Toon posts:

Chello verhoogt wederom snelheden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de UPC website en op chelloo.com is te lezen dat chello in December weer de snelheden gaat verhogen.

chellosnelheid oudsnelheid nieuwprijs

Starter384 Kbps / 128 Kbps384 Kbps / 128 Kbps€ 14,95
Easy850 Kbps / 256 Kbps 1 Mbps / 256 Kbps € 22,95
Light2 Mbps / 512 Kbps 3 Mbps / 1 Mbps € 32,95
Classic4 Mbps / 1 Mbps 8 Mbps / 1 Mbps € 49,95
Extreme20 Mbps / 1 Mbps 20 Mbps / 2 Mbps € 79,95

Het snelste abonnement krijg eindelijk ook een upstream boven de 1mbit!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 04:09 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

w00t! Hmm dan stap ik terug van Classic naar Light, scheelt me 204 euro per jaar, daar kan ik leuke hardware voor kopen! :) (of 4 maanden stufi aflossen... of... of...)

[ Voor 70% gewijzigd door Bergen op 28-10-2005 04:22 . Reden: bladiebla ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:06

TommyGun

Stik er maar in!

Kijk dit is nog eens goed nieuws :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Nog steeds maar 5Mb per email verzenden/ontvangen, hopeloos :(

Tevens vind ik het maar een rare verkoop van je diensten. Word eens tijd dat de prijzen per pakket omlaag gaan inplaats maar steeds de snelheid te verhogen, of op zijn minst, klanten een keuze aan te bieden.

Word eens tijd dat de OPTA eens gaat toetsen of alle snelheden tov de abbo's voldoen |:(

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 04:54:

Tevens vind ik het maar een rare verkoop van je diensten. Word eens tijd dat de prijzen per pakket omlaag gaan inplaats maar steeds de snelheid te verhogen, of op zijn minst, klanten een keuze aan te bieden.

Word eens tijd dat de OPTA eens gaat toetsen of alle snelheden tov de abbo's voldoen |:(
Je kan ook gewoon downgraden... Kost je wel 3 tientjes, maar dat heb je er zo uit

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:50
ohja ik zie het al weer :O je word 8mbit beloofd en dan krijg je er 6. |:(

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Pannenkoekkie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 04:59:
[...]

Je kan ook gewoon downgraden... Kost je wel 3 tientjes, maar dat heb je er zo uit
Je heb gelijk,maar ik vind het gewoon een onnatuurlijke vorm van zaken doen. Feitelijk gezien veranderen ze het kontrakt eenzijdig waardoor de klant gevraagd dient te worden wat ie wil. Daarmee vervallen tevens dan de kosten van die 3 tientjes. Het gaat me niet zozeer om het geld, en de snelheid upgrade is ook wel lekker, maar vind het meer een principe kwestie.

Ik zou liever een brief van Chello in de bus krijgen in de trend van : Wij gaan de snelheden veranderen en daarmee veranderen wij ook automatisch het kontrakt. Wij willen u graag de keuze voorleggen om de verhoogde snelheid, tegen hetzelfde tarief, te accepteren, of bieden u een downgrade aan naar een lichter abonnement, als dit beter bij u past.

Zoiets zou ik persoonlijk netter vinden, dat je word betrokken in een besluit, en niet dat Chello eenzijdig kan doen wat hun het beste uit komt :) Lijkt me wel degelijk iets voor de OPTA en de wetgever, daar een kontrakt uit 2 partijen bestaat. Chello beslist eenzijdig. Hoop dat mijn standpunt duidelijk is.

• FDMK
en wanneer gaan ze de stabiliteit verhogen }:O ...Totaal ligt hier nl de verbinding 1 hele dag van de week eruit.
Maarja 50euro voor 8mbit is nog steeds niet concurerend met de 20mbit verbindingen van Wanadoo, Versatel en Tweakdsl

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 06:01:
[...]

Je heb gelijk,maar ik vind het gewoon een onnatuurlijke vorm van zaken doen. Feitelijk gezien veranderen ze het kontrakt eenzijdig waardoor de klant gevraagd dient te worden wat ie wil. Daarmee vervallen tevens dan de kosten van die 3 tientjes. Het gaat me niet zozeer om het geld, en de snelheid upgrade is ook wel lekker, maar vind het meer een principe kwestie.

Ik zou liever een brief van Chello in de bus krijgen in de trend van : Wij gaan de snelheden veranderen en daarmee veranderen wij ook automatisch het kontrakt. Wij willen u graag de keuze voorleggen om de verhoogde snelheid, tegen hetzelfde tarief, te accepteren, of bieden u een downgrade aan naar een lichter abonnement, als dit beter bij u past.

Zoiets zou ik persoonlijk netter vinden, dat je word betrokken in een besluit, en niet dat Chello eenzijdig kan doen wat hun het beste uit komt :) Lijkt me wel degelijk iets voor de OPTA en de wetgever, daar een kontrakt uit 2 partijen bestaat. Chello beslist eenzijdig. Hoop dat mijn standpunt duidelijk is.
Ik snap eigenlijk niet waar je moeilijk over doet. je bent een contract aangegaan voor 50 euro per maand. je blijft hetzelfde betalen, het wordt alleen maar sneller, dus helemaal niks ten nadele van jou. Waarom zou je dan moeilijk doen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat een onzin, ze veranderen je contract in positieve zin dat je meer krijgt dan eerst voor dezelfde financiële vergoeding. Als je echt op je strepen gaat staan laten ze op de oude snelheid staan en blijf je hetzelfde betalen wellicht, is dat dan wat je wenst?

OPTA heeft al helemaal niets te maken met producten in deze situatie. Prijs vs snelheids verhouding kies je zelf voor en waarom zou een externe instantie dat moeten aanpakken :?

Wat een onzin allemaal.

Ben je het niet eens met de verhoging? Vraag je gewoon of ze je niet willen upgraden zodat alles blijft zoals het is. Ben je het niet eens met de prijs/snelheid van Chello producten, dan zeg je op! Wil je nu door de nieuwe snelheden een ander abonnement, dan downgrade je hem tegen het tarief wat daar voor staat.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 28-10-2005 08:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Niks aan toe te voegen bjck.

Chello bashers zijn er weer hoor. Stap dan mooi over ipv hier te komen zeiken.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik ben er wel blij mee hoor :P Alleen vraag ik me af, waarom moet chello nou altijd volgen en kan het nou nooit eens voorop lopen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

SithWarrior schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:26:
Ik ben er wel blij mee hoor :P Alleen vraag ik me af, waarom moet chello nou altijd volgen en kan het nou nooit eens voorop lopen :)
Chello volgt tenminste nog kun je van @Home niet zeggen. @Home heeft zelfs geen abbo die boven de 5Mbps uitkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 11:36 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit vind ik goed nieuws.
Van mij hadden ze ook wel 6/2mbit van Classic mogen maken, maargoed, hier kan ik ook wel even mee door.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

SithWarrior schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:26:
Welkom bij de Quiz:
Welke provider had heeft de 1e 20Mbit lijn OPGELEVERD die voor particulieren Betaalbaar was?
A. Chello
B. Versatel
C Wanadoo

Goed zo het is antwoord A.
Wie volgt wie?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 06:01:
[...]

Zulke argumenten gaan nergens over. Je hebt ook providers (ik denk aan enkele adslproviders) die je (wel of niet tijdelijk) de oude prijs laten betalen, voor de oude snelheid, volgens het contract waar jij voor hebt getekend. Heb je dat liever?

Ik ken ook een provider die dat niet deed. Die liet klanten automatisch minder betalen. Die provider bestaat inmiddels niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 28-10-2005 11:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als het 20 MB was zouden er ook mensen zijn die dat ook te weinig vinden. Mail is niet bedoeld voor grote bestanden, daar zijn dingen als FTP voor uitgevonden. En trouwens, als je het echt via de mail wilt versturen kun je je attachment met bijvoorbeeld Winrar toch gewoon ff in stukjes knippen? Ik zie 't probleem niet.
Je doet net alsof Chello op dat punt raar is, maar kun jij een provider noemen die dat op jouw manier doet? Volgens mij doen alle providers de snelheden omhoog ipv de prijzen omlaag. Dus tja, de OPTA mag er natuurlijk wel naar kijken, maar dan moeten ze wel alle providers onder de loep nemen.
spyros schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 06:59:
en wanneer gaan ze de stabiliteit verhogen }:O ...Totaal ligt hier nl de verbinding 1 hele dag van de week eruit.
Uhm... Chello is niet over 't hele land instabiel ofzo, dat ligt 'm echt puur aan jouw eigen aansluiting en dat is best te verhelpen, maar dan moet je het natuurlijk wel ff melden bij de helpdesk. De helpdesk heeft geen glazen bol waar ze in kunnen zien dat jouw verbinding niet in orde is. Ook zou je eens naar de signaalwaarden in je modem kunnen kijken. In 'Het Chello vragen & problemen topic' staat wel uitgelegd hoe je aan die signaalwaarden kunt zien of die in orde zijn. Zie de laatste 5 tot 10 pagina's.
spyros schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 05:12:
Lekker onderbouwd. :Z

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 28-10-2005 11:48 ]

Verwijderd

Dat de rest van de kabelboeren maar mogen volgen met 2mbit upload... Casema voorop.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:35
Pff @home gaat nu wel HEEL ERG achter lopen.
Het werkt nu gelukkig wel heel erg stabiel maar ze lopen nu wel heel erg achter de feiten aan...
@home ga eens verhogen!
Ik wens uiteraard onze chello mensen veel plezier met hun snelle(re) verbinding.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik lees nu ff dat topic door, maar wat een hersenloze reacties allemaal zeg.

Chello heb ik nu al 9 jaar in huis (voorheen gelrevision bij ons in de regio), en voldoet echt super... het ligt er werkelijkwaar nooit uit, of het moet een landelijke storing zijn, en ik haal ook ALTIJD de volledige snelheid.

Helaas hebben me ouders gedowngrade naar easy toen ik uit huis ging, maar goed.. toch een kleine verhoging als ik weer eens naar huis ga :P

Dus, als je geen eigen ervaring heb, of je bent gewoon amateur bezig geweest (wat meestal het geval is) zeur dan niet in dit topic met al die niet onderbouwde meningen ;)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:31:
[...]
Chello volgt tenminste nog kun je van @Home niet zeggen. @Home heeft zelfs geen abbo die boven de 5Mbps uitkomt.
Quote van webwereld:
De downloadsnelheid van Breedband blijft overigens opvallend genoeg gelijk: 5 Mbps. De upload gaat iets omhoog: van 600 naar 750 Kbps. @Home loopt hiermee duidelijk uit de pas met andere providers, die topsnelheden van minimaal 10 Mbps aanbieden. De zegsman van @Home verklaart echter dat klanten tot nu toe geen behoefte hebben aan dergelijke snelheden. Toch stelt hij dat @Home er volgend jaar niet aan zal ontkomen ook de snelheid van Breedband te verhogen.
En dan ook alleen de snelheid van breedband verhogen :/

Maargoed @home kan dit maken, de meeste breedbanders zitten in slechte adsl gebieden (hoge afstanden/weinig aanbieders).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• SithWarrior

SithWarrior

Pannenkoekkie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:36:
[...]

Welkom bij de Quiz:
Welke provider had heeft de 1e 20Mbit lijn OPGELEVERD die voor particulieren Betaalbaar was?
A. Chello
B. Versatel
C Wanadoo

Wie volgt wie?
Dat zal allemaal best, alleen geloof jij dat ze de snelheid nu hadden verhoogd als ze dat bij multikabel / KPN niet ook pas geleden hadden gedaan?

Ik denk het niet igg. Ik heb al jaar en dag Chello clasic en voor mijn abbo is het zinds hier ADSL uit is dat ze er beetje achter aan hobbelen.

En als we dan toch in de klaag mode zitten, waarom betaal ik 15 euro meer dan light en krijgen de classic gebruikers geen upload er bij. Als ze zo graag willen dat ik abbotje downgrade moeten ze het er gewoon bij zetten. Want aanlokkelijker dan dit wordt het niet meer.

Ik krijg dan bijna gewoon mijn huidige speeds (die ik toch nooit helemaal full kan benutten) voor 15 euro minder. Prima deal zou ik zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door SithWarrior op 28-10-2005 13:07 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Multikabel heeft nu btw 22Mbit down :) en 2 mbit up... voor 84,95 per maand..

Home Assistant Configuratie V&A

• Tusk
  • Laatst online: 09:45

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Bergen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 04:16:
w00t! Hmm dan stap ik terug van Classic naar Light, scheelt me 204 euro per jaar, daar kan ik leuke hardware voor kopen! :) (of 4 maanden stufi aflossen... of... of...)
inderdaad, die 8 mbit is nergens voor nodig. met 3 mbit gaat download ook gewoon lekker snel

maar ik wil liever mijn terayon modem terug dan dat tering tompson modem waarbij mn verbinding zwaar instabiel is

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Verwijderd

Houdt er wel rekening mee dat als je downgrade dat waarschijnlijk wel een reden is voor 'nieuw contract' en daarmee je tekent voor een jaar en steeds per jaar te verlengen !

Ik ben een oude en tevreden gebruiker en mag per maand opzeggen, niet als ik downgrade, zie boven.

Tsja, ik kan het alleen maar eens zijn met eerdere opmerkingen, zeur niet of ga weg, iemand loopt altijd achter iemand aan, dat werkt nu eenmaal zo in de handel, 1 moet er de eerste zijn en de rest volgt, das overal zo.

Elk half jaar heb ik prijzen vergeleken en ik kwam niet veel goedkoper, of bij een zo mogelijk nog brakkere provider (speedling, en gebaseerd op verhalen hier) dat was me de sop niet waard. Nu wilde ik naar 12move adsl, zlefde voor 3 tientjes, maar dit + het gerucht dat je homepage 150mb wordt op kortere termijn laat me gewoon nog even blijven.

• saviour
  • Niet online
Dat zijn wel weer mooie verhogingen moet ik zeggen. Alleen, tegewoordig download ik helemaal niet zoveel meer, dus misschien ga ik (mijn ouders ;)) wel terug naar Chello light. Zo light is dat namelijk helemaal niet meer imo.

Geen datalimiet en slechts iets langzamer dan mijn Chello classic nou is. Het scheelt weer aardig in de kosten per jaar en je krijgt er een goed product voor terug. Hier heb ik namelijk de laatste jaren nergens meer last van.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tusk schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:24:
[...]

inderdaad, die 8 mbit is nergens voor nodig. met 3 mbit gaat download ook gewoon lekker snel

maar ik wil liever mijn terayon modem terug dan dat tering tompson modem waarbij mn verbinding zwaar instabiel is
Ik heb ook een Thompson, draait prima hier. Post je signaalwaarden eens in dat andere topic... (anders gaan we hier offtopic)

• FDMK
Uhm... Chello is niet over 't hele land instabiel ofzo, dat ligt 'm echt puur aan jouw eigen aansluiting en dat is best te verhelpen, maar dan moet je het natuurlijk wel ff melden bij de helpdesk. De helpdesk heeft geen glazen bol waar ze in kunnen zien dat jouw verbinding niet in orde is. Ook zou je eens naar de signaalwaarden in je modem kunnen kijken. In 'Het Chello vragen & problemen topic' staat wel uitgelegd hoe je aan die signaalwaarden kunt zien of die in orde zijn. Zie de laatste 5 tot 10 pagina's.
Dat ligt echt niet aan mijn aansluiting....dat ligt aan de regio zeggen ze op de helpdesk :X , dat is pas geen onderbouwing ( Als je weet waar het probleem zit LOS het dan op )
Maar voor de rest was ik best tevreden met chello totdat ik weken achterelkaar storingen heb.

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over chello. Naar 2 weken slecht internet hebben gehad heb ik om een nieuwe modem gevraagd. Vandaag nieuwe modem gekregen en snelheden komen nu wel constant aan de 500 Kb/s en alle pagina's kan ik weer goed bereiken.
Ik vind het juist goed dat ze de download snelheid verhogen maar had ook graag gezien dat de upload snelheid ook verhoogd werd
Al met al vind ik chello best goede service bieden en het internet doet het altijd met maximale snelheid!

• Bigs
  • Niet online

Op mijn eigen servers is die limiet anders ook 5mb.. e-mail is niet bedoeld voor grote bestanden imo.

Overigens kun je e-mails van 10mb verzenden volgens http://chello.nl/Abonnementen/1851/18511792.html

Verwijderd

spyros schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 05:12:
Wat een bullshit..._juist_ bij kabelinternet is dat niet zo. Bij ADSL daarentegen betaal ik voor een 8 mbit verbinding, maar krijg ik 5 mbit. Dát is belachelijk. Bij kabelaansluitingen maakt de afstand niks uit en haal je dus altijd de maximum-snelheid, ook al zit je op 100 km afstand van de centrale. Ik heb dus liever chello Classic dan een 8 mbit ADSL-aansluiting.

Chello is goed bezig, vind ik. Eindelijk hebben ze een abonnement met een upload hoger dan 1 mbit. Aanbieders van ADSL hebben een groot probleem om dat te beconcurreren, ze zitten nu alweer op de max van de technologie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 18:15 ]

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 09:34
Wil je meer verzenden dan Chello biedt? Gebruik je eigen SMTP server! Windows 2000 en XP bevatten een eigen SMTP server. Stel je eigen max in, geef jezelf rechten om deze SMTP server te mogen gebruiken en vervolgens kan je via je eigen mail programma mail versturen via je eigen SMTP server ... 8)

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:09
Ik heb nu xs4all en zit toch regelmatig naar Chello te kijken.

Wat voor een modem krijg je ?
Mijn kabel aansluiting zit bij de achterdeur, de meterkast is daar 7 meter vandaan.

En kan je bij Chello gewoon alles doen ? Ik tunnel mijn IP verkeer via Cisco tunnels naar een Cisco op m'n werk. Is dat mogelijk bij Chello ?

Ik gebruik op mijn cisco router gewoon het ipinip protocol. Voor het bedrijfs VPN gebruik ook nog ESP.

[ Voor 18% gewijzigd door kevertje1977 op 28-10-2005 19:07 ]

• _JGC_
  • Nu online
Pannenkoekkie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:36:
[...]

Welkom bij de Quiz:
A. Chello
B. Versatel
C Wanadoo

Wie volgt wie?
Het leuke van die 20Mbit lijn is dat je ook bijna zeker bent dat dat te halen is, ook als je meer dan een 100 meter van de centrale kabelkast afwoont. Ik heb al ADSL installaties meegemaakt waarbij een 800kbit ADSL abo al op het randje van het kunnen was, je hoefde de telefoonkabel maar net in een bocht te leggen en je signaalwaarden waren al te hoog om nog verbinding te krijgen.

IMHO zit er gewoon veel meer rek in het eurodocsis systeem dan in het ADSL(2) systeem. UPC kan gewoon digitale TV aanbieden met een 20Mbit internet abo en telefonie in een kloterig kutdorpje ergens net buiten leeuwarden, voor een Versatel lijn moet je daarvoor in de grote stad wonen (en hopen dat de administratie op orde is zodat je aanmelding verwerkt is, en daarna hopen dat ze tijd hebben om je aan te sluiten, Versatel is soms nog erger dan UPC als het op administratie aankomt :P)

• Cabo
  • Laatst online: 05-02 14:07
Dat word dan binnenkort genieten met een 8mbut lijntje. Zit echt altijd 100% op volle snelheid down en upload, echt tevreden.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 17:20
Nou fijn dan, sinds 2 weken is mijn perfect werkende light verbinding veranderd in trage instabiele ZOOI en als dat nog ff zo doorgaat weiger ik te betalen ervoor.

Misschien zijn die snelheidsverhogingen waar ze nu aan werken wel de oorzaak, capaciteits probleem?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Hertog_Martin schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:32:
Nou fijn dan, sinds 2 weken is mijn perfect werkende light verbinding veranderd in trage instabiele ZOOI en als dat nog ff zo doorgaat weiger ik te betalen ervoor.

Misschien zijn die snelheidsverhogingen waar ze nu aan werken wel de oorzaak, capaciteits probleem?
Is geen capaciteitsprobleem. Staat ook op de storingspagina van Chello. DHCP-problemen, niet alleen voor je pc/router, ook voor je modem. Kan daardoor niet werken.
Vaak 's avonds. Als je het ook overdag veel hebt, wellicht eens contact leggen met de helpdesk?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben eigenlijk ook al jaren zeer tevreden over chello, en die komende snelheidverhoging is ook wel leuk, al zou ik liever de upload nog wat hoger willen.

• Hertog_Martin
HaaZ schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:49:
[...]

Is geen capaciteitsprobleem. Staat ook op de storingspagina van Chello. DHCP-problemen, niet alleen voor je pc/router, ook voor je modem. Kan daardoor niet werken.
Vaak 's avonds. Als je het ook overdag veel hebt, wellicht eens contact leggen met de helpdesk?
Vooral overdag juist, en toen de problemen al een paar dagen bestonden stond er niks op de storingspagina

heb ze toen een mail gestuurd maar niks terug..

en bellen, tja ik heb alleen een mobiel dus dat kost me best veel geld naar een 0900 nummer.
Zo belachelijk dat je voor problemen moet betalen.

Als ze nou eens een 0800 nummer ervan maken en dat je dan voor het gesprek je klantnummer moet invoeren om misbruik te voorkomen dan zou dat pas eens een positieve verandering zijn

BTW, Homepageruimte lijkt ook verhoogd te worden, staat bij Light;

Homepage ruimte 25 MB

en ik heb nu toch echt 10 MB

[ Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 28-10-2005 23:14 ]

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:12:
[...]

Vooral overdag juist, en toen de problemen al een paar dagen bestonden stond er niks op de storingspagina

heb ze toen een mail gestuurd maar niks terug..

en bellen, tja ik heb alleen een mobiel dus dat kost me best veel geld naar een 0900 nummer.
Zo belachelijk dat je voor problemen moet betalen.

Als ze nou eens een 0800 nummer ervan maken en dat je dan voor het gesprek je klantnummer moet invoeren om misbruik te voorkomen dan zou dat pas eens een positieve verandering zijn

Homepage ruimte 25 MB

Dan heb je een thompson modem zeker. Ik had er ook de afgelopen 2 weken last van. Helpdesk gebeld en heb nu vandaag weer een andere (Webstar). Internet werkt weer naar behoren. Heb veel problemen gehad met die thompson modem. Vooral als je aardig wat download knalt ie er om de haverklap uit. Enigste oplossing voor mij was om hem steeds te resetten.

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:35:
[...]

Dan heb je een thompson modem zeker. Ik had er ook de afgelopen 2 weken last van. Helpdesk gebeld en heb nu vandaag weer een andere (Webstar). Internet werkt weer naar behoren. Heb veel problemen gehad met die thompson modem. Vooral als je aardig wat download knalt ie er om de haverklap uit. Enigste oplossing voor mij was om hem steeds te resetten.
Motorola, heeft hiervoor maandenlang prima gewerkt

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:22

Wimo.

Shake and Bake!

Kun je tegen betaling ook downgraden binnen 1 jaar? Ik heb minder dan een jaar geleden meteen extreme genomen toen het nog interessant was .. nu is het zonde van je geld. Classic voldoet prima.

• Bigs
  • Niet online
Wimo. schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:37:
Kun je tegen betaling ook downgraden binnen 1 jaar? Ik heb minder dan een jaar geleden meteen extreme genomen toen het nog interessant was .. nu is het zonde van je geld. Classic voldoet prima.
Yup.. kan. Je gaat dan alleen wel een nieuw jaarcontract aan

Hey wimo, had je niet herkend zonder auto of motor icon :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bigs op 29-10-2005 02:49 ]

• Hertog_Martin
Snelheid is weer terug nu ik een nieuw IP heb, hopelijk de stabiliteit ook.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Oct 29 2005 om 03:05:51 UTC+0200)

Download : 252.2 KByte/sec
Upload : 58.3 KByte/sec
Connection : 1080.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms

edit; Goh, zojuist een nieuw record gebroken; 2009.0 Conn/min

[ Voor 11% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-10-2005 08:23 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 22:49
Ik had graag 2 mbit down ingeruild voor 1 mbit up, maar goed. Ik mag natuurlijk niet klagen. De vorige snelheidsverhoging is hier vlekkenloos verlopen. Laten we hopen dat dat nu weer het geval is.

Edit: op speedtest haal ik soms 700kbps, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan speedtest (klein bestandje), dan aan mijn verbinding. Op test.net.upc.nl haal ik nl. gewoon 480-490 bij een 20MB bestand.

[ Voor 35% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-10-2005 10:24 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:22

Wimo.

Shake and Bake!

Bigs schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:48:
[...]

Yup.. kan. Je gaat dan alleen wel een nieuw jaarcontract aan

Hey wimo, had je niet herkend zonder auto of motor icon :P
Kijk eens goed in het oog van mijn icon ;)

• RekZ
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:12:
[...]

Homepage ruimte 25 MB

op chelloo.com staat dat die wijzigingen van de homepage ruimte medio november worden doorgevoerd.

Nog even geduld dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevertje1977 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:48:
Ik heb nu xs4all en zit toch regelmatig naar Chello te kijken.

Wat voor een modem krijg je ?
Verschilt. Als je alleen chello neemt krijg je Thomson TCM420, Motorola SB5100E, Arris TM402B of Scientific Atlanta EPX2203. Neem je VOIP erbij, dan krijg je zeker een van de laatste twee (want geen telefonie op de Thomson + Motorola)
Mijn kabel aansluiting zit bij de achterdeur, de meterkast is daar 7 meter vandaan.
Dan heb je een zgn. woonkamersituatie en moet de modem bij de achterdeur gehangen worden. UTP mag uiteraard tot 100m lang zijn (je krijgt er 15m gratis bij DHZ pakket) ;)
En kan je bij Chello gewoon alles doen ? Ik tunnel mijn IP verkeer via Cisco tunnels naar een Cisco op m'n werk. Is dat mogelijk bij Chello ?
In beginsel wel. Er worden een paar poorten om security redenen (lees rpc-wormen) geblokkeerd, maar het valt mee. Een portscan op mijn eigen chello IP gaf aan dat 135, 445 en 446 weg waren, verder niets.
Ik gebruik op mijn cisco router gewoon het ipinip protocol. Voor het bedrijfs VPN gebruik ook nog ESP.
Er wordt gedaan aan QoS traffic shaping, maar na wat kinderziektes in het voorjaar (toen P2P zwaar te lijden had) is het tegenwoordig nauwelijks te merken. Maar als je nogal bandbreedtegevoelig bent mbt VPN zou ik het eerst testen bij iemand die al chello heeft, dan weet je het zeker :)

Oslik blyat! Oslik!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 11:18
Interessant. Wij hebben hier thuis een Plus abo, maar dat komt nu dus klaarblijkelijk te vervallen :?
Ik ben benieuwd of wij dan over gezet worden naar Classic of Extreme. Classic is goedkoper en gelijk aan de snelheid die we nu hebben, en Extreme is een 10tje duurder.

[edit]
Volgens chelloo.com worden we dus omgezet naar Classic en gaan minder betalen. Opzich ook niet verkeerd :)

[ Voor 33% gewijzigd door Crash op 29-10-2005 14:42 ]

• RekZ
  • Niet online
Wat voor snelheden haalde jij altijd met je plus?

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 19:46

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als dit inderdaad zo is stap ik terug van classic naar light :) scheelt toch weer wat centjes, en zoveel maak ik nou ook weer niet gebruik van die snelheden.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Kaastosti schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:26:
Als dit inderdaad zo is stap ik terug van classic naar light :) scheelt toch weer wat centjes, en zoveel maak ik nou ook weer niet gebruik van die snelheden.
Als inderdaad wat zo is?
De aangekondigde verhoging is officieel, staat ook op UPC site (klik maar op de links in mijn start topic), het is geen gerucht maar 100% waar

• Underworld
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

dit is iig al een hele verbetering!
nou die upload nog omhoog!!!!!! :(

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Underworld schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:25:
dit is iig al een hele verbetering!
nou die upload nog omhoog!!!!!! :(
:?

Dit zijn per snelheid echt de hoogste uploads die op dit moment in NL aangeboden worden...

Alleen bij Classic is de 1Mb up vrij 'normaal' - Light met 3/1 is de meest synchrone verbinding op de markt en de Chello is de enige met een 2Mb upload (bij Extreme).

* dion_b zou overigens allerminst klagen over een verhoogde upload met Classic, maar juist voor de upload zit je bij Chello goed :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

net nu ik over ben gestapt op ADSL om van die hoge abobedrag af te zijn, verhogen ze de snelheden.. Maar ach, op t moment is 5120 kbps down voor 25 euro wel een betere keus.

• kevertje1977
dion_b schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:08:
[...]

Verschilt. Als je alleen chello neemt krijg je Thomson TCM420, Motorola SB5100E, Arris TM402B of Scientific Atlanta EPX2203. Neem je VOIP erbij, dan krijg je zeker een van de laatste twee (want geen telefonie op de Thomson + Motorola)

[...]

Dan heb je een zgn. woonkamersituatie en moet de modem bij de achterdeur gehangen worden. UTP mag uiteraard tot 100m lang zijn (je krijgt er 15m gratis bij DHZ pakket) ;)

[...]

In beginsel wel. Er worden een paar poorten om security redenen (lees rpc-wormen) geblokkeerd, maar het valt mee. Een portscan op mijn eigen chello IP gaf aan dat 135, 445 en 446 weg waren, verder niets.

[...]

Er wordt gedaan aan QoS traffic shaping, maar na wat kinderziektes in het voorjaar (toen P2P zwaar te lijden had) is het tegenwoordig nauwelijks te merken. Maar als je nogal bandbreedtegevoelig bent mbt VPN zou ik het eerst testen bij iemand die al chello heeft, dan weet je het zeker :)
En hoe zit het bijvoorbeeld met je ip-adres ? Hou je je ip-adres als je je modem aan laat staan ?

Ik download trouwens niet zoveel, haal meestal de 100gigabyte per maand niet dus dat zal wel meevallen.

Ook heb ik de bekabeling al liggen voor het gebeuren in huis. Vroeg me alleen af hoe je kabel aangesloten zit. Is het invoer-punt -> Modem -> Richting TV ?
Of mag je modem ook verderop de coax kabel zitten ?
Zit er bijv een inging (coax) + uitgang (Coax) op om evt door te lussen ?
(heeft iemand fotos van hoe een en ander eruit ziet ?)

Mijn situatie is nu:

ISRA in meterkast, splitter in meterkast waarvan de telefoon naar de huiskamer gaat en de rj11 voor adsl naar de router op zolder. Vanaf zolder gaan de LAN kabels het hele huis door.
Ik wil mijn router op zolder houden, wel zo makkelijk.

• smashnl
  • Laatst online: 11-06-2023
Wees blij dat je niet in het com21 gebied zit daar is chello nog steeds zeer traag vooral harderwijk.
Hier is een probleem met de kabel en omdat niet genoeg mensen klagen doen ze er verlopig niks aan.(dus mensen uit harderwijk meer de helpdesk bellen en door geven dat je een trage verbinding heb en dat deze ook nogal eens uitvalt)
Hopelijk krijgen de mensen die van chello een com 21 modem hebben ook eens een normale verbinding.

[ Voor 19% gewijzigd door smashnl op 30-10-2005 00:10 ]

yep it's me

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:06:
Wat een onzin, ze veranderen je contract in positieve zin dat je meer krijgt dan eerst voor dezelfde financiële vergoeding. Als je echt op je strepen gaat staan laten ze op de oude snelheid staan en blijf je hetzelfde betalen wellicht, is dat dan wat je wenst?

OPTA heeft al helemaal niets te maken met producten in deze situatie. Prijs vs snelheids verhouding kies je zelf voor en waarom zou een externe instantie dat moeten aanpakken :?

Wat een onzin allemaal.

Ben je het niet eens met de verhoging? Vraag je gewoon of ze je niet willen upgraden zodat alles blijft zoals het is. Ben je het niet eens met de prijs/snelheid van Chello producten, dan zeg je op! Wil je nu door de nieuwe snelheden een ander abonnement, dan downgrade je hem tegen het tarief wat daar voor staat.
Ik heb geen zin in een downgrade omdat je dan weer voor een jaar eraan vastzit, dat is ook mijn probleem. En als een partij eenzijdig een kontrakt veranderd dan moeten ze op zijn minst alternatieven aanreiken. Ik had het beter gevonden als ik, onder mijn huidige voorwaarden ook kon kiezen tussen het huidige abbonement met snelheids upgrade, of een downgrade naar light zonder een nieuw kontrakt aan te gaan waardoor ik evensgoed per maand kan opzeggen. Waarom kan het wel bij het Extreme abonnement en niet bij het classic abbo ?

@TommyGun : Het heeft niets te maken met Chello bashing, gewoon met feiten ;)
Crash schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:39:
Interessant. Wij hebben hier thuis een Plus abo, maar dat komt nu dus klaarblijkelijk te vervallen :?
Ik ben benieuwd of wij dan over gezet worden naar Classic of Extreme. Classic is goedkoper en gelijk aan de snelheid die we nu hebben, en Extreme is een 10tje duurder.

[edit]
Volgens chelloo.com worden we dus omgezet naar Classic en gaan minder betalen. Opzich ook niet verkeerd :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevertje1977 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:55:
[...]

En hoe zit het bijvoorbeeld met je ip-adres ? Hou je je ip-adres als je je modem aan laat staan ?
IP adres is dynamisch. Als je je modem aan laat staan en er een router aan hangt die 24/7 aanstaat, zul je doorgaans niet van IP veranderen, maar het kan altijd wel gebeuren (als er met ranges geschoven wordt en/of bij storing)
Ik download trouwens niet zoveel, haal meestal de 100gigabyte per maand niet dus dat zal wel meevallen.
100GB/m is redelijk veel, dan zou je in de top 5% van downloaders komen. Maar vanaf chello Light is er echt geen datalimiet meer, dus zou het geen probleem moeten zijn.
Ook heb ik de bekabeling al liggen voor het gebeuren in huis. Vroeg me alleen af hoe je kabel aangesloten zit. Is het invoer-punt -> Modem -> Richting TV ?
Of mag je modem ook verderop de coax kabel zitten ?
Zit er bijv een inging (coax) + uitgang (Coax) op om evt door te lussen ?
Verderop op Coax is nadrukkelijk niet de bedoeling, dat is funest voor signaalsterkte, dus stabiliteit verbinding (veel van de klachten over aanhoudende stabiliteits/snelheidsproblemen bij chello komen van mensen met de modem meters ver het huis in...). Als je DHZ neemt, krijg je een (retourgeschikte) splitter wiens ingang je op de bestaande WCD zet. De ene uitgang gaat naar de modem, de andere is voor de bestaande TV installatie (daar prik je gewoon de kabel op die nu op de WCD geprikt is).
(heeft iemand fotos van hoe een en ander eruit ziet ?)
Uh, nee... maar zo moeilijk is het niet - een klein wit splitterkastje (ik ben lui, heb de witte houder er niet eens opgedaan, de splitter zelf is maar 2x4cm :z ) en een grijze modem ernaast, met een aantal dikke maar korte coaxkabels ertussen (meegeleverd)
Mijn situatie is nu:

ISRA in meterkast, splitter in meterkast waarvan de telefoon naar de huiskamer gaat en de rj11 voor adsl naar de router op zolder. Vanaf zolder gaan de LAN kabels het hele huis door.
Ik wil mijn router op zolder houden, wel zo makkelijk.
Router kun je houden waar je wilt, maar waar zit in dit plaatje de modem :?

Sowieso werkt de kabelmodem met coax in en RJ45 uit, RJ11 is echt telephone only. Dus als je router op zolder hebt, moet er CAT5 m RJ45 tussen modem en zolder.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

smashnl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:09:
Wees blij dat je niet in het com21 gebied zit daar is chello nog steeds zeer traag vooral harderwijk.
Hier is een probleem met de kabel en omdat niet genoeg mensen klagen doen ze er verlopig niks aan.(dus mensen uit harderwijk meer de helpdesk bellen en door geven dat je een trage verbinding heb en dat deze ook nogal eens uitvalt)
Hopelijk krijgen de mensen die van chello een com 21 modem hebben ook eens een normale verbinding.
Ga dan klagen bij de juiste mensen. UPC is in Harderwijk en Borculo niet verantwoordelijk voor de kabel. Ze leveren chello als dienst over andermans kabel. CAI Harderwijk/CAI Borculo stellen de voorwaarden waaronder dat gebeurt. Iirc kon je in Harderwijk zelfs uit meerdere kabelinternetproviders kiezen...

Oslik blyat! Oslik!

• kevertje1977
dion_b schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:45:
[...]

IP adres is dynamisch. Als je je modem aan laat staan en er een router aan hangt die 24/7 aanstaat, zul je doorgaans niet van IP veranderen, maar het kan altijd wel gebeuren (als er met ranges geschoven wordt en/of bij storing)

[...]

100GB/m is redelijk veel, dan zou je in de top 5% van downloaders komen. Maar vanaf chello Light is er echt geen datalimiet meer, dus zou het geen probleem moeten zijn.

[...]

Verderop op Coax is nadrukkelijk niet de bedoeling, dat is funest voor signaalsterkte, dus stabiliteit verbinding (veel van de klachten over aanhoudende stabiliteits/snelheidsproblemen bij chello komen van mensen met de modem meters ver het huis in...). Als je DHZ neemt, krijg je een (retourgeschikte) splitter wiens ingang je op de bestaande WCD zet. De ene uitgang gaat naar de modem, de andere is voor de bestaande TV installatie (daar prik je gewoon de kabel op die nu op de WCD geprikt is).

[...]

Uh, nee... maar zo moeilijk is het niet - een klein wit splitterkastje (ik ben lui, heb de witte houder er niet eens opgedaan, de splitter zelf is maar 2x4cm :z ) en een grijze modem ernaast, met een aantal dikke maar korte coaxkabels ertussen (meegeleverd)

[...]

Router kun je houden waar je wilt, maar waar zit in dit plaatje de modem :?

Sowieso werkt de kabelmodem met coax in en RJ45 uit, RJ11 is echt telephone only. Dus als je router op zolder hebt, moet er CAT5 m RJ45 tussen modem en zolder.
Dion, thanks voor je uitgebreide antwoorden :-) Vooral dat vaste IP is belangrijk omdat ik dus IP verkeer tunnel. Ik heb van xs4all ook een vast ip en op mijn werk natuurlijk ook. Over die 2 vaste ip's bouw ik een cisco tunnel en daarvoor routeer ik een /28, dus heb ik thuis echte ip-adressen. Kan soms erg handig zijn.

RJ45 heb ik ook genoeg ja. De modem die jij mist heb ik niet. Ik heb een ADSL kaartje in mijn router zitten, wel zo handig.

Ik denk dat ik het maar ga bestellen, kan het toch een maandje op proef nemen.
Dan maar hopen dat het goed gaat, anders moet je weer terug naar KPN met je telefonie.

Ik neem aan dat je ADSL signaal er wel op blijft als je je voice over gooit naar UPC ?

Of kan ik beter eerst Chello apart nemen en een paar maanden later als ik mijn ADSL heb opgezegd ook voice overzetten ?

En sowieso over dat modem in de meterkast of niet. Je coax 10 meter langer geeft toch niet ? Nu komt ie vanuit de wijkkast mijn huis binnen. Als ik hem 10 meter langer maak tot in mijn meterkast, scheelt dat zoveel qua signaal ?
Als ik 2 huizen verderop had gezeten dan was ie ook 10 meter langer.

[ Voor 7% gewijzigd door kevertje1977 op 30-10-2005 08:51 ]

• smashnl
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ga dan klagen bij de juiste mensen. UPC is in Harderwijk en Borculo niet verantwoordelijk voor de kabel. Ze leveren chello als dienst over andermans kabel. CAI Harderwijk/CAI Borculo stellen de voorwaarden waaronder dat gebeurt. Iirc kon je in Harderwijk zelfs uit meerdere kabelinternetproviders kiezen...[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat zou mooi zijn.. chello abo, chello moet je betalen en dan zijn zij niet verantwoordelijk voor de verbinding??? Dat zou lekker zijn. De mensen uit die plaatsen hebben een contract met chello. Dat chello/upc een afspraakt maakt met de plaatselijke kabel is niet belangrijk. Chello/upc is verantwoordelijk voor een normale verbinding. Lukt dat op een of andere reden niet dan moeten zij met de plaatselijke kabel boer een oplossing zoeken en niet de klant. En bij evt klachten of vragen moet je toch echt bij chello/upc zijn.
Dat chello niet echt weet wat ze met het probleem aan moeten met de oude com 21 modems is een ander verhaal

yep it's me

Verwijderd

100 gb/maand is natuurlijk helemaal niets ... (zie boven)

Enige waar ik nog last van heb is storing/interferentie op bepaalde zender van de tv als internet 'druk' is, dus matig beeld, ook op de video/dvd. Als de pc uit staat is het weg, dus het heeft met de splitter en/of het delen op de lijn te maken. Iemand ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevertje1977 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:44:
[...]

Dion, thanks voor je uitgebreide antwoorden :-) Vooral dat vaste IP is belangrijk omdat ik dus IP verkeer tunnel. Ik heb van xs4all ook een vast ip en op mijn werk natuurlijk ook. Over die 2 vaste ip's bouw ik een cisco tunnel en daarvoor routeer ik een /28, dus heb ik thuis echte ip-adressen. Kan soms erg handig zijn.
Klinkt alsof je wel even moet uitproberen voor je dit doet. Hoewel je IP bij chello niet vaak hoeft te veranderen, kan het op elk moment gebeuren. Als dat onoverkomelijke problemen kan leveren, niet doen :o
RJ45 heb ik ook genoeg ja. De modem die jij mist heb ik niet. Ik heb een ADSL kaartje in mijn router zitten, wel zo handig.
OK, dan gewoon UTP/RJ11 met UTP/RJ45 vervangen en gaan ermee ;)
Ik denk dat ik het maar ga bestellen, kan het toch een maandje op proef nemen.
Dan maar hopen dat het goed gaat, anders moet je weer terug naar KPN met je telefonie.

Ik neem aan dat je ADSL signaal er wel op blijft als je je voice over gooit naar UPC ?
Interessante vraag. Volgens alle info die ik gelezen had zou het niet kunnen, maar mijn moeder is niet al te lang geleden van XS4All overgestapt naar chello + VOIP en daar is na de nummerportering de ADSL lijn nog een tijdje opengebleven.
Of kan ik beter eerst Chello apart nemen en een paar maanden later als ik mijn ADSL heb opgezegd ook voice overzetten ?
Ik zou een andere volgorde aanraden:

- chello (al dan niet icm VOIP) maandje op de proef
daarbij dus nadrukkelijk niets opzeggen bij KPN en/of XS4All
- bevalt het? Nummerportering voor voice aanvragen (bij UPC), XS4All opzeggen zsm na porteringsdatum.

Zo weet je zeker of het gaat werken voor je ergens aan gebonden bent :)
En sowieso over dat modem in de meterkast of niet. Je coax 10 meter langer geeft toch niet ? Nu komt ie vanuit de wijkkast mijn huis binnen. Als ik hem 10 meter langer maak tot in mijn meterkast, scheelt dat zoveel qua signaal ?
Als ik 2 huizen verderop had gezeten dan was ie ook 10 meter langer.
Ja dat scheelt :o

Mensen hebben het misschien niet door, maar het signaal dat vanuit de eindversterkerkast (wijkcentrale heb je weinig mee te maken) naar alle huizen gaat is nauwkeurig afgesteld op de kabellengte naar de verschillende huizen. Het signaal moet bij binnenkomst binnen smalle signaalsterktemarges passen. Sowieso heeft iedere uitgang op de multitap (waar die kabels in de EV kast aan zitten) een eigen demping (dus sterkte) en als dat niet genoeg is, wordt vaak een extra lange kabel gebruikt die dan voor de deur (onder de grond) opgerold ligt om te zorgen dat het exact goed bij de eerste aansluitpunt binnenkomt.

Als je dus 10m extra coax binnenhuis gaat gebruiken, zal het signaal zeker iets van 5dB te zwak zijn. Nu heeft ook een modem zijn marges (een EuroDOCSIS modem kan tot -12dBmV online blijven) en zal het waarschijnlijk vaak wel werken, maar er zijn twee navenante gevolgen:

- geen enkel netwerk is perfect. Eens in de zoveel tijd zijn er signaaldipjes. Stel het signaal dipt best ernstig - iets van 10dB. Dan zal je denkbeeldige buurman die wel bij de aansluitpunt aangesloten heeft gewoon met -10dBmV Rx op z'n modem wel online blijven, maar heb jij -15dBmV en ligt de jouwe offline. Die marges zijn er om kleine storingen op te vangen. Als je ze met langere kabels al benut, ben je niet meer bestand tegen kleine storingen en zal je verbinding vele minder stabiel zijn.

- de snelheid die je haalt is zeker deels afhankelijk van het signaal/ruisverhouding. Die verhouding is enerzijds afhankelijk van de ruisvloer, iets dat UPC in orde moet hebben, maar ook van het signaal. Zwakker signaal door lange kabels=lagere SNR. Lagere SNR = sneller last van packetloss. Ook hier geldt dat als alles perfect op orde is je er geen last van hebt, maar dat je gewoon veel minder veiligheidsmarge hebt dan iemand die wel goed installeert.

Kortom:
Zet die modem nou gewoon waar het hoort als je het neemt, daar spaar je jezelf flinke ellende mee :o
smashnl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:46:
Dat zou mooi zijn.. chello abo, chello moet je betalen en dan zijn zij niet verantwoordelijk voor de verbinding??? Dat zou lekker zijn. De mensen uit die plaatsen hebben een contract met chello. Dat chello/upc een afspraakt maakt met de plaatselijke kabel is niet belangrijk. Chello/upc is verantwoordelijk voor een normale verbinding. Lukt dat op een of andere reden niet dan moeten zij met de plaatselijke kabel boer een oplossing zoeken en niet de klant. En bij evt klachten of vragen moet je toch echt bij chello/upc zijn.
Dat chello niet echt weet wat ze met het probleem aan moeten met de oude com 21 modems is een ander verhaal
Euhm, met alle respect maar wat loop je te zeuren :?

1) er is geen probleem met Com21 modems :o Het is juist een uiterst stabiel platform, alleen niet meer zo snel...

2) CAIW biedt in Harderwijk 8196/768 verbindingen aan als ik hun site en postcodecheck mag geloven. Hoe ze dat voor elkaar krijgen is mij een raadel aangezien ik begrepen had dat UPC geen EuroDOCSIS kon plaatsen doordat de local loop (hub-wijkcentrales) nog coax was ipv glasvezel. Maar hoe dan ook, ipv te zeuren over chello, stap toch gewoon over :Z
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:21:
100 gb/maand is natuurlijk helemaal niets ... (zie boven)

Enige waar ik nog last van heb is storing/interferentie op bepaalde zender van de tv als internet 'druk' is, dus matig beeld, ook op de video/dvd. Als de pc uit staat is het weg, dus het heeft met de splitter en/of het delen op de lijn te maken. Iemand ?
Hoogstwaarschijnlijk brakke coax kabel van POS-F splitter naar TV. Had mijn moeder ook last van, met name op 512MHz (CNN), wat niet raar was aangezien haar modem op 514.75MHz bezig was. Coax vervangen voor iets degelijks (gewoon een 85dB dempende kabel van de MediaMarkt) en weg probleem ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 30-10-2005 16:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

• smashnl
Euhm, met alle respect maar wat loop je te zeuren

1) er is geen probleem met Com21 modems Het is juist een uiterst stabiel platform, alleen niet meer zo snel...

2) CAIW biedt in Harderwijk 8196/768 verbindingen aan als ik hun site en postcodecheck mag geloven. Hoe ze dat voor elkaar krijgen is mij een raadel aangezien ik begrepen had dat UPC geen EuroDOCSIS kon plaatsen doordat de local loop (hub-wijkcentrales) nog coax was ipv glasvezel. Maar hoe dan ook, ipv te zeuren over chello, stap toch gewoon over
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oke dank voor je respect.. alleen jammer dat com21 juist geen stabiel platform is. Deze modems hebben er juist wel last van dat als veel mensen de kabel gebruiken ( zowel internet als gewoon tv) deze onstabiel word en trager. Dit is door chello al aan mij toegegeven, ook is het zo dat er nu digitale televisie over de kabel wordt verzonden waar door er nog meer problemen onstaan op het netwerk. Ook dit werd netjes toegegeven door chello. Ook is er toegezegt dat als meerdere mensen kontact op zouden nemen er eerder wat aan deze problemen gedaan worden.
En over je 2de punt ja je kan die verbinding bestellen echter je zal nooit de snelheid halen hier. Toen ik mijn abo wou upgraden zeiden ze al dat dat onzin was omdat die snelheid nooit gehaalt kan worden op dit moment. En overstappen ja zou kunnen, alleen als jij iets afspreekt met iemand zou je ook graag willen dat hij zijn woorden na komt.

yep it's me

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:54:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk brakke coax kabel van POS-F splitter naar TV. Had mijn moeder ook last van, met name op 512MHz (CNN), wat niet raar was aangezien haar modem op 514.75MHz bezig was. Coax vervangen voor iets degelijks (gewoon een 85dB dempende kabel van de MediaMarkt) en weg probleem ;)
Nee, daar zit een superkwaliteitje in, aangelegd door een maatje van me die in die handel zit. Hij kan er verder ook niet veel mee ....
Splitter en Tras10 al vervangen, tis trouwens bij mij nederland2 en die zit hier ergens op 200 zoveel mhz.
Maar bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:47:
[...]

Ga dan klagen bij de juiste mensen. UPC is in Harderwijk en Borculo niet verantwoordelijk voor de kabel. Ze leveren chello als dienst over andermans kabel. CAI Harderwijk/CAI Borculo stellen de voorwaarden waaronder dat gebeurt. Iirc kon je in Harderwijk zelfs uit meerdere kabelinternetproviders kiezen...
UPC blijftt dan toch alsnog eindverantwoordelijke ?

Verder even over de ip's, sinds vandaag zit ik met een 80. range ip, voorheen een 62 range. Ook de DNS routing is weer veranderd. Denk dat Chello weer heerlijk een aanvalsplan heeft voor de upgrade's. Overigens doen de DNS servers van hun al maanden moeilijk en presteren ze het om je router er iedere keer uit te knallen, die alleen weer verder wil na een reset.

Maakt niet uit, maar het valt me op dat ze altijd, ook bij andere providers, met snelheids upgrade's problemen hebben, omdat het trager en instabieler word.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:28:
[...]

UPC blijftt dan toch alsnog eindverantwoordelijke ?
Als er een storing is in het internetgedeelte wel. Maar dat is in Harderwijk/Borculo etc. niet het geval. Het coax netwerk is er niet geschikt voor iets anders dan Com21. Er wordt dus chello via Com21 aangeboden. Daar zitten alle voor- en nadelen van Com21 aan vast. Voordelen: die krengen kunnen bij ranzig zwak signaal nog prima online blijven. Nadelen: geen hoge snelheden mogelijk (tenzij het coax netwerk beter wordt, maar dan kun je net zo goed EuroDOCSIS hangen) en last van het wijk effect, waardoor als veel mensen tegelijk online zijn de bandbreedte gedeeld wordt (ook al komt ook dat grotendeels voort uit de zeer beperkte bandbreedte die in die gemeentes over de local loop kan).

Iig zou voor een upgrade van modemtype en/of capaciteit het gehele netwerk in Harderwijk op de schop moeten. Als ik hoor dat CAIW daar ook geen hogere snelheden waar kan maken bevestigt het die conclusie alleen maar. CAI Harderwijk voelt daat niets voor. Nouja, fijn, maar dan is het voor UPC en CAIW gewoon overmacht :o

Als het netwerk geschikt zou zijn, zou de swap gelijk beginnen wat UPC betreft (zo kan UPC in Harderwijk geen VOIP verkopen, het is niet UPC DTV dat daar aangeboden wordt etc. etc.).
Verder even over de ip's, sinds vandaag zit ik met een 80. range ip, voorheen een 62 range. Ook de DNS routing is weer veranderd. Denk dat Chello weer heerlijk een aanvalsplan heeft voor de upgrade's.
Tja, het is dynamisch IP he... :z verder wordt momenteel digitaal TV grootschalig uitgerold (zie media...) - dat eist natuurlijk dat eea aan capaciteit opgeschroefd wordt (ook allemaal EuroDOCSIS apparaten), dus geen wonder dat IP ranges over en weer verhuizen.
Overigens doen de DNS servers van hun al maanden moeilijk en presteren ze het om je router er iedere keer uit te knallen, die alleen weer verder wil na een reset.
Euh, er zijn idd problemen met DNS, maar technisch gezien lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat een DNS issue de router eruit knalt 8)7

Kan wel zijn dat de DNS instellingen in de router fout zijn, maar dan kun je gewoon door vaker een release/renew te geven (of een extra DNS server van buiten instellen) opvangen. Maar als die router helemaal niet meer reageert komt dat NIET door DNS.
Maakt niet uit, maar het valt me op dat ze altijd, ook bij andere providers, met snelheids upgrade's problemen hebben, omdat het trager en instabieler word.
Euh, je constateert nu problemen en de upgrade is medio december pas ( :'( ik wil m'n 8Mb). Als er medio december meer problemen zijn dan nu heb je misschien gelijk, maar zo niet, niet ;)

Oslik blyat! Oslik!

• kevertje1977
Vandaag kreeg ik een mailtje van Chello n.a.v. mijn vragen en kreeg ik een telefoontje omdat ik de postcode-check had gedaan.
Erg netjes emailtje. Toch twijfel ik nog, lees veel negatieve reacties over Chello dus of ik nu moet switchen van het stabiele dsl.... (en de extra xs4all service, grote mailbox + shell access)

-----

Ipinip is mogelijk via onze verbinding, misschien zijn er dan wel andere instellingen nodig voor het programma wat u hier voor gebruikt maar
dat zal de netwerkbeheerder van uw bedrijf beslist moeten weten

Bittorrent zal gewoon werken en zal ook niet worden geknepen.

De modem wordt aangesloten op het coax netwerk van ons en zal via een UTP kabel (RJ45 aansluiting) verbonden worden aan uw pc/router

Het is beslist mogelijk om een router aan te sluiten op de kabelmodem van ons.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Voor een snellere analyse en oplossing bij problemen met de chello Service, adviseren wij u gebruik te maken van chello QuickFix. Meer
informatie over chello QuickFix vindt u via http://quickfix.chello.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Het is niet mogelijk te mailen naar service@upc.nl. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier
op de website van UPC. U vindt het contactformulier op http://www.upc.nl

-----

• Crash
  • Laatst online: 15-02 11:18
RekZ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:18:
Wat voor snelheden haalde jij altijd met je plus?
Zoals op papier staat bij Chello, de volledige 8Mbit down, en 1Mbit up :)
Over het algemeen zijn wij hier thuis wel tevreden over de verbinding, maar af en toe is de lijn onverklaarbaar voor onbepaalde tijd zeer slecht eens in de zoveel tijd. Niet echt een drama, maar af en toe wel behoorlijk vervelend.

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:05:
[...]

Euh, je constateert nu problemen en de upgrade is medio december pas ( :'( ik wil m'n 8Mb). Als er medio december meer problemen zijn dan nu heb je misschien gelijk, maar zo niet, niet ;)
Zou je niet denken dat er het een en ander vooraf dient te gebeuren voordat alle snelheden doorgevoerd kunnen worden ? Uitbreiding hardware, inkoop downstream, update Bios modem etc etc. Ik heb vaak genoeg met een netwerkbeheerder van het NOC te maken gehad van UPC en die bevestigde mij altijd hetzelfde : Hey Piet, weer werkzaamheden, overzetting netwerk of snelheidsupgrade ? Jawel. Geloof mij nou maar, of niet, dat dit soort actie's, vooral bij UPC, gepaard gaan met gezeur op het netwerk.

En even terugkomend op het router probleem. Had de eerste keer dat ik het meemaakte even de helpdesk gebeld en het probleem voorgelegd : Nee meneer, u heeft een virus in uw router, dat kan gebeuren meneer, wist u dat ? Hallo, beste man, mijn router log geeft niets interresants verder aan ;) Dat is het probleem met UPC, helaas nog steeds, eeuwig in denial blijven als ze problemen met het netwerk hebben of werkzaamheden uitvoeren. Herken je de oude spreuk nog van de helpdesk ? Meneer, ik heb geen internet meer. Prima, dan moet u even windows opnieuw installeren.

Toegegeven, het werkt voor de grootste gros gebruikers, maar helaas niet voor iedereen :) En dat is een policy die ze uit voeren zonder dat het schaamrood tot hun tanden staat.

Piet is overigens gewoon een nick, voor de duidelijkheid, voordat straks alle Pietjes daar worden lastig gevallen door je :P

• Tuumke
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

smashnl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:09:
ja man! ik heb er ook veel last van..
nu ligt me internet er weer half uit...
en me upload komt nog steeds niet boven de 48 kb/s uit :S
heb er al zo vaak over geklaagd..

en weetje wat leuks is :)
in harderwijk wonen, de helpdesk bellen.. gaan ze in je modem kijken
zeggen ze dat je verbinding goed is.. en dat het probleem in je router zit...
[Tuumke in gesprek met Chello Helpdesk Medewerker]
CHM: wilt u even naar start > uitvoeren gaan en daar intypen: cmd cornelus marinus dirk
Tuumke: Ok
CHM: En wilt u hier nu is ipconfig schuine streep all intypen?
Tuumke: ok
CHM: wat krijgt u dan te zien in het zwarte schermpje?
Tuumke: ip adres = 192.168.2.5 bla bla
CHM: ok
CHM: heb je een router?
Tuumke: ja..
CHM: dan moet je daar even de DHCP releasen en renewen bla bla
Tuumke: ja maar ik heb een com 21 dus ik heb een vast ip..
CHM: ow... ow.. dan moet ik het even aan een collega vragen...
-muziekje-
CHM: wat voor router heb je dan?
Tuumke: jah een sweex (tegenwoordig linksys)
CHM: ja dan moet je maar even bij sweex om support vragen want dat weten wij ook niet
Tuumke: ok bedankt
tuumke belt opnieuw.. krijgt andere helpdesk medewerker deze was al iest slimmer als de vorrige
Tuumke: hallo
CHM: hallo, waarmee kan ik u helpen?
Tuumke: ja ik heb geen internet meer
CHM: Ja dat klopt, er is een storing in uw regio.. geduld a.ub.
Tuumke: Ok, vriendelijk bedankt
dion_b schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:05:
[...]

Als er een storing is in het internetgedeelte wel. Maar dat is in Harderwijk/Borculo etc. niet het geval. Het coax netwerk is er niet geschikt voor iets anders dan Com21. Er wordt dus chello via Com21 aangeboden. Daar zitten alle voor- en nadelen van Com21 aan vast. Voordelen: die krengen kunnen bij ranzig zwak signaal nog prima online blijven. Nadelen: geen hoge snelheden mogelijk (tenzij het coax netwerk beter wordt, maar dan kun je net zo goed EuroDOCSIS hangen) en last van het wijk effect, waardoor als veel mensen tegelijk online zijn de bandbreedte gedeeld wordt (ook al komt ook dat grotendeels voort uit de zeer beperkte bandbreedte die in die gemeentes over de local loop kan).

Iig zou voor een upgrade van modemtype en/of capaciteit het gehele netwerk in Harderwijk op de schop moeten. Als ik hoor dat CAIW daar ook geen hogere snelheden waar kan maken bevestigt het die conclusie alleen maar. CAI Harderwijk voelt daat niets voor. Nouja, fijn, maar dan is het voor UPC en CAIW gewoon overmacht :o

Als het netwerk geschikt zou zijn, zou de swap gelijk beginnen wat UPC betreft (zo kan UPC in Harderwijk geen VOIP verkopen, het is niet UPC DTV dat daar aangeboden wordt etc. etc.).
[...]
dus wat jij zegt is dat door CAIW er in harderwijk geen 8/1 mbit snelheden geleverd kunnen worden vanwege het brakke underground netwerk? :P

waarom wordt dit dan niet aan ons gemeld, en waarom betaal ik dan per maan nog steeds die 50 euro?

[ Voor 31% gewijzigd door Tuumke op 08-12-2005 14:18 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik had liever meer upload speed gezien @ classic abbo. Dat gebruik ik meer dat me downstream.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-02 11:03
Bergen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 04:16:
Betreft dat terug stappen van abo wat onwaarschijnlijk al wel 400x op dit forum zal staan. Ben ik daar telaat voor ivm met jaar contracten?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

MaZe schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:02:
Betreft dat terug stappen van abo wat onwaarschijnlijk al wel 400x op dit forum zal staan.
Die zin loopt niet helemaal lekker. Onwaarschijnlijk? Wat bedoel je? :?
Ben ik daar telaat voor ivm met jaar contracten?
Nee hoor, je kunt te allen tijde van Classic naar Light gaan.

[ Voor 74% gewijzigd door Bergen op 08-12-2005 18:22 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Woei :D

Mijn chello Classic even op speedtest.nl getest:
Download 720KB/s
Upload 94.4KB/s

Snelheidsverhoging hier (=Nijmegen) iig actief sinds reset \o/

Nog leuker (eigenlijk brakker): die 720KB/s is CPU limited 8)7

Ik heb een brakke RTL8139C chip op m'n mobo, die wist doodleuk tijdens de test de helft van de tijd mijn AXP1800+@1920MHz op 100% te krijgen :X

Vervolgens getest op PC van huisgenoot die een A7N8X met nVidia NIC heeft (befaamd om lage CPU usage):

Download 846.6KB/s
Upload 97.9

Moraal:
Bij snellere internetverbindingen kan de CPU usage door NIC de beperkende factor worden. El-cheapo/crappy RTL81xx NICs zijn notoir slecht daarin. Als je slechte internetsnelheden meet, kijk gelijk eens naar de CPU usage op dat moment. Raakt het 100%, dan is niet je provider maar je NIC de beperkende factor :X
Tuumke schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:55:
[...]

ja man! ik heb er ook veel last van..
nu ligt me internet er weer half uit...
en me upload komt nog steeds niet boven de 48 kb/s uit :S
Wees eens duidelijk in je hoofdletters :o

Heb je het over 48kbit/s :? Dan is er iets flink mis.
Heb je het over 48kByte/s :? Dan haal je exact het hoogst haalbare in Harderwijk, namelijk 384kbps :z
heb er al zo vaak over geklaagd..

en weetje wat leuks is :)
in harderwijk wonen, de helpdesk bellen.. gaan ze in je modem kijken
zeggen ze dat je verbinding goed is.. en dat het probleem in je router zit...
:X

Dat is het lastige, het aantal mensen met Com21 modem is ondertussen zeer laag (paar honderd in Harderwijk, nog minder in Borculo en een handvol bij Zaltbommel). Daarentegen heeft chello honderdduizenden klanten op EuroDOCSIS protocol. Dus komen de helpdeskers zo weinig Com21 klanten tegen dat de nieuwere er gewoon niets over weten. Begrijpelijk vanuit perspectief van telefoon-aap, niet vanuit die van de klant :/
[...]

dus wat jij zegt is dat door CAIW er in harderwijk geen 8/1 mbit snelheden geleverd kunnen worden vanwege het brakke underground netwerk? :P
Yup.
waarom wordt dit dan niet aan ons gemeld, en waarom betaal ik dan per maan nog steeds die 50 euro?
Per een deze dagen wordt in Harderwijk de prijs voor chello klanten iig dan ook verlaagd naar chello Light niveau, dus EUR 32.95. Geen idee hoe het zit met CAIW klanten, officieel is de provider (chello of CAIW) namelijk niets van dien aard verplicht, er is ooit een overeenkomst aangegaan met bepaalde beloftes, die zijn sowieso nagekomen (chello klanten in Harderwijk hebben bijna allemaal aanvankelijk 768/128 of 1560/128 verbindingen gehad). Zolang daaraan voldaan wordt, kan de originele prijs nog prima gevraagd worden, ongeacht wat klanten buiten Harderwijk krijgen. Maar goed, UPC heeft iig ingezien dat het toch neit echt te verkopen viel zo, vandaar de prijsverlagingen in Harderwijk :z

[ Voor 56% gewijzigd door dion_b op 08-12-2005 19:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:52:Moraal:
Bij snellere internetverbindingen kan de CPU usage door NIC de beperkende factor worden. El-cheapo/crappy RTL81xx NICs zijn notoir slecht daarin. Als je slechte internetsnelheden meet, kijk gelijk eens naar de CPU usage op dat moment. Raakt het 100%, dan is niet je provider maar je NIC de beperkende factor :X
Of de harde schijf ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, bij www.speedtest.nl wordt itt test.net.upc.nl niets op HDD opgeslagen. Wel draait er een javascriptje, dus CPU load is hoger dan bij een 'pure' FTP transfer oid.

Iig was ik niet aan het swappen tijdens de test :z

Nog saillanter - ik heb de test herhaald op mijn P266MMX laptopje, die is ondanks 3Com 100Mb NIC op de volgende waardes uitgekomen:

Down: 200KB
Up: 25KB

Oslik blyat! Oslik!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

NEWSFLASH

Ik ben geupgrade :)

of is dit een ouwe koei ?

Moet er wel bij melden dat mijn modem niet goed was en ik ook vandaag een nieuwe heb gekregen, en ook vandaag met nieuwe modem nieuwe snelheid :)

[ Voor 55% gewijzigd door Fairy op 08-12-2005 22:16 ]

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-02 15:09
dion_b schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:52:
...
Per een deze dagen wordt in Harderwijk de prijs voor chello klanten iig dan ook verlaagd naar chello Light niveau, dus EUR 32.95. Geen idee hoe het zit met CAIW klanten, officieel is de provider (chello of CAIW) namelijk niets van dien aard verplicht, er is ooit een overeenkomst aangegaan met bepaalde beloftes, die zijn sowieso nagekomen (chello klanten in Harderwijk hebben bijna allemaal aanvankelijk 768/128 of 1560/128 verbindingen gehad). Zolang daaraan voldaan wordt, kan de originele prijs nog prima gevraagd worden, ongeacht wat klanten buiten Harderwijk krijgen. Maar goed, UPC heeft iig ingezien dat het toch neit echt te verkopen viel zo, vandaar de prijsverlagingen in Harderwijk :z
Ik heb m'n baas er anders nog niet over gehoord dat ie minder gaat betalen ;)

Dat Chello brak is, yeps..

Voor zover ik de Caiway verbindingen geprobeerd heb (en aangesloten heb) presteerd dat een stuk stabieler dan Chello. Hoe de 8mbit variant is durf ik niet te zeggen.
Wat ik begrepen heb is dat ze een jaar of 2 geleden in Harderwijk vrijwel niets meer konden. Ze schenen rekeningen niet betaald te hebben en konden niet "naar binnen" (fysiek). Gevolg was dat de aanwezige comcontrollers meer aansluitingen kregen dan ze konden hebben.. Maar goed, 't lijkt me niet dat ze oneindig de com21 meuk blijven gebruiken. Behalve een vast IP heeft t weinig voordelen..

Het probleem/verhaal omtrend de wijkcentrale volg ik even niet. Caiway bied gewoon internet aan via het Eurodocsis platform, en Caihwk (caistichting) bied FTA DVB-C digitale TV aan. Lijkt me niet echt dat het netwerk het probleem zou zijn.
't lijkt me eerder logistieke luiheid: langzaam com21 uitfaseren vraagt dus meer ruimte (=kosten) in de wijkcentrale tbv de apparatuur. Alles in 1x omgooien lukt niet op 1 dag ;)
Misschien zijn ze (de kleine hoeveelheid) klanten in Harderwijk die nu nog Chello hebben gewoon zat en is die kwijtraken goedkoper dan de hele zooi overzetten naar eurodocsis.
Daarnaast weet ik niet in hoeverre je meerdere providers op eurodocsis tegelijk kan houden.

Van degene die ik ken met chello zijn er nu nog 2 die een com21 hebben: 1tje netjes abbonement, andere heeft al 2x borg teruggehad, modem nooit ingeleverd en zit al een jaar online, zonder facturen, niets. De rest is allemaal over naar Caiway (degene die alleen wat msn-nen enz) of Adsl.

Vriendin van me had ook Chello, overdag 370k/sec, na 14.00 280, na 18.00-24.00 120 (max, en t haperde als de ziekte). Heeft nu directADSL, 24/7 320k/sec, in de (drukke) avonden 290-300...

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik nog niet:
Download: 493.2 KByte/sec (=3946 kbps)
Upload: 98.2 KByte/sec (=786 kbps)
Dus nog ff wachten :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga nu €32.95 voor een Clasic abbo betalen.
4096 down, 384 up en 50Mb mailbox

Ik kan me overigens niet voorstellen dat het netwerk van de CAI brak is.

Ze bieden aan:
Analoge TV kanalen
Analoge Radio kanalen
Digitale TV kanalen
Digitale Radio kanalen
Kerkradio kanalen
Internet (2 ISP's)

Elke wijkcentrale wordt al sinds een aantal jaar dubbel gevoed door glasvezel.
Schuuring doet aanleg/onderhoud van het CAI netwerk.
Dit bedrijf werkt voor alle 1Tier ISPs/Cariers in Nederland zoals KPN / BT / Casema / UPC enz.
Ze hebben o.a. het FttH project gedaan in Almere.

(Omdat Schuuring het onderhoud doet, mogen ze overal in Harderwijk, zonder een vergunning aanvraag, de staat open breken.)

Wat de reden is dat Chello niet wil upgraden, ben ik nog steeds niet achter.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-Blackbird- schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:09:
Ik ga nu €32.95 voor een Clasic abbo betalen.
4096 down, 384 up en 50Mb mailbox
Nope, dat gaat dus Light heten. Download is hoger dan elders, upload lager.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat het netwerk van de CAI brak is.

Ze bieden aan:
Analoge TV kanalen
Analoge Radio kanalen
Digitale TV kanalen
Digitale Radio kanalen
Kerkradio kanalen
Alles wat je hier noemt is puur downstream (eenrichtingsverkeer). Bovendien gebruiken digitale kanalen veel minder bandbreedte dan analoge kanalen, dus dat is makkelijk aangeboden, het kost minder (waarom denk je dat alle kabelaars, DSL providers en zelfs mobiele telefonieproviders daar zo mee bezig zijn)

De beperkingen zitten in de upstream :o
Internet (2 ISP's)

Elke wijkcentrale wordt al sinds een aantal jaar dubbel gevoed door glasvezel.
Schuuring doet aanleg/onderhoud van het CAI netwerk.
Dit bedrijf werkt voor alle 1Tier ISPs/Cariers in Nederland zoals KPN / BT / Casema / UPC enz.
Ze hebben o.a. het FttH project gedaan in Almere.

(Omdat Schuuring het onderhoud doet, mogen ze overal in Harderwijk, zonder een vergunning aanvraag, de staat open breken.)

Wat de reden is dat Chello niet wil upgraden, ben ik nog steeds niet achter.
Waarom zit je continu op UPC (chello is een product, geen bedrijf) te focussen? Als het aan UPC zou liggen, dan kun je CAIW nemen. CAIW niet beter? Tja, dan ligt het dus niet aan de provider he...

Het valt me op dat iedere WC met glasvezel gevoed zou worden (dat het dubbel is is vanzelfsprekend, het heet niet voor niets de local loop), ik had gehoord dat het nog coax was. Ik heb niet teveel detailkennis van het netwerk daar, wat ik wel weet is het overduidelijke, namelijk dat niet minder dan twee providers daar niet in staat zijn om hetzelfde product aan te bieden als elders. Dan hou je twee mogelijkheden:

1) Management van CAIW en UPC hebben beide een irrationele hekel aan een onbenullige gemeente op de Veluwe.
2) CAIW en UPC lopen beide op tegen exact dezelfde beperkingen van het netwerk.

Lijkt me duidelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Allen sterkte gewenst met de update, maar ik ben er in de tijden achtergekomen (ook door mijn werk) dat het upc toch echt om het geld gaat en niet om de klanten... vanwege een monopolie op de kabel kunnen ze in princiepe met de huidige techniek veel meer dan adsl over de telefoon lijn.. toch loopt upc steeds achter de feiten aan..

tjonge jonge wat ben ik blij dat ik van upc / chello af ben,.. Sinds wanadoo familily (3 km van basis station en toch +-640kB/s down en +-84 kB/s up) heb ik nog nooit problemen gehad, en dat voor de helft van het geld van upc (eerst was ik early adaptor van a2000 kabel internet voordat het verkocht werd aan upc)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 01:37:
Allen sterkte gewenst met de update, maar ik ben er in de tijden achtergekomen (ook door mijn werk) dat het upc toch echt om het geld gaat en niet om de klanten... vanwege een monopolie op de kabel kunnen ze in princiepe met de huidige techniek veel meer dan adsl over de telefoon lijn.. toch loopt upc steeds achter de feiten aan..

tjonge jonge wat ben ik blij dat ik van upc / chello af ben,.. Sinds wanadoo familily (3 km van basis station en toch +-640kB/s down en +-84 kB/s up) heb ik nog nooit problemen gehad, en dat voor de helft van het geld van upc (eerst was ik early adaptor van a2000 kabel internet voordat het verkocht werd aan upc)
Dit soort reacties mogen over het algemeen niet, maar toch plaats ik hem: Ik ben het totaal met je eens. voor 25 euro krijg ik nu meer dan voor 50.

Heb zelfs tv van ze opgezegd en ben overgegaan op tv van kpn. Wat een verademing in me portemonnee zeg.

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Hier ook upgrade gehad. Provinvie Flevoland.

Download 879.7 KByte/sec (=7038 kbps)
Upload 104.1 KByte/sec (=833 kbps)
Connection 939.0 Conn/min

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

dion_b schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:52:
Woei :D

[...]

Wees eens duidelijk in je hoofdletters :o

Heb je het over 48kbit/s :? Dan is er iets flink mis.
Heb je het over 48kByte/s :? Dan haal je exact het hoogst haalbare in Harderwijk, namelijk 384kbps :z
kb/s of kbit/s is het toch?
dus leek mij wel duidelijk :)
:X

Dat is het lastige, het aantal mensen met Com21 modem is ondertussen zeer laag (paar honderd in Harderwijk, nog minder in Borculo en een handvol bij Zaltbommel). Daarentegen heeft chello honderdduizenden klanten op EuroDOCSIS protocol. Dus komen de helpdeskers zo weinig Com21 klanten tegen dat de nieuwere er gewoon niets over weten. Begrijpelijk vanuit perspectief van telefoon-aap, niet vanuit die van de klant :/

[...]

Yup.
ja maargoed, als je daar als helpdesk medewerker werkt..
naja laat ook maar :P

internet ligt er nu gewoon echt uit bij mij thuis
komt vandaag tussen 12.00 en 18.00 een monteur langs..
gister weer gebeld met de helpdesk.. prima geholpen..
mensen met kennis zijn dus toch wel aanwezig ;)

als je belt moet je je postcode + huisnr intoetsen..
dan kunnen ze toch zien dat ik uit harderwijk kom...
"harderwijk.. hhmmm = com21"
laat ze me dan meteen door verbinden met iemand die verstand
heb van com21 modems..

het bleek dus dat mijn modem offline zouw zijn
(terwijl alle lampjes op juiste manier branden)
maar hij kon em niet benaderen ofzow..

ik hoor het wel als de monteur is geweest :P
[...]

Is dat dan geen contract breuk nu ze niet daaraan kunnen voldoen?

[ Voor 16% gewijzigd door Tuumke op 09-12-2005 10:13 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

GGS_106 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:35:
Ik nog niet:

[...]

Dus nog ff wachten :)
Heb je je kabelmodem al een schop gegeven? :) Heb 'm hier een halve minuut van de stroom gehad, toen zat ie ook op 8/1 mbit! Woei! Gemiddelde van 5 downloadtests @ speedtest.nl: 1120 kB/s! :) Ik begin toch te twijfelen of ik wel terugstap naar Light, dit is wel errug lekker.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 01:37:
.. toch loopt upc steeds achter de feiten aan..
Achter welke feiten loopt UPC dan zoal aan? Noem es voorbeelden? :? De meeste/bijna alle klanten hebben een prima verbinding, de snelheden worden om de haverklap verhoogd, UPC is bezig het land te voorzien van nieuwe technieken als VoIP en digitale televisie, het kan 'm aan mij liggen, maar UPC loopt imo juist _niet_ achter de feiten aan.
Tuumke schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:10:
[...]

kb/s of kbit/s is het toch?
dus leek mij wel duidelijk :)
Nee, het gaat erom of je de b met een kleine letter of een hoofdletter schrijft. kb = kilobits, kB = kilobytes. (Ja en dan heb je nog kibibits en al die meuk maar dat gebruikt bijna niemand.)
als je belt moet je je postcode + huisnr intoetsen..
dan kunnen ze toch zien dat ik uit harderwijk kom...
"harderwijk.. hhmmm = com21"
laat ze me dan meteen door verbinden met iemand die verstand
heb van com21 modems..
Nee, want dan leert diegene 't ook nooit. Hij/zij moet 't zelf proberen op te lossen of ff iemand om hulp vragen als ie er even niet uit komt. Dan kan ie 't bij het volgende telefoontje wat over een Com21 gaat zelf doen, toch? :) Je kunt zeggen dat diegene er al verstand van had moeten hebben op het moment dat jij hem/haar aan de lijn kreeg, maar als er praktisch nooit meer mensen met Com21-problemen bellen kun je dat moeilijk leren en je zult het toch uit de praktijk moeten leren.

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 09-12-2005 13:19 ]

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Bergen schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:13:

[...]
Nee, want dan leert diegene 't ook nooit. Hij/zij moet 't zelf proberen op te lossen of ff iemand om hulp vragen als ie er even niet uit komt. Dan kan ie 't bij het volgende telefoontje wat over een Com21 gaat zelf doen, toch? :)
daar heb jij weer gelijk in :)
hij zei ook netjes dat ie het even aan een collega ging vragen..
:) dus das ook wel tof..

monteur is overigens nog niet geweest :P
wordt echt altijd gek als ik thuis geen internet heb
gelukkig kan ik nu hier wel via stage opkomen maar :)
ik kan thuis niks..

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Yay heb de nieuwe speeds ook ná een modem reset :D 800 down en 100 / 120 up :D

• Emerge
  • Laatst online: 08-02 06:56

Emerge

Bifidus schmifidus

Ook hier na een korte reset van het modem (5 minuutjes van de stroom) ge-upgrade :)
Eerst 240kB down, nu 360kB down
Eerst 48kB up, nu 118kB up.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• justguyver
  • Laatst online: 15-02 18:49
omgeving amsterdam is ook al geupgrade.

down 904,7 KB
up 114,1 KB
:)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nav mijn eerder post over verschil tussen systemen heb ik even mijn hele computer-bestiarium gebenched, resultaten zijn navenant:

Alles:
Edimax BR-6104 router, daarachter 1 van twee switched, alles 100Mb (muv Macje), chello Classic

Switch A:
PC 1a (AXP1800+@1920MHz, RTL8139 chip), Firefox 1.5 op Gentoo 2.6.14: 816KB/s
PC 1b - zelfde hardware, Firefox 1.0.7 op WinXP SP2: 814KB/s
PC 2 (AXP2500+, nVida LAN), Firefox 1.0.7 op WinXP SP2: 910KB/s
Laptop a (P266MMX, 3Com cardbus), Firefox 1.0.7 op Gentoo 2.6.13: 470KB/s
Laptop b - zelfde hardware, Firefox 1.0.7 op Win98SE: 340KB/s

Switch B:
PC3 (Athlon 1200, Intel NIC), Firefox 1.5 op WinXP SP2: 914KB/s
Mac (Powermac G3 266MHz Beige, onboard 10Mb), Mozilla 1.4 onder OS 9.1: 360KB/s
Sun (SparcStation Ultra 10 440MHz, Sun NIC), Firefox 1.0.7 onder Solaris 10: 890KB/s

Conclusie:
- RTL8139 weet PC1 op 100% usage te krijgen en beperkt snelheid met 10%, ongeacht OS
- Laptop en Mac zijn ranzig CPU limited en halen ondanks redelijk NIC de snelheid niet
- Win9x heeft een dermate brakke TCP/IP stack dat het 25% slechter presteert dan de toch al niet denderende Linux scores op die laptop.

Maar goed, ik ben ERG blij dat de verbinding zodanig snel is dat de beperkende factor ondertussen op m'n eigen zooi ligt 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 09-12-2005 14:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

TommyGun schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:52:
Yay heb de nieuwe speeds ook ná een modem reset :D 800 down en 100 / 120 up :D
mech schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:25:
omgeving amsterdam is ook al geupgrade.

down 904,7 KB
up 114,1 KB
:)
en ik zal het gewoon maar niet krijgen die upgrade :(
maar net me pa gebeld of die knakker monteur als was geweest..
nog niet..
maar hij zei al:
van het weekend maar is even met zun 2tjes overleggen waarnaar we gaan overstappen :P
w03!
* Tuumke ziet het al voor zich: een 24mbit lijntje van TweakDSL :D doeg chello, doeg 8(4) mbit :D

• Veen
  • Laatst online: 13-02 06:45
Hier in Ermelo nu ook de nieuwe snelheden :)

Modem reset deed de truck, wel nice!

edit:
hmmz, woon ik niet ver bij jou vandaan, 3853 hier :+

En voor degene die 't interessant vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Start time: 9-12-2005 21:48:03
Stop time: 9-12-2005 21:49:33
Elapsed: 00:01:29.8

Data Transfer                                   Download            Upload
------------------------------------    ----------------  ----------------
Total data transferred                          79,46 MB           1,95 MB
Maximum transfer rate                        1,57 mB/sec       0,04 mB/sec
Average transfer rate                       914,2 kB/sec       22,4 kB/sec

[ Voor 93% gewijzigd door Veen op 09-12-2005 21:54 ]

Verwijderd

Steel-Frog schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:21:
Hier in Ermelo nu ook de nieuwe snelheden :)

Moden reset deed de truck, wel nice!
Yep, hier zelfde verhaal :-) Ook Ermelo (3852).

• SithWarrior

SithWarrior

Yes hier in almere is die ook doorgevoerd :)

• klokop
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Hmm, ik heb al twee dagen last van heeeeeeeeeeel slecht bereikbare DNS'en... modem al een aantal keer herstart (via de webinterface), maar ik ga 'm nu maar ff 5 min. van de stroom halen.... tot zo....

[update]
Nou, mooi niet.

[ Voor 10% gewijzigd door klokop op 09-12-2005 20:32 ]

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• eX0duS
  • Laatst online: 15-02 10:47
Download
417.5 KByte/sec
(=3340 kbps)
Upload
110.0 KByte/sec
(=880 kbps)

Download
422.7 KByte/sec
(=3382 kbps)
Upload
106.8 KByte/sec
(=854 kbps)

Download
361.4 KByte/sec
(=2891 kbps)
Upload
112.9 KByte/sec
(=903 kbps)

Download
365.8 KByte/sec
(=2926 kbps)
Upload
111.1 KByte/sec
(=889 kbps)
Chello Light, goed gedaan Chello. :)
Ik laat er zo veel zien, zodat je ziet wat ongeveer het gemiddelde is. :)

[ Voor 47% gewijzigd door eX0duS op 09-12-2005 20:39 ]

• Bl@ckbird
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 01:03:
[...]

Nope, dat gaat dus Light heten. Download is hoger dan elders, upload lager.
idd. Snelheden blijven gelijk, beestje heet nu alleen anders...
Of het is een downgrade in abbo... Ligt eraan hoe je het bekijkt.
[...]

Alles wat je hier noemt is puur downstream (eenrichtingsverkeer). Bovendien gebruiken digitale kanalen veel minder bandbreedte dan analoge kanalen, dus dat is makkelijk aangeboden, het kost minder (waarom denk je dat alle kabelaars, DSL providers en zelfs mobiele telefonieproviders daar zo mee bezig zijn)

De beperkingen zitten in de upstream :o
Digitalisering verminderd de bandbreedte per kanaal, maar daar komt bij dat er veel meer (digitale) kanalen zijn. Als je in de technieken van bijv. GSM / UMTS verdiept, kom je er achter dat dat helemaal niet zo "makkelijk" is. Er gaat een jaren lange geschiedenis van R&D aan vooraf.

De upstream is geen beperking; verdeling in up- & downstream is namelijk een keuze.
Dus de keuze voor te gebruiken kabelmodems / headends.
[...]
Waarom zit je continu op UPC (chello is een product, geen bedrijf) te focussen? Als het aan UPC zou liggen, dan kun je CAIW nemen. CAIW niet beter? Tja, dan ligt het dus niet aan de provider he...
Focussen op UPC? Dus? En? Ik noem Chello, omdat ik daar een abbo heb...
Waar wil je hier mee heen?
[...]

Het valt me op dat iedere WC met glasvezel gevoed zou worden (dat het dubbel is is vanzelfsprekend, het heet niet voor niets de local loop), ik had gehoord dat het nog coax was. Ik heb niet teveel detailkennis van het netwerk daar, wat ik wel weet is het overduidelijke, namelijk dat niet minder dan twee providers daar niet in staat zijn om hetzelfde product aan te bieden als elders.
De local loop is de koperader naar de telefoon en de koperader terug naar de centrale.
( = Samen één kabeltje )Tegenwoordig wordt het ook vaak breder gebruikt om de "last mile" aan te duiden; Telefoonlijn / DSL / Kabel naar de enduser.

Het heeft niets te maken met het ontsluiten van wijkcentrales. Het dubbel voeden van wijkcentrales wordt puur uit redundancy redenen gedaan. Mocht een fiber "opgegraven" worden dan blijf er één verbinding in stand.
- Zijn redundant uplinks van switches ook local loop?
- Zijn transatlantische SDH/SONET glasvezelringen ook local loop?

Het netwerk van CAIHWK is dik in orde, maar ik vermoed dat:
- UPC / CAIW geen zin heeft in het upgraden van een paar honderd users. (Lijkt mij onwaarschijnlijk)

- UPC / CAIW huurt de netwerkcapaciteit van CAIHWK.
Dat zou CAIHWK verantwoordelijk maken voor het upgraden van de headens voor Internet.
Dus ook de kosten hiervan en daar heeft de CAIHWK geen zin in...
Bovendien zou een headend upgrade aan de eisen van 2 ISP's moeten voldoen.
Wat hoop extra gezeur oplevert. Het zal uiteindelijk wel weer een centenkwestie zijn... Wie, waar voor moet opdraaien.

@ Bergen
idd. Ik heb een abo bij UPC.
Maar Chello is gewoon een (dochter)bedrijf.
Naam: Chello Broadband Nederland B.V.
Vestigingsadres: Boeingavenue 101
Vestigingsplaats: 1119PE Schiphol-Rijk
KvK-nummer: 34117342 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

[ Voor 5% gewijzigd door Bl@ckbird op 10-12-2005 20:58 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1 2 Laatste