Toon posts:

Laptop met DVI

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stille laptop met een DVI aansluiting.

Nou is het de bedoeling dat ik mijn nieuwe IIyama X486S LCD erop aan kan sluiten, maar dat ik ook het beeld op mijn laptop behoud. Dus zeg display1 is de laptop en display2 is mijn IIyama LCD scherm.

Kan dit? Of valt dan automatisch het beeld op de laptop uit, als je iets aan de DVI port aanplugt?

Ik kan nauwelijks zoeken op laptops met DVI, en dan weet ik nog niet of ik 2 schermen tegelijk kan gebruiken. Liefst met een nVidia of Intel ingebouwde grafische kaart. Absoluut geen ATi. Zoiets als de Sony VAIO S5M pricewatch: Sony Vaio S5M (P-M; 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 13,3"TFT; WXP Home) vind ik zelf zeer okee, maar die heeft helaas geen DVI :)

Als er iemand een goede laptop weet met bovenstaande specificaties dan hoor ik dat zeer graag!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat is de reden waarom je absoluut geen ATI wil :?

De Acer TM8100 heeft DVI aansluiting maarja is een ATI :)

klik hier

De Acer TM 4600/4650 serie beschikken ook over DVI helaas ook ATI ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CycloneX op 25-10-2005 14:49 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-01 20:08

IvoB

Prutst er rustig op los

Mijn HP laptop (nc6220) met Intel 915G heeft op het dockingstation gewoon DVI en analoog. Op de laptop zelf zit alleen analoog.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Meestal kan je het aansturen via de drivers of je het beeld wil clonen of als extra desktop wil gebruiken. Ook zijn er nog handige tooltjes als UltraMon met extra features die je kan gebruiken (doorlopen taakbalk) etc..

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De Apple PowerBooks hebben ook een ingebouwde DVI aansluiting.

[ Voor 25% gewijzigd door Johnny op 25-10-2005 15:09 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
gevonden! zelfs nog beter specs dan die Sony Viao :)

willy1986 in "Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH..."

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Maja ook weer een ATI :)

Benieuwd waarom TS absoluut geen ATI wil ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, dan blijft de Apple Powerbook 12" met z'n Geforce5200 dus over.

Verwijderd

Waarom wil je geen ATI?

Aangezien die vraag nog niet te sprake is gekomen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:00
Alle dells die op een D-docking kunnen hebben via het docking station een DVI aansluiting.
Mijn XPS M170 heeft er een onboard MET een nvidia kaart (maar past ook niet op een docking ;)).

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar waarom de topicstarter wel nvidia of intel grafische chip wil maar geen ati :/

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik 2x een ATi heb gehad en dat vond ik 2x waardeloos. Bij de één was het beeld nooit scherp (hoewel je daar met DVI geen last van zal hebben) en bij beiden was de tv-out niet om aan te zien. Niet dat ik dat nu nodig heb (alhoewel een S-VHS uitgang wel handig zou zijn). En het ATi control panel vind ik onnodig ingewikkeld.

Ik wil gewoon geen ATi, ik vind Intel of nVidia veel beter.

Maar de hamvraag: is er nog beeld op de laptop te zien als ik een externe LCD op de DVI aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:43:
Alle dells die op een D-docking kunnen hebben via het docking station een DVI aansluiting.
Mijn XPS M170 heeft er een onboard MET een nvidia kaart (maar past ook niet op een docking ;)).
Sjoooo! Dure jongen ;) Heb je nog beeld op de laptop zelf als je er met DVI nog een scherm aanhangt?

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:22:
[...]

Omdat ik 2x een ATi heb gehad en dat vond ik 2x waardeloos. Bij de één was het beeld nooit scherp (hoewel je daar met DVI geen last van zal hebben) en bij beiden was de tv-out niet om aan te zien. Niet dat ik dat nu nodig heb (alhoewel een S-VHS uitgang wel handig zou zijn). En het ATi control panel vind ik onnodig ingewikkeld.

Ik wil gewoon geen ATi, ik vind Intel of nVidia veel beter.

Maar de hamvraag: is er nog beeld op de laptop te zien als ik een externe LCD op de DVI aansluit?
Weet niet wat voor laptops dat waren :D maar onscherp :? en wat was er dan met die ander. Wil geen discussie voeren over wat beter is maar zou toch maar eens kijken naar ATi.

Ja er is beeld te zien op je laptop als je een externe monitor aansluit.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 15:11

MBV

Alle laptops sinds de pentium 1 (daarvoor waarschijnlijk ook wel) hadden een mooie functietoets waarmee je kon kiezen: TFT/VGA/Both. Heel handig tijdens presentaties, kan je gewoon voor je kijken wat er op je slides staat zonder om te draaien :)
Sinds dualhead standaard is kan je ook je desktop uitbreiden naar de externe monitor. Ik werk hier met een ATi-notebook (NEC van de TU/e) die dat op een zwaar gare manier doet: als je standby zet, monitor afkoppelt, en weer aanzet, vertelt hij niet tegen windows dat er geen scherm meer aanhangt. Mijn Compaq Presario 2810EA-NL deed dat veel beter, ook ATi. Ook de HP van mijn laatste stage (wederom ATi) doet dat volgens mij goed. Komt volgens mij omdat DDC op de een of andere manier niet werkt bij de NEC... :X
TV-out is best om aan te zien hier. Is geen topkwaliteit, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Heb eigenlijk nog geen tijd gehad om te tweaken met de instellingen.
Beeld is hier haarscherp op 1280x1024, was ook zo met de Compaq, alleen HP iets minder. Beeldkwaliteit was om te huilen met de HP op 1600x1200, maar beter dan interpoleratie :Y)

Verwijderd

Topicstarter
CycloneX schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:04:
[...]
Weet niet wat voor laptops dat waren :D maar onscherp :? en wat was er dan met die ander. Wil geen discussie voeren over wat beter is maar zou toch maar eens kijken naar ATi.
Ik heb niet gezegd dat dat laptops waren. ;)
Wat er met die ander was, staat al in mijn reply.
Maar ik wil het hier nu echt niet langer over ATi hebben. Als ik ATi nou kut vind en ik het niet wil kopen, respecteer dat dan. Ik zeg no zo "ik wil geen geen ATi". A.u.b. einde discussie over ATi hier.

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:15:
Alle laptops sinds de pentium 1 (daarvoor waarschijnlijk ook wel) hadden een mooie functietoets waarmee je kon kiezen: TFT/VGA/Both. Heel handig tijdens presentaties, kan je gewoon voor je kijken wat er op je slides staat zonder om te draaien :)
Sinds dualhead standaard is kan je ook je desktop uitbreiden naar de externe monitor.

...
Okee, thanks hier heb ik zeker wat aan!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Su6 met zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje ;)

Jammer dat je op bijvoorbeeld pricewatch.info niet kan filteren op een DVI poortje :)

Ik laat het wel horen als wat ik gevonden heb. Dual screen blijkt dus in elk geval mogelijk, dus dat is mooi. Apple vind ik op dit moment nog een te radicale overstap qua OS en hardware (misschien dat dit verandert als ze eerdaags Intel gaan gebruiken (niet het OS maar de hardware, 't zal een betere prijs/prestatie worden denk ik). Misschien kan ik beter sowieso nog even wachten. Ik vond die Sony S5M erg mooi (lekker compact ook) en deze had ook nVidia, alleen VGA en geen DVI. Dat zal in de toekomst nog wel veranderen...

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 21:56 ]

• MBV

MBV

DVI ipv VGA? Dat duurt nog heel lang, en wordt denk ik direct vervangen door hdmi ofzo. DVI heeft voor laptopgebruikers weinig voordelen, aangezien veel (vaak oudere) beamers geen DVI hebben. Alleen maar lastig dus.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

probeer het anders eerst eens uit in een computerwinkel hoe de DVI-out is van een laptop met ATI-kaart....

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:12:
DVI ipv VGA? Dat duurt nog heel lang, en wordt denk ik direct vervangen door hdmi ofzo. DVI heeft voor laptopgebruikers weinig voordelen, aangezien veel (vaak oudere) beamers geen DVI hebben. Alleen maar lastig dus.
Hmmz ja, daar heb je wel een punt ja. Maar goed, zijn nu ook zat LCD televisies met DVI toch? Kan best handig zijn dus...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MBV schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:12:
Mja, daar heb je van die hele mooie converters voor die je bij elke videokaart oid met dvi aansluiting krijgt meegeleverd ;) Dus dat is absoluut geen reden om niet voor dvi te kiezen. Alleen ff checken of het een dvi aansluiting is waarvan incl. de analoge pinnen, en niet eentje waar alleen maar digitaal uitkomt.

En dat ati wazig is lijkt me onzin op een laptop, omdat een laptopscherm ook gewoon digitaal is aangesloten intern. En voor zover ik weet heeft ati juist de betere tv-outs over het algemeen.

[ Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 25-10-2005 22:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:14:
probeer het anders eerst eens uit in een computerwinkel hoe de DVI-out is van een laptop met ATI-kaart....
Aaaaaaaarrgghhhh!

Er is geen verschil tussen de kwaliteit bij DVI, maar ik wil gewoon ABSOLUUT GEEN ATI!

Jeez, het heeft geen zin ook hè 8)7 Haha, hoe goed bedoeld ook hoor ;)

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Fujitsu-Siemens Amilo m3438g heeft ook standaard een DVI poort (+CRT plug via DVI) op zijn Nvidia Geforce go6800 zitten. Heb je tenminste een beetje power om je scherm aan te sturen. Bovendien komt deze laptop goed uit tests en is vrij stil. Voor verder info check me signature of de link

[ Voor 13% gewijzigd door svdvlist2 op 26-10-2005 16:41 ]

• MBV

MBV

De TS zoekt iets zoals de Sony S5M, en ik denk dat hij dus geen monster sjouwable laptop met 17" scherm zoekt...

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
volgende week bij de aldi een laptop met dvi kijk maar op de site van de aldi.. kgeloof wel met een ati vid kaart.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ga naar de vobis, zat keus, en even over dat ati, ik heb hier 1 nvidia, 2 keer stuk gegaan, en de tv out, werkt HALF!.. en met de ati's (3 stuks), werkt perfect, super scherp!

Ja instellen heeft ook nut ja!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Ik heb zelf een Dell Inspiron 8600 (met ati) en ik vind het abseurt dat ik dus een VGA out heb op de laptop en dat ik pas een DVI _en_ een VGA out krijg als ik de dockingstation erbij neem (die ik via mijn werk allemaal heb laten bestellen).
Mijn schoonvader heeft een el-cheapo Aldi laptop met DVI output op de laptop. Verder hebben al mijn mac collega's wel een DVI en verder is het nog zeldzaam.

[ Voor 25% gewijzigd door VisionMaster op 26-10-2005 17:24 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:59:
De TS zoekt iets zoals de Sony S5M, en ik denk dat hij dus geen monster sjouwable laptop met 17" scherm zoekt...
Ja klopt, zo'n compact laptopje als die Sony S5M met DVI zou heel mooi zijn. Ik heb al een 19" LCD scherm dat ik er extern via de DVI poort op aan wil sluiten dus plek zat als ik dan een dubbele desktop heb.

Maar ik heb nou 10 winkels geprobeerd maar ik kan nergens uitgebreid zoeken op laptop + DVI, nooit vind ie iets, dus moet ik ze allemaal 1 voor 1 gaan checken...

@FiXeR: dude, ik weet heus wel hoe ik iets moet instellen hoor.

• MBV

MBV

ik denk dat binnenlopen bij een zaak ook wel eens nut heeft. En anders vraag je het even bij dunnet: http://www.dunnet.nl/?pg=8&sg=21. Die jongens willen best wel voor je zoeken (anders vraag ik het ze wel :P) of ze iets kunnen leveren wat aan je eisen voldoet. Als het via een BV kan denk ik trouwens dat ze het nog net ietsje leuker vinden :)
nee ik werk daar niet meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh... BV? Heb een eenmanszaak :)

• Dnc1n
maak jij het jezelf niet extra moeilijk om als eis op te geven dat het persee geen ati mag zijn, ik bedoel vind je de kwaliteit van het totaalproduct niet bellangrijker?

Je hebt het 1maal niet zo voor het zeggen met een laptop, je moet het maar doen met wat er door de fabrikant gelevert wordt, je kunt niet zeggen ik wel er persee een 3com nic in hebben en een nec dvd-rw, ik vind het per definitie afkeuren van ati in een laptop dus ook erg ver gezocht.

Ik zou ook is kijken wat een radeon t.o.v. een geforce kan doen met de batterij. dat lijkt mij bellangrijker in een laptop dan een smaak configuratiescherm wat je niet aanstaat.

en dat ATI slechte beeldkwaliteit heeft is klinklare onzin, je zult wel een verkeerde te pakken hebben gehad. Net als Nvidia verbeterd ieder nieuw product ook weer, en ati heeft de kinderziektes er nu ook wel zo goed als uit, net als Nvidia daar continu mee bezig is.

ik kan je verklappen dat er een tijd geweest is dat ati een betere kwaliteit heeft gehad in beeldweergave tov nvidia, ondertussen kun je het wel gelijk nemen.

Het is niet dat ik je keuze niet respecteer maar ik vind je argumenten niet echt duidelijk, het is meer van eens slecht altijd slecht :/

ik zelf zoek een laptop en dan is het merk adapter nog wel het laatste waar ik naar kijk, zie liever de prestaties, ik ben dan ook wel een beetje Ati fan, vooral ben ik overtuigt van de kwaliteit van de hardware, maarja GeForce heeft wel weer leuke feutures met dat Nview, dat moet ik wel bekennen.
Huidige generatie Intel Adapters weet ik niet veel van, maar ik verwacht daar nou ook niet echt spetterende opties mee.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sja ik ben niet tevreden met ATI, imo zijn de drivers nog steeds een ramp. Maar dat is mijn mening. Qua beeldkwaliteit zit het in elk geval wel goed. Ik zie ook niet in waarom het per direct afgekeurd wordt, maar ik geef toe, ik had <vanwege de drivers> liever een nVidia GPU in mijn laptop gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:24:
[...]

Ik heb niet gezegd dat dat laptops waren. ;)
Wat er met die ander was, staat al in mijn reply.
Maar ik wil het hier nu echt niet langer over ATi hebben. Als ik ATi nou kut vind en ik het niet wil kopen, respecteer dat dan. Ik zeg no zo "ik wil geen geen ATi". A.u.b. einde discussie over ATi hier.
Beste Got bezoeker,

Wij, althans ik wil best helpen maar wij verwachten van een got bezoeker dat hij open staat voor alle ideeen. Wij informeren jou en als er ATI aangeraden zal worden, is het aan jou om die keuze te maken en je kiest blijkbaar niet voor ATI, ke fine with me.
Ik snap dan eigenlijk niet waarom je een topic start? Er zijn weinig nieuwe notebooks met DVI van intel of Nvidia stuk of 5 a 10 daarvan zullen alleen wat proc en memory verschillen zijn.
Ik persoonlijk zou dan een simpele overweging maken en 't zelf op een keus plaatsen.

Succes!!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Dnc1n schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:16:

ik zelf zoek een laptop en dan is het merk adapter nog wel het laatste waar ik naar kijk, zie liever de prestaties, ik ben dan ook wel een beetje Ati fan, vooral ben ik overtuigt van de kwaliteit van de hardware, maarja GeForce heeft wel weer leuke feutures met dat Nview, dat moet ik wel bekennen.
Huidige generatie Intel Adapters weet ik niet veel van, maar ik verwacht daar nou ook niet echt spetterende opties mee.
Bij mijn weten zijn er geen onboard Intel adapters met DVI aansluiting.

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Beetje vreemd dat niemand de Dell Inspiron 9300 er bij zet.
Begint bij 1000 euro ( 17 wxga inch + dvi en ati x300 32mb ) tot wat ik heb _/-\o_ _/-\o_ . (zie sig.)
Koste bij elkaar wel bijna 2,5 maar dan heb je ook wat. :9~

Btw. Na op een WUXGA scherm op een laptop te werken wil je nooit meer terug naar een crt, of een 19 inch tft. ;)

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 07:54:
[...]
Wij, althans ik wil best helpen maar wij verwachten van een got bezoeker dat hij open staat voor alle ideeen. Wij informeren jou en als er ATI aangeraden zal worden, is het aan jou om die keuze te maken en je kiest blijkbaar niet voor ATI, ke fine with me.
Ik snap dan eigenlijk niet waarom je een topic start? Er zijn weinig nieuwe notebooks met DVI van intel of Nvidia stuk of 5 a 10 daarvan zullen alleen wat proc en memory verschillen zijn.
Ik persoonlijk zou dan een simpele overweging maken en 't zelf op een keus plaatsen.
Nou ja! Het staat toch duidelijk in mijn openingspost wat ik wil.
Ik had gewoon een -dacht ik- simpele vraag:

- Een compacte, stille laptop zoals de Sony S5M maar dan met DVI
- nVidia of Intel
- GEEN ATI

Ik begrijp er werkelijk geen bal van dat er dan toch een discussie moet losbarsten over wel of geen Ati. Eén derde van dit topic gaat nu over die discussie terwijl ik helemaal geen Ati wil. |:(

Als er verder niets bestaat met DVI en zonder ATi dan wacht ik nog wel even anders...
Jammer dat die Dell op de frontpage van Tweakers van vandaag weer gewoon VGA heeft en geen DVI.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

We nemen aan dat je zelf ook gezocht hebt, veel GoT'ers geven al aan dat er nauwelijks tot geen laptops zijn met DVI sowiezo geen Intel en amper Nvidia. Toevallig zijn er wel laptops met DVI met een chipset van ATi.

Dit is een discussie forum de mensen hier proberen je te adviseren, zo ook met het advies van goh probeer toch eens naar ATi kijken.

Op GoT zijn veel goeie ervaringen met ATi chipsets, blijkbaar sta jij niet open voor andere input wat ik eigenlijk al kan concluderen aan de manier van antwoorden en je argumenten waarom je geen ATi wil.

Zoals ik al in voorgaande post zei ""succes met zoeken"

Verwijderd

Topicstarter
Als een MOD deze topic ziet mag hij hem van mijn part dichtgooien,
want dit gaat echt nergens meer over.

In elk geval wil ik de mensen die wel ontopic reageerden nog even bedanken voor hun input!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 15:08 ]

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat verwacht je dat wij alles aandragen voor je :? moeten wij voor jou gaan zoeken ofzo?

Ik wil zoiets als de Sony, blijkbaar heb jij ook dan nog nix gevonden ofwel? De eisen die jij hebt zijn zeldzaam, kortom je zal een afweging moeten maken tussen bepaalde dingen:

- DVI of VGA 15pins
- toch geen Nvidia of Intel
- wachten tot ze er wel zijn

Neem aan dat als je zelf hebt gezocht er ook achter bent gekomen dat er weinig zijn met jou eisen.

Verwijderd

Topicstarter
CycloneX schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:17:
Wat verwacht je dat wij alles aandragen voor je :? moeten wij voor jou gaan zoeken ofzo?

Ik wil zoiets als de Sony, blijkbaar heb jij ook dan nog nix gevonden ofwel? De eisen die jij hebt zijn zeldzaam, kortom je zal een afweging moeten maken tussen bepaalde dingen:

- DVI of VGA 15pins
- toch geen Nvidia of Intel
- wachten tot ze er wel zijn

Neem aan dat als je zelf hebt gezocht er ook achter bent gekomen dat er weinig zijn met jou eisen.
Zoals al 2x gezegd heb ik al zelf gezocht maar het is lastig zoeken op laptops + DVI. Zowel op Google als met die trefwoorden in online shops. DVI staat soms ergens tussen de specs vermeld, maar dat krijg je niet als resultaat terug. Dus je kan ze alleen allemaal voor stuk af gaan struinen, geen beginnen aan.

Natuurlijk moet niemand gaan zoeken voor mij. Ik had gedacht dat er meer laptops zouden zijn en dat verschillende mensen die er eentje hebben een gil zouden geven (wat ook gewoon gebeurd is, naast het gejammer van jou).

Die 3 afwegingen die jij opnoemt heb ik allemaal al gemaakt, en ze staan allemaal al 3x in dit topic.
- DVI
- juist Intel of nVidia
- en ja, als dit niet mogelijk is, dan wacht ik totdat het er wel is.

• MBV

MBV

@driexl: jouw eisen zijn niet haalbaar. Je kan het voor de zekerheid nog even proberen bij Dunnet (eenmanszaak is ook MKB en verder maakt het ze volgens mij geen bal uit, is alleen voor onderscheid met Paradigit), maar ik geef je 0,1% kans.
Dan zal je dus toch de afweging moeten maken: DVI óf NVidea chipset, of als 3e keus een dure docking erbij kopen die wel DVI heeft. reken op €150. Het is maar net wat je wilt...
Ik zelf vind het inmiddels ook nergens meer over gaan, maar dat er een paar reacties zijn over ATi <=> NVidea verbaasd me niks. Jouw houding t.o.v. ATi is compleet irrationeel, en daar probeer ik mensen vaak overheen te helpen, samen met nog wat andere Tweakers. Jouw manier van argumenteren ("'t was 1x slecht, dus zal het altijd slecht zijn", 'config scherm is lelijk') is iets dat dat soort reacties uitlokt. Zodra je met 'echte' argumenten komt ('in dit-en-dat spel werkt de driver niet goed', 'uit testen blijkt dat NVidea beter is voor mijn doeleinden', 'ik wil er linux op gooien en NVidea heeft betere ondersteuning daarvoor' en ik wil er nog wel meer verzinnen)

Suc6 met zoeken. Oh ja, als je het topic dicht wilt: stuur een Topic Report, luisteren modjes beter naar :)

edit:
Jij vergeet het docking station. Als je het heel graag wilt hebben moet je een willekeurige notebook uitzoeken met NVidea en klein, en een docking kopen à €150-200.
Ik vergeet ook 1 ding: Apple = ATi in veel gevallen :P

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 27-10-2005 16:25 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

.

[ Voor 101% gewijzigd door j-w op 27-10-2005 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:23:
Jouw houding t.o.v. ATi is compleet irrationeel, en daar probeer ik mensen vaak overheen te helpen, samen met nog wat andere Tweakers. Jouw manier van argumenteren ("'t was 1x slecht, dus zal het altijd slecht zijn", 'config scherm is lelijk') is iets dat dat soort reacties uitlokt.
Ik was er vanuit gegaan dat ik helemaal geen argumenten hoefde te geven voor mijn keuze qua video, want die stond al vast. Ik heb 2x ATi gehad (de één 2 jaar geleden en de ander een half jaar geleden), en 2x was ik daar niet tevreden over, ik wil dat dus gewoon niet meer, punt uit :)

Maar de ervaring leert me dat wat je ook zegt in die gevallen, het nooit goed is en dat het alleen nog maar meer offtopic reacties veroorzaakt. Jammer.

Stel dat iemand nou persé een BMW wil kopen, dan ga ik toch ook niet lopen gillen dat hij een Mercedes moet nemen omdat die die ook lekker rijdt?

Het enige dat ik nu kan en zal doen is rustig afwachten totdat er wel een niet-ATi laptop is met DVI.

Een mailtje naar een MOD had ik al gestuurd maar nog geen respons...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
de kwaliteit van dvi t.o.v. vga is nog niet echt zichtbaar
waarom kies je dan niet voor een vga->dvi adapter? dan kun je em toch aansluiten? of praat ik nu raar

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:39:
de kwaliteit van dvi t.o.v. vga is nog niet echt zichtbaar
waarom kies je dan niet voor een vga->dvi adapter? dan kun je em toch aansluiten? of praat ik nu raar
Ik kan je verzekeren: ik zie het verschil superduidelijk. Met alle drie, Intel, Ati en nVidia is duidelijk het verschil tussen VGA en DVI te zien.

En het zou natuurlijk andersom moeten. Inmiddels DVI standaard en een verloopje voor naar VGA.

Maar hee, het bestaat dus wel, zoals svdvlist2 zegt. Zie de Fujitsu-Simens Amilo die hij aanhaalt. _/-\o_

Jammer dat die nieuwe Dell XPS M140 van $ 999,- geen DVI poortje heeft...

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Jij hebt al voor jezelf al bepaald dit wil ik punt, dus in principe is dit topic nutteloos tenzij idd wat jij al zei iemand toevallig zo'n laptop weet ;)

Maar nu is het afwachten dat zo'n laptop leverbaar is, hoop dat het niet lang duurt voor je :D

GoT is nou eenmaal een plek waar snel discussies onstaan, zie het als een positief iets mensen willen hun positieve ervaringen graag delen zodat mensen breder gaan kijken.

edit:
hij is gevonden :o

[ Voor 6% gewijzigd door CycloneX op 27-10-2005 17:58 ]

• DukeBox
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:25:
[...]

Sjoooo! Dure jongen ;) Heb je nog beeld op de laptop zelf als je er met DVI nog een scherm aanhangt?
Jawel, kan je kiezen wat je wilt, mirror, extend enz.. als ik 2 schermen aansluit (1 op dvi, 1 op vga) en deze beiden activeerd op extend dan schakeld de interne wel uit. Mirror is daarentegen wel mogelijk. tot 4 tegelijk (intern, dvi, vga en svideo/composiet).

• Murcielago
in het geval dat er inderdaad een laptop wordt gevonden, wat mag deze kosten?
dell heeft wel een aantal laptops, de xps m170 en de 9300, maar die kosten nogal wat

Verwijderd

Topicstarter
CycloneX schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:57:
Jij hebt al voor jezelf al bepaald dit wil ik punt, dus in principe is dit topic nutteloos tenzij idd wat jij al zei iemand toevallig zo'n laptop weet ;)

Maar nu is het afwachten dat zo'n laptop leverbaar is, hoop dat het niet lang duurt voor je :D

GoT is nou eenmaal een plek waar snel discussies onstaan, zie het als een positief iets mensen willen hun positieve ervaringen graag delen zodat mensen breder gaan kijken.
Klopt!

Okee thanks ;)

• DukeBox
djmurcielago schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:03:
dell heeft wel een aantal laptops, de xps m170 en de 9300, maar die kosten nogal wat
de M140 ? 999€ Never mind, heeft een intel (zoals jij evt. wel wilt) maar geen dvi.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2005 18:09 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 16:29
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:45:
[...]

Aaaaaaaarrgghhhh!

Er is geen verschil tussen de kwaliteit bij DVI, maar ik wil gewoon ABSOLUUT GEEN ATI!

Jeez, het heeft geen zin ook hè 8)7 Haha, hoe goed bedoeld ook hoor ;)
Dude jij bent gewoon eigenwijs...

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:03:
Ik dacht zo rond de 1500 euro, liefst lager :)
Graphics hoeven niet zo exotisch te zijn, ik ga er toch geen games op doen, hoofzakelijk Photoshop.
Liefst laptop zo compact mogelijk, want ik heb toch nog een 19" LCD scherm erbij.

Jeetje ik vind het zooo jammer dat er op de Sony Vaio S5M en op die Dell XPS M140 geen DVI zit. Anders waren ze echt perfect geweest voor mij... Is er niemand die toevallig iets heeft dat hier op lijkt, dus non-Ati maar wel met DVI?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Ik zoek net even 5 minuutjes op google "laptop with dvi", in de eerste hit (alexking ofzo) wordt verwezen naar de acer notebooks. Meer bepaald de TravelMate 4650, deze kan je krijgen met een intel graka en dvi poort.
Ik raad je dus aan om ook even bij acer te gaan kijken achter een laptopje...

Even in de pricewatch gekeken voor je en daar vind je:
Acer Travelmate 4654LMIB (P-M 760; 512MB; 100GB; 15" TFT; DVD+/-RW; WXP Pro) € 1299,78
Dus nog mooi binnen jou budget :)

Veel laptopfun ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Denhomer op 27-10-2005 19:20 . Reden: Prijs erbij gezet ]

• Murcielago
je hebt gelijk, kan de TS eindelijk z'n spul halen :P

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:10:
[...]

Ik was er vanuit gegaan dat ik helemaal geen argumenten hoefde te geven voor mijn keuze qua video, want die stond al vast. Ik heb 2x ATi gehad (de één 2 jaar geleden en de ander een half jaar geleden), en 2x was ik daar niet tevreden over, ik wil dat dus gewoon niet meer, punt uit :)

Maar de ervaring leert me dat wat je ook zegt in die gevallen, het nooit goed is en dat het alleen nog maar meer offtopic reacties veroorzaakt. Jammer.

Stel dat iemand nou persé een BMW wil kopen, dan ga ik toch ook niet lopen gillen dat hij een Mercedes moet nemen omdat die die ook lekker rijdt?

Het enige dat ik nu kan en zal doen is rustig afwachten totdat er wel een niet-ATi laptop is met DVI.

Een mailtje naar een MOD had ik al gestuurd maar nog geen respons...
Als ik zeg "ik ga een BMW kopen" waar mijn oom (ex-mercedes dealer) bijzit, dan gaat die echt roepen dat die éne BMW die hij heeft gehad, 3x is vervangen in 3 jaar met in de tussentijd verschillende versnellingsbakken. Ik ben ook altijd benieuwd naar de argumenten voor zo'n keuze, en die waren in jouw geval niet echt duidelijk te vinden. Soms heeft iemand de verkeerde argumenten, en kan je dus iemand helpen door ze te vragen en weerleggen.
Daarnaast heb je in computerland gewoon veel fanboys rondlopen, dus als jij zonder argument zegt dat merk A beter is dan merk B en dus wilt hebben, dan gaan ze daar tegenin. Ik doe het voornamelijk voor de sport ;). Als je hier eens rondkijkt zal je zien dat het fenomeen 'holy war' niet geheel onbekend is. Zoek maar eens op speakerkabels in een ander subforum :).

Over naar behulpzame modus: wat is er mis met docking stations? Laptop erin klikken en je muis, toetsenbord en monitor zitten erin zonder onhandig gefriemel. En je krijgt andere aansluitingen erbij, in sommige gevallen DVI. Sony heeft ook docking stations, dell ook, ga eens kijken zou ik zeggen.
Enneh, ik bedoelde topic report, links bovenaan een topic: http://gathering.tweakers...mages/icons/icon_hand.gif

@Denhomer: Wat ik begrijpt zoekt de TS een kleinere notebook, 12" ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 27-10-2005 19:18 ]

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Denhomer schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:41:
Ik zoek net even 5 minuutjes op google "laptop with dvi", in de eerste hit (alexking ofzo) wordt verwezen naar de acer notebooks. Meer bepaald de TravelMate 4650, deze kan je krijgen met een intel graka en dvi poort.
Ik raad je dus aan om ook even bij acer te gaan kijken achter een laptopje...

Even in de pricewatch gekeken voor je en daar vind je:
Acer Travelmate 4654LMIB (P-M 760; 512MB; 100GB; 15" TFT; DVD+/-RW; WXP Pro) € 1299,78
Dus nog mooi binnen jou budget :)

Veel laptopfun ;)
Zie link DVI-D poort ook nog :D

klik hier

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De amilo 3438 is ook voor minder dan 1500 te krijgen met 17.2 inch 1440*900 scherm en geforce go6800 256ram. Maar graka was niet echt boeiend las ik, dan is idd die acer wel een aanrader.

Maar misschien is een goede graka wel handig om je 2de scherm aan de DVI poort fatsoenlijk aan te sturen.

Waarom deze topic idd telkens weer terug gaat naar ati weet ik niet, maar er zijn voldoende oplossingen voor intel icm DVI. Al wordt dat niet altijd overal vermeld.

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Ik ben op zoek naar een stille laptop met een DVI aansluiting.

Nou is het de bedoeling dat ik mijn nieuwe IIyama X486S LCD erop aan kan sluiten, maar dat ik ook het beeld op mijn laptop behoud. Dus zeg display1 is de laptop en display2 is mijn IIyama LCD scherm.

Kan dit? Of valt dan automatisch het beeld op de laptop uit, als je iets aan de DVI port aanplugt?

Ik kan nauwelijks zoeken op laptops met DVI, en dan weet ik nog niet of ik 2 schermen tegelijk kan gebruiken. Liefst met een nVidia of Intel ingebouwde grafische kaart. Absoluut geen ATi. Zoiets als de Sony VAIO S5M pricewatch: Sony Vaio S5M (P-M; 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 13,3"TFT; WXP Home) vind ik zelf zeer okee, maar die heeft helaas geen DVI :)

Als er iemand een goede laptop weet met bovenstaande specificaties dan hoor ik dat zeer graag!

Ehm waar in dit verhaal staat compact??? }:O

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Verwijderd

Topicstarter
De Sony die ik daar noem is een compact dingetje. MBV merkt dat nog op en later in het topic komt het nog wat uitdrukkelijker ter sprake.

Hier, nog een mooie laptop, wel groot: http://www.laptops.nl/laptops/vx7600/vx7600-index.htm
Deze zal wel niet te betalen zijn, zij durven niet eens de prijzen erbij te zetten op hun site :)

Verwijderd

Topicstarter
Aan de hand van de replies heb ik besloten om mijn plannen nog even in de ijskast te zetten.

Op dit moment heb ik de laptop toch nog niet echt nodig. Ik zie zojuist op nieuws: Apple Intel-laptops mogelijk met iSight en breedbeeld dat er april/mei 2006 nieuwe Apple Intel laptops gelanceerd zullen worden. Tot die tijd kan ik nog net wachten. Ook zal DVI bij de niet-Apple notebooks dan wat meer mainstream worden denk ik, zodat ik meer keus heb dan nu.

Thanks voor de input!

Ik zal nog replyen welke het uiteindelijk geworden is. Niet dat dat jullie nog wat zou uitmaken :)

• Dnc1n
toch frapant dat de topicstarter alles wil behalve ati :p
intel, apple, nvidia, maakt hem allemaal nix uit maar geen ati :+

Verwijderd

Topicstarter
Zo is het maar net!

Tja, ik zit er al lang aan te denken om over te stappen op Apple. Vandaar dat die overstap Apple <-> PC me niet veel kan schelen. Ik krijg vaak bestanden van Apple gebruikers doorgestuurd om te bewerken en als daar geen extensie achter staat dan kan de PC ze niet direct openen, dat is zwaar irritant. En voor de rest doe ik alleen Photoshop, web design/development en office werk erop. Nog niet zo lang geleden had ik een Shuttle SB86i had gekocht + een XFX nvidia 6600 dual DVI + tv-out passief kaartje (die erg goed bevalt), maar toen kreeg ik weer een conflict met de ingebouwde gigabit ethernetcontroller. Als je een Apple koopt dan is meteen alles goed op elkaar afgestemd. Maarja, met een Windows OS laptop waar alles al inzit, dat is ook al allemaal goed op elkaar afgestemd. Anyway, de stap Windows - OS X dat boeit me niet zo. En misschien zijn beide OS'sen wel te draaien op de nieuwe Intel laptops eerdaags.

Maar ja, wat ik wel weet is dat ik absoluut geen Ati wil! :+
En toch ook weer heel frapant dat Ati ook nu toch weer ter sprake komt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hee, dit is wel heel leuk, misschien Intel Apple's al in januari 2006 -> nieuws: Introductie Intel-PowerBook en -iMac mogelijk al in januari

Januari is sowieso een goede maand om computer gear te kopen, dus ik wacht in spanning af!

• MBV

MBV

http://www.apple.com/nl/powerbook/specs.html
Kijk eens bij 15 en 17 inch :P
of bij http://www.apple.com/nl/ibook/specs.html

Ik denk dus dat jij geen Intel Apple gaat kopen, want daar zit ATi in :+
Veel plezier met je Apple trouwens :)

• Dnc1n
niet schrikken topicstarter!: :+

[stond plaatje ati]

edit:

mjah flauw geintje tussendoor moet toch kunnen?

[ Voor 64% gewijzigd door Dnc1n op 09-12-2005 22:41 ]

• MBV

MBV

Kan je hem iets sneller hosten? Enneh, die flame- c.q. holywar was toch al uitgevochten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh, r*t toch op met dat k*t Ati, Ik zeg toch dat ik dat niet wil? :+

Ja, kan je alsjeblieft dat lelijke plaatje weghalen? Het houdt het hele topic op met laden...

//edit//
Video voor dvi uit. Dat is voor mij ook belangrijk.
nieuws: Videokwaliteit nVidia, ATi en XGI vergeleken
Weer een reden om geen Ati te nemen!

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:40:
http://www.apple.com/nl/powerbook/specs.html
Kijk eens bij 15 en 17 inch :P
of bij http://www.apple.com/nl/ibook/specs.html

Ik denk dus dat jij geen Intel Apple gaat kopen, want daar zit ATi in :+
Veel plezier met je Apple trouwens :)
Je vergeet dus de 12" PowerBook, die heeft nVidia :)
Hoe compacter hoe beter (voor mij dan).

Misschien heeft de nieuwe 13" breedbeeld Apple Intel laptop die in januari uit schijnt te komen ook wel nVidia...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 21:32 ]

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:02:
Aaargh, rot toch op met dat kut Ati, Ik zeg toch dat ik dat niet wil? :+

Ja, kan je alsjeblieft dat lelijke plaatje weghalen? Het houdt het hele topic op met laden...

//edit//
Video voor dvi uit. Dat is voor mij ook belangrijk.
nieuws: Videokwaliteit nVidia, ATi en XGI vergeleken
Weer een reden om geen Ati te nemen!
Dat gaat alleen over het algoritme dat gebruikt wordt voor DVD-decoding. Zegt absoluut niks over de beeldkwaliteit in games. En daarnaast zijn de verschillen zo marginaal dat je ze bijna kan verwaarlozen.
ATi heeft daar tegenover een veel betere VGA-kwaliteit staan :P

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:00:
[...]

Dat gaat alleen over het algoritme dat gebruikt wordt voor DVD-decoding. Zegt absoluut niks over de beeldkwaliteit in games. En daarnaast zijn de verschillen zo marginaal dat je ze bijna kan verwaarlozen.
ATi heeft daar tegenover een veel betere VGA-kwaliteit staan :P
1). ik hoef geen games
2). DVD-decoding vind ik wel belangrijk
3). VGA gebruik ik niet vandaar DVI

:+

Als iemand toevallig nog een leuke, compacte, non-Ati laptop weet met DVI dan hoor ik dat graag!

Jammergenoeg is de nieuwe Intel Powerbook boven mijn budget.
En ik heb (voorlopig) eigenlijk toch liever gewoon Windows denk ik...

• MBV

MBV

*News flash!* ATi is recent toch beter dan NVidea, door een nieuw algoritme ofzo :)
nieuws: ATi verbetert videokwaliteit met nieuwe Catalyst-drivers

Dus: jij bent op zoek naar een wél-ATi laptop, zoals bijv een MAC :P

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:02:
*News flash!* ATi is recent toch beter dan NVidea, door een nieuw algoritme ofzo :)
nieuws: ATi verbetert videokwaliteit met nieuwe Catalyst-drivers

Dus: jij bent op zoek naar een wél-ATi laptop, zoals bijv een MAC :P
Jeetje! :+

Maar ik vind dat control panel van Ati zo irritant werken...

• Dnc1n
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:54:
[...]

Jeetje! :+

Maar ik vind dat control panel van Ati zo irritant werken...
altijd beter dan het intel control panel :p

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ja daar zeg je wat :)

Ik zie op Dell dat de Inspiron 9300 een DVI uitgang heeft.
En vanaf € 1149,- dus dat is zeker nog wel te doen.

Wel balen dat de Sony Vaio's nog steeds geen DVI uitgang hebben :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 00:11 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 08:18

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:44:
[...]

Ik kan je verzekeren: ik zie het verschil superduidelijk. Met alle drie, Intel, Ati en nVidia is duidelijk het verschil tussen VGA en DVI te zien.

...
Das knap, want volgens mij zijn er geen Intel GPU's met DVI uitgang, vraag me af hoe jij dit verschil geconstateerd hebt.

Verder slaat natuurlijk je controlpanel geneuzel nergens op, want je hebt keuze uit het Control Panel zelf, of het Catalyst Control Center, of het 3rd Party ATi Tray Tools.

Het verschil tussen DVI en VGA zie je wel, maar op een 19" TFT zal dat verschil niet zo groot zijn denk ik, ik merkte het op mijn Samsung 710T iig totaal niet, VGA en DVI beiden lekker scherp.

En die IntelAppels krijgen allemaal X1600's aan boord, dus die vallen ook weer voor je af, hoewel ik wel net als vele anderen vind dat je eigenwijs bent, maargoed, niemand is perfect, bij mij is dat ook een aangeboren kwaaltje :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Thund3r schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:32:
[...]

Das knap, want volgens mij zijn er geen Intel GPU's met DVI uitgang, vraag me af hoe jij dit verschil geconstateerd hebt.

Verder slaat natuurlijk je controlpanel geneuzel nergens op, want je hebt keuze uit het Control Panel zelf, of het Catalyst Control Center, of het 3rd Party ATi Tray Tools.

Het verschil tussen DVI en VGA zie je wel, maar op een 19" TFT zal dat verschil niet zo groot zijn denk ik, ik merkte het op mijn Samsung 710T iig totaal niet, VGA en DVI beiden lekker scherp.

En die IntelAppels krijgen allemaal X1600's aan boord, dus die vallen ook weer voor je af, hoewel ik wel net als vele anderen vind dat je eigenwijs bent, maargoed, niemand is perfect, bij mij is dat ook een aangeboren kwaaltje :P
1). Als je goed leest ging het over het verschil tussen VGA en DVI. Dat verschil kan iedereen duidelijk zien. Of je nou een Intel VGA vergelijkt met DVI of een nVidia VGA met DVI.

2). Nou noem je dus weer 2 Ati mormels op waar ik liever niet mee wil werken

3). ik verzeker je, ik zie het superduidelijk

4). :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 10:18 ]

• Murcielago
t moet dus per se een nvidia zijn met dvi, maar de videokaart hoeft niet zo snel te zijn
dan maak je het jezelf best lastig
wat mocht ie ook alweer kosten?

ik hoop dat je er neit te veel haast mee hebt, maar die laptops zijn zo goed als niet te vinden
de enige die ik tegenkom die ook nog es klein is, is de apple powerbook g4 1,5 ghz 12"

[ Voor 38% gewijzigd door Murcielago op 20-01-2006 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal! :)

En dan prijs < € 1500,-

Ik heb er niet echt echt veel haast mee, kan nog even met mijn desktop vooruit, maar eigenlijk liever hoe sneller hoe beter.

Echt jammer dat die Vaio's geen DVI aansluiting hebben hoor, want die vind ik denk ik nog het mooist...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 08:18

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:17:
[...]

1). Als je goed leest ging het over het verschil tussen VGA en DVI. Dat verschil kan iedereen duidelijk zien. Of je nou een Intel VGA vergelijkt met DVI of een nVidia VGA met DVI.
En als jij goed leest, zie je dat ik vraag hoe je VGA/DVI op een Intel hebt vergeleken, aangezien ik nog nooit een Intel GPU met DVI uitgang tegen ben gekomen :) Ik vond namelijk zelf op een Geforce4 het verschil tussen DVI en VGA erg groot (VGA was vooral op 1280+ erg brak, DVI stuk beter) en bij 1 van mn ATi's was dit altijd geen verschil, VGA en DVI beiden prima, het verschil was verwaarloosbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 20-01-2006 11:33 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ah okee... http://global.shuttle.com...ebone/SD11G5-features.asp :)

Ook die Dell laptop Inspiron 9300 heeft Intel graphics met DVI zag ik gisteren...

Maar het grootste verschil tussen VGA en DVI zag ik met een ATi.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 12:08 ]

• Murcielago
die dell is 17", dat was toch te groot?
en het is toch een ATi

[ Voor 29% gewijzigd door Murcielago op 20-01-2006 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Krijg nou wat... Pfff ik was gisteren toch al zo gaar... heb totaal verkeerd gekeken dan 8)7

• Dnc1n
enige waar je bij dell voor terecht kan is dan:

inspiron 9400
17", Intel duo core, gf7800go, 1959 euro
of de XPS serie maar die is nog prijziger :)

• MBV

MBV

Eigenwijs zijn is duur, blijkt :P

• Dnc1n
promedion M570B is te koop met 7800gtx en heeft dvi,
kost een paar centen maar zo te zien wel een lache ding.
voor jou denk ik weer overkill

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:42
Dnc1n schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:18:
enige waar je bij dell voor terecht kan is dan:

inspiron 9400
17", Intel duo core, gf7800go, 1959 euro
of de XPS serie maar die is nog prijziger :)
Zodra de Dell 9300 op is, komen er goedkopere versies uit van de 9400.
Vanaf 1000 euro. Op alle 9400 modellen zit of een nvidia chip: 7800 of een intel cip: integraded 900, als ik het goed heb.

• Murcielago
hij wilde een handzame laptop die hij makkelijk overal heen kan slepen, een 17" gaat dan niet echt lukken
hij wilde ook per se dvi omdat hij een mooi scherm heeft staan

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:24
Wou ik ook zeggen, (ik heb m zelf ook gekocht :9 )
Ik ben er zelf heel erg tevreden over :)
(Die afstandsbediening is met presentaties ook zeer handig :*) )
Alleen hij heeft idd een een ati kaartje....

(Met de drivers die er al op stonden kon je simpel het 2e beeldscherm als: 1: kloon of 2: bureaubladverlening instellen)

[ Voor 40% gewijzigd door SmiGueL op 21-01-2006 21:42 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Verwijderd

Topicstarter
SmiGueL schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:33:
[...]

Wou ik ook zeggen, (ik heb m zelf ook gekocht :9 )
Ik ben er zelf heel erg tevreden over :)
(Die afstandsbediening is met presentaties ook zeer handig :*) )
Alleen hij heeft idd een een ati kaartje....

(Met de drivers die er al op stonden kon je simpel het 2e beeldscherm als: 1: kloon of 2: bureaubladverlening instellen)
Ja, ziet er wel mooi uit die Fujitsu Siemens Amilo M1437.

Zag zelf nog een Vaio centrino laptop bij de MM voor 900 euro, maar helaas geen DVI. Maar ik denk dat het eerdaags wel meer mainstream gaat worden zo'n aansluiting standaard erop.

Wezep, enig idee op wat voor'n termijn die Dell inspirons 9300 op zullen zijn? :)

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:42
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:33:
[...]

Wezep, enig idee op wat voor'n termijn die Dell inspirons 9300 op zullen zijn? :)
Mij is door een Dell verkoper gezegd dat dit einde van de maand zal zijn.

• Murcielago
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:33:
[...]

Ja, ziet er wel mooi uit die Fujitsu Siemens Amilo M1437.

Zag zelf nog een Vaio centrino laptop bij de MM voor 900 euro, maar helaas geen DVI. Maar ik denk dat het eerdaags wel meer mainstream gaat worden zo'n aansluiting standaard erop.

die zijn 17" dus dan krijg je toch een soort dual-screen, toch?

• Dnc1n
dat bepaalde merken hem niet inbouwen heeft vaak te maken met dat diezelfde merken ook dockingstations hebben met dvi aansluiting, zoals sony.
asus heeft nu wel een laptop met dvi aansluiting welliswaar een ati, maargoed
het is in ontwikkeling :p

Verwijderd

Topicstarter
wezep schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:48:
[...]

Mij is door een Dell verkoper gezegd dat dit einde van de maand zal zijn.
Ah mooi, ik zal het in de gaten houden, thanks!

@djmurcielago: yep. voor aan mijn bureau desktop extension en voor aan de tv clone mode.

@duncanvdlinden: ja inderdaad. ik heb net nog op de Sony site alle specificaties van alle verschillende Sony Vaio's bekeken, maar niet één heeft DVI op het apparaat zelf zitten. Wel op het dockingstation. Ook de 2 nieuwe topmodellen van > € 2000,- hebben het er niet direct op zitten. Wel jammer want stel dat ik in mijn slaapkamer een Divx filmpje wil kijken op de tv met DVI (ik wil natuurlijk wel het beste beeld) dan zal ik ook de dock mee moeten slepen. Sony valt dus af want dat vind ik niet handig.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een vergelijksite is of een online shop waar je kunt zoeken op laptops met DVI?

Ik heb echt alle mogelijke sites geprobeerd, maar als ik zoek op DVI in een categorie laptops of notebooks krijg ik steeds 0 resultaten, ook al zijn ze er naturlijk heus wel. Erg jammer dat je niet kan zoeken op een veldje DVI...

Verwijderd

Topicstarter
Grappig dit Kruidvat ding: http://www.internetvoorde...trino_Notebook-14593.html

Beeteje vierkante doos alleen :)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

mr_petit

opperprutser

Da's idd best wel goedkoop. Op medionshop.nl is 'ie nog 999,- (wat weer aan de prijzige kant is.
Er staat trouwens dat 'ie zowel VGA als DVI output heeft (kan ik me nauwelijks voorstellen op zo'n kleine notebook; ze zullen er wel een DVI->VGA adaptertje bijleveren)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen. Zit alleen geen normale tv-out op voor een ouderwetse tv...
Zou handig zijn voor op vakantie, kan je wat films meenemen en dan op de TV daar aansluiten en kijken.
Een VGA -> s-video/gele tulp verloopje bestaat niet toch?

Ik geloof alleen dat hij beige is!
Moet niet gekker worden, oude tijden herleven weer, mijn Amiga was ook beige :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 00:16 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

mr_petit

opperprutser

Maar een VGA -> s-video/gele tulp verloopje bestaat niet toch?
bij mijn weten niet (vga -> component werkt ook niet altijd zomaar overigens)

overigens werkt breedbeeld scherm<->4:3 scherm ook niet altijd even lekker.

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1 2 Laatste