Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

schrijver schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 07:16:
Als je de beltoon op volume 5 insteld begint deze met eerst 5 seconden zacht en daarna harder.

Dit heeft nokia ingebouwd om gehoorbeschadiging te voorkomen. Het kan volgens hun voorkomen dat het toestel nog tegen het oor zit en deze weer afgaat.
onzin, hoppyf heeft gelijk, ding doet "oplopend" in plaats van "normaal", ook als je wel "normaal" kiest.

is een bug in de software, bij versie 3.62 werkt beltoon op "normaal" wel gewoon weer...

[ Voor 12% gewijzigd door woest85 op 19-01-2006 16:05 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 22:54

Ginz

Trek Superfly 5 powered

woest85 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:03:
[...]

onzin, hoppyf heeft gelijk, ding doet "oplopend" in plaats van "normaal", ook als je wel "normaal" kiest.

is een bug in de software, bij versie 3.62 werkt beltoon op "normaal" wel gewoon weer...
Dit degelijk geen bug.

Nokia heeft dat, net zoals veel andere merken ingebouwd. Ook versie 3.62 heeft daar 'last' van.
tijntjethf schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:43:
Hebben alle nokia servicepoint trouwens de meest recente firmware?
Ik moet hier naar een een of ander autobedrijf, auto teunis.

En nog een vraagje, dat flashen duurt neem ik aan maar een paar minuten, en je hoeft je foon niet achter te laten?
Reken maar op 30 à 45 minuten. En als het druk is, dan kan het natuurlijk niet gelijk gedaan worden. Bel daarom eerst even om een afspraak te maken. Dat stellen ze meestal wel op prijs.

[ Voor 42% gewijzigd door Ginz op 19-01-2006 16:44 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 17:17

MrDry

Desperados!

Giox schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:41:

Reken maar op 30 à 45 minuten. En als het druk is, dan kan het natuurlijk niet gelijk gedaan worden. Bel daarom eerst even om een afspraak te maken. Dat stellen ze meestal wel op prijs.
Hoe kan dat flashen nou zo lang duren? Een paar mb zou toch zo over moeten zijn of is de telefoon zo traag...

Hoe dan ook, ik ga ook maar eens voor een nieuwere firmware....dat geklooi met mn carkit ben ik zat.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
LuPo schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:32:
Mijn vraag is of het nog nut heeft nu een 6230i aan te schaffen? Dit omdat de mobiel toch al wel redelijk verouderd is.

Ik snap dat dit voor ieder persoon verschillend is maar ik ga uit van een 2-jarig Hi abbo van 20,-. Dan krijg je de mobiel gratis. Ik kan ook voor een 1-jarig Hi abbo van 20,- gaan. Maar dan moet je dus ong. 150,- bijbetalen. Klopt het dat als je na 1 jaar je abbo bij Hi verlengt je dan hoge korting krijgt? Want dan moet ik uitrekenen of die korting na 1 jaar hoger is dan de kosten die je extra betaald (die 150,- dus) in vergelijking met 2 jaar vastzitten aan 20,- per maand.

En, als vraag 2, is er eventueel een alternatief voor de 6230i, want ik wil wel graag een Nokia! :) Het kleurenscherm en de camera (vooral kleurenscherm) lopen alweer redelijk achter op de nieuwste ontwikkelingen. Dan heb ik het over ~226K kleurenscherm in plaats van 65K en de 2.0 mp camera in plaats van de 1.3. Dit laatste is natuurlijk niet zo'n super groot verschil en de camera is voor mij ook niet echt van het grootste belang.

Waar het mij dus omgaat is dat de telefoon alles kan wat ik ermee wil: Bellen, Smsen, bluetooth, (infrarood), mp3, radio, foto's, filmpjes (zo snel uit m'n hoofd wat ik ermee wil ;) ). Als ik nog iets vergeten ben te vermelden wat van essentieel belang is hoor ik het wel. ;)
Deze vraag had ik ook! Iemand een idee? Of iig of het slim is om hem nu (nog) aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
woest85 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:03:
[...]

Wel vreemd dat zo'n probleem als zolang aanwezig is. Ik heb firmware 3.62 nov 2005, er zullen echter hiervoor wel vele andere releases geweest zijn. Dat het probleem nog niet opgelost is vind ik dus wel opmerkelijk.

De oplossing zou kunnen zijn de tijd voordat de voicemail oppakt langer te maken maar dit heeft weer als nadeel dat de beller veel langer moet wachten. Onnodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

HoppyF schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:12:
[...]

Wel vreemd dat zo'n probleem als zolang aanwezig is. Ik heb firmware 3.62 nov 2005, er zullen echter hiervoor wel vele andere releases geweest zijn. Dat het probleem nog niet opgelost is vind ik dus wel opmerkelijk.

De oplossing zou kunnen zijn de tijd voordat de voicemail oppakt langer te maken maar dit heeft weer als nadeel dat de beller veel langer moet wachten. Onnodig dus.
Dit is geen bug, het is een feature.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
tijntjethf schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:43:
Hebben alle nokia servicepoint trouwens de meest recente firmware?
Ik moet hier naar een een of ander autobedrijf, auto teunis.

En nog een vraagje, dat flashen duurt neem ik aan maar een paar minuten, en je hoeft je foon niet achter te laten?
offtopic:
Bedoel je Teunis in Rijssen? Want dat is geen autobedrijf ;)
JeroenGans schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:00:
[...]

Deze vraag had ik ook! Iemand een idee? Of iig of het slim is om hem nu (nog) aan te schaffen?
Ik heb hem toch gekocht, icm een 2 jarig Hi abo. Echt het is een SUPER telefoon! Gewoon zo fijn, alles werkt niks geen geklooi. Ik heb de zwarte versie, is die nieuw ofzo? Want ik had hem voordat ik in de winkel kwam nooit eerder gezien. Alleen de Zilvere en half zwart/half zilver zeg maar. Maar als je nog twijfelt zou ik hem echt kopen, krijg je geen spijt van! :) :9~

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Giox schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:34:
[...]

Dit is geen bug, het is een feature.
Ok, als dit volgens jou een "feature" is wat is hier dan het nut van? :?

Er zijn instellingen zoals beltoon "oplopend", "bellen" en "1x bellen". Wat is dan het onderscheid als de GSM toch zelf doet waar ie zin in heeft en altijd begint met een toon heel zacht af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Deze 'feature' is ter bescherming van de oren. Stel, je heb je telefoon dicht tegen je oren aan, om welke reden dan ook en de telefoon gaat over. Dan zou dat wel eens niet goed kunnen zijn voor je oren.

Nokia is niet de enige met deze 'feature'. SonyEricsson heeft het volgens mij al sinds de K700 in hun toestellen zitten en Samsung heeft het in de D600 volgens mij ook.

Deze feature zit zowel in de firmware versies 3.42, 3.50 en 3.62. Vreemd genoeg heeft niet elke Nokia 6230i (met één van de boven vermelde firmware versies) deze 'feature'.

Dus. Helaas geen bug, waar in een aankomende firmware een oplossing voor gaat komen. (voor zover nu bekend is. maar, je weet maar nooit)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 18-06 15:06
Die oorbeschermingsfeature geld alleen voor geluidsniveau 5, misschien dat anderen het niet opvalt omdat deze hem op stand 4 hebben staan.

Ik heb zelf ook een zwarte "All black" versie (Staat op de doos aangeduid). Alleen het puntje tussen de 4-richting knoppen is zilver. Hele mooie cover, maar is weinig info over te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 10:43
MrDry schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:26:
Ik heb 2 zaken waar ik tegen aanloop met mn 6230i icm met de nokia CK-7W BT carkit.

1. als de toetsenblokering aanstaat wordt de telefoon soms niet "aangemeld" bij de carkit.
2. soms gaat de telefoon niet over als ie aangemeld is bij de carkit. De radio gaat wel op 'mute' dus ik merk wel dat er telefoon is (of de radio moet uit staan natuurlijk).

Ik heb firmware versie 3.40. Iemand die met een hogere versie probleemloos kan carkitten?
Aanmelden steeds direct. Geluid ok. Geen problemen dus hier met deze carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Zo ik heb net een nieuwe 6320i. Mijn abo verlengd bij t-mobile voor een jaar :)

Kopieer nu al mijn data van mijn oude 6320 naar de 6320i.. zal straks eens kijken wat voor firmware ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

htca schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:04:
[...]

Aanmelden steeds direct. Geluid ok. Geen problemen dus hier met deze carkit.
Welke firmware heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

schrijver schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 07:22:

Ik heb zelf ook een zwarte "All black" versie (Staat op de doos aangeduid). Alleen het puntje tussen de 4-richting knoppen is zilver. Hele mooie cover, maar is weinig info over te vinden op internet.
Volgens de winkel waar ik hem gekocht heb, de Phonehouse, was deze uitvoering alleen bij hen te verkrijgen en speciaal voor hen gemaakt. Mooi verhaal natuurlijk maar zou waar kunnen zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 18-06 15:06
MrDry schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:30:
[...]

Volgens de winkel waar ik hem gekocht heb, de Phonehouse, was deze uitvoering alleen bij hen te verkrijgen en speciaal voor hen gemaakt. Mooi verhaal natuurlijk maar zou waar kunnen zijn......
Dit zou best waar kunnen zijn. Ik heb mijn telefoon ook bij de Phonehouse gekocht en er werd tegen mij gezegd dat dit een Special Edition was. Ik nam op dat moment aan dat het slechts een verkooppraatje was, maar kon vervolgens niks vinden op internet en op dit forum lees ik nu voor het eerst dat iemand anders deze cover heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb versie 03.62. Bij de t-mobile shop zeiden ze dat ik er alleen maar een zilveren versie was.. jammer want ik vond de zwarte leuker maarja.

Heb alle data over :) Wie weet hoe ik dat irritante menu kan uitzetten? ik wil grote iconen, mijne connect nu steeds naar t-zones..erg irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
MrDry schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:25:
[...]

Welke firmware heb jij dan?
3.5 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
schrijver schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:56:
[...]

Dit zou best waar kunnen zijn. Ik heb mijn telefoon ook bij de Phonehouse gekocht en er werd tegen mij gezegd dat dit een Special Edition was. Ik nam op dat moment aan dat het slechts een verkooppraatje was, maar kon vervolgens niks vinden op internet en op dit forum lees ik nu voor het eerst dat iemand anders deze cover heeft. :)
Hier hetzelfde, ook bij The Phonehouse gekocht. Verder niks gehoord dat het een Special Edition was, ze vroeg alleen welke kleur ik wilde! :+ Met 10 minuten was het allemaal geregeld, want ik wist gewoon precies welke telefoon + abo ik moest hebben. Die vrouw keek me echt verbaasd aan! :D lang leve Google en GoT! _/-\o_

edit:
Heb btw Firmware 03.62 en daaronder staat 04-Nov-05 dus het is de nieuwste firmware?

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 20-01-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 15:12

TYZ

MrDry schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:26:
Ik heb 2 zaken waar ik tegen aanloop met mn 6230i icm met de nokia CK-7W BT carkit.

1. als de toetsenblokering aanstaat wordt de telefoon soms niet "aangemeld" bij de carkit.
2. soms gaat de telefoon niet over als ie aangemeld is bij de carkit. De radio gaat wel op 'mute' dus ik merk wel dat er telefoon is (of de radio moet uit staan natuurlijk).

Ik heb firmware versie 3.40. Iemand die met een hogere versie probleemloos kan carkitten?
Ben zelf ook in bezit van CK-7W en 6230i, en ik heb gemerkt dat de telefoon (alle) bluetooth-connecties weigert als je je toetsen geblokkeerd hebt met beveiligingscode.

Ook merk ik dat hij soms geen verbinding maakt via bluetooth (met pc bijv.). Dit komt meestal voor als de telefoon al geruime tijd aan staat zonder tussendoor eens uit- en aangezet te zijn. Blijkbaar gaat het soms mis als een bluetooth-verbinding niet netjes wordt afgesloten.

Mijn advies (oké 't is meer een work-around): reboot je telefoon af en toe (1 of 2 keer per week of zo), om dit soort verschijnselen te voorkomen.

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

LuPo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:35:
[...]

offtopic:

[...]

Ik heb hem toch gekocht, icm een 2 jarig Hi abo. Echt het is een SUPER telefoon! Gewoon zo fijn, alles werkt niks geen geklooi. Ik heb de zwarte versie, is die nieuw ofzo? Want ik had hem voordat ik in de winkel kwam nooit eerder gezien. Alleen de Zilvere en half zwart/half zilver zeg maar. Maar als je nog twijfelt zou ik hem echt kopen, krijg je geen spijt van! :) :9~
teunis telecom moet je heen :P die zitten achter de auto accesoires en die hebben firmware 3.62 wel :)

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:10
Ik heb de 6230i sinds 3 dagen ook, na verlenging van mijn Vodafone 17,50 abbo. Het toestel bevalt me erg goed, maar ik ben misschien wel wat minder kritisch aangezien ik hiervoor een 3510i had ;)

Firmware versie 3.50, geen problemen ondervonden nog. Ook Bluetooth synchronisatie met de PC gaat perfect. Wat mij betreft is dit echt een top toestel, hij doet alles wat ik wil en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Kon deze vraag niet eerder vinden; als je foto's hebt die er bij het bekijken na contrast instellen beter/scherper uitzien wilt opslaan, kan dat niet. Ook voor de foto onthoudt ie het contrast niet. Ligt misschien aan mij, maar wat heb je aan contrast wijzigen als ie niets opslaat?

Toch nog 'n dual simvraag: heeft iemand er eentje die naar tevredenheid werkt? De keuze uit nieuw achterkantje (blijf vaak minder goed zitten, dikker in hoesje), zo'n ghost sim (moet je snijden - hmm) of dualsim (moet je tussen accu en achterkantje proppen) is niet zo makkelijk... Sommige varianten die maken gebruik van de ruimte van de MMC-kaart en *die* wil ik niet kwijt.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
T_Metalman_ZF schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:30:
Ik heb de 6230i sinds 3 dagen ook, na verlenging van mijn Vodafone 17,50 abbo. Het toestel bevalt me erg goed, maar ik ben misschien wel wat minder kritisch aangezien ik hiervoor een 3510i had ;)

Firmware versie 3.50, geen problemen ondervonden nog. Ook Bluetooth synchronisatie met de PC gaat perfect. Wat mij betreft is dit echt een top toestel, hij doet alles wat ik wil en meer.
Ik heb hem nu een tijdje, en hij bevalt mij ook prima! Ik merk dat er nu (zoals bij mijn nokia 6230) weer stof onder het scherm komt, maar het is (nog) lang niet zo erg. Synchronisatie met PC (Outlook) gaat prima, en het gebruik van headset is ook perfect. Prima telefoon dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Heeft iemand anders hier ook dat de camera, bij gebruik van video, redelijk blokkerig en "lelijk" is? Bij de video stand staat hij op Hoog, terwijl als ik foto's maak alles er mooi uitziet. En de fotokwaliteit staat op Normaal. :? Misschien dat ik iets over het hoofd zie? Kortgezegd: Video-opname's zien er betrekkelijk blokkerig en "lelijk" uit in vergelijking met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:45:
[...]

Ok, als dit volgens jou een "feature" is wat is hier dan het nut van? :?

Er zijn instellingen zoals beltoon "oplopend", "bellen" en "1x bellen". Wat is dan het onderscheid als de GSM toch zelf doet waar ie zin in heeft en altijd begint met een toon heel zacht af te spelen?
Even een antwoord op mijn eigen bericht dan maar ....
Het probleem is (voorlopig) opgelost.
Ik heb de GSM uit/aan gezet en daarna werkte de beltoon goed, dus met het ingesteld volume van "4". Waarschijnlijk is er iets blijven "hangen" als oplopend. :?
Ik gebruik de GSM wel af en toen in de carkit en zet deze dus niet uit.
Het uit/aanzetten heeft blijkbaar toch geholpen.

Op volume "5" werkt het nu ook goed, ondanks de waarschuwing die je te zien krijgt bij het instellen.
Het volume is heel even (een seconde denk ik) wat zachter en gaat daarna direct naar volle sterkte. Dat is dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
iemand die toevallig pc suite onder een 64 bits versie windows aan de praat heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb de Nokia 6230i nu een half jaar maar wil er vanaf..
Ik heb daarvoor een Nokia 6230 gehad en deze was gewoon lekker snel en bevatte de functies die ik wilde hebben. Ik baalde alleen van de rete slechte camera in dat toestel. Ik heb daarna van mijn vriendin de Nokia 6230i gehad en het scherm was mooier, de camera was beter maar daar is ook alles mee gezegd. De telefoon is traag. Ik ben sneller met de toetsen indrukken voor bijv toetsenbord lock dan dat de telefoon kan bijhouden..

Het geheel is gewoon erg traag. Ik heb al geen plaatje op mijn achtergrond en alle poespas uitgezet in de menus, maar het blijft een super trage telefoon.

Ik ga nu voor een Qtek 8310. Misschien minder snel dan deze, maar gelukkig wel met WIFI. Bovendien zie ik nu ook meteen op de "desktop" van de telefoon als ik een afspraak heb, iets wat ik gewoon mis bij de Nokia.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
WHiZZi schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:39:
Ik heb de Nokia 6230i nu een half jaar maar wil er vanaf..
Ik heb daarvoor een Nokia 6230 gehad en deze was gewoon lekker snel en bevatte de functies die ik wilde hebben. Ik baalde alleen van de rete slechte camera in dat toestel. Ik heb daarna van mijn vriendin de Nokia 6230i gehad en het scherm was mooier, de camera was beter maar daar is ook alles mee gezegd. De telefoon is traag. Ik ben sneller met de toetsen indrukken voor bijv toetsenbord lock dan dat de telefoon kan bijhouden..

Het geheel is gewoon erg traag. Ik heb al geen plaatje op mijn achtergrond en alle poespas uitgezet in de menus, maar het blijft een super trage telefoon.

Ik ga nu voor een Qtek 8310. Misschien minder snel dan deze, maar gelukkig wel met WIFI. Bovendien zie ik nu ook meteen op de "desktop" van de telefoon als ik een afspraak heb, iets wat ik gewoon mis bij de Nokia.
Mag ik je vragen welke Firmware je hebt? Want ik vind hem juist bijzonder snel! Ik heb Firmware 03.62 maar misschien komt het omdat mijn oude telefoon een Siemens MC-60 was. :X

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 20-01-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 14:09
LuPo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:35:
offtopic:
oh.. :X op de site van nokia stond zoiets als auto teunis, dus dat heb ik maar aangenomen :D

Is dat nog een beetje te bereiken met het OV? student enzo.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
tijntjethf schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:56:
[...]

oh.. :X op de site van nokia stond zoiets als auto teunis, dus dat heb ik maar aangenomen :D

Is dat nog een beetje te bereiken met het OV? student enzo.. 8)
Ja zeker! Is denk ik 5 minuten lopen vanaf het station, echt wel makkelijk bereikbaar! ;)

Mijn broer heeft Firmware versie 03.32 weet iemand hier hoe duur het upgraden naar de nieuwste firmware kost?

[ Voor 14% gewijzigd door LuPo op 21-01-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43366

LuPo schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:42:
[...]

Ja zeker! Is denk ik 5 minuten lopen vanaf het station, echt wel makkelijk bereikbaar! ;)

Mijn broer heeft Firmware versie 03.32 weet iemand hier hoe duur het upgraden naar de nieuwste firmware kost?
Ja dat vraag ik me ook af, ik ben langs zo'n service point geweest. Ik kon mijn telefoon inleveren en over twee dagen ophalen...Duurt dat echt zo lang? Alles lijkt nu (toch) te werken, daarom blijf ik nog maar even bij versie 3.40.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 43366 op 21-01-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb hier nu een probleem met een 6230i, de telefoon wordt namelijk niet meer herkent in windows. Ook de pcsuite kan de telefoon niet vinden. De telefoon beschikt over firmwareversie 3.W5.
Wat kan ik nog proberen (pcsuite geupdate en opnieuw geinstalleerd)

Waar zou ik de telefoon moeten kunnen vinden in het apparaatbeheer?

Verdere info:
WinXP SP2
USB kabel: DKU-2

[ Voor 7% gewijzigd door bartvl op 21-01-2006 11:37 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145748

LuPo schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:03:
[...]

Dat is zonder smsjes. ;) Ik wil graag sms erbij in...
Sms bundeltje misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

LuPo schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:42:
[...]

als je nog garantie op de telefoon hebt is het gratis, moet je wel kunnen bewijzen dat je nog garantie hebt.

het upgraden duurde ongeveer een kwartier geloof ik. (begin deze maand laten doen bij Teunis)

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

htca schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:02:
iemand die toevallig pc suite onder een 64 bits versie windows aan de praat heeft gekregen?
Nee, het is me wel gelukt het niet aan de praat te krijgen onder x64. Maar, de geheugenkaart is gelukkig plug and play te benaderen, dus dat werkt bij mij wel onder x64.

Ik zie hier trouwens allemaal firmwareversies langkomen waar ik nog nooit van gehoord heb. Zoals 3.32 en 3.W5. Ik heb zelf nog 3.30 en ik weet dat 3.40 en 3.62 bestaan, maar verder.

[ Voor 22% gewijzigd door jvo op 21-01-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

That's it...

3.62 is de nieuwste firmware die momenteel te verkrijgen is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

Is er ergens een tutorail om zelf je firmware te upgraden? Ik heb een DKU-2 datababel.

Ik wil wel naar de nieuwste firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316

Anoniem: 130034 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:18:
Is er ergens een tutorail om zelf je firmware te upgraden? Ik heb een DKU-2 datababel.

Ik wil wel naar de nieuwste firmware :)
Das nie mogelijk.. Zij gebruiken de aansluitpunt onder je batterij om te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153819

HELP!!

Mijn nokia doet het sinds vorige week niet meer... . Vraagt continu pin code of zegt 'please insert sim'. In een NSP hebben ze geconstateerd dat er (enkel onder het blokje met de contacten van de SIMkaart) oxidatie zit... .
Zou dus weggegooid mogen worden. Ik heb hem sinds 5 september vorig jaar en er is écht niets ergs mee gebeurd... . Wat men me in het NSP nog wel zei is dat als je bij het opzetten verticale strepen te zien krijgt dat dat de eerste tekenen zijn van oxidatie MAAR deze had ik al van in de beginnne ... . (écht waar) Voor de rest deed ie t tegoei dus ik lag er niet wakker van.
Hoe en waar moet ik terecht om dit op te lossen?
Vrijdag nog naar Nokia gebeld en daar zei men tegen mij dat ik maar terug had moeten gaan én dat het enkel tijdens de eerste twee maand na de verkoop kan ingeruild worden voor oxidatie.

Opsturen naar nokia heeft als gevolg bestekkosten én ze bekijken hem amper zei men mij in het NSP ... what can AND should I do??? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 19:45

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik heb nu ook een weekje een 6230i, en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen één irritatiepuntje, en vroeg mij af of ik daar iets aan kan doen. Ik was namelijk op mijn 6600 gewend dat als ik een SMSje verstuurde, dat deze dan ook echt 'weg' was. Op mijn 6230i verstuur ik een SMSje, waarna ik weer bij het berichtje terugkom en deze eerst helemaal moet wissen voor ik verder terug kan gaan. Heb ik ergens een optie gemist, waarmee het berichtje automatisch verwijderd wordt na verzenden? Of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153819 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:52:
HELP!!

Mijn nokia doet het sinds vorige week niet meer... . Vraagt continu pin code of zegt 'please insert sim'. In een NSP hebben ze geconstateerd dat er (enkel onder het blokje met de contacten van de SIMkaart) oxidatie zit... .
Zou dus weggegooid mogen worden. Ik heb hem sinds 5 september vorig jaar en er is écht niets ergs mee gebeurd... . Wat men me in het NSP nog wel zei is dat als je bij het opzetten verticale strepen te zien krijgt dat dat de eerste tekenen zijn van oxidatie MAAR deze had ik al van in de beginnne ... . (écht waar) Voor de rest deed ie t tegoei dus ik lag er niet wakker van.
Hoe en waar moet ik terecht om dit op te lossen?
Vrijdag nog naar Nokia gebeld en daar zei men tegen mij dat ik maar terug had moeten gaan én dat het enkel tijdens de eerste twee maand na de verkoop kan ingeruild worden voor oxidatie.

Opsturen naar nokia heeft als gevolg bestekkosten én ze bekijken hem amper zei men mij in het NSP ... what can AND should I do??? ;(
Wat kan je anders doen dan opsturen?

Die strepen heb ik ook, maar dat had ik ook al bij mijn 6610. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43366 op 22-01-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tijn.online schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:46:
Ik heb nu ook een weekje een 6230i, en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen één irritatiepuntje, en vroeg mij af of ik daar iets aan kan doen. Ik was namelijk op mijn 6600 gewend dat als ik een SMSje verstuurde, dat deze dan ook echt 'weg' was. Op mijn 6230i verstuur ik een SMSje, waarna ik weer bij het berichtje terugkom en deze eerst helemaal moet wissen voor ik verder terug kan gaan. Heb ik ergens een optie gemist, waarmee het berichtje automatisch verwijderd wordt na verzenden? Of is er een andere manier?
Hij is wel gewoon verstuurd, maar het laatst verstuurde bericht onthoud ie.
Er is naar mijn weten geen optie om dat uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
Dat had ik met mijn Nokia 3200 (toen ik die nog had) ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
tijn.online schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:46:
Dan druk je toch gewoon op Opties->Tekst Wissen? Oke het is 2 handelingen meer, maar langer dan 3 seconde duurt dat ook niet. :?

Ik heb sinds vorige week woensdag een Nokia 6230i alleen zag ik gisteren opeens een wit puntje in beeld. Dus ik gelijk covers eraf en schermpje even schoongemaakt met zo'n zacht doekje van een bril. Maar het puntje blijft er zitten. Lijkt er dus op dat het een dode pixel is. Krijg ik nu een nieuwe? Ik heb me mobiel gekocht bij The Phonehouse.. Het is echt jammer dus ik hoop dat iemand me het verlossende antwoord kan geven dat ik een nieuwe krijg! :X

[ Voor 24% gewijzigd door LuPo op 23-01-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Anoniem: 130034 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:14:
[...]

Hij is wel gewoon verstuurd, maar het laatst verstuurde bericht onthoud ie.
Er is naar mijn weten geen optie om dat uit te zetten.
Berichten, 12 berichtinstellingen, 1 tekstberichten, 2 verzonden berichten opslaan Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 09:17
Nu hebben mijn collega en ik 3 weken lang de 6230i. Zijn accu gaat een week mee zonder te bellen en die van mij maar 2 dagen. We hebben alles hetzelfde geinsteld. Ik erger mij hier een beetje aan want als ik in de auto zit te telefoneren dan is mijn accu continu leeg.
Nu is het ook zo dat ik fw 3.40 heb en hij heeft 3.50

Is het raadzaam om ze te laten updaten?
Anoniem: 153819 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:52:
Wat men me in het NSP nog wel zei is dat als je bij het opzetten verticale strepen te zien krijgt dat dat de eerste tekenen zijn van oxidatie MAAR deze had ik al van in de beginnne ... . (écht waar)
Heb ook precies hetzelfde. Verticale strepen bij opstarten.

[ Voor 51% gewijzigd door MeneerKrab op 23-01-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
PowerCow schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:08:
Nu hebben mijn collega en ik 3 weken lang de 6230i. Zijn accu gaat een week mee zonder te bellen en die van mij maar 2 dagen. We hebben alles hetzelfde geinsteld. Ik erger mij hier een beetje aan want als ik in de auto zit te telefoneren dan is mijn accu continu leeg.

[...]

Ik zou hem laten updaten ja, dan kan het heel goed zijn dat je batterij langer meegaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik krijg ook de verticale strepe als ik het ding aan zet. Zal wel zo moeten als het er zoveel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Anoniem: 130034 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:15:
[...]

Ik krijg ook de verticale strepe als ik het ding aan zet. Zal wel zo moeten als het er zoveel hebben.
Same here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

WHiZZi

Museumdirecteurtje

LuPo schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:46:
[...]

Mag ik je vragen welke Firmware je hebt? Want ik vind hem juist bijzonder snel! Ik heb Firmware 03.62 maar misschien komt het omdat mijn oude telefoon een Siemens MC-60 was. :X
v3.30

Nergens problemen mee verder, alleen de traagheid.
Daarnaast wil ik toch een andere telefoon ivm remote beheer van servers (putty). De Qtek die ik voor ogen heb heeft WIFI en draait Windows Mobile 5. Genoeg voordelen om de 6230i weg te doen.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net het hele weekend lopen testen enzo.. hij bevalt prima.

Alleen ik heb een paar dingen..

- Hoe krijg ik dat menu weer op grote pictogrammen..ik zie nu met menu alle 9 icoontjes. Ik wil gewoon 1, en dan kunnen scrollen :)

- Mijn Bluetrek G2 Headset werkt niet.. ik kan geen bluetooth apparaten vinden (ook geen mobiele) bij mijn oude 6230 vind hij hem zomaar. Als ik bestanden naar personen verstuur via bluetooth zoekt hij wel naar mobieltjes, en die werken wel..
Ik moet mijn bluetooth headset vaak gebruiken dus toch wel handig als dit snel word verholpen. Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Anoniem: 8888 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:53:
Net het hele weekend lopen testen enzo.. hij bevalt prima.

Alleen ik heb een paar dingen..

- Hoe krijg ik dat menu weer op grote pictogrammen..ik zie nu met menu alle 9 icoontjes. Ik wil gewoon 1, en dan kunnen scrollen :)
Menu -> Opties -> Hoofdmenuweergave -> LIJST selecteren

[ Voor 5% gewijzigd door MrDry op 23-01-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrDry schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:00:
[...]

Menu -> Opties -> Hoofdmenuweergave -> LIJST selecteren
OMG |:( |:( |:( ( hele wknd lopen zoeken..) :P

nu bluetooth nog..

ook al opgelost...
03 Pairing the Bluetrek® G2
Before using the BLUETREK® G2 headset, you must pair it with your Bluetooth® mobile phone. Pairing is the process of linking 2 Bluetooth® devices, so that they can communicate.

To initiate pairing:

Place the BLUETREK® G2 and your mobile phone within 0.3 meter (1 foot) from each other.
Switch on your phone and select its Bluetooth® discover mode (refer to the Bluetooth® mobile phone user manual).
When the BLUETREK® G2 is switched off, press and hold the TALK button for about 7 seconds until the indicator light flashes red and blue alternatively. And a sound can be heard in the speaker.
Once the mobile phone detects the headset, a “BLUETREK G2” message will be displayed. Follow the phone instructions to accept the pairing. The PIN code (or passkey) is 0000, then press “yes” or “ok”.
If pairing was successful, the indicator light will switch to blue and flashes slowly.
:)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 23-01-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Yes! Nokia 6230i bestelt, Kpn abbo erbij, (Bluetooth headset & 512mb MMC card ook gekocht ergens anders) nu staat er bij de bevestigingsmail de volgende info over de levertijden:
Bestelt u onder rembours op donderdag na 15.00 uur of in het weekend, dan wordt uw bestelling op dinsdag bezorgd.
Bestelt u vrijdag na 15.00 uur of in het weekend, dan wordt de bestelling op donderdag bezorgd.
Ik heb onder rembours besteld, kan ik hem nou a.s. dinsdag verwachten, of moet ik tot donderdag wachten?

Complete lap tekst betreffende de levertijden:
Voor bestellingen van ISDN apparatuur en mobiele toestellen geldt, dat als u voor 15.00 uur uw bestelling via deze site plaatst , deze binnen vier werkdagen (dinsdag t/m zaterdag) wordt thuisbezorgd Bestelt u vrijdag na 15.00 uur of in het weekend, dan wordt de bestelling op donderdag bezorgd.
Bestellingen onder rembours en mobiele toestellen kunnen niet op zaterdag geleverd worden.
Bestelt u onder rembours op donderdag na 15.00 uur of in het weekend, dan wordt uw bestelling op dinsdag bezorgd.
Bij voorbaat dank! (JeroenGans, was al een poos een "stille" lezer van dit topic ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
JeroenGans schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:19:
Yes! Nokia 6230i bestelt, Kpn abbo erbij, (Bluetooth headset & 512mb MMC card ook gekocht ergens anders) nu staat er bij de bevestigingsmail de volgende info over de levertijden:

[...]

[...]

Ik heb onder rembours besteld, kan ik hem nou a.s. dinsdag verwachten, of moet ik tot donderdag wachten?

Complete lap tekst betreffende de levertijden:

[...]

Bij voorbaat dank! (JeroenGans, was al een poos een "stille" lezer van dit topic ;) )
Nu weet ik niet wanneer jij besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

[...]

Nou... Ik heb horizontale strepen in het midden 8)7 Vaag!

Wat de batterij betreft... eerst had ik ook 2-3 dagen maar als ie echt bijna op was vol opladen, en na 3 weken was de accu veel langer bruikbaar. Las ik op andere fora ook, lijkt wel of ie pas na paar keer op kracht komt. Heb fw 3.40 maar dat kan het probleem niet zijn. Heeft die collega z'n Bluetooth niet aan staan en jij wel, want dat *vreet* wel aan je batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

RFVR schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:00:
[...]

Nou... Ik heb horizontale strepen in het midden 8)7 Vaag!
Sommige mensen hebben blokjes, ander horizontale strepen en weer andere verticale strepen. Het is geen fout of een bug. Misschien dat het in de latere firmware versies nog een veranderd gaat worden, maar het is geen probleem en geeft ook geen problemen. Het is alleen misschien een beetje vreemd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
PowerCow schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:06:
[...]

Nu weet ik niet wanneer jij besteld heb.
Afgelopen zondag 24-01-06 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
21-01-06 dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
[...]

Wat de batterij betreft... eerst had ik ook 2-3 dagen maar als ie echt bijna op was vol opladen, en na 3 weken was de accu veel langer bruikbaar. Las ik op andere fora ook, lijkt wel of ie pas na paar keer op kracht komt. Heb fw 3.40 maar dat kan het probleem niet zijn. Heeft die collega z'n Bluetooth niet aan staan en jij wel, want dat *vreet* wel aan je batterij!
Dit is met de meeste Li-Ion accu's: na de eerste x volledige laadcycli presteert de accu pas op 100%. Staat ook in het boekje vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dat is misschien wel wat er in het boekje staat, maar daar hebben bepaalde personen met ervaring een andere mening over...

Op de site van Battery University kan je ALLES lezen over Li-ion en Li-Polymer accu's

Ik zal als ik vanavond thuis ben wel even kijken of ik een kleine samenvatting kan maken van wat er op die site over accu gesteld word. Dat is misschien wel makkelijk :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
22-01-06 dus pipo 21 was zaterdag.
[...]

We hebben allebei bluetooth uitstaan in die periode. Bluetooth zal in de toekomst vaker aan komen te staan want vandaag is de parrot carkit binnengekomen. Nu nog ff inbouwen in de auto.

Vandaag hebben ze een fw upgrade uitgevoerd. nieuwste versie erop. Hebben ze eerst nog bij Nokia moeten aanvragen want zij wisten niet beter dat 3.40 de laatste was.

Verder is het een prima ding. puppetmaster werkt ook voortreffelijk. Kan nu voortaan alle pc's hier thuis uitzetten met mijn phone.

[ Voor 55% gewijzigd door MeneerKrab op 24-01-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb een raar probleem. Ik gebruik al een aantal maanden een MMC kaart van Silicon Power (512) zonder problemen. Ik haal net de kaart eruit om via de cardreader in de PC wat mp3's erbij te zetten. Toen ik de telefoon weer aanzette en de mp3 speler startte stond er dat er geen muziek bestanden gevonden konden worden. In de PC kon ik ze wel gewoon lezen. Toen heb ik de kaart gebackupped en wilde ik deze formatteren. Maar XP weigert dit.

Nu zit ik dus met een onleesbare, niet te formatteren kaart die niet in de PC of 6230i werkt :{ Any tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wout schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:21:
Ik heb een raar probleem. Ik gebruik al een aantal maanden een MMC kaart van Silicon Power (512) zonder problemen. Ik haal net de kaart eruit om via de cardreader in de PC wat mp3's erbij te zetten. Toen ik de telefoon weer aanzette en de mp3 speler startte stond er dat er geen muziek bestanden gevonden konden worden. In de PC kon ik ze wel gewoon lezen. Toen heb ik de kaart gebackupped en wilde ik deze formatteren. Maar XP weigert dit.

Nu zit ik dus met een onleesbare, niet te formatteren kaart die niet in de PC of 6230i werkt :{ Any tips?
Een beroep doen op de garantie die je hebt misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
LuPo schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:24:
[...]

Een beroep doen op de garantie die je hebt misschien? :)
Mja, ik ben echt een ramp met mijn administratie, en zou niet weten waar ik de bon heb (als ik die uberhaupt heb). Daarom hier een vraagje, misschien heeft iemand het vaker gehad. Er moeten toch wel een soort low-level format tools bestaan dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Wout schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:21:

Zit je mmc kaart wel goed in je telefoon? Wat geeft ie voor grootte aan, 0 mb? Heb ik ook een aantal keer gehad. Opnieuw erin en eruit en bij mij werkte het kaartje weer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Laat maar zitten, morgen komt hij binnen, heb mail van KPN gehad met de mededeling dat hij dinsdag op de post is gegaan! Daarnaast is vandaag mn oude (prepay) SIM omgezet naar het abbonement. (deze sim moet in mn 6230i neem ik aan?! :X )Kan niet wachten om hem uit te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
MrDry schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:59:
[...]

Zit je mmc kaart wel goed in je telefoon? Wat geeft ie voor grootte aan, 0 mb? Heb ik ook een aantal keer gehad. Opnieuw erin en eruit en bij mij werkte het kaartje weer.....
Al tig keer gedaan. Windows ziet wel de grootte, maar kan er niks mee. Niet benaderen, niet controleren, niet formatteren, nada....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
JeroenGans schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:03:
[...]

Laat maar zitten, morgen komt hij binnen, heb mail van KPN gehad met de mededeling dat hij dinsdag op de post is gegaan! Daarnaast is vandaag mn oude (prepay) SIM omgezet naar het abbonement. (deze sim moet in mn 6230i neem ik aan?! :X )Kan niet wachten om hem uit te pakken!
Denk niet dat je je oude sim-kaart moet gebruiken toch? Ik denk eigenlijk dat je bij je telefoon wel een andere sim-kaart krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
Giox schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:46:
Dat is misschien wel wat er in het boekje staat, maar daar hebben bepaalde personen met ervaring een andere mening over...

Op de site van Battery University kan je ALLES lezen over Li-ion en Li-Polymer accu's

Ik zal als ik vanavond thuis ben wel even kijken of ik een kleine samenvatting kan maken van wat er op die site over accu gesteld word. Dat is misschien wel makkelijk :P
Ik ben bekend met die site, en ook met een aantal anders sites over hetzelfde onderwerp. Zo valt bijvoorbeeld op Battery Universe te lezen, and I quote:
Battery Do's:

Fully charge/discharge battery up to 4 cycles before achieving full capacity of a new battery
Dat een accu pas na een paar laadcycli op zijn maximale capaciteit is is echt geen onzin verzonnen door fabrikanten om consumenten te pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er nog site's met themes voor de nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 20:19
Oxygen Phone Manager II for Nokia phones versie 2.8.7 is sinds gisteren uit. Uiteraard kun je weer een trial downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 18:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik had even een vraag met betrekking tot het geheugenkaartje van 32 MB wat los bijgeleverd wordt. Klopt het dat daar al bestanden op staan ? Er staat bij mij een Nokia-filmpje op en twee liedjes plus een plaatje van Tears for Fears :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Pizzaman schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:45:
Ik had even een vraag met betrekking tot het geheugenkaartje van 32 MB wat los bijgeleverd wordt. Klopt het dat daar al bestanden op staan ? Er staat bij mij een Nokia-filmpje op en twee liedjes plus een plaatje van Tears for Fears :?
Ja ;) Er staat standaard een filmpje van Nokia op, 2 liedjes van Tears for Fears en een plaatje van dezelfde band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Laatst online: 20-06 09:20

megaleo

Special member

Pizzaman schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:45:
Ja dat klopt. Maar waarom wil je dat graag weten?
Vraag je je soms af of die bestanden er af te halen zijn? Als dat zo is;
Ja dat kan, ze zijn gewoon te verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Gelukkig, ik dacht al dat ik met een gebruikt toestel te maken had. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Pizzaman schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:19:
Gelukkig, ik dacht al dat ik met een gebruikt toestel te maken had. :{
D'r circuleren ook nog Kane-packs met (geloof ik) 64 of 128Mb MMC'tjes.

@Wout: en in je GSM voor formatteren kiezen doet het ook niet? Heb je wel onder XP je kaart als FAT geformatteerd, en niet -als dat kan- voor FAT32 of NTFS gekozen?

[ Voor 27% gewijzigd door tweaktubbie op 27-01-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
RFVR schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:26:
[...]

D'r circuleren ook nog Kane-packs met (geloof ik) 64 of 128Mb MMC'tjes.

@Wout: en in je GSM voor formatteren kiezen doet het ook niet? Heb je wel onder XP je kaart als FAT geformatteerd, en niet -als dat kan- voor FAT32 of NTFS gekozen?
Het probleem was dat m'n telefoon de hele kaart niet herkende. Maar n.a.v van deze post probeerde ik het voor de laatste keer, en opeens zag mn phone een ongeformatteerde kaart! Hij werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, de strepen zouden komen door oxidatie krijg ik te horen. Rechtstreeks van Nokia België krijg ik ook nul komma nul terug: case closed voor hen.

Daarom: is er interesse voor:
- een nokia lader voor de 6230i
- een batterij (die goed werkt)
- een Sandisk SD RMS kaartje van 512 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-06 00:38
Anoniem: 153819 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:48:
Tja, de strepen zouden komen door oxidatie krijg ik te horen. Rechtstreeks van Nokia België krijg ik ook nul komma nul terug: case closed voor hen.

Daarom: is er interesse voor:
- een nokia lader voor de 6230i
- een batterij (die goed werkt)
- een Sandisk SD RMS kaartje van 512 Mb
In je 6230i zit toch gewoon mmc geheugen? Maar als je kaartje heeft gewerkt ben ik wel geinteresseerd in het overnemen ervan ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik wil video's op mijn telefoon spelen, hoe moet dat?
Daar zijn verschillende programma's voor verkrijgbaar. Eentje die hier in het het topic voorbij is gekomen is deze, http://www.nurs.or.jp/%7Ecalcium/3gpp/3GP_Converter031.zip.
Dit is een mooi en simpel progammaatje om je video's te converteren naar 3GP formaat, het video formaat dat je telefoon aankan. Een DivX formaat film wordt ongeveer 130mb na convertatie.
Als ik dit programma download en de setup doorloop kun je kiezen uit:

- 3GPP+AAC General Setting
- 3GPP+AAC General Setting with XviD encoder
- 3GPP+AMR General Setting
- 3GPP+AMR General Setting with XviD encoder

Deze 4 liggen het meest voor de hand, maar welke moet ik dan kiezen? :?

edit:
Got it! :)

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 30-01-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:41:
[...]

Als ik dit programma download en de setup doorloop kun je kiezen uit:

- 3GPP+AAC General Setting
- 3GPP+AAC General Setting with XviD encoder
- 3GPP+AMR General Setting
- 3GPP+AMR General Setting with XviD encoder

Deze 4 liggen het meest voor de hand, maar welke moet ik dan kiezen? :?
Staat ergens in dit of het vorige topic, moet je even zoeken. Want ik heb het ook wel een opgezocht, maar ben maar over gegaan op een handiger programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 130034 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:52:
[...]

Staat ergens in dit of het vorige topic, moet je even zoeken. Want ik heb het ook wel een opgezocht, maar ben maar over gegaan op een handiger programma.
Welk programma'tje is handiger dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
Anoniem: 130034 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:52:
[...]

Ik kan het niet vinden in het topic, kan iemand het mij vertellen welke optie hier het beste gekozen kan worden?

Edit:
Voor mij blijkt dus "3GPP+AMR General Setting" en "QCIF Normal quality 15fps Mono" met elkaar het beste te werken. :)
Eindelijk mijn eigen filmpjes op mn Nokia bekijken. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Joen op 30-01-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Solomon schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:10:
[...]

In je 6230i zit toch gewoon mmc geheugen? Maar als je kaartje heeft gewerkt ben ik wel geinteresseerd in het overnemen ervan ;)
Het kaartje werkt uiteraard!
Zelfs ook als de beltoon hierop staat. (soms neemt hij de standaardbeltoon maar in 49 van de 50 gevallen galmde U2 uit mijn foontje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:59:
[...]
Ik kan het niet vinden in het topic, kan iemand het mij vertellen welke optie hier het beste gekozen kan worden?

Edit:
Voor mij blijkt dus "3GPP+AMR General Setting" en "QCIF Normal quality 15fps Mono" met elkaar het beste te werken. :)
Eindelijk mijn eigen filmpjes op mn Nokia bekijken. :P
Dat zijn ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Zucht..

Eind vorig jaar zijn mijn oordopjes overleden door een kabelbreuk bij het stekkertje ofzo.
Ik had nog geen tijd gehad om nieuwe te halen, maar heb wel zo her en der rond gekeken.
Vandaag had ik wat meer tijd en ben in Almelo richting de The Phone House (dacht ik..) gegaan.
Hier aangekomen, zag ik dat ze ook geen goede oordopjes hadden en heb dus even aan één van de mederwerkers gevraagd, of die dingen uberhaubt nog wel bestonden..
Volgens hem heeft Nokia in het begin van deze telefoon nog oordopjes uitgebracht, maar worden die tegenwoordig geen eens meer geleverd, sterker nog hij had er momenteel alleen nog maar een paar mono op voorraad, met 1 oordopje dus.

Toen ik zei dat ik daar niet zo blij mee was en dat die van mij na 3 a 4 maand al kapot was, wist hij mij te vertellen dat er op die dingen nog een half jaar garantie zit 8) en dat ik maar ff contact op moest nemen met Nokia of HI.

Kijk ik hier thuis is op mijn bon omdat ik toch wel tegen de grens van een half jaar aanzit.. Wat blijkt? ben ik er de 27ste van deze maand overheen gegaan, en is mijn garantie dus verlopen :X :'(

Nu baal ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan alsnog proberen nieuwe oordopjes te krijgen door garantie, ze zijn immers eind vorig jaar al stuk gegaan.
Dit kost alleen wel vaak meer moeite, omdat de aanvraag net enkele dagen te laat komt. Maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Waar zou ik het beste nu aan kunnen kloppen dan, eerst via Hi proberen, of gelijk richting nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
tijntjethf schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:08:
Zucht..

Eind vorig jaar zijn mijn oordopjes overleden door een kabelbreuk bij het stekkertje ofzo.
Ik had nog geen tijd gehad om nieuwe te halen, maar heb wel zo her en der rond gekeken.
Vandaag had ik wat meer tijd en ben in Almelo richting de The Phone House (dacht ik..) gegaan.
Hier aangekomen, zag ik dat ze ook geen goede oordopjes hadden en heb dus even aan één van de mederwerkers gevraagd, of die dingen uberhaubt nog wel bestonden..
Volgens hem heeft Nokia in het begin van deze telefoon nog oordopjes uitgebracht, maar worden die tegenwoordig geen eens meer geleverd, sterker nog hij had er momenteel alleen nog maar een paar mono op voorraad, met 1 oordopje dus.

Toen ik zei dat ik daar niet zo blij mee was en dat die van mij na 3 a 4 maand al kapot was, wist hij mij te vertellen dat er op die dingen nog een half jaar garantie zit 8) en dat ik maar ff contact op moest nemen met Nokia of HI.

Kijk ik hier thuis is op mijn bon omdat ik toch wel tegen de grens van een half jaar aanzit.. Wat blijkt? ben ik er de 27ste van deze maand overheen gegaan, en is mijn garantie dus verlopen :X :'(

Nu baal ik :(
Die oordopjes worden nog gewoon bij de mobiel geleverd hoor, kleine maand geleden nog een Nokia 6230i gekocht met oordopjes. Super fijne dingen btw... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
LuPo schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:48:
[...]

Die oordopjes worden nog gewoon bij de mobiel geleverd hoor, kleine maand geleden nog een Nokia 6230i gekocht met oordopjes. Super fijne dingen btw... :)
Vorige week donderdag spiksplinternieuwe 6230i binnengekregen, incl de oordoppen!

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenGans op 31-01-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenGans schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:50:
[...]

Vorige week donderdag spiksplinternieuwe 6230i binnengekregen, incl de oordoppen!
Ik vind die oordopen schijtirritant. Ik heb mijn 6230i nog niet zo lang, maar in het begin gelijk al gezeik. Geluid maar aan een kant. Ineens leek het weer te zijn verholpen. Het liefst zie ik gewoon zo'n normale aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Ze zijn misschien nog wel bij de nieuwe telefoons geleverd, maar volgens die man konden ze die dingen niet meer los bestellen, omdat nokia ze simpelweg niet leverde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:Prima, maar wel graag in Vraag & Aanbod en niet hier

[ Voor 89% gewijzigd door Eggy op 01-02-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
tijntjethf schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:56:
Ze zijn misschien nog wel bij de nieuwe telefoons geleverd, maar volgens die man konden ze die dingen niet meer los bestellen, omdat nokia ze simpelweg niet leverde..
Dan moet je even rechtstreeks mailen met Nokia, denk dat als je het lief vraagt ze vast nog wel wat van die oordopjes hebben liggen! Vertel iig je probleem, wat je een stukje hierboven postte. En zet er iets in dat je dat niet verwacht van een merk als Nokia, dan helpen ze je vast wel. Ze willen natuurlijk geen klanten verliezen of slechte reclame hebben om een paar stomme oordoppen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door LuPo op 01-02-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
LuPo schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:30:
[...]

Dan moet je even rechtstreeks mailen met Nokia, denk dat als je het lief vraagt ze vast nog wel wat van die oordopjes hebben liggen! Vertel iig je probleem, wat je een stukje hierboven postte. En zet er iets in dat je dat niet verwacht van een merk als Nokia, dan helpen ze je vast wel. Ze willen natuurlijk geen klanten verliezen of slechte reclame hebben om een paar stomme oordoppen. :)
Zo'n mailtje is vanmiddag de deur uit gegaan richting HI, aangezien het ding daar weg komt.. krijg ik daar een negatief bericht terug, zal ik het zeker bij nokia zelf proberen.. ik wil muziek kunnen luisteren in de bus :( hoefde ik eindelijke geen 2 dingen meer mee te slepen (mp3 en mob)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Updateje...

Na 2 dagen bericht terug gekregen van ze:
Beste Martijn,

Bedankt voor je e-mail.

De behandeling van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.

Om je vraag te kunnen beantwoorden heb ik deze doorgestuurd naar een collega. Wij streven er naar je vraag binnen 10 werkdagen af te handelen.

Met vriendelijke groet,

Jannie van der Heide
Klantenservice Hi
Krijg ik zeker over 10 dagen bericht dat het ondertussen meer dan 15 dagen geleden is en dat ik daarom geen recht meer heb op garantie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153819 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:18:
Modbreak:Prima, maar wel graag in Vraag & Aanbod en niet hier
ok, maar ik vindt écht niet waar ik terecht kan dan... kan iemand de link van vraag en aanbod posten? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand hoe ik plaatjes bij contacten naar mijn telefoon krijg? Ik heb net op de PC met de Nokia software mijn contacten bijgewerkt, en bij sommigen een JPEG toegevoegd. Als ik daarna de contacten sync zie ik wel de nieuwe info in mn telefoonboek maar niet de fototjes als iemand belt.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste