Visual Studio 2005 / SQL Server 2005

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 620 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:10:
[...]

Serieus ? Ik heb me nog niet in asp.net 2.0 verdiept, maar per pagina een assembly is toch wel raar.
Als je een site hebt met 100 verschillende pagina's, heb je 100 dll's ofzo ?
Maar jij hoeft niet 100 dll's dan te uploaden; ASP.Net genereert die op de server, afaik. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 21:38

Swerfer

Hmm...

gorgi_19 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:26:
[...]

Maar jij hoeft niet 100 dll's dan te uploaden; ASP.Net genereert die op de server, afaik. :)
Elke keer dat je een pagina verandert, of toevoegt, dan wordt de pagina weer gecompileerd. Of het dan een dll wordt weet ik niet.

Ik merk het ook als ik een pagina verander. Als ik de nieuwe pagina opvraag met een browser, dan merk ik dat het iets langer duurt voordat je resultaat in de browser krijgt.

edit:

Het wordt zeker een DLL, namelijk bij mij in deze folder: C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50215\Temporary ASP.NET Files

[ Voor 18% gewijzigd door Swerfer op 29-10-2005 13:29 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 13:05
lekker is dat, krijg gister net de beta op de deurmat (levering had wat vertraging opgelopen). is nu de final alweer uit. Maargoed, mooi. Op 't werk maar even de subscription download aanzetten.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

MrSleeves schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:08:
Vevida gaat ASP.NET 2.0 ergens na 7 november doen. Maar ze kunnen niet precies zeggen wanneer.
Is er trouwens ook een download van de bijbehorende MSDN library of moeten we het de komende tijde met de online versie doen?
Okee, die MSDN-library zit er al in, maar hoe hebben ze het voor elkaar gekregen om de hele handel zo erg in te korten? De vorige MSDN-lib. was 1 DVD en VS zelf was ook 1 DVD. Nu is het nog geen hele DVD vol. :?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• party42
volgens mij was de vorige studio een paar cd's en de msdn 4 cd's (msdn juli). dus dat tezamen past goed op 1 dvd...

[ Voor 8% gewijzigd door party42 op 29-10-2005 17:08 ]

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MrSleeves schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:34:
[...]

Okee, die MSDN-library zit er al in, maar hoe hebben ze het voor elkaar gekregen om de hele handel zo erg in te korten? De vorige MSDN-lib. was 1 DVD en VS zelf was ook 1 DVD. Nu is het nog geen hele DVD vol. :?
Sterker nog, het is een image van 2,8GB, en daar staat ook nog eens SQL2005 EE op en vele andere.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
axis schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:42:
[...]

Zal er eens naar kijken.. Dat van IS was gisteren schandalig..

Beheer ongeveer 300 sites en rond de 800 domeinen in het netwerk van IS, gisteren tussen 18:00 en 21:30 plat.. Laat dat nou net de topdrukte zijn.. fijn hoor, nieuwe core routers.. :(
Ja, wij waren er ook niet echt blij mee, 2 uur na het bestellen van een nieuwe dedicated server daar :D.
Maar ach, ze hebben er alles aan gedaan, traffic omgeleid via andere routers (zelfs via trueserver), en bij andere providers heb je ook van dit soort dingen af en toe.
whoami schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:56:
[...]
Ik weet niet of Testdriven.NET in 2005 werkt.
Ik moet bekennen dat ik behalve naar de button kijken in de toolbar, het niet geprobeerd heb, maar ik meende dat de laatste versie van testdriven.net voor vs.net 2005 geschikt was, maar dat heb ik dus nog niet proefondervindelijk getest.
whoami schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:10:
[...]
Serieus ? Ik heb me nog niet in asp.net 2.0 verdiept, maar per pagina een assembly is toch wel raar.
Als je een site hebt met 100 verschillende pagina's, heb je 100 dll's ofzo ?
Klopt, maar je kunt OOK je gehele site in 1 assembly PREcompilen. Dus HTML en code in 1 assembly. De assemblies per page heeft grote voordelen: als je een page update, worden niet meer je 2000 pages hercompiled, alleen die ene ;).
MrSleeves schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:34:
[...]

De MSDN library zelf is 1 DVD. De MSDN set die bij VS.NET zit is de VS.NET documentatie en wat articles gerelateerd aan vs.net. De Platform SDK zit er bv niet bij.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:45
Iemand al ervaringen met VS2005 / SQL 2005. IKzelf nog niet. Ben vandaag pas begonnen met downloaden dus dat duurt nog effe.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Sja, er is vandaag bij ons een team van een man of vijf begonnen met een nieuw project in VS2005.. Ben benieuwd wat ze er van vinden. Heb al wel een projectje van mezelf omgezet van 2003 naar 2005.. Doet wat het moet doen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik vind de groups bij ListView wel een leuke toevoeging; groepen net als in Windows Verkenner.
Verder is de text editor erg "intelligent" met alle warnings e.d. Het kreng wordt bijna betweterig.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hier wil ie niet installeren: "a trial edition is already installed, please uninstall blablabla"
Ik heb geen trial staan, alleen visual studio 2003 maar dit had ik netjes verwijderd :?

March of the Eagles

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-04 23:09

Rhapsody

In Metal We Trust

Hacku schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:08:
Hier wil ie niet installeren: "a trial edition is already installed, please uninstall blablabla"
Ik heb geen trial staan, alleen visual studio 2003 maar dit had ik netjes verwijderd :?
Heb je MSSQL, .NET framework etc etc ook allemaal verwijderd?

🇪🇺 pro Europa!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, stond voorheen .NET 1.1 op, heb ik eerst allemaal verwijderd. Ik heb de beta's nooit geïnstalleerd. Ik heb al in de readme files gekeken maar daar staat niks in wat kan helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 31-10-2005 23:27 ]

March of the Eagles

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-04 23:09

Rhapsody

In Metal We Trust

Hacku schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:27:
Ja, stond voorheen .NET 1.1 op, heb ik eerst allemaal verwijderd. Ik heb de beta's nooit geïnstalleerd. Ik heb al in de readme files gekeken maar daar staat niks in wat kan helpen.
Hmm, ik heb het nog niet geinstalleerd, wanneer de MSDN binnen is zal ik eens kijken ik werk nu gewoon met de beta...

🇪🇺 pro Europa!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb twee versies (thuis en op m'n werk) en de ene doet het beter dan de ander. Die op m'n werk doet het goed en daar komen de rss-feeds (van de startpagina) ook goed door. Thuis krijg ik af en toe meldingen dat bepaalde onderdelen niet goed geladen kunnen worden (weet even niet wat precies de melding was).

Waar ik nu wel even mee zit te kloten is de XML-editor. Echt lekker werkt het niet, maar misschien is de conversie ergens ook niet lekker gedaan (maar enters en backspacen werken niet altijd best).

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MrSleeves schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:48:
Waar ik nu wel even mee zit te kloten is de XML-editor. Echt lekker werkt het niet, maar misschien is de conversie ergens ook niet lekker gedaan (maar enters en backspacen werken niet altijd best).
Okee, die XML-editor ziet er bij de ene versie totaal anders uit dan bij de andere. Bij de (goed werkende) lijkt het nog best op 2003 en werkt het editten en kan ik ook tabelvorm zien enzo. Bij de andere is het lettertype veel kleiner en zijn de tags zwart gekleurd. Ook typisch dat in de opties ik niet bij Formatting en Miscellaneous kan; dat geeft een error.

Ik denk dat het even overnieuw installeren wordt... (enige verschil met de twee pc's is dat op de ene een beta heeft gestaan, maar ik dacht toch dat ik die er helemaal afgehaald had).

Verwijderd

Heb vorig week een IT seminar van microsoft bijgewoond. Daar lieten ze visual studio 2005 zien (wordt begin november gereleased).

het zag er allemaal erg goed uit in vergelijking met visual studio 2003.

Echt bijna alles is in versie 2005 geintegreerd (volgens microsoft komt er na de launch van windows vista een nieuwe versie van visual studio 2005, genaamd orca).

Taken kunnen met ms project ingevuld worden. al deze gegevens wordt bekend gemaakt aan de developers (to do list etc). Daarnaast is het ontwikkelen van een architectuur echt een fluitje van een cent. het is een kwestie van copy pasten. Ook zit de hele unit test gebeuren ingebouwd (voor zover ik het weet zie ik dit niet in de 2003 versie). Daarnaast is het black box testen erg cool gedaan voor websites. Je runt je website en doe een aantal dingen. Als er iets is wat niet klopt kan je een test hiervoor bouwen en al je uitgevoerde actie worden automatisch uitgevoerd. erg supper hoor.

tja completer dan dit kan ik me niet voorstellen. Visual 2005 is voornamelijk gebruiksvriendelijker :).

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Hacku schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:27:
Er zijn heel wat kleine onderdelen die je ook moet verwijderen. Kijk eens goed naar de commentaren en naar je geinstalleerde software. Er zijn enkele (vermoedelijk) niet logische zaken die je echt moet verwijderen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het enige wat ik me kan bedenken is jcreator (java IDE) eens verwijderen.
Even proberen.

/edit
Doet niks.

[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 01-11-2005 14:01 ]

March of the Eagles

• axis
Loop deze link eens na, dit hebben onze developers gedaan: http://lab.msdn.microsoft.com/expressrtm/uninstall

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

mulder

ik spuug op het trottoir

Hoe zit het met ontwikkelen van verschillende projecten draaiend op verschillende frameworks? (v1.0, v1.1, v2.0)

oogjes open, snaveltjes dicht

• axis
Don Facundo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:26:
Hoe zit het met ontwikkelen van verschillende projecten draaiend op verschillende frameworks? (v1.0, v1.1, v2.0)
Wat is daarmee? Je kunt gewoon VS2003 en VS2005 naast elkaar blijven gebruiken, als dat is wat je bedoelt, die bijten elkaar niet..

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Het zou toch leuker zijn als ik m'n 2002/2003/2005 projecten gewoon in 1 Studio kan ontwikkelen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:18
Don Facundo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:26:
Eén van de designpunten van .NET was side-by-side execution.
Je kan in je config-file van je applicatie opgeven tegen welke versie van het framework ze moet uitgevoerd worden.
Don Facundo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:42:
Het zou toch leuker zijn als ik m'n 2002/2003/2005 projecten gewoon in 1 Studio kan ontwikkelen.
Dat zou idd wel leuk zijn; dat je in je dev-omgeving kunt opgeven tegen welke versie van .NET je wilt compileren.

[ Voor 29% gewijzigd door whoami op 01-11-2005 14:44 ]

https://fgheysels.github.io/

• axis
whoami schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:43:
[...]
Dat zou idd wel leuk zijn; dat je in je dev-omgeving kunt opgeven tegen welke versie van .NET je wilt compileren.
Geen flauw idee of dat kan..

Maar waarschijnlijk hebben ze bij MS die moeite niet genomen, Framework 2.0 is volgens hen nieuwe, beter en sneller, en je kunt gewoon je 2003 project openen, converteren, en in 2.0 compileren.. Er is dan waarschijnlijk geen behoefte meer aan <2.0..

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

..je kunt gewoon je 2003 project openen, converteren, en in 2.0 compileren.. Er is dan waarschijnlijk geen behoefte meer aan <2.0..
Tja, ik zit in de detachering, dus die vlieger gaat niet op... kan niet zomaar de boel gaan updaten bij een klant ;)

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Ben al bezig met migratie van DTS naar SSIS. SSIS is zoveel beter, lijkt wel alsof ze half Biztalk 'gratis' meeleveren. Ook erg kicken dat je je packages volledig geparametriseerd kunt aansturen van .Net. Verder ben ik ontzettend te spreken over Report Server. Wat ik daar allemaal in kan bouwen... heb eindelijk goede argumenten om een hoop MS-Access applicaties (en rapporten) uit te faseren.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

[...]

Lijkt me een onmogelijke actie; in 2.0 zitten weer nieuwe properties dan in 1.1 en die heeft ook weel veranderingen t.o.v. 1.0.
Wat doe je dan met Groups in ListView als je als 1.0 of 1.1 compileert? Of de padding.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik weet dat je voor smart device projecten (PDAs, smartphones) kunt kiezen of je een Compact Framework v1 of CF v2 project wilt maken.
Maar of dit ook in andere projectsoorten is doorgevoerd weet ik zo niet.
Wat doe je dan met Groups in ListView als je als 1.0 of 1.1 compileert? Of de padding.
Dan zou VS dus een compiler error moeten geven met de melding dat dit niet ondersteund wordt in de versie waartegen jij compileert.

[ Voor 22% gewijzigd door Mottebelke op 01-11-2005 15:43 ]

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-04 17:46
Ik heb ze allebei binnen heb nu alleen VS geinstalleerd. Het werkt echt super alleen moet ik wennen aan de nieuwe winform designer maar goed dat komt vanzelf. Heb alleen met asp wel wat probleempjes als ik namelijk een object aanklik in de designer dan spring mijn properties venstertje niet gelijk naar hetzelfde object maar blijft staan bij diegene die ervoor was geselecteerd iemand anders hier ook last van? Of is dit simpelweg even wat instellen?

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Iemand die de online-help functie toevallig gebruikt heeft? Ik krijg constant dat de informatie not found is. Verder heb ik vs2005 even kort gebruikt en de nieuwe datagridview bevalt me al zeer goed. Een goede verbetering t.o.v. de datagrid in .net 1.x

Verwijderd

Ik heb zelf helaas geen MSDN, dus waar kan ik deze kopen (zit te denken aan VS2005 Pro) wanneer deze uitkomt op 7 nov?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hielp niet. En zoals ik al zei heb ik nooit een beta geïnstalleerd, ik had enkel visual studio 2003. Maar heb ondertussen de pc geformateerd en nu draait het als een zonnetje.

March of the Eagles

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Hacku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:54:
[...]

Hielp niet. En zoals ik al zei heb ik nooit een beta geïnstalleerd, ik had enkel visual studio 2003. Maar heb ondertussen de pc geformateerd en nu draait het als een zonnetje.
- Remove "Microsoft SQL Server 2005 Express Edition"
- Remove "Microsoft SQL Server 2005 Tools Express Edition"
- Remove "Microsoft SQL Native Client"
- Remove "Microsoft Visual Studio 64bit Prerequisites Beta" (This step is
needed only if Visual Studio is installed on a 64-bit machine)
- Remove "Microsoft Visual Studio Tools for Office System 2005 Runtime
Language Pack" (This step is not needed if you have only the English
Edition)
- Remove "Microsoft Visual Studio Tools for Office System 2005 Runtime
Beta"
- Remove "Microsoft Device Emulator 1.0 Beta"
- Remove "Microsoft .NET Compact Framework 2.0 Beta"
- Remove "Microsoft .NET Compact Framework 1.0"
- Remove "Microsoft Visual Studio 2005 Professional" or other related IDE
installs such as (Visual Studio Professional/Standard/Enterprise
Architect/Team Suite, etc.)
- Remove "Microsoft Document Explorer 2005 Language Pack" (This step is
not needed if you have only the English Edition)
- Remove "Microsoft Document Explorer 2005" (This step is needed for
post-Beta2 builds)
- Remove "Microsoft SQL Mobile 2005 Development Tools"
- Remove "Microsoft 64-bit SDK" (This step is only needed if Visual Studio
is installed on a 64-bit machine)
- Remove "Microsoft Visual Studio 2005 Remote Debugger (x64)" (This step
is needed only if Visual Studio is installed on a 64-bit machine)
- Remove "Microsoft MDAC 2.8 SP1" (This step is needed only if you are
running Windows 2000)
- Remove "Microsoft MSXML 6 SDK and Parser"
- Remove "Microsoft Visual J# .NET Redistributable 2.0 Beta Language Pack"
(This step is not needed if you have only the English Edition)
- Remove "Microsoft Visual J# Redistributable Package 2.0 Beta"
- Ensure all Visual Studio 2005 products have been removed from your
system
- Remove "Microsoft .NET Framework 2.0 Beta Language pack" (This step is
not needed if you have only the English Edition)
- Remove "Microsoft .NET Framework 2.0 Beta"

Misschien dat dit nog helpt voor anderen die hetzelfde probleem hebben. Het is een hele lijst die gedeinstalleerd dient te worden, met onderdelen die niet altijd met een beta te maken hebben.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• curry684
  • Laatst online: 21-04 12:01

curry684

left part of the evil twins

Kan iemand me vertellen of een beetje ASP.NET 2.0 pagina er intussen al in slaagt om fatsoenlijk validerende HTML af te leveren of is het nog altijd huilen met de pet op? En voor de editor geldt hetzelfde: ik word altijd kotsmoe als het ding in VS2k3 weer eens al m'n HTML gaat herschrijven met tags in caps, attributes zonder double quotes en zelfs hele elementen wegkiepert. Is die intussen ook verbeterd en vooral ontdaan van dat soort 'corrigerende' onzin?

Professionele website nodig?

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

curry684 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:05:
En voor de editor geldt hetzelfde: ik word altijd kotsmoe als het ding in VS2k3 weer eens al m'n HTML gaat herschrijven met tags in caps, attributes zonder double quotes en zelfs hele elementen wegkiepert. Is die intussen ook verbeterd en vooral ontdaan van dat soort 'corrigerende' onzin?
(In VS2003) Tools -> Options -> Text Editor -> HTML/XML -> Format... (Insert attribute value quotes en Capitalization)
Of is dat iets te gemakkelijk gedacht? (Voor zover ik het in de gaten heb, werkt dat wel.)

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 03-11-2005 10:16 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Kan iemand me vertellen of een beetje ASP.NET 2.0 pagina er intussen al in slaagt om fatsoenlijk validerende HTML af te leveren of is het nog altijd huilen met de pet op? En voor de editor geldt hetzelfde: ik word altijd kotsmoe als het ding in VS2k3 weer eens al m'n HTML gaat herschrijven met tags in caps, attributes zonder double quotes en zelfs hele elementen wegkiepert. Is die intussen ook verbeterd en vooral ontdaan van dat soort 'corrigerende' onzin?
Jazeker. D'r zitten ook validation tools in VS2k5 zowel voor HTML/XHTML als WCAG en WAI

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• EfBe
  • Niet online
Validering is op zich wel aardig, maar hij valideert bv niet naar Firefox, maar bv naar netscape 4. Who cares, wie gebruikt er nu netscape 4!

De HTML editor is compleet herschreven (lees: ze hebben nu een eigen editor gebouwd). de editor in vs.net 2003 is de frontpage editor en die had een naar trekje: hij parste de HTML, maakte daar intern een tree van en wanneer je van design naar html ging, schreef hij de html weer terug in de editor mbv die tree. Dat gaat natuurlijk fout wanneer je formatting hebt gebruikt die van een default layout afwijkt.

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025

BoomSmurf

Am-Ende!

Nu ben ik geen VS fan, maar ik heb hem gedownload en geinstalleerd en ik vind 'em _o_

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Heeft iemand al iets gedaan met assemblies in SQL Server 2005?
Ik heb een assembly gemaakt met een stored procedure erin en die in de server geregistreerd en de procedure zelf ook geregistreerd.
Als je vervolgens een aanpassing doet in de source code en de assembly opnieuw compiled moet je voor zover ik kan zien de hele assembly en stored procedure opnieuw registreren :|
Weet iemand of je SQL Server zover kunt krijgen dat automagisch te doen?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MTWZZ schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:37:
Heeft iemand al iets gedaan met assemblies in SQL Server 2005?
Ik heb een assembly gemaakt met een stored procedure erin en die in de server geregistreerd en de procedure zelf ook geregistreerd.
Als je vervolgens een aanpassing doet in de source code en de assembly opnieuw compiled moet je voor zover ik kan zien de hele assembly en stored procedure opnieuw registreren :|
Weet iemand of je SQL Server zover kunt krijgen dat automagisch te doen?
Ik weet niet hoe dat automatisch moet, maar wees wel beperkt in deze specifieke toepassing, gebruik hem alleen voor zaken die niet met TSQL gedaan kunnen worden, of met TSQL te lang duren (bijvoorbeeld rekenkundige bewerkingen). Het is nooit de bedoeling geweest van MS om de assemblies te (mis/ge)bruiken ter vervanging van alle 'oude' stored procedures.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is de opvolger van MSDE SQL Server 2005 Express? En is deze gratis te downloaden?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• curry684
  • Laatst online: 21-04 12:01

curry684

left part of the evil twins

Je had natuurlijk even zelf kunnen kijken.
SQL Server Express is a version of SQL Server 2005 designed to help developers build robust and reliable applications by providing a powerful database that is also free and easy to use.

Professionele website nodig?

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

true. Ik was gewoon wat aan het proberen en het komt me voor dat het nogal een gepruts is als de assembly elke keer opnieuw geregistreerd moet worden.

Overgens had ik een stored procedure die ik nu met C# gemaakt heb als vervanging voor gepruts met een CURSOR

• whoami
MTWZZ schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:53:
[...]

Overgens had ik een stored procedure die ik nu met C# gemaakt heb als vervanging voor gepruts met een CURSOR
Je hebt dus een data-intensieve (althans, dat veronderstel ik, aangezien je van een cursor gebruik maak) operatie die in t-sql was geschreven, herschreven in c# ?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maar natuurlijk. Helaas is dat nog de CTP versie, nog even geduld nog denk ik. :)

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

whoami schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:54:
[...]

Je hebt dus een data-intensieve (althans, dat veronderstel ik, aangezien je van een cursor gebruik maak) operatie die in t-sql was geschreven, herschreven in c# ?
Data-intensief is het niet echt. Het probleem is als volgt:
De volgende tabellen staan in de database:
- boeken
- auteurs
- boekauteur

De tabel boekauteur is een koppeltabel tussen boeken en auteurs (goh :)) deze is nodig omdat een boek meerdere auteurs kan hebben en een auteur meerdere boeken geschreven kan hebben.
In mijn webapp geef ik een overzicht van 1 boek weer (ISBN, titel, bla bla) en daar moet dus een rijtje komen van de auteurs. Nou is dit allemaal leuk en aardig maar CONCAT werkt niet op rijen dus moest er iets anders voor komen, wat dus die cursor is geworden.

De stored procedure vraagt nu dus alle auteurs op voor 1 boek en loopt met een cursor door die rijen heen om vervolgens de name kolom te CONCAT()'en met de return variabele.

Kijk ik weet ook wel dat dit in de presentatie laag zou kunnen (en waarschijnlijk ook hoort) maar ik wilde graag 1 stored procedure hebben die alle details van 1 boek ophaalt.
Overgens zoals ik hierboven al zei was dit meer om te prutsen dan er serieus mee aan de slag te gaan ;)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Wat me overigens een beetje tegenvalt, is een "helpsysteem", of althans, het gebrek eraan. Ik had eigenlijk verwacht/gehoopt dat er iets bedacht was op de huidige methode (HTML Help). Daar is eigenlijk niets aan veranderd en dat terwijl de vorige poging al mislukt was (HTML Help 2.0). En er is nu ook niks gedaan om HTML Help 1.4 lekker makkelijk te integreren (dus een Help Project ofzo).

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

c70070540 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:58:
[...]

Misschien dat dit nog helpt voor anderen die hetzelfde probleem hebben. Het is een hele lijst die gedeinstalleerd dient te worden, met onderdelen die niet altijd met een beta te maken hebben.
Ik heb dat tooltje gebruikt, en de lijst gechecked, maar heb het idee dat het e.e.a. nog in de registry en in %windir%\assembly blijft staan (en verwijderen van beta-versies (2.0.4xxx) had ook geen zin).
Toch blijf ik "package load failure"s krijgen.
Dit is echt vaag; dat ze dit niet getest hebben voor de release, vind ik toch een tikkie slordig. Je weet toch hoe vaak die beta gedownload/verstuurd is. Alsof iedereen maar "even" z'n windows opnieuw installeert.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MrSleeves schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:04:
[...]
Dit is echt vaag; dat ze dit niet getest hebben voor de release, vind ik toch een tikkie slordig. Je weet toch hoe vaak die beta gedownload/verstuurd is. Alsof iedereen maar "even" z'n windows opnieuw installeert.
Meestal staat bij beta's de waarschuwing dit niet in productie omgevingen te gebruiken maar op een aparte pc te installeren en testen, of in een virtual pc oplossing.
Als jij daar geen gehoor aan geeft, moet je niet Microsoft gaan lopen bashen dat het slordig is dat ze dat niet testen.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

c70070540 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:09:
[...]

Meestal staat bij beta's de waarschuwing dit niet in productie omgevingen te gebruiken maar op een aparte pc te installeren en testen, of in een virtual pc oplossing.
Als jij daar geen gehoor aan geeft, moet je niet Microsoft gaan lopen bashen dat het slordig is dat ze dat niet testen.
Mja, bedankt voor de tip he... :/ ; En of die waarschuwing er stond, geen idee, maar alleen al aan het aantal artikelen dat over het uninstallen van de beta's is te zien dat Microsoft toch de plank enigzins misgeslagen heeft (ze hebben het zelf toch ook door; ze hebben er ook een tooltje voor (die niet helemaal werkt), waarom zit dat tooltje dan niet al in de beta zelf? Ze weten wat ze installeren, dus weten ze ook wat ze weg moet halen. En zeker ook omdat het met verschillende beta's ook al misging met nieuwere versies. En Microsoft wil toch dat wij hun ontwikkelingssoftware gebruiken. Dan is het jammer dat de installatie niet zo briljant ging als voorheen. :)

Maargoed, ik heb het met deze tool opgelost (bij deze blog gevonden; heeft wel meer goede artikelen). Met de tool kan je alles de-installen, maar je kan ook alleen de "package load failure"s fixen, geloof ik (ik heb eerst alles eraf gegooid en daarna weer geïnstalleerd en toen werkte alles, ook de RSS-feeds van de startpagina, die eerst ook niet werkten).

[ Voor 4% gewijzigd door MrSleeves op 06-11-2005 10:56 ]

• Isengrim
  • Laatst online: 20:40
Weet iemand ook of het de bedoeling was dat na de installatie van het .NET framework (2.0) de runtime en sdk, dat Visual Studio beta 2 Team Suite het niet meer doet?
Ik krijg alleen ff snel het opstartschermpje te zien en daarna houd ie er mee op.
Ik heb de beta framework verwijdert en herinstallatie van VS hielp ook niet.

Iemand een ideetje?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Nog iemand bij de launch geweest gisteren in Rotterdam?

• EfBe
  • Niet online
c70070540 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:12:
Yep. Was wel leuk, beetje over the top marketing, maar ach, dat was te verwachten :). Nog met Soma gebabbeld, goed nieuws gehoord omtrent patches/service pack strategie, dus ik was wel blij :)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

EfBe schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:44:
[...]
Yep. Was wel leuk, beetje over the top marketing, maar ach, dat was te verwachten :). Nog met Soma gebabbeld, goed nieuws gehoord omtrent patches/service pack strategie, dus ik was wel blij :)
Zou je daar eens wat meer over willen vertellen?

Verwijderd

Ik ben er ook geweest en ik moet zeggen dat ik het erg tegen vond vallen. Allemaal filmpjes van bedrijven die vertellen dat ze nu veel beter kunnen werken, maar niet vertellen waarom en interviews die erg ingestudeerd zijn.
Ik was zelf aanwezig voor de asp.net website challenge, dus van de rest van het programma heb ik weinig meegekregen. Wij kregen gewoon twee erg instabiele tafeltjes met computers erop en mochten de hele dag achter een gordijn zitten

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Zeker niet gewonnen? Was de opdracht een beetje te doen? Ik heb daar verder niets van meegekregen als dba zijnde. Alleen in de hoofdpresentatie werd de winnaar bekend gemaakt, maar verder niet. Ik was trouwens 2e of 3e in de Database quiz!

Verwijderd

Is de opdracht ook online te lezen en is de winnende website ook te bekijken?

• EfBe
  • Niet online
c70070540 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:58:
[...]
Zou je daar eens wat meer over willen vertellen?
Zie: http://blogs.msdn.com/sco...ve/2005/11/07/490007.aspx , dan breek ik geen NDA ;). Omtrent patches/known issues/hotfixes : daar werken ze aan, meer nieuws volgt denk ik wel binnenkort.

[ Voor 17% gewijzigd door EfBe op 08-11-2005 12:21 ]

Verwijderd

EfBe schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:45:
Downloaden gaat als een speer, dat is wel eens anders geweest. :). Ook hebben ze de cd's vervangen door 1 DVD image. :)

De verschillende team system varianten staan er nog niet, wat ik wel raar vind, maar goed, dat hangt denk ik af van het msdn subscription geval dat je kiest.
Is visual studio gratis dan? of hem je het over de express versies, of... :P als hij gratis is zou iemand dan een link kunnen geven pls :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:08:
[...]

Is visual studio gratis dan? of hem je het over de express versies, of... :P als hij gratis is zou iemand dan een link kunnen geven pls :)
Hoezo gratis? MSDN Abbo (of wellicht een ander abonnement ivm MVP :) )

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• EfBe
  • Niet online
[...]
Dit ging over de MSDN downloads, niet bepaald gratis dus ;)

VS.NET 2005 express is wel gratis. Die kun je hier downloaden:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/default.aspx
De 'free for one year' betekent: hij is gratis te downloaden tot 6 november 2006, dan kost ie 49$. Dus als je hem nu download of voor 6 november, dan betaal je dus niks. De express versie is niet uitgebreid, maar je hebt wel de IDE, compiler en editor en ook de debugger. Zie voor overzicht wat er wel/niet inzit:
http://msdn.microsoft.com...ucts/compare/default.aspx

[ Voor 31% gewijzigd door EfBe op 08-11-2005 14:16 ]

Verwijderd

Als ik de compare features matrix bekijk, dan zijn er twee zaken die mij opvallen aan de Standard Editie (die vervangt min of meer de VS 2003 Professional editie).

Ten eerste wordt er aangegeven dat er geen remote debugging mogelijk is. Ik wil ASP.NET ontwikkelen, en daarvoor staat er hier een testserver, dan is remote debuggen van ASP.NET toch wel handig. VS 2003 Professional had wel remote debugging wat je op de server kon installeren. Iemand al de Standard versie in huis die mij kan bevestigen dat ik idd geen ASP.NET op een ontwikkelserver kan debuggen?

Ten tweede, wat betekent User experience: Streamlined? Dat klinkt alsof de funtionaliteit verborgen zit achter een n00b-bestendig alles slepen-interface ®. Is dat zo bij de Standard editie?

En als laatste vraag ik mij af of je wel ASP.NET voor framework 1(.1) kunt ontwikkelen of dat je moet werken met 2.0, want ik las eerder in deze thread iets over dat de werking veranderd is t.o.v. 2.0 Ik kom niet graag voor verassingen te staan wat dat betreft, ook omdat 2.0 zo nieuw is, dat ik me afvraag of het realistisch is te verwachten dat er direct support is bij providers (vergelijk ook PHP 5 support).

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Jip, was ontzettend leuk. Ik zat in dezelfde sessie als EfBe volgens mij, hoewel EfBe wel wat laat binnen kwam zetten (anders was het me denk ik niet opgevallen).

Voor iedereen die de keynote van Steve Ballmer nog wil zien, hier is de webcast.
[...]

De promotie express edities zijn 1 jaar gratis, mocht je ze binnen 1 jaar hebben binnen gehaalt dan kun je ze blijven gebruiken:
Als je naar het launche event was gekomen had je een gratis VS.NET 2005 en SQL Server 2005 2005 Standart Edition in ontvangst kunnen nemen.
Do customers who acquire the Visual Studio Express products during the free promotional pricing period have to pay after the first year if they want to continue to use them?
If you acquire Visual Studio Express products within the one-year promotional period, you will enjoy the rights granted in the applicable license at no cost for the term of that license.
Meer info over de express edities vind je hier.

[ Voor 16% gewijzigd door pjvandesande op 08-11-2005 22:44 ]

• EfBe
  • Niet online
questa schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:40:
[...]
Jip, was ontzettend leuk. Ik zat in dezelfde sessie als EfBe volgens mij, hoewel EfBe wel wat laat binnen kwam zetten (anders was het me denk ik niet opgevallen).
Ik was spangen 3 keer op en neer gereden voordat ik dat stadion pas vond :D
De presentatie van Alex was goed, maar dat was te verwachten :). Wel wat 'scratching the surface' achtig, maar dat kan ook niet anders, het is niet meer dan een indruk geven van wat er mogelijk is.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Even iets anders (niet dat ik de discussie over de presentatie wil onderbreken):
De Edit&Continue is veranderd, maar terwijl in VS2003 nog een optie was om tijdens debuggen te wijzigen (kan je aangeven in Tools->Options->Debug->Edit&Continue; Changes in VB en C# code), is die optie nu weg. Gister probeerde ik code te wijzigen maar kreeg alleen een read-only melding (en een slotje bovenin naast de naam van het bestand).

Het was overigens code van een ASP.NET-site, maar dat mag niet uitmaken lijkt me. Met VS2003 kon ik editten en na F5 kreeg ik dan de vraag: Continue of restart.

• EfBe
  • Niet online
Edit en continue is disabled for ASP.NET, omdat het te complex was om de gehele applicatie te herstarten en in dezelfde state terug te krijgen, ivm de structuur waarmee .net in iis is gehost. (lees: houtje-touwtje-kauwgom-ijzerdraad-ducktape).

Was in 2003 dacht ik ook al niet mogelijk om E&C te doen in een asp.net code behind page.

Althans dit is wat ik ervan begrepen heb omtrent E&C en ASP.NET. Verder niet zelf uitgeprobeerd, E&C is IMHO niet iets wat je zou moeten gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door EfBe op 09-11-2005 12:53 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

EfBe schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:51:
Edit en continue is disabled for ASP.NET, omdat het te complex was om de gehele applicatie te herstarten en in dezelfde state terug te krijgen, ivm de structuur waarmee .net in iis is gehost. (lees: houtje-touwtje-kauwgom-ijzerdraad-ducktape).

Was in 2003 dacht ik ook al niet mogelijk om E&C te doen in een asp.net code behind page.

Althans dit is wat ik ervan begrepen heb omtrent E&C en ASP.NET. Verder niet zelf uitgeprobeerd, E&C is IMHO niet iets wat je zou moeten gebruiken.
Aha, okee..
Het gaat mij niet zozeer om de E&C, maar als ik een breakpoint zet en de code stopt, dan wil ik meestal direct iets veranderen. Dat'ie daarna een restart (i.p.v. continue) doet boeit me niet. Maar nu moet je eerst stoppen (dan werkt de watch niet meer), dan veranderen en dan weer starten.
En soms wil je iets veranderen en toch de (oude) code door laten lopen, kan nu ook niet.
Ik dacht toch dat dit eerst wel kon.
edit: Dat kon in VS2003 dus wel. Dan krijg je zo'n "Unable to apply Code Changes"-schermpje.

[ Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 09-11-2005 13:13 ]

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 21:36
Zijn er toevallig al mensen hier die web projecten als class library gebruiken in VS.NET 2003 (ipv web projects) en deze hebben geimporteerd in VS.NET 2005? Class libraries an sich converteren en draaien gaat prima, alleen kan ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijgen dat VS.NET 2005 dan nog iets van webdingen af weet. Zo mis ik alle ASP.NET 2.0 nieuwigheden.
Converteren naar van VS.NET 2003 class library naar VS.NET 2005 web project lukt me ook niet. Het lijkt wel een straf van MS voor ontwikkelaars die zich door de jaren heen iets te creatief zijn geweest :(.

Cuyahoga .NET website framework

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
Kan iemand mij vertellen of de installatie duur van VS2005 ook is afgenomen t.o.v. VS.NET?
Ik weet dat het namelijk altijd ontiegelijk lang duurt om VS.NET (Enterprise Architect) te installeren, dus hopelijk is dat proces nu een beetje ingekort.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Mottebelke schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:08:
Kan iemand mij vertellen of de installatie duur van VS2005 ook is afgenomen t.o.v. VS.NET?
Ik weet dat het namelijk altijd ontiegelijk lang duurt om VS.NET (Enterprise Architect) te installeren, dus hopelijk is dat proces nu een beetje ingekort.
Het is niet echt ingekort nee, maar ik zie eigelijk het probleem ook niet. Die tijd is gewoon nodig.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En is eenmalig: zet hem 's nachts aan, ga slapen en 's ochtends kun je beginnen! :)

Verwijderd

c70070540 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:34:
Zeker niet gewonnen? Was de opdracht een beetje te doen? Ik heb daar verder niets van meegekregen als dba zijnde. Alleen in de hoofdpresentatie werd de winnaar bekend gemaakt, maar verder niet. Ik was trouwens 2e of 3e in de Database quiz!
De opdracht was niet echt moeilijk, maar we hadden maar iets van 4 uur om het uit te voeren en onze groep was niet echt ervaren met asp.net en daardoor ging het bij ons niet echt soepel.

De opdracht was ongeveer als volgt: Er is een project voor mensen met een achterstand op technologisch gebied dat cursussen aanbied. Na het volgen van een cursus moet een cursist een evaluatieformulier in kunnen vullen. Een cursist kan ook meerdere cursussen (gedaan) hebben, en hij moet overzichtelijk kunnen zien welke evaluaties wel en niet ingevuld zijn door hem. Een docent moet de evaluaties kunnen bekijken. Het toevoegen van de evaluaties gebeurde even direct in de database vanwege de gegeven tijd.

Het bekijken hiervan zal vrij moeilijk worden, of je moet zelf daar cursussen gaan volgen.

• kunnen
  • Niet online
Is het normaal eigenlijk dat de vensters (bijvoorbeeld opties venster) zo lelijk zijn? Het lettertype is system/terminal, bold.
Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/443/vs6fy.th.png
Je kunt wel zien hoe dat eruit ziet in vergelijking met mijn standaard font. Weet iemand waar ik dit kan veranderen? Hier in opties->fonts staat hij niet bij...

[ Voor 18% gewijzigd door kunnen op 09-11-2005 17:44 ]

• kunnen
  • Niet online
Mottebelke schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:08:
Half uurtje tot een uur duurde het dacht ik hier, met DVD image op harde schijf.

[ Voor 4% gewijzigd door kunnen op 09-11-2005 17:46 ]

• EfBe
  • Niet online
tijn schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:41:
Zijn er toevallig al mensen hier die web projecten als class library gebruiken in VS.NET 2003 (ipv web projects) en deze hebben geimporteerd in VS.NET 2005? Class libraries an sich converteren en draaien gaat prima, alleen kan ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijgen dat VS.NET 2005 dan nog iets van webdingen af weet. Zo mis ik alle ASP.NET 2.0 nieuwigheden.
Converteren naar van VS.NET 2003 class library naar VS.NET 2005 web project lukt me ook niet. Het lijkt wel een straf van MS voor ontwikkelaars die zich door de jaren heen iets te creatief zijn geweest :(.
Nog niet geprobeerd, maar in vs.net 2003 moest je bepaalde project templates aanpassen om nieuwe elements toe te kunnen voegen, en dat zal nu wel weer zo zijn. Ik gebruik ook libraries voor webapps, maar ik denk dat dat nu wel anders moet, want het hele server-side gedeelte werkt nou ook anders. (ik heb nog geen seconde naar asp.net 2.0 gekeken, behalve die databinding reut)
Pulsher schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:43:
Is het normaal eigenlijk dat de vensters (bijvoorbeeld opties venster) zo lelijk zijn? Het lettertype is system/terminal, bold.
[afbeelding]
Je kunt wel zien hoe dat eruit ziet in vergelijking met mijn standaard font. Weet iemand waar ik dit kan veranderen? Hier in opties->fonts staat hij niet bij...
Ligt aan je theme voor windows: dat heeft geen support voor een bepaald font wat gebruikt wordt kennelijk daar en dan gaat ie terug naar terminal crap font. Stel windows fisherprice theme maar in, dan werkt het wel.

[ Voor 26% gewijzigd door EfBe op 09-11-2005 18:34 ]

• tijn
EfBe schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:32:
[...]
Nog niet geprobeerd, maar in vs.net 2003 moest je bepaalde project templates aanpassen om nieuwe elements toe te kunnen voegen, en dat zal nu wel weer zo zijn. Ik gebruik ook libraries voor webapps, maar ik denk dat dat nu wel anders moet, want het hele server-side gedeelte werkt nou ook anders.
In 2005 kun je heel mooi zelf templates maken, alleen lijkt het op een of andere manier onmogelijk om web-gerelateerde dingen in een niet-Visual Web Developer project te krijgen. Daarnaast zit je natuurlijk ook nog eens met de overgang van het code-behind model naar code-beside via partial classes. Dit is de enige manier die de designer nog ondersteunt (en ja, die designer gebruik ik dus wel :)).

• tijn
EfBe schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:32:
[...]
Ik gebruik ook libraries voor webapps
[OT] Laat me raden: je gebruikt Subversion en VS.NET ging over zijn nek van de .svn directories :).

• EfBe
  • Niet online
tijn schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:22:
[...]
[OT] Laat me raden: je gebruikt Subversion en VS.NET ging over zijn nek van de .svn directories :).
Ik gebruik subversion inderdaad, maar dat was niet de reden, ik had op een gegeven moment gewoon genoeg van het gezeik van het aanmaken van een webapp op onze devserver dan kon vs.net de folder weer niet vinden (die WWWROOT$ blabla) en dat wordt op een gegeven moment gewoon teveel, en het laden van webprojects duurt veel langer.

Ook dat gekloot met die hardcoded reference naar de url die in je .sln / project staat. Verplaatsen van je webapp naar een andere bak lukt dus minder, omdat je dan je solution / project file daarmee moet worden aangepast... Ja, erg fijn :)

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

6 December ga ik naar de launch party van VS.net 2005 en MSSQL2005 in het Anaheim Convention Center (Anaheim/California) de hele dag hameren op vs.net en MsSQL 2k5... ik verheug me er al op :)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Vampier schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:11:
6 December ga ik naar de launch party van VS.net 2005 en MSSQL2005 in het Anaheim Convention Center (Anaheim/California) de hele dag hameren op vs.net en MsSQL 2k5... ik verheug me er al op :)
Doen ze het dan nog eens stilletjes over of zo? De launch party is al geweest, namelijk 7 november, ook in de states...

Verwijderd

Onze grote vrienden van Microsoft hebben besloten om tot 17 november GRATIS eLearning cursussen aan te bieden mbt VS 2005 / .Net 2.0. Je hebt een Passport nodig om in te schrijven, en je moet de cursus activeren voor 17 november, waarna je vervolgens 90 dagen hebt om ook werkelijk de cursus te volgen. Zie https://www.microsoftelearning.com/visualstudio2005/
Get Ready for Visual Studio 2005 with Free* Microsoft E-Learning Courses and Clinics.

Whether you are interested in creating Windows forms, building Web applications, implementing Data Access, or finding out about Visual Studio Team System, you can access the E-Learning topic you want, when you want it, and learn at your own pace. Each lesson includes hands-on virtual labs and offline functionality. These courses, valued at $99.00 each won't be free forever, so sign on today.

In addition, you may consider taking a free Microsoft Skills Assessment to help you meet your Visual Studio 2005 training goals. You'll receive a learning roadmap with additional skills resources including instructor-led classroom training and books. Take a skills assessment today.

For more information, visit the Visual Studio 2005 Learning Resources page.

* Microsoft E-Learning for Visual Studio 2005 is free until November 17, 2005.
Enjoy :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

EfBe schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:43:
Ik was spangen 3 keer op en neer gereden voordat ik dat stadion pas vond :D
Tsk, het mooiste gedeelte van Rotterdam ;)

Ik vond bij de keynote die giechelende koe bij de presentatie van Web Developer nogal hinderlijk.

Verder zijn het fijne producten, we gebruiken het al :)

Modbreak:Mensen een koe noemen is nergens voor nodig

[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 11-11-2005 10:31 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MrSleeves schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:07:
[...]

En soms wil je iets veranderen en toch de (oude) code door laten lopen, kan nu ook niet.
Ik dacht toch dat dit eerst wel kon.
edit: Dat kon in VS2003 dus wel. Dan krijg je zo'n "Unable to apply Code Changes"-schermpje.
Lekker vaag: Als je een website project hebt, dan kan je wel editten tijdens debuggen, maar heb je aan het website project een class library gekoppeld, dan kan je bestanden daaruit niet editten tijdens debuggen (je krijgt dan een slotje naar de bestandsnaam in de tab).

Beetje vreemd is het wel; overigens krijg je bij het editten van het website project wel een melding dat er een wijziging is geweest en dat de code niet meer gelijk is. Dus net als "vroeger", maar nu kan je geen keuze meer maken (continue of restart).

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

kenneth schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:57:
[...]
Ik vond bij de keynote die giechelende koe bij de presentatie van Web Developer nogal hinderlijk.
Inderdaad. Waar ze zo een stuk onbenul vandaan gehaald hebben vroeg ik me ook al af. Ongelovelijk.

(Ze zal wel lekker ******)

Modbreak:Zullen we het netjes houden, ja

[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 11-11-2005 10:29 ]

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 19:41

ZeroCode

Woopie

Ik betwijfel het...
Wat een KOE/BIG was dat zeg...

De producten zijn naar mijn idee stukken beter :) Ben er erg tevreden mee...
Morgen eerst nog een examen halen ( Developing XML Web Services and Server Components with Microsoft Visual C# and the Microsoft .NET Framework ) en daarna gaan we fulltime achter vs.net 2005 ;)

Modbreak:Zullen we het netjes houden, ja

[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 11-11-2005 10:29 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Trouwens, wat het stuk onbenul aan het voordoen was, daarvan betwijfel ik of de gemiddelde secretaris/vrijwilliger van een organisatie/stichting dat zomaar kan. Omgaan met een database. Ze meldde namelijk doodleuk dat ze haar gegevens die ze te koop had, al in een database had gestopt. Vraag dat maar eens aan de gemiddelde thuisgebruiker. Gaat echt niet lukken...

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Gisteren was het in België ook launch party en ik was daar met enkele collega's.
De keynote was ietwat een groot reclame blok, maar toch een leuke inleiding van de producten.

Ik heb geen idee welke sprekers er in nederland waren, maar in België waren het Clemens Vasters over vs2005 en Astrid Hackenberg over SQL 2005. De presentatie van Clemens was spijtig genoeg niet te goed voorbereid wat resulteerde in een hoop geknoei op het scherm en het overslaan van de helft van zijn slides.
De presentatie van Astrid daarentegen was goed gegeven en ze liet toch wel interessante dingen zien over sql server 2005.

De intermezzo's waren ook wel netjes. Een groep zoals STOMP die wat kwamen drummen na de keynote.
Als inleiding tot de sql presentatie 2 van de beste belgische beatboxers (die later ook nog de party begonnen).

En dan toen we doorgingen stond er zo een groot bord met de winnaars van een xbox 360 (ieder standje had er wel 1 die ze verloten) en mijn naam stond daartussen :)
Ik heb een xbox gewonnen, w00t !!!111!!! Leuke freebies die ze daar verdelen :p

Al bij al vond ik het dus wel een geslaagde launch party

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 19:41

ZeroCode

Woopie

c70070540 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 07:52:
Trouwens, wat het stuk onbenul aan het voordoen was, daarvan betwijfel ik of de gemiddelde secretaris/vrijwilliger van een organisatie/stichting dat zomaar kan. Omgaan met een database. Ze meldde namelijk doodleuk dat ze haar gegevens die ze te koop had, al in een database had gestopt. Vraag dat maar eens aan de gemiddelde thuisgebruiker. Gaat echt niet lukken...
Haha nee precies, ze weten meestal niet eens wat een database is. Laat staan hoe ze moeten inloggen en gegevens vullen... Maakt verder ook niet uit, denk meer dat het reclame was.

In rotterdam was alles wel goed verzorgt vond ik btw :) nu nog de devdays

• party42
goed, ben nu een tijdje bezig met VS2005 en ik wil de logincontrols van Microsoft maar eens gaan toepassen op een oudere site. Deze site is echter gemaakt met behulp van Access en niet SQL(Express). Is er een manier om de login controls met Acces te laten samenwerken ipv SQLExpress. Als ik via de ASP.NET Config kijk, bij "security" kan ik alleen maar een ASPNetSqlDataProvider kiezen.

Kan ik deze lijst uitbreiden? Een AccesDataProvider toevoegen? Kortom: hoe laat ik de controls samenwerken met Access ipv SQL(Express) ?

• whoami
party42, ik denk dat het beter is als je die vraag in een apart topic stelt.
Dit topic gaat vooral over de paketten, terwijl jouw vraag eerder een technische vraag is mbt het werken in .NET 2.0 / ASP.NET 2.0.

• party42
Ok, kun jij mijn post verplaatsen naar een nieuw topic? Of hoe werkt dat?

• whoami
Open gewoon ff een nieuw topic, want ik vind die post een beetje mager als startpost eerlijk gezegd.

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

vandaag 10 uur lang bij de microsoft conventie gezeten.. reuze interresant allemaal :)

Maar volgende keer toch maar de developers track en niet de data track ;)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Om het topic maar even te kicken:

Wat is er gebeurd met de Error List? In VS2003 was dit (onderdeel van) de Task List en behoorlijk snel in het ontdekken van wijzigingen in de code. Maakte je een fout, dan stond het erbij; lostte je er één op, dan zag je 'm verdwijnen.
Die reactiesnelheid is in VS2005 helemaal weg: je verbetert een fout en de lijst wordt niet aangepast. Pas na een nieuwe Build verdwijnt de regel. Maar andersom ook: fouten worden vaak pas weergegeven als je het bestand opent waar de fout inzit.
Of is er ergens optie die ik aan/uit moet zetten (heb alle opties wel doorgenomen, maar niet kunnen vinden)?

Ook het hele App_Code, App_Data, etc in ASP.NET vind ik erg wennen. Ook het feit dat bestanden in een website minder properties hebben dan in een ander project.

Ik ben er nog niet helemaal happy mee, in ieder geval.

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Dat pagina's in website projecten minder properties hebben komt (denk ik) door het feit dat een web-omgeving veel beperkter is dan een stand-alone.
En de reactiesnelheid van de Errorlist is hier vrij normaal, af en toe een beetje traag maar dat ligt aan m'n pc.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MTWZZ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:34:
En de reactiesnelheid van de Errorlist is hier vrij normaal, af en toe een beetje traag maar dat ligt aan m'n pc.
Vreemd; ik heb het hier nu al best vaak gehad dat of de Error List niet aangepast werd of dat als ik op een Error-regel dubbelklik ik wel de code krijg, maar niet de blauwe ribbeltjes.

En de PC is nou niet bepaald traag te noemen (o.a. AMD64 X2 4400+).

• EfBe
  • Niet online
Die ErrorList is ook zo traag als dikke str*nt in een trechter. Krijg je in vs.net de lijst nog wel direct na een build, bij bv 100 errors of meer kun je in vs.net 2005 rustig een 10 seconden moeten wachten (hoe je 100+ errors krijgt in je code? Probeer maar eens .net 1.x code om te programmeren naar .net 2.0 ;))

/me, die net weer tegen een IDE crash aanliep (datasource in smarttag misery).

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb nu weer zo'n ontzettend aarggghh :( moment.
WebService aangemaakt (in App_Code) met daarin wat DataAdapters. Nu heeft VS bedacht dat 3 of 4 (nummer 1,3,5 en nog één wel, 2 en 4 niet) van de DataCommands die daar instaan hun SQL-instructie niet in de code moeten zetten, maar in de resx-file die spontaan aangemaakt wordt (alsof ik die voor localization ga gebruiken).
Probleem is echter dat die file eigenlijk niet in die map hoort en tijdens run-time ook niet wordt gevonden (grom)..

Handmatig terugzetten kan wel, zolang je maar niet de Design View opent (wat overigens niet meer standaard met shift-F7 kan). Dit had ik in VS 2003 ook wel eens (en dan crashte zelfs de hele design view). Erg frustrerend allemaal.

En ik vond het klik-sleep gebeuren en dan even een SQL-instructie in elkaar klikken net zo relaxed (ja, ik ben lui); uiteindelijk kost dit me alsnog meer tijd.

Pagina: 1 2 Laatste