Cyphax schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:11:
[...]
Daar ben ik wel van overtuigd maar dan moet je inderdaad een nieuw topic opzetten of ergens een centrale database hebben om 't in bij te houden, en zodat anderen het kunnen aanvullen.
* Cyphax wil er best tijd in steken.
Ik denk dat je het beide moet doen, enerzijds een topic, om gewoon de mensen te verzamelen, input te krijgen van anderen, en daarnaast een losstaande applicatie ...
Ofwel je zou zelf iets moeten bouwen, een database of een XML-schema waar je de gegevens kunt centraliseren en vervolgens uitwaarderen...
een andere optie zou zijn om misschien zoiets te doen in de GoT-Wiki ... dat heeft een aantal voordelen, namelijk dat de techniek er al ligt, je met meerdere mensen dat kunt bijhouden (een 'geschiedenis van GoT'-gedeelte) ...
anderszijds, misschien is het wat lastiger om de gegevens daarin snel uit te waarderen, omdat het nogal op gewone 'platte' tekst gebaseerd is (alhoewel ik meen dat vanuit een Wiki ook zoiets als tijdslijnen te genereren zijn, althans de wikipedia heeft dat)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen