[BBG November] High-end gamesysteem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 05:18
Het voorstel voor het high-end gamesysteem van november:

ProductPrijs
ProcessorAMD Athlon 64 3500+ Venice€ 191,95
MoederbordAsus A8N-SLI nForce4 SLi€ 114,25
KoelerZalman CNPS7700-AlCu€ 28,96
Geheugen2x 1024MB PC3200 DDR (TwinMos)€ 214,95
VideokaartAsus GeForce 7800 GT€ 391,45
GeluidskaartCreative Soundblaster Audigy 2 ZS€ 57,78
I/O-controllerOnboard RAID-controller
NetwerkcontrollernVidia nForce4 NV Gigabit LAN-controller
Harde schijfHitachi Deskstar T7K250 250GB€ 104,01
Dvd-spelerLite-On 16x48x, LTD-166S (zilver)€ 17,10
Dvd-branderNEC ND-3540A (zilver)€ 40,84
Flash-lezerApacer Embedded Card Reader 15 in 1€ 13,96
Draagbare opslagGeheugenstick 256MB USB 2.0€ 17,-
BehuizingAntec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)€ 106,95
Monitor (LCD)Dell UltraSharp 2005FPW (20.1", 16ms)€ 490,64
LuidsprekersCreative Inspire T7900€ 97,81
ToetsenbordLogitech UltraX Flat Keyboard (PS/2)€ 21,15
MuisLogitech G5 Laser Mouse (USB)€ 55,79
HeadsetPlantronics .Audio 90 (analoog)€ 32,50
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 1.997,09

Veranderd ten opzichte van twee maanden geleden:

- T7700 Speakers vervangen door goedkopere en veel betere verkrijgbare variant.
- MX518 Muis vervangen door een lasermuis.
- Aparte behuizing en voeding vervangen door een goedkopere combo
- GeForce 7800 GTX videokaart vervangen door GeForce 7800 GT videokaart
- 19" BenQ scherm vervangen door 20,1" Dell scherm.

Hiermee is het systeem uitgerust met een langzamere videokaart, maar hierdoor wordt het mogelijk om gebruik te maken van een veel beter beeldscherm. Aangezien de meeste mensen meerdere jaren met een beeldscherm zullen doen vind ik dat persoonlijk een veel betere investering, dan E 100 extra om de stap van GT naar GTX te kunnen maken. De 7800 GT zal voor de meeste mensen snel genoeg zijn. En daarnaast kan er altijd geupgrade worden door een tweede 7800 GT in het systeem te plaatsen wanneer in de toekomst de performance niet meer voldoende is.

Qua processoraanbod en moederbordaanbod zijn er de laatste twee maanden geen ontwikkelingen geweest die een overstap rechtvaardigen naar 'iets' anders.

Commentaar en kritiek is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou lekker de GTX erin laten zitten, ik bedoel 20.1" vind ik persoonlijk gewoon te veel, ook om te gamen, hje verliest het overzicht snel.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vind het 20,1" scherm erg goed, er van uitgaande dat de native resolutie minimaal 1280*1024 is. Ok het is misschien wat aan de grote kant, maar het scherm is kwalitatief beter, en gaat dus inderdaad ook langer mee.
En een binnen een paar jaar je scherm vervangen is waarschijnlijk duurder dan er later een tweede 7800 GT bij te prikken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kawaii op 23-10-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
dat scherm heeft veel last van backlight bleeding,
dus das minders. en toch liever een 7800gtx en een 19 inch scherm.
en die boxen snap ik niet, wat moet je met een low-end boxen set.
neem dan een dure headset

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zijn de prijzen de min prijzen uit de pricewatch op of basis van 1 aanbieder?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Wat betreft de monitor; remember dat ie breedbeeld is, resolutie is dus 1680x1050. Qua vierkante centimeters zal ie niet veel groter zijn dan een 19" scherm, maar is wel in het bezit van een hogere resolutie en een beeldverhouding die natuurlijker is voor je ogen en niet alleen cool is in games (wanneer het wordt ondersteunt), maar ook geschikter is voor deskop werk en films.

Een serieus issue is inderdaad wel het backlight bleeding probleem. Dell doet blijkbaar niet moeilijk over omruilen, maar hoe serieus is het probleem? Als zegmaar 50% van de schermen er last van heeft is het natuurlijk niet acceptabel, maar bij een paar procent ligt het anders.

Wat betreft de boxen; de T7700 zijn niet meer verkrijgbaar, dus het logische alternatief is de T7900. Een dure heatset is geen optie, een compleet systeem moet zowieso uitgerust zijn met een speakerset. Een echt dure speakerset is echter geen optie omdat het dan tenkoste van teveel andere dingen zou moeten gaan. Daarnaast is de prijs/kwaliteit verhouding van deze set prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Bor de Wollef schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:38:
Zijn de prijzen de min prijzen uit de pricewatch op of basis van 1 aanbieder?
Min prijzen uit de prijswatch, zoals usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Belinea 101920 19"scherm niet iets voor dit systeem? En dan met een 7800gtx en een X-Fi geluidskaart ipv de Audigy.
Ik zou ook voor de Antec P180 kast gaan, maar de kast is meer persoonlijk natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:51:
... en een X-Fi geluidskaart ipv de Audigy...
nieuws: Creative erkent probleem met X-Fi op nForce4-bord

Ik snap overigens niet waarom dit er in zit;

Flash-lezer: Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 € 13,96
Draagbare opslag: Geheugenstick 256MB USB 2.0 € 17,-

'T is een gamepc, geen office/fotosoep systeem waarbij je dat soort dingen wel vaak nodig bent.

[ Voor 41% gewijzigd door NitroX infinity op 23-10-2005 16:43 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Zowieso te duur een X-Fi, en zeker met bovenstaande geen optie.

Wat betreft het beeldscherm/videokaart. Persoonlijk neig ik momenteel voor om te kiezen voor de 20,1", maar dan wel met als opmerking dat 19" een alternatief is waarbij dan een gtx mogelijk wordt ipv een gt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:39:
[...]

Ik snap overigens niet waarom dit er in zit;

Flash-lezer: Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 € 13,96
Draagbare opslag: Geheugenstick 256MB USB 2.0 € 17,-

'T is een gamepc, geen office/fotosoep systeem waarbij je dat soort dingen wel vaak nodig bent.
Dat geld alleen voor de Extreme en de Platinum versies van de X-Fi. Een simpele versie van de kaart is volgens mij iets van 100euro. Aangezien de verwachting is dat de X-Fi voor de aankomende jaren de standaard zal worden voor games (zoiets als de SB-live +afgeleidden nu) lijkt me dit zeker geen nutteloze investering voor een game-pc

En over dat flash-lezer spul: Een high-end pc mag ook wel voor andere dingen gebruikt worden hoor, en voor 30euro heb je een hoop functionaliteit extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
En over dat flash-lezer spul: Een high-end pc mag ook wel voor andere dingen gebruikt worden hoor, en voor 30euro heb je een hoop functionaliteit extra!
Een flash-lezer is niets meer dan een onnodig speeltje. Vrijwel elk stukje hardware wat gebruik maakt van zo'n geheugen kaartje (camera, pda, etc) kun je via een kabel (meestal USB) op de pc aansluiten. En dan kun je gewoon de data op dat kaartje aanspreken.

Dus nogmaals, het is niets meer dan een onnodig speeltje.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een koopadvies voor een 'high-end-gamesysteem' zie, vind ik de computer zelf het belangrijkst. Dat is namelijk het onderdeel wat er een high-end gamesysteem van maakt, niet de monitor.

In de BBG een mindere systeemspecs nemen voor een grotere monitor vind ik dan ook getuigen van niet het high-end-gamesysteem willen samenstellen. Dat is domweg je prioriteiten verkeerd stellen.

Ik bedoel, we kunnen er ook wel een retedure 7.1 geluidsset bij zetten, maar dan ipv de CPU die er nu in zit, de goedkoopste AMD CPU nemen met bijbehorend mobo en 128Mb geheugen. Of een DiNovo tobo en dan een wat kleinere en langzamere HDD, enz.

Het gaat om de computer. Dat is het high-end gamesysteem. Niet de monitor.

Een heel ander punt.. de best buyer guide moet een advies zijn om licht te werpen op de duistere wereld der hadware. Wat de verschillen tussen monitoren zijn, weten mensen doorgaans wel. Die keuze kunnen ze zelf wel maken. Wat het verschil is tussen een GT en een GTX weet men dan vaak weer niet.

Imo een slecht besluit dus, om te bezuinigen op het systeem om er een grotere monitor bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Dan zou je beter helemaal geen monitor kunnen opnemen in de guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Je weet dat er veel leverings problemen zijn met die 20" Dell he?
Moet je die topics eens lezen.

En qua bertrouwbaarheid, terwn_dan is er al door 2 heen.
En paar andere users hebben er nou ook niet al te goede ervaringen mee.

Denk aan extreme (imho) backlight bleeding, tot een burn-in affect (ja ik geloofde het ook niet tot ik het zag..)

* Roberto is het dus eens met de post boven me.
Wijs de mensen dan gewoon op de monitoren reviews.
en laat het ze zelf uitzoeken.
Want een monitor is uiteindelijk toch heel persoonlijk.

Waarom geen Raptor hdd?
Die 74gb versies zijn aardig stil.
En de meeste gamers willen als snelste in het nieuwe level zijn.
Nou dan moet je zon raptor hebben ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Roberto op 23-10-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een compleet systeem, en dat is dus inclusief monitor. Het doel van deze guides is dat er een bepaalt bedrag is vastgesteld voor een systeem, en dat mensen (die 0 verstand hebben van hardware) zo het lijstje kunnen uitprinten en naar de computerboer een compleet systeem ophalen met alles erop en eraan. Wat ze dus zo aan kunnen sluiten.

Dat de tweaker zelf wel kan beslissen of hij een andere monitor, kast of hardeschijf wil lijkt me meer dan logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:58:
Dan zou je beter helemaal geen monitor kunnen opnemen in de guide?
Dat zou inderdaad mijn voorkeur hebben, sowieso, helemaal geen randapparatuur. Maar goed, ik kan mij de gedachte achter het opnemen van een monitor nog wel voorstellen, het gaat om bedrag x voor een compleet systeem, dus incl. monitor.

In dit geval echter wordt de prioriteit bij die monitor gelegd, terwijl dat niet het geval moet zijn imo. Er moet inderdaad wel een goede monitor bij zitten (wat die 19" ook is), maar het moet niet de focus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:01:
Het gaat om een compleet systeem, en dat is dus inclusief monitor. Het doel van deze guides is dat er een bepaalt bedrag is vastgesteld voor een systeem, en dat mensen (die 0 verstand hebben van hardware) zo het lijstje kunnen uitprinten en naar de computerboer een compleet systeem ophalen met alles erop en eraan. Wat ze dus zo aan kunnen sluiten.

Dat de tweaker zelf wel kan beslissen of hij een andere monitor, kast of hardeschijf wil lijkt me meer dan logisch
Ja, maar hoeveel mensen komen op tweakers.net die ECHT geen kennis hebben?

Ik heb (en binnekort ga) laptop bbg's geschreven voor T.net
De gemiddelde lezer was toch echt iemand met wel een beetje computerkennis.
(dus iemand die zich tenminste een "beetje" had ingelezen in het onderwerp)

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 23-10-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat zou inderdaad mijn voorkeur hebben, sowieso, helemaal geen randapparatuur. Maar goed, ik kan mij de gedachte achter het opnemen van een monitor nog wel voorstellen, het gaat om bedrag x voor een compleet systeem, dus incl. monitor.

In dit geval echter wordt de prioriteit bij die monitor gelegd, terwijl dat niet het geval moet zijn imo. Er moet inderdaad wel een goede monitor bij zitten (wat die 19" ook is), maar het moet niet de focus zijn.
Ben ik het deels mee eens. Als gamer zal je allemaal ongeveer dezelfde randapparatuur hebben, game muis, toetsenbord, goeie speakers, nette headset. Wat echter overal verschilt is de monitor. Iedereen heeft een bepaalde voorkeur op het gebied van monitoren en ik denk dat de monitor uit de BBG zelden of weinig gebruikt word. Het zal een goede suggestie zijn, maar ik denk toch dat dit geen onderdeel van de BBG moet zijn. Er zijn natuurlijk veel meer wensen verbonden aan de monitor, behalve "ik wil gamen" iemand die ook nog is films wil bekijken zal natuurlijk liever die dell hebben, maar anderen hebben gewoon liever een 19" 4ms LCD schermpje....of degenen die geen plek daarvoor hebben een 17" of degenen die een crt prefereren...kortom, er zijn duizend opties! En de gemiddelde tweaker koopt bij zijn nieuwe systeem meestal geen nieuwe monitor, omdat hij er vast al een heeft staan.

Kortom, drop die monitor! Ik vind het verwarrend voor de prijsopbouwing en geen onderdeel dat er in zou moeten staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Dat geld alleen voor de Extreme en de Platinum versies van de X-Fi. Een simpele versie van de kaart is volgens mij iets van 100euro. Aangezien de verwachting is dat de X-Fi voor de aankomende jaren de standaard zal worden voor games (zoiets als de SB-live +afgeleidden nu) lijkt me dit zeker geen nutteloze investering voor een game-pc
De Extreme is de goedkoopste versie van de X-Fi.
Het gaat om het samenstellen van een gebalanceerd systeem. De videokaart is niet bijzaak, maar de monitor ook niet. Het gaat om een monitor van E 500 die gekoppeld wordt aan een videokaart van E 400 of een monitor van E 300 die gekoppeld wordt aan een videokaart van E 500. Zeker gezien het feit dat de prijsinflatie van videokaarten vrij extreem is optie 1 imo beter. Zeker omdat de 19" een resolutie van 1280x1024 heeft wat opzich vrij laag is en de GeForce 7800 GT in de meeste gevallen zonder problemen 1680x1050 kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

NitroX infinity schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:52:
[...]

Een flash-lezer is niets meer dan een onnodig speeltje. Vrijwel elk stukje hardware wat gebruik maakt van zo'n geheugen kaartje (camera, pda, etc) kun je via een kabel (meestal USB) op de pc aansluiten. En dan kun je gewoon de data op dat kaartje aanspreken.

Dus nogmaals, het is niets meer dan een onnodig speeltje.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het totaal geen toegevoegde waarde bieden en eigenlijk zonde van het geld. Wat mij betreft laten we die dan ook mooi achterwege :)

Verder: als je toch een onbaord raid controller hebt, waarom dan maar 1 harddisk? Daar zou ik dan meer op inzetten eigenlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 23-10-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen dual core processor? :) Er zijn steeds meer engines die het ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Begin maar es om 1 spel te noemen die nu uit is die er gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Bor de Wollef schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:24:
[...]
Verder: als je toch een onbaord raid controller hebt, waarom dan maar 1 harddisk? Daar zou ik dan meer op inzetten eigenlijk.
Kwestie van prijs. Daarnaast is RAID 1 risky voor data en niet iets dat ik iedereen blind zou willen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

AOE III toch
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Hielko schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

De Extreme is de goedkoopste versie van de X-Fi.
Wel, dat is de ExtremeMusic. Rond de honderd heb je 'm al. Dus niet zo gek veel meer.

Hoewel ik het met je eens ben de X-Fi voorlopig nog te mijden, iets teveel kinderziektes.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:52:
Waarom geen dual core processor? :) Er zijn steeds meer engines die het ondersteunen :)
Omdat single core nog steeds de voorkeur krijgt in een game syteem als je net even iets meer performance wil hebben.

Ik zou liever een CRT in dat lijstje zien staan, is flink goedkoper en de echte gamers zweren er nog steeds bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Precies, afaik is dat de enige. Daarnaast is de goedkoopste X2 processor 150 euro duurder (bijna 2x zoveel dus!) dan de hier gekozen processor en heeft dan ook nog eens een lagere kloksnelheid. Easy choice nog lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Breepee schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:01:
[...]

Wel, dat is de ExtremeMusic. Rond de honderd heb je 'm al. Dus niet zo gek veel meer.
Inderdaad betaalbaar, maar gezien de nForce4 troubles zowieso uit de question. Maar nog steeds een een prijs van rond de E 100 bijna 2x zoveel als een Audigy 2, dus relatief gezien is 't nog best een flinke stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hielko schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:57:
[...]

Kwestie van prijs. Daarnaast is RAID 1 risky voor data en niet iets dat ik iedereen blind zou willen aanraden.
Ik neem aan dat je dan raid 0 (striping) bedoelt en niet raid 1 (mirroring)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
audigy 2 mag een xifi worden(als die problemen opgelost worden), dell scherm kan beter een samsung 930bf zijn. 19" en 4ms. gamed gewoon heerlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door sharkzor op 23-10-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom overigens in een duurder SLI moederbord investeren terwijl je maar 1 grafische kaart in het systeem op neemt? Dan zou ik daar voor een non SLI bordje gaan om zo de prijs nog iets te drukken.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 23-10-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Bor de Wollef schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:31:
Waarom overigens in een duurder SLI moederbord investeren terwijl je maar 1 grafische kaart in het systeem op neemt? Dan zou ik daar voor een non SLI bordje gaan om zo de prijs nog iets te drukken.
Zelfde reden waarom er in het basis-systeem niet voor SocketA of 370/423/478 wordt gekozen: upgrade-mogelijkheden. Met SLI kun je in de toekomst nog een tweede kaart aanschaffen voordat je een nieuw systeem nodig bent voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

NitroX infinity schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:34:
[...]

Zelfde reden waarom er in het budget systeem niet voor SocketA of 370/423/478 wordt gekozen: upgrade-mogelijkheden. Met SLI kun je in de toekomst nog een tweede kaart aanschaffen voordat je een nieuw systeem nodig bent voor gamen.
Tegen de tijd dat je echt aan een upgrade toe bent is dit systeem toch al weer verouderd imho. Bovendien zit je dan alweer aan nvidia vast, maar dat is een andere discussie. Persoonlijk vind ik het investeren in een SLI bordje terwijl je het niet direct gaat gebruiken zonde van het geld.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 23-10-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:31:
En daarnaast kan er altijd geupgrade worden door een tweede 7800 GT in het systeem te plaatsen wanneer in de toekomst de performance niet meer voldoende is.
zegt dit genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is er één dus :p welgeteld.
NitroX infinity schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:34:
[...]

Zelfde reden waarom er in het basis-systeem niet voor SocketA of 370/423/478 wordt gekozen: upgrade-mogelijkheden. Met SLI kun je in de toekomst nog een tweede kaart aanschaffen voordat je een nieuw systeem nodig bent voor gamen.
Als je nu al ziet dat voor de huidige high-end kaarten al andere hardware (CPU dacht ik - zelfs met een overklokte Fx-57 naar 3Ghz +) een bottleneck vormen, wat moet je dan met een dual GTX zonder uberl33t CPU?

[ Voor 65% gewijzigd door Borromini op 23-10-2005 18:40 . Reden: Kut, dubbelpost, en ik kan hier niet deleten... ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Je moet zo denken; als je later toch besluit om er een tweede kaart bij te kopen, is dat ook het enige wat je hoeft te kopen. Je hebt het SLI moederbord immers al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

quake 4 maakt toch ook gebruik van dualcore
correct me if i am wrong :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Borromini schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:36:

Als je nu al ziet dat voor de huidige high-end kaarten al andere hardware (CPU dacht ik - zelfs met een overklokte Fx-57 naar 3Ghz +) een bottleneck vormen, wat moet je dan met een dual GTX zonder uberl33t CPU?
Dat bedoel ik dus. Tegen de tijd dat je echt aan een upgrade toe bent vormen andere delen in dit systeem alweer een bottleneck.

Maar goed, zo veel duurder is een SLI bordje ook weer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 23-10-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dualcore misschien een suggestie voor de special? Lijkt me wel eens interessant om een goede prijs/kwaliteit config van een dergelijk systeem te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Persoonlijk vind ik "draagbare opslag" ook niets met het systeem te maken hebben. Wat mij betreft gaat die Dell monitor er uit en komt er een Samsung in zoals eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Voor die 2000 Euro kan ik wel een mooier systeem in elkaar zetten met zelfs een dual core erin... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

n00bs schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:55:
Voor die 2000 Euro kan ik wel een mooier systeem in elkaar zetten met zelfs een dual core erin... :/
Doe maar eens wat aanbevelingen dan :) Het lijkt me dat dat ook het doel van dit topic is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik, Doom 3 engine, nieuwe Unreal engine, en elke nieuwe engine die gaat uitkomen zal rekening houden met dual core support :) Lijkt mij een overall betere investering naast alleen het game aspect in een high end systeem dan een singlecore. Er is steeds meer software die het ondersteund en dergelijke systemen worden ook voor andere zaken gebruikt zoals Photoshop bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hielko schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:57:
[...]

Je bedoelt raid 0 ;)

Raid 1 is juist redunant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:17:
Het gaat om het samenstellen van een gebalanceerd systeem. De videokaart is niet bijzaak, maar de monitor ook niet. Het gaat om een monitor van E 500 die gekoppeld wordt aan een videokaart van E 400 of een monitor van E 300 die gekoppeld wordt aan een videokaart van E 500.
Dit kun je domweg niet zo vergelijken. Een videokaart is iets totaal anders dan een monitor, je kunt dit niet op prijs samenstellen. Er is geen adagium van 'de monitor moet x% van de videokaart kosten oid.
Zeker gezien het feit dat de prijsinflatie van videokaarten vrij extreem is optie 1 imo beter.
Dan doe je er nog beter aan om een 24" cinema display te kopen oid, daar de prijsinflatie van alle computeronderdelen hoog is. Zo geredeneerd, is mijn voorstel (goedkoopste AMD processor met mobo) nog beter, daar die de laagste prijsinflatie kent. Beetje een drogreden imo.
Zeker omdat de 19" een resolutie van 1280x1024 heeft wat opzich vrij laag is en de GeForce 7800 GT in de meeste gevallen zonder problemen 1680x1050 kan doen.
Dat hangt van de game af uiteraard, maar een 7800 GT kan niet een modern spel (als Doom 3) op 1680x1050 draaien (met alle opties aan). Probleem is wel dat dat de resolutie is, dus heb je als gamer op je high-end gaming systeem dan nog maar 1 keuze; opties uit gaan zetten. Daar gaat je high-end gaming systeem.

Sowieso is en blijft een TFT scherm een dubieuze keuze bij een computer welke als high-end gaming gepresenteerd wordt. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik dat zelf een beetje nonsense vind, zeker bij de schermen waar we het hier over hebben zul je mij nooit horen klagen, maar ik ben dan ook geen hardcore gamer - sterker nog, de laatste keer dat mijn 3d kaart aan de bak moest is zeker al weer een half jaar geleden.

Hoe dan ook, je post hier deze samenstelling. Ik neem aan dat je dat doet om feedback te krijgen. Voor zover ik kan zien vind eigenlijk iedereen hier de monitorwissel niet juist. Daarnaast zijn er ook nog grote vraagtekens te plaatsen bij de leverbaarheid en de kwaliteit van die Dell monitor. Wat je met die info gaat doen, is je eigen zaak, maar don't ask the question if you don't want to know the answer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:20
Waarom nog geluidskaart, zit toch op moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
soganta schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:29:
Waarom nog geluidskaart, zit toch op moederbord?
mjah maar dat is nou niet echt high-end te noemen :p

over de BBG komt er ook nog een alleskunner pc? ik kan me voorstellen als je puur high end wil gamen, en verder de processor niet intensiever wil bellasten dat je voor een singlecore kies, ook om het wat betaalbaarder te maken. en zo meer geld overhoud voor 2 videokaartjes in SLI bijvoorbeeld.

Ik vind dat er met een high-end alleskunner wel naar die dualcore gekeken moet worden.
hebben we in november maar 2 type pc's in de BBG?

[ Voor 51% gewijzigd door duncanvdlinden op 23-10-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hoe dan ook, je post hier deze samenstelling. Ik neem aan dat je dat doet om feedback te krijgen.
Uiteraard, en de commentaar wordt ook zeker door mij gewaardeerd en er zal ook iets gedaan mee worden. De vraag is natuurlijk alleen wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Toch nog een aantal personelijke puntjes over het scherm. is het niet dat als je een 20" scherm hebt dat je meer met je ogen en hoofd moet bewegen om alles te zien?
En is het ook niet zo dat op een 17 of 19 inch dezelfde resolutie niet "fijner" lijkt (meer het gevoel dat je detail ziet)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Hielko schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:03:
[...]

Precies, afaik is dat de enige. Daarnaast is de goedkoopste X2 processor 150 euro duurder (bijna 2x zoveel dus!) dan de hier gekozen processor en heeft dan ook nog eens een lagere kloksnelheid. Easy choice nog lijkt me.
Lijkt me niet, hielko. De 3800 x2 presteert bijna op gelijk niveau tov de 3500. Ik heb hem nu zelf in mijn nieuwe systeem. De temperatuur blijft niet overclockt zeer laag, dus overclocken is echt heel makkelijk. Met een beetje overclocken is deze processor zelfs in single core spellen sneller dan de 3500. (blijkt uit testen die ik heb gevonden op internet)
Daarnaast is er vrijwel geen mens die geen andere processen aan heeft staan als hij een spel gaat spelen. Ik noem bijv de firewall of virusscanner (of standaard windows-processen). Deze kan je verplaatsen naar de andere core. Dit maakt je spellen sneller.

150 euro kan je besparen op je koeler (freezer 64 is de helft van de prijs en presteert minimaal net zo goed) en vooral op de monitor die niet super is. (maar wel groot, das waar)

edit:
En ik vergeet de toekomst te noemen: De meeste ontwikkelaars zullen gebruik maken van dualcore bij het ontwikkelen van spellen, of dacht jij van niet? Ik neem aan dat mensen die 2000 euro voor een systeem neertellen liever langer dan een jaar met een systeem doen.

En het is ook leuk om eens iets anders te laten zien. Een heel ander systeem als de vorige bbg.

[ Voor 18% gewijzigd door Quacka op 24-10-2005 12:20 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:03:
[...]
Ik neem aan dat mensen die 2000 euro voor een systeem neertellen liever langer dan een jaar met een systeem doen.

En het is ook leuk om eens iets anders te laten zien. Een heel ander systeem als de vorige bbg.
Beide helemaal mee eens. Mijn 2000 euri branden in de zak, maar één ding is zeker: het wordt een dual core en geen single core. Door nu te investeren in dual core is mijn nieuwe bak weer goed voor 3-4 jaar en ga ik in die jaren alleen maar profiteren van de voordelen van dual core. Het mag dan iets meer kosten, maar ik heb er wel een veel beter gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:47
Die Dell scherm is zo goedkoop omdat hij nu in de aanbieding staat? En die aanbieding is geldig tot vandaag(25-10-05) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Het lijkt me handig dit topic niet te kapen met je vraag. ;) Om de boel overzichtelijk te houden raad ik je aan gewoon een nieuw topic te openen.

[ Voor 92% gewijzigd door Laurent op 25-10-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik zou gewoon een nieuw draadje aanmaken. Een laptop is namelijk heel iets anders als de bbg hig-end gamesysteem.
Met een eigen draadje krijg je ook sneller antwoord van mensen die er wat vanaf weten.

Ik ben verre van een laptop-kenner, maar je systeem ziet er aardig uit. Weet wel dat een laptop nooit 100% kan concurreren met een gewone pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Onder andere aan de hand van de suggesties die in deze draad gegeven zijn is de configuratie aangepast. Een dual-core processor heb ik niet in het systeem gezet, maar deze wordt wel besproken in de guide als eventueel alternatief.

ProductPrijs
ProcessorAMD Athlon 64 3500+ Venice€ 189,98
MoederbordAsus A8N-SLI nForce4 SLi€ 114,15
KoelerZalman CNPS7700-AlCu€ 28,96
Geheugen2x 1024MB PC3200 DDR (TwinMos)€ 214,94
VideokaartAsus GeForce 7800 GTX€ 474,80
GeluidskaartCreative Soundblaster Audigy 2 ZS€ 57,78
I/O-controllerOnboard RAID-controller
NetwerkcontrollernVidia nForce4 NV Gigabit LAN-controller
Harde schijfHitachi Deskstar T7K250 250GB€ 104,01
Dvd-spelerLite-On 16x48x, LTD-166S (zwart)€ 17,10
Dvd-branderNEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart)€ 43,20
Flash-lezerApacer Embedded Card Reader 15 in 1€ 13,96
Draagbare opslagGeheugenstick 256MB USB 2.0€ 17,-
BehuizingAntec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)€ 106,95
Monitor (LCD)Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms)€ 359,-
LuidsprekersCreative Inspire T7900€ 97,70
ToetsenbordLogitech UltraX Flat Keyboard (PS/2)€ 21,15
MuisLogitech G5 Laser Mouse (USB)€ 55,79
HeadsetPlantronics .Audio 90 (analoog)€ 32,50
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 1.948,97

Eventueel commentaar en kritiek op bovenstaande config blijft welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Flash-lezer Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 € 13,96
Sorry, maar nogmaals; zo'n ding heeft totaal geen toegevoegde waarde! Het is een speeltje, meer niet.

Gebruik dat geld liever voor een betere koeler of speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja, zeker in een gamesysteem.

Verder ben ik een voorstander van het dumpen van de usb stick.

Bijna iedereen heeft al zon ding.
En zorgt het er voor dat je systeem veel beter werkt? (net zoals die card-reader btw) nee!
Laat het dan weg zou ik zeggen, mensen die zon ding moeten hebben halen het vaak toch bij de lokale computerboer.

Je kunt dan zeggen: Ja maar er zit geen FDD in dus dan is dit het alternatief... en dan zeg ik: Nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RS_003 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:11:
Ja, zeker in een gamesysteem.

Verder ben ik een voorstander van het dumpen van de usb stick.
Same here, ook niet meer dan een extra speeltje bij een game systeem imho. Ik vind het verder niet veel met een nieuw systeem te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er strak uit Hielko en petje af dat je ook echt wat met het commentaar gedaan hebt :)

Wat betreft die USB stick en de reader.. dat gaat in totaal om iets van € 30. De huidige speakers zin ~98 euro. Kun je dan veel betere speakers krijgen voor €130? Valt volgens mij wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:21:
Ziet er strak uit Hielko en petje af dat je ook echt wat met het commentaar gedaan hebt :)

Wat betreft die USB stick en de reader.. dat gaat in totaal om iets van € 30. De huidige speakers zin ~98 euro. Kun je dan veel betere speakers krijgen voor €130? Valt volgens mij wel mee.
Wat je met het geld doet dat je bespaart kan iedereen zelf weten lijkt me. Het is meer de issue dat er geld gereserveerd word voor onnodige dingen. Ik vind de USB stick bijvoorbeeld onnodig. Als je er een bij doet is 256 MB niet echt meer standaard imho. Neem dan ten minste een 512 MB model. Bovendien vind ik een cardreader en usb stick niets met het doel te maken hebben waarvoor deze setup uitgezocht is: het spelen van games.

In een multimedia systeem zou de cardreader bv veel meer nut hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 26-10-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb 1 keer die cartreader gebruikt (in pc van mn ouders), en verder niet. Onzinnige troep. Je kan ook je camera direct aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te zien dat er naar het commentaar is geluisterd, de keuze van de Dell LCD monitor was erg onverstandig. De hogere breedbeeld resolutie vraagt meer power van de videokaart, en sommige games ondersteunen breedbeeld niet goed. De 930BF is een goede keuze denk ik, al had de oude BenQ van 8 ms ook voldaan.

Verder ben ik het er mee eens dat de cardreader en de USB key overbodig zijn. Ze zijn niet nodig in een gamesysteem. De DVD drive mag er van mij ook uit, er is toch al een DVD brander?

SLI zie ik ook het nut niet van in. Je ziet het hedendaags al, dat twee videokaarten in SLI niet sneller zijn dan een enekele betere videokaart, zonder dat er een groot verschil in prijs is. Tel daarbij ook het extra stroomverbruik op. Tel daarbij ook op dat toekomstige videokaarten waarschijnlijk features zullen hebben die niet in twee oudere kaarten in SLI zijn te vinden. Tel de extra hitte daarbij op (zeker niet vergeten als je in een kleine kamer zit!). Zoals al gezegd was, ga alleen een SLI moederbord kopen als je het daadwerkelijk gelijk wilt gebruiken, en als je veel geld hebt.

Ik ben zelf ook van plan een X2 3800+ te kopen, om dat het ook voordelen heeft die niet met games gerelateerd zijn, Linux in SMP bijvoorbeeld. Daarnaast zal in de toekomst zeker gebruik worden gemaakt van dual core in games. Ik kan echter begrijpen dat er voor een 3500+ wordt gekozen, € 340,- voor een processor vind ik wel erg duur.

Verder denk ik dat de Antec Solution SLK3700BQE pricewatch: Antec Solution SLK3700BQE (ATX, 350W, Zwart) een betere keuze is dan de Sonata II. Deze is zo'n 25 euro goedkoper. € 105 voor de Sonata II vind ik te veel voor een behuizing, tevens heeft de Sonata II een nutteloze luchttunnel.

Ook zou ik de Maxtor Diamondmax 10 kiezen i.p.v. de Hitachi harddisk, omdat deze de snelste is. Dat is zelf door T.net getest als ik het goed heb. Destijds is er voor de Hitachi gekozen omdat de Diamondmax 10 problemen had met de nForce 4, als ik het mij goed herinner. Deze problemen zijn in de nieuwere examplaren van de DM 10 opgelost. Meer hierover is te vinden in de GoT forum search, en in de Opslagmedia FAQ.

Tevens zou ik twee harddisks kopen en in RAID 0 zetten. Geeft toch wel een interessante snelheidswinst voor een game PC, lijkt me? Ook al is er een iets hogere kans op dataverlies.

Verder zou ik de USB versie van de UltraX keyboard kiezen. In de UltraX topics op GoT stond dat er problemen waren met het indrukken van meerdere toetsen gelijk op de PS/2 versie, als ik het goed heb.

Nog even een opmerking wat betreft geluidskaarten, het lijkt me erg onverstandig om voor een X-Fi te gaan zoals een aantal mensen hier suggereren. Op dit moment is het echt veel te duur, en het verschil met een Audigy 2 is ook niet groot. En ik durf te betwijfelen of ze ooit standaard gaan worden, op Intel moederborden is er al HD Audio, de opvolger van de AC'97 codec, te vinden. Straks zal dat ook wel op AMD borden zijn te vinden. Ik en veel andere mensen zijn toch al niet zo kritisch over het geluid. Het zou wel mooi zijn als geïntegreerde audio chips straks ook voor gamers voldoende zijn, hoeven we geen tientallen euro's meer te betalen aan monopolist Creative.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:20
Misschien een heel bizar voorstel maar als de BBG nou eens ietjes radicaler werd aangepakt...

Koppel de PC en de onderdelen die daar in zitten een een keer los van de bijbehorende onderdelen.

bijvoorbeeld High end game pc voor 1000 euro.
dan zonder monitor zonder usb stick zonder muis toetsenbord etc etc.

En geef voor de rest van de onderdelen gewoon in een appart deel van de BBG aan wat de beste keuze is in verschillende prijsklassen. dus dan monitoren muizen speakers e.d. dan kunnen mensen afhankelijk van of ze een goede monitor zoeken daar kijken etc.

Bij deze 1000 euro horen dus alle onderdelen die IN de computer zitten zoals de bovenstaande discutabele 15 in 1 reader etc.

Waarom?
Persoonlijk denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn die intresse hebben in een op 2000 euro gerichte PC met alles erop. Als ik me pc upgrade en dat doe ik echt iets te vaak neem ik 95% van de tijd me speakers, me muis, me toestenbord, me beeldscherm en me usb stick en dergelijke niet mee in de upgrade. Ik zit al jaren met een I feel muisman en ik heb geen behoefte in een nieuwe muis. me toetsenbord is al jaren van logitech (internet navigator zwart) me speakers zijn nog steeds 4.1 etc!
Waar ik en ik denk meerdere tweakers behoefte aan hebben is een configuratie die geen conflicten geeft en goede prijs/kwaliteit verhouding geeft. Daarom kijk ik nog wel eens naar de BBG maar als ik zie dat er soms heel veel aan "bijzaken" wordt gegeven kom ik tot de conclusie dat de opstelling compleet NUTTELOOS is.

Zeg nou eerlijk:
Wie heeft in de afgelopen 10 jaar nog een complete PC gekocht voor thuis met ALLES erop en eraan. (en dan niet voor t werk of daarvan betaald geld)

Ik denk dat deze mensen in schril contrast staan met mensen die wel een nieuwe behuizing en inhoudt hebben gekocht.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:32
Waarom zo gruwelijk veel geheugen? 2 Gb, noem eens 1 spel dat met dualcore werkt-> noem eens 1 spel dat 2 Gb volledig benut... Met AoE3 zit ik aan niet meer dan 400 Mb geheugen, dacht ik. Ok shooters gebruiken meer maar 2 Gb? Kan je wel gaan blaten over toekomstgerichtheid, maar dan meet je met 2 maten, als je dualcore erbij betrekt.

Voorstel:
3x 512 Mb
Athlon 64 3800+

Aangezien ik ook vind dat dualcore n btje onzin is, een snellere processor, zal de 7800GT ook leukvinden.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 08:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:02:
Ik ben zelf ook van plan een X2 3800+ te kopen, om dat het ook voordelen heeft die niet met games gerelateerd zijn, Linux in SMP bijvoorbeeld. Daarnaast zal in de toekomst zeker gebruik worden gemaakt van dual core in games. Ik kan echter begrijpen dat er voor een 3500+ wordt gekozen, € 340,- voor een processor vind ik wel erg duur.
Als je andere zware programma's dan games draait, dan is een dualcore interessant. Met een budget van € 2000 zou ik zeker een dualcore insteken, ik ben voor een dualcore en 2GB ram gegaan met maar € 1300 budget (enkel harde schijf en scherm herbruikt).
Verder denk ik dat de Antec Solution SLK3700BQE pricewatch: Antec Solution SLK3700BQE (ATX, 350W, Zwart) een betere keuze is dan de Sonata II. Deze is zo'n 25 euro goedkoper. € 105 voor de Sonata II vind ik te veel voor een behuizing, tevens heeft de Sonata II een nutteloze luchttunnel.
Sonata II is een stille kast met een krachtige voeding en de processorkoelerfan trekt koude lucht aan via de luchttunnel (hier wordt het voordeel van een BTX-kast in de pan gehakt).
Ook zou ik de Maxtor Diamondmax 10 kiezen i.p.v. de Hitachi harddisk, omdat deze de snelste is. Dat is zelf door T.net getest als ik het goed heb. Destijds is er voor de Hitachi gekozen omdat de Diamondmax 10 problemen had met de nForce 4, als ik het mij goed herinner. Deze problemen zijn in de nieuwere examplaren van de DM 10 opgelost. Meer hierover is te vinden in de GoT forum search, en in de Opslagmedia FAQ.
Laat die DiamondMax 10 maar liggen in de winkels, deze bugged harde schijven serie moeten geboycot worden, Maxtor moet weten dat de consument geen bugged serie harde schijven wilt. Bovendien liggen er nog veel van die bugged exemplaren in de winkels, er worden nog altijd zulke dingen aan de consument gesmeerd. [rml]rapture in "[ Maxtor] Harde schijf geeft problemen op..."[/rml] Maxline III is enkel goed om te leechen (1 film per keer kopiëren), bij andere toepassingen zakt de performance als een pudding in elkaar. Hitachi's hebben relatief goede access times zodat het in de meeste omstandigheden (10 films tegelijk binnen halen wordt door de harde schijf als kleine bestanden bewerkt, de koppen moeten heel en weer vliegen) sneller is.
Tevens zou ik twee harddisks kopen en in RAID 0 zetten. Geeft toch wel een interessante snelheidswinst voor een game PC, lijkt me? Ook al is er een iets hogere kans op dataverlies.
Weeral enkel goed in leeching (1 film per keer) omstandigheden, bij andere toepassingen is het verschil miniem.
Nog even een opmerking wat betreft geluidskaarten, het lijkt me erg onverstandig om voor een X-Fi te gaan zoals een aantal mensen hier suggereren. Op dit moment is het echt veel te duur, en het verschil met een Audigy 2 is ook niet groot. En ik durf te betwijfelen of ze ooit standaard gaan worden, op Intel moederborden is er al HD Audio, de opvolger van de AC'97 codec, te vinden. Straks zal dat ook wel op AMD borden zijn te vinden. Ik en veel andere mensen zijn toch al niet zo kritisch over het geluid. Het zou wel mooi zijn als geïntegreerde audio chips straks ook voor gamers voldoende zijn, hoeven we geen tientallen euro's meer te betalen aan monopolist Creative.
Ofwel onboard sound ofwel een Terratec en liefst niet een Creative. Het resamplen zorgt ervoor dat er toch geen goede geluid eruit komt en de SB Live bug is nog eruit.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 30-10-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

rapture schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:48:
[...]

Weeral enkel goed in leeching (1 film per keer) omstandigheden, bij andere toepassingen is het verschil miniem.

[...]
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik snap de analogie met films op een game systeem ook niet echt. Raid 0 zal alle schijfacties versnellen, zeker belangrijk bij een spel met grote levels / lange laadtijden. Bij mij is het verschil tussen een gewone schijf en 2 in raid 0 echt groot in een game als BF-2. Het verschil met Raid 0 is nog beter merkbaar bij andere activiteiten zoals videobewerking, het bewerken van grote foto's etc. Vandaar dat ik raid 0 nog beter op zijn plaats zou vinden in de multimedia BBG.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 30-10-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bor de Wollef schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:31:
Raid 0 zal alle schijfacties versnellen, zeker belangrijk bij een spel met grote levels / lange laadtijden. Bij mij is het verschil tussen een gewone schijf en 2 in raid 0 echt groot in een game als BF-2. Het verschil met Raid 0 is nog beter merkbaar bij andere activiteiten zoals videobewerking, het bewerken van grote foto's etc. Vandaar dat ik raid 0 nog beter op zijn plaats zou vinden in de multimedia BBG.
Videobewerking belast je processor zwaar (renderen, encoderen, filters toepassen,...), terwijl er eigenlijk relatief weinig van de harde schijven gevraagd word. Bewerken van grote foto's (ervaring met 55MB tiff's in collages steken) vraagt om veel ram, 2GB is ok.

RAID 0 versnelt niet alle schijfacties: basisprincipe van RAID 0, databrokjes worden over 2 of meerdere schijven verdeeld. En als je een film leecht, dan zal de data van de 2 of meerdere schijven komen en het zal 2 of meer keren sneller gaan. Maar de meeste toepassingen moeten op verschillende plekken van je harde schijven lezen, dan moeten de koppen heen en weer bewegen. Hoe meer de koppen heen en weer moeten bewegen hoe minder dat ze een kans krijgen om te lezen/schrijven. Dan weegt de access time door tov de transfer rate, daarom limiteren de leechservers ook het aantal transfers (slotjes). RAID 0 verhoogt de transfer rate, maar verbetert de access time niet. Het kan het laden van een groot level in een game versnellen, maar 2 schijven nodig en vooral kans op dode schijven verdubbelen.
Ik snap de analogie met films op een game systeem ook niet echt.
1 film leechen is een voorbeeld van een transfer rate toepassing. hdtach en andere STR-benchmarks simuleren wat er gebeurd als je 1 film leecht.

[ Voor 21% gewijzigd door rapture op 30-10-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Yofresh_750 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:36:
Waarom zo gruwelijk veel geheugen?
Omdat 1 gig langzaam aan te weinig is. 2 gig gebruik je natuurlijk nog niet helemaal, maar meer dan 1 gig best wel handig en noodzakelijk.
Spellen zullen echt niet minder gaan vragen in de toekomst.
noem eens 1 spel dat met dualcore werkt
Ze zijn er en het zullen er alleen maar meer worden. Of wil jij een game-pc alleen gebruiken voor de spellen die nu al uit zijn?
-> noem eens 1 spel dat 2 Gb volledig benut... Met AoE3 zit ik aan niet meer dan 400 Mb geheugen, dacht ik. Ok shooters gebruiken meer maar 2 Gb?
Nee, maar langzaam aan gebruiken ze wel meer dan die 1 gig die er vroeger standaard in zat.
Zekers als je alle standaard windows-taken bij elkaar gaat optellen. Geen mens sluit al die taken af als hij een spel gaat spelen
Kan je wel gaan blaten over toekomstgerichtheid, maar dan meet je met 2 maten, als je dualcore erbij betrekt.
Ik neem aan dat jij doelt op het feit dat ze wel voor 2 gig kiezen en niet voor dualcore?
Dat heeft puur met geld te maken. 1 gig extra is best betaalbaar. Een dualcore is vrij duur.
Voorstel:
3x 512 Mb
Waarom kies je voor 3 strips, als je weet dat het per 2 strips sneller werkt?
Dat ga je toch niet ongedaan maken?
Das onzin
Athlon 64 3800+
Ga maar eens kijken hoeveel verschil een 3800 tov een 3500 maakt in spellen. Niet noemenswaardig namelijk.

Deze BBG is bedoeld voor mensen die een nieuw systeem maken waar ze weer een poos mee kunnen doen.
Als jij elk jaar een nieuw systeem bouwt dan kan je het inderdaad heel anders doen.
Daarnaast is een BBG een advies. Nergens staat dat je het puur moet overnemen. Ieder kan het aanpassen aan de zaken die hij zelf belangrijker dan wel onbelangrijker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Hielko schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:03:
Tot je naast je game ook nog eens programma's als Ventrillo/Teamspeak, The All seeing Eye/Kali II, IRC/MSN/ICQ, winamp, je virusscanner etc wil draaien....

En die 200mhz is zó op te lossen ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Rey Nemaattori schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:06:
Tot je naast je game ook nog eens programma's als Ventrillo/Teamspeak, The All seeing Eye/Kali II, IRC/MSN/ICQ, winamp, je virusscanner etc wil draaien....

En die 200mhz is zó op te lossen ;)
Mijn Athlon64 X2 3800+ is met boxed koeler en goedkope (ongeveer € 200 tov ongeveer € 350 voor OCZ overklokkersram voor athlon64) 2 x 1GB Geil CL3 geheugenlatjes van 2,0 GHz naar 2,5GHz stable over te klokken en hiermee zit ik boven de Athlon64 3800+ gaming performance. Ik heb het boeltje teruggeklokt voor de stilte en laag stroomverbruik.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 30-10-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:32
Quacka schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:54:
[...]

Omdat 1 gig langzaam aan te weinig is. 2 gig gebruik je natuurlijk nog niet helemaal, maar meer dan 1 gig best wel handig en noodzakelijk.
Spellen zullen echt niet minder gaan vragen in de toekomst.
>Ik draai zelf met 1 gig, en ik moet zeggen dat ik pas een paar x boven de 512 Mb ben gekomen (en dan nog niet eens zo ruim) terwijl ik toch veel game en ook met instellingen op high etc. Gevalletje pimpfactor als je het mij vraagt
[...]
Ze zijn er en het zullen er alleen maar meer worden. Of wil jij een game-pc alleen gebruiken voor de spellen die nu al uit zijn?
>Noem er 5
[...]

Nee, maar langzaam aan gebruiken ze wel meer dan die 1 gig die er vroeger standaard in zat.
Zekers als je alle standaard windows-taken bij elkaar gaat optellen. Geen mens sluit al die taken af als hij een spel gaat spelen
>Nemen jou achtergrondtaken 500 tot 1000 Mb in? Als je dan al die andere 1.5 tot 1 Gb rekent voor het spel
[...]

Ik neem aan dat jij doelt op het feit dat ze wel voor 2 gig kiezen en niet voor dualcore?
Dat heeft puur met geld te maken. 1 gig extra is best betaalbaar. Een dualcore is vrij duur.
>Je spreekt jezelf tegen, het ene moment wil je het wel, het andere moment niet
[...]

Waarom kies je voor 3 strips, als je weet dat het per 2 strips sneller werkt?
Dat ga je toch niet ongedaan maken?
Das onzin
>Om toch de mensen die schreeuwen dat 1 Gb te weinig is gelukkig te krijgen, zoveel sneller is dual channel nou ook niet
[...]

Ga maar eens kijken hoeveel verschil een 3800 tov een 3500 maakt in spellen. Niet noemenswaardig namelijk.
>Niet veel, maar een P2 233 mhz deed ook niet veel slomer als een P2 266 mhz, en een 1800+ niet veel dan een 1600+, en toch zitten we nu bij 4000+, terwijl t allemaal niet veel scheelt. Bovendien heeft die 7800GT meer aan een 3800+ dan een 3500+, mee eens?
Deze BBG is bedoeld voor mensen die een nieuw systeem maken waar ze weer een poos mee kunnen doen.
Als jij elk jaar een nieuw systeem bouwt dan kan je het inderdaad heel anders doen.
Daarnaast is een BBG een advies. Nergens staat dat je het puur moet overnemen. Ieder kan het aanpassen aan de zaken die hij zelf belangrijker dan wel onbelangrijker vind.
>Zijn we het daar over eens :) Overigens is dit ook slechts een advies op de BBG he!

Edit: ja leuk he, so 70`s en retro zo`n quote, maar ik zal hem voor je aanpassen

[ Voor 9% gewijzigd door Yofresh op 31-10-2005 19:54 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
rapture schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:41:
[...]

Mijn Athlon64 X2 3800+ is met boxed koeler en goedkope (ongeveer € 200 tov ongeveer € 350 voor OCZ overklokkersram voor athlon64) 2 x 1GB Geil CL3 geheugenlatjes van 2,0 GHz naar 2,5GHz stable over te klokken en hiermee zit ik boven de Athlon64 3800+ gaming performance. Ik heb het boeltje teruggeklokt voor de stilte en laag stroomverbruik.
Daarom zeg ik ook: Die 200mhz is zo op te lossen..boxed ;)
Yofresh_750 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:25:
[...]

>Zijn we het daar over eens :) Overigens is dit ook slechts een advies op de BBG he!
Je text ononderscheidbaar in quotes plaatsen is _so_ not done anno 2005.... ik snap d'r nix van....heb dan iig nog ff het fatsoen om je eigen text herkenbaar anders te maken....

[ Voor 28% gewijzigd door Rey Nemaattori op 31-10-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik ga nog even een eindje terug, wel te verstaan over het onderwerp muis keyboard etc.
deze kunnen inderdaad beter weggelaten worden, omdat iedereen een eigen denkbeeld heeft over dit onderwerp. beter is volgens mij dan om geen merk te noemen maar alleen een gemiddelde prijs van elk onderdeel, hierdoor houd men wel rekening dat dit nog aangeschaft moet worden maar niet welk merk/type.

verder wordt er aangeraden om twee diamond max 10 te gebruiken, waar ook van bekend is dat deze problemen geven met het moederbord. dus slechte keus, beter een ander merk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Milenko schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:57:

verder wordt er aangeraden om twee diamond max 10 te gebruiken, waar ook van bekend is dat deze problemen geven met het moederbord. dus slechte keus, beter een ander merk te gebruiken.
De nieuwe schijven horen te werken (dwz, schijven die zijn voorzien van de laatste firmware). Ik vind het risico ook behoorlijk groot eigenlijk omdat het gevaar best groot is dat je een iets oudere schijf zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, net veel links gepost naar Diamondmax 10 i.c.m. nForce 4 topics, maar ik druk op Enter en alles is weg. Anyway, als je de GoT search gebruikt zal je zien dat ik gelijk heb, en dat Diamondmax 10's wel degelijk kunnen werken met de nForce 4 als je een versie hebt met nieuwere firmware. Maar misschien is het toch verstandiger om zoals Bor de Wollef zegt, toch maar voor zekerheid te gaan en de Hitachi te kiezen.

@ rapture: De Antec Solution SLK3700BQE is natuurlijk ook een Antec kast en ook stil, en volgens de reviews/ervaringen die ik gelezen heb biedt de luchttunnel geen voordelen. De luchttunnel zit ook precies voor de outtake casefan, die wordt zo geblokkeerd. De Antec Solution SLK3700BQE is ook goedkoper.

@ Milenko: echt niet iedereen heeft een idee van wat het meest geschikte tobo of muis is. En al heeft iedereen dat wel, dan hoeven ze de BBG toch niet te volgen? Doel van de BBG is dat er een advies wordt gegeven voor een compleet systeem, IMO hoeft de methode van het samenstellen van de BBG helemaal niet veranderd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 08:38

Arfman

Drome!

Er valt me 1 ding op: er wordt gekozen voor de ASUS A8N-SLI non-deluxe, maar even later wordt er bij de RAID controller gezegd: "Het Asus A8N-SLI-moederbord Deluxe heeft de beschikking over niet één, maar twee RAID-controllers."

Deluxe :?
En volgens mij heeft de non-deluxe "maar" 1 RAID controller, dus dat is nogal een verschil.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

Arfman schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:38:
Er valt me 1 ding op: er wordt gekozen voor de ASUS A8N-SLI non-deluxe, maar even later wordt er bij de RAID controller gezegd: "Het Asus A8N-SLI-moederbord Deluxe heeft de beschikking over niet één, maar twee RAID-controllers."

Deluxe :?
En volgens mij heeft de non-deluxe "maar" 1 RAID controller, dus dat is nogal een verschil.
inderdaad, de in de BBG gekozen non-deluxe variant heeft alleen de RAID controller welke geintegreerd zit in de nForce4 chipset, de Sil 3114 controller zit alleen op de deluxe variant. Foutje dus

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 03-11-2005 11:25 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zit er nog een groot verschil tussen die RAID controllers ? Ben me suf aan het zoeken naar een goede comparison tussen de non-deluxe en de deluxe, maar kom niet verder. De ASUS site is, zoals gebruikelijk, niet echt nuttig 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fennepa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 20:22
Die vraag van Gordijnstok over die RAID config zou ik ook wel graag beantwoord zien.

Daarnaast wil ik ook opmerken dat de samenwerking van het Twinmos geheugen en het moederbord niet door ASUS gegarandeert wordt. (was trouwens ook al een post in de reply's op de BBG, beetje raar dat dan de BBG niet gewijzigd wordt aangezien dat nu net het selectiecriterium was).
Zijn er mensen met ervaringen van deze combi en mensen met goede alternatieven? Het Corsair geheugen vindt ik wel erg aan de prijs en de door ASUS genoemde Kingston reepjes kan ik (nog even) niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

:?
Ik heb juist TwinMos geheugen gekozen omdat dat in de BBG werd aangegeven. In ieder geval heb ik er nog geen problemen mee gehad, systeem draait sinds zondag. ASUS A8N-SLI Deluxe, TwinMos 2 x 1 GB Dual Channel kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
makje schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:25:
[...]

inderdaad, de in de BBG gekozen non-deluxe variant heeft alleen de RAID controller welke geintegreerd zit in de nForce4 chipset, de Sil 3114 controller zit alleen op de deluxe variant. Foutje dus
en ook dit klopt niet:

Netwerkcontroller: nVidia nForce4 NV Gigabit LAN-controller

Ook hier vond Asus één aansluiting niet voldoende en heeft naast de standaard Gigabit-controller van de nForce4-chipset gekozen voor een extra controller. Deze is van Marvell en beschikt verder ook over AI Net2. Hierdoor kan de pc gebruikt worden als server voor twee gescheiden netwerken.

Volgens mij zit er echt maar 1 op het gekozen moederbord (itt de deluxe variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Inderdaad, de specs van die Deluxe en non-deluxe worden constant door elkaar gegooid. Ik heb alsnog heel veel zelf uit moeten zoeken, iets wat IMHO de BBG voor mij had moeten doen. Heel eerlijk gezegd heb ik de BBG alleen gebruikt (uiteindelijk) voor de geheugenkeuze, die dus nu ook niet blijkt te kloppen ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fennepa
makje schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:25:
[...]

Wat heb ik eigenlijk aan 2 RAID controllers?
kan ik dan 2x 2 schrijven in RAID 0 plaatsen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Een voor de SATA schijven en 1 voor je PATA schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Is de X1800XL geen 2e optie? goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het ziet er niet naar uit dat iemand van Tweakers.net hier nog gaat reageren, of dat er op dit moment nog dingen worden gedaan met onze opmerkingen. Wmb kan dit topic op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Arfman schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:06:
Het ziet er niet naar uit dat iemand van Tweakers.net hier nog gaat reageren, of dat er op dit moment nog dingen worden gedaan met onze opmerkingen. Wmb kan dit topic op slot.
We kunnen er natuurlijk altijd zelf leuk over discussieren. Slotje is nergens voor nodig imho.

Overigens word de audigy 2 ZS al niet meer gemaakt. Die zouden we de volgende keer dus beter kunnen vervangen door iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Discussieren kan wel, maar ik vind het een beetje vreemd dat de fouten er niet uit worden gehaald, en dat er zo te zien ook niemand van T.net zelf meer meeleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik neem aan dat ze de tips en het commentaar gewoon gebruiken bij de volgende BBG. Daarbij kijken ze altijd naar de vorige en wat er veranderd moet worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat weet ik niet, maar aangezien er hier geen feedback meer wordt gegeven krijg ik niet de indruk dat er iets mee gedaan wordt ;)

Ontopic maar weer.

• fennepa
Ok. ontopic dus.

dan maar weer verse discussiestof. helaas kan ik niet van die mooie tabelletjes maken. als iemand dat voor elkaar krijgt; heel graag!!

1 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) Cool-prices.nl € 208,95
1 AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2,... PC Zaak € 414,-
1 Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) HardwareTotaal.nl € 106,81
1 Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0... HardwareTotaal.nl € 13,96
1 Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA I... Cool-prices.nl € 97,95
1 Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2... Rax Nederland € 418,95
1 Creative Soundblaster Audigy 2 ZS PC Zaak € 54,99
1 Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zwart) Beste Aankoop € 17,45
1 Logitech G15 Gaming Keyboard (USB) HardwareTotaal.nl € 56,96
1 Logitech G5 Laser Mouse (USB) HardwareTotaal.nl € 56,16
1 NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart) Twente Computers € 40,30
1 Nexus SkiveTek AOP-6400 (Socket 754/939/940) MNM Computers € 21,95
1 Samsung SyncMaster 760BF (17", D-sub/DVI-D) EncyClue - EncyShop € 329,84
1 Zalman ZM-NB47J (passief) HardwareTotaal.nl € 2,76
Totaal € 1.841,03

Argumentatie:
Ik blijf expres een beetje onder het budget, zodat collega tweakers zelf de keuze hebben voor headset, speakers en flash-lezer. Persoonlijk prik ik toch altijd mijn hoofdtelefoon in de kaart. ook de kast vind altijd een erg persoonlijke keus.

Hoewel het een high end game systeem is, vind ik niet dat er daarmee niet gekeken mag worden voor "duurzaam". MAW ik heb niet ieder jaar 2000 euro te besteden...

processor is dus op de groei en mobo voor SLI geeft potentie om er volgend jaar nog een video kaart bij te zetten, die dan waarschijnlijk geen 419 euro meer kost. processor vind ik erg duur, maar het budget had nog voldoende ruimte. als je die down-grade, hoor je mij niet piepen. houdt er rekening mee dat het bios op het mobo niet geschikt is voor de X2 processor. die moet eerst geupdate worden en daar heb je een werkende processor voor nodig...

Ook voor maar 1 harde schijf gekozen omdat RAID0 ook weer prijskaartje heeft, maar zou nog wel binnen budget passen. ook in dit geval zou ik ervoor kiezen om er volgend jaar een bij te prikken en dan eventueel alsnog in RAID0.

extra koelertje om de nforce4 chipset passief te koelen en maar eens voor een Nexus proc. koeler gekozen om weer eens wat anders te kiezen dan steeds maar weer die Zalman...

Tevens gekozen voor de 17" Syncmaster, met wat extra ergonomie in plaats van 19" (ik vind het echt te veel van het goede en krijg pijn in mijn nek van het van links naar rechts kijken). meerprijs voor de 930BF is trouwens 20 euro

Verder natuurlijk expres dicht bij de oorspronkelijk BBG gebleken anders wordt ik straks nog van "off topic posten" beticht. (zonder gekheid de BBG is zo slecht nog niet, maar zou ik nooit 1 op 1 aanraden).

NB: ik lees net dat die geluidskaart out of date is, maar ben niet bekend met goede alternatieven. Die heb ik dan ook maar laten staan, want ik ga hier niet lopen opteren voor spullen waar ik niets van weet.

• Bor

Bor

Ik heb het al eerder aangegeven: ik zou de audigy 2 ZS eruit halen en deze vervangen voor een Audigy 4. Deze is iets duurder maar de Audigy2 is end of life verklaard door Creative. Hier komen dus ook geen drivers etc meer voor uit, niet geheel onbelangrijk met het ook op XP x64 etc.

Daarnaast zijn er problemen bekend met de combi Twinmos - Asus op dit moment (op het 8N-E bordje als het SLI bordje). Ook dat is niet echt een goede keuze dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 17-11-2005 13:41 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:52

Eijkb

Zo.

Mbt het uitprinten en bij de computerboer ophalen is ook een beetje onzin. Niet iedere computerboer heeft precies deze componenten in voorraad, en de prijzen kunnen danig verschillen met die uit de database van Tweakers. Vind het BBG gedeelte overigens wel oké, zeker als iemand vraagt wat ik zou aanraden en ik ben toevallig even niet compleet op de hoogte is het best een betrouwbaar advies.

Wordt er eigenlijk ook gekeken naar de diverse onderdelen en evt. topics die hierover op GoT lopen ivm (compatibiliteits)problemen etc? Gezien die Dell erin stond maar blijkbaar niet echt een verstandige keuze is?

.

• Bor

Bor

Eijkb schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:54:
[...]

Wordt er eigenlijk ook gekeken naar de diverse onderdelen en evt. topics die hierover op GoT lopen ivm (compatibiliteits)problemen etc? Gezien die Dell erin stond maar blijkbaar niet echt een verstandige keuze is?
Gezien de keuze voor twinmos zou ik zeggen van niet.

Verwijderd

Waarom een boxen set in een game systeem :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:05:
Waarom een boxen set in een game systeem :X
Voor geluid misschien ?

Verwijderd

Daar heb je een kop telefoon voor?
Zie trouwens nergens een mic wat elke gamer toch wel in huis moet hebben.
ALs je muziek wil luisteren kan je die toch gewoon aan je stereo setje aansluiten.

• Arfman

Arfman

Drome!

Bor de Wollef schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:40:
Daarnaast zijn er problemen bekend met de combi Twinmos - Asus op dit moment (op het 8N-E bordje als het SLI bordje). Ook dat is niet echt een goede keuze dus.
Hier een TwinMos met ASUS A8N-SLI gebruiker, geen problemen.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:04:
ALs je muziek wil luisteren kan je die toch gewoon aan je stereo setje aansluiten.
Dan laat je hem toch weg ? Veel mensen die een complete PC aanschaffen willen er ook speakers bij, en aangezien de BBG over complete systemen gaat en niet over upgrades is een setje boxen een prima te verdedigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:04:
Er is nog altijd een (persoonlijke) keuze tussen een headset en een surroundsetje he :Y) ;)
Pagina: 1 2 Laatste