweer omhoog was gegaan (niet voor mij trouwens), omdat de inkoopprijs ook omhoog was.

Ik heb al jaren een HP Invent rugzak. Makkelijk mee te nemen en het valt niet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een vraagje.. Mijn laptop werkt heerlijk.. Alleen een klein (softwarematig) vraagje over het touchpad.. In IE kan ik prima scrollen met touchpad/scrollknop maar in Firefox werkt dit niet.. Ik krijg wel het scroll-icoontje te zien maar er gebeurd niks in Firefox.. Aangezien laatstgenoemde mijn 96% meest gebruikte browser is, hebben jullie hier en oplossing voor? Ik zal zelf ook even kijken/zoeken, en als ik de oplossing voortijdig vindt post ik hem wel even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het roerend eens met Mr.Julliano zn review na een dag gebruik. Je kan natuurlijk weinig zeggen na een dag maar alles wat hij zegt viel me toen ook op. Het enige wat ik vreemd vind is de opmerking over de slot-in cd-rom drive. Bij mij werkt hij lekker en subtiel. De cd komt er gewoon normaal uit geschoven tot halverwege waarna ik hem er gewoon uit kan pakken, hij gaat er ook soepel in geen probleem. Dit lijkt me dan ook een individueel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:49:
[...]

Maargoed dankje wel voor het afkraken van mijn review.

p.s. Stoer van je dat je al 8 berichten op GOT hebt! Das veel maar dan moet natuurlijk nog wel leren dat je respect moet hebben voor elkaar en voor elkaars mening, heh dom van me sorry! 8)7
Lol :o, fijn om te zien dat je nu wel eens research hebt gedaan voordat je post...ook leuk om te lezen dat je zo fijn hapt :Y)

Sorry dat ik nog niet zoveel heb gepost (vergeef me please please), maar ik vindt meestal wel de antwoorden op mijn vragen, zonder een topic te starten, via GOT of google...iets wat jij in de loop der jaren nog niet echt hebt begrepen gezien je de grote hoeveelheid slotjes op je topic. :X

Dank voor je respect voor mijn mening _/-\o_ zal eens wat vaker gaan posten als je daar gelukkig van wordt.

Nu weer terug naar het topic, je slot-in drive die je cd's er meters uitschiet, klinkt heftig, handig voor zelfverdediging als iemand je laptop wilt stelen. Pas op of ik schiet een dvd op je af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 02:41:
[...]

Lol :o, fijn om te zien dat je nu wel eens research hebt gedaan voordat je post...ook leuk om te lezen dat je zo fijn hapt :Y)

Sorry dat ik nog niet zoveel heb gepost (vergeef me please please), maar ik vindt meestal wel de antwoorden op mijn vragen, zonder een topic te starten, via GOT of google...iets wat jij in de loop der jaren nog niet echt hebt begrepen gezien je de grote hoeveelheid slotjes op je topic. :X

Dank voor je respect voor mijn mening _/-\o_ zal eens wat vaker gaan posten als je daar gelukkig van wordt.

Nu weer terug naar het topic, je slot-in drive die je cd's er meters uitschiet, klinkt heftig, handig voor zelfverdediging als iemand je laptop wilt stelen. Pas op of ik schiet een dvd op je af :)
Hij is dus echt een halve meter minstens uit het apparaat gelanceerd. Maar goed ondanks de specs toch genomen. Wat ik ook erg jammer vin is dat hij geen Mini dvd's speelt, sommige mensen zoals ik hebben dan een dvd rec camera... maargoed jammer.

Maargoed zullen we een eind maken aan deze discussie... het vult alleen maar forum space.
Lees mijn reacties gewoon niet aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:57:
Ik ben het roerend eens met Mr.Julliano zn review na een dag gebruik. Je kan natuurlijk weinig zeggen na een dag maar alles wat hij zegt viel me toen ook op. Het enige wat ik vreemd vind is de opmerking over de slot-in cd-rom drive. Bij mij werkt hij lekker en subtiel. De cd komt er gewoon normaal uit geschoven tot halverwege waarna ik hem er gewoon uit kan pakken, hij gaat er ook soepel in geen probleem. Dit lijkt me dan ook een individueel probleem.
Hij gaat er bij mij ook niet smooth in :S Hij pakt hem pas wanneer er nog maar 2cm van het schijfje uitsteekt. Vervolgens bij het uitwerpen een stuk verder uitwerpt dan normaal hoort te zijn.

En idd na 1 dag gebruik vink toch wel knap van mezelf dat ik het 1 en ander op probeer te schrijven wat betreft het gebruikt en instalatie van het app.

SickO heb ik nog geen gebruikers ervaring zien posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:48:
Heb even een vraagje.. Mijn laptop werkt heerlijk.. Alleen een klein (softwarematig) vraagje over het touchpad.. In IE kan ik prima scrollen met touchpad/scrollknop maar in Firefox werkt dit niet.. Ik krijg wel het scroll-icoontje te zien maar er gebeurd niks in Firefox.. Aangezien laatstgenoemde mijn 96% meest gebruikte browser is, hebben jullie hier en oplossing voor? Ik zal zelf ook even kijken/zoeken, en als ik de oplossing voortijdig vindt post ik hem wel even..
download hier een nieuwere driver voor je touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben zover dat ik de nodige spellen erop heb gezet.
Halflife, Halo en NFS Underground, de scores en rest metingen die krijgen jullie nog te horen.

Bovendien heb ik het geluidgetest. Deze aangesloten op mn versterkers het geluid geeft bij maximaal volume via de phone uitgang welliefst 13% vervorming (schrikbarend).

Gelukking heb ik een SB Audigy 2 ZS Notebook, die een percentage geeft van 0,3 op maximaal volume.

Geen gek idee dus!

Nog iets geks opgemerkt. Bij mij draadloze logitech muis, namelijk als ik mijn touchpad uitzet hij dan weer aanspringt na wat enkele minuten. Vaag?

Ik ga morgen eens de proef nemen op de wireless lan kaart :D
Hoe ga ik dat doen? En wat heb ik nodig.
Mn Asus W2V, (die van mn broer is maar ach zolang hij dr niet is }) )
en mn Acer.

Ik heb op beide systemen momenteel bewust precies dezelfde software draaien exclusief fabrikantsoftware.

Ik zet allebei systemen even verweg van mn router.
Ik gooi 2 poorten open met allebei dezelfde maximale snelheid en breedte.

Ik laat ze allebei tegelijkertijd 4gig aan 1 zinloos bestand downloaden, via het netwerk.
Ik denk dat de Asus sneller is, hoewel ze vijwel dezelfde lan chipsets dragen.

1. De hardeschijf van de Acer draait lang niet op volle toeren, dit is de reden dat je hem ooit haast niet hoort in vergelijking met de Asus. Maar hoe zet je dit hoger?!

2. Ik heb gemerkt dat mn explorer niet zo snel connectie maakt met mn Acer, terwijl bij de Asus netzoals bij mn Desktop het beeld direct verschijnt.

3. De speedsuite resultaten zijn gek genoeg wel hetzelfde!! is dit niet gek?

Iemand enig idee voordat ik dit allemaal ga uithalen? Misschien heb ik zelf waan ideeen ik heb alle standaard instellingen laten staan, jullie ook? Waarom is het netwerk zo traag?
En waarom draait mn HD haast nooit op volle toeren zelfs niet onder netspanning waarbij hij dus wel op multi peformance zou moeten draaien.

Opzich is die HD stilte absoluut niet erg :) sterker nog ik geniet ervan, maar vin het wel zonde als hij niet het maximum uit zn performance haalt.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hd die van toerental verandert tijdens bedrijf... daar heb ik echt nog noooooit van gehoord....
Is dat iets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:12:
Een hd die van toerental verandert tijdens bedrijf... daar heb ik echt nog noooooit van gehoord....
Is dat iets nieuws?
Geen idee dat vraag ik aan jullie :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee tuurlijk is dat niet zo. Ik weet ook niet hoe je daarbij komt, maar hij draait altijd gewoon 5400rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens,
volgens http://www.seagate.com/do...isc/ds_momentus4200.2.pdf is de hardeschijf wel degelijk eentje die draait op 5400 RPM (zie onderaan bij de notes) . Hij word echter gepositioneerd als 4200 RPM schijf. Vreemd he!!

ST 9100822A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Heb deze week de 1692WLMi gekocht, tevreden behalve over de geluidskwaliteit via de koptelefoon. Behoorlijk zacht, met name bij afspelen films. Zoals ik reeds gelezen heb op dit topic ben ik niet de enige maar een echte oplossing heb ik niet gezien. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.