Goed om te zien dat er naar het commentaar is geluisterd, de keuze van de Dell LCD monitor was erg onverstandig. De hogere breedbeeld resolutie vraagt meer power van de videokaart, en sommige games ondersteunen breedbeeld niet goed. De 930BF is een goede keuze denk ik, al had de oude BenQ van 8 ms ook voldaan.
Verder ben ik het er mee eens dat de cardreader en de USB key overbodig zijn. Ze zijn niet nodig in een gamesysteem. De DVD drive mag er van mij ook uit, er is toch al een DVD brander?
SLI zie ik ook het nut niet van in. Je ziet het hedendaags al, dat twee videokaarten in SLI niet sneller zijn dan een enekele betere videokaart, zonder dat er een groot verschil in prijs is. Tel daarbij ook het extra stroomverbruik op. Tel daarbij ook op dat toekomstige videokaarten waarschijnlijk features zullen hebben die niet in twee oudere kaarten in SLI zijn te vinden. Tel de extra hitte daarbij op (zeker niet vergeten als je in een kleine kamer zit!). Zoals al gezegd was, ga alleen een SLI moederbord kopen als je het daadwerkelijk gelijk wilt gebruiken, en als je veel geld hebt.
Ik ben zelf ook van plan een X2 3800+ te kopen, om dat het ook voordelen heeft die niet met games gerelateerd zijn, Linux in SMP bijvoorbeeld. Daarnaast zal in de toekomst zeker gebruik worden gemaakt van dual core in games. Ik kan echter begrijpen dat er voor een 3500+ wordt gekozen, € 340,- voor een processor vind ik wel erg duur.
Verder denk ik dat de Antec Solution SLK3700BQE
pricewatch: Antec Solution SLK3700BQE (ATX, 350W, Zwart) een betere keuze is dan de Sonata II. Deze is zo'n 25 euro goedkoper. € 105 voor de Sonata II vind ik te veel voor een behuizing, tevens heeft de Sonata II een nutteloze luchttunnel.
Ook zou ik de Maxtor Diamondmax 10 kiezen i.p.v. de Hitachi harddisk, omdat deze de snelste is. Dat is zelf door T.net getest als ik het goed heb. Destijds is er voor de Hitachi gekozen omdat de Diamondmax 10 problemen had met de nForce 4, als ik het mij goed herinner. Deze problemen zijn in de nieuwere examplaren van de DM 10 opgelost. Meer hierover is te vinden in de GoT forum search, en in de Opslagmedia FAQ.
Tevens zou ik twee harddisks kopen en in RAID 0 zetten. Geeft toch wel een interessante snelheidswinst voor een game PC, lijkt me? Ook al is er een iets hogere kans op dataverlies.
Verder zou ik de USB versie van de UltraX keyboard kiezen. In de UltraX topics op GoT stond dat er problemen waren met het indrukken van meerdere toetsen gelijk op de PS/2 versie, als ik het goed heb.
Nog even een opmerking wat betreft geluidskaarten, het lijkt me erg onverstandig om voor een X-Fi te gaan zoals een aantal mensen hier suggereren. Op dit moment is het echt veel te duur, en het verschil met een Audigy 2 is ook niet groot. En ik durf te betwijfelen of ze ooit standaard gaan worden, op Intel moederborden is er al HD Audio, de opvolger van de AC'97 codec, te vinden. Straks zal dat ook wel op AMD borden zijn te vinden. Ik en veel andere mensen zijn toch al niet zo kritisch over het geluid. Het zou wel mooi zijn als geïntegreerde audio chips straks ook voor gamers voldoende zijn, hoeven we geen tientallen euro's meer te betalen aan monopolist Creative.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 30-10-2005 11:06
]