Toon posts:

Bios update?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 2e harde schijf die niet werkt, een quantum fireball lct20 20.
In mijn bios en zelf in apparaatbeheer wordt de schrijf wel herkend, maar in deze computer komt hij niet te staan.
Na het bekijken voor andere forum leek het me het meest logisch dat een bios update het probleem zou kunnen verhelpen.

Ik heb een Phoenix BIOS 4.0 6.0 (ruim twee jaar oud), maar krijg het niét voor elkaar om hier een uptdate voor te installeren!

Heb een programma van phoenix gedownload, Winphlash, maar hier wordt gevraagd om het BIOS ROM bestand van de nieuwste versie van deze bios, deze kan ik nergens vinden.

Weet er iemand waar ik sowieso kan checken of er updates voor mijn bios beschikbaar zijn... waar ik dan zo'n BIOS ROM bestand kan downloaden en anders of ik op een andere misschien wel simpele (!) manier mijn harde schijf leesbaar kan maken in windows.

Alvast bedankt _/-\o_

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

de website van de fabrikant? :?

(kijk eens btw bij apparaatbeheer of de schijf daar wel zichtbaar is, het kan zijn dat er nog geen partities actief zijn op je schijf, zodoende niet in Deze Computer te vinden is)

[ Voor 75% gewijzigd door SinergyX op 27-10-2005 15:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wanneer je bios de schijf netjes herkent is er geen reden om de bios te updaten.
Staat er wel een partitie op?
Zonder partitie komt hij niet voor in mijn computer bij de rest van de schijven...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Neem allereerst de PMG FAQ eens door en dan met name:
Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?

Verder ben je vergeten te vermelden welk moederbord je hebt, hetgeen het zoeken naar een BIOS een stuk eenvoudiger maakt. Kijk eens op de site van de moederbordfabrikant :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 27-10-2005 15:19 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
puur een probleem van het nog niet aanmaken van een partitie...
dus FAQs lezen en je bent klaar bios-update is niet nodig

Koffie!!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:16:
Hallo,

Ik heb een 2e harde schijf die niet werkt, een quantum fireball lct20 20.
In mijn bios en zelf in apparaatbeheer wordt de schrijf wel herkend, maar in deze computer komt hij niet te staan.
OM FAQ / Beleid »
Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:07
M.a.w. kijk even bij schijfbeheer of de schijf daar bijstaat, formateer deze en geef deze een letter

appeltje-eitje...

(rechtermuisknop op "deze computer", "beheren", "opslag", "schijfbeheer(lokaal)")

[ Voor 5% gewijzigd door MarZ_E op 27-10-2005 15:25 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zoals al duidelijk is - allereerst is een BIOS update waarschijnlijk onnodig (zie OM FAQ), ten tweede zit je op totaal de verkeerde plek te zoeken voor een update, zoals trouwens zeer duidelijk op de site van Phoenix (en de PMG FAQ alhier) uitgelegd staat...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.