Welke managable gigabit switch met SFP?

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07
"welke switch?" vragen komen de laatste paar weken regelmatig voorbij, maar helaas heb ik de (voor mij) juiste nog niet gezien :P

Een combinatie van Welke gigabit switch nemen? en SNMP switch komt nog het meeste in de buurt.

Wie weet er een goedkope gigabit switch met:
- SNMP (dataverkeer/grafiekjes, de rest boeit me niet echt)
- 12 of meer poorten
- 1 of 2 SFP poorten waar een glas-module inkan.

Wat heb ik zelf al gevonden:
  • De distributeurs van LevelOne zijn erg bang dat iemand hun prijzen te weten komt :(
  • Linksys heeft alleen maar "web-view", waar ik dus niets aan heb
  • D-Link heeft de DGS-3024 (855 euro) en de DGS-3224TGS (1368 euro), de rest is L3 (duur) of smart (nutteloos)
  • Netgear geeft op de 408 euro kostende GS724T tegenstrijdige berichten ten aanzien van het al dan niet ondersteunen van SNMP, dus daar heb ik over gemailed.
  • De Asus GigaX 3112 is met zijn 787 euro een erg vriendelijk geprijsde L3 managed switch. Prijzen van de 2124 kan ik helaas niet vinden in de Pricewatch.
  • SMC heeft de SMC8612T en SMC8624T. Die 2e kost 1100 euro, de 1e kan ik helaas geen prijzen van vinden.
Sla ik nu merken/types over? HP, 3Com en Cisco beginnen zo ongeveer bij de 1500 euro, dus erg interessant is dat niet :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

HP Procurve 2524 24 poorts 10/100mbit, ondersteuning voor SNMP en plaats voor 2 modules.
Pricewatch (€ 363,32)
HP ProCurve 2524 specs
HP ProCurve 2524 beschikbare modules

Goeie ervaring met HP switches, waaronder de 2524.

[edit]
een goedkope gigabit
offtopic:
Ja het blijkbaar al laat :+

HP is over het "algemeen" vrij goedkoop, dus dat zou misschien een optie kunnen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 02:45 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 02:41:
offtopic:
Ja het blijkbaar al laat :+
offtopic:
Schijnbaar, de aangehaalde quote is nl niet de enige aanwijzing :+ :>
Een kleine update: ik heb van Netgear de bevestiging dat het ding inderdaad SNMP kent, maar volgens de plaatsen waar er _wel_ iets over vermeld wordt is dat alleen SNMP v1, wat dus in zou houden dat de performace-Counters om de 32 seconden overflowen (@ max belasting van een lijn :P). Hierdoor zouden ze voor mij zo goed als nutteloos worden, want ik heb 64bit tellers nodig :P

Tevens heb ik in die mail een telefoonnummer gekregen (0800 028 nogwat) van de "managed switch experts", maar dat is geen NL nummer, geen Engels (headers email wijzen op UK servers), geen Duits (0800 nummers gezocht op contactpagina + aantal cijfers vergeleken).

Ik heb maar terug gemailed wel land het zou moeten zijn, en of ze geen emailadres hebben :P Er zijn nu (icm de contact-nummers op hun website) nog 4 landen die schijnbaar 0800-nummers hebben (Finland, Nieuw Zeeland, Oostenrijk en Zwitserland), maar ik vond 2 nutteloze internationale "gesprekken" (tuuttuuttuut of "U heeft een niet bestaand nummer gebeld") wel genoeg :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock