Minimale eisen decoden divx4

Pagina: 1
Acties:

• FlyingFreak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:23
Ik heb een tijdje geleden een laptop van iemand kunnen overnemen, het betreft een Acer Travelmate 351TEV met de volgende specificaties:

Processor: Intel Pentium III 700mhz
Geheugen: 256mb SD-RAM 100mhz
Video: Trident CyberBlade AGP-2X
Besturingssyteem: Winxp SP2

Ik bezit een aantal films welke in het formaat Divx4 zijn (uitgelezen doormiddel van G-spot).
Mijn laptop heeft echter de grootste problemen met het afspelen van de films, de framerate is echt storend laag, zo'n 3/4 frames per seconde.

Uiteraard heb ik de minimale specificaties voor divx4 opgezocht. Mijn laptop lijkt te voldoen aan de eisen die ik her en der tegenkom.

De codecs die ik geprobeerd heb zijn: officiele divx (van divx site), nimo codec pack.
De players die ik geprobeerd heb zijn: Windows Mediaplayer 10, Windows Mediaplayer Classic, Divx player (van dix site).

Mijn vragen:

Probeer ik nu teveel te eisen van deze laptop?? Oftewel, kan deze laptop divx4 gewoon weg niet aan??

Is er misschien een codec/codecpack of een player die wel zou kunnen zorgen voor een vloeiende weergave (misschien doormiddel van een filter?)?

De search heb ik geprobeerd, ik kom dan echter bij desdanig oude posts dat ze niet meer relevant zijn door specificaties en versies van divx.

Alle hulp is welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door FlyingFreak op 23-10-2005 22:42 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
ah..snel je post geedit zie ik ;)

[ Voor 77% gewijzigd door 0siris op 23-10-2005 22:43 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Volgens mij moet dit wel kunnen op een PIII700... probeer eens met FFDshow, of probeer zo veel mogelijk met originele decoders te werken (dus geen divx4 decoden met een divx6 *divx4 compatible* decoder.)
Verder, wat voor'n videokaart zit er in je laptop, soms kan deze ook 'te slecht', waardoor de processor belastig veel hoger wordt bij het afspelen van divx. Google geeft me, in de 2 minuten die ik zin had om te kijken, wel een aantal mensen met vergelijkbare problemen met deze kaart... FFD-show gaat daar soms slimmer mee om, dus daar zou ik als ik jou was eens naar kijken..

[ Voor 26% gewijzigd door Luxx op 23-10-2005 22:53 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• FlyingFreak
Zoals aangegeven in mijn openingspost:
Video: Trident CyberBlade AGP-2X

Als kleine aanvulling kan ik vertellen dat deze 8mb videogeheugen heeft.

• FlyingFreak
Helaas gaan succes met FFDShow......het afspelen gaat nu wel een stuk vloeiender alleen geluid en beeld lopen absoluut niet meer synschroon.

Ik heb wat hits op google uitgepluitst maar ook daar kom ik niet verder mee dan ik nu ben. Dus iederen die iets weet, graag!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Systeem is snel zat ik daaie hierzo divx op een pll 400Mhz 64Mb ram.
hoeveel ram gebruikt je systeem?

[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 24-10-2005 01:14 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

FlyingFreak schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:44:
Helaas gaan succes met FFDShow......het afspelen gaat nu wel een stuk vloeiender alleen geluid en beeld lopen absoluut niet meer synschroon.

Ik heb wat hits op google uitgepluitst maar ook daar kom ik niet verder mee dan ik nu ben. Dus iederen die iets weet, graag!
Loopt het geluid continu achter, of juist voor? of wisselt het geluid tov het beeld. Als het tijds-gap tussen beeld en geluid continu het zelfde is, is er met de juiste software nog wel wat aan te doen (o.a. mediaplayerclassic kan daar wel iets mee).

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• FlyingFreak
Nee deze is niet continu, heeeeeeeeel langzaam haalt het beeld het geluid bij, maar niet helemaal.
Het geluid loopt nu dus voor op het beeld.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:18
Het moet kunnen, maar dat hangt wel een beetje van je XP install af. Als hij na het opstarten direct 150 Mb vreet door allerlei programma's die automatisch opstarten, heb je grote kans dat hij dit niet gaat trekken. Ik keek vroeger altijd films op een Celeron 500 /128 Mb laptop, en ja, dat ging perfect. (Wel met een ultra cleane XP install).

Roomba E5 te koop

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 03:19

j86

Hier ben ik ook een HELE lange tijd mee bezig geweest, Celeron 400, 256 ram.
Met VLC kon ik het net niet bijhouden, als ie 500 mhz was geweest was het wel gelukt!

Ik heb verder alle instellingen van WMP geprobeerd, alle OS vanaf win95, veel geconvert naar een makkelijker formaat (dat werkte wel, maar je hebt wat meer schijfruimte nodig, en een goede converter).

• FlyingFreak
Windows install is volkomen Clean, net geinstalleerd en eigenlijk enkel windows geupdate. Dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik vermoed dat je antieke onboard videochip roet in 't eten gooit... Pin me er alleen niet op vast :) Experimenteer eens met wat verschillende drivers, of gooi het ding eens op 640x480 ofzo... Trident is iig niet echt state of the art ;)

Als de kaart niet (goed) aan hardwareversnelling doet, dan is zelfs een P4 te langzaam.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

strandbal schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:48:
Als de kaart niet (goed) aan hardwareversnelling doet, dan is zelfs een P4 te langzaam.
Dat lijkt me sterk, mijn huidige xbox speelt zelfs HDTV films af (1280x720 @ 24fps Xvids en dat met een 733Mhz proc). Wat bij Divx/Xvid ook meespeelt is hoe de file geencode is: global motion compensation of Quarter pixel encodings zijn bijzonder zwaar voor je CPU. 3/4 fps klinkt niet als een CPU bottleneck, want die moet meer kunnen, (video) geheugen zal wel een issue kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 17:01 ]

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 17:23

GeekK

Rag Mama Rag

Ik heb een Pentium III, 450Mhz + Nvidia TNT2 128 MB en kan daar perfect XviD/DivX mee afspelen.

Nu alleen even niet, maar dat komt omdat ik teveel aan windows gerommeld heb...

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Pagina: 1