GoT II Alliance: Ogame - Universum Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.193 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou je gevoelens een beetje in toom

edit: normaal ben ik nooit zo agressief maar Ogame is fucking verslavend :P

[ Voor 81% gewijzigd door Fuelke op 28-10-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vandaag mijn eerste raket lanceerder gebouwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

magnifor schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:32:
Vandaag mijn eerste raket lanceerder gebouwd. :)
Ik ga straks mijn eerste grote laser bouwen.. Wat voor defence hebben mensen op hun colonies? Heb straks een 2de colonie en ik wil zozo straks defence bouwen. Zit te denken 6 kleine lasers en 6 raketten per colony in het begin.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijven we wel even rustig

[ Voor 96% gewijzigd door Fuelke op 28-10-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Sjeesh, doe even rustig. Mail gewoon naar die lui van oGame oid. Waarschijnlijk heb je zitten schelden (kan ik me best voorstellen als ik het zo lees :P) in een ingame bericht ofzo, dan kan je geband worden voor 24u. Wij kunnen je verder ook niet helpen en je smiley- en hoofdletter-galore is nou niet echt fijn voor het topic!

[ Voor 26% gewijzigd door Fuelke op 28-10-2005 19:07 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alles behalve zitten te schelden in een ingame berichtje iemand vroeg of hij mij 24 uur wou blocken ik heb al gemaild maar er is nog gene response.
en ja je hebt wel gelijk dat je aanneemt dat ik veel scheld maar dat was vroeger want ik ben van nature een zeer arogante gamer die veel owned maar dit keer heb ik het GEEN ENE KEER GEDAAN ;)
(ben weer rustig)

Edit: Jeanmaster heeft het voormekaar gekregen om te blocken door een administrator te overtuigen dat ik schelde via de berichten!!!! :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook beginnen met dit vage spel..
Vet makkelijk om te leren dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 13:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:43:
ik heb alles behalve zitten te schelden in een ingame berichtje iemand vroeg of hij mij 24 uur wou blocken ik heb al gemaild maar er is nog gene response.
en ja je hebt wel gelijk dat je aanneemt dat ik veel scheld maar dat was vroeger want ik ben van nature een zeer arogante gamer die veel owned maar dit keer heb ik het GEEN ENE KEER GEDAAN ;)
(ben weer rustig)

Edit: Jeanmaster heeft het voormekaar gekregen om te blocken door een administrator te overtuigen dat ik schelde via de berichten!!!! :(
Er zijn bepaalde woorden, als die in een bericht voorkomen wordt de ander in staat gesteld jou te blokken. Zelfs bij 'kloten' al; dus als je zegt 'Ik heb geen kloten uitgevoerd' oid, kan de ander je al blokken. Wellicht heb je het wel helemaal niet zo bedoeld en zit die ander je gewoon te fucken... :X

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:59:
[...]

Er zijn bepaalde woorden, als die in een bericht voorkomen wordt de ander in staat gesteld jou te blokken. Zelfs bij 'kloten' al; dus als je zegt 'Ik heb geen kloten uitgevoerd' oid, kan de ander je al blokken. Wellicht heb je het wel helemaal niet zo bedoeld en zit die ander je gewoon te fucken... :X
Misschien eerst eens naar je eigen taalgebruik kijken
edit: ik vertrouwde die gast maar hij heeft me verraden op de meest bedorven manieren die je maar kan voorstellen :( ......

[ Voor 39% gewijzigd door Fuelke op 28-10-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:04:
[...]

Misschien eerst eens naar je eigen taalgebruik kijken
edit: ik vertrouwde die gast maar dat 14 jaar oud zweintje heeft me verraden op de meest bedorven manieren die je maar kan voorstellen :( ......
je ziet 1 ding over het hoofd en dat is dat hij mij al liet blocken bij het woord ''fucking'' (ik weet niet meer in welke context ik het zei) maar ik ga juist schelden als mensen dat soort klote streken met mij uithalen!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

edit: er word nog geen fuck aan gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Je zal er maar mee moeten leven, de overige users op GoT hebben er niks aan dat jij je probleem maar blijft herhalen, en zeker niet als dat gepaard gaat met een overdaad aan smileys.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik hou er mee op maar ik ben nog steeds pissed het was niet mijn bedoeling om jullie te storen
;)

Maar nu ga je echt kappen met de overdaad aan smileys, of je mag me 25 pagina's in A4 formaat opsturen, met smileys erop die je met de hand hebt getekend

[ Voor 153% gewijzigd door Fuelke op 28-10-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Magtherodon, je account is geblokt tot morgen 17:50.
http://ogame307.de/game/pranger

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Hacku schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:03:
Magtherodon, je account is geblokt tot morgen 17:50.
http://ogame307.de/game/pranger
_/-\o_ :D Haha meesterlijk zeg, sorry hoor maar hier lig je echt dubbel om, kom op zeg het is een spelletje en mensen je gaatje bij dit soort dingen toch niet druk maken. En waarom worden lui die constant zitten te spammen met alles niet gebanned, ik heb om minder wel eens een ban gehad :X niet dat ik er om vraag maar dit ging wel ver hoor, alles volgespamt met onzin laat het dan bij een goeie waarschuwing maar laat het niet eerst 2 paginas door gaan |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Steffy op 28-10-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Woei, 'k ben de hele dag op Spellenspektakel in Eindhoven geweest en bij terugkomst had ik weer een lekkere hoeveelheid grondstoffen opgebouwd :) Dat gaat wederom in uitbouwen van de mijnen gestoken worden en upgraden van m'n onderzoekslab + zonne-energie :9 Zo is het spel best leuk, beetje jammer alleen dat je zonne-enenergie uitbouwen ruim een uur in beslag neemt :X Ik zit nu dus een uur tegen lekkere (voor mij tenminste, 'k vind 10k metaal en 6k kristal gewoon nog veel) aan te kijken en daarna gaat dat pas op :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik las het ook al op het alliance forum, nog iemand anders is er ook prooi van geworden. Hij zei zelf dat hij geen enkel scheldwoord gebruikte maar dat de speler die hij aanviel een truukje gebruikte om hem te bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Grrrrrene schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:25:
Woei, 'k ben de hele dag op Spellenspektakel in Eindhoven geweest en bij terugkomst had ik weer een lekkere hoeveelheid grondstoffen opgebouwd :) Dat gaat wederom in uitbouwen van de mijnen gestoken worden en upgraden van m'n onderzoekslab + zonne-energie :9 Zo is het spel best leuk, beetje jammer alleen dat je zonne-enenergie uitbouwen ruim een uur in beslag neemt :X Ik zit nu dus een uur tegen lekkere (voor mij tenminste, 'k vind 10k metaal en 6k kristal gewoon nog veel) aan te kijken en daarna gaat dat pas op :D
:P lol das niks, ik heb upgrades die me 64k kristal gaan kosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Steffy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:30:
[...]

En die heel wat langer dan 1 uur duren:
Impuls motor (Niveau 3 )
Het impuls motor systeem is gebaseerd op het systeem van deeltjes uitstoting. De uitgestoten materie is afval gegenereerd bij de fusie reactor die gebruikt wordt om de benodigde energie te leveren voor dit type voortstuwings systeem.
Benodigd: Metaal:16.000 Kristal:32.000 Deuterium:4.800 Energie:0
Productie tijd: 8h 00m 00s

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Steffy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:30:
[...]

Laat me raden, impuls motor lvl 5 :p en als je lvl 6 hebt kan je bommewerpers bouwen :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 13:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Grondstoffen op 10-28 21:18:21
Metaal: 41264 Kristal: 9594
Deuterium: 908 Energie: 1253
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 15 Kristal Mijn 14
Deuterium fabriek 7 Zonne-energie centrale 15
Robot fabriek 4 Werf 2
Onderzoeks lab 3
Kans op contraspionage:0%
De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 10-28 21:33:02 , toen het tot een gevecht kwam::

Aanvaller Rapture GoT II (3:152:8)
Wapens: 0% Schilden: 0% Romp beplating: 40%
Soort K.Vrachtschip Z.Gevechtsschip
Aantal 6 3
Wapens: 5 150
Schilden 10 25
Romp 560 1400

Verdediger
Wapens: 0% Schilden: 0% Romp beplating: 30%
Vernietigd

De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
7727 Metaal, 1644 Kristal en 456 Deuterium

De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 0 Metaal en 0 Kristal.
Jammer genoeg is mijn monster-raid gefaald, iemand anders is voor mij gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 28-10-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Hacku schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:44:
[...]

Laat me raden, impuls motor lvl 5 :p en als je lvl 6 hebt kan je bommewerpers bouwen :p
idd, zit er nu al een aantal dagen tegen aan te hikken maar heb het eerst maar gelaten voor wat het is, leuk dat je kruisers kunt bouwen maar daar hou ik het eerst maar bij. Eerst maar een 2e planeet straks, zou al 1 bouwen maar toch energie nog maar 1 omhoog al kost je dat op level 14 een fortuin |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Steffy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:14:
[...]

_/-\o_ :D Haha meesterlijk zeg, sorry hoor maar hier lig je echt dubbel om, kom op zeg het is een spelletje en mensen je gaatje bij dit soort dingen toch niet druk maken. En waarom worden lui die constant zitten te spammen met alles niet gebanned, ik heb om minder wel eens een ban gehad :X niet dat ik er om vraag maar dit ging wel ver hoor, alles volgespamt met onzin laat het dan bij een goeie waarschuwing maar laat het niet eerst 2 paginas door gaan |:(
Toch is het wel zo dat speler Jeanmaster mij vanmiddag al gevraagd had zijn lidmaatschap bij GoT te beeindigen. Hij bleef ook maar door emmeren over het feit dat hij geen account op GoT kon maken en dat hij daar geen email adres voor had. Tja, daar kan ik dan ook weinig aan veranderen. Misschien was ie wel zo gefrustreerd dat hij iemand even een hak wou zetten, in dit geval misschien Magtherodon. In elk geval: speler Jeanmaster kan nu leeggeroofd worden. Coordinaten weet ik zo niet, zoek maar op z'n naam :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:56

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

rapture schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:52:
[...]

[...]

Jammer genoeg is mijn monster-raid gefaald, iemand anders is voor mij gegaan.
volgens mij ken ik die planeet O-)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat het vuile werk aan mij over ik ga hem helemaal kapot maken
en vraagje van wie zijn die blauwe lettertjes boven mijn razernijen?
en mensen ik ben weer rustig!! (en ik gebruik geen smileys meer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Snowwie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:54:
[...]

Toch is het wel zo dat speler Jeanmaster mij vanmiddag al gevraagd had zijn lidmaatschap bij GoT te beeindigen. Hij bleef ook maar door emmeren over het feit dat hij geen account op GoT kon maken en dat hij daar geen email adres voor had. Tja, daar kan ik dan ook weinig aan veranderen. Misschien was ie wel zo gefrustreerd dat hij iemand even een hak wou zetten, in dit geval misschien Magtherodon. In elk geval: speler Jeanmaster kan nu leeggeroofd worden. Coordinaten weet ik zo niet, zoek maar op z'n naam :)
Er zijn er 2:
jeanmaster 3:95:9
jeanmaster-007 3:19:8

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Grondstoffen op jeanmasterkill [3:95:9] op 10-28 23:47:04
Metaal: 8244 Kristal: 3146
Deuterium: 1195 Energie: 1420
Vloten
Klein vrachtschip 3 Licht gevechtsschip 6
Zonne-energie satelliet 4
Verdediging
Raket lanceerder 40 Kleine laser 10
Kans op contraspionage:9%
Dat is er een iig, mijn vloot is nie sterk genoeg helaas.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Is het wel zo verstandig om dit soort aanvalsplannen hier te posten? Iedereen kan hier meelezen en dus ook die figuren die je aan wil vallen :) Aan de andere kant zijn er meer allianties natuurlijk, dus echt bijhouden is vrijwel onmogelijk misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Aanvalsplannen moet je hier zeker NIET bespreken, daarvoor is het Omfgnoob forum.

Ik heb trouwens wat met speedsim gespeeld om te zien wat een aanvaller nodig heeft om m'n verdediging te doorbreken. Alleen met de verdediging, dus nog zonder de schepen in een baan rondom mijn planeet heeft een aanvaller minimaal 30 slagschepen nodig. Zullen er al spelers zijn in Universum 2 met zoveel schepen?

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 29-10-2005 00:06 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, abc heeft er genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Huh? Wat is dit nu, een gevecht die eindigd in een remise? Volgens speedsim kon ik em wel aan..heel vaag.

Edit: Gevonden, schijnt een bug te zijn in het programma, zie ook dit topic op het nationale Ogame forum.
De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 10-29 00:09:27 , toen het tot een gevecht kwam::

Het gevecht eindigt in remise - allebei de overblijvende vloten keren terug naar hun thuis planeten.

[ Voor 19% gewijzigd door Snowwie op 29-10-2005 00:20 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Snowwie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:02:
Aanvalsplannen moet je hier zeker NIET bespreken, daarvoor is het Omfgnoob forum.

Ik heb trouwens wat met speedsim gespeeld om te zien wat een aanvaller nodig heeft om m'n verdediging te doorbreken. Alleen met de verdediging, dus nog zonder de schepen in een baan rondom mijn planeet heeft een aanvaller minimaal 30 slagschepen nodig. Zullen er al spelers zijn in Universum 2 met zoveel schepen?
De vraag is, wil iemand dat doen? Ik denk dat het de aanvaller meer grondstoffen zal kosten dan dat hij van jou zal kunnen stelen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hacku schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:17:
[...]
De vraag is, wil iemand dat doen? Ik denk dat het de aanvaller meer grondstoffen zal kosten dan dat hij van jou zal kunnen stelen.
Klopt, en ik maak ze ook vaak genoeg op aan allerhande leuke dingetjes :P :P

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Gestegen van de 12de naar de 6de plaats in GoT II :), gaat lekker. Vannacht impuls lvl 4 doen en morgenochtend maar de eerste kruisers bouwen :), en morgen komt er ook nog een 2de colony bij waarop ik alleen metal en chrystal mijnen gaan bouwen tot minimaal lvl 16. Worden leuke extra inkomsten :).

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ja..en GoT II is in de allianties rankings gestegen van 13 naar 12 :P
Of was dat al gemeld?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 15-09 21:36
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:58:
en vraagje van wie zijn die blauwe lettertjes boven mijn razernijen?
Van de moderators van dit forum die hier een oogje in het zeil houden en zorgen dat alles goed verloopt. Ze kunnen topics sluiten, posts deleten, ... Ze hebben totale macht op GoT! :D
Het zijn die gasten met een rode naam ;)

[ Voor 19% gewijzigd door D-Three op 29-10-2005 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Grrrrrene schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:25:
Tot dusver hoor ik jou alleen maar praten over onderzoeken en upgraden van je mijnen.
Heb je wel al verdediging op je planeet? Zo niet, dan kon je wel eens een interessant doelwit worden voor potentiële aanvallers.

Zorg dat je minstens 10 tot 15 kleine lasers en raketlanceerders hebt dan laten de meesten je al links liggen :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Ik ben nog niet 1 keer in contact geweest met vijandelijkheden, is dat normaal als je 280 punten hebt in universum 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:49
(jarig!)
Ik ben 1 keer aangevallen toen ik nog geen verdediging had in het begin.
Een keer door een noob die er niks van snapte en door mij in de pan werd gehakt.
En vandaag 2 keer gescant maar niet aangevallen. Heb nu 428 punten, toen ik 280 had had ik alleen die 2 scans niet gehad.

Volgens mij ligt het er maar net aan waar je in de buurt zit of je word aangevallen en natuurlijk aan je verdediging.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
ik post het hier maar want kan nog niet op het alliance forum, iemand ruilen? ik bied 30k metaal aan, wil hier graag kristal voor trug, een beetje deut erbij mag ook wel maar het gaat me vooral om kristal.

Ruilen gaat per 5k metaal zodat ik KV's vol kan versturen dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Skimovic op 29-10-2005 05:01 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:56

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

net een prachtig doel gevonden.

Grondstoffen op naam [planeet] op 10-29 08:35:58
Metaal: 118992 Kristal: 36342
Deuterium: 5242 Energie: 518
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 9 Kristal Mijn 6
Deuterium fabriek 2 Zonne-energie centrale 10
Robot fabriek 2 Werf 1
Onderzoeks lab 1
Onderzoek
Kans op contraspionage:0%

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:9 Zo vandaag weer een kruiser mogen verwelkomen, na eerder 2 te zijn kwijt geraakt was het nu weer tijd om er 1 te maken, had nu ook redelijk wat grondstoffen over dus het kan er vanaf :Y)

OMG dit is te ziek, ik vind hier 1 met echt 200K aan materiaal zonder defence :X RAIDEN :D :'( :D

Edit: Het valt mee maar 150K maar die is de lul, dit wordt straks nog meer kruisers bouwen, wat een feest zeg :)
Metaal: 80183 Kristal: 51115
Deuterium: 17354 Energie: 518
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 7 Kristal Mijn 7
Deuterium fabriek 5 Zonne-energie centrale 10
Robot fabriek 4 Werf 1

[ Voor 63% gewijzigd door Steffy op 29-10-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Snowwie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:32:

Zorg dat je minstens 10 tot 15 kleine lasers en raketlanceerders hebt dan laten de meesten je al links liggen :)
Dat hoeft niet he, tis maar hoe je speelt. Ik zelf geef weinig uit aan verdediging, omdat ik dat onzin vind. Ik zorg gewoon dat ik een dikke vloot voor de deur heb liggen, dan wil ook niemand me aanvallen. Voordeel hiervan is, dat ik die vloot ook kan gebruiken om te raiden. Mocht ik toch worden aangevallen als mijn vloot weg is, dan stuur ik mijn grondstoffen ff weg met de resterende vloot, zodat ik nix verlies.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

over verdediging zou ik me niet druk maken, ik ben nog nooit aangevallen, er is volgens mij zelfs nog nooit een vloot in mijn richting gevlogen, sinds een tijdje zit er een 3e actieve spelers naast me en mijn buurman bij ons maar verder is het hier rustig hoor. Ik rip alles, kijk hierboven, en ik bouw rustig verder. Straks denk ik toch maar een 2e planeet maar ik twijfel nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
(jarig!)
Ik heb ook niet zoveel verdediging, heb 2 raket lanceerders, 12 kleine lasers en 2 grote en dat is voorlopig meer als genoeg.

Mijn geld gaat in onderzoek en in mijn vloot om te kunnen raiden.
En de laatste paar dagen ben ik fanatiek mijn mijnen aan het upgraden want die waren behoorlijk verwaarloosd.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
GoUdViS schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:47:
Gestegen van de 12de naar de 6de plaats in GoT II :), gaat lekker. Vannacht impuls lvl 4 doen en morgenochtend maar de eerste kruisers bouwen :), en morgen komt er ook nog een 2de colony bij waarop ik alleen metal en chrystal mijnen gaan bouwen tot minimaal lvl 16. Worden leuke extra inkomsten :).
Hoe kan je dat zien hoe hoog je staat in GoT II ik heb een scoren 335.
Want als ik nu kijk op de ledenlijst sta ik op de 81 plaats maar daar klopt niks van SlinkingAnt staat op 80 met een score van 266 en Noper staat op 82 plaats met en score van 234 beide scores zijn lager dan die van mij.

80 SlinkingAnt Gotter 266
81 nap Gotter 335
82 Noper Gotter 234

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Misschien moet je ff sorteren op score bij onze leden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
stalscu schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:57:
Ik ben nog niet 1 keer in contact geweest met vijandelijkheden, is dat normaal als je 280 punten hebt in universum 2?
Yep is normaal heb ik ook nog steeds ze laten mij met rust maar ik hun niet >:) misschien dat dat ze af schrikt dat je erg actief ben dat in combinatie lage grondstofpeil en hoge verdediging :Y)

Ik ben nu alweer 11 dagen bezig met dit spel :9~ score van mij is trouwens 335 en ben bezig met mijn 3 planeet bij elkaar te krijgen dat gaat nu een stuk rapper, 2 planeten die produceren en lekker raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
Steffy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:32:
Misschien moet je ff sorteren op score bij onze leden ;)
zal eens kijken of ik de lijst kan copieren naar excel

Okay dan zou ik op 100 plaats moeten staan

[ Voor 12% gewijzigd door napp op 29-10-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

napp schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:40:
[...]

zal eens kijken of ik de lijst kan copieren naar excel

Okay dan zou ik op 100 plaats moeten staan
Kan daar ook gewoon, op punten klikken zodat ze gesoteerd worden van hoogste naar laagste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
Steffy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:43:
[...]

Kan daar ook gewoon, op punten klikken zodat ze gesoteerd worden van hoogste naar laagste
Klopt had ik net ook uit gevogeld vondt het zo raar die volgorde van de punten

vraagje waar sta jij nu op de lijst jij ben ook alweer een tijdje bezig

[ Voor 12% gewijzigd door napp op 29-10-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

24e maar donderdag en vrijdag was ik de hele dag weg en heb dus niet veel punten kunnen pakken die dagen, hoop morgen toch wel ronde de 1000 te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
Steffy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:52:
24e maar donderdag en vrijdag was ik de hele dag weg en heb dus niet veel punten kunnen pakken die dagen, hoop morgen toch wel ronde de 1000 te zitten
Zo dat is aan pakken als je dat lukt meer 400 punten omhoog of te wel een masterplayer hier.
Ik hoop dat ik boven 400 punten uit komt dit weekend ik hou het iets rustiger mijn vloot gebruik ik nu om alle grondstoffen te verzamelen om een derde planeet te beginnen als die eenmaal goed op productie is ga ik pas echt hakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Snowwie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:32:
[...]

Tot dusver hoor ik jou alleen maar praten over onderzoeken en upgraden van je mijnen.
Heb je wel al verdediging op je planeet? Zo niet, dan kon je wel eens een interessant doelwit worden voor potentiële aanvallers.

Ik heb 2 raketlanceerders, maar ik zorg er gewoon voor dat ik minimale voorraden aanhoud. Ik heb alleen 's ochtends vroeg wel 's +/- 10k metaal en 6k kristal liggen, maar dat gaat dan meteen weer op aan andere dingen. Als ik 's nachts naar de WC moet ofzo ben ik nerd genoeg om ff oGame te checken :+

Ik heb net de kleine laser uitgevonden en heb dus nu pas de mogelijkheid om echt hard verdediging te gaan bouwen :)

Edit: Dit was Grrrrrene die niet doorhad dat hij remote ingelogd was op xxfile's PC 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door xxfile op 29-10-2005 12:29 ]

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

xxfile schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:28:
[...]

Ik heb 2 raketlanceerders, maar ik zorg er gewoon voor dat ik minimale voorraden aanhoud. Ik heb alleen 's ochtends vroeg wel 's +/- 10k metaal en 6k kristal liggen, maar dat gaat dan meteen weer op aan andere dingen. Als ik 's nachts naar de WC moet ofzo ben ik nerd genoeg om ff oGame te checken :+

Ik heb net de kleine laser uitgevonden en heb dus nu pas de mogelijkheid om echt hard verdediging te gaan bouwen :)

Edit: Dit was Grrrrrene die niet doorhad dat hij remote ingelogd was op xxfile's PC 8)7
Ik heb 12 kleine lasers die ik hele tijd terug gekocht had van overschot aan resources, en sindsdien niet meer bijgebouwt. Ben nog een enkele keer aangevallen in het spel en wordt zelfs maar zelden gescand. 1 keer per dag maar en zelfs dat soms niet.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Mijn broertje wil graag lid worden van jullie alliantie, hij is alleen geen GoT member, kan dit dan toch? Ik ben zelf GoT I-member en hij wil graag bij zijn grote broer blijven, haha. Ik hoor het wel van een van de capo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

xxfile schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:28:
[...]

Ik heb momenteel 50K deut op mijn planeet maar ik ben nog nooit aangevallen 8)7 kennelijk heeft niemand belangstelling voor grondstoffen, maar als je aanvallen wilt moet je wel door 10raket/12klasers/2 kruisers/4LG/4ZG en 7KV. denk dat maar weinig mensen een poging wagen bij mij in de buurt, ik heers over alle planeten in mijn stelsel. >:)

Edit:
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
15971 Metaal, 15971 Kristal en 4556 Deuterium

[ Voor 18% gewijzigd door Steffy op 29-10-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
(jarig!)
Volgens mij kan dat niet ivm met hetzelfde ip, aangenomen dat jullie in hetzelfde huis wonen.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jawel, dat kan wel. xxfile zit ook bij GoT I en ik bij GoT II. Bij wijze van uitzondering omdat een van de GO's het niet tof vond dat we vanaf 1 IP bij dezelfde alliantie gingen. Zijn mail:
Hoi,

Zolang als je op het zelfde ip speelt mag je niet bijelkaar in de
alliantie zitten, tevens mag je ook niet handelen of andere vloot
interactie hebben.

Ter info:
Multi-Accounting
1) Per speler is een account per OGame universum toegestaan. Elke
volgende account die een speler aanmaakt zorgt ervoor dat deze speler
geblokkeerd wordt.
2) Accounts die alleen bedoeld zijn om een andere account meer punten
te geven (het zogeheten "pushing") zijn verboden - ongeacht of ze
actief zijn (bijvoorbeeld het verschepen van grondstoffen) of passief
(bijvoorbeeld een planeet om aan te kunnen vallen).
3) Als verschillende gebruikers het spel spelen vanaf hetzelfde
netwerk IP (bijvoorbeeld scholen, werk, gedeeld huishouden, etc.) dan
zijn in geval van twijfel de spelers verplicht aan te tonen dat het
individuen betreft. Wanneer het IP-adres gelijk is, moeten spelers
ervoor zorgen dat er geen overige overeenkomsten tussen de accounts
bestaan, zoals identieke emailadressen of allianties. Een identiek
IP-adres alleen is geen reden om iemand te blokkeren wegens
multi-accounting.
4) Het verschepen van grondstoffen naar een speler met hetzelfde
IP-adres of een aanval op een speler met hetzelfde IP-adres is niet
mogelijk. Een aanval op een planeet door twee of meer spelers met
hetzelfde IP-adres is grond voor blokkering van de accounts.
----------------------------------------------------------------------------------------
DUS PER IP
- Niet in dezelfde alliantie!
- Geen gelijkaardige emails!
- Geen Vlootinteractie! (aanval/transport)
- geen identiek wachtwoord

gr. technosphere
Je mag dus niet in dezelfde alliantie (als hij bij GoT II gaat is daaraan voldaan) en je mag elkaar niet aanvallen of elkaar grondstoffen sturen. Verder gewoon aantonen dat jullie 2 verschillende personen zijn door verschillende email adressen en passwords te gebruiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 29-10-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Is het trouwens geen goed idee om een heel stelsel voor ons zelf te claimen, GoT heeft volgens mij ook hele kolonie stelsel toch, misschien een idee om ergens een stelsel te prikken, makkelijk om elkaar te beschermen en je hebt weinig last van anderen die in het stelsel zitten te ouwehoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is niet leuk als mensen op tijd wakker worden om resources op te maken.
Ach ja ik heb de aanval maar gecancelled, hij had mij een berichtje gestuurd in de trend van "niet lief", dus dacht doe lief en cancel mijn 2e aanval op hem. (1e was vannacht >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
nog 1.3 k deut en mn eerste kolonieschip kan gebouwd worden, ben is benieuwd. Kun je meerdere keren koloniseren met zon schip? of ben je hem na je eerste kolonie weer kwijt en moet je een nieuwe bouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Steffy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:07:
Is het trouwens geen goed idee om een heel stelsel voor ons zelf te claimen, GoT heeft volgens mij ook hele kolonie stelsel toch, misschien een idee om ergens een stelsel te prikken, makkelijk om elkaar te beschermen en je hebt weinig last van anderen die in het stelsel zitten te ouwehoeren ;)
GoT I en II hebben al een aantal stelsels ingenomen. Wil je weten waar ze zijn of wil je erbij kijk dan even in dit topic op het ogame alliance forum
.
Skimovic schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:19:
nog 1.3 k deut en mn eerste kolonieschip kan gebouwd worden, ben is benieuwd. Kun je meerdere keren koloniseren met zon schip? of ben je hem na je eerste kolonie weer kwijt en moet je een nieuwe bouwen ?
Het kolonieschip kan je maar 1 keer gebruiken. De materialen waaruit het schip is opgebouwt worden namenlijk gebruikt om de kolonie te stichten.

[ Voor 28% gewijzigd door Cryonist op 29-10-2005 13:21 ]

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
GoUdViS schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:20:
[...]

GoT I en II hebben al een aantal stelsels ingenomen. Wil je weten waar ze zijn of wil je erbij kijk dan even in dit topic op het ogame alliance forum
.
[...]

Het kolonieschip kan je maar 1 keer gebruiken. De materialen waaruit het schip is opgebouwt worden namenlijk gebruikt om de kolonie te stichten.
In dat geval toch nog even over nadenken of ik een kolonie neem of gewoon een mijn upgrade, moet er iig van af dattik al die resources op voorraad heb liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vincentio schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:10:
Het is niet leuk als mensen op tijd wakker worden om resources op te maken.
Ach ja ik heb de aanval maar gecancelled, hij had mij een berichtje gestuurd in de trend van "niet lief", dus dacht doe lief en cancel mijn 2e aanval op hem. (1e was vannacht >:))
* Grrrrrene ziet niet zo in wat daar niet leuk aan is :P Ik doe dat nu iedere keer, gewoon zorgen dat je niet teveel resources hebt, genoeg om te bouwen wat je wil, maar geen overdaad aan voorraden, zeker niet qua kristal en deuterium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Steffy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:41:
[...]

Ik heb momenteel 50K deut op mijn planeet maar ik ben nog nooit aangevallen 8)7 kennelijk heeft niemand belangstelling voor grondstoffen, maar als je aanvallen wilt moet je wel door 10raket/12klasers/2 kruisers/4LG/4ZG en 7KV. denk dat maar weinig mensen een poging wagen bij mij in de buurt, ik heers over alle planeten in mijn stelsel. >:)

Edit:
[...]
Hehe, nou dan komen ze dus helemaal niet bij mij:
[poch mode] ;)
- 65 raketlanceerders
- 114 kleine lasers
- 6 grote lasers
- 5 ion kanonnen
- 1 gauss kanon
- Kl. planetaire schildkoepel

...en als mijn vloot toch thuis ligt, krijgen ze te maken met 16 KV, 5 GV, 2 GV, 11 ZG en 6 kruisers :)

[/poch mode] :)

Affijn, maar naar mate je verder komt in de game zul je vaker tegenstanders aantreffen die grotere en sterkere vloten hebben. En omdat je je mijnen ook steeds opwaardeert zul je in een enkel nachtje 100k grondstoffen produceren. Met een dergelijke kleine verdediging wordt het voor topspelers alleen maar interessanter om jou dan aan te vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 29-10-2005 13:52 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ja dat denk ik ook wel maar ik kan mijn deut gewoon nergens aan kwijt, onderzoek nu net ff verbrandingsmotor 6 dan raak je weer 20K kwijt maar deut heb je echt in overvloed, zoveel zelfs dat ik mijn deut mijnen maar op 50% heb draaien zodat ik mijn andere mijnen eerst wat kan upgraden, scheeld veel stroom en een dure centrale die ondertussen 33K gaat kosten, voor de rest heb ik maar weinig hoor, metaal is altijd op, ik raid nu echt veel alleen vandaag al 15/20k metaal geraid, precies weet ik niet eens meer maar genoeg en die gaan op aan kruisers en dat soort dingen.

Plus dat mijn stelsel echt uit simpele zielen bestaat, alleen is er sinds gister een redelijke speler bij gekomen, of ie sterk is weet ik niet maar hun alliantie bestaat uit 4 man dus verwacht er eigenlijk niet veel van, moet maar eens kijken of die het raiden ook waard is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Steffy op 29-10-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Zou iemand hem dan kunnen toevoegen? Account is JanJaap, hij applied zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Vraagje, Net mijn eerste kolonie gestart. Nu krijg ik ik onderstaande bericht

De vloot bereikt een nieuwe planeet (1) :) : :) : :) ,
en prepareert meteen land voor constructie.

Gelijk maar even de mijnen en zonnecentrale opgebouwed maar het vreemde is, dat die dingen het kennelijk niet doen ?
Mijn productie factor in het menu grondstoffen is 0

Is dit iets tijdelijks, of heb ik zo weinig geluk en moet ik de kolonie maar opgeven ?

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

je moet bij grondstoffen, wel ff alles op 100% zetten

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik voel me af en toe echt een eikel :+ . Zonnepanelen staan kenelijk bij het begin van een kolonie op 0 8)7 . Heb ze op 100 gezet en inderdaad hij doet het. Thanks

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
* Aapenootjes kent dat

na 2 mijnen gebouwt te hebben en 3 uur later nog eens te checken voor de volgende upgrade vroeg ik me toch af waar mijn recources bleven :+

[ Voor 5% gewijzigd door Aapenootjes op 29-10-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
Heb mn mijnen nu op: 16-15-10-16

Nu heb ik even heel veel resources maar ik twijfel wat te doen, kristalmijn upgraden wat een duur grapje is, 55k metaal en 27k kristal geloofik of een kolonie starten. kan maar niet beslissen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Skimovic schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:52:
Heb mn mijnen nu op: 16-15-10-16

Nu heb ik even heel veel resources maar ik twijfel wat te doen, kristalmijn upgraden wat een duur grapje is, 55k metaal en 27k kristal geloofik of een kolonie starten. kan maar niet beslissen 8)7
Ik zou kolonie bouwen, ik zit nu op 14-12-9-15 en heb inmiddels 1 colony met 11-8-5-12 en een andere kolonieschip onderweg. Met de resources die een nieuwe kristalmijn kost kan je heel wat lvl's kopen op een nieuwe colony.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 21:35
Even vraagje: Wat heb je aan grote lasers??? :? Ze zijn 4x zo duur als kleine, 4x zo sterk en veel minder dan 4x zo krachtig (4x100 tegen 250) dan kan je toch beter gewoon 4 kleine bouwen :? 8)7 Of zit ik nu ergens fout?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Structurele integriteit 2000
Schild sterkte 25
Wapen kracht 100
Structurele integriteit 8000
Schild sterkte 100
Wapen kracht 250
Goed kijken dan zie je de verschillen wel.

Kan eindelijk GV's maken, maar 3 keer zo duur, een half keer zo snel en 5 keer meer ruimte _/-\o_ en 3 kruisers moeten toch voor voldoende vuurkracht kunnen zorgen om menig planeetje van zijn materi af te helpen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
quote:

Kosten: metaal: 1500 x 4 = 6000 kristal: 500 x 4 = 2000
Structurele integriteit 2000 x 4 = 8000
Schild sterkte 25 x 4 = 100
Wapen kracht 100 x 4 = 400

quote:

Kosten; metaal: 6000 kristal: 2000
Structurele integriteit 8000
Schild sterkte 100
Wapen kracht 250

Als ik uit ga van mijn berekeningen kan je dus beter 4 kleine lasers bouwen dan 1 grote aangezien ze precies (als geheel) dezelfde eigenschappen hebben echter zijn de 4 kleine lasers veel krachtiger (250 vs. 400) Waar zit mijn fout want kan me niet voorstellen dat het zo werkt...? Misschien dat je in een gevecht beter 1 sterk iets kunt hebben dan 4 zwakkere dingen... dat dat het is... Who helps me out? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het hangt er vanaf wat schepen doen tegen KL of GL. Een kruiser pakt volgens mij zo een hele handel van die kleine lasers, volgens mij heeft het te maken met snelvuur al snap het princiepe daarachter nog niet helemaal |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Steffy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:02:
Het hangt er vanaf wat schepen doen tegen KL of GL. Een kruiser pakt volgens mij zo een hele handel van die kleine lasers, volgens mij heeft het te maken met snelvuur al snap het princiepe daarachter nog niet helemaal |:(
Mij is snelvuur ook nog niet helemaal duidelijk... er staat een getal achter maar is dat positief/negatief hoe hoger hoe beter/slechter enz.. :? Wie kan het begrip snelvuur eens uitleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Banjy

Een grote laser kan meer dmg opvangen voordat het een stuk schroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:( Wat ik trouwens jammer vind is dat er geen carrier in het spel zit, net zoiets als vroeger in Wing Commander :> , bommenwerpers zijn maar enorm trage rotdingen zeg, totaal nutteloos aangezien die alleen al wel een dikke 2 uur over naar de buurman vliegen doen 8)7 Iemand enig idee waarom er geen carrier in zit, volgens mij toch een goeie aanvulling om je bommenwerpers enzo in mee te nemen, dan moet ie trouwens wel een hoge snelheid hebben maar aangezien alle grote schepen rond de 10.000 zitten moet een carrier dat ook wel kunnen in z'n geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:05:
@Banjy

Ja dat begrijp ik maar bedoel jij dus dat 4 lasers sneller stoppen met werken dan 1 grote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
Je zou kunnen bedenken dat als 4 lasers hebt en er worden er 2 stukgeschote dat er dan nog maar 2 schieten, waardoor je nog maar 200 damage doet, en als er 3 gesloopt zijn nog maar 100 damage, terwijl die grote nog staat met dezelfde damage en 250 blijft schieten.

dit is het enige voordeel dat ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Skimovic schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:31:
Je zou kunnen bedenken dat als 4 lasers hebt en er worden er 2 stukgeschote dat er dan nog maar 2 schieten, waardoor je nog maar 200 damage doet, en als er 3 gesloopt zijn nog maar 100 damage, terwijl die grote nog staat met dezelfde damage en 250 blijft schieten.

dit is het enige voordeel dat ik kan bedenken.
Goed punt. Maar wat ik mij ook afvraag aan gevechten: Hoe wordt de damage bepaald? Sneuvelen de zwakke onderdelen eerst, als dit namelijk het geval is zou je een heleboel lichte gevechtsschepen kunnen bouwen met 1 sterk schip er achter aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:05:
Als de vijand het vuurkracht heeft om een klein lasertje in 1 rond af te maken en je bouwt kleine lasers:
ronde 1:
aanvaller : schiet hard genoeg om 1 klein lasertje af te maken
verdediger: schiet met 4*100 vuurkracht terug en verliest een lasertje

ronde 2:
verdediger: schiet met 3*100 vuurkracht terug en verliest een lasertje

ronde 3:
verdediger: schiet met 2*100 vuurkracht terug en verliest een lasertje

ronde 4:
verdediger: schiet met 1*100 vuurkracht terug en verliest een lasertje

Als je grote laser neerzet ipv 4 kleine lasertjes.
ronde 1:
verdediger: schiet met 250 vuurkracht terug en 3/4 hp

ronde 2:
verdediger: schiet met 250 vuurkracht terug en 2/4hp

ronde 3:
verdediger: schiet met 250 vuurkracht terug en 1/4hp

ronde 4:
verdediger: schiet met 250 vuurkracht terug en 0/4hp

(ruwe simulatie, het gaat om het principe en niet hoe het exact in het spel geïmplementeerd is)

Gemiddeld gezien is het vuurkracht hetzelfde en het houd zelfs even lang stand, maar we moeten ook rekening houden met snelvuur.
Vernietigers hebben snelvuur 10 tegen kleine lasers, dus ze kunnen gemakkelijk 10x achter elkaar schieten op lasertjes zodat er hopen tegelijkertijd sneuvelen. Dat kan je voorkomen door grote lasers te gebruiken. Bommenwerpers hebben snelvuur 20 schoten tegen kleine lasers en 10 schoten snelvuur tegen grote lasers.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 29-10-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Snowwie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:49:
[...]

Affijn, maar naar mate je verder komt in de game zul je vaker tegenstanders aantreffen die grotere en sterkere vloten hebben. En omdat je je mijnen ook steeds opwaardeert zul je in een enkel nachtje 100k grondstoffen produceren. Met een dergelijke kleine verdediging wordt het voor topspelers alleen maar interessanter om jou dan aan te vallen.
Helemaal mee eens hoor, maar ik produceer momenteel iets van 10k metaal en 6k kristal per nacht. Zodra ik m'n ontwikkelingen wat verder op orde heb zal ik 's wat kleine lasers bijbouwen :) 100k productie per nacht ga ik uiteraard niet met 2 raketlanceerders produceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
rapture schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:46:
[...]

Als de vijand het vuurkracht heeft om een klein lasertje in 1 rond af te maken en je bouwt kleine lasers:
ronde 1:
verdediger: schiet met 4*100 vuurkracht terug en verliest een lasertje

ronde 2:
verdediger: schiet met 3*100 vuurkracht terug en verliest een lasertje

ronde 3:
verdediger: schiet met 2*100 vuurkracht terug en verliest een lasertje

ronde 4:
verdediger: schiet met 1*100 vuurkracht terug en verliest een lasertje

Als je grote laser neerzet ipv 4 kleine lasertjes.
ronde 1:
verdediger: schiet met 250 vuurkracht terug en 3/4 hp

ronde 2:
verdediger: schiet met 250 vuurkracht terug en 2/4hp

ronde 3:
verdediger: schiet met 250 vuurkracht terug en 1/4hp

ronde 4:
verdediger: schiet met 250 vuurkracht terug en 0/4hp

(ruwe simulatie, het gaat om het principe en niet hoe het exact in het spel geïmplementeerd is)

Gemiddeld gezien is het vuurkracht hetzelfde en het houd zelfs even lang stand, maar we moeten ook rekening houden met snelvuur.
Vernietigers hebben snelvuur 10 tegen kleine lasers, dus ze kunnen gemakkelijk 10x achter elkaar schieten op lasertjes zodat er hopen tegelijkertijd sneuvelen. Dat kan je voorkomen door grote lasers te gebruiken. Bommenwerpers hebben snelvuur 20 schoten tegen kleine lasers en 10 schoten snelvuur tegen grote lasers.
Hmm dit overtuigd me dan toch iets meer om wat meer grote lasers te bouwen. Het idee dat een bommenwerper gelijk 20 kleine lasers kan uitschakelen...gelijk 1/6 van m'n verdediging vind ik nogal beangstigend.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 12:52
Wat is eigenlijk het nut van dit spel, want je kan de vijand nooit vernietigen eigenlijk. Is nu nog wel leuk om te spelen, maar alleen plunderen word ook saai.

Is het wel mogelijk om bijvoorbeeld iemand zijn hele verdediging totaal te vernietigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

yup je maait de verdediging aardig plat maar er bouwt weer 70% op. Als je maar doorgaat houdt die niks over. Ik ben nu ook op deze manier aan de gang. Eerst verdediging plat en dan frondstoffen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Snowwie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:12:Hmm dit overtuigd me dan toch iets meer om wat meer grote lasers te bouwen. Het idee dat een bommenwerper gelijk 20 kleine lasers kan uitschakelen...gelijk 1/6 van m'n verdediging vind ik nogal beangstigend.
In de FAQ van het spel staat nog iets andere uitleg.
Verdediging

Raket Lanceerder ; 2.000 metaal, 0 krystal, 0 deuterium Zwakste defense. Bouw ze alleen als kannonenvoer of als je teveel metaal hebt. Middelmatige defense tegen Kleine Gevechtsschepen.

Kleine Laser ; 1.500 metaal, 500 krystal, 0 deuterium Kannonenvoer. Bouw ze alleen als je niet genoeg metaal hebt voor raket lanceerders of als je tegenstander veel Kruisers heeft.

Grote Laser ; 6.000 metaal, 2.000 krystal, 0 deuterium Goed tegen Kleine Gevechtsschepen - tegen alle andere schepen waardeloos.

Ion Kannon ; 2.000 metaal, 6.000 krystal, 0 deuterium Vaak genegeerd door de meeste spelers vanwege hun lage vuurkracht. Maar hun schilden zijn hun grootste voordeel. Bijna immuun tegen Kleine en Grote Gevechtsschpen, Ze kunnen veel schade absorberen en geven je sterkere defense/schepen meer kans om de aanvaller te vernietigen.

Gauss Kannon ; 20.000 metaal, 15.000 krystal, 2.000 deuterium Het eerste grote defensive wapen dat je kan bouwen. Effectief tegen Kruisers en Grote Gevechtsschepen, tegen Slagschepen en Vernietigers kan je beter de Plasma kannon bouwen. Bijna nutteloose tegen kannonenvoer! Zorg er voor dat waar je een Gauss kannon heb dat je dus ook Raket lanceerders en Kleine lasers hebt.

Plasma Kannon ; 50.000 metaal, 50.000 krystal, 30.000 deuterium Dit is het sterkste defensive wapen dat je kan hebben. Erg goed tegen de grote type schepen: Kruiser? 1 schot - vernietigd. Slagschepen? 1 schot - opgelost in de ruimte, Vernietiger? 1 schot - overleeft het.Gebruik Plasma kannonen alleen tegen grote schepen en met een combinatie van kannonenvoer.

Kleine Schild Koepel ; 10.000 metaal, 10.000 krystal, 0 deuterium Niks meer dan kannonenvoer dat meer dan 1 schot overleeft. Immuun tegen de kleinere schepen.

Grote Schild Koepel ; 50.000 metaal, 50.000 Krystal, 0 deuterium Niks meer dan kannonenvoer dat meer dan 1 schot overleeft. Immuun tegen de kleinere schepen.

Anti-ballistische raket ; 8.000 metaal, 0 Krystal, 2.000 deuterium

Interplanetaire raket ; 12.500 metaal, 2.500 Krystal, 10.000 deuterium
Nogal een mix van allerlei verdediging nodig om een goede all-round defense te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 29-10-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nu we het hier toch over hebben: wat gebeurt er als je verdediging HP's is verloren, maar niet kapot is gegaan? Kost dat nog reparatiekosten? Hierover stond nml niks in de FAQ en ik ben nog nooit aangevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Grrrrrene schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:10:
Nu we het hier toch over hebben: wat gebeurt er als je verdediging HP's is verloren, maar niet kapot is gegaan? Kost dat nog reparatiekosten? Hierover stond nml niks in de FAQ en ik ben nog nooit aangevallen :)
Als je aangevallen wordt 70% van defence kan gerepareert worden. Dit gebeurt automatisch en kosteloos. Het kijkt echt alleen naar de totale defence, dus als je 5 gauss kannonen heb en 25 kleine lasers wordt 70% van 30 dus 21 installaties gerepareerd, als je geluk hebt worden de dure gauss kanonnen gerepareerd, als je pecht hebt worden er meer kleine lasers gerepareerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Cryonist op 29-10-2005 19:22 ]

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

hmm

iemand niet zover van me is denk'k gestopt, maar heeft nog te hoge defenses om erdoor te geraken :(

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

HIGHGuY schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:49:
hmm

iemand niet zover van me is denk'k gestopt, maar heeft nog te hoge defenses om erdoor te geraken :(
Wie dan? Coords? Mischien kan ik wel even bij hem langs :)

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
(jarig!)
Of jullie werken samen, eerst gaat de een langs en dan hoeft highguy nog maar tegen 70% van de defence te vechten.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Mijn verdediging stelt volgens die Faq nog helemaal niks voor :( (5 raket + 10 kleine lasers) maar goed dat wist ik zelf ook wel ;) Het is dus wel noodzakelijk om van alles wat te hebben. Nog even over dat repareren: 70% van je verdediging herstelt zich dus naar 100%? En die overige 30% moet je dus zelf weer opbouwen? Of herstelt alles zich naar 70% health?

Heb zojuist me vloot op weg gestuurd naar me eerst verdedigde planeet ooit... Ik heb goed gescand en volgens mij is hij er vandaag niet want in de afgelopen paar uur heeft hij niks meer gedaan, nu maar hopen dat mijn 6 kleine gevechtsschepen het winnen van 1 raketlanceerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Banjy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:48:
Mijn verdediging stelt volgens die Faq nog helemaal niks voor :( (5 raket + 10 kleine lasers) maar goed dat wist ik zelf ook wel ;) Het is dus wel noodzakelijk om van alles wat te hebben. Nog even over dat repareren: 70% van je verdediging herstelt zich dus naar 100%? En die overige 30% moet je dus zelf weer opbouwen? Of herstelt alles zich naar 70% health?
30% gaat verloren, en 70% wordt herbouwt. Je gevechtschepen schilden worden iedere ronde tot 100% gebracht van een gevecht, en de schade van alle overgebleven schepen wordt automatisch gerepareerd na een gevecht.
Heb zojuist me vloot op weg gestuurd naar me eerst verdedigde planeet ooit... Ik heb goed gescand en volgens mij is hij er vandaag niet want in de afgelopen paar uur heeft hij niks meer gedaan, nu maar hopen dat mijn 6 kleine gevechtsschepen het winnen van 1 raketlanceerder :P
Je kan de uitkomst van gevechten zelf uitrekenen met het programma Speedsim, hier te downloaden. Ik gebruik het voor elke aanval die ik doe en je kan het spionage rapport er makkelijk inplakken.

[ Voor 27% gewijzigd door Cryonist op 29-10-2005 20:56 ]

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
GoUdViS schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:53:
[...]

30% gaat verloren, en 70% wordt herbouwt. Je gevechtschepen schilden worden iedere ronde tot 100% gebracht van een gevecht, en de schade van alle overgebleven schepen wordt automatisch gerepareerd na een gevecht.

[...]

Je kan de uitkomst van gevechten zelf uitrekenen met het programma Speedsim, hier te downloaden. Ik gebruik het voor elke aanval die ik doe en je kan het spionage rapport er makkelijk inplakken.
Thnx voor de uitleg.

Ik heb er uiteraard al berekeningen tegen aan gegooid maar ik prefereer deze site: http://drago-sim.com/index.php hoe minder installs op mijn computer hoe beter :) En als het goed is win ik het zonder schade, ik check natuurlijk nog wel eventjes vlak voor de aanval.

Edit\ Die site is volgens mij niet helemaal goed: Eerst heb ik zonder technologie in te vullen 0 losses in een aanval daarna. Vervolgens vul ik in dat ik niveau 3 weopen technologie en ik krijg losses (resources tijdens gevecht), wel hele lage maar toch... je zou het haast niet onderzoeken.. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Banjy op 29-10-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wat is die rondgaande post? Ik dacht dat die via Demon gingen :/ ? En wat ik al in het begin zei, Jean vroeg of ik een van zn twee planeten wou sponsoren ofzo? jeanmaster en JeanMaster 007 ofzo, ik gokte al dat het een dubbel was, maar?

Anyway. Ik ga verder met raiden, heb nu 1 groot vrachtschip en 8 kleine, dus het begint het met happen binnen te komen nu :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ok niet tof,

Ik heb mijn tegenstander meerdere keren gescand en geen 1x een vloot gezien slechts 6 raket lanceerders... Deze heb ik dus verslagen en nu komt me vloot met zo goed als niks terug! Waar zijn al die resources heen!! het lijkt er op dat hij ze verscheept heeft, maar ik heb niks gezien van een vloot... :? Of is mijn spionage level (3) daar nog te laag voor? Best wel erg frustrerend om zo een eind te vliegen potentieel verliezen te hebben en met zo goed als niks terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Banjy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:50:
Ok niet tof,

Ik heb mijn tegenstander meerdere keren gescand en geen 1x een vloot gezien slechts 6 raket lanceerders... Deze heb ik dus verslagen en nu komt me vloot met zo goed als niks terug! Waar zijn al die resources heen!! het lijkt er op dat hij ze verscheept heeft, maar ik heb niks gezien van een vloot... :? Of is mijn spionage level (3) daar nog te laag voor? Best wel erg frustrerend om zo een eind te vliegen potentieel verliezen te hebben en met zo goed als niks terug komen.
Volgens mij geeft een scan alleen de schepen aan die op dat moment in baan van de planeet zitten. Als ze op missie zijn en terugkomen voordat jouw vloot aankomt dan kan die alsnog fleetsave doen.

D3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.