Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over waterkoeling,

ik wil een Thermaltake BigWater SE gaan halen.

maar mijn vraag is: wat gaat er in?

moet er gewoon water in , of speciale vloeistof?

en welke dan?

want er stond ook Zalman ZM-G100. Speciale vloeistof om Corrosie tegen te gaan.

kan ik er gewoon water in doen?

of MOET er speciale vloeistof in?

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Kom op hoor. Dat staat allemaal netjes in de faq.

Je krijgt er notabene gewoon vloeistof bij.

Water alleen kan dus niet.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan er gewoon water in doen, maar dan kan je last krijgen van kalkaanslag, algen en troep :p

Dit hoort en DOC thuis en dan wel in dit topic: [rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml]

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 23-10-2005 19:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Er zit een koelvloeistof bij het setje in. Als je echter een keer moet bijvullen of iets dergelijks kun je er gewoon autokoelvloeistof in gooien, dat is redelijk goedkoop en het werkt erg goed, het smeert je pomp ook nog.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

zou zeggen kijk hier ff http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1077165

daar vin je je antwoord vast wel tussen denk ik

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
je krijgt er vloeistof bij geloof ik.
als je het op een gegevenmoment moet bijvullen dan zou ik wel de oude vloeistof eruit halen en dan weer helemaal opnieuw bijvullen met zoals hierboven auto koelvloeistof of gedemineraliseert water (wat te koop is in de grotere supermarkt) maar dan zou ik wel bij de lokale viswinkel een anti alg goedje halen ten behoeve van het water en je slangen

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 15:40
fsfikke schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:40:
Je kan er gewoon water in doen, maar dan kan je last krijgen van kalkaanslag, algen en troep :p

Dit hoort en DOC thuis en dan wel in dit topic: [rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml]
Liever hier:
Thermaltake Bigwater ervaring? of
Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 5

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:35

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

autokoelvloeistof zou ik dus net niet doen, daar zit antivries bij in, wat niet goed is voor je koelprestaties....

De Nederbelg !

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
jellabie schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:25:
autokoelvloeistof zou ik dus net niet doen, daar zit antivries bij in, wat niet goed is voor je koelprestaties....
Jawel hoor, heb hier een een 3000+ Winchester @ 2.2 Ghz met een Bigwater setje @ 32 Graden. (wel met een andere pomp, maar dat doet er niet toe). Er word ook nergens afgeraden om autokoelvloeistof te gebruiken, erg veel tweakers gebruiken het en ik weet niet eens of jij wel ervaringen hebt met waterkoeling ofzo. Dus loop niet rond te sproeien dat autokoelvloeistof voor slechte koelprestaties zorgt.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 15:40
scheelt 1-5 graden afhankelijke van de hoeveelheid anti-vries :)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:35

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Go3s1m4n schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:06:
[...]

Jawel hoor, heb hier een een 3000+ Winchester @ 2.2 Ghz met een Bigwater setje @ 32 Graden. (wel met een andere pomp, maar dat doet er niet toe). Er word ook nergens afgeraden om autokoelvloeistof te gebruiken, erg veel tweakers gebruiken het en ik weet niet eens of jij wel ervaringen hebt met waterkoeling ofzo. Dus loop niet rond te sproeien dat autokoelvloeistof voor slechte koelprestaties zorgt.
Zoals Vandread al zei...

En ik heb waarschijnlijk heel wat meer ervaring met watercooling en/of casemodding dan u.

De Nederbelg !

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
En daarnaast smaakt koelvloeistof echt ranzig, dus als je een keer met je mond oid moet ontluchten kan je daarna meteen weer je handen en je mond omspoelen. Spul kleeft ook aan je handen, ik heb het gebruikt in mijn WC setup maar vond het nou niet zon grandioos succes.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

The Widow Maker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:17:
En daarnaast smaakt koelvloeistof echt ranzig, dus als je een keer met je mond oid moet ontluchten kan je daarna meteen weer je handen en je mond omspoelen. Spul kleeft ook aan je handen, ik heb het gebruikt in mijn WC setup maar vond het nou niet zon grandioos succes.
Je moet het er maar voor over hebben :9

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

The Widow Maker schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:17:
Ik heb bij mijn water wat Watter Wetter gedaan, een of ander goedje uit de racewereld, dat stink zeer erg, als je dan ook nog wat kleurspul in je water hebt lijkt het me zowiezo niet gezond om te drinken ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Nee niet drinken, maar als je ontlucht, en je zet je mond op een slanguiteinde zit daar altijd weer een beetje van dat spul wat je dan proeft.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt me duidelijk. Zoekvraagje en ook nog es in het verkeerde subforum, slotje dus.

En een zinssnede die uit de topicreports komt en die ik hier graag wil quoten:
Verder even een complimentje aan de mensen die wel gereageerd hebben, ze houden het in ieder geval vriendelijk. Dat mag ook wel eens gezegd worden, vind ik...

[ Voor 60% gewijzigd door Sprite_tm op 24-10-2005 02:42 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.