Geen bestandsysteem meer na nachtje computer aan

Pagina: 1
Acties:

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:20
Gisteren kreeg ik een ongerust telefoonje. Een vriend van mij kreeg de waarschuwing 'wilt u de schijf formatteren' als hij op partitie D: DATA klikte. Ik heb vanmiddag even zelf gekeken en het windows schijfbeheer geef idd aan dat de schijf leeg is en nog geen bestandssysteem bevat. Alle data van hun is dus onbereikbaar geworden. Ik vrees het ergste... Weet iemand hoe dit gebeuren kan en is er een oplossing?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21
Probeer eens met een datarecoverytool als Getdataback

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Haas
MetroidPrime schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:15:
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?
Ik heb met partition magic al gekeken of ik het 1 en ander kon herstellen. Hij geeft aan dat het een logisch station is. Ik kan de partitie formatteren zodat ik hem kan gebruiken. Meer niet...

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Met Acronis RecoveryExpert Deluxe kan je volgens mij ook partities terughalen...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 19:53

GeekK

Rag Mama Rag

Misschien eerst even viruschecken?

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Verwijderd

Een programma waar ik laatste 60GB aan data (complete partitie) mee heb weten terug te halen is File Scavenger.

Gratis te vinden? Wie weet :P

• Haas
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:55:
Een programma waar ik laatste 60GB aan data (complete partitie) mee heb weten terug te halen is File Scavenger.

Gratis te vinden? Wie weet :P
Die ga ik dus zeker proberen. Bij deze partitie gaat het ook om 60 GB aan data. Ik begrijp ook niet hoe dit na een nachtje draaien kan gebeuren.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Wat je ook zou kunnen proberen is om te controleren of de partitietabel klopt. Het wil weleens gebeuren dat Windows XP een partitie ineens als ongeformatteerd ziet omdat er in de partitietabel het verkeerde filesystem type Er zijn een aantal data recovery programma's waarmee je de partitietabel kunt scannen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verder zou je de faq nog kunnen bekijken waar veel mogelijkheden uitgebreid aan de orde komen:
OM FAQ / Beleid: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

-

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Even een handige quote:
Plotseling lege schijven/partities: je zou eerst kunnen proberen om de MBR (Master Boot Record) te herstellen. Met een beschadigde MBR kan een schijf zich als leeg voordoen. Oplossing voor 9X/Me: start op met de setupfloppy en voer de commando fdisk /mbr in. Oplossing voor NT/2K/XP: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixmbr commando in. Bij een kapotte bootmenu in NT/2K/XP waardoor je Windows niet meer kunt opstarten: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixboot commando in. Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). Datzelfde doe je bij FAT32 met Scandisk. Soms wil het ook weleens helpen als je de schijf in een ander systeem hangt. Mocht dat allemaal op niks uitlopen, dan zou je Testdisk kunnen proberen. Als dit tooltje de partities terugvindt, dan hoef je enkel op "save" te drukken en rebooten. Met MBRWork en ptedit (zit in PartitionMagic pakket) kun je de partitie-instellingen handmatig aanpassen en dat kan handig zijn wanneer de datarecoverytooltjes niks met de partitie kunnen doen.
offtopic:
Hmm, een edit was handiger geweest. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SysRq op 27-10-2005 12:40 ]

-

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SysRq schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:40:

offtopic:
Hmm, een edit was handiger geweest. ;)
offtopic:
dat wou ik ook zeggen.. :P

Als je bang bent dat data weg is van een ahrde schijf dan GA JE NIET REPAREN OF ANDER OPTIES DIE SCHRIJVEN NAAR DE HARDE SCHIJF.

Je pakt een programma als getdataback (zie faq voor meer opties) en gaat daarmee scannen. Op het moment dat je scandisk/fdisk erop loslaat kun je meer beschadigen.

het staat ook inde link die je geft (faq) maar ik vind het wel belangrijk om dit nog een keer te herhalen:
Enig voorwaarde is wel dat je niks naar de schijf schrijft, want dan bestaat de kans dat de verloren gewaande bestanden worden overschreven en dan valt er weinig te recoveren met de reguliere programmaatjes.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1