SNMP switch

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een switch die per poort mbv snmp de traffic kan meten.
Nu lees ik dat een Linksys WRT54G die met een bepaalde firmware dit zou moeten kunnen. Maar kan deze dat ook per poortje? Helaas heeft deze maar weer 4 poorten. Op de linksys site is er ook weer niet zo veel over te vinden.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een met 8 poorten en eventueel nog wifi en per poort snmp ondersteund. Het ding moet puur als switch gebruik worden. Dus wordt niet ingezet als router.
Die super dure geavanceerde 3-com managable switches is dus ook weer niet de bedoeling.
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

Een computer als router gebruiken is geen optie.

I'll be back

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat wil je besteden? De meeste "corporate" switches ala cisco etc kunnen dit allemaal. Deze zou je bv 2e hands ook goedkoper kunnen krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 09-10-2005 18:28 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heb hier een mooie Avaya Layer 3 switch hangen, daar kan ik dat netjes per poort uitlezen.

En het ergste is: hij staat uit.

Maar manageable switches zul je niet in de categorie Linksys vinden, denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door StevenK op 09-10-2005 18:32 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

herminator schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:24:
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een met 8 poorten en eventueel nog wifi en per poort snmp ondersteund.
Wat wil je nou, een switch of een AP/router?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Linksys heeft ze ook wel in de categorie 'managed', echter volgens mij alleen maar modellen met 24 poorten 10/100/1000.

Zover ik weet zijn alle switches die SNMP ondersteunen tegenwoordig full-managed. Vroegah had je wel modellen die geen volledige managed featureset ondersteunden, maar waarvan je wel SNMP stats kon uitlezen, maar afaik zijn die uitgestorven.

Als je maar acht poorten wilt kun je kijken naar een Cisco 2940 maar die kost vergeleken met een HP 2524 of 2626 een fortuin (+/- €560, €370 en €440 respectievelijk). Op rij hebben ze 9, 24 en 26 poorten. Een managed switch voor minder dan de prijs van een 2524 gaat moeilijk te vinden zijn, ben ik bang. (Vreemd genoeg vind ik voor de 2512, met 12 poorten, een hogere prijs).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CyBeR schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:08:
Zover ik weet zijn alle switches die SNMP ondersteunen tegenwoordig full-managed. Vroegah had je wel modellen die geen volledige managed featureset ondersteunden, maar waarvan je wel SNMP stats kon uitlezen, maar afaik zijn die uitgestorven.
LevelOne heeft ze geloof ik weer wel.
Niet echt duur, maar dat zie je dan ook weer terug in de features (of het gebrek aan).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik ga toch maar voor de wrt54g linksys, Deze kan mbv sweasotf http://wrt54g.thermoman.de/ per interface snmp genereren. Helaas maar 4 poorten.

[ Voor 10% gewijzigd door herminator op 10-10-2005 14:05 ]

I'll be back

Pagina: 1