Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Lekker vaag: Als je een website project hebt, dan kan je wel editten tijdens debuggen, maar heb je aan het website project een class library gekoppeld, dan kan je bestanden daaruit niet editten tijdens debuggen (je krijgt dan een slotje naar de bestandsnaam in de tab).MrSleeves schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:07:
[...]
En soms wil je iets veranderen en toch de (oude) code door laten lopen, kan nu ook niet.
Ik dacht toch dat dit eerst wel kon.
edit: Dat kon in VS2003 dus wel. Dan krijg je zo'n "Unable to apply Code Changes"-schermpje.
Beetje vreemd is het wel; overigens krijg je bij het editten van het website project wel een melding dat er een wijziging is geweest en dat de code niet meer gelijk is. Dus net als "vroeger", maar nu kan je geen keuze meer maken (continue of restart).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Inderdaad. Waar ze zo een stuk onbenul vandaan gehaald hebben vroeg ik me ook al af. Ongelovelijk.kenneth schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:57:
[...]
Ik vond bij de keynote die giechelende koe bij de presentatie van Web Developer nogal hinderlijk.
(Ze zal wel lekker ******)
[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 11-11-2005 10:29 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Wat een KOE/BIG was dat zeg...
De producten zijn naar mijn idee stukken beter
Morgen eerst nog een examen halen ( Developing XML Web Services and Server Components with Microsoft Visual C# and the Microsoft .NET Framework ) en daarna gaan we fulltime achter vs.net 2005
[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 11-11-2005 10:29 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
De keynote was ietwat een groot reclame blok, maar toch een leuke inleiding van de producten.
Ik heb geen idee welke sprekers er in nederland waren, maar in België waren het Clemens Vasters over vs2005 en Astrid Hackenberg over SQL 2005. De presentatie van Clemens was spijtig genoeg niet te goed voorbereid wat resulteerde in een hoop geknoei op het scherm en het overslaan van de helft van zijn slides.
De presentatie van Astrid daarentegen was goed gegeven en ze liet toch wel interessante dingen zien over sql server 2005.
De intermezzo's waren ook wel netjes. Een groep zoals STOMP die wat kwamen drummen na de keynote.
Als inleiding tot de sql presentatie 2 van de beste belgische beatboxers (die later ook nog de party begonnen).
En dan toen we doorgingen stond er zo een groot bord met de winnaars van een xbox 360 (ieder standje had er wel 1 die ze verloten) en mijn naam stond daartussen
Ik heb een xbox gewonnen, w00t !!!111!!! Leuke freebies die ze daar verdelen
Al bij al vond ik het dus wel een geslaagde launch party
Haha nee precies, ze weten meestal niet eens wat een database is. Laat staan hoe ze moeten inloggen en gegevens vullen... Maakt verder ook niet uit, denk meer dat het reclame was.c70070540 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 07:52:
Trouwens, wat het stuk onbenul aan het voordoen was, daarvan betwijfel ik of de gemiddelde secretaris/vrijwilliger van een organisatie/stichting dat zomaar kan. Omgaan met een database. Ze meldde namelijk doodleuk dat ze haar gegevens die ze te koop had, al in een database had gestopt. Vraag dat maar eens aan de gemiddelde thuisgebruiker. Gaat echt niet lukken...
In rotterdam was alles wel goed verzorgt vond ik btw
Kan ik deze lijst uitbreiden? Een AccesDataProvider toevoegen? Kortom: hoe laat ik de controls samenwerken met Access ipv SQL(Express) ?
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Dit topic gaat vooral over de paketten, terwijl jouw vraag eerder een technische vraag is mbt het werken in .NET 2.0 / ASP.NET 2.0.
https://fgheysels.github.io/
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
https://fgheysels.github.io/
Maar volgende keer toch maar de developers track en niet de data track
Wat is er gebeurd met de Error List? In VS2003 was dit (onderdeel van) de Task List en behoorlijk snel in het ontdekken van wijzigingen in de code. Maakte je een fout, dan stond het erbij; lostte je er één op, dan zag je 'm verdwijnen.
Die reactiesnelheid is in VS2005 helemaal weg: je verbetert een fout en de lijst wordt niet aangepast. Pas na een nieuwe Build verdwijnt de regel. Maar andersom ook: fouten worden vaak pas weergegeven als je het bestand opent waar de fout inzit.
Of is er ergens optie die ik aan/uit moet zetten (heb alle opties wel doorgenomen, maar niet kunnen vinden)?
Ook het hele App_Code, App_Data, etc in ASP.NET vind ik erg wennen. Ook het feit dat bestanden in een website minder properties hebben dan in een ander project.
Ik ben er nog niet helemaal happy mee, in ieder geval.
En de reactiesnelheid van de Errorlist is hier vrij normaal, af en toe een beetje traag maar dat ligt aan m'n pc.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Vreemd; ik heb het hier nu al best vaak gehad dat of de Error List niet aangepast werd of dat als ik op een Error-regel dubbelklik ik wel de code krijg, maar niet de blauwe ribbeltjes.MTWZZ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:34:
En de reactiesnelheid van de Errorlist is hier vrij normaal, af en toe een beetje traag maar dat ligt aan m'n pc.
En de PC is nou niet bepaald traag te noemen (o.a. AMD64 X2 4400+).
/me, die net weer tegen een IDE crash aanliep (datasource in smarttag misery).
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
WebService aangemaakt (in App_Code) met daarin wat DataAdapters. Nu heeft VS bedacht dat 3 of 4 (nummer 1,3,5 en nog één wel, 2 en 4 niet) van de DataCommands die daar instaan hun SQL-instructie niet in de code moeten zetten, maar in de resx-file die spontaan aangemaakt wordt (alsof ik die voor localization ga gebruiken).
Probleem is echter dat die file eigenlijk niet in die map hoort en tijdens run-time ook niet wordt gevonden (grom)..
Handmatig terugzetten kan wel, zolang je maar niet de Design View opent (wat overigens niet meer standaard met shift-F7 kan). Dit had ik in VS 2003 ook wel eens (en dan crashte zelfs de hele design view). Erg frustrerend allemaal.
En ik vond het klik-sleep gebeuren en dan even een SQL-instructie in elkaar klikken net zo relaxed (ja, ik ben lui); uiteindelijk kost dit me alsnog meer tijd.