Men neme een katana en roept "There can be only one!"Anoniem: 80487 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:29:
Ik word aangevallen door HIGHLANDER [3:479:8].
Wat moet ik doen?
Dat is niet veel, bouw er z.s.m. 100 bijAnoniem: 80487 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:45:
[...]
Ik hoop dat ik genoeg heb ;p Kheb iets van 6 van die raket lanceer dingen.
hangt dat niet een beetje van de fase af?
wij houden hier een beetje aan, voor alk gespaarde grondstof die je wil hebben een verdedigingswerk, het leifst zo hoog mogelijke kwaliteit, maar kijk maar ens in speedsim wat 20 kleine lasers en 20 raketlanceerders tegenhouden, best wel veel, en hij die er wel door kmt gaa wel bij een ander kijken want die zit toch een klasse of wat hofer.
Toch?
Ben net aangevallen:
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 3 keer met een kracht van 0 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 0 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 97 keer met een kracht van 9948 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 3 schade punten
Zijn vlootje was 'net' niet sterk genoeg
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
lol.. hard
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
25143 Metaal, 22779 Kristal en 11514 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 28000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 4500 Metaal en 1500 Kristal.

Ik had 6 zware gevechtsschepen, 4 lichte, 3 grote vrachtschepen en 4 kleine. Hij had 5 lasers en 6 raketten. Toch leuk
[ Voor 17% gewijzigd door Cassius op 01-11-2005 08:52 ]
De meeste mensen deugen!
Damn... Das een mooie vangst. Alleen die 28000 eenheden? Die vat ik niet helemaal. Zijn dat schepen en/of defences? Dan heeft ie alleen maar spy satelites gebouwt ofzo?marzzman schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:51:
Knallen-->
Hij steelt
25143 Metaal, 22779 Kristal en 11514 Deuterium!!
De verdediger heeft een totaal van 28000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 4500 Metaal en 1500 Kristal.
Ik had 6 zware gevechtsschepen, 4 lichte, 3 grote vrachtschepen en 4 kleine. Hij had 5 lasers en 6 raketten. Toch leuk.
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Maar het is echt een enorm lekkere buit en ik kan er flink mee verder
De meeste mensen deugen!

ik heb net iemand bespioneerd
Grondstoffen op ??? op 11-01 11:15:09
Metaal: 18757 Kristal: 2108
Deuterium: 14345 Energie: 1157
Kans op contraspionage:4%
hij zit in een kleine alliance en zag zo net nog een * bij zijn naam.
meer krijg ik alleen niet over hem te weten, is het verstandig deze te bezoeken met
1 kv en 4 lg ?
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
Als je niet meer te weten komt heeft hij waarschijnlijk een hoger spionage level. en te zien aan zn energie niveau heeft ie vast zn mijnen rond de 12 ofzo. als je op dat punt bent kun je meestal wel een aanval met 1 kv en 4 lg verdedigenLoque schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:24:
vraagje,
ik heb net iemand bespioneerden het volgende bericht kwam terug:
meer krijg ik alleen niet over hem te weten, is het verstandig deze te bezoeken met
1 kv en 4 lg ?
lijkt me een interessant doel om aan te vallen
Anders geef je de gegevens van die persoon en kan een ander scannen, dan kom je vast meer te weten, ik neem aan de de meeste mensen wel het fatsoen hebben om dat doel dan verder met rust te laten als het een mogelijk slachtoffer isLoque schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:24:
vraagje,
1 kv en 4 lg ?
Beter is om hem even te laten scannen door iemand die een hoge spionage techniek heeftLoque schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:24:
vraagje,
1 kv en 4 lg ?
3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0
Iemand anders die hem wil bespieden?? (ik heb spio lvl 3)
----------
Nog iets wat ik niet begrijp, waarom staat er een i(inactive) en daarachter staat dat ie 27 minuten geleden iets gedaan heeft?
(i) Speler 2 weken inactief ??
voorbeeld:
[STE] DeTornia ( eleandro(i) ) 27 min
Kan je beter niet aan beginnenGrondstoffen op halo [2:346:9] op 11-01 11:47:57
Metaal: 19386 Kristal: 2457
Deuterium: 14463 Energie: 1157
Vloten
Klein vrachtschip 1 Licht gevechtsschip 9
Zwaar gevechtsschip 4 Spionage sonde 3
Zonne-energie satelliet 2
Verdediging
Raket lanceerder 33 Kleine laser 13
Grote laser 10 Ion kanon 5
Kans op contraspionage:3%

[ Voor 76% gewijzigd door Vincentio op 01-11-2005 11:48 ]

* Loque noob van de dag
Metaal: 8520 Kristal: 3898
Deuterium: 1974 Energie: 117
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 4 Kristal Mijn 3
Deuterium fabriek 3 Zonne-energie centrale 4
Robot fabriek 2 Werf 1
Onderzoek
Kans op contraspionage:0%
klein beginnen lijkt me beter
1kv en 4 lg zijn onderweg (jippie mijn eerste raid)
Edit: dit is trouwens mijn buurman ik heb 345:7
[ Voor 7% gewijzigd door Loque op 01-11-2005 11:55 ]

Kan bijna cruisers bouwen, even wachten nog, research is onderweg. Jammer dat dat zo lang duurt, 4 uur vind ik nog kunnen, maar 7 uur bijna, blegh. Ik heb nu trouwens al 28 scheepjes, hoera
De meeste mensen deugen!
Vragen aan demonfreak of hij een rondsturende post wil doen met je coords, tijden van aankomst en dergelijke. Dan kunnen wij je komen helpenAnoniem: 80487 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:29:
Wat moet ik doen?
De meeste mensen deugen!
Niks van aantrekken, die staat bij mij al in 't groen, dus minder dan 200 punten, die kan alleen maar wat schroot voeren aan je defense. Het wordt interessant als je recyclers hebt.Anoniem: 80487 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:29:
Wat moet ik doen?
Hij steelt
2092 Metaal, 2005 Kristal en 1015 Deuterium
De verdediger heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 0 Metaal en 0 Kristal.
Je gaat naar de melkweg, zoekt een lege planeet.
En dan?????
Stuur je daar eerst spionage naar toe of meteen je kolonisatieschip?
Stuur hem gewoon naar een lege plek in het unviversum met missie: Kolonisatie. Stuur geen resources mee in het schip want die ben je kwijt.stalscu schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:41:
Ok, mijn werfke is een kolonisatieschip aan het bouwen.
En dan?????
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Gewoon je kolonistaie want je kunt niet spioneren op een lege planeet.stalscu schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:41:
Ok, mijn werfke is een kolonisatieschip aan het bouwen.
En dan?????
Je moet alleen geluk hebben dat niemand je voor is

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik heb wat Deut nodig en nu heb ik een vriend (met een lagere score) die mij wel 5k wil lenen, mag dit? Want hij is lager en ik wil geen ban hebben zoveel is die 5k me nou ook weer niet waard..
BTW het zoeken naar goede targets begint echt irritand te worden... ben me vloot wel aan het upgraden maar zonder targets heb ik er niet zoveel aan...
Ik denk dat dat geen probleem is. Die regel is niet zo strak, maar vooral om te voorkomen dat een alliance hun resources bij hun topspeler dumpt voor 2 weken zodat hij een oneerlijk voordeel krijgt.Banjy schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:23:
Ok even een vraagj...
Ik heb wat Deut nodig en nu heb ik een vriend (met een lagere score) die mij wel 5k wil lenen, mag dit? Want hij is lager en ik wil geen ban hebben zoveel is die 5k me nou ook weer niet waard..![]()
BTW het zoeken naar goede targets begint echt irritand te worden... ben me vloot wel aan het upgraden maar zonder targets heb ik er niet zoveel aan...
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Ik heb wat deut teveel en kristal tekort, hoeveel kristal bied je voor een klein vrachtschip vol deut?Banjy schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:23:
Ok even een vraagj...
Ik heb wat Deut nodig en nu heb ik een vriend (met een lagere score) die mij wel 5k wil lenen, mag dit? Want hij is lager en ik wil geen ban hebben zoveel is die 5k me nou ook weer niet waard..![]()
[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 01-11-2005 16:32 ]
Thnx maar ik kan het dus even van die persoon lenen. Ik zou ook niet weten wat ik er voor moet bieden en daarbij heb ik ook niet echt veel kristal.rapture schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:31:
[...]
Ik heb wat deut teveel en kristal tekort, hoeveel kristal bied je voor een klein vrachtschip vol deut?

2:347:12
deze is inactief en heeft redelijk veel grondstoffen
maar kan niet met zekerheid zeggen of hij verdediging heeft
Loque schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:57:
kan iemand voor mij voor de zekerheid deze even extra scannen?
2:347:12
deze is inactief en heeft redelijk veel grondstoffen
maar kan niet met zekerheid zeggen of hij verdediging heeft
Het is kaal en te ver voor mij om rendabel te raiden. normaal hoort het in http://ogame.omfgnoob.com/ thuis.Grondstoffen op Alliance [2:347:12] op 11-01 17:19:47
Metaal: 14521 Kristal: 6377
Deuterium: 911 Energie: 627
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 10 Kristal Mijn 8
Deuterium fabriek 3 Zonne-energie centrale 11
Onderzoek
Kans op contraspionage:0%
[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 01-11-2005 17:21 ]
Dat is gewoon geen geluk hebben met de kolonies. Ik heb nu 2 kolonies, eentje was 200 velden en de ander een magere 68. Nu druk bezig met mijnen aan het bouwen op m'n laatste kolonie.Steffy schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:49:
Ik ben er achter dat een kolonie best wel onhandig is, ik ben er 1 begonnen, nog een slechte ook met maar 48 velden dus dat is behoorlijk klote maar ik denk dat je toch beter kunt investeren in goeie mijnen op je thuis basis, metaal op niveau 16 gaat je gewoon keihard 2200 per uur opleverenen dan tikt het toch behoorlijk hard aan, een kolonie is ook handig als het in je eigen stelsel kan, was het bij mij een week geleden nog bijna leeg zit het nu echt vol en dan moet je uitwijken naar verdere posities en dan worden de afstanden weer erg groot.
2e kolonie is wat matigjes maar ik haal hem er wel uit op termijn door de mijnen, morgen ofzo is voor een derde kolonie gaan. Kost even wat resources om ze op te zetten maar ik heb ze in mn eigen zonnestelsel dus als de productie eenmaal echt loopt gaan er transports op en neer naar mn hoofdplaneet.Hoofdplaneet:
Diameter 12800 km ( 75 / 163 velden )
Temperatuur ongeveer. 28°C tot 68 °C
17-15-11-17
Kolonie1:
Diameter 8880 km ( 44 / 78 velden )
Temperatuur ongeveer. 19°C tot 59 °C
13-10-6-12
Kolonie2:
Diameter 11040 km ( 46 / 121 velden )
Temperatuur ongeveer. -27°C tot 13 °C
13-10-7-12
Positie 3:158:5
Score 1058 (rang 1513 van 11000)
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
Hij steelt
11487 Metaal, 8222 Kristal en 4868 Deuterium
ik wil nl een kolonisatie schip bouwen maar ik kwam er net pas achter dat je 10k deut nodig hebt en ik van de overige grondstoffen genoeg nu
3:117:12 zijn mijn coördinaarten
(ik kan eventueel als mijn kolonie dan is opgebouwd wat "teruggeven"
Anoniem: 147126
Brandstof verbruik maar liefst 8k deuterium en hij doet er 42uur over
maar dan zit je ook echt in het uithoekje van het universum
Ik zoek kristal en betaal met deut.andyy schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:29:
kan iemand mij misschien wat deuterium doneren ?
ik wil nl een kolonisatie schip bouwen maar ik kwam er net pas achter dat je 10k deut nodig hebt en ik van de overige grondstoffen genoeg nu(ik ben nu tog echt een sappig doelwitje
)
3:117:12 zijn mijn coördinaarten
(ik kan eventueel als mijn kolonie dan is opgebouwd wat "teruggeven"
pm me in game heet compfreak daar (kijk maar in de alliantie)
[ Voor 37% gewijzigd door rapture op 01-11-2005 19:55 ]
Hij steelt
4745 Metaal, 3566 Kristal en 509 Deuterium
en mijn 2e vlootje (2 kv) komt zo ook op die planeet aan
er is nog genoeg dus ik stuur ze gelijk weer terug
Het kost mij ook deut om een vrachtschip te sturen, zeker nu ik alleen nog grote vrachtschepen vrij heb.
Oh, en als je dan een paar uur later weer langskomt, wat doet hij dan: juist. Niks. Helemaal niks. Hij heeft resources genoeg om flink uit te breiden, maar hij bouwt ontzettend dom: Hij heeft de mijnen op lvl 7/7/0 en de energie op niveau 14. 14! Dat heb ik net johGrrrrrene schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:54:
Ik had net iemand aangevallen en 7.5k metaal en evenveel kristal gejat, wat doe je dan als aangevallen planeetfiguur? Juist: je bouwt een metaalopslag uitbreiding

Geraid: 6886 metaal en 7738 kristal
[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 01-11-2005 21:12 ]
Nee hoor, het gaat wel lekker zo, er moeten er eigenlijk nog 6 bij om er een mooi rond getal van te maken.stalscu schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:39:
GOT 2 zit al op 194 leden. Wordt dat niet een beetje onoverzichtelijk?
Lekkere raid:
..en puin is ook van mijDe aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
17754 Metaal, 12264 Kristal en 9601 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 4000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 179000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 16500 Metaal en 15000 K
[ Voor 39% gewijzigd door Snowwie op 01-11-2005 23:45 ]
edit: ah heb ze nu teruggekregen
[ Voor 15% gewijzigd door Skimovic op 02-11-2005 02:19 ]
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
Gevalletje "ff de file ontwijken"Skimovic schreef op woensdag 02 november 2005 @ 01:56:
Had 4 kleine vrachtschepen onderweg naar 2 planeten, planeten ineens verdwenen ik mn schepen kwijt
edit: ah heb ze nu teruggekregen

afzetters:
Zonne-energie centrale (Niveau 13 )
Zonne-energie centrales converteren foton energie naar electrische energie voor gebruik door vrijwel alle gebouwen en structuren.
Benodigd: Metaal:14.596 Kristal:5.838
Productie tijd: 2u 43m 28s
[ Voor 41% gewijzigd door Sissors op 02-11-2005 10:20 ]
Ja die energie centrale 13 daar zit ik ook tegenaan te hikken. ik heb hem echt nodig maar ik moet dan ook echt sparen. Hetzelfde voor impuls moter 3, kost ook zo veel kristalfurby-killer schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:08:
heb ik na een nachtje slapen eindelijk lekkere hoeveelheid grondstoffen, maak ik 1 electriciteits centrale erbij baf, geen metaal meer. toch maar fusiecentrales maken ipv zonnenergie
afzetters:
Zonne-energie centrale (Niveau 13 )
Zonne-energie centrales converteren foton energie naar electrische energie voor gebruik door vrijwel alle gebouwen en structuren.
Benodigd: Metaal:14.596 Kristal:5.838
Productie tijd: 2u 43m 28s
Ik heb nu 1 RL, 12 KL, 2 GL is dit genoeg om de meeste mensen mee te kunnen afschrikken
13-12-11-15 ... het gaat mij te traag hoor. Maar ja, als iemand wil ruilen, check even het topic op het omfgnoob forum

De meeste mensen deugen!
Bij Technologie kijken.HStyles schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:21:
Hoe en wanneer kan ik eigelijk een werf bouwen?
daar zie je voor een werf : Robot fabriek(niveau 2)
Volgens mij gaat hij dan op 70% snelheid, in ieder geval berekend Speedsim het wel als 70% dan. Vrij onnozel inderdaad wanneer je een vloot wegstuurd van 2 GV en 3 Kruisers om dan eerst 5 uur reistijd te hebben en na lvl 6 voor verbrandingsmotor en lvl 4 voor impulsmotor (beide required voor die schepen) ingevoerd te hebben nog maar 4 uur reistijd over te houden...schroei schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:35:
ik bedenk net wat over de snelheid van schepen. voor een recycler heb je verbrandings motor 6 nodig en met elk niveau verbrandingmotor wordt een schip 10% sneller. ik neem aan dat een recycler 10% sneller gaat bij niveau 7 of wordt dit dan al gerekent vanaf niveau 1(en dus 7x 10%)
Omdat het spel zelf ook 4 uur reistijd aangeeft voor mijn vloot, volgt het spel volgens mij dezelfde berekening als Speedsim.
Btw, ik heb nu dus twee ion kanonnen maar wat doen die nu daadwerkelijk? De wapenkracht is niet zo groot, hun schild is wel echt sterk. Schakelen ze nou schepen uit of verlammen zij ze alleen maar? Want ik het rapport zie ik niet zoiets als "3 kleine gevechtsschepen zijn verlamd"
De meeste mensen deugen!
Goede vraag, een Ion kanon heeft maar een wapen kracht van 150marzzman schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:27:
Ik zal het hier ook maar posten aangezien lang niet alle mensen op het forum geregged zijn. Ik heb 20.000 metaal over en zoek daarvoor 12.000 kristal (of 8.000 kristal en 4000 deuterium). Heeft er iemand interesse, mijn spelernaam is Cassius, let me know in een bericht
.
Btw, ik heb nu dus twee ion kanonnen maar wat doen die nu daadwerkelijk? De wapenkracht is niet zo groot, hun schild is wel echt sterk. Schakelen ze nou schepen uit of verlammen zij ze alleen maar? Want ik het rapport zie ik niet zoiets als "3 kleine gevechtsschepen zijn verlamd". Dus dat EMP gebeuren is echt alleen voor vernietiging? En hebben ze dan meer nu als grote lasers (ze zijn namelijk wel duurder) ? Just wondering. En die kleine planetaire schildkoepel die ik nu heb, is dat goed? Ik heb geen idee of dat ding sterk is, hoeveel hij houdt voordat hij breekt (en alsie breekt ben je hem dan kwijt, moettie opladen ofzo
?). Just so many questions
!

30RL, 30KL Je hebt nogal een hoog research level.marzzman schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:58:
Ikzelf heb nu 10RL, 10KL, 2GL, 2IK en 1KPS(ion kanonnen en schildkoepel als nieuwste aanwinst
!) ... en nu heb ik een ruiltopic geopend op het forum, ik ga veel te traag, heb nu 750 punten en deze gebouwen -->
13-12-11-15 ... het gaat mij te traag hoor. Maar ja, als iemand wil ruilen, check even het topic op het omfgnoob forum. Ik ga weer targets zoeken
..
[ Voor 60% gewijzigd door rapture op 02-11-2005 14:11 ]
De meeste mensen deugen!
-32 t/m 8lemming_nl schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:03:
Kan iemand zijn lijstje posten van een koude planeet? Ik wil wel eens weten of dat veel verschil maakt.
9 268 -425
10 327 -519
11 396 -628
12 476 -754
13 567 -898
14 672 -1064
15 792 -1254
16 929 -1471
17 1086 -1719
18 1264 -2002
19 1468 -2325
[ Voor 21% gewijzigd door Shuriken op 02-11-2005 14:50 ]
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Metaal:0 Kristal:0 Deuterium:4976
euh bedankt ofzo??

Je ziet het altijd als iemand bij je spioneerd.schroei schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:09:
Ziet iemand het trouwens altijd als je bij hem spioneert of alleen als de ander een vergelijkbaar spionage level heeft. Ik spioneerde net bij iemand die 40k-26k-25k had liggen en ik vroeg me af of ik met een gerust hart nog even kon wachten tot vanavond om hem te raiden. (zodat ie het misschien niet zou zien en voor 40k aan defense gaat bouwen)
Aan het wapentuig dat je kan bouwen of moet ik ff een sonde langsturen?Jij weet hoe hoog mn research level is? Maar dat klopt, er zit daar veel geld in I guess. Hoe zie je dat van alliance collega's?
Ik zak nu van de top 10 naar de top 20 wegens lage researchlevel, ik ga snel kruisers moeten hebben om zinnige raids te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 02-11-2005 18:07 ]
Hij steelt
45930 Metaal, 7395 Kristal en 10739 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 16000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 30000 Eenheden verloren. Neh neh ne neh neh
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 2700 Metaal en 2100 Kristal. Ook van mij
De meeste mensen deugen!
Owja, ik heb dus nu 40.000 metaal over.
Ik ben daarvoor op zoek naar 25.000 kristal of 20.000 kristal en 5000 deut. En als iemand iets anders bied (of ik vraag teveel) please let me know

Edit --> maak er maar 50K metaal van, dit is chaos, puinruimer pakt er nog eens 10k metaal bij, maar niets anders, dik zonde. Ik heb juist de twee andere nodig
[ Voor 17% gewijzigd door Cassius op 02-11-2005 18:48 ]
De meeste mensen deugen!
(is tog best veel ?
andyy schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:04:
joepiej een kolonie met 126 velden
(is tog best veel ?)
Ik heb een kolonie met 96 velden en een andere met 278 velden.andyy schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:04:
joepiej een kolonie met 126 velden
(is tog best veel ?)
De meeste mensen deugen!
De basissnelheid van je kleine vrachtschepen wordt verhoogd wanneer niveau 5 van de impulsmotor is onderzocht, aangezien ze dan worden uitgerust met impulsmotoren.
Geldt dat ook voor grote vrachtschepen of andere schepen?
Relax, ik heb een kolonie in mijn zonnestelsel te pakken met 36 velden. Nou dat is pas veel. Dat wordt dus een kristal-only melkkoetje. Als het goed is moet level 16 of 17 i.c.m. zonne-energie centrales wel mogelijk zijn.rapture schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:06:
[...]
Ik heb een kolonie met 96 velden en een andere met 278 velden.
Anyway, vandaag voor het eerst een grote planetaire schildkoepel gebouwt, het kreng kostte me 50k metaal en 50k kristal...
En als je nu kijkt in zonnestelsel 2:266 dan zie je daar in totaal 6 planeten door mij bezet.
Veel grondstoffen, maar een beetje te veel schepen van het goede.
Grondstoffen op war [2:257:4] op 11-02 21:06:14
Metaal: 2132 Kristal: 55385
Deuterium: 113803 Energie: 2029
Vloten
Groot vrachtschip 6 Zwaar gevechtsschip 10
Kruiser 8 Slagschip 14
Recycler 3 Spionage sonde 7
Zonne-energie satelliet 3
Verdediging
Raket lanceerder 10 Kleine laser 10
Kleine planetaire schildkoepel 1
Kans op contraspionage:36%
Ik vroeg me af wat ik dalijk het beste kan doen, ik heb:
Metaal lvl 12
Kristal lvl 12
Deut lvl 9
Zonne-energie lvl 15
Robot fabriek lvl 5
Werf lvl 5
Onderzoekslab lvl 5
Verder ook nog het een en ander onderzocht, wat kan ik het beste gaan ontwikkelen/bouwen?
Dat kleine schild houd tenminste 3 zware gevechtschepen tegen , heb ik zo ervarenmarzzman schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:27:
Ik zal het hier ook maar posten aangezien lang niet alle mensen op het forum geregged zijn. Ik heb 20.000 metaal over en zoek daarvoor 12.000 kristal (of 8.000 kristal en 4000 deuterium). Heeft er iemand interesse, mijn spelernaam is Cassius, let me know in een bericht
.
Btw, ik heb nu dus twee ion kanonnen maar wat doen die nu daadwerkelijk? De wapenkracht is niet zo groot, hun schild is wel echt sterk. Schakelen ze nou schepen uit of verlammen zij ze alleen maar? Want ik het rapport zie ik niet zoiets als "3 kleine gevechtsschepen zijn verlamd". Dus dat EMP gebeuren is echt alleen voor vernietiging? En hebben ze dan meer nu als grote lasers (ze zijn namelijk wel duurder) ? Just wondering. En die kleine planetaire schildkoepel die ik nu heb, is dat goed? Ik heb geen idee of dat ding sterk is, hoeveel hij houdt voordat hij breekt (en alsie breekt ben je hem dan kwijt, moettie opladen ofzo
?). Just so many questions
!
Een vlootPieroman schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:13:
Verder ook nog het een en ander onderzocht, wat kan ik het beste gaan ontwikkelen/bouwen?
gelukkig heb ik
5 raket lanceerders
10 lichte lasers
en 9 heavy lasers
maakt niet uit wat, de uitkomst is altijd 100% voor mij
Dit topic is gesloten.